Ärsyttävä ihminen voi koukuttaan kinaamaan kanssaan tyhjästä.
Ärsyttävä ihminen voi koukuttaa
109
<50
Vastaukset
- Tässä_täll
Tässä tällaista öhinää vuosilta 2015 ja 16...
Lukee näköjään toisten tekstejä, kommentoi hiukan myönnellen.
Mutta missä kohtaa repesi lapasesta?
Noiden aikojen jälkeenkö.
Palstalla joitakin narsistien lapsia. Kirjoitteliko poiju heidän kanssaan ennenkuin repesi?
Poiju oli sen verran huomaamaton palstalla että häntä ei osattu pelätä vielä tuossa. Kirjoitellaan pahaa aavistamatta että sitä että palstan tuho tulossa.
Ei jäänyt edes mieleen sen vertaa että olisi joku muisto tuosta miten hivuttautu tänne palstalle.
Tuossa vielä muut keskustelevat innokkaasti. Poiju ei ole vielä tukahduttanut koko keskustelua minä-minä-minällään.
"ölkjhgfdfg
5.11.2015 16:19
Vaikuttaa hyviltä neuvoilta,
tosin tylsää elää ohjeiden mukaan..."
" ölkjhgfdsghj
10.11.2015 16:57
Tämä on minulle se maailman käsittämättöminen asia, että oma vanhempi käyttää tietoa lapsestaan lastaan vastaan. Olen kokenut, mutta minusta se on äärimmäisen kummallista. "
" äölkjhgfddfghjkl
16.11.2015 16:42
Miten tämä juttu oikein menee. Jos noin 1% väestöstä ovat psykopaatteja, miksi vain harva narsisti on psykopaatti, vaikka psykopaatit yleensä narsisteja ? Kuinka paljon on sitten narsisteja ?
Minusta tuo narsisti -termi on itseasiassa aika lavea. Psykopaatti jotenkin selkeämpi ihmistyyppi."
" oiuytdsdfghjkl
2.9.2016 18:50
"Ei normaali rehellinen ihminen pärjää narsistille, varsinkaan jos ei tiedä tällaisen ilmiön olemassaolosta."
Samaa mieltä. "
" äölkjhjkl
3.9.2016 18:14
Jos se riippuu siitä mitä pitää voittamisena ? "
" yufhkkjhhjk
5.9.2016 14:50
Tuntuu kamalalta kun menee koko elämä hukkaan vaan sen takia, että vanhenpani haluaa kuluttaa elämänsä typerään ilkeyteen. En ole vielä pystynyt häipymään kokonaan mikä on surku. "
" oiuytrewertyuikl
5.9.2016 9:39
Mun mielestä narsistit voi toimia kummalla vaan näistä tavoista.
Vanhemmiten minun psykopaattini joka on ollut vaikka millainen peitellysti, on alannut ilmaisemaan ilkeyttään aivan avoimesti ja se on ilmeisesti hänen mielestään ihan hyvä elämänvalinta. "
Poiju jopa poimi minulta tapansa kirjoittaa MINUN psykopaattini...
Muistan kun hän kopioi sen.- Tuo_siis
Tuo siis mielenkiintoista että lukee tuossa toisten tekstejä vain laimeasti pöhädellen myöntävästi.
Kun jossain kohtaa repesi sitten sellaiseksi että ei enää huomoinut muita kirjoittajia ollenkaan. Minä muistan kun sanoin hänelle että hän ei tiedä palstalla muista kirjoittajista ja asioista kun ei lue muiden kirjoituksia...
Mutta hän oli lukenut siis aiemmin. Ties kuinka kauvan ja kuinka pitkään. - armahtakaaitsenne
Kuinka paljon tuollainen oikein ärsyttää, että poimii jonkun tavan kirjoittaa ja kysyn vielä, että millaista ihmistä se ärsyttää? On tälläkin palstalla puhuttu ns. omimisesta, että ei hyvä, koska sen jälkeen alkaa yleensä ongelmat. Hienoa, että sinulla on ollut aikaa kaivaa nämä esimerkit, jotta saat tyydytettyä omat tarpeesi, ehkä helpottaa jossakin vaiheessa.
Vuonna 2012-13 Täällä kirjoitteli sellainen kolmen pisteen kirjoittelija, huvikseni omassa mielessäni nimesin hänet pistepirkoksi. Myös muualla näin hänen kirjoituksiaan, että itsekullakin se mopo voi karata käsistä tai sitten vähän keulia liikaa. Kun ikää tulee, niin kai ne ajatuksetkin siitä sitten selkiää. - poiuytrdfgh
Voin kertoa teille. Kun olin erittäin vakavasti aivovammautunut, alistuin lähes kaikkeen mitä ihmiset minulle sanoivat. Nyt kun aivotoimintaa on palautunut, kykynen toimimaan ja ajattelemaan kriittisemmin enkä vain myöntyile ihan mihin tahansa älyttömyyteenkin, kun en ollut myöntyillyt ennen aivovammaakaan, tuossa oli tuollainen joidenkin vuosien jakso jolloin eli kuin idiootti aivovammaisena ja kevyisti vain myöntyilin kaikkeen melkein ihan mihin vaan koska siinä kunnossa ei muuhun pystynyt., ,
- poiuytrdfgh
Siksipä olinin erittäin vakavassa vaarassa oikeasti tulla manipuloiduksi etenkin mikäli älän psykopaattien keskellä tuollaisessa tilassa. Nyt riski on lieventynyt, koska tilani ei ole tuollainen kritiikkiin kykenemätön kun aivovamman ollessa vaikeimmillaan, enkä myös ole niin tiivissä yhteydessä psykopaattisesti käyttäytyviin henkilöihin. ongelma on enää nuo hetkelliset tilat kun tajunta jotenkin katkeaa. ..mutta muuna aikana aivotoiminta on jo paljon parempaa. Olin siis pidetympää seuraa vaikeammin aivovammaisena.
- poiuytrdfgh
Ja kyllä mitä kauemmas taaksepäin menemme sitä huonommin harkittua tekstiä minulta voi löytyä, juurikin tuon aivovamman takia, koska minulla oli samaan aikaan vaikeita oireita eikä ollenkaan niin hetkellisesti. MInun ei tee hyvää muistaa tuota aikaa koska se laukaisi äskeisen kohtaukseni kun muistan tuota vaikeammin aivovammautunutta tilaa.
- No_tulet
poiuytrdfgh kirjoitti:
Voin kertoa teille. Kun olin erittäin vakavasti aivovammautunut, alistuin lähes kaikkeen mitä ihmiset minulle sanoivat. Nyt kun aivotoimintaa on palautunut, kykynen toimimaan ja ajattelemaan kriittisemmin enkä vain myöntyile ihan mihin tahansa älyttömyyteenkin, kun en ollut myöntyillyt ennen aivovammaakaan, tuossa oli tuollainen joidenkin vuosien jakso jolloin eli kuin idiootti aivovammaisena ja kevyisti vain myöntyilin kaikkeen melkein ihan mihin vaan koska siinä kunnossa ei muuhun pystynyt., ,
"tuossa oli tuollainen joidenkin vuosien jakso jolloin eli kuin idiootti aivovammaisena ja kevyisti vain myöntyilin kaikkeen melkein ihan mihin vaan koska siinä kunnossa ei muuhun pystynyt., , "
No, tulet näköjään pelastaamaan kunniaasi vaikka miten henkitoreissasi, kuten tältä palstalta saa käsityksen että sairaskohtauksia tulee joka kerta kun jokin ei miellytä...
Mutta nuo kommentit joita myöntelit tuossa olivat kyllä melkoisen tosia asioita, sehän ei näy noissa lainauksissa.
Voin kaivella kyllä enemmänkin...jos sattuu kiinnostamaan. Minunkin muistini on melkoisen hyvä jos suuntaan sen johonkin tiettyyn ja keskityn.
❗En ole tainnut täällä kehuskellakaan kuten sinä,❗
mutta minullakin hyvä koulumenestys ollut, ja opinnossakin menestyn jos sattuu kiinnostusta riittämään. - poiuytrdfgh
Kyllä paraneminen on vaikuttanut näin, että vaikeammin aivovammaisena olin myöntyilevämpi kun taas aikoinaan ennen aivovammaa joku kuvasi ajatteluani seuraavasti: kehui yllättyneensä minun ajattelevan sharpisti kuin miekkataistelija. (vaikka ihan keijukaistyttö olin)
- poiuytrdfgh
Kyllä sairauskohtauksia tulee tiettyjen vaikeiden kokemusten muistelemisesta. Se on todella kauheaa, eikö toistaiseksi vielä täysin vallassani .
Tuosta syystä traumojen kertaaminen ei ole viisasta, eikä uusimman tutkimuksen mukaan tietyntyyppisten traumojen kohdalla hyödyllistäkään. Joku asiantuntija oli kertonut psykopaatilleni myöskin asian olevan noin, että nykyään tiedetään etttei traumojen kertaaminen ole viisasta. - poiuytrdfgh
No en nyt muista tiettyjä keskusteluja täällä mutta muistan yleisesti myöntyneeni melkein mihin tahansa niin heikon fyysisen tilan vuoksi.
- poiuytrdfgh
Siksi pelkäsinkin kauheesti manipuloiduksi tuloa tuolloin ja tulinkin manipuloiduksi.
- poiuytrdfgh
Oli kauhea kokemus tietää tulleensa manipulouduksi, mutta aivot fyysisesti eivät kyenneet vastustamaan toisten tehokkaamoia aivoja. Se tuntuikin henkiselle väkivallalle siten kaiken aikaa, että sitä ei otettu huomioon että aivoni ei fyysisesti pystyneet vastustamaan.
armahtakaaitsenne kirjoitti:
Kuinka paljon tuollainen oikein ärsyttää, että poimii jonkun tavan kirjoittaa ja kysyn vielä, että millaista ihmistä se ärsyttää? On tälläkin palstalla puhuttu ns. omimisesta, että ei hyvä, koska sen jälkeen alkaa yleensä ongelmat. Hienoa, että sinulla on ollut aikaa kaivaa nämä esimerkit, jotta saat tyydytettyä omat tarpeesi, ehkä helpottaa jossakin vaiheessa.
Vuonna 2012-13 Täällä kirjoitteli sellainen kolmen pisteen kirjoittelija, huvikseni omassa mielessäni nimesin hänet pistepirkoksi. Myös muualla näin hänen kirjoituksiaan, että itsekullakin se mopo voi karata käsistä tai sitten vähän keulia liikaa. Kun ikää tulee, niin kai ne ajatuksetkin siitä sitten selkiää."Vuonna 2012-13 Täällä kirjoitteli sellainen kolmen pisteen kirjoittelija, huvikseni omassa mielessäni nimesin hänet pistepirkoksi. "
Niin tunnistan itseni tuosta ja tosiaan kun joudun työkseni kirjoittamaan raportteja niin minun opettaa itseni pois siittä tavasta, kun meinasi tulla tavaksi muuallakin.
Mitä taas tulee tuohon
"Myös muualla näin hänen kirjoituksiaan, että itsekullakin se mopo voi karata käsistä tai sitten vähän keulia liikaa. "
Mutta tuo kolme pistettä liittyen kirjoittajan tunnistamiseen on huono, kun kuka tahansa voi tehdä niin. Esimerkin vuoksi keskustelua aiheesta, et muutkin käyttää kuin minä
https://www.vauva.fi/keskustelu/2794754/miksi-jotkut-lisaavat-jokaisen-lauseen-peraan-kolme-pistetta?page=3&changed=1487679424- poiuytrdfgh
mua ei ikinä jaksais kiinnostaa kuka kirjoittaa pisteitä nettiin. Kuulostaa humoristiselle,
poiuytrdfgh kirjoitti:
mua ei ikinä jaksais kiinnostaa kuka kirjoittaa pisteitä nettiin. Kuulostaa humoristiselle,
No ymmärrän, et se saattaa ärsyttää,
Itseänikin nykyään hieman ärsyttää kun näen omia vanhoja kirjoituksiani, mut tuo, että niiden kolmeen pisteen avulla pystyään tunnistamaan ihminen siksi tietyksi on mun mielestä sitte humoristisempi asia.- poiuytrdfgh
no en minö ikinö kestä lukea vanhoja kirjoituksiani, koska ne luonnollisestikin aina tuntuvat tyhmille koska ajattelu koko ajan kehittyy....
Ei niitä pitäisikään välttämättä pitää pätevinä tänä päivänä koska ihminen kehittyy koko eliniän - ev.lut.kansalainen
poiuytrdfgh kirjoitti:
Erittäin "mielenkiintoista" tekstiä inkeroislaisen miehen kirjoittamana.
- Eli_siis
"Palstahistorian havinoista muistan sellaisen jutun, kun ns. kaiku kertoi harkitsevansa ryhtymistä filosofiksi.
Jäänyt hyvin mieleen, kun ne niitä juttuja joita lukiessa meinaa ne kahvit mennä väärään kurkkuun, kun ei voi mitään ku tulee se nurunpyrskähds, ettäkö kaiku filosofina.
Mutta oli kuin oli, niin se ööllä alkava kirjainyhdistemä vaan tuli tuon ilmoituksen jälkeen palstalle toistelemaan sanaa filosofia ja pikkuhiljaa otti enemmän ja ennemmän jalansijaa."
Eli tämä huomio yhden "vakkarin" ilmoittamana...
❗Eli siis poiju kopoinut tuonkin minulta❗
Minä kirjoitin palstalle että aion ryhtyä filosofiksi.
Aika kova väleminän rakentaja tuo poiju onkin.
Alanpan tutkimaan syvemmin näitä.
Ties mitä huomioita vielä löytyy.
Ja siis mitä edellä kirjoitin MINUN psykopaatistani,
niin
❗ Poiju kopioi minun tapani kirjoittaa MINUN narsisti-psykopaatistani❗
Sitä voi jäädä ihmettelemään miksi tulee kopioiduksi?- armahtakaaitsenne
Mielenkiintoista tosiaan, kun sitä voi olla kaikenlaista, että oikein valeminä. Onko varmaa, ettei jollakulla vakkarilla ole valeminää? Nyt kannattaa kääntää kivet ja kannot.
- kaikkionmahdollista
josko siitä poiusta löytyy kolmaskin ulottuvuus emootion ja tarkkailijan lisäksi. Onhan sillä niitä neurologisia vaivojakin vallan 41.
- Löysinpä
kaikkionmahdollista kirjoitti:
josko siitä poiusta löytyy kolmaskin ulottuvuus emootion ja tarkkailijan lisäksi. Onhan sillä niitä neurologisia vaivojakin vallan 41.
Löysinpä vielä oman tekstini jossa kirjoitin emootioista...
Ties vaikka sekin olisi kopoitu...
Nyt harmittaa etten kopoinut sitä tähän. - Ja_siis
Ja siis melkoisen itsenäistä kirjoittelua ja ajattelua minulla. Aloin lainauksia käyttää vasta vähän myöhemmin kun olin jo päässyt aiheessa sen verran jyvälle että koin selviytyväni narsisti-psykopaattini kanssa niin etten enää haukkonut hekeäni joka käänteessä.
- poiuytrdfgh
kaikkionmahdollista kirjoitti:
Ei ole enää niin montaa. Ehkä noin 10
- poiuytrdfgh
Löysinpä kirjoitti:
Löysinpä vielä oman tekstini jossa kirjoitin emootioista...
Ties vaikka sekin olisi kopoitu...
Nyt harmittaa etten kopoinut sitä tähän.Emootiot on kuule ammattialaani ja minun taidettani on muistaakseni jossain lehdessäkin kehuttu herkkätunteiseksi ennen aivovammaani. .
- poiuytrdfgh
tunteelliseksi ja herkäksi. Halvautuminen vain lamautti tunteenikin, ja olen löytänyt tuollekin tieteellistä todistetta ettö halvaus voi vaikuttaa tunteisiin.
- poiuytrdfgh
Siksi on nähdäkseni älytöntä psykoterapoida halvautunutta ennenkuin halvaus on hoidettu, mutta ei tuossakaan minua kuunneltu
- poiuytrdfgh
Minä en voi palata tänne enää, vähän aikaa sitten saamani kohtaus oli tosi pelottava. Tosin meni ohi jo, mutta oli kuin jotain epilepsiaa,
En voi tosiaankaan enää kuormittaa aivojani aivan hölöjutuilla. Tuota minun psykopaattini tai narsistini ilmausta käytetään maailmalla runsaasti, joten sinulla tai minulla ei ole ilmaukseen mitään yksinoikeutta kuten ei yhteenlaskutoimituksen esiintuomaan hihihitykseenkään joka on ihkisten keskuudessa yleistä Tämäkin on paltalla outoa että henkilöt täällä luulevat yleisiä ilmauksia vain jollekin henkilölle ominaisiksi. Miten ihmiset voi luulla kaikkea tällaista ? Se on minulle aivan uskomatonta. Luuleeko he oikeasti vai onko kyseessä pelleily ? Toivottavasti kaikki on kunnossa vaikka en tiedä hetkellisen kohtauksen ajasta mitään...näin kauhukuvia. ..niinkuin jossain epilepsia kohtauksessa. Mutta meni ohi jo ja nyt kaikki on kunnossa, Mutta en ala enää riskeeraamaan tämmösiin kuormitamalla päätäni ylimääräisesti. Tämä valehtelu ei täällä tule loppumaan, vaika kuinka korjaisin ja tarkentaisin. Mun pitää nyt alkaa huolehtia ettei kohtaukset toistu, toivottavasti tuota jo mennyttä ei tarvi pelätä. Minulle teidän jutut kuulostaa niin sekaville etten ymmärrä miten ihmiset semmoisia puhuu- nytsennäet
Varmaankin pelästyit, kun entiset puheesi kaivettiin esiin ja näin sinulle ne todistettiin. Näitä perusteluja ja todeksi vakuutteluja vaadit ellet oikei tieteellisistä todistelua muiden mielipiteistä.
- Ei_täällä
"Tämäkin on paltalla outoa että henkilöt täällä luulevat yleisiä ilmauksia vain jollekin henkilölle ominaisiksi."
Ei täällä mitään kuvitella eikä luulla. Enkä pahalla katso jos minun <ehkä palstalla huomiota ja pientä hilpeyttäkin herättäneitä tapojani> kopioidaan.
Mutta siitä en pidä että tuollainen kopoija hyökkää sitten niskaan.
Tulee niin narsistit mieleen.
Ja ne sekä asperger-narsistit varsinkin.
Liikaa kokemusta noista.
Etsin kyllä lisää jos tarve vaatii. Etsin ehkä muutenkin, vaikkei tarve vaatisikaan. - Joo_
"En voi tosiaankaan enää kuormittaa aivojani aivan hölöjutuilla. "
Joo, sinulle tosiaan ehdotettu että menet muualle hölöttämään.
Niin muuta saavat jatkaa asiallisempaa keskustelua palstan leikillisessä ja ihmisläheisessä hengessä. - Vain_asp
Ei_täällä kirjoitti:
"Tämäkin on paltalla outoa että henkilöt täällä luulevat yleisiä ilmauksia vain jollekin henkilölle ominaisiksi."
Ei täällä mitään kuvitella eikä luulla. Enkä pahalla katso jos minun <ehkä palstalla huomiota ja pientä hilpeyttäkin herättäneitä tapojani> kopioidaan.
Mutta siitä en pidä että tuollainen kopoija hyökkää sitten niskaan.
Tulee niin narsistit mieleen.
Ja ne sekä asperger-narsistit varsinkin.
Liikaa kokemusta noista.
Etsin kyllä lisää jos tarve vaatii. Etsin ehkä muutenkin, vaikkei tarve vaatisikaan."Tämäkin on paltalla outoa että henkilöt täällä luulevat yleisiä ilmauksia vain jollekin henkilölle ominaisiksi."
Vain aspergerin mielestä voi olla kummallista että ihmisillä myös kirjoittajapersoona.
Itse olen vähän leikillisesti kopioinut yltin tavan kirjoittaa noita pisteitä... Joku on kopoinut minun nikkinikin, leikillisessä mielessä..
Niin kauvan kuin pysytään leikillisellä mielellä, asia ei haittaa. Mutta kun alkaa tulla ihan kuraa vain niin sitten siitä ei varmaan enää tykkää että itseä lainaillaan.
Onhan toki kolme pistettä yleinen kirjoitumerkki, mutta jos joku sitä viljelee yhdellä palstalla, siitä tulee ikäänkuin hänen tarvaramerkkinsä.
Koska ylt on ollut täällä kauvemmin kuin minä niin hänen tapansa tuntevat tietävät että merkit ovat hänen...
No, vähemmin minä niitä käytän kuin hän aikoinaan, mutta joka kerta kun käytän tulee mieleen että lainaan hänen tarvaramerkkiään, josta hän tosin jo päässyt eroon...
Siksi että ymmärrä toisilla kirjoittajapersoonaa, et myöskään oikein sovi joukkoon.
Et varmaan ymmärrä livenäkään toisilla persoonaa. - poiuytrdfgh
Teillä se elämän sisältö tuntuu olevan palstassa ja ikiomissa merkeissänne täällä
- 41neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Teillä se elämän sisältö tuntuu olevan palstassa ja ikiomissa merkeissänne täällä
No etpä eroa meistä muista muussa kuin järjen juoksussa.
- poiuytrdfgh
Joo_ kirjoitti:
"En voi tosiaankaan enää kuormittaa aivojani aivan hölöjutuilla. "
Joo, sinulle tosiaan ehdotettu että menet muualle hölöttämään.
Niin muuta saavat jatkaa asiallisempaa keskustelua palstan leikillisessä ja ihmisläheisessä hengessä.En ole hyökännyt ketään enemmänkin itse ole hyökännyt minua
- 10neurologistavaivaa
poiuytrdfgh kirjoitti:
En ole hyökännyt ketään enemmänkin itse ole hyökännyt minua
Tarkoituksellisestiko et ole ymmärtävinäsi mitä sulle halutaan sanoa?
- hölöttäjä
poiuytrdfgh kirjoitti:
En ole hyökännyt ketään enemmänkin itse ole hyökännyt minua
Kyllä tässä nyt kuultu tarpeeksi ja tullut tarpeeksi kopioiduksi.
Me nentit olemme niin kummallisia, että tahdomme kaikenlaista mitä muut eivät. - poiuytrdfgh
Voit kopioida kaiken vaikka koko elämänhistorialtani . Minä tiedän etten ole koskaan hyökännyt ketään , joten tiedän että on mahdotonta että mitään hyökkäystä löytyisi, Mutta hyvä jos listaat kaikki niin voin sitten pyytää anteeksi jos sieltä jokin tosiasiallinen hyökkäys löytyy niin etten ole vain sanonut vastaan mitä minusta on sanottu. Että olisin ylimääräisesti jotakuta toista alkanut hyökkäämään. En yksinkertaisesti koskaan tee sellaista
- poiuytrdfgh
Mutta listaa vaan kaikki ja tarkasti niin teet työn puolestani.
- yksimonesta
poiuytrdfgh kirjoitti:
Voit kopioida kaiken vaikka koko elämänhistorialtani . Minä tiedän etten ole koskaan hyökännyt ketään , joten tiedän että on mahdotonta että mitään hyökkäystä löytyisi, Mutta hyvä jos listaat kaikki niin voin sitten pyytää anteeksi jos sieltä jokin tosiasiallinen hyökkäys löytyy niin etten ole vain sanonut vastaan mitä minusta on sanottu. Että olisin ylimääräisesti jotakuta toista alkanut hyökkäämään. En yksinkertaisesti koskaan tee sellaista
Olet hyökännyt nimittelemällä valehtelijoiksi montaakin mielipiteensä kirjoittanutta.
- Odotat
poiuytrdfgh kirjoitti:
"Minä tiedän etten ole koskaan hyökännyt ketään , joten tiedän että on mahdotonta että mitään hyökkäystä löytyisi, "
Odotat että löytyisi ensimmäinen laukaus?
En etsi laukausta vaan tilanteen kehitystä.
En etsi edes eskaloitumista, etsin sitä tapaa jolla tämä jupakointi alkoi.
Sillä lopputulos puhuu itse puolestaan. - No_tuossa
yksimonesta kirjoitti:
Olet hyökännyt nimittelemällä valehtelijoiksi montaakin mielipiteensä kirjoittanutta.
" yksimonesta
18.12.2018 16:08
Olet hyökännyt nimittelemällä valehtelijoiksi montaakin mielipiteensä kirjoittanutta. "
No tuossa nyt yksi kunnon luoti. Mutta huti tuli. Ei sitä tule rekisteröidyksi huteja, mitä yleensä ovat. Nyt kuitenkin otan ylös tästä lähin kaikki. - poiuytrdfgh
Jos se on todistettevasti epätotta se on vale ja piste. Esim. jos joku väittää minun kirjoittaneen viestin jota en ole kirjoittanut se ei ole mikään mielipide vaan ilmiselvä vale.
- poiuytrdfgh
Luureissa uskoin tuommoisia mielipiteiksi kuten he halusivat ja oikeasti mun mielenterveys oli siinä vaarassa. Yritin kokoajan selittää että tosiasiat pitää erotella mielikuvituksesta mutta he eivät suostuneet. Nyt minä opettelen kunnolla erottelemaan ja piste. EN SUOSTU ALKAMAAN KUVITELLA ETTÄ OLISIN KIRJOITTANUT VIESTIN JOTA EN OLE KIRJOITTANUT ! VAAN JOKU VALEHTELEE JOS SANOO NIIN;
- poiuytrdfgh
Se ei ole hyökkäys, vaan totuuden ilmaiseminen selkeästi. Se olisi hyökkäts jos valehtelisin, mutta kun ouhun totta se ei ole hyökkäys vaan totuuden selvennys
- poiuytrdfgh
Jos inttää valetta on sillä hetkellä valehtelija, niin se menee joten kannattaa vähän miettiä mitä inttää
Vain_asp kirjoitti:
Vain aspergerin mielestä voi olla kummallista että ihmisillä myös kirjoittajapersoona.
Itse olen vähän leikillisesti kopioinut yltin tavan kirjoittaa noita pisteitä... Joku on kopoinut minun nikkinikin, leikillisessä mielessä..
Niin kauvan kuin pysytään leikillisellä mielellä, asia ei haittaa. Mutta kun alkaa tulla ihan kuraa vain niin sitten siitä ei varmaan enää tykkää että itseä lainaillaan.
Onhan toki kolme pistettä yleinen kirjoitumerkki, mutta jos joku sitä viljelee yhdellä palstalla, siitä tulee ikäänkuin hänen tarvaramerkkinsä.
Koska ylt on ollut täällä kauvemmin kuin minä niin hänen tapansa tuntevat tietävät että merkit ovat hänen...
No, vähemmin minä niitä käytän kuin hän aikoinaan, mutta joka kerta kun käytän tulee mieleen että lainaan hänen tarvaramerkkiään, josta hän tosin jo päässyt eroon...
Siksi että ymmärrä toisilla kirjoittajapersoonaa, et myöskään oikein sovi joukkoon.
Et varmaan ymmärrä livenäkään toisilla persoonaa."Itse olen vähän leikillisesti kopioinut yltin tavan kirjoittaa noita pisteitä... "
Niin olen tietoinen siitä, että kaiku käyttänyt myös tuota kolmea pistettä, samoin myös poiu toisinaan. Muutakin kopiointia, tapaa puhua, tiettyjä sanoja olen ollut ajoittain huomaavinani.
Harmi nyt kun ne Vakninin sivut ei ole käytössä mutta siellä luki jotain sen tapaista, että kun narsisti itse ei itsessään ole mitään, niin hän ottaa vihjeitä käyttätymiseensä ympäristöstään.
Mutta joo, huvittunut ole, kun joku tuonnempana sanoi tunnistavansa minut muiltakin palstoilta. Kun kuitenkin tuo tapa on suht yleinen ja silläkin on selityksensä.
Mut tosiaan itse olen opetellut siittä käytännön syistä pois ja näyttäähän ne mun vanhat kommentit kauheiltakin, kun joka lauseen perässä on.- Joo_
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Itse olen vähän leikillisesti kopioinut yltin tavan kirjoittaa noita pisteitä... "
Niin olen tietoinen siitä, että kaiku käyttänyt myös tuota kolmea pistettä, samoin myös poiu toisinaan. Muutakin kopiointia, tapaa puhua, tiettyjä sanoja olen ollut ajoittain huomaavinani.
Harmi nyt kun ne Vakninin sivut ei ole käytössä mutta siellä luki jotain sen tapaista, että kun narsisti itse ei itsessään ole mitään, niin hän ottaa vihjeitä käyttätymiseensä ympäristöstään.
Mutta joo, huvittunut ole, kun joku tuonnempana sanoi tunnistavansa minut muiltakin palstoilta. Kun kuitenkin tuo tapa on suht yleinen ja silläkin on selityksensä.
Mut tosiaan itse olen opetellut siittä käytännön syistä pois ja näyttäähän ne mun vanhat kommentit kauheiltakin, kun joka lauseen perässä on.Joo. Pidän mahdollisena että vitsimielessä joskus jotain kopsaan. Mutta ihan en ota niitä enempään käyttöön. Minulla persoonaa ja sitä omaa itseä ihan riittämiin. Mitä se sitten onkin kun puhutaan kirjoittamisesta. Minulla taustalla aika laajaa kaunokirjallisuuden lukemista aikoinani. Nykyään aika vähän tulee luettua.
Jotenkin huomaan että eettisyys sana jäänyt pois nykyisistä teksteistä kun asiasta olisi hauttu hiukan enemmän keskustella...
Olen jopa ajatellut mikä siinä pisteiden käytössä on ollut juonena... Mutta yhtä kaikki mikä juoni tahansa kelpaa narsistin jälkeen. Livenä jotkut sanoo öö-öö, käyttävät sanaa tuota yms. Joo_ kirjoitti:
Joo. Pidän mahdollisena että vitsimielessä joskus jotain kopsaan. Mutta ihan en ota niitä enempään käyttöön. Minulla persoonaa ja sitä omaa itseä ihan riittämiin. Mitä se sitten onkin kun puhutaan kirjoittamisesta. Minulla taustalla aika laajaa kaunokirjallisuuden lukemista aikoinani. Nykyään aika vähän tulee luettua.
Jotenkin huomaan että eettisyys sana jäänyt pois nykyisistä teksteistä kun asiasta olisi hauttu hiukan enemmän keskustella...
Olen jopa ajatellut mikä siinä pisteiden käytössä on ollut juonena... Mutta yhtä kaikki mikä juoni tahansa kelpaa narsistin jälkeen. Livenä jotkut sanoo öö-öö, käyttävät sanaa tuota yms."Olen jopa ajatellut mikä siinä pisteiden käytössä on ollut juonena... "
No itsellä varmaan jotain sellaista, et kirjoittanut mitä ajattelen, mutta en sanomaani loppuun asti ajatellut, vähän niinku keskeneräisiä ajatuksia laittanut, sitä mukaa ku pää niitä tuotti
http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/47- poiuytrdfgh
Kuin jaksette tuollaisia pohtia ?
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuin jaksette tuollaisia pohtia ?
No ei mun sitä tarvitse pohtia, kunhan tarjoan selityksiä ja ihmettelen kans, miksi niistä vieläkin pitää puhua.
Mulla tosiaan oli alkuun täällä sellainen tapa kirjoittaa täällä ja sen sitten ajateltiin liittyvän millon mihinkin,. i
Ihan narsistiksikin niiden kolmeen pisteen takia mut leimattiin ja näköjään joku seuraa niitä pisteitä edelleen muillakin palstoilla ja päättelee sit et yhteenlaskutoimitushan se täytyy sit olla.- hillotolppahaihtui
"Itse olen vähän leikillisesti kopioinut yltin tavan kirjoittaa noita pisteitä... "
Mut tosiaan itse olen opetellut siittä käytännön syistä pois ja näyttäähän ne mun vanhat kommentit kauheiltakin, kun joka lauseen perässä on.Se oli se hämäkäkki ja koppakuoriainen tapaus, kun mehiläinen surisee luurissa vai ihan vahingossa soittelee hassuihin numeroihin, kun niin kovasti oli kiihkoisaa ja antoisaa. Palautuuko mieleen? Hyvä muisti, mutta valikoiva, kenties. Kun oli vaikeaa hyväksyä kohtaloansa, niin lennätti sitä ympäriinsä tekeytyen ihan ymmyrkäiseksi.
hillotolppahaihtui kirjoitti:
Se oli se hämäkäkki ja koppakuoriainen tapaus, kun mehiläinen surisee luurissa vai ihan vahingossa soittelee hassuihin numeroihin, kun niin kovasti oli kiihkoisaa ja antoisaa. Palautuuko mieleen? Hyvä muisti, mutta valikoiva, kenties. Kun oli vaikeaa hyväksyä kohtaloansa, niin lennätti sitä ympäriinsä tekeytyen ihan ymmyrkäiseksi.
"Palautuuko mieleen? "
Ei palaudu, hämäkki koppakuoriaisjutut, sen kummemmin kuin surinatkaan, kun en ole mihinkään luureihin soitellut.
Sen muinaisen kanssakaan ei juurikaan soiteltu, sattuneesta syystä. Yhteydenpito hoitui enimmäkseen messengerin, spostin ja tekstiviestien välityksellä.
Hänen muita naisiaan en tuntenut, vaikka kävikin heitä näyttämässä. Siitä vakituisemmastakaan en tiennyt kuin etunimen. Enkä usko niiden muidenkaan tietävän minusta sen enempää.
Että haukut ny väärää puuta
- Huhtaas
Äh, nämä vakkarit taas kääntävät juttuja ja valehtelevat. Ei mene muhun läpi jorinanne. Poiu on fiksumpi kirjoittaja kuin yksikään teistä. Uskon että poiun mustamaalaajina toimii max.kaksi henkilöä. Heillä vaan eri nimimerkkejä joita vaihtelevat. Jatka kirjoitteluasi vaan poiu mutta älä mene noiden trollien juttuihin mukaan, älä vastaa heille mitään.
- asiasisältö
Ei täällä kukaan kilpaile fiksuudesta. Etkö pysy "kärryillä"?
- poiuytrdfgh
Joo en vastaa, mun pitää nyt hoitaa aivojani ettei tule riskiä noista kohtauksista lisää mulle. Minäkin arvelen että heitä on noin kaksi. Itseasiassa aika vähän,
- Kyllä_on
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joo en vastaa, mun pitää nyt hoitaa aivojani ettei tule riskiä noista kohtauksista lisää mulle. Minäkin arvelen että heitä on noin kaksi. Itseasiassa aika vähän,
Kyllä on enemmän.
Voit nyt olla varma että kukaan joka on tosissaan helisemässä jonkun narsistin kanssa ei yläpeukuta sinun häiriköintiäsi. - Kcgxk
Kyllä_on kirjoitti:
Kyllä on enemmän.
Voit nyt olla varma että kukaan joka on tosissaan helisemässä jonkun narsistin kanssa ei yläpeukuta sinun häiriköintiäsi.Ei ole kuin pari hassua höpöttäjää, ketkä eivät kestä poiun älykkäitä kirjoituksia.
- kutenennenkin
Kcgxk kirjoitti:
Ei ole kuin pari hassua höpöttäjää, ketkä eivät kestä poiun älykkäitä kirjoituksia.
ja jos heitäei olisi, niin poiu kyllä hölöttäisi täällä kymmeniä ja taas kymmeniä keskusteluja itsekseen.
- Pyyhi_se
Kcgxk kirjoitti:
Ei ole kuin pari hassua höpöttäjää, ketkä eivät kestä poiun älykkäitä kirjoituksia.
Pyyhi se paikkasi p:n höpötyksiin.
- Ja_aivan
Ja aivan oikein. Nyt ihan äsken jostain terveiden superaivojeni sopukoista nousi mielikuva tuosta kun kirjoitin tuosa filosofiksi ryhtymisestä. Muistan jopa sen kun poiju kopioi sen itselleen... Aivan oikein!
Kyllä siis rekisteröin sen jotenkin.
Ehkä se on sitä mitä narsistien kanssa tapahtuu, kun kuulee ensin niitä hiljaisia hälytyskelloja ennenkuin pärähtää... Rekisteröi tapahtumia...
Mutta tämä palstatapahtuma toimii sitten esimerkkinä siitä että kaikki ei välttämättä ole täysimittaista tuhonarsismia, vaikka hälärit vähän rapiseekin...
Siksi juuri aikuisten oikeassa live-elämässä on syytä vähän hillitä niitä häläriefektejä. Hillitsemisestä on hyötyä.
Mutta noin tosiaan kävi. On tullut kopiointia, kopioinnin käsittelyä ja lainalinkkjäkin on otettu käyttöön niinkuin muutkin palstalaiset. Harva palstalainen, jos kukaan on kuitenkaan kyseisen lainailijan tapaan identifionut itsensä alkuperäisten linkkien laittajiin, paitsi tämä p.
Vättänyt niitä omiksi ajatuksikseen ja itseään vastaavaksi tieteilijäksi.
Vaikka minä nyt sanonkin että kykenen itse noihin samoihin tuloksiin ja olen ne elämässä oppinut ja livenä nähnyt, niin se ei vähennä sen arvoa, että asioita on tieteellisesti todennettu. Päin vastoin.
Odotan vain että kyseinen p. tajuaa sanomani sisällön...ja kopioi sen. Mutta ehkä niin ei edes käy.
Hän varmaan putoaa kelkasta tässä kohtaa... Käykö noin?- poiuytrdfgh
Tämä on nyt aivan hölöä, minua sanottiin filosofiksi teinitytöstä asti.
Sinä olet nyt joku trolli joka kovasti kaipaa seuraani. ..mutta pahoittelen...ei ole siihen mulla aivokapasiteettia - Tuossa
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tämä on nyt aivan hölöä, minua sanottiin filosofiksi teinitytöstä asti.
Sinä olet nyt joku trolli joka kovasti kaipaa seuraani. ..mutta pahoittelen...ei ole siihen mulla aivokapasiteettiaTuossa kohtaa sitten ainakin aloit laulaa asiaa palstalla.
Minulle nyt hyvä ajattelukyky ollut aina lähellä itsestäänsevyyttä.
Minua häiritty kyllä aikuisena tosi paljon ja monin eri tavoin.
Omista joistain vähän huonoista valinnoista se kuitenkin on ollut seurausta.
Olen sitten ollut tuottamassa onnea ja selviytymistä joillekin muille.
Mutta otan takaisin kaiken antamani jos luottamustani on käytetty väärin. Jos se takaisinotto mahdollistuu.
#Sinä olet nyt joku trolli joka kovasti kaipaa seuraani. ..mutta pahoittelen...ei ole siihen mulla aivokapasiteettia #
Toivottavasti tuo oli ironiaa itseäsi kohtaan.
- poiuytrdfgh
Mutta mikä pakkomielle sinulla on haluta nenttisosiaalisuutta juuri Aspergerien kanssa ? Et tietenkään tule sitä koskaan saamaan.
- Et_näköjään
Et näköjään tiedä ettet tule saamaan. Häiriköit sekavalla etsinnälläsi muiden kirjotuksia.
Missä minä olen halunnut saada nettisosiaalisuutta aspergerien kanssa?
En tietenkään halua.
Kuten jo totesin aiemmin, en halua enää yhtään lisäaspergeria elämääni.
Viimeisten rippeitäkin viedään. - poiuytrdfgh
aiiiiiina vääristyy lause joksikin muuksi
- poiuytrdfgh
Mutta esim tieteestä tykkään, koska siinä pyritään samaan tapaan vääristelemättömyyteen, joten keskustelisin nenttienkin kanssa mielestäni jos keskustelemme tieteellisestil
- poiuytrdfgh
siis ettö jos kaikki perustellaan t ieteellisesti niin ei ole niin väliä mitä neurologiaa on vaikka olisi psykopaatti
- poiuytrdfgh
Luulin jo välillä etten oleksaan tieteellinen ja melkein luovuin tieteestä, kunnes innostuksekseni löysinkin juuri omia ajatuksiani tieteellisistä tutkimuksista ja kovasti innostuin nyt tieteestä uudelleen
- poiuytrdfgh
Tarkistan melkein kaikki ajatukseni tieteellisistä tutkimuksista
- poiuytrdfgh
Suostun kenties muuttamaan kantaani jis tieteellisellä tutkimuksella minun osoitetaan olevan väärässä, JOLLEN löydä toisenlaisia tieteellisiä tutkimuksia jotka osoittavat vahvasti minun kantaani niin ettei ole perusteltua syytö minun vaihtaa kantaani.
- Hokemia
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mutta esim tieteestä tykkään, koska siinä pyritään samaan tapaan vääristelemättömyyteen, joten keskustelisin nenttienkin kanssa mielestäni jos keskustelemme tieteellisestil
Olet kuule ihan kahjo.
Hoet tiede tiede tiede tiede etiikka etiikka etiikka etiikka... - huihaiii
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tarkistan melkein kaikki ajatukseni tieteellisistä tutkimuksista
Et tarkista. Olet kaheli.
- fjkdslöfdfj
poiuytrdfgh kirjoitti:
Suostun kenties muuttamaan kantaani jis tieteellisellä tutkimuksella minun osoitetaan olevan väärässä, JOLLEN löydä toisenlaisia tieteellisiä tutkimuksia jotka osoittavat vahvasti minun kantaani niin ettei ole perusteltua syytö minun vaihtaa kantaani.
Voi hassua
- poiuytrdfgh
Kyllä tarkistan. Eilen viimeksi aika monesta tutkimuksesta.
- poiuytrdfgh
fjkdslöfdfj kirjoitti:
Voi hassua
nii-i mulle on tärkeää elää näin ja nyt vielä enemmän kun mua luurissa yritettiin saada luopumaan rakkaasta elämäntiestäni...se oli todella ilkeää
- maalaisjärki
Käännän aiheen nyt ihan pois keskinäisestä väittelystänne, sillä kovasti ihmettelen ajatusmaailmaa, että jotain kopioidaan. Kun kuitenkin itse olen sellaisenkin käyttäytymistavan jostain en tarkkaan muista kaikkea, niin oppinut, että tavallaan, kun aletaan toistamaan jonkun sanonta tapaa realimaailmassa, niin se on tavallaan myös tapa osoittaa yhteisöllisyyttä tai arvostusta kohdetta kohtaan. Ja tämän huomion tai jotain siihen suuntaan tein nuorempana ihan useista ihmisistä. En minä sitä kokenut mitenkään narsistiseksi. Kivat sanonnat vaan levisivät ja leviävät nykyäänkin siten.
Toki nykyään, jos paljon kuulen tällätavoin leviäviä sanontoja usein ja monissa paikoissa, niin kyllä se vähän ärsyttääkin. Kun jokin sanonta kuuluu televisiosta tai radiosta, niin on sen kiertokulku ollut melkoinen.
Ymmärrän toki, että sitä voidaan harrastaa ihan monenlaisilla tavoilla ja tietenkin netti on tehnyt siihen omat piirteensä. Mediako tekee ennen niin normaalista käyttäytymisestä ärsyttävän? Eikä tietenkään voi tietää jos silloin aikaisemminkin joku ne toisella tavalla ymmärsi, mutta niin ainakin tapahtui. Ehkäpä se jäikin mieleeni hassuutensa vuoksi. Ja muistan paljon pohtineeni sitä. Koska mahdollisuus olisi ollut myös se, että toinen pilkkaamisen takia matkii, silloin ei ehkä osattu siten pilkata joka tavallaan sitten kertoisi, että narsismi olisi lisääntynyt tai sitten ihmiset eivät enää osaa ottaa huomioimista vastaan siten kuin silloin. Muistan silloin sen kun sanoit vahingossa jonkin toisen lausuman lauseen hänen kuultensa, niin lopputulos oli yleensä, että aloit kuulumaan "porukkaan tiiviimmin."- Aivan
"niin se on tavallaan myös tapa osoittaa yhteisöllisyyttä tai arvostusta kohdetta kohtaan. "
Aivan, jos se on tietoista ja ystävällismielistä, muistaen alkuperä.
Mutta ei ole kiva jos omat ns. positiiviset puolet joiden eteen on nähnyt vaivaa, opiskellut sekä elämää että oikeita opiskeluja, lukenut paljon jne. kopioidaan vaan tyyliin, niin minäkin niin minäkin. En nyt tarkoita vain itseäni tai edes ollenkaan itseäni tässä asiassa.
Minulla kokemusta myös noista narsisti-aspergereista aiemmassa elämässäni jolloin kopioivat molemmat hyväkkäät minua, eikä heillä mitään eväitä sellaiseen kummallakaan. Toinen oli niin vihainen niin vihainen minun joistain ulkoisista seikoista, että osti jo irto sitä ja irto tätä joka lähtöön että olisi ollut minua näkyvämpi. Jopa suurentava tummat piilolinssit... Muistan sen hetken kuin eilen missä se tapahtui vuosikymmeniä sitten kun olimme peilin edessä rinnakkain ja hän huomasi että minulla suuremmat silmät kuin hänellä. Hän kopioi vähän kaiken meikistä lähtien.
Monet minun omat ajatukseni tulivat takaisin tyyliin:
"Hei tämä asia on näin..."
Olin itse hänelle jotain selittänyt ja sain oman selitykseni luultavasti kierroksen jälkeen takaisin.
Tuollaista sietää paremmin jos saa ystävällistä kohtelua ihmisenä, eikä yritetä lyödä lyttyyn.
Aspergerien hyvistä ominaisuuksista kirjoitetaan minun mielestäni tietyllä tavoin valetta, enkä pidä siitä mitä oikeasti sitten joutuu kohtaamaan. - poiuytrdfgh
Aspergerit imitoi paljon vilpittömästi. Se on Aspergerien usein tehokkain oppistyyli. Joissakin neurologisissa häiriöissä voi olla esim automaattista imitointia. Muistan lukeneeni Oliver Sacksin kirjasta henkilöstä joka imitoi vauhdilla kadulla vastaantulijoiden ilmeet. ..tai jotain sen tapaista.
- Lisään_vielä
Aivan kirjoitti:
"niin se on tavallaan myös tapa osoittaa yhteisöllisyyttä tai arvostusta kohdetta kohtaan. "
Aivan, jos se on tietoista ja ystävällismielistä, muistaen alkuperä.
Mutta ei ole kiva jos omat ns. positiiviset puolet joiden eteen on nähnyt vaivaa, opiskellut sekä elämää että oikeita opiskeluja, lukenut paljon jne. kopioidaan vaan tyyliin, niin minäkin niin minäkin. En nyt tarkoita vain itseäni tai edes ollenkaan itseäni tässä asiassa.
Minulla kokemusta myös noista narsisti-aspergereista aiemmassa elämässäni jolloin kopioivat molemmat hyväkkäät minua, eikä heillä mitään eväitä sellaiseen kummallakaan. Toinen oli niin vihainen niin vihainen minun joistain ulkoisista seikoista, että osti jo irto sitä ja irto tätä joka lähtöön että olisi ollut minua näkyvämpi. Jopa suurentava tummat piilolinssit... Muistan sen hetken kuin eilen missä se tapahtui vuosikymmeniä sitten kun olimme peilin edessä rinnakkain ja hän huomasi että minulla suuremmat silmät kuin hänellä. Hän kopioi vähän kaiken meikistä lähtien.
Monet minun omat ajatukseni tulivat takaisin tyyliin:
"Hei tämä asia on näin..."
Olin itse hänelle jotain selittänyt ja sain oman selitykseni luultavasti kierroksen jälkeen takaisin.
Tuollaista sietää paremmin jos saa ystävällistä kohtelua ihmisenä, eikä yritetä lyödä lyttyyn.
Aspergerien hyvistä ominaisuuksista kirjoitetaan minun mielestäni tietyllä tavoin valetta, enkä pidä siitä mitä oikeasti sitten joutuu kohtaamaan.Lisään vielä että mitä kauemmas taaksepäin menemme sitä huonommin harkittua tekstiä minulta voi löytyä, juurikin tuon aivovamman takia, koska minulla oli samaan aikaan vaikeita oireita eikä ollenkaan niin hetkellisesti. MInun ei tee hyvää muistaa tuota aikaa koska se laukaisi äskeisen kohtaukseni kun muistan tuota vaikeammin aivovammautunutta minääni.
- poiuytfdfgh
Teillä on nyt se ongelma että tulkitsette kaiken psykologisesti vaikka niissä olisi enemmän neurologinen syy. Tämä on tyypillistä mitä neurologisesti erilaisille ihmisille tehdään, Asioilla on hermostollinen selitys joka liittyy esim aistiärsykkeisiin reagointiin, mutta ihmiset keksii niille psykologisia tai sosiaalisia merkityksiä liiallisesti niin että menee mielikuvituksen puolelle
- Päätohtori
Lisään_vielä kirjoitti:
Lisään vielä että mitä kauemmas taaksepäin menemme sitä huonommin harkittua tekstiä minulta voi löytyä, juurikin tuon aivovamman takia, koska minulla oli samaan aikaan vaikeita oireita eikä ollenkaan niin hetkellisesti. MInun ei tee hyvää muistaa tuota aikaa koska se laukaisi äskeisen kohtaukseni kun muistan tuota vaikeammin aivovammautunutta minääni.
Ai kaiullakin on joku vamma...enpä ois uskonu
- poiuytrdfgh
Lisään_vielä kirjoitti:
Lisään vielä että mitä kauemmas taaksepäin menemme sitä huonommin harkittua tekstiä minulta voi löytyä, juurikin tuon aivovamman takia, koska minulla oli samaan aikaan vaikeita oireita eikä ollenkaan niin hetkellisesti. MInun ei tee hyvää muistaa tuota aikaa koska se laukaisi äskeisen kohtaukseni kun muistan tuota vaikeammin aivovammautunutta minääni.
Oletko sinö varmuudella neurotyypillinen ? Et ihan vaikuta kaikkein tyypillisimmälle. Olisit jo kyllästynyt täällä-
- Että_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Aspergerit imitoi paljon vilpittömästi. Se on Aspergerien usein tehokkain oppistyyli. Joissakin neurologisissa häiriöissä voi olla esim automaattista imitointia. Muistan lukeneeni Oliver Sacksin kirjasta henkilöstä joka imitoi vauhdilla kadulla vastaantulijoiden ilmeet. ..tai jotain sen tapaista.
Että ei ole aina ollenkaan kiva tulla matkituksi.
Arvostuksesta ei ole tuollaisessa tietoakaan. Joku kun tuolla puhui arvostuksesta.
On kuin jonkinlainen pahoinpitely, ryöstetään vaatteet päätä.
Ei ole imitoitavissa minun persoonani. Ei kannata edes yrittää.
Kyllä ne elämäni aspergerit ovat tällä hetkellä elämänsä lätäköissä molemmat. Jos näkemäni pitää paikkansa niin ovat lätäköissään. - Tuota_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Oletko sinö varmuudella neurotyypillinen ? Et ihan vaikuta kaikkein tyypillisimmälle. Olisit jo kyllästynyt täällä-
Tuota, tuo on trolli, en minä. Siis minä minä.
Tuollainen trolli seurannut minua jo vuosia...jos on sama. Ainakin sama tekniikka.
Yritän sen aina merkitä, mutta ajattelin että tuo nyt on niin näkyvä kommentti että kukaan ei voi erehtyä etteikö tuo ole se trolli.
Olen neurotyypillinen. Jopa niin tyypillinen että kun teen netissä aspergertestin, niin tulos on se toinen ääripää. Olen hyvin seurallinen ja tulen toimeen mutkattomasti ihmisten kanssa (yleensä).
Minulla monia lahjakkuusalueita. Ei mitään missä olisin heikko. Kaikki aineet koulussa ei vain olleet mieleen, mutta sehän on sitten jo toinen juttu kokonaan. Minulla melkoisen hyvä muisti myös.
Mutta niinkuin sanoin, minulla syvää kokemusta aspergereista. Toinen muutaman vuoden asuinkumppani (mies) ja toinen se naispuolinen ystävä ihan lapsuudesta. - Tämä_siis
Lisään_vielä kirjoitti:
Tämä siis trolli, en minä.
- Anteeksi_muistin
Tämä_siis kirjoitti:
Tämä siis trolli, en minä.
Anteeksi, muistin väärin. Tässä kun kirjoitellaan niin kiivaaseen tahtiin niin menee pää pyörälle. Ei tuo ollut trolli vaan omaa tuumailua.
- poiuytrdfgh
Tuota_ kirjoitti:
Tuota, tuo on trolli, en minä. Siis minä minä.
Tuollainen trolli seurannut minua jo vuosia...jos on sama. Ainakin sama tekniikka.
Yritän sen aina merkitä, mutta ajattelin että tuo nyt on niin näkyvä kommentti että kukaan ei voi erehtyä etteikö tuo ole se trolli.
Olen neurotyypillinen. Jopa niin tyypillinen että kun teen netissä aspergertestin, niin tulos on se toinen ääripää. Olen hyvin seurallinen ja tulen toimeen mutkattomasti ihmisten kanssa (yleensä).
Minulla monia lahjakkuusalueita. Ei mitään missä olisin heikko. Kaikki aineet koulussa ei vain olleet mieleen, mutta sehän on sitten jo toinen juttu kokonaan. Minulla melkoisen hyvä muisti myös.
Mutta niinkuin sanoin, minulla syvää kokemusta aspergereista. Toinen muutaman vuoden asuinkumppani (mies) ja toinen se naispuolinen ystävä ihan lapsuudesta.En asiaa välttis opi muutamassa vuodessa. mun äiti ei osannut lainkaan analysoida minua 30 ekaan vuoteen ...isäni vaan toisteli mulle lauseita että "oletkos lintu vai kala ?"
No sitten kun psykopaattini kanssani perehtyi neurologiaan asia hänelle valkeni ja manipulointikyvyt satakertaistui ja siksikin kai psykopaattiutensa valkeni sitten minulle tässä vaiheessa....kun luulin kaiken helpottavan kun hän oli vihdoin ymmärtänyt minua... - poiuytrdfgh
tarkoitan ei välttis opi kukaan. Muutaman vuoden suhde ei välttis ole vielä sama kuin 30 vuotta samassa perheessö eikä sekään välttis riitä mitään ymmärtämään. KOska yksi vaikeimpia asioita ymmärtää on erilaiset aivot koska se on käytännöllisesti katsoen mahdoton kokea niitä omilla aivoillaan parhaallakaan empatiakyvyllä. Tuota ei ole huomioitu kun luullaan aspergereja empatiakyvyttömiksi vaikka on enemmänkin kyse molemminpuolisista erilaisista aivoista ja ymmärtämättömyys suhteessa tasapuolista,
- poiuytrdfgh
koet kaiken aivojesi kautta . et voi tietää miltä tuntuu jos se koko mekanismi systeemi jolla koet on erilainem. Eikä siinö ooikeestaan auta kummankaan hokea että sä et ymmärrä sä et ymmärrä millään. Mutta sen voisi ymmärtää että tilanne on tämä ja lopettaa väittävänsä tietävänsä mitö toinen kokee. TUon voi älyllä teoriassa ymmärtää.
- poiuytrdfgh
Täten minun mielestäni olisi parempi yksinkertaisesti kysyö toiselta mitä hän kokee, eikä sanella mitään hänen puolestaan. Ja sitten kuunnella vastaus. Mun mielestä tuo olis ainoa tie kommunikaation mutta ihmettelen ettei sitö ymmärretä ei millään...Miten voi olla niin vaikeaa itse selittämisen sijaan kysyö toiselta mikä hänen tunne on ?
- poiuytrdfgh
siis pitäisi kysyä aina yksiselitteisesti siltä osapuolelta ketä asia koskee
- Voi_
Anteeksi_muistin kirjoitti:
Anteeksi, muistin väärin. Tässä kun kirjoitellaan niin kiivaaseen tahtiin niin menee pää pyörälle. Ei tuo ollut trolli vaan omaa tuumailua.
Voi pöllöhinen.
- No_
poiuytrdfgh kirjoitti:
Täten minun mielestäni olisi parempi yksinkertaisesti kysyö toiselta mitä hän kokee, eikä sanella mitään hänen puolestaan. Ja sitten kuunnella vastaus. Mun mielestä tuo olis ainoa tie kommunikaation mutta ihmettelen ettei sitö ymmärretä ei millään...Miten voi olla niin vaikeaa itse selittämisen sijaan kysyö toiselta mikä hänen tunne on ?
No, miestä en olisi hyväksynyt vaikka olisi puhunut asiaa lopun ikäänsä. Minusta vain niin lapsellien tyyppi eikä oikein sellainen ahkera ja aikaansaava minkäaisesta minä pidän ja mitä arvostan.
Mutta naispuolisen kanssa todellakin ongelmaksi muodostui hänen kuulonsa ja se muu sairastelu joka tuppasi täyttämään koko atmosfäärin. Kun ihminen alkaa perääntyä ongelmiensa kanssa niin se perääntyy. Minulla myös omia kovia haasteita, joiden edessä ei voinut paljoa muuhun keskittyä.
Elämä on.
En ala enää olemaan kenenkään harjoitusnyrkkeilysäkki jonka kanssa harjoitellaan ilmeisesti miten nentti isketään alas.
Mutta se siitä nyt.
Minä olen hyvin kiintynyt omaan ajatusmaailmaani jonka kanssa pystyn kohtaamaan suurimman osan niistä ihmisistä joita tahdon kohdata ja joiden voin olettaa haluavan kohdata minut. Päätohtori kirjoitti:
Ai kaiullakin on joku vamma...enpä ois uskonu
No en ole yllättynyt tuosta.
Pakostakin siinä hahmot sekaisin menee kun melki yötä päivää täällä paahtaa menemään. Joskus jo vuosia sitten kaiu'lla on ollut noita asperger juttuja tällä palstalla.
Muistan kun joku silloin kommentoikin huutelemalla tyyliin aspergerii, aspergernainen, aperger nainen- No_voi
No en ole yllättynyt tuosta.
Pakostakin siinä hahmot sekaisin menee kun melki yötä päivää täällä paahtaa menemään. Joskus jo vuosia sitten kaiu'lla on ollut noita asperger juttuja tällä palstalla.
Muistan kun joku silloin kommentoikin huutelemalla tyyliin aspergerii, aspergernainen, aperger nainenNo voi höhlätti! Tuo kommentti sama trolli joka trollasi että minulla joku vamma.
Oletteko noin untuvikkoja että ette lue kaikkea kriittisesti...
Pastalla ollut tuo sama trolli vuosia joka pelleilee tuolla samalla tyylillä... Kopioi minun nikkini ja sitten kommentoi sitä itse...
Trolli vie ainakin sinua ja poijua 6-0. No_voi kirjoitti:
No voi höhlätti! Tuo kommentti sama trolli joka trollasi että minulla joku vamma.
Oletteko noin untuvikkoja että ette lue kaikkea kriittisesti...
Pastalla ollut tuo sama trolli vuosia joka pelleilee tuolla samalla tyylillä... Kopioi minun nikkini ja sitten kommentoi sitä itse...
Trolli vie ainakin sinua ja poijua 6-0.Jaa, mene jatiedä, Nimimerkin Aivan kommentti oli mielestäni ihan taattua kaikua, sitten tuli perään jatkoa edelliseen, nimimerkillä Lisään vielä, joka kuvasi itseään tähän tapaan
"Lisään vielä että mitä kauemmas taaksepäin menemme sitä huonommin harkittua tekstiä minulta voi löytyä, juurikin tuon aivovamman takia, koska minulla oli samaan aikaan vaikeita oireita eikä ollenkaan niin hetkellisesti. MInun ei tee hyvää muistaa tuota aikaa koska se laukaisi äskeisen kohtaukseni kun muistan tuota vaikeammin aivovammautunutta minääni."
Että ihanko poiu olis kirjoittanut tuon, kertonut itsestään, hänkö se on se trolli, joka yrittää välillä esiintyä sinuna, mut vahingossa kertoikin itsestään.
No itse tosiaan ajattelen, et tais ny mennä vaan puurot ja vellit (poiut ja kaiut) sekaisin, sen verran omituista on. Mut sattuuhan sitä, ettei aina trollikaan muista kuka/millainen milloinkin on.
Olethan sinäkin aikoinaan ollut jonkin sortin trolli, yritit esiintyä minuna ja loit sen "palstatutkijan" roolinkin- poiuytrdfgh
Eiku minö olen itsestäni kirjoittanut jonkun sellaisen viestin aiemmin, sitten joku trolli on kopsannut sen minulta Kaikun nimiin.
- poiuytrdfgh
sitten minä olen luullut että kaiku on kopsannut minua. ..ja ajatellut että jos hän semmosta tekee niin viittaa epätyypilliseen neurologiaan.
- poiuytrdfgh
Noh täällä sabotoidaan minua nyt niin että mielivaltaisesti valikoiden poistatetaan viestäjäni jollain tavalla se toteuttaen.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684321Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D913878- 503416
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222663Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!242498Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562353- 432197
- 471848
- 361810
- 301616