Pientä ehdotusta tähän väliin.

dalbaeb

Pitäisikö eläkeläisten tehdä jotain eläkkeensä eteen? Epäreilua että verojen lisäksi työssäkäyvien ihmisten pitäisi maksaa vanhempien ihmisten elatusmaksut, ja vanhukset vaan elää leviästi.

19

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enolepitänyt

      Mitä ehdotat? Eläkeläisiä kuitenkin verotetaan enemmän kuin työssäkäyviä. Laskisiko sitten verotus, jos jotain eläkkeen eteen pitää tehdä.

    • ennustelija

      Hei ! Oletko kovin kateellinen ,olen tehny työtä 18vuotiaasta asti 23v alkoi kertyä eläkettä.
      Saan 1192.07 puhtaana käteen. Työrupeama on yli 52v. Työnantaja ja minä itse olemme eläkekertymää kasvattanut.
      Kysy mielummin pitäisikö turvapaikkaturistien tehdä,rahan edestä jotain.
      He saavat 1040/kk harkinnanvarainen tuki lisäksi??????

    • tehtyon

      On tehty ja lujasti, olemme eläkkeemme ansainneet. Mene vinkumaan niiden maahantunkeutujille. Nehän täällä leveästi elelevät, ettäs kehtaat .

    • MökkiNiemessä

      Pelkkää takuu eläkettä, lisänä mahdollista leskeneläkettä saavat eivät ole työtä eläkkeensä eteen tehneet päivääkään. Maalaisilla takuueläkeläisillä saattaa olla metsäomaisuuttakin millä leveän elämisensä voisivat kustantaa mutta toisten kukkarolla ovat.

      • ketturepolainenn

        "Happamia" sanoi: kettu pihlajanmarjoista. Älä vaan halkea kateuteesi.


      • Eisyytäollakateellinen
        ketturepolainenn kirjoitti:

        "Happamia" sanoi: kettu pihlajanmarjoista. Älä vaan halkea kateuteesi.

        Kirjoituksissa toistuu maahanmuuttajat vastaan vanhukset. Kuitenkin maahanmuuttajatkin vanhenevat ja alkavat käyttää vanhuspalveluita. Joillakin heitä tuleva maksettu eläke on sama kuin suomalaisillakin sellaisilla joilla ei työtä ole tehtynä eläkkeen eteen. Eli yhtälailla maahanmuuttajat ovat samanlaisia verorahojen nauttijoita eläkeiän tai leskeyden koittaessa, ihon väristä riippumatta.


      • ennustelija

        Mistähän se eläke näille turvapaikkaturisteille kertyy,Muslimi ei tee
        työtä vääräuskoisille.


    • Kateusviekalatkin

      Pientä huomiota aloittajalle: tutki itseäsi, oletko kade vai kipeä.

      • ennustelija

        Kateellinen, kysytkö tosissasi.ENole kateellinen vaan sitä ikäluokkkaa, joka on tätä hyvinvointivaltiota ollut rakentamassa.Mutta sinunkin silmmät avautuu, kun tämä hyvinvointivaltio kaatuu, minä en ole sitä näkemässä.
        Tosin saavutetusta hyvinvoinnista, ei ole enään paljon jäljellä.
        Hyvää loppuelämää sinulle.


      • Asenneratkaisee

        Jos sinä olet "tätä hyvinvointivaltiota ollut rakentamassa", niin sinähän olet tienannut eläkkeesi. Lopeta narina ja nauti siitä mitä sinulla on. Ihan yleisestikin ihmiset voivat paremmin kuin koskaan ennen ja se on tutkimustulos, jota väärät ja vinksahtaneet asenteet eivät miksikään muuta.


      • ennustelija

        Jos minä voin hyvin, osaan ajatella myös asiota niiden kohdalla jolla ei mene hyvin.Asennettasi voisit tarkastella,tunnut olevan ihminen ,joka ei osaa ajatella kuin itseään.


      • Revisiitä

        Väärin meni. Mutta ensisijaisesti sinä olet vastuussa itsestäsi. Ajattelusi ja murehtimisesi niiden puolesta joilla ei mene hyvin, ei auta heitä pätkääkään. Jos huolettaa, niin tee jotain heidän hyväkseen. Saat paremman mielen auttamisesta kuin asioitten negatiivispainotteisesta märehtimisestä.


    • Viisuri

      Joopa joo, aloittaja mahtaa itse maata sohvalla ja miettiä "viisaitaan".

      Kyllä tässä on ihan itse eläke ansaittu, sekä mieheni että minä olemme tehneet pitkät työurat, veromme maksaneet ja 6 uutta veronmaksajaa kasvattaneet yhteiskuntaa ja sinuakin hyödyttämään. Lasten ei ole tarvinnut kovinkaan paljon velkaantua, kun omista menoista olemme tinkineet jotta lapset saisivat kunnon ammatit. Nyt perheemme jälkeläiset ovat jokainen työssä ja he ovat: lääkäri, hallintotieteen maisteri, valtiotieteen maisteri, filosofian maisteri, talonrakennus insinööri ja it-suunnittelija insinööri koulutuksella. Mahtaa näiltä tulla veroeuroja jopa siunkin elättämiseen.
      Niin, että lopeta tuo vinkuminen ja mene työhön siitä kadehtimasta!!!!

      • HienoaVälittämistä

        Lapset sitten vuorostaan hoitaa teidät ettei tarvitse ulosteissa istua eikä vanhainkotiin vieraiden hoidettavaksi mennä. Ja maksavat vielä teidän eläkkeittenne lisäksi meidän muidenkin eläkkeet. Joutenkos tässä odottelee eläkemaksupäiviä.


      • Enolepitänyt

        Ihan kiva sulle! Olen vielä ns. suurta ikäluokkaa ja töitä tehnyt ja lapseni kasvattanut. Huolimatta siitä, että olin naimisissa ns. suureen ikäluokkaan kuuluvan pikkurikollisen kanssa, joka ei todellakaan ole kaikiltaosin eläkettään ansainnut, saatikka tämän maan hyvinvointia rakentanut. Kukin tyylillään :D


    • www.kansalaisaloite.fi palvelussa on aloite eläkkeiden maksua koskien.
      Sieltä selviää mistä eläkkeet tullaan tulevaisuudssa maksamaan. Nyt eläkkeellä oleville kuuluvilla varoilla. Pakkohan on olla varoja ” piilossa” koska on selvää ettei kasvavaa työttömien ja eläkeläisten määrää pystytä hoitamaan muuten.
      Työttömyyden väheneminen on samaa silmänlumetta kuin ennenkin.
      Mielenterveysongelmien vuoksi yhä useampi työikäinen siirtyy eläkkeelle.
      Maahanmuuttajia ei aina ole tarpeen syyllistää. Kaikki eivät ole halunneet jättää kotimaataan vaan kun on pakko, jos haluaa elää. Tosin Suomi on tehnyt pahoja virheitä maahanmuutto asioissa, mutta ei syyllistetä kaikkia. Sillä saamme vain katkeruutta ja vihaa aikaiseksi. Kaikki tietää mitä siitä voi seurata.
      Yhteishenkeä maamme tarvitsee ei toistensa haukkumista .

      • ennustelija

        Raiskaajat ja paperittomat ulos maasta.
        Nämä lähi-idän ihmeet,tulevat monen rauhallisen maan läpi, mutta intternetin ihmeellinen maailma kertoo missä on parhaat sosiaaliavustukset.
        Nuoret miehet sotimaan omaan maahansa, heidän omia uskonsotiaan. Sotilaskarkureita he ovat.En tunne tarvetta yhteistyöhön näiden ihmisten kanssa.


      • kaislaveneeseenvaan

        Olen samaa mieltä nimim"ennustelija", tänne tulevat loisimaan nuoret terveet miehet. Ulos vaan maasta, .


    • säilöntä

      Outo käsite pitäisikö eläkeläisen tehdä työtä??Moni sairas eläkeläinen jo nyt hoivaa toista eläkeläistä.Omais hoitajat tekevät ilmaiseksi 24h valmiudessa työtään kotonaan saaden ehkä muutaman päivän kuukaudessa vapaa päivän.Ilmaishoitoa ja Suomenvaltio säästää.Tämänjälkeen kun ei pysty tai jaksa voidaan vanhukset toimittaa erilaisiin "säilöntäkeskusiin"riutumaan ja loppuaan odottelemaan.Mikäli vanhuksia kuvataan tietysti parhaat vanhukset ja olosuhteet vanhuksille.Kuka valvoo oikeasti toimintaa???Laitokset eivät anna toimistaan mitään negatiivista lausumaa.Eläkeläiset maksaneet eläkekassoihin suuret summat euroja!!Esitänkin pitäisikö nuorten työllistyä 25v?Ei ikuista opiskelua??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe