Universumi luo itsensä

BlueDevil

Kuten tiedämme universumi ei tarvitse luojaa ja voi olla itsensä syy. Näin sanoo siis jo edesmennyt Stephen Hawking:

"The universe can and will create itself from nothing,"

Ja Michio Kaku vahvistaa tämän lausunnon

"So, in some sense, universes are for free. It does not take net matter and energy to create entire universes. "

"simply popped into existence out of nothing"


Tosin usein universumin syntyyn on liitetty niin sanottu pimeä energia, joka on kirjaimellisesti ei mitään:

"Pimeä energia taas on kirjaimellisesti ei mitään – kosmologista vakiota."

"So it takes no energy to create a universe," Dr. Kaku points out. "Universes are for free. A universe is a free lunch."

Ja kirjaimellisesti olematonhan ei tunnetusti vaadi mitään tilaa esiintyäkseen. Muun väittäminen olisi ainakin Kielitoimiston sanakirjan vastaista.


Mielipiteitä?


Linkit näihin lausuntoihin ketjussa.

38

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjkgjfghj

      xftgjfdyujtdyu ukjrt ghnrtgj

    • vapauteenuskon

      uskon.mut en universumiin.sorry.en raamattuun,miesten kirjottama,kuten islam.olen uskovainen,mu t en ku luojaani.armoon ja olko ne jotkut jopa naiselle armoo antanu.päähän ampumalla,kivittämällä,raiskaamalla.nooh ei ku ois ny ees kuuliainen ollu.siis USKON jumalan armosta?VAPAUTEEN!

    • Tyhjästä on paha nyhjästä. Ei tarvi syytä eikä luomista mutta ei sellaista tilaa eikä hetkeä eikä energiaa eikä universumia ole ettei olisi mitään. Aina on jotain, aina on ollut jotain ja aina tulee olemaan jotain. Ja sen jonki kokonaisuus on nimeltään universumi.

      Universumi on aina ollut. Kaiken kokonaisuus on aina ollut. Sen avaruus on ajaton.

      Maapallo on syntynyt ja kuolee, tulee uusi maapallo, jotain tilalle. Mikään ei katoa minnekään eikä ala tyhjästä. Maapallo alkoi jostakin. Sumusta joka tiivistyi.

      • LapsenTieto

        Ei ole.
        "Tuovisen mukaan Planck-hankkeessa on todistettu vääräksi myös vanha sanonta.
        – Maailmankaikkeuden kokonaisenergia on nolla ja energia on lähtenyt nollasta. Tyhjästä on erittäin hyvä nyhjästä."

        Paasaat tyhjiä uskomuksiasi. Universumillamme on alku.


      • Eiks se on ihan yleises tiedossa että universumi räjähdys alkoi atomin kokoisesta pallosta ? Eli jostakin, eikä ei mistään ?


      • anti-jumala kirjoitti:

        Eiks se on ihan yleises tiedossa että universumi räjähdys alkoi atomin kokoisesta pallosta ? Eli jostakin, eikä ei mistään ?

        Noin ne väittää, mutta jos vähänkin viittii itse ajatella, niin väärässähän ne vaan ovat. Teoriansa ja matematiikkansa lumoissa. Tehdään parempi teoria ja sille matematiikka.


      • LapsenTieto kirjoitti:

        Ei ole.
        "Tuovisen mukaan Planck-hankkeessa on todistettu vääräksi myös vanha sanonta.
        – Maailmankaikkeuden kokonaisenergia on nolla ja energia on lähtenyt nollasta. Tyhjästä on erittäin hyvä nyhjästä."

        Paasaat tyhjiä uskomuksiasi. Universumillamme on alku.

        Nuo kaikki johtuvat siitä, että mikromaailmassa ja makromaailmassa on erilaiset luonnonlait ja tarvitaan erilaiset käsitteet kuin tavallisessa maailmassa. Näiden maailmojen asioita ei voi yleistää kokonaisuuteen, kaikkien kolmen erilaisen maailman kokonaisuuteen, vaan ne pätevät vain niissä omissa maailmoissaan. Sitä yhtenäisteoriaa ei vielä ole, eikä se tule sanomaan että kaikella on alku.

        Se tulee sanomaan että kaikella on alku paitsi ikuisilla askoilla. Universumi kuuluu ikuisiin asioihin.


      • Olli.S kirjoitti:

        Noin ne väittää, mutta jos vähänkin viittii itse ajatella, niin väärässähän ne vaan ovat. Teoriansa ja matematiikkansa lumoissa. Tehdään parempi teoria ja sille matematiikka.

        Olisikohan se mahdottomuus ?
        Muistin kapasiteetti on rajallinen ja aika rajaton = mahdoton yhtälö = emme ikinä saa oikeata vastausta tähän kysymykseen = emme ikinä muistaisi sitä ?
        Siis mikäli jotain on aina ollut.


      • Universumi jää ihmiselle ikuiseksi arvoitukseksi. Taivaassa vasta ymmärrämme sen.


      • tieteenharrastaja
        anti-jumala kirjoitti:

        Eiks se on ihan yleises tiedossa että universumi räjähdys alkoi atomin kokoisesta pallosta ? Eli jostakin, eikä ei mistään ?

        Tuo "yleisesti tiedossa oleva" asia on ainakin väärin. Emme tiedä, miten tuntemamme universumin tiedossamme oleva kehityskulku alkoi, emmekä mitä - jos mitään - oli ennen sitä.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Tuo "yleisesti tiedossa oleva" asia on ainakin väärin. Emme tiedä, miten tuntemamme universumin tiedossamme oleva kehityskulku alkoi, emmekä mitä - jos mitään - oli ennen sitä.

        Tieto ?
        Ei olemassa oleva synnyttää ei olemassa olevaa ?
        Olemassa oleva synnyttää olemassa olevaa ?

        Ikuisuuus väittelyihin menee tääki...

        Ajattelen , siis luulen olevani olemassa vois samantien sanoa :)

        " Empty space "
        Miten sellainen joka ei ole olemassa on yhtäkkiä olemassa ?

        Kvanttifluktuaatio ? Mielikuvittele ei mitään, et pysty, koska sitä ei ole olemassa. Jopa mun mielikuvitus ainakaan ei pysty tekemään ei mistään jotain.


      • OlipahanVäite
        Olli.S kirjoitti:

        Noin ne väittää, mutta jos vähänkin viittii itse ajatella, niin väärässähän ne vaan ovat. Teoriansa ja matematiikkansa lumoissa. Tehdään parempi teoria ja sille matematiikka.

        Siis tuhannet kosmologiaa tutkineet tohtoritason ammattilaiset eivät ole viitsineet ajatella, mutta fysiikasta mitään tietämätön Olli on huomannut virheen kosmologian paradigmassa.

        Kuinka typerinä meitä palstalaisia oikein pidät?


      • OlipahanVäite kirjoitti:

        Siis tuhannet kosmologiaa tutkineet tohtoritason ammattilaiset eivät ole viitsineet ajatella, mutta fysiikasta mitään tietämätön Olli on huomannut virheen kosmologian paradigmassa.

        Kuinka typerinä meitä palstalaisia oikein pidät?

        Konsensus ei ole riittävä todiste tieteessä. Hyvin usein uudet keksinnöt tulevat tiedeyhteisön ulkopuolelta. Minä en edes ole ulkopuolella. Kyllä hekin vielä asian ymmärtävät. Konsensus BB: stä tässä juuri asian ymmärtämiselle ja kehittämiselle esteenä onkin.


    • On loogisesti mahdotonta että jokin, jolla on alku aiheuttaa itse itsensä olemassaolon eli luo itsensä.

      Jos X aiheuttaa Y:n olemassaolon, niin tämä sisältää oletuksen että X oli olemassa ennen kuin Y tuli olevaisuuteen.

      Siten jos X aiheuttaa X:n olemassaolon, niin X oli olemassa ennen kuin X tuli olevaisuuteen ja X:llä on alku. Tämä on looginen ristiriita, vaikka X:n paikalle laitettaisiin universumi.

      • HeisenberginEpätarkkuus

        Universumin perusta on todistetusti stokastinen. Kvanttifysiikka ei noudata syy/seuraus suhdetta.


      • HeisenberginEpätarkkuus kirjoitti:

        Universumin perusta on todistetusti stokastinen. Kvanttifysiikka ei noudata syy/seuraus suhdetta.

        Onko todistettu että kvanttifysiikka ja siihen kuuluvat asiat olisivat universumin perusta ja luoneet universumin?

        Vai olisiko niin että kvanttifysiikka ja siihen kuuluvat asiat ovat olemassaolossaan riippuvaisia universumin olemassaolosta? Jos näin on, niin virtuaalihiukkaset eivät ole meidän luoja.


      • Kaikella on alku paitsi universumilla. Universumi on erilainen kuin mikään muu asia.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kaikella on alku paitsi universumilla. Universumi on erilainen kuin mikään muu asia.

        Jumalalla ei ole alkua.


      • Ellei hän sitten unohd itteensä joka 13 biljoonaa vuotta, koska muisti on rajattu aika ei.


      • asdfman kirjoitti:

        Jumalalla ei ole alkua.

        Niin. Universumilla ja muilla ikuisilla asioilla ei ole alkua. Kaikilla muilla kuin ikuisilla asioilla on alku.


    • Looooooogisesti

      Olen etsinyt todisteita alkuräjähdykselle, ja uskon löytäneeni sen. Tässä todiste!

      Lompakkoni oli vannomalla vannoen typötyhjä! Tarkastelin sitä niinkuin tiedemiehet tekevät ja sekunnin miljoonasosassa sinne ilmestyi 20 euron seteli. En ennen uskonut evoluutioon mutta nyt olen täysin vakuuttunut että tyhjyyteen voi räjähtää. On tosin hankala päätellä oliko kyseessä sekunnin miljoonasosa vai 1,32 miljoonasosaa, mutta todistettu nyt on että evoluutiota tapahtuu. Aikaisemmissa havainnoinneissani laboratoriossani lompakkooni räjähti ainoastaan kuitteja, mutta ne eivät selviytyneet vaan rypistyivät ja kuolivat. Odotin kuitenkin 4,281326 kuukautta ja sitten se tapahtui. Setelini on kaksineuvoinen. se tarkoittaa että se voi jakautua kympeiksi, mutta vielä ei ole kulunut riittävästi aikaa sillä setelien suvuton lisääntyminen on hidasta kuten tiedämme. Kuulin kuitenkin kollegaltani joka asuu kanadassa että hänen lompakossaan oli dollari. Tämä todistaa että multiversumeja on ollut useita ja toisitaan riippumattomia.

      Tutkin myös setelin kromosomeja. Niissä ei ollut mutaatiota havaittavissa. Muissa seteleissä oli havaittu samanlaisia numeroita. Asetin numerot sattumanvaraiseen suuruusjärjestykseen ja havaitsin että seteli on sukua muille seteleille. Yhteinen kantaisä siis! Nalle walhroos voi todistaa!

      835676 minuutin kuluttua setelini kuolee sukupuuttoon. Valuuttalaboratoriossa tehdyn elinodotteen mukaan seteli kumuloituu olemattomiin. Kuitit nousevat ekolokerostaan ja syrjäyttävät setelit. Kuittien lukuarvojen mukaan seteleillä ei ole mitään mahdollisuutta selvitä kehittyneimpien kuittien tiellä. Vaikka kuittien olemassolo halutaan kyseenalastaa monien ekonomistien toimesta, olen täysin vakuuttunut että evoluutio on totta.

      Miten kiitollinen olenkaan! Mikä säkä minulla olikaan että lompakkoni olosuhteet olivat otolliset juuri setelien synnylle. Koe olisi mennyt ihan mönkään mikäli tyhjästä lompakostani olisikin syntynyt planeettoja ja presidenttäjä. En olisi nyt todistamasta evoluutiosta. Mikä onni minulla olikaan. Onneksi EDI oli mukana.

      Olen pahoillani samalla sillä kollegani olivat onnesta niin pyöreänä että he heittelivät omissa testeissään aikaansaaneita kolikoitaan jotka olivat tulleet ns. lompakoitumisen sivutuotteena. Siitä johtuen evoluutiota on todella hankala todistaa toistokokeilla pseudotieteilijöille. Nyt he sitten käyttävät kolikoita ja lykkäävät niitä teknisiin RAY vempaimiin jotka pilaavat ja väärentävät kaiken tieteellisen datan. Meidän pitää odotella että evoraja 18v tulee täyteen sillä evoluutio on odotettua hitaampaa. Ennen luultiin että se oli 16v.

      Tavalliset duunarit eivät havaitse kolikoita eikä seteileitä koska heillä ei ole käsitystä kapitalismista.

      Todisteet eivät tahdo kelvata joillekin. Eikö he uskokaan enää bigbangiin?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe