Yehovah on Jumala

roopeva

אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים אֵין עֹוד מִלְבַדֹּֽו
Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Yehovah on Jumala, eikä muuta jumalaa ole kuin hän. 5 Mos 4:34

Tästä Tooran kohdasta saadaan lausunto יְהוָה הוּא הָאֱלֹהִים //Yehovah Hu HaElohim// Yehovah on Jumala. Joh 17:26 (Jeesus ) "Ja MINÄ OLEN TEHNYT SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI JA TEEN VASTAKIN että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä." Kun muslimit huutavat heidän jumalansa nimiä suureeksi niin minä huudan Yehovah hu HaElohim.

75

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valhekirjoja

      Saatana on tämän maailman ainut jumala.

    • PasiToivonen

      Jehovan todistajilta sitä rakkautta löytyykin.

    • hohhoijaa2

      Koko suomen helluntaiyhteisö odottaa mielenkiinnolla lisää viisauksiasi.Anna tulla.

    • Kirjakääröt

      5Moos.4:35 Biblia (1776) Nämät olet sinä nähnyt, tietääkses, että Herra on ainoastaan Jumala, paitsi häntä ei yksikään muu. 5Moos.32:39. Jes.45:5

    • Jobinpostia

      2Moos.20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 5Moos.5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Ps.81:10

    • Risti-riita

      Luuk.4:6 Biblia (1776) Ja perkele sanoi hänelle, kaiken tämän vallan ja heidän kunniansa minä annan sinulle, sillä minun haltuuni ovat ne annetut, ja minä annan ne kenelle minä tahdon. Matt.28:18

    • Kristitty.net

      Aamen. Jumalan nimi on Jehova, eikä Jahve, eikä Yahuveh eikä Yihyuahavehu. Kaikki joita kiinnosta totuus, etsikää YouTubesta Michael Roodin tai Nehemia Gordonin videoita aiheesta. Minä en tässä lyhyessä postauksessa aio teille todistaa, että Jumalan nimi on Jehova. Eivät Jehovan todistajat automaattisesti ole kaikessa väärässä. Tässä asiassa he ovat oikeassa.

      • valhekirjoja

        Eivät ole, koska "sillä" ei ole nimeä. Se vain "on olemassa" tai "aiheuttaa olemisen". Nimet ovat ihmisten juttuja.


      • valhekirjoja

        Ja jos tuolle tielle lähdetään, niin miten olisi Ahura Mazda?


      • valhekirjoja kirjoitti:

        Eivät ole, koska "sillä" ei ole nimeä. Se vain "on olemassa" tai "aiheuttaa olemisen". Nimet ovat ihmisten juttuja.

        Ai nimet ovat ihmisten juttuja%3F %3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3E%26quot%3BSent%C3%A4hden%2C katso%2C min%C3%A4 saatan heid%C3%A4t tuntemaan - tuntemaan t%C3%A4ll%C3%A4 haavaa - minun k%C3%A4teni ja minun voimani%2C ja he tulevat tiet%C3%A4m%C3%A4%C3%A4n%2C ett%C3%A4 minun nimeni on Herra.%26quot%3B %28Jer. 16%3A21%29%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3ET%C3%A4ss%C3%A4 on heprean tetragrammi YHWH k%C3%A4%C3%A4nnetty %26quot%3BHerra%26quot%3B. Mik%C3%A4 nimi on Herra%3F He tulevat tiet%C3%A4m%C3%A4%C3%A4n%2C ett%C3%A4 nimeni on Jehova%2C on mit%C3%A4 t%C3%A4ss%C3%A4 sanotaan alkukieless%C3%A4.%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3Ehttps%3A%2F%2Fwww.koivuniemi.com%2Fraamattu%3Ftila%3Dpikahaku%26amp%3Bhakuehto%3Dmin%E4%2Bolen%2Bherra%26amp%3Bkirjat%3Dkr%3Cbr %2F%3E%3Cbr %2F%3EHaulla %26quot%3Bmin%C3%A4 olen Herra%26quot%3B l%C3%B6ytyy 163 tulosta. Siis 163 kertaa Jumala sanoo olevansa YHWH. Herra on juutalaista eksytyst%C3%A4%2C alkukieless%C3%A4 sanotaan%2C ett%C3%A4 YHWH%2C joka lausutaan Jehova.


      • valhekirjoja

        Se jumala ei puhu ihmisten kielellä, vaan hengellä, minkä ihmiset ovat tulkanneet ymmärtämällään tavalla. Tetragrammi sattuu vaan olemaan vahvimpana hänen muistoissaan, koska sitä on käytetty eniten.


      • Jehovan todistajat tunnustavat itsekin, että Jumalan Nimi ei ole Jehova.
        Laittakaa googleen vaan ja tutkikaa. Tutkikaa, tutkikaa asioita . . .


      • Shlomo.Pilsnersohn

        Sekunda jude mene kakalle.


    • Minäkinolenminä

      2Moos.3:14 Jumala vastasi Moosekselle: Minä olen se, joka minä olen. Ja hän sanoi vielä: Sano israelilaisille näin: M i n ä o l e n lähetti minut teidän luoksenne. 1 Minä olen, hebreaksi ehjee; muistuttaa Herran nimeä Jahve.

      • Ai ehjee muistuttaa Jahvea. Olkoon sitten niin.


      • alkuperäinen
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ai ehjee muistuttaa Jahvea. Olkoon sitten niin.

        Jehova tai Jahve, molemmat ovat oikeita. Jehova nimeä käytetään enemmän.
        Monet kristikunnan uskonneet hylänneet tuon nimen, vaikka kaikkeuden tärkein nimi. Luojamme ja Elämänantajamme, ainut tosi Jumala.


      • jeejeeyahweh
        alkuperäinen kirjoitti:

        Jehova tai Jahve, molemmat ovat oikeita. Jehova nimeä käytetään enemmän.
        Monet kristikunnan uskonneet hylänneet tuon nimen, vaikka kaikkeuden tärkein nimi. Luojamme ja Elämänantajamme, ainut tosi Jumala.

        Jehova-nimestä on tullut kirosana erään uskonnollisen kultin törttöilyjen ansiosta.


      • dumhet
        jeejeeyahweh kirjoitti:

        Jehova-nimestä on tullut kirosana erään uskonnollisen kultin törttöilyjen ansiosta.

        Ihmisistä huolimatta, se on Korkeimman nimi. Jos se on sinulle kirosana, olet aika röyhkeä. En tiedä, mitä kulttia edustat, kun uskallat kirjoitella tuollaista.


      • jeejeeyahweh
        dumhet kirjoitti:

        Ihmisistä huolimatta, se on Korkeimman nimi. Jos se on sinulle kirosana, olet aika röyhkeä. En tiedä, mitä kulttia edustat, kun uskallat kirjoitella tuollaista.

        "Jehovan todistajina" esiintyvä lahko on ennustellut pieleen koko olemassaolonsa ajan. Lisäksi heidät tunnetaan mm. verikysymyksestä, karttamisesta ja pedofiilien suojelusta.


      • tiedätkö
        jeejeeyahweh kirjoitti:

        "Jehovan todistajina" esiintyvä lahko on ennustellut pieleen koko olemassaolonsa ajan. Lisäksi heidät tunnetaan mm. verikysymyksestä, karttamisesta ja pedofiilien suojelusta.

        Mistäs sinut tunnetaan? Millaista lahkoa itse edustat? Oletko Lohjan poikia?


      • näinnkin
        jeejeeyahweh kirjoitti:

        "Jehovan todistajina" esiintyvä lahko on ennustellut pieleen koko olemassaolonsa ajan. Lisäksi heidät tunnetaan mm. verikysymyksestä, karttamisesta ja pedofiilien suojelusta.

        Helluntailaisten parissa on tullut ilmi useita pedofiileja ympäri maailman. He ovat tunnustaneet ne papistolle, jotka ovat antaneet synninpäästön. Heitä on siirretty muihin seurakuntiin.


      • patakattilaaa
        näinnkin kirjoitti:

        Helluntailaisten parissa on tullut ilmi useita pedofiileja ympäri maailman. He ovat tunnustaneet ne papistolle, jotka ovat antaneet synninpäästön. Heitä on siirretty muihin seurakuntiin.

        Näitä tahtoo pesiytyä eri uskonyhteisöihin, sillä uskonto voi luoda puitteet vääränlaiselle luottamukselle ja auktoriteettien kunnioittamiselle. Erityisesti pienissä, tiiviissä yhteisöissä voi myös ylikorostua halu varjella yhteisön mainetta ulkopuolisten silmissä jopa uhrien oikeuksien kustannuksella.

        Jehovan todistajien käytännöt ovat saaneet runsaasti moitteita esimerkiksi Australian Royal Commissionin tutkinnassa.

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0265.html


      • onhan
        patakattilaaa kirjoitti:

        Näitä tahtoo pesiytyä eri uskonyhteisöihin, sillä uskonto voi luoda puitteet vääränlaiselle luottamukselle ja auktoriteettien kunnioittamiselle. Erityisesti pienissä, tiiviissä yhteisöissä voi myös ylikorostua halu varjella yhteisön mainetta ulkopuolisten silmissä jopa uhrien oikeuksien kustannuksella.

        Jehovan todistajien käytännöt ovat saaneet runsaasti moitteita esimerkiksi Australian Royal Commissionin tutkinnassa.

        https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0265.html

        Eikö aiheena ole Jumalan nimi? Eikös ollut tarkoitus käsitellä sitä tällä palstalla? Miksi loanheitto täytyy aloittaa?


      • samaa6mieltä
        onhan kirjoitti:

        Eikö aiheena ole Jumalan nimi? Eikös ollut tarkoitus käsitellä sitä tällä palstalla? Miksi loanheitto täytyy aloittaa?

        Joidenkin tarkoitus on yrittää saada toiset häpeään, ei mitään asiallista keskustelua, pysytään aiheessa. Paha yrittää tunkea lonkeronsa joka puolelle.


      • patakattilaaa
        onhan kirjoitti:

        Eikö aiheena ole Jumalan nimi? Eikös ollut tarkoitus käsitellä sitä tällä palstalla? Miksi loanheitto täytyy aloittaa?

        Niinhän sitä käsitelläänkin. Pieni amerikkalainen uususkonto "Jehovan todistajat" on tuottanut häpeää Jehovan nimelle useilla eri tavoilla.

        Jos tosiasioista muistuttaminen on mielestäsi loanheittoa, olet varmaankin uskollinen Jehovan todistaja.


    • että tämäkin aloitus täytyi katsoa!!! piiiiiiip!

    • lyöölisää

      Mitä sitte? Kerro sopertaen...

    • huorinoikein

      Ei se hävetä mistä ei tiedä.

    • Kirjakääröt

      1Joh.3:9 Biblia (1776) Jokainen, joka Jumalasta syntynyt on, ei hän syntiä tee; sillä hänen siemenensä pysyy hänessä, ja ei hän taida syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. 1Joh.5:18

      • kamina_kuumaksi

        Valheellinen kirjakäärö, siis tarkoitit, että synti on Mooseksen lain rikkomista. Minä en ole koskaan rikkonut Mooseksen lakia, niin että häivy syytöksinesi pimeyteen, mistä tulitkin.


      • Kirjakääröt
        kamina_kuumaksi kirjoitti:

        Valheellinen kirjakäärö, siis tarkoitit, että synti on Mooseksen lain rikkomista. Minä en ole koskaan rikkonut Mooseksen lakia, niin että häivy syytöksinesi pimeyteen, mistä tulitkin.

        Hebr.10:28 Biblia. Jos joku Moseksen lain rikkoo, hänen pitää ilman armoa kuoleman kahden taikka kolmen todistajan kautta. 5Moos.19:15


    • ArmollinenAteisti

      Voi luoja teitä lambaita 🤦🏻‍♂️

      Ja mikä niistä tekee minkäki jumalan virkaa ?

    • Usko.Toivonen

      Jumalan seurakunnan tunnistaa siitä, että sen myodostavat uskovat huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

      2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
      ( 1. Kor. 1. )

      Alkuseurakunnan vainot alkoivat heti alkuseurakunnan muodostumisen alusta lähtien, Jeesuksen pyhiä, Jumalan lapsia, uskovia, vainottiin Jeesuksen nimessä.

      1. Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2. ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      ...
      13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
      ( Apt. 9. )

      On totta, että uskonnoissa ei huudeta avuksi Herran Jeesuksen nimeä, mutta uskovat huutavat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

      2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
      ( 1. Kor. 1. )

      Tämä on Raamatun ilmoittama totuus.

      • miksifeikata

        Tuon 1. Kor. 1. luvun lopussa osoitetaan kuka on kaiken takana. Jumala asetti Poikansa ja teki valinnat. Jeesus oli täysin tottelevainen Isälleen ja hänen tottelevaisuutensa ansiosta meilläkin on mahdollisuus saada Jumalan hyväksymys.
        Mitä tarkoitat huutamisella? Sitäkö, että hoetaan jotain nimeä ja se olisi jokin taikasana pelastukseen?
        Miksi tulisi unohtaa Korkeimman nimi? Jeesuskin sanoi tehneensä tunnetuksi sen. Joh. 14:24. Joh.17 : 6. Koko 17. luku tuo esille Jeesuksen mietteitä Isästään. 3. jae osoittaa, että hän kutsui Isäänsä ainoaksi tosi Jumalaksi. Miksi sivuuttaa tämän tärkeän totuuden? Aina samaa on Usko Toivosen saarna. Jolla ei ole tosi Jumalaa, hänellä ei voi olla hänen Pokaansakaan. Jeesus ei hyväksy Isänsä väheksymistä. Hän rukoili sen pyhittämistä. Matt. 6: 9.


      • Usko.Toivonen

        Ei tuossa ole mitään "feikkiä".

        Uskovien vangitsemiskirjeeseen oli vangitsemisen perusteeksi merkitty " kaikki jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta", se oli uskovan tunniste. Ja on edelleen.

        Jeesuksen pyhät, jotka muodostavat Jumalan seurakunnan, tunnistettiin alkuseurakunnan aikana ja tunnistetaan yhä siitä, että huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Siis sydämestään Herran Jeesuksen puoleen kääntyvät, Jeesuksen omat, Jumalan lapset, turvautuvat Herraan Jeesukseen.

        Avukseen huutaminen on rukousta, Herra auta, Herra armahda minua syntistä, jne ..

        Saulus isien lakia noudattavanakin ( päivittäiset rukoushetket Jumalan puoleen ), vainosi Jumalan seurakuntaa, mutta kohdattuaan Herran Jeesuksen, Saulus kääntyi Herran puoleen, huusi avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?" ( Apt. 9. )

        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt. 22. )

        Kysymyksessä on vastaus aloitukseen, mitä nimeä avuksi huutavat uskovat, Jeesuksen pyhät.

        Joissakin uskonnollisissa opeissa, jotka eivät perustu Kristuksen evankeliumiin, sanaan rististä, se on kiellettyä, joten näiden oppien sitomien ihmisten on melkeinpä mahdotonta tulla Jeesuksen omiksi, Jeesuksen pyhiksi, koska he eivät käänny sydämestään Herran Jeesuksen puoleen.

        Toisaalta se on tapa saada selville Jeesuksen omat, uskovat ja uskonnolliset Herran puoleen kääntymättömät ihmiset.


    • miksifeikata

      Ketä tarkoitat niillä, jotka eivät usko Jeesuksen varaamiin lunnaisiin? Silloin Raamattua ei ole tullut luettua.
      Sehän oli Jumalan suurta rakkautta, että hän lähetti Poikansa maan päälle. Ilman uskoa tuohon varaukseen olisimme hukassa.
      Se ei kuitenkaan merkitse sitä, että hylkäämme hänen Isänsä ja asettaisimme Jeesuksen hänen sijalleen. Jeesus toimii nykyään seurakunnan päänä ja on mukana siinä, kun Jumalan valtakunnan hyvää uutista viedään ympäri maan, kuten hän lupasi Matt. 28: 20.
      Meidän täytyy myös uskoa siihen sanomaan, jota hän kertoi ollessaan maan päällä. Hän opetti myös rukoilemaan, että Jumalan nimi tulisi pyhitetyksi, ja että Jumalan valtakunta tulisi ja että Jumalan tahto tapahtuisi niin maan päällä kuin taivaassakin.

      • Usko.Toivonen

        Uskon kohde Jeesukseen uskovilla on Herra Jeesus, ei "varaus".

        Ja katso edeltä edelinen kommenttini, siinä on vastaus siihen, kuka on Jeesuksen pyhä, eli Jumalan seurakunnan jäsen.

        Mutta kerrataan ...

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Mistä Saulus tunnisti Jeesuksen pyhät, Jeesuksen omat?
        Mitä nimeä avuksensa huutavia Saulus vangitsi ja kuljetti sidottuina Jerusalemiin tuhottaviksi?

        Saavatko vt-seuran järjestöoppia noudattavat huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta?


      • miksifeikata
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Uskon kohde Jeesukseen uskovilla on Herra Jeesus, ei "varaus".

        Ja katso edeltä edelinen kommenttini, siinä on vastaus siihen, kuka on Jeesuksen pyhä, eli Jumalan seurakunnan jäsen.

        Mutta kerrataan ...

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Mistä Saulus tunnisti Jeesuksen pyhät, Jeesuksen omat?
        Mitä nimeä avuksensa huutavia Saulus vangitsi ja kuljetti sidottuina Jerusalemiin tuhottaviksi?

        Saavatko vt-seuran järjestöoppia noudattavat huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta?

        Tottakai pidämme Jeesusta Herranamme ja siksi haluamme seurata hänen malliaan. Hän ohjaa myös seurakuntaa sen päänä ja paljastaa Isänsä tahtoa seuraajilleen.
        En tosin ymmärrä, mitä huutamisella tarkoitat. Ehkä sitä, että hänen nimeään hoetaan uskonnollisissa tilaisuuksissa?
        Hän on myös välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Jumalalle osoitetut rukoukset esitetään hänen kauttaan. Palvontamme kuuluu hänen Isälleen. Jeesus antoi mallin tästä myös meille. Hän teki Isänsä tahdon, ja se meidänkin täytyy tehdä.


      • Usko.Toivonen

        Kerrohan mitä tarkoittaa Jahven avuksi huutaminen, ymmärrätkö sen?


      • miksifeikata
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Kerrohan mitä tarkoittaa Jahven avuksi huutaminen, ymmärrätkö sen?

        Jahven, Jehovan nimen avuksi huutaminen ei tarkoita vain sitä, että tietää, mikä tämä nimi on, ja käyttää sitä. Siihen sisältyy se, että todella oppii tuntemaan Jumalan, luottamaan häneen, tottelemaan häntä ja panemaan hänet ensi sijalle elämässään. Hänen palvelemisensa on silloin elämän tärkein asia. Hän sanoi Habakukin välityksellä: "Vanhurskas saa jatkuvasti elää olemalla uskollinen" Habakuk 2:4 Näin toimi mallimme Jeesus. Jumala ja Jeesus eivät ole kilpailijoita keskenään. He toimivat yhteisen päämäärän hyväksi. Sen hyväksi, että Jumalan tahto tulee tapahtumaan niin maan päällä kuin taivaaksi. Sen vuoksi Jumala teki pelastusjärjestelyn lähettämällä Poikansa lunnaiksi, että ihmiskunta voisi sen välityksellä saada synnit anteeksi ja palata sopusointuun Jumalan kanssa. Ne, jotka uskoisivat lunnaisiin ja toimisivat Jumalan tahdon mukaan, Jumala palkitsisi ikuisella elämällä. Siis Jahven, Jehovan huutamiseen sisältyy koko elämämme, tekomme ja valintamme. Se ei ole jonkun nimen hokemista.


      • Usko.Toivonen

        No niin, nyt päästiin eteenpäin, siinä mitä ymmärrät Jumalan avuksihuutamisella.

        Mutta Raamatun ilmoittama uskovan tuntomerkki, että uskovat huutavat avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta, vaikuttaa olevan sinulle vieras käsite, eli et ole koskaan kääntynyt Herran Jeesuksen puoleen, huutanut Herranasi Häntä avuksesi.

        Eihän Sauluskaan kääntynyt Herran Jeesuksen puoleen, ennen kuin oppi tuntemaan Herran Jeesuksen.
        Silloin Saulus kääntyi Herran puoleen, huusi synnin tuskassa avuksensa Herraa Jeesusta Kristusta ja sai armahduksen synneistään.

        Jeesushan sanoo:

        19. Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".
        ...
        23. Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        ( Jpoh. 8. )

        Saulus sanoi kiivailleensa Jumalan puolesta silloin kun vainosi Jeesuksen pyhiä, mutta kun hän kääntyi sydämestään Herran Jeesuksen puoleen, huusi avuksensa synnin tuskassa Jeesusta, niin hänestä tuli uusi luomus Kristuksessa, Herran Jeesuksen todistaja.

        17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        ( 1. Kor. 1. )

        Ja uskovan tuntomerkki todellakin on, että hän huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä.

        Ja tuolla alempana oletkin jo vastannut, ettet ole huutanut avuksesi Herraa Jeesusta Kristusta, kääntynyt sydämestäsi Herran Jeesuksen puoleen.


    • miksifeikata

      Meidän täytyy oppia tuntemaan Jeesus ja miten hän toimi. Vasta silloin voimme totella häntä. Ei hänen nimensä ole mikään talismaani, jota hokemalla pelastuu. Täytyy ottaa selvää, mikä hänen osansa on Jumalan suunnitelmissa.
      Jeesushan itse sanoi, että sitä vartenhan hän syntyi ja tuli maan päälle, että hän tekisi Isänsä tahdon.
      Vielä ennen kuolemaansa hän piti pitkän rukouksen Isälleen ja sanoi: "Isä kirkasta nimesi." Joh. 12:28.
      Jeesusta ja hänen opetuslapsiaan vainottiin ja hän ennusti, että hänen seuraajiansa myös vainottaisiin. Hän sanoi vuorisaarnassaan: "Onnellisia ovat ne, joita on vainottu vanhurskauden tähden, koska taivasten valtakunta kuuluu heille. Onnellisia olette te, kun ihmiset minun takiani häpäisevät teitä ja vainoavat teitä ja puhuvat teistä valehdellen kaikenlaista pahaa." Matt. 5: 10,11,12.
      Jeesus siis osoitti, että hänen seuraajansa eivät olisi suosittuja ihmisten silmissä.

      • Usko.Toivonen

        Eli, jos oikein ymmärsin, niin vt-seuran järjestöopin noudattajat eivät saa avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Vaikka se on Raamatun ilmoittama uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste.

        Niin Jeesuksen pyhiä todellakin vainotaan ja se tunniste, minkä perusteella heidät voi tunnistaa on ilmoitettu Raamatussa.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Vastaappa rehellisesti, oletko kääntynyt sydämestsäsi Herran Jeesuksen puoleen, huutanut Häntä Herranasi avuksesi?


      • totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Eli, jos oikein ymmärsin, niin vt-seuran järjestöopin noudattajat eivät saa avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Vaikka se on Raamatun ilmoittama uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste.

        Niin Jeesuksen pyhiä todellakin vainotaan ja se tunniste, minkä perusteella heidät voi tunnistaa on ilmoitettu Raamatussa.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Vastaappa rehellisesti, oletko kääntynyt sydämestsäsi Herran Jeesuksen puoleen, huutanut Häntä Herranasi avuksesi?

        “Vastaappa rehellisesti, oletko kääntynyt sydämestsäsi Herran Jeesuksen puoleen, huutanut Häntä Herranasi avuksesi?”

        Vastaappa rehellisesti Usko.Toivonen uskotko sinä Jumalan seurakunnan Jumalaan tämän sanan mukaan: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Jos et usko niin sinun on turha vedota Jumalan seurakuntaan minkään huutamisen kautta. Ei Jumalan seurakuntaa ole ilman Jumalan seurakunnan Jumalaa.

        Huutaminen ei auta.


      • miksifeikata
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Eli, jos oikein ymmärsin, niin vt-seuran järjestöopin noudattajat eivät saa avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Vaikka se on Raamatun ilmoittama uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste.

        Niin Jeesuksen pyhiä todellakin vainotaan ja se tunniste, minkä perusteella heidät voi tunnistaa on ilmoitettu Raamatussa.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Vastaappa rehellisesti, oletko kääntynyt sydämestsäsi Herran Jeesuksen puoleen, huutanut Häntä Herranasi avuksesi?

        Vastaappa rehellisesti? Aivan kuin joku haluaisi valehdella. Emme aseta Jeesusta ja Jahvea, Jehovaa vastakkain. He ovat samalla puolella. Tarvitsemme molempia, vaikka he eivät olekaan saman arvoisia. Miksi tämä saman asian kertaaminen? En tiedä, mitä itse tarkoitat avuksi huutamisella? Miten itse huudat Jeesusta avuksesi? Miten se ilmenee elämässäsi?


      • Usko.Toivonen

        Raamatun todistus on, että uskovat, Jeesuksen pyhät, huutavat avuksensa Herraa Jeesusta Kristusta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt. 9. )

        Tämä on Raamatun ilmoitus.

        Olisiko sinua vainottu Sauluksen toimesta uskontosi vuoksi?
        Alkuseurakunnan ajoista lähtien uskovia on vainottu Herransa nimessä.

        Ne vangittiin, jotka "avuksensa huusivat Herraa Jeesusta Kristusta".


      • vastaapa_itse_tähän
        miksifeikata kirjoitti:

        Vastaappa rehellisesti? Aivan kuin joku haluaisi valehdella. Emme aseta Jeesusta ja Jahvea, Jehovaa vastakkain. He ovat samalla puolella. Tarvitsemme molempia, vaikka he eivät olekaan saman arvoisia. Miksi tämä saman asian kertaaminen? En tiedä, mitä itse tarkoitat avuksi huutamisella? Miten itse huudat Jeesusta avuksesi? Miten se ilmenee elämässäsi?

        Kenen todistajia varhaiskristityt olivat?

        (Jos et tiedä, saat luntata Raamausta: Ilm. 19:10)


      • miksifeikata
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Raamatun todistus on, että uskovat, Jeesuksen pyhät, huutavat avuksensa Herraa Jeesusta Kristusta.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt. 9. )

        Tämä on Raamatun ilmoitus.

        Olisiko sinua vainottu Sauluksen toimesta uskontosi vuoksi?
        Alkuseurakunnan ajoista lähtien uskovia on vainottu Herransa nimessä.

        Ne vangittiin, jotka "avuksensa huusivat Herraa Jeesusta Kristusta".

        Et kylläkään vastannut, mitä tarkoittaa se, että huudat avuksesi Jeesuksen nimeä.
        Jeesuksen seuraajia on vainottu läpi historian. Maamme on vielä hyvin vapaa jokaisen ilmaista uskoaan, mutta monissa maissa on koettu ankaraakin vainoa, kuten naapurimaassamme idän puolella. Siellä on pantu vankilaan ihmisiä, jotka kertovat uskostaan toisille ja kokoontuvat yhteen saamaan opetusta Raamatusta. Vankiloissa ympäri maailman myös nuoria miehiä, jotka eivät opettele sotimaan. Tuosta joukosta ennusti Jesaja 2: 2-4. Tuolle kuvaannolliselle palvonnan vuorelle on kokoontunut ihmisiä kaikista kansakunnista rauhaa rakastavia ihmisiä, jotka ovat takoneet miekkansa auranvanteiksi, eivätkä he enää opettele sotaa, kuten tuossa Jesajan ennustuksessa sanotaan. Keissä se toteutuu, päättele se mielessäsi.
        Miten sinua on vainottu? Oletko itse joutunut uskosi vuoksi vankilaan tai vainottu?
        Saulus, josta tuli Paavali ja uskollinen kristitty, vainosi sitä ennen niitä, joista tuli kristittyjä. Hän todella kohteli julmasti Jeesuksen seuraajia siihen saakka, kun Jeesus kohtasi hänet ja kysyi, 'miksi vainoat minua?'
        En elänyt siihen aikaan, joten en vastaa, olisiko vainottu, mutta nykyaikana monia juuri vainotaan sen vuoksi, että he varhaiskristittyjen tavoin kertovat Raamatun totuutta ihmisille. Siitä on monia esimerkkejä ympäri maailman. Hitlerkin tapatti monia uskollisia Jehovan palvojia ja monissa maissa lähihistoriassa on esimerkkejä. Mm. Ruandassa oli raakaa vainoa sen vuoksi, etteivät he osallistuneet politiikkaan vaan olivat puolueettomia. Monet menettivät elämänsä sen vuoksi. Tiedän paljon vainoamisesta, se ei ole ollenkaan vieras asia. Voisi kertoa monen monia esimerkkejä siitä. Olemme kiitollisia siitä, että olemme saaneet vapaasti viedä valtakunnan hyvää uutista monissa maissa. Mutta monet joutuvat kestämään vainoa. Hyvä uutinen Jumalan valtakunnasta viedään kuitenkin loppuun asti, kuten Jeesus sanoi Matt. 24:14: n mukaan. Siihen antoi hän mallin, jotta voisimme kulkea hänen askeleissaan.
        Nyt tuli yö vastaan ja täytyy lähteä unten maille.


      • EtKeskusteleVaanSaarnaat
        miksifeikata kirjoitti:

        Et kylläkään vastannut, mitä tarkoittaa se, että huudat avuksesi Jeesuksen nimeä.
        Jeesuksen seuraajia on vainottu läpi historian. Maamme on vielä hyvin vapaa jokaisen ilmaista uskoaan, mutta monissa maissa on koettu ankaraakin vainoa, kuten naapurimaassamme idän puolella. Siellä on pantu vankilaan ihmisiä, jotka kertovat uskostaan toisille ja kokoontuvat yhteen saamaan opetusta Raamatusta. Vankiloissa ympäri maailman myös nuoria miehiä, jotka eivät opettele sotimaan. Tuosta joukosta ennusti Jesaja 2: 2-4. Tuolle kuvaannolliselle palvonnan vuorelle on kokoontunut ihmisiä kaikista kansakunnista rauhaa rakastavia ihmisiä, jotka ovat takoneet miekkansa auranvanteiksi, eivätkä he enää opettele sotaa, kuten tuossa Jesajan ennustuksessa sanotaan. Keissä se toteutuu, päättele se mielessäsi.
        Miten sinua on vainottu? Oletko itse joutunut uskosi vuoksi vankilaan tai vainottu?
        Saulus, josta tuli Paavali ja uskollinen kristitty, vainosi sitä ennen niitä, joista tuli kristittyjä. Hän todella kohteli julmasti Jeesuksen seuraajia siihen saakka, kun Jeesus kohtasi hänet ja kysyi, 'miksi vainoat minua?'
        En elänyt siihen aikaan, joten en vastaa, olisiko vainottu, mutta nykyaikana monia juuri vainotaan sen vuoksi, että he varhaiskristittyjen tavoin kertovat Raamatun totuutta ihmisille. Siitä on monia esimerkkejä ympäri maailman. Hitlerkin tapatti monia uskollisia Jehovan palvojia ja monissa maissa lähihistoriassa on esimerkkejä. Mm. Ruandassa oli raakaa vainoa sen vuoksi, etteivät he osallistuneet politiikkaan vaan olivat puolueettomia. Monet menettivät elämänsä sen vuoksi. Tiedän paljon vainoamisesta, se ei ole ollenkaan vieras asia. Voisi kertoa monen monia esimerkkejä siitä. Olemme kiitollisia siitä, että olemme saaneet vapaasti viedä valtakunnan hyvää uutista monissa maissa. Mutta monet joutuvat kestämään vainoa. Hyvä uutinen Jumalan valtakunnasta viedään kuitenkin loppuun asti, kuten Jeesus sanoi Matt. 24:14: n mukaan. Siihen antoi hän mallin, jotta voisimme kulkea hänen askeleissaan.
        Nyt tuli yö vastaan ja täytyy lähteä unten maille.

        "Nyt tuli yö vastaan ja täytyy lähteä unten maille. "

        Kauniita unia, hallintoelimen jäsenten kuvia. Muista merkata kenttätunnit.


      • Usko.Toivonen

        Saulus vainosi niitä, jotka kääntyivät sydämestään Herran Jeesuksen puoleen, huusivat Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta.

        Taidat heittäytyä tahallasi tietämättömäksi, että mitä tarkoittaa Herranaan Jeesusta Kristusta avukseen huutaminen.

        Avukseen huutaminen on voimakasta rukoilemista.

        Kuten esim. Danielista kerrotaan.

        10. Niin pian kuin Daniel oli saanut tietää, että kirjoitus oli kirjoitettu, meni hän taloonsa, jonka yläsalin ikkunat olivat avatut Jerusalemiin päin. Ja hän lankesi kolmena hetkenä päivässä polvillensa, rukoili ja kiitti Jumalaansa, aivan niinkuin hän ennenkin oli tehnyt.
        11. Silloin nuo miehet riensivät kiiruusti sinne ja tapasivat Danielin rukoilemasta ja avuksi huutamasta Jumalaansa.
        ( Dan. 6. )

        Ymmärrät siis varmasti, mitä Raamatun ilmoittama avuksi huutaminen tarkoittaa.

        Ja Sauluskin kääntyi Herran Jeesuksen puoleen saadakseen syntinsä anteeksi, armahduksen kääntymällä Herran Jeesuksen puoleen, huutamalla Herraa Jeesusta avuksensa.

        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt. 22. )

        Uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste on Raamatussa ilmoitettu:

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt. 9. )

        Haluatko vielä olla ikään kuin tietämätön, mitä tarkoittaa Jeesuksen Herranaan avukseen huutaminen?


      • totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Saulus vainosi niitä, jotka kääntyivät sydämestään Herran Jeesuksen puoleen, huusivat Herranaan avuksensa Jeesusta Kristusta.

        Taidat heittäytyä tahallasi tietämättömäksi, että mitä tarkoittaa Herranaan Jeesusta Kristusta avukseen huutaminen.

        Avukseen huutaminen on voimakasta rukoilemista.

        Kuten esim. Danielista kerrotaan.

        10. Niin pian kuin Daniel oli saanut tietää, että kirjoitus oli kirjoitettu, meni hän taloonsa, jonka yläsalin ikkunat olivat avatut Jerusalemiin päin. Ja hän lankesi kolmena hetkenä päivässä polvillensa, rukoili ja kiitti Jumalaansa, aivan niinkuin hän ennenkin oli tehnyt.
        11. Silloin nuo miehet riensivät kiiruusti sinne ja tapasivat Danielin rukoilemasta ja avuksi huutamasta Jumalaansa.
        ( Dan. 6. )

        Ymmärrät siis varmasti, mitä Raamatun ilmoittama avuksi huutaminen tarkoittaa.

        Ja Sauluskin kääntyi Herran Jeesuksen puoleen saadakseen syntinsä anteeksi, armahduksen kääntymällä Herran Jeesuksen puoleen, huutamalla Herraa Jeesusta avuksensa.

        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt. 22. )

        Uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste on Raamatussa ilmoitettu:

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat". ( Apt. 9. )

        Haluatko vielä olla ikään kuin tietämätön, mitä tarkoittaa Jeesuksen Herranaan avukseen huutaminen?

        “Haluatko vielä olla ikään kuin tietämätön, mitä tarkoittaa Jeesuksen Herranaan avukseen huutaminen?”

        "Jeesus on Herra"

        Tämän sanotaan tarkoittavan että “Jeesus on Jumala” kun oikea tunnustus Jeesuksesta on se jonka Pietari antoi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Tästä tunnustuksesta Jeesus sanoi: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. (Matt 16:17)

        Tämän Jumalan vahvistaman tunnustuksen hylkäävät “Jeesus on Jumala” uskovaiset. Heillä on Raamattu joka sanoo jotain muuta kuin mitä Jumala itse sanoo, ja mitä Jeesus Kristus ja apostolit sanovat (samassa Raamatussa)

        Omat raamatunselitykset ovat heidän epäjumala, olivat ne selitykset kuinka älyttömiä tahansa kuten Usko.Toivosen selitys että uskovan ainoa tunnusmerkki on huutaminen “Jeesus, Jeesus” välittämättä yhtään siitä mitä uskotaan tai ei uskota.

        Mitä uskovaisia ovat ne jotka eivät usko Jumalaa, Jeesusta eikä apostoleja?

        Mitä sellaisella uskolla tekee?


      • lppo

        Rukoukset kuuluu esittää vain Jumalalle, Jeesuksen kautta, ei Jeesukselle. Jeesuskin rukoili Isäänsä, Isä ei rukoillut Jeesusta.
        Ajan tuhlausta keskustella Usko Toivosen kanssa, hän ei haluakaan ottaa huomioon Raamatun opetusta, mikä koskee jumaluutta. Hän kantaa suuren vastuun Jumalan edessä esittäessään Jeesuksen korvanneen tosi Jumalan. Ja hylkää Jeesuksenkin vakuutukset asemastaan Jumalaan nähden. Turhaa ylpeyttä. Sananlaskut 6.: ssa luvussa luetellaan asioita, joita Jumala vihaa ja yksi niistä on ylpeys.16. jae kertoo tuon asian.


      • vähän_riippuu
        lppo kirjoitti:

        Rukoukset kuuluu esittää vain Jumalalle, Jeesuksen kautta, ei Jeesukselle. Jeesuskin rukoili Isäänsä, Isä ei rukoillut Jeesusta.
        Ajan tuhlausta keskustella Usko Toivosen kanssa, hän ei haluakaan ottaa huomioon Raamatun opetusta, mikä koskee jumaluutta. Hän kantaa suuren vastuun Jumalan edessä esittäessään Jeesuksen korvanneen tosi Jumalan. Ja hylkää Jeesuksenkin vakuutukset asemastaan Jumalaan nähden. Turhaa ylpeyttä. Sananlaskut 6.: ssa luvussa luetellaan asioita, joita Jumala vihaa ja yksi niistä on ylpeys.16. jae kertoo tuon asian.

        Uudesta testamentista käy ilmi, että rukoukset yleensä osoitettiin Isälle. Jeesuksen kautta rukoileminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä: esim. mallirukouksessaan Jeesus ei kehoittanut, että pitäisi rukoilla hänen kauttaan.

        Sanat saatettiin myös osoittaa Jeesukselle Isän sijasta. Onko tämä sitten rukoilemista vai ei, lienee tulkintakysymys.

        Ap. t. 7:59 Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa ja sanoi: "Herra Jeesus, ota vastaan minun henkeni."

        Joh. 14:14 Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.


      • lppo
        vähän_riippuu kirjoitti:

        Uudesta testamentista käy ilmi, että rukoukset yleensä osoitettiin Isälle. Jeesuksen kautta rukoileminen ei kuitenkaan ole välttämätöntä: esim. mallirukouksessaan Jeesus ei kehoittanut, että pitäisi rukoilla hänen kauttaan.

        Sanat saatettiin myös osoittaa Jeesukselle Isän sijasta. Onko tämä sitten rukoilemista vai ei, lienee tulkintakysymys.

        Ap. t. 7:59 Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa ja sanoi: "Herra Jeesus, ota vastaan minun henkeni."

        Joh. 14:14 Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.

        Jos luet Joh. 15:16, huomaat, että rukous tulee esittää Isälle Jeesuksen nimeen, ja Isä on se, joka antaa siunauksen.
        Jeesushan on välimies Jumalan ja ihmisen välillä ja siksi rukoukset esitetään hänen kauttaan, nimeen.


      • Usko.Toivonen

        HerraJeesus sanoi kirjanoppineille:

        39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        ( Joh. 5. )

        Herra Jeesus antaa iankaikkisen elämän.

        Jeesuksen pyhät, uskovat, ovat Herran Jeesuksen puoleen kääntyneitä, sen jälkeen kun ovat saaneet kuulla pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, sanan rististä. Evankeliumin kautta Jumala kutsuu ihmisiä.
        Evankeliumi on Jumalan voima, sana rististä on Jumalan voima, Herra Jeesus on Jumalan voima.

        16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        ( Room. 1. )

        17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1. Kor. 1. )

        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 1. Kor. 1. )

        Herra Jeesus sanoi vetävänsä kaikki luokseen antamalla henkensä syntisten ihmisten puolesta ja se tapahtui Golgatalla, siitä kertoo sana rististä, veren evankeliumi.

        32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
        33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva. ( Joh. 12. )

        Ja Jeesuksen pyhät, uskovat, heidät tunnistaa siitä, että he ovat tulleet Herran Jeesuksen tykö, huutaneet Herranaan Jeesusta Kristusta avukseen,
        saadakseen syntinsä anteeksi ja elämän Kristuksessa.

        Ihana on tämä Raamatun todistus, ketkä ovat uskovia, Jeesuksen pyhiä, Jumalan lapsia, Kristuksen omia.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )


      • turhaselitellä
        lppo kirjoitti:

        Jos luet Joh. 15:16, huomaat, että rukous tulee esittää Isälle Jeesuksen nimeen, ja Isä on se, joka antaa siunauksen.
        Jeesushan on välimies Jumalan ja ihmisen välillä ja siksi rukoukset esitetään hänen kauttaan, nimeen.

        Mallirukouksessa (Isä meidän) ei rukoilla Jeesuksen kautta tai nimeen, joten ei se välttämätöntä voi olla.


      • lppo
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        HerraJeesus sanoi kirjanoppineille:

        39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        ( Joh. 5. )

        Herra Jeesus antaa iankaikkisen elämän.

        Jeesuksen pyhät, uskovat, ovat Herran Jeesuksen puoleen kääntyneitä, sen jälkeen kun ovat saaneet kuulla pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, sanan rististä. Evankeliumin kautta Jumala kutsuu ihmisiä.
        Evankeliumi on Jumalan voima, sana rististä on Jumalan voima, Herra Jeesus on Jumalan voima.

        16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        ( Room. 1. )

        17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1. Kor. 1. )

        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 1. Kor. 1. )

        Herra Jeesus sanoi vetävänsä kaikki luokseen antamalla henkensä syntisten ihmisten puolesta ja se tapahtui Golgatalla, siitä kertoo sana rististä, veren evankeliumi.

        32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
        33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva. ( Joh. 12. )

        Ja Jeesuksen pyhät, uskovat, heidät tunnistaa siitä, että he ovat tulleet Herran Jeesuksen tykö, huutaneet Herranaan Jeesusta Kristusta avukseen,
        saadakseen syntinsä anteeksi ja elämän Kristuksessa.

        Ihana on tämä Raamatun todistus, ketkä ovat uskovia, Jeesuksen pyhiä, Jumalan lapsia, Kristuksen omia.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        Ei Kristuksen pyhiä ole ne, jotka hylkäävät tosi Jumalan. Ei Jeesus hyväksy sitä, että häntä vain ylistetään ja unohdetaan hänen Isänsä, josta hän itse sanoi Isä on minua suurempi. Hän sanoi, että, ne jotka tekevät hänen Isänsä tahdon saavat ikuisen elämän.
        Jeesus perusti kristillisyyden, jonka ydin on Jumalan valtakunta. Se tulee poistamaan kaikki muut hallitukset ja pahuuden.
        Daniel kertoi kirjassaan eri maailmanvaltojen nousun ja tuhon 2:luvussaan ja jakeessa 44 kerrotaan tuosta valtakunnasta: "Ja niiden kuninkaiden päivinä Jumala pystyttää valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu. Eikä sitä valtakuntaa anneta millekään toiselle kansalle. Se murskaa kaikki nämä valtakunnat ja tekee niistä lopun, mutta se itse pysyy iankaikkisesti.
        Tuo valtakunta on punainen lanka läpi koko Raamatun. Jeesus kertoi siitä ihmisille ollessaan maan päällä ja kehoitti seuraajiaan tekemään samoin. Se on ihmiskunnan ainoa toivo. Me haluamme olla Jeesuksen seuraajia tässä työssä, ja palvontamme annamme yksin Kaikkivaltiaalle tosi Jumalalle.
        Usko toivonen näyttää unohtavan hänet kokonaan. Meidän käsketään kulkea hänen jalanjäljissään. Hän puhui Isänsä valtakunnasta ja niin meidänkin tulee tehdä. Turvaamme Jumalaan tässä työssä, kuten Jeesuskin teki. Hänhän sanoi , ettei tee mitään omasta aloitteestaan, vaan kaiken, mitä hänen Isänsä haluaa. Raamattu tulee ottaa kokonaisuutena ja siinä on paljon ohjeita ja käskyjä, miten tulee toimia. Ei riitä, että uskoo pelastuksen tulevan huutamalla jonkun nimeä ymmärtämättä kokonaisuutta ja kaiken merkitystä. Muuten Raamattu olisi hyvin ohut teos, mutta siinä olevat asiat nivoutuvat kaikki yhden teeman ympärille Jumalan valtakunnalle ja hänen tahtonsa tekemiselle.


      • lppo
        turhaselitellä kirjoitti:

        Mallirukouksessa (Isä meidän) ei rukoilla Jeesuksen kautta tai nimeen, joten ei se välttämätöntä voi olla.

        Jeesus antoi tuossa mallirukouksessa mallin, mitä voimme sisältää rukoukseemme. Tärkein oli Isän nimen pyhittäminen, valtakunnan tuleminen, Jumalan tahdon tapahtuminen niin maan päällä kuin taivaassakin. Syntiemme anteeksipyyntö ja aineelliset tarpeemme. Hän itse esitti rukouksen Isälleen, eikä tarvinnut välittäjää siinä. Me ihmiset tarvitsemme välittäjän rukoillessamme Jumalaa. Ja Jeesus on tuo välimies.


      • lppo
        lppo kirjoitti:

        Jeesus antoi tuossa mallirukouksessa mallin, mitä voimme sisältää rukoukseemme. Tärkein oli Isän nimen pyhittäminen, valtakunnan tuleminen, Jumalan tahdon tapahtuminen niin maan päällä kuin taivaassakin. Syntiemme anteeksipyyntö ja aineelliset tarpeemme. Hän itse esitti rukouksen Isälleen, eikä tarvinnut välittäjää siinä. Me ihmiset tarvitsemme välittäjän rukoillessamme Jumalaa. Ja Jeesus on tuo välimies.

        Kehoitus rukoilemaan Jeesuksen nimessä, esitetään mm. 2. Kor. 1: 20. SamoinJoh. 14: 13,14


      • totuus_voittaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        HerraJeesus sanoi kirjanoppineille:

        39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        ( Joh. 5. )

        Herra Jeesus antaa iankaikkisen elämän.

        Jeesuksen pyhät, uskovat, ovat Herran Jeesuksen puoleen kääntyneitä, sen jälkeen kun ovat saaneet kuulla pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, sanan rististä. Evankeliumin kautta Jumala kutsuu ihmisiä.
        Evankeliumi on Jumalan voima, sana rististä on Jumalan voima, Herra Jeesus on Jumalan voima.

        16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        ( Room. 1. )

        17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. ( 1. Kor. 1. )

        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 1. Kor. 1. )

        Herra Jeesus sanoi vetävänsä kaikki luokseen antamalla henkensä syntisten ihmisten puolesta ja se tapahtui Golgatalla, siitä kertoo sana rististä, veren evankeliumi.

        32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
        33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva. ( Joh. 12. )

        Ja Jeesuksen pyhät, uskovat, heidät tunnistaa siitä, että he ovat tulleet Herran Jeesuksen tykö, huutaneet Herranaan Jeesusta Kristusta avukseen,
        saadakseen syntinsä anteeksi ja elämän Kristuksessa.

        Ihana on tämä Raamatun todistus, ketkä ovat uskovia, Jeesuksen pyhiä, Jumalan lapsia, Kristuksen omia.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        ( 1. Kor. 1. )

        “Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille...” (1 Kor 1)

        Jumalan seurakunnalla Korintossa oli Jumala jota Usko.Toivonen helluntailaisena ei usko.

        1) Helluntailaisten Jumala: “On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki.”

        2) Jumalan seurakunnan Jumala: ”meillä on vain yksi Jumala, Isä”. (1 Kor 8:6)

        “Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.” (2 Joh 1:9)

        Jeesus Kristus ei opettanut kolminaisuutta, Jeesuksen Kristuksen Jumala on Isä, hän joka yksin on totinen Jumala:

        “Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)


      • totuus_voittaa
        lppo kirjoitti:

        Ei Kristuksen pyhiä ole ne, jotka hylkäävät tosi Jumalan. Ei Jeesus hyväksy sitä, että häntä vain ylistetään ja unohdetaan hänen Isänsä, josta hän itse sanoi Isä on minua suurempi. Hän sanoi, että, ne jotka tekevät hänen Isänsä tahdon saavat ikuisen elämän.
        Jeesus perusti kristillisyyden, jonka ydin on Jumalan valtakunta. Se tulee poistamaan kaikki muut hallitukset ja pahuuden.
        Daniel kertoi kirjassaan eri maailmanvaltojen nousun ja tuhon 2:luvussaan ja jakeessa 44 kerrotaan tuosta valtakunnasta: "Ja niiden kuninkaiden päivinä Jumala pystyttää valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu. Eikä sitä valtakuntaa anneta millekään toiselle kansalle. Se murskaa kaikki nämä valtakunnat ja tekee niistä lopun, mutta se itse pysyy iankaikkisesti.
        Tuo valtakunta on punainen lanka läpi koko Raamatun. Jeesus kertoi siitä ihmisille ollessaan maan päällä ja kehoitti seuraajiaan tekemään samoin. Se on ihmiskunnan ainoa toivo. Me haluamme olla Jeesuksen seuraajia tässä työssä, ja palvontamme annamme yksin Kaikkivaltiaalle tosi Jumalalle.
        Usko toivonen näyttää unohtavan hänet kokonaan. Meidän käsketään kulkea hänen jalanjäljissään. Hän puhui Isänsä valtakunnasta ja niin meidänkin tulee tehdä. Turvaamme Jumalaan tässä työssä, kuten Jeesuskin teki. Hänhän sanoi , ettei tee mitään omasta aloitteestaan, vaan kaiken, mitä hänen Isänsä haluaa. Raamattu tulee ottaa kokonaisuutena ja siinä on paljon ohjeita ja käskyjä, miten tulee toimia. Ei riitä, että uskoo pelastuksen tulevan huutamalla jonkun nimeä ymmärtämättä kokonaisuutta ja kaiken merkitystä. Muuten Raamattu olisi hyvin ohut teos, mutta siinä olevat asiat nivoutuvat kaikki yhden teeman ympärille Jumalan valtakunnalle ja hänen tahtonsa tekemiselle.

        “Jeesus huusi kovalla äänellä: "Joka uskoo minuun, ei usko minuun, vaan lähettäjääni.” (Joh 12:44)

        Ei ole mahdollista uskoa Jeesukseen ja kieltää hänen lähettäjänsä kuten tekevät helluntailaiset “Jeesus on Jumala” uskovaiset.

        “Jeesus on Jumala” uskovaiset ovat sekä Isän että Pojan kieltäjiä.


      • totuus_voittaa
        lppo kirjoitti:

        Ei Kristuksen pyhiä ole ne, jotka hylkäävät tosi Jumalan. Ei Jeesus hyväksy sitä, että häntä vain ylistetään ja unohdetaan hänen Isänsä, josta hän itse sanoi Isä on minua suurempi. Hän sanoi, että, ne jotka tekevät hänen Isänsä tahdon saavat ikuisen elämän.
        Jeesus perusti kristillisyyden, jonka ydin on Jumalan valtakunta. Se tulee poistamaan kaikki muut hallitukset ja pahuuden.
        Daniel kertoi kirjassaan eri maailmanvaltojen nousun ja tuhon 2:luvussaan ja jakeessa 44 kerrotaan tuosta valtakunnasta: "Ja niiden kuninkaiden päivinä Jumala pystyttää valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu. Eikä sitä valtakuntaa anneta millekään toiselle kansalle. Se murskaa kaikki nämä valtakunnat ja tekee niistä lopun, mutta se itse pysyy iankaikkisesti.
        Tuo valtakunta on punainen lanka läpi koko Raamatun. Jeesus kertoi siitä ihmisille ollessaan maan päällä ja kehoitti seuraajiaan tekemään samoin. Se on ihmiskunnan ainoa toivo. Me haluamme olla Jeesuksen seuraajia tässä työssä, ja palvontamme annamme yksin Kaikkivaltiaalle tosi Jumalalle.
        Usko toivonen näyttää unohtavan hänet kokonaan. Meidän käsketään kulkea hänen jalanjäljissään. Hän puhui Isänsä valtakunnasta ja niin meidänkin tulee tehdä. Turvaamme Jumalaan tässä työssä, kuten Jeesuskin teki. Hänhän sanoi , ettei tee mitään omasta aloitteestaan, vaan kaiken, mitä hänen Isänsä haluaa. Raamattu tulee ottaa kokonaisuutena ja siinä on paljon ohjeita ja käskyjä, miten tulee toimia. Ei riitä, että uskoo pelastuksen tulevan huutamalla jonkun nimeä ymmärtämättä kokonaisuutta ja kaiken merkitystä. Muuten Raamattu olisi hyvin ohut teos, mutta siinä olevat asiat nivoutuvat kaikki yhden teeman ympärille Jumalan valtakunnalle ja hänen tahtonsa tekemiselle.

        "Ei Kristuksen pyhiä ole ne, jotka hylkäävät tosi Jumalan."

        Tuo ei auta "Jehovan todistajaa" että helluntailainen ei ole Kristuksen pyhä.

        "Jehovan todistajat" ovat Jumalan Pojan kieltäjiä siinä missä helluntailaisetkin.

        Toisille "Jeesus on Jumala" (helluntailaiset), toisille Jeesus on arkkienkeli Mikael ("Jehovan todistajat")

        "Jehovan todistajat" vähät välittävät siitä mitä Raamatussa lukee Pojasta ja enkeleistä (Heprealaiskirjeen alku)

        Helluntailaiset vähät välittävät Jeesuksen todistuksesta:

        "Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Helluntailainen sanoo Jeesukselle päin naamaa: eikä ole yksi ainoa vaan on kolmiyhteinen koska niin on päätetty Seinäjoen talvipäivillä 19.1.2001 jossa muotoiltiin "Helluntaiseurakuntien yhteinen uskontunnustus".

        Helluntailainen ei siis usko Jeesusta vaan valehtelee uskovansa.


      • turhaselitellä
        lppo kirjoitti:

        Jeesus antoi tuossa mallirukouksessa mallin, mitä voimme sisältää rukoukseemme. Tärkein oli Isän nimen pyhittäminen, valtakunnan tuleminen, Jumalan tahdon tapahtuminen niin maan päällä kuin taivaassakin. Syntiemme anteeksipyyntö ja aineelliset tarpeemme. Hän itse esitti rukouksen Isälleen, eikä tarvinnut välittäjää siinä. Me ihmiset tarvitsemme välittäjän rukoillessamme Jumalaa. Ja Jeesus on tuo välimies.

        Mallirukouksessa Jeesus kuitenkin sanoi "rukoilkaa TE näin". Kyse ei ollut siitä, tarvitsiko Jeesus itse välittäjää, vaan mallista ihmisille. Välittäjää saa käyttää, mutta pakko se ei ole.


      • Vartioongelmaa
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        Eli, jos oikein ymmärsin, niin vt-seuran järjestöopin noudattajat eivät saa avuksensa huutaa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Vaikka se on Raamatun ilmoittama uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste.

        Niin Jeesuksen pyhiä todellakin vainotaan ja se tunniste, minkä perusteella heidät voi tunnistaa on ilmoitettu Raamatussa.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ( Apt. 9. )

        Vastaappa rehellisesti, oletko kääntynyt sydämestsäsi Herran Jeesuksen puoleen, huutanut Häntä Herranasi avuksesi?

        Mikäli Raamattu olisi jehovien auktoriteetti, heille olisi helppo osoittaa
        Raamatusta, että heidän uskonsa on harhaoppi. Näin he kääntyisivät Sanan
        käännyttäminä ja huutaisivat avukseen Herraa Jeesusta Kristusta. Mutta kun
        heidän auktoriteettinsa on Vartiotorniseura, ei Raamattu, niin siinä on ongelma.
        Toivottavasti Vartiotorniseura pelastaa heidät koska Jumalan Sana ei heille kelpaa
        Pelastajaksi.


    • Ääntämistä

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
      "...Kirjoitusmuoto ja äänneasu

      Heprean kielessä Jumalan nimi kirjoitetaan neljällä konsonantilla JHWH, יהוה (kr. tetragrammaton). Nimen alkuperäinen ääntämisasu on luultavimmin ollut Jahwää.[18] Jumalan nimeä ei kuitenkaan lausuttu ääneen, jotta sen turhaan lausuminen (2. käsky) vältettäisiin, vaan se korvattiin esimerkiksi sanalla Adonai ('herrani/herra'). Vasta keskiajalla juutalaiset oppineet (ns. masoreetit) alkoivat merkitä Vanhan testamentin tekstiin vokaalimerkkejä oikean ääntämistavan varmistamiseksi. Tästä syystä Jahve-sanan vokaalit korvattiin jollain Herraa tarkoittavan sanan (kuten adonai) vokaaleilla. Ensimmäinen a-vokaali jätettiin kuitenkin merkitsemättä, ettei kukaan lukisi edes ensimmäistä tavua ”Jah-”. Huudahdus "halleluJah", "Ylistys Jahvelle" on säilyttänyt tetragrammin ensimmäisen vokaalin. Masoreettien käytäntö on myöhemmin johtanut virheelliseen lukutapaan ”Jehova”.[19] ..."

    • Usko.Toivonen

      Minä teen teille tiettäväksi.

      Näin kirjoittaa apostoli Paavali.

      3. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
      ( 1. Kor. 12. )

      Ja tuon samaisen 1. Korinttilaiskirjeen alussa apostoli onkin antanut Pyhän Hengen kuljettaman Jumalan seurakunnan jäsenen tuntomerkin.

      2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
      ( 1. Kor. 1. )

      Pyhitetyt ovat uusia luomuksia Kristuksessa, siis uudesti ylhäältä syntyneitä, Pyhän hengen kuljettamia Jumalan lapsia, Jeesuksen pyhiä.

      14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
      ( Room. 8. )

      Vain Pyhässä Hengessä tämä voi toteutua, Herranaan Jeesuksen Kristuksen avukseen huutaminen.
      Avukseen huutaminen on turvautumista Häneen, jota avuksi huudetaan. Ilman uskoa sitä ei voi siis tapahtua.

      Ja uskovan varmin tuntomerkki todellakin on ilmoitettu Raamatussa, heitä vangittiin jotka avuksensa huusivat Herranaan Jeesusta Kristusta.

      13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
      ( Apt. 9. )

      Tämä on Raamatun ilmoitus, ja sitä varten, että sen avulla on mahdollista tunnistaa uskova, Jeesuksen pyhä niistä jotka eivät ole Jeesuksen pyhiä, Kristuksen omia, koska vain Pyhässä Hengessä ihminen voi huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

      • totuus_voittaa

        Helluntailainen vetoaa Pyhään Henkeen mutta Pyhä Henki, Totuuden Henki, ei pyhitä kenenkään valheita, ei helluntailaisenkaan.

        Raamatun mukaan Jeesus on Herra siksi että “Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi” (Ap. t. 2:36)

        Helluntailaisten harhaopin mukaan “Jeesus on Herra” on yhtä kuin “Jeesus on Jumala”.

        Raamatussa, jota helluntailainen ei usko, lukee että “meillä on vain yksi Jumala, Isä” ja “vain yksi Herra, Jeesus Kristus” (1 Kor 8:6).

        Tuo lukee samassa jakeessa, ja siitä selvästi ymmärtää että “Jeesus on Herra” ei ole yhtä kuin “Jeesus on Jumala” koska vain Isä on Jumala.

        Helluntailainen ei mitään halua ymmärtää, ymmärrys hänelle on epähengellistä kirjanoppineisuutta.

        Apostoli Paavali halusi että uskovat ymmärtäisivät: “Toivon, että opitte täysin ymmärtämään” (2 Kor 1:13). Helluntailainen huitaisee tuolle sanalle.

        Raamatun sanoman helluntailainen lukee oman päänsä mukaan “Hengen” avulla. Se “Henki” ei ole Jumalan Henki, Totuuden Henki, vaan helluntailaisen omia luuloja.

        Ei Pyhä Henki todista vastoin Jumalan sanaa eikä sitä muuksi “tulkitse”.

        Ei Pyhä Henki opeta kenellekään että “Jeesus on Jumala” kun Jeesus itse sanoo että ”minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36) ja kun Jumala todistaa Jeesuksesta “tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)


      • Usko.Toivonen

        Miksi sotkeudut "t_v" aiheeseen Herran avuksi huutaminen, jos oppisi ei tunne sellaista Raamatun ilmoitusta.

        Minä kommentoin aloituksen aiheen mukaisesti Herran avukseen huutamisesta.

        Ja alkuseurakuntaa vainottiin Raamatun ilmoituksen mukaan sen vuoksi, että seurakuntalaiset, siis Jeesuksen pyhät, huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Jos sinä pystyt esittämään tuon Raamatunkohdan vääräksi, eli valheeksi, niin tee se, muussa tapauksessa tuo esille ketä sinä huudat avuksesi oman oppisi kautta.

        Olen sinulta jo aiemmin useasti kysynyt, että oletko huutanut avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta ja vastauksesi on, että et ole niin tehnyt.

        Joten, sinulla on jokin toinen armon antaja, Vapahtaja, kuin Herra Jeesus, jos et kerran tarvitse kääntyä Herran Jeesuksen puoleen saadaksesi armahduksen synneistäsi.

        Kirjoita toki vastine, jos olen väärässä sinun suhteesi.


      • totuus_voittaa

        “Ja alkuseurakuntaa vainottiin Raamatun ilmoituksen mukaan sen vuoksi, että seurakuntalaiset, siis Jeesuksen pyhät, huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.

        Jos sinä pystyt esittämään tuon Raamatunkohdan vääräksi, eli valheeksi, niin tee se, muussa tapauksessa tuo esille ketä sinä huudat avuksesi oman oppisi kautta.”

        Alkuseurakunnalla oli vain yksi Jumala, Isä, ja vain yksi Herra, Jeesus Kristus (1 Kor 8:6)

        Usko.Toivonen tarttuu tuohon huutamiseen kuin hukkuva oljenkorteen. Se on hänen mukaan uskon ainoa tunnusmerkki, Jumalaan ei tarvitse uskoa, pitää vaan huutaa “Jeesus Jeesus”.

        Helluntailaisella ei ole Jeesuksen Kristuksen Jumalaa. Helluntailaisella on kolminaisuus jota Jeesus, opetuslapset ja apostolit eivät tunteneet.

        Jeesus Kristus sanoo: “Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.” (Ilm 3:12)

        “Jeesus on Jumala” uskovainen ei tuohon kaupunkiin pääse siitä yksinkertaisesta syystä että Jeesuksen Jumalan nimi ei ole Jeesus.

        “Jeesus on Jumala” uskovaisella ei ole Jeesuksen Kristuksen Jumalaa.

        “ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.” (Juud 1:25)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • Usko.Toivonen

        Niin, eli mikä oli kirjattu ylipappien antamiin vangitsemiskirjeisiin vangitsemisen perusteeksi?

        Siitä tässä on kysymys.

        Kyllä minä todellakin olen tarttunut tuohon Herran Jeesuksen puoleen kääntymiseen, kuin hukkuva pelastuksen kallioon, joka on se perusta, mikä kestää.

        Vastaappa kysymyksiin liittyen tähän tekstikohtaan.

        13. Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14. ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt. 9. )

        Mikä siis oli vangitsemiskirjeeseen kirjattu Jeesuksen pyhien, uskovien, vangitsemisen peruste?

        Mitä nimeä avukseen huutavaa kohtasi vangitseminen ja tuhoaminen?
        Olisiko sinut vangittu uskosi vuoksi, jos olisit elänyt tuossa ajassa?


    • yeromiyahu

      Jumalan kiistämätön nimi on Yahuwah.

      • Yahahhuuhwehhehhehheh

        Eipäs vaan Yahahhuhhuwehhehehheh.


    • Ottasinsavutjehovasta

      jehovia kävi ovella 2 naista hameet päällä ja hameen alla ikuinen juhannus...

      • ovelta-ovelle

        Niin aina kertomassa valtakunnan hyvää uutista. Kuka muu tekee samoin? Aina valmiina puolustamassa Jumalan valtakuntaa. Matt. 24:14.
        Nimimerkki totuus-voittaa, voitko sanoa kuka Raamatun mukaan heitti Saatanan demoneineen taivaasta?


    • Risti-riita

      Juud.1:6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa........2Piet.2:4.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe