Outo tunne

Syvenevätila

Vajota masennukseen yhä syvemmälle jokaisesta petoksesta.
Luottamus kun murtuu murtuu mielikin.

Tänään en enää halunnut nousta sängystä ollenkaan ylös. Aijon jäädä sairauslomalle ja kotiin kevääksi

Nukkumaan

28

68

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seonikävää

Mikä petos, onko kumppanisi pettänyt sinua?

• Syvenevätila

Aamulla sängyssä herätessäni mietin että mitä järkee on nousta ylös kun ei oikein ole ketään joka olisi luotettava.

Haluan sulkeutua kotiini ja sänkyyni turvaan ja pakoon ikuisiksi ajoiksi kaikkia ihmisiä

Se tuottaa karensseja ja erilaisia ongelmia yhteiskunnan virastojen kanssa mutta en aijo palata lomalta takaisin

Ahdistaa maailma
        Haluan suojata itseni jäämällä kotiin

• Scorpionni

Älä pliis masennus! Mullakin pyyhkii aika huonosti. Ulos vaan ja juttele erään kanssa. On mukava tyyppi ja kaikki palaa entiselleen.

• Syvenevätila
        Scorpionni kirjoitti:

Älä pliis masennus! Mullakin pyyhkii aika huonosti. Ulos vaan ja juttele erään kanssa. On mukava tyyppi ja kaikki palaa entiselleen.

En nyt jaksa

Olen yövaatteissa sängyssä ja ajattelin jatkaa unia koko päivän

Alkaen nyt

Pyhien jälkeen hakeudun sairaslomalle

• Nouseotavuoteesijakäy
        Syvenevätila kirjoitti:

Aamulla sängyssä herätessäni mietin että mitä järkee on nousta ylös kun ei oikein ole ketään joka olisi luotettava.

Haluan sulkeutua kotiini ja sänkyyni turvaan ja pakoon ikuisiksi ajoiksi kaikkia ihmisiä

Se tuottaa karensseja ja erilaisia ongelmia yhteiskunnan virastojen kanssa mutta en aijo palata lomalta takaisin

Ahdistaa maailma
        Haluan suojata itseni jäämällä kotiin

Valinta on sinun. Voit syöttää aivoillesi toisenlaista tietoa myös. Kaikki on mahdollista, elämä on avoin tila, koskaan ei voi tietää, mitä hyvää tapahtuu. .
        En siis suosittele tekemään noin. On myös melkoisen mukavaa jos on rahaa käytössä.
        Suosittelen nousemaan väkisin ylös ja ajattelemaan tulevaisuuteen jokin valoisa asia.
        Työttömän sairaan status ja kohtelu on kurja.

• Syvenevätila
        Nouseotavuoteesijakäy kirjoitti:

Valinta on sinun. Voit syöttää aivoillesi toisenlaista tietoa myös. Kaikki on mahdollista, elämä on avoin tila, koskaan ei voi tietää, mitä hyvää tapahtuu. .
        En siis suosittele tekemään noin. On myös melkoisen mukavaa jos on rahaa käytössä.
        Suosittelen nousemaan väkisin ylös ja ajattelemaan tulevaisuuteen jokin valoisa asia.
        Työttömän sairaan status ja kohtelu on kurja.

Kurjaa se on muutenkin

Nukun nyt

• Voisinpaauttaa

Kannattaisiko sun heti pyhien jälkeen ottaa sinne työterveyteen yhteyttä? Ei pumpuliin kääriytymällä suojele itseään.

Halaus

• Syvenevätila

3 viikkoa tulee heti mutta Aijon jäädä pois niin että saan työkyvyttömyyseläkkeen

En jaksa enää yrittää

• Voisinpaauttaa

Onko siellä töissä jotain ongelmia?

Mulle kun auttaa se rutiini aika paljon. Ei mitään kovin kiinnostavaa munkaan työ, mut saapa kammettua itsensä ylös aamuisin.

• Äläluovuta
        Syvenevätila kirjoitti:

3 viikkoa tulee heti mutta Aijon jäädä pois niin että saan työkyvyttömyyseläkkeen

En jaksa enää yrittää

Kyllä sinä jaksat.
        Tuo väsymys ja pakoilu ei ole hyvästä.
        Believe me, I know it.
        Pystyt siihen, otat pienen tavoitteen ja voimasanat.
        PYSTYN TÄHÄN, OLEN KAUNIS, OLEN HYVÄ, KAIKKI JÄRJESTYY! KESÄ TULEE.
        Käy lenkillä ja huomaat, etä se on mielialalääkettä. Sen jälkeen jaksat taas jotain vähän enemmän jne.

• Syvenevätila

Joka paikassa sen saman kohtaa ettei ihmisiin voi luottaa

En enää uskalla kotini ulkopuolelle kun kaikkialla samaa

• Jäärästivaan

Tuolla on nimi ja se on katkeruus, älä anna periksi prkle. Miksi hyytyisit, joidenkin typerien ihmisten tai sattumusten takia. Noita nyt tulee ja menee, so what. Itsekin kokenut, että eläimiin voi luottaa ainoastaan, ei ihmisiin, mutta mitä mä siitä saan, että annan pettymyksen mun nujertaa. Pura se pettymys liikuntaan. Se antaa sulle hyvän olon ja sä tiedät, ettei sua nujerreta. Ole uhmakas ja ota agressio käyttöön oikealla tavalla. Masennus tulee, kun ajattelee, ettei voi mitään tilanteille, kaikki muut ne vaan, mut ei itse. PIUT PAUT, näytä itsellesikin, ettei se käy. Sinä nouset ja pusket takaisin :)

• Syvenevätila

Kun ei nyt ole voimia enää yhtään

Kaikki on käytetty

Yritetty kaikki voimat ihan loppuun.

Ei ole enempää

Pitää levätä

• Panikoija

Kyllä voi luottaa!

• Lepäänitsekin
        Syvenevätila kirjoitti:

Kun ei nyt ole voimia enää yhtään

Kaikki on käytetty

Yritetty kaikki voimat ihan loppuun.

Ei ole enempää

Pitää levätä

Lepää, anna itselle siihen rehellisesti lupa, mutta älä ruoki masennusta.

• Uhubub
        Jäärästivaan kirjoitti:

Tuolla on nimi ja se on katkeruus, älä anna periksi prkle. Miksi hyytyisit, joidenkin typerien ihmisten tai sattumusten takia. Noita nyt tulee ja menee, so what. Itsekin kokenut, että eläimiin voi luottaa ainoastaan, ei ihmisiin, mutta mitä mä siitä saan, että annan pettymyksen mun nujertaa. Pura se pettymys liikuntaan. Se antaa sulle hyvän olon ja sä tiedät, ettei sua nujerreta. Ole uhmakas ja ota agressio käyttöön oikealla tavalla. Masennus tulee, kun ajattelee, ettei voi mitään tilanteille, kaikki muut ne vaan, mut ei itse. PIUT PAUT, näytä itsellesikin, ettei se käy. Sinä nouset ja pusket takaisin :)

Miksi sä syyttelet täällä tuntemattomia ihmisiä katkeraksi.

• palstaneuvo

Täällä palstalla ei ainakaan masentuneena kannata käydä. Eikä kannata luulla näitä kirjoituksia itsellern tarkoitetuksi -siis jos ajattelet että sua on pettänyt joku täällä.
      Kannattaisko sun soittaa kriisipuhelimeen mistä löytyy sinulle asiantuntevaa keskusteluapua.. voit asioida siellä ihan nettömästi. Kriisipuhelin
      päivystää vuoden jokainen päivä ja yö numerossa
      010 195 202
      arkisin klo 09.00–07.00
      viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

• Voiluoja-

Voi luoja, joku on pettänyt täällä. Ootko aivan sekaisin?

• palstaneuvo
        Voiluoja- kirjoitti:

Voi luoja, joku on pettänyt täällä. Ootko aivan sekaisin?

Enemmän sinä olet sekaisin kun käsitit kirjoitukseni noin ja vielä kehtasit tulla kommentoimaan.

• Voiluoja-
        palstaneuvo kirjoitti:

Enemmän sinä olet sekaisin kun käsitit kirjoitukseni noin ja vielä kehtasit tulla kommentoimaan.

Et voi luulla oikeasti jonkun masentuvan palstalla tapahtuvasta pettämisestä? Ethän?

• palstaneuvo
        Voiluoja- kirjoitti:

Et voi luulla oikeasti jonkun masentuvan palstalla tapahtuvasta pettämisestä? Ethän?

Ihme tyyppi kun muuntelet kirjoituksia miten sattuu. Selitäppä nyt tyhmälle miten palstalla voi pettämällä pettää. Itse tarkoitin niitä katteettomia (trollien) lupauksia, joihin ei kannata uskoa.

• totta kirjoitat, kestää aikaa ja omanlaista henkistä työtä, että pääsee nousemaan taas !

toisilla kestää enemmän, toisilla vähemmän, on heitä jotka eivät toivu koskaa, kriiseistä joita ovat kokeneet, yksilöllisiä juttuja.

pienin askelin, pienin askelin pääs pystyyn sä kohota, taivasta kohden, näe värit, kuule äänet, haista tuoksut, suomen luonto on puhdas, kaunis!

• Ikmlnkjhgfdsaqwertyuu

Heh, sanon minä.

• naapuri.ikkunassa

lumppua sinä sen ukkos kanssa äläkä kirjoittele täällä. Sen ei tartte sitten Raisaa tapailla.

• Raisaa_naitattaa
        naapuri.ikkunassa kirjoitti:

lumppua sinä sen ukkos kanssa äläkä kirjoittele täällä. Sen ei tartte sitten Raisaa tapailla.

Mutta minun ukko kultaa ei haittaa vaikka pimpitän muita ukkoja

• olenkuullut
        Raisaa_naitattaa kirjoitti:

Mutta minun ukko kultaa ei haittaa vaikka pimpitän muita ukkoja

Onhan niitä sellaisiakin ukkoja olemassa, kuka ties.

• Lehtiteline

Kenenkähän hampaissa tuo Raisa mahtaa olla?

• envoimuuttua

Samoin ajattelen, en saa iloa enää mistään- enkä pysty elämään tässä maailmassa, se ei sovi minulle. Välillä tuntuu mahdottomalta, että ihminen muttuu hetkessä toisenlaiseksi- vielä pahemmin mitä ennen, araksi, tunteelliseksi, yliherkäksi ja niiden seurauksesta masennukseen ja ahdistukseen. Työssä käynti on tällä hetkellä mahdotonta, ilmapiiri on huono ja mieltä raastava, jotka toisaalta ovat ajatuksia herkkyyteni takia. Terapia ei auta, lääkityksestä ei ole kuin haittaa- se ei ole mahdollista, ulos ei jaksa lähteä, kavereita ei uskalla tunteiden kirjossa enää tavata. Ajattelin etten koskaan enää tule palstalle kirjoittamaan, mutta meinasin kompata sinua hiukan omassa tilassani. Olen luovuttanut ihmisten suhteen, merkitykset asioista on liian tunteellisia yliherkälle- toisin kuin ajatellaan kyvyistä, jotka joidenkin mielestä on rikkauksia ei pidä paikkansa. Esimerkiksi minä kalana, aistin kaikki pienetkin asiat ja aivan liian vahvasti, näkeminen, tunteminen, yliaistit, rakkaus, viha, kaikki tunteet ovat pelkkää tuskaa, sitä ei voi edes sanoin kuvailla minkälaista piinaa se on. Otetaan esimerkki kun olen nähnyt vierestä jonkun rakkaan veljensä menehtyvän niin silmäkään ei värähdä ja parissa päivässä asia on ratkaistu, työt ja normaali arki jatkuu- joku voisi sanoa ettei tuollainen ole normaalia ja sellaisella ihmisellä ei ole tunteita- mitä sitten, se on pelkästään hyvä asia että pystyy jatkamaan elämäänsä kriiseistä huolimatta. Vertauskohtana esimerkiksi minä- olen vihannut herkkyyttäni koko elämäni, en ole saanut siitä mitään hyvää- yksikin ajatteleva ihminen saa minut ahdistumaan, näen hänen sisälleen ja lähelle tultuaan tiedän tuntemattomasta hänen luonteen, liikkeet, mielen ja kaiken- mikä siinä herkkyydessä on niin hienoa, se kammottavinta ja pelottavinta mitä maailmasta voi löytyä, ainostaan yksi puhelinsoitto rikkinäisestä autosta voi laittaa ihmisen kuukaudeksi sairaslomalle kun toinen samalla käy korjauttamassa auton ja nauraa huonolle tuurilleen. En tule koskaan hyväksymään itseäni, olen saanut paskimmat pelikortit elämääni mitä pakasta voi kenellekkään jakaa. Hyvää Joulua kaikille kuitekin, varsinkin niille jotka eivät pysty ongelmiensa kanssa siitä nauttimaan millään saralla. Joskus toivon herääväni aamulla etten muista, tunne, havaitse, reagoi mihinkään millään tavalla, poikkeuksena- olisin iloinen etten tunne mitään muuta kuin, että olen mieleltäni täysin puhdas.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      182
      1272
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      883
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      824
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      684
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      594
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      549
    Aihe