Dubain prinsessa Latifa

Kulttuurin.kääntöpuoli

- Vuonna 1985 syntynyt prinsessa Sheikha Latifa Al Maktoum yritti 2018 paeta Dubaista suomalaisen ystävänsä Tiina Jauhiaisen kanssa. Pakomatka keskeytyi ja prinsessaa ei ole sen koommin nähty. Myös Latifan sosiaalisen median tilit on suljettu.
- Latifa oli päättänyt paeta isänsä diktatuuria jo toistamiseen, mutta sitä ennen hän kuvasi itsestään videon. “Jos katsotte nyt tätä videota, niin se ei ole hyvä juttu: olen joko kuollut tai todella pahassa jamassa.” Hän tiesi mistä puhui, kertoi isänsä hirmuvallasta ja mahdollisesta kohtalostaan, mikäli jäisi pakomatkalla kiinni. Latifa oli jo kerran aiemmin yrittänyt paeta, mutta jäänyt kiinni sekä joutunut kidutetuksi ja huumatuksi. Latifa kertoi haluavansa mieluummin kuolla kuin jäävänsä Dubaihin.
- Joulukuussa 2018, noin 9 kuukautta viimeisimmän paon jälkeen arabiemiraatit julkaisivat kuvia ja tiedotteen julkisuudesta kadonneesta prinsessa Latifasta. Latifan väitetään olevan turvassa ja voivan hyvin. Latifa ei ole kuitenkaan itse päässyt kertomaan julkisuuteen mitään asioita eikä hänestä ole nähtävissä videokuvaa. Hänen ilmeensä on tuoreissa kuvissa vienosti hymyilevä, mutta silmät katsovat lasittuneina pois kamerasta. Kuvat ovat herättäneet epäilyksiä prinsessan olevan mahdollisesti huumattuna, tai että kuvat olisivat kuvamanipulaation tuotosta.

Mitä mieltä olette tästä tilanteesta? Miten tässä käy? Toteutuuko Dubaissa ihmisoikeudet? Onko Latifalla oikeasti kaikki hyvin? Onko hän mahdollisesti jo kuollut? Mitä pitäisi tehdä, että saisimme Latifan varmuudella turvaan? Pitäisikö muiden maiden olla puuttumatta tilanteeseen? Pitäisikö Dubaihin matkustamista turisteilta rajoittaa?

2

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virallinen.narratiivi

      Hassua kuinka latifan tilanteesta tulee ihan mieleen oman siskoni tilanne ihan täällä kotosuomessa. Sekin kuoli sitten lopulta. Saa nähdä kestääkö latifa 38- vuotiaaksi kuten siskoni.

    • Anonyymi

      Kiitos vitun yliopisto paasaaja humanistit, jotka eivät tiedä millä voimilla leikkivät! Ensiksi paasaavat kuinka ihmiset ovat rasisteja arabimaita kohtaan mutta sitten kun itse lähtevät leikkimään sankaria/sankaritarta niin sitten muuttu ääni kellossa täysin! Hitto että rasauttaa tollaiset pässit!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe