Pyhyyden mittari - neitsyys

NewBold

Adventismissa korostetaan omaa pyhyyttä, Mooseksen kymmentä käskyä (etenkin sapattia) ja neitsyyttä.
Millaisia kokemuksia sinulla on adventistinaisista/-miehistä/neitsyydestä?

Jollekin adventismitaustan omaavalle henkilölle on adventismin ja itsensä mainostaminen tärkeämpää kuin kymmenen käskyä omien himojen fokuksessa.
Siitä puhe mistä puute jos korostetaan omaa "neitsyyden pyhyyttä".

Adventismi on yhtä uskottavaa kuin satu Puna Hilkasta ja että Ellen White olisi oikea profeetta.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppokysymys

      Kumpiko parempi pyhyyden mittari sapatti vai neitsyys?

    • pyhpyh23894793478

      Valheenne ei hetkauta yhtään.

    • "Adventismissa" Jeesus Kristus on keskushenkilö. Jeesus Kristus on kaiken kunnian keskipiste ja korkein. Jeesus Kristus on Raamatun vastaava keskushenkilö.

      Mooseksella ei ole ollut kymmentä käskyä. Jumalalla oli Mooseksen sijaan kymmenen käskyä.
      Kymmenen käskyn lait ovat täydellisiä, ja Raamatun kirjoituksen mukaan aina lain arvot ovat voimassa opettamassa synnin. Kymmenen käskyn lailla ei muuta virkaa olekaan kuin synnin opetus.
      Kun ihminen on kiusattu, vaarassa tai langennut syntiin, Jumalan Henki puhuttelee tämän saman lain arvoilla ihmisen. Lain arvot eivät koskaan katoa jos taivas ja maa ovat paikoillaan; Luuk 16:17.

      White oli oman aikansa seurakuntansa palvelija jolla oli monia Hengen lahjoja; 1 Kor 12:10.
      Apt 21:9. Profetian lahjalla palvelleet eivät ole Raamattuun kaikki kirjattuja; Lue Apt 21:9.


      - Tämä on keskustelu-foorumi, jonne ihmiset rupattelevat. Nykyaikana on paljon ihmisiä kodeissaan sinkku-ihmisiä foorumeilla. Kiireiset perheelliset pysyttelevät foorumeilta paljolti poissa.

    • En voi ottaa miestä puolisoksi, siitä huolimatta että vaikka olen perseestä neitsyt.
      Kaikki jokainen ystäväni elämäni jokaisella vuosikymmenellä ovat säilyneet persiestä neitsyeinä minun seurassani.
      Jokainen.

      En kykene saavuttamaan erektiota peräsuoleen, kun ei perseenreikä - kummankaan sukupuolen ole viehättänyt.

      • "En kykene saavuttamaan erektiota peräsuoleen, kun ei perseenreikä - kummankaan sukupuolen ole viehättänyt."

        Kiitos sinulle Jari, kun olet tehnyt tämän kyseisen heikkoutesi selväksi meille kaikille ja painottanut sitä vieläpä niin moneen kertaan. Nyt on jo pakko viimeinkin jokaisen sisaren ja veljenkin uskoa eikä elätellä enää mitään toiveita sinun suhteesi pyhän avioliiton solmimiseksi.

        Nyt on pakko minunkin viimein luopua haaveistani aatelisesta kärrymiehestä puolisonani, sillä vaikka minä en täytä sinun kohtuullisia vaatimuksiasi tuon iän ja pystytissisyyden osalta, niin et sinäkään täytä minun ensisijaisia vaatimuksiani tuon heikkoutesi johdosta.

        Täytyy alkaa haaveilemaan jostakin hieman kyvykkäämmästä puolisoehdokkaaasta, joka kykenee suoriutumaan noista parisuhteen tärkeimmistä aviovelvoitteista.

        Joten jää hyvästi , armaani...ikuisiksi ajoiksi...huokaus, nyyh...!


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "En kykene saavuttamaan erektiota peräsuoleen, kun ei perseenreikä - kummankaan sukupuolen ole viehättänyt."

        Kiitos sinulle Jari, kun olet tehnyt tämän kyseisen heikkoutesi selväksi meille kaikille ja painottanut sitä vieläpä niin moneen kertaan. Nyt on jo pakko viimeinkin jokaisen sisaren ja veljenkin uskoa eikä elätellä enää mitään toiveita sinun suhteesi pyhän avioliiton solmimiseksi.

        Nyt on pakko minunkin viimein luopua haaveistani aatelisesta kärrymiehestä puolisonani, sillä vaikka minä en täytä sinun kohtuullisia vaatimuksiasi tuon iän ja pystytissisyyden osalta, niin et sinäkään täytä minun ensisijaisia vaatimuksiani tuon heikkoutesi johdosta.

        Täytyy alkaa haaveilemaan jostakin hieman kyvykkäämmästä puolisoehdokkaaasta, joka kykenee suoriutumaan noista parisuhteen tärkeimmistä aviovelvoitteista.

        Joten jää hyvästi , armaani...ikuisiksi ajoiksi...huokaus, nyyh...!

        Minun erektiokyky on aina ollut kunnossa. Vika on mieltymyksissä.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Minun erektiokyky on aina ollut kunnossa. Vika on mieltymyksissä.

        No kyllähän tässä jonkinlainen epänormaalius mieltymyksissä on nähtävissä ja siten myös heikkous, sillä eihän kukaan normaaleilla mieltymyksillä varustettu uskovainen ole noin rajoittunut kuin sinä.

        Myönnä vaan rehellisesti heikkoutesi.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No kyllähän tässä jonkinlainen epänormaalius mieltymyksissä on nähtävissä ja siten myös heikkous, sillä eihän kukaan normaaleilla mieltymyksillä varustettu uskovainen ole noin rajoittunut kuin sinä.

        Myönnä vaan rehellisesti heikkoutesi.

        No jos se on heikkoutta ettei perseenreikä kiihota, niin kai se sitten jonkun mielestä on niin.

        Ei perseenreikä viehätä minua.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        No kyllähän tässä jonkinlainen epänormaalius mieltymyksissä on nähtävissä ja siten myös heikkous, sillä eihän kukaan normaaleilla mieltymyksillä varustettu uskovainen ole noin rajoittunut kuin sinä.

        Myönnä vaan rehellisesti heikkoutesi.

        Minä en ole kyennyt koskaan elämässäni näkemään perseen reijässä - kummankaan sukupuolen - viehättävää.
        En pidä tätä heikkoutena.


    • Olen elämäni kuuden vuosikymmenen aikana Raamatusta tietoa hyvin monista erilaisista ns. kristillisistä järjestöistä - kirkoista
      Minulla on hyvin monenlaista "taustaa" kuin että "adventistausta.'
      Erilaisten ko. ryhmien näkeminen on antanut tiettyä arvostelukykyä - sellaista mm. että ihmiset henkilöinä ovat saaneet olla rauhassa erilaisissa seurakunnissaan oman henkilökohtaisen uskon ja perheensä kanssa niin etten ole sanallanaan arvostellut ja puhunut seurakunta- järjestö- kirkkoyjteyksistään riippumatta sanaakaan kenestäkään mitään.

      Uskonpuhdistuksen aika synnytti monet protestanttiset organisaatiot.
      Olen näiden toimintaa nähnyt sekä sisältä.että riittävän etäältä.

      Jumala - Jeesus usko evankeliumin Raamatun uskonto ei ole riippuvainen ko. järjestöistä. Kuitenkin niiden toiminnassa on jäsenilleen hyviä ja hyödyllistä, sekä asianmukaista.
      Jokainen ei mm. maantieteellisistä ja erilaisista inhimillisistä syistä voi ja halua aina olla järjestöjen toiminnassa mukana.

    • jarinneitsyysSadut

      Kuules Jari, oletko pohtinut miksi (adventisti)naiset eivät ole halunneet ottaa sinua puolisokseen?

      • JarinHotelli6

        Koska mulkku maistui paskalle.


      • "Adventistinaiset" ovat liian vanhoja piikoja, tai liian lihavia.
        Nidot naidaan uskovaisten piireissä 18-20 vuotiaina.

        Vaikka ikäännyn -ei vanhaa akkaa, ei vanhaa piikaa, -Vanhat akat pitää naida nuorina.

        Ihminen tulee helposti leimatuksi nuoruutensa seikkailuista. Niinpä minäkin sain kuulla räksytystä koko 2010 luvun nuoruuteni 1974-1980 seikkailuistani.

        Minun Jumala uskoni heräsi joskus 1995. Olen ollut syntini katunut ja syntini hylännyt, ja elin uutta elämää uskossa. En ollut kuullut minun nuoruuteni 1980 luvusta sanaakaan kahteenkymmeneen vuoteen- kun alkoi akkojen laulu pillu-perseen nuolemisesta, ja homokin minun on pitänyt olla joillekin, vaikka en ole ainuttakaan homorakkaus-suhdetta elämässäni ottanut. Minä en ole koskaan pystynyt miehen tyydyttäjäksi. Minulla oli hankalat ajat työuupumuksen vuoksi 1980 luvun lopulla. Työuupumus oli hallitsematon kaaos koska lääketiede ei osannut tunnistaa työuupumusta 1980 luvulla, vaan vasta 1990 luvulla-. 1990 luvun lama-ajat sitten ei ollut kellään töitä ja kävin lukuisia pätkätöitä ja kursseja ja luin yhden uuden ammattitutkinnon. Kun ihminen sitten elää pätkätöillä ja laihalla lompakolla ei naisia kiinnosta perhe jonka isäntä olisi varaton.
        Neitoihin rakastuin vielä 50- villityksessänikin enkä halunnut elämässä mitään muuta kuin parisuhteen rakkaudessa loppuelämäksi. Minulle kelpasi pystytissinen painoindeksitaulukolla optimaalisessa tilassa oleva neito-joihin rakastuin sellaisella tavalla että parisuhteesta olisi kyse. Ei valmiiksi naitu 40-50 vuotta jo naitu nainen ja kaikkensa jo antanut nainen-.


        Kun tiedustelet syytä moneen kymmeneen kertaan täällä foorumilla tuiki tuttuna ihmisenä, joka on yhtä fiksu kuin muutkin että nimimerkin takana pitävät ainoan yhteytensä minuun,
        ja jättävät minut yksin, ja luulevat itsensä jopa johtajaksi eläkeläisille,
        niin vastaan siihen nyt vuosikausien tinkaamisesi jälkeen;
        > Olen ollut Adventtikirkon jäsen vuodesta 1999 vuoden päivät. Sitten olin kaksi vuotta erossa Adventtikirkosta. Tämän kahden vuoden tauon jälkeen olen ollut Adventtikirkon jäsen kuusi vuotta. -Yhteensä seitsemän vuoden ajan.
        - >>> Tämä aika Adventtikirkossa on ollut minulle sellaista että olen ollut syntini autuaasti unohtanut, ja vietin uskossa elämää jossa tärkein ja ainoa asia oli Jumala -Jeesus Kristus ja hengellinen ympäristö.

        Olen halunnut parisuhteeseen jossakin 30- iässä sellaisella tavalla että ajattelin olevani kypsä parisuhteeseen ja saanut poikamiespäivistä kylliksi.
        Nuorempana tein paljon töitä, ja koska työelämäni alkoi kesätyöpaikasta 15- vuotiaana, minun oli koulutettava itseni sitten työ ohessa. Opiskelin 1980 luvulla yhden ammattitutkinnon ja kaupallisen perustutkinnon nuorelle vaativien työtehtävien ohessa.
        Minulla ei ollut aikaa juurikaan muuhun kuin työhön ja opintoihin 1980 luvulla.
        Tietysti oli niitä neitoja joihin rakastuin kovia myöten heti ja olisin päätä pahkaa halunnut parisuhteeseen, näitä oli ennen 30 ikävuotta. Minulla on ollut seksisuhde tai seksikontakti moniin kymmeniin naisiin ja neitohin, jossakin muussa sopimuksessa ja jossakin muussa yhdessä olossa olon puitteissa kuin että olisimme suunnitelleet sormuksia. Nuoria vie eroon monenlaiset asiat, että joistakin olisi saattanut ajassa tulla puoliso jos olisimme ehtineet siihen saakka että olisimme vakiintunutta parisuhdetta tahtoneet.

        Jos jollakin olisi ollut minulle jotakin toivomusta parisuhdeasioissa, on unohtunut lähettää minulle tekstiviesti kännykkääni asiasta, -tai joku muu tiedoksianto, sellaisella tavalla että vastaan asiaan jotakin -eli että siis olen tiedon saanut ja ymmärtänyt.

        Tekstiviestiä kännykkääni ei ole kuulunut asiayhteydessä, että minäkin olisin saanut tietää jos olisi ollut jotakin minun siviilisäätyäni koskevaa asiaa.

        On sitten niitä, jotka ovat laittomilla asioilla päättäessään itsenäisesti toisen persoonan henkilökohtaisia asioita, -ettei tekstiviestiäkään kännykkään mitä puuhaa toisen persoonan henkilökohtaisilla asioilla -luuleeko "harha-oppiseksi" muita ihmisiä, -ja luuleeko itseään niin suureksi johtajaksi että päättää ihmisten tunteetkin toisen ihmisen puolesta salaa.


        >> Riittääkö tämä nyt ? Että lopetat vuosikausien tinkaamisen asiasta. ?

        Mielivallan mieluisuuden asiat ovat aina ihmisen omaa henkilökohtaista kokemusta ja henkilökohtaisia arvoja ja henkilökohtaisia ihanteita koskevia asioita, -ei niitä saa asettaa toiselle ihmiselle vaatimukseksi ja ehdoiksi toisen ihmisen henkilökohtaisissa asioissa.

        En minä ole valtuuttanut ketään naima-johtajaksi koskaan, joka ei mitään tiedoksi antoa koskaan anna mistään.

        >>> Oletko Sinä niin suuri johtaja että päätät itsenäisesti toisen persoonan parisuhde- siviilisäätyä koskevat asiat ilman tekstiviestiä kännykkään asiasta sille jota asia koskee?

        Minulla ei ole velvollisuuksia kenenkään olevaisen tai vainajien uskontoihin myöskään-.


      • Lisäys;

        - En muutu ympäristön ihmisten tai näiden omaisten uskonnoiksi koskaan.
        Pitää ihan kelvata Jeesus Kristus uskon perustaksi, ei ympäristön ihmisten ja näiden omaisten tai sukulaisten seurakunnat ja järjestöt-.

        Enkä luule laillisesti toimiviksi niitä jotka ilman tekstiviestiä kännykkään puuhastelevat ihmisten siviilisäätyä koskevissa asioissa neuvotellen ja sopimuksia tehden ilman tekstiviestiä kännykkään sille jonka henkilökohtaisista asioista on kyse. -En ole ottanut eläkepäivillenikään niin valtavan suuria johtajia, että pistävät toisen elämän oman henkilökohtaisen ihanteen mukaiseen tilaan.


      • Minun seurakunta piireissä -ei ole ollut ainuttakaan naista joka olisi ollut naima-markkinoilla vähääkään halukas parisuhteeseen kenellekään.
        Ihmisten hengelliset ryhmät ovat hengellisessä arvossa, ei että jollekin pitäisi olla akka pakosta jossakin.


      • Kandidaatti ja sorvaustaitoinen paappa voi keskittyä omiin asioihinsa. En voi ottaa eläkepäivilleni niin suuria johtajia että on kandidaatti tai osaa putkimieshommia tai sorvata.
        Nämä ihmiset elävät oman napansa ja kumppaninsa navan ympärillä ja omissa perheissään.
        Eivät riitä naimaan minun kanssa.


      • Vielä;

        Kahden ihmisen välillä kehittyy automaattisesti tietty magneettikenttä, joka johtaa parisuhteeseen rakkaudessa.
        Tällaiset olivat ja menivät.
        Olosuhteet eivät olleet suotuisat monenlaisen häiritsevän asian vuoksi, ja H-hetket eivät siksi onnistuneet.
        En pysty reagoimaan selkäni takana järjestettyihin naimakohtauksiin.
        Jos onkin ollut tai olisikin ollut jotakin järjestelyjä että olisin puolison -sopivan sellaisen- - Niin on unohtunut lähettää tekstiviesti asiasta kännykkääni, niin kuin äsken esitin edellisissä viesteissäni.
        Eli mahdollinen naimapäällikkö on unohtanut olla minuun yhteydessä todistettavalla tavalla. Kerroin mikä on "todistettava tapa." En ole neuvotellut kenenkään perheasioita missään.
        Minulla ei ole tapana neuvotella ihmisten yksityis, intiimi, perheasioita, ei ole lsillista puuhaa, enkä ole juoruakka.


      • Neitojen pystyt tiddit - ah-

        Mutta ventovieraat falsetti- ja heleä- ääniset akat ovat ymmärtäneet väärin omaa tehtäväänsä ja rooliansa miestensä puolisoina, ja perheen äiteinä sekä työduhteensakin perustehtävän suhteen, jos kun ovat ryhtyneet luulemaan että heidän oikeutensa, mielenkiintonsa ja tehtävänsä on pitää puheensa, arvostelunsa ja päätöksenteon sinkku- ja poikamiesten haarojen väleissä.


      • En voi pitää eläkepäilläni teologisen tiedekunnan kouluttamia kierrätysjohtajia, enkä käsityöläis- ammattikuntien asiantuntijoita johtajina yksityiselämään nähden.

        En kg- keijuja-


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Neitojen pystyt tiddit - ah-

        Mutta ventovieraat falsetti- ja heleä- ääniset akat ovat ymmärtäneet väärin omaa tehtäväänsä ja rooliansa miestensä puolisoina, ja perheen äiteinä sekä työduhteensakin perustehtävän suhteen, jos kun ovat ryhtyneet luulemaan että heidän oikeutensa, mielenkiintonsa ja tehtävänsä on pitää puheensa, arvostelunsa ja päätöksenteon sinkku- ja poikamiesten haarojen väleissä.

        Korjaus; Tissit...pystyt ... oh-


      • Kierrätysjohtajat ja kaikki muutkin - vielä täytyy myös katsoa sopimuksistaan ja lompsan kuiteista sen taloyhtiön nimi ja osoite jossa on osakkaana, sekä huoneistonsa numeo hyvin- ja huoneistojen vuokraajat samoin taloyhtiösuorite- vastike kuitit lompsasta ja sopimus piirongin laatikosta, lukea hyvin osayhtiö ja huonevuokralait, - että olisi tietoinen siitä tilasta m2 johon on hallinta oikeus.
        Omakotiasujien mapeista ja purkeista saattaa löytyä kuitteja ainakin jätehuoltomaksuista josta selviää se osoite johon on hallintaoikeus.

        - Riippumatta lähiomaistensa ja sukulaistensa osoitteista.


      • Hienojen perheiden juuri aikuisten kirjoille päässeet ja kerinneet kersat ovat nekin mahdottomuuksia setämiehen eläkepäivien päälliköiksi.


      • Elämänsä ehtoolla korisevia kuivuneita akkojansa 60-70 vuotta nussineita-.


    • vaihtoehtohotellille
    • 144 000 valittua ja pyhää esikoisjoukon jäsentä eivät ole saastuttaneet itseään naisen kanssa, joten neitsyitä he ovat ja neitsyys on ihailtava tavoite Jumalan lapselle. (Ilm 14)

      • pyhpyh92834792374

        Siellä taas yksi joka ei ymmärrä yhtään mitään Ilmestyskirjan SYMBOLIIKASTA.


    • Uskonsisar

      Olethan neitsyt silloin, jos olet tarjonnut miehelle vain ansuaukkoasi pantavaksi?

    • toivotontapaus_hot4

      Hotellin hidalgo ei välitä naisista etenkään juoruilevista adv.sisarista.

    • Berylliumv

      Mooses ei ollut moksiskaan, kun jumalsalamat kaukokirjoittivat lainkirjat maasälpään. Siis kiveen.
      Mooses henkilönä ei lokkaantunut valokaaresta. Ei saanut palovammoja, ei sokeutu ut.
      Sähköä ei ollut keksitty vielä silloin. Jumala ei tiennyt mitä tuli luoneensa.

      • pyhpyho2374923478

        Jumala kirjoitti lain omalla sormellaan, eikä millään salamoilla.


      • jesus.gabriel
        pyhpyho2374923478 kirjoitti:

        Jumala kirjoitti lain omalla sormellaan, eikä millään salamoilla.

        Jotta kiveen voidaan kaivertaa, niin kyllä siinä saattaa kipinöitä syntyä. Ja jos ei synny, niin silloin kaivertaminen on tapahtunut työläästi talttaa ja vasaraa käyttämällä. Kaippa se Jumalalta onnistui, sillä hänellä on tunnetusti taitavat kädet. Ja terävät leikkaavat kynnet, koska pystyi kaivertamaan niillä kiveä. Nykyään se tehtäisiin tietokoneen ohjelman mukaan ensin teipille ja sitten kaiverrettaisiin työstetty teksti kiveen hiekkapuhalluksella...


      • "Mooses ei ollut moksiskaan, kun jumalsalamat kaukokirjoittivat lainkirjat maasälpään. Siis kiveen."

        Jaahas. Tässä on taas yksi älypää, joka "tietää",,että kivitaulut oliva maasälpää". Vai niin, ja entä jos ne olivatkin punaista graniittia?


      • jesus.gabriel
        Exap kirjoitti:

        "Mooses ei ollut moksiskaan, kun jumalsalamat kaukokirjoittivat lainkirjat maasälpään. Siis kiveen."

        Jaahas. Tässä on taas yksi älypää, joka "tietää",,että kivitaulut oliva maasälpää". Vai niin, ja entä jos ne olivatkin punaista graniittia?

        Tiedätkö sinä sen kummalla kädellä Jumala kirjoitti: oikealla vai vasemmalla?

        Oliko Jumalalla terävät kynnet, kun pystyi kaivertamaan kiveä "sormillaan"?


      • Kaikkivaltias.voi
        jesus.gabriel kirjoitti:

        Tiedätkö sinä sen kummalla kädellä Jumala kirjoitti: oikealla vai vasemmalla?

        Oliko Jumalalla terävät kynnet, kun pystyi kaivertamaan kiveä "sormillaan"?

        Jumalallahan saattaa olla lasersormet ja hän on voinut kirjoittaa molemmin käsin; oikealla kädellä toiseen kivitauluun ja vasemmalla toiseen.


      • jesus.gabriel kirjoitti:

        Tiedätkö sinä sen kummalla kädellä Jumala kirjoitti: oikealla vai vasemmalla?

        Oliko Jumalalla terävät kynnet, kun pystyi kaivertamaan kiveä "sormillaan"?

        Kivitaulut ovat mitä ilmeisimmin todellisuudessa vain myytti.

        Mietipä heti sellaista asiaa, että kuka ne kivitaulut loppujen lopuksi edes kertaakaan näki, ja vertaa sitä siihen, että Moos kirjat kirjoitettiin nykyiseen muotoonsa jossakin noin 800-400 eKr, ja ne on koottu mitä ilmeisimmin ainakin neljästä eri lähteestä, joista yksikään ei ollut Mooseksen tai aikalaistensa kirjoittama, eikä meillä ole yhtään kivitauluihin viittaavaa kirjallista lähdettä ainakaan puoleen vuosituhanteen kivitaulujen oletetun kirjoittamisen jälkeen.

        Joten sanotaan nyt sitten, että kädellä numero 159, noin arvauksena. Tai 2285. Tai kädellä, jota ei fyysisesti koskaan ollutkaan ?

        Kun käsi, jota ei ole koskaan ollutkaan, kirjoittaa kivitaulut, joita ei ole koskaan ollutkaan, niin taas päästään kysymykseen että mitä hiiskutin väliä sillä on kummalla kädellä jokua arvailee Jumalan kirjoittaneen tauluja, joita ei koskaan kirjoitettu ... ???


    • Jahven-tavat-tiedossa

      Kyllä se Jahve kirjoitti ne 10 sanaa mulkullaan. Se oli ainoa työkalu, jota hän käytti. Hän ajatteli sillä. Hän oli mulkkukade. Pani Marian paksuksi mulkullaan ja hän istui sen päällä valtaistuimellaan.

      • kerinthos

        2.Mooseksen kirja:
        31:18 Ja kun hän oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella, antoi hän hänelle kaksi laintaulua, kivitaulua, joitten kirjoitus oli Jumalan sormella kirjoitettu.

        5.Mooseksen kirja:
        9:10 Ja Herra antoi minulle ne kaksi kivitaulua, joihin oli kirjoitettu Jumalan sormella, ja niissä oli kaikki ne sanat, jotka Herra oli puhunut teille vuorelta, tulen keskeltä, silloin kun seurakunta oli koolla.

        Luukkaan evankeliumi:
        11:20 Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.

        Jumalalla on kymmenen sormea, jotka ovat riittävän teräviä kiveen kaivertamista varten ja Jumala antoi yhden sormistaan Jeesukselle, joka teki sen sormen avulla taikatemppuja.


      • pyhpyh23984792387498

        Kaikesta mitä kirjoitit, joudut kerran tuomiolle Jumalan eteen.


      • Jumalat-on-keksitty
        pyhpyh23984792387498 kirjoitti:

        Kaikesta mitä kirjoitit, joudut kerran tuomiolle Jumalan eteen.

        Ja sinun valheesi pyhpyh ei meitä hetkauta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3219
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1965
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1523
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      128
      1423
    5. 80
      1095
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      254
      918
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      859
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      90
      763
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      751
    Aihe