Messiaan kansa

Graham Turnerin ydinsanoma kirjassa Messiaan kansa on, että sekä juutalaiset että pakanat muodostavat Messiaan kansan, Jumalan valitun seurakunnan, jossa ei ole mitään erotusta juutalaisen ja pakanan välillä. Myös pakanat ovat osallisia Jumalan Israelille antamiin lupauksiin ja siunauksiin ja he ovat Aabrahamin perillisiä. Pakanat on oksastettu Israeliin. Jumala ei ole hylännyt Israelia, vaan juutalaisilla on edelleen osansa Jumalan suunnitelmassa. Pakanoiden ei tule sortaa juutalaisia seurakunnassa eikä juutalaisten pakanoita. Pakanat eivät saa ylvästellä juutalaisten rinnalla. Juutalaisten palaaminen omaan maahansa kuuluu Jumalan suunnitelmaan. Kirkko ei ole korvannut Israelia. Turner romuttaa sekä korvausteologian, supersessionismin että dispensationalismin. Jokaisen antisemitistin ja korvausteologin pitäisi lukea tämä kirja.

Mutta. Kuten yleensä on laita kristillisten kirjojen osalta, yleensä niissä on 95% täyttä asiaa ja sitten 5% eksyttävää hapatusta. Niin tässäkin kirjassa. Turner nimittäin rummuttaa läpi kirjansa samaa sanomaa, että siinä missä juutalaisten tulee noudattaa Tooraa, eivätkä pakanat saa tuomita juutalaisia Tooran noudattamisesta, pakanat itse eivät missään tapauksessa saa noudattaa Tooraa. Hei eivät saa omaksua juutalaisia tapoja, eivätkä saa yrittää kääntyä juutalaisiksi tai esittää juutalaisia. Suurin ongelma tässä on, että jos kerran pakanat eivät saa noudattaa Tooraa, tarkoittaako Turner todella, että pakanat eivät saa noudattaa kymmentä käskyä ja rakkauden kaksoiskäskyä?

Miten toimii yksi Messiaan kansa, jossa juutalaiset pyhittävät sapatin, mutta pakanat lauantain? Milloin tämä yksi Messiaan kansa kokoontuu? Miten Messiaan kansa kokoontuu yhteiselle aterialle, jos juutalaiset noudattavat ruokasäädöksiä, mutta pakanat mässäilevät porsaalla ja äyriäisillä? Onko Kristuksen ruumis jaettu?

http://kristitty.net/blog/graham-turner-messiaan-kansa/

23

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö tuo asia nyt ole kristittyjen kohdalta selvä, itsehän sen olet sanonut: kaikki juutalaiset joudumme helvettiin ellemme ala palvoa kristinuskon yhdistettyä jumalaa&messiasta, Jeesusta.

      Mitä merkistystä muulla on ja miksi kaikkien pitäisi mössöttää kosheria tai mitään muutakaan sapuskaa kun osa ruokailijoista on menossa ikuiseen kidutukseen ellei lakkaa noudattamasta omaa uskontoaan? "Oksastetut" sen sijaan ovat menossa taivaan ihanuuteen mutta miettivät silti jotain toisen uskonnon ruokasääntöjä vaikka ei tarvitsisi vaan voisivat ihan vain nauttia oksastettuudestaan.

      • Et nyt ymmärrä, että Jeesukseen uskovat juutalaiset yhdessä pakanoiden kanssa muodostavat yhden Messiaan kansan, enkä minä ymmärrä, miten tuo kansa voi olla yksi Messiaan ruumis, jos toiset noudattavat Tooraa ja toiset eivät.

        Raamattu sanoo, että te joudutte helvettiin, tämä on Jumalan sana. Onko sinun mielestäsi mahdoton ajatus, että juutalaiset joutuvat helvettiin? Vai sanooko Jumala jossakin kohtaa Raamattua, että jokainen ympärileikattu pelastuu?

        Miten niin ruokasäädökset kuuluvat johonkin toiseen uskontoon? Minun tietääkseni Toora löytyy jokaisen kristityn Raamatusta.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Et nyt ymmärrä, että Jeesukseen uskovat juutalaiset yhdessä pakanoiden kanssa muodostavat yhden Messiaan kansan, enkä minä ymmärrä, miten tuo kansa voi olla yksi Messiaan ruumis, jos toiset noudattavat Tooraa ja toiset eivät.

        Raamattu sanoo, että te joudutte helvettiin, tämä on Jumalan sana. Onko sinun mielestäsi mahdoton ajatus, että juutalaiset joutuvat helvettiin? Vai sanooko Jumala jossakin kohtaa Raamattua, että jokainen ympärileikattu pelastuu?

        Miten niin ruokasäädökset kuuluvat johonkin toiseen uskontoon? Minun tietääkseni Toora löytyy jokaisen kristityn Raamatusta.

        Ei helvettiä ole olemassakaan ei sinne kukaan joudu. Israelin ja uskonnon mukaan JHWH on ainoa jumala "ei ole ketään muuta " ja ajatus että hänen sijastaan pitää ruveta palvomaan jotainJeesus- nimistä juutalaista on älytön.
        Sanooko Jumala jossain kohtaa että on viimeinen tuomio ja helvetti jolta välttyy kun ottaa kasteen jonkun Jeesuksen nimeen, alkaa uskoa häneen ja palvoa häntä jumalana? Ei sano. Se mitä jonkun muun uskonnon jumala sanoo, ei sido juutalaisia, olet ehkä huomannut sellaisen asian torassa.
        Mikä ihme on messiaan kansa ??? Ei messiaalla sellaista ole ja hän itse kuuluu juutalaiseen kansaan.


      • CommandoHauis49cm
        dikduk kirjoitti:

        Ei helvettiä ole olemassakaan ei sinne kukaan joudu. Israelin ja uskonnon mukaan JHWH on ainoa jumala "ei ole ketään muuta " ja ajatus että hänen sijastaan pitää ruveta palvomaan jotainJeesus- nimistä juutalaista on älytön.
        Sanooko Jumala jossain kohtaa että on viimeinen tuomio ja helvetti jolta välttyy kun ottaa kasteen jonkun Jeesuksen nimeen, alkaa uskoa häneen ja palvoa häntä jumalana? Ei sano. Se mitä jonkun muun uskonnon jumala sanoo, ei sido juutalaisia, olet ehkä huomannut sellaisen asian torassa.
        Mikä ihme on messiaan kansa ??? Ei messiaalla sellaista ole ja hän itse kuuluu juutalaiseen kansaan.

        Enkä minä ymmärrä kuinka Jeesuksen ruumiin eri jäsenet voisivat lakata olemasta osa Jeesuksen ruumista, suhtaumisessaan Tooraan.

        Helvetissä mieli muuttuu monilla sen olemassaoloa koskien.


      • CommandoHauis49cm kirjoitti:

        Enkä minä ymmärrä kuinka Jeesuksen ruumiin eri jäsenet voisivat lakata olemasta osa Jeesuksen ruumista, suhtaumisessaan Tooraan.

        Helvetissä mieli muuttuu monilla sen olemassaoloa koskien.

        Jos se mitä hepr. kirjoitukset sanovat on totta eivät juutalaiset voi olla osa minkään Jeesuksen ruumista, emme ole edes osa JHWH:n ruumista koska ei hänellä sellaista edes ole, vaan on olemassa liittosuhde.
        JHWH ilmoitti että on ainoa pelastaja ja ainoa johon Israel voi ja saa luottaa, jos tämä ainoa meille sallittu tie viekin meidät teidän uskontonne helvettiin, joudutte tekemään tiettyjä johtopäätöksiä oman uskontonne lähtökohtien osalta, mutta jostain syystä ette niin tee.


      • Shlomo.Pilsnersohn
        Kristitty.net kirjoitti:

        Et nyt ymmärrä, että Jeesukseen uskovat juutalaiset yhdessä pakanoiden kanssa muodostavat yhden Messiaan kansan, enkä minä ymmärrä, miten tuo kansa voi olla yksi Messiaan ruumis, jos toiset noudattavat Tooraa ja toiset eivät.

        Raamattu sanoo, että te joudutte helvettiin, tämä on Jumalan sana. Onko sinun mielestäsi mahdoton ajatus, että juutalaiset joutuvat helvettiin? Vai sanooko Jumala jossakin kohtaa Raamattua, että jokainen ympärileikattu pelastuu?

        Miten niin ruokasäädökset kuuluvat johonkin toiseen uskontoon? Minun tietääkseni Toora löytyy jokaisen kristityn Raamatusta.

        Kun juutalainen kääntyy kristityksi, niin hän voi syödä joulu kinkkua mielin määrin.


    • ab12

      Kristitty.netin amerikkalainen nettiuskonto kieltää vesivessan käytön.

    • CommandoHauis49cm

      Efesolaiskirjeessä kerrotaan kanssa pakanoiden ja juutalaisten muodostavan yhden , uuden kansan.

      Upea marssi, kauniita veljiä ja siskoja, joita rakastan ja olen heistä kiitollinen Herralle. Lohduttaa kun mukavia Jumalaa rakastavia ja Jumalaa pelkääviä oma pieni laumansa.

      Kuinka monta juutalaista asuu Turussa?Entä Helsingissä ? Ohjelmassa vastaukset. Shalon, rakas Israel.

      http://www.tv7.fi/vod/player/64353/

    • Uus-judaismia ja tooraoppia esiintyy varsinkin ns. wannabejuutalaisten parissa. Opin mukaan kristityille ei riitäkään enää vanha kunnon uskon vanhurskautus ja risleivällinen lepo Jeesuksessa Kristuksessa, vaan kristityt alkavat täyttää tooran käskyjä ja aikanaan juutalaisille annettuja säädöksiä. Uus-judaismissa ja tooraopissa uskotaan myös, ettei Jeesus Kristus voi palata takaisin, elleivät kristityt jotenkin erityisellä tavalla käänny judaisteiksi ja pistä Jeesusta juoksupojaksi hylyylle pölyttymään. Puhtaaksiviljelty uus- judaismi ja tooraoppi johtaa farisealaiseen lakihenkisyyteen.

      Päälähde Uusi Elämä- Yhteiskristillinen herätyslehti Nro 4 2013/ Suomen Karmel-yhdistys ry/ Erja Kalpio

      • Minä en ole nähnyt vielä sinun uskon vanhurskautusta käytännössä. Olen nähnyt vain juutalaisvihaa kihisevän kitisijän.


      • fari.g kirjoitti:

        Minä en ole nähnyt vielä sinun uskon vanhurskautusta käytännössä. Olen nähnyt vain juutalaisvihaa kihisevän kitisijän.

        Päinvastoin. Tuemme rukouksillaamme edistyksellisiä israelilaisia (Shalom Nyt -rauhanliikettä, rabbien rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä), jotka suojaavat palestiinalaisia ja heidän satoaan siirtokuntien agrressiivisia äärijuutalaisia vastaan.

        Ollaan valvovaisia eiköä unohdeta näitä Israelin toivoja ja rukoillaan heille menestystä heidän ja palestiinalaisten yhteisessä työssä.

        https://www.eappi.fi

        HYVÄ!


      • KTS kirjoitti:

        Päinvastoin. Tuemme rukouksillaamme edistyksellisiä israelilaisia (Shalom Nyt -rauhanliikettä, rabbien rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä), jotka suojaavat palestiinalaisia ja heidän satoaan siirtokuntien agrressiivisia äärijuutalaisia vastaan.

        Ollaan valvovaisia eiköä unohdeta näitä Israelin toivoja ja rukoillaan heille menestystä heidän ja palestiinalaisten yhteisessä työssä.

        https://www.eappi.fi

        HYVÄ!

        Minä luulen kyllä, että sinä haluat Jeesuksen kanssa hallitsemaan rautaisella otteella Israelin kahtatoista sukukuntaa.

        Muslimit ajavat teidät pois, kuten edellisellä kerrallakin.


      • fari.g kirjoitti:

        Minä luulen kyllä, että sinä haluat Jeesuksen kanssa hallitsemaan rautaisella otteella Israelin kahtatoista sukukuntaa.

        Muslimit ajavat teidät pois, kuten edellisellä kerrallakin.

        Jeesuksen kanssa rautaisella otteella Israelin kahtatoista sukukuntaa pääsevät hallitsemaan myös häntä seuraavat juutalaiset joten mulle riittää tän kovakalloisen Suomen kurissa pitäminen.


      • KTS kirjoitti:

        Jeesuksen kanssa rautaisella otteella Israelin kahtatoista sukukuntaa pääsevät hallitsemaan myös häntä seuraavat juutalaiset joten mulle riittää tän kovakalloisen Suomen kurissa pitäminen.

        Israelin pelastus on Juudasta, sanoohan sen evankeliumikin.

        Jos pitää olla rautainen ote, niin älkää sitten huutako, että liian järeät aseet.


      • fari.g kirjoitti:

        Israelin pelastus on Juudasta, sanoohan sen evankeliumikin.

        Jos pitää olla rautainen ote, niin älkää sitten huutako, että liian järeät aseet.

        Jos vähänkään ymmärrät Raamatun symbolikieltä, niin tuolla "rautaisella valtikalla", joka allegoria on peräisin Vanhasta Testamentista, EI tarkoita sitä mitä pieneen mieleen ensimmäiseksi tulee.


      • KTS kirjoitti:

        Jos vähänkään ymmärrät Raamatun symbolikieltä, niin tuolla "rautaisella valtikalla", joka allegoria on peräisin Vanhasta Testamentista, EI tarkoita sitä mitä pieneen mieleen ensimmäiseksi tulee.

        Minä en kuitenkaan kuole sinun suun henkäyksellä, vaikka se olisi kuinka rautainen, joten hönkäile vain.


      • KTS kirjoitti:

        Jos vähänkään ymmärrät Raamatun symbolikieltä, niin tuolla "rautaisella valtikalla", joka allegoria on peräisin Vanhasta Testamentista, EI tarkoita sitä mitä pieneen mieleen ensimmäiseksi tulee.

        Kertoisitko mitä Rautaisella Valtikalla tarkoitetaan Ilmestyskirjassa tai Raamatussa yleensäkin?


      • SAI kirjoitti:

        Kertoisitko mitä Rautaisella Valtikalla tarkoitetaan Ilmestyskirjassa tai Raamatussa yleensäkin?

        Valtikka on ollut vallan symboli vuosituhansia. Jo Egyptin faraoilla oli paimensauva osoituksena heidän valtakuntaa yhdistävästä vallastaan. Myös Raamatussa puhutaan valtikasta ja hallitsijan sauvasta, ja muinaisessa Kreikassa sauva oli pappien sekä poliittisten ja sotilaallisten johtajien arvon merkki.

        Kyse on siis suuria alueita YHDISTÄVÄSTÄ symbolista.


    • Loppui.maksaminen
    • " Ettei Jeesus Kristus voi palata takaisin .."

      Te olette Kristuksen ruumis, ruumiinjäseniä, ei ole mitään Kristusta teidän ulkopuolella, joka tulisi takaisin.

      Ja teidät on jo nähty.

      • Kristus ruumiin pää on Jeesus. Viinipuun runko on Jeesus.


      • KTS kirjoitti:

        Kristus ruumiin pää on Jeesus. Viinipuun runko on Jeesus.

        Pelastus on tapahtuma, ei mikään viinipuun runko, tai ruumiin pää.


    • Jeesustuleepian

      Jeesus tulee pian. Aikamoinen yllätys monelle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1157
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      75
      987
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      224
      937
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe