Mitä nötkötistä tekisin

Ruokavinkkejätylsyyteen

Mulla on rahaa 3€ ja makaronia vähän joka kaapissa ja eu jaosta haettua nötköttiä taitaa olla joku 5 purkkia. Mitä siitä tekisi,muuta kuin keittoa tai hapankorpun päälle... Hyvin pärjään tuonne 2.1 mutta kovin maistuu jo ykstoikkoselle.. Tulisko tuosta purkkilihasta kastike jotenkin.

16

3076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee.yrihyvä

viillät kinkusta rasvan pannulle ja nöttilopun knötille. keitellen.
      tuliskohan naapurilla pieru, jos oikein ajankuluksi kuuntelis.....

• nälkääne

Paista pihvejä ja sit keitettyy makaronia tai pottuja

• Keijo.Vehnä

Paista ne makaronit ruskean rapeaksi voissa pannulla. (mausteita halutessa suola)
      Tulee yllättävän hyvää!

Nötkötin sitten syöt kyykyssä metsäläistyyliin puukolla suoraan purkista kimpaleita.

...tai tälläät sen hernesoppaan tai sit siihen rapeaan makaroniin.

jos ei suukki ala napsaamaan niin palaamme asiaan.

• muUusi

Entä nötköttimakaronilaatikko tai -pata? Kastikkeen saa kun kippaat paloitellun nötkötin ja sipulin pannuun. Kun rasva sulaa lisää pari rkl vehnäjauhoja. Sekoita ja ruskista hieman, lisää vettä (muutama desi) että tulee sopivan kastikkeen paksuista. Mausta ja keitä 10 min.

• itsesoppaaaa

Itse teen nötkötistä sopan elikä perunoita tarvii olla sitten porkkanaa,sipulia,- mausteita. Hitto hyvähän toi aloittajalla että edes 5 purkkia on nötköttiä.

• Ruokavinkkejätylsyyteen

Täälläpäin harvoin eu ruokajako. Elikäs joka toinen viikko saa hakea. Pieni kaupunki. Ja kun eu ruuat loppuu niin kestää kauan ennenkuin uutta saavat. Antavat jaossa aina sen 6 purkin lavan nötköttiä niin siksi mulla jemmassa noi 5 vielä:)

• Lähteenälkä

Ruskea sipulikastike, siihen nötköttiä ja keitetyt perunat.

• Ohjeet

Kysäiseppä Sippilältä ohjeita!

• Laattalentää

Nötkötti on niin kauheaa että laatta lentää melkeen jo pelkän purkin näkemisestä. miten jotku pystyy sitä syömään

• LLoåpii

Jos on nälkä,niin kelpaa!! Älä tule tommosia jauhaan tänne!! ,sä ole nälkää nähnykkä!

• nimjosnälk

Niimpä eipä henkilöllä sitten kauheen nälkä olekkaan jos ei nötkötti maistu. Kuitenkin tuollaiset sitten rutisee köyhyyspalstalla syöden makaronia. Tai kysymys kuuluukin että mitä muuta sitten syö.

• Jono

Tee uunimunakas. Laita pellille leivinpaperi alle tai voitele jotta saat munakkaan hyvin irti Levitä nötkötti uunipellille haarukalla musertaen tasaiseksi. Tee munamaito tai munavedellä 1 rkl /1dl/kolmemunaa, munaa kohden. Mausta, parasta olisi yrtit tai ruohosipuli, valkopippuria ehkä vähän suolaa... Paista uunissa kunnes muna on hyytynyt ja saanut vähän väriä. Leikkaa pellillä neliöiksi, joita voi syödä leivän päällä tai keitetyn makaronin proteiini lähteenä. On muuten yllätävän hyvää.

• Ruokavinkkejätylsyyteen

Kiitos,lähtee kyllä kokeiluun💖💖💖💖👍👍👍👍

• Jasinappia

Herneitä likoomaan ja keiton tekoon. Joukkoon nötköttiä ja on loppiaisenakin syötävää

• Ravintorikas

Linssit , pellavarouhe,chia siemenet puuron sekaan. On mitään halvempaa ja vitamiinipitoista. Välillä omenaa ,banaania,klementiiniä!

• Jouluomena

Ilmaisnötkötistä nyt vaikea loihtia kuvaamiasi vegesafkoja...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe