Pan -jumalan palvonta ok?

Huilunsoittajaksiko

Olen pitkään yrittänyt etsiä itselleni sopivaa uskontoa. Nyt olen löytänyt yhden mielenkiintoisen jumalan jota voisin alkaa palvomaan mutta hieman vielä harkitsen asiaa. Kyseessä on nimittäin Pan -jumala. Kaikin puolin mielenkiintoinen ja inspiroiva hahmo. Mietin kuitenkin voiko Pan -jumalan palvonnasta seurata jotain kielteisiä juttuja. Hänellä kun oli niitä vähän nyky-yhteiskunnalle vieraampiakin taipumuksia koskien esimerkiksi vuohia. Ei kuitenkaan sentään mitään kansanmurhia tai massahukuttamisia kontollaan kuten joillakin muilla jumalilla. Onko palstalaisilla näkemyksiä asiaan? Tuossa linkki wikipediaan jos Pan ei ole entuudestaan tuttu:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pan_(god)

5

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pan-jumalasta en tiedä. Kuvittelen että se on sitä mihin sitä käytetään.
      Kokeile katsoa Ihmeiden Oppikurssi kirjaa, useimmista kirjastoista sen löytää. Se ei opeta tekemään ihmeitä eikä se ole uusi uskonto, se on kurssi. Valtava 1400 sivuinen järkäle muodostuu yksiin kansiin sidotusta kolmiosaisesta eeppoksesta. Eka osa on Teksti toinen osa on Oppilaan työkirja kolmas on Opettajan käsikirja. Aloita siitä kolmannesta siinä on kerrottu miten on hyvä opiskella.
      Se ei ole uusi raamattu, siinä on käytetty raamatun sanastoa mutta se kääntää raamatun käsitteet uuteen tapaan ajatella.

      https://books.google.fi/books?id=6Pz2yK7-v18C&pg=PA1&dq=ihmeiden oppikurssi johdanto&hl=sv&sa=X&ei=xRXVUtfdEqr64QS7-oDoAQ#v=onepage&q=ihmeiden oppikurssi johdanto&f=false

      Englanniksi se on kokonaan netissä

    • Huilunsoittajaksijo

      Joo ei kyllä kiinnosta tippaakaan. Olisiko jollain mielipidettä Pan:ia koskien?

    • Pan näyttää kyllä melko homolle tuossa wikin kuvassa.

      Toisaalta onhan se lesboksen saarikin noilla piireillä :-)

    • valhekirjoja

      Pan on Saatana!

    • 12____13

      No, miksi Pan, miksei ennemmin esim. naapurin vuohi, tai koivun tuohi? Jos voi pitää omana jumalanaan jotain alkeellista, en oikein näe miksi valitsisi Panin.

      Itse suosittelen pitämään Raamatun Jumalaa vain, muut on karmeaa sekundaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1510
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe