Koska palstalla on usein aika negatiivista niin pitää kysyä kuinka fyysisesti aktiivisia olette? Tunnistatteko itsestänne sen että ette tee oikein mitään fyysisesti rasittavaa vaan sitten roikutte netissä valittamassa, vaiko päinvastoin?
https://www.jhsph.edu/news/news-releases/2018/increased-motor-activity-linked-to-improved-mood.html
Kuinka aktiivisia olette?
50
<50
Vastaukset
- ätmi-aktiivinen
Joka päivä kuntoilua salilla
- KumpiKampi
Mutta vaikuttaako se mielialaan ja palstakäyttäytymiseen?
- Riittääksse
Juoksen joka päivä kympin.
- KumpiKampi
Vaikuttaako se?
- Riittääkse
KumpiKampi kirjoitti:
Vaikuttaako se?
Mihin?
- KumpiKampi
Riittääkse kirjoitti:
Mihin?
Mielialaan niinkuin tossa linkissä viitataan.
- Riittääkse
Kyllä se vaikuttaa mielialaan, jaksamiseen, lähes kaikkeen .
- Pilluasaanut
Olen duracel jänis. Vonkaan naisia tinderistä ja sitten nopeat seksitreffit.
No jos olen touhunnut riittävästi, on mielialakin parempi, samoin kärsivällisyys. Mutta jos olen ollut inaktiivinen, kaikki tuntuu ärsyttävän enemmän ja postiivisuutta on vaikeampi havaita.
Mitä palstalaisiin tulee, joskus tulee mieleen, että osa turjottaa samassa asennossa päivästä päivään, viikosta viikkoon ja vuosista toisiin. Ei minkäänlaista myönteistä muutosta, ei hyvää sanaa, pelkkää kiukkua ja kitinää.Ei tule sanaa, kiukkua tai kitinää mutta samoissa asennoissa on kyllä tullut rötköteltyä päivästä päivään ja viikosta viikkoon. Hiukan joutuu asentoa muuttamaan kun muuten ruumis jää jumiin. :)
Jani-36 kirjoitti:
Ei tule sanaa, kiukkua tai kitinää mutta samoissa asennoissa on kyllä tullut rötköteltyä päivästä päivään ja viikosta viikkoon. Hiukan joutuu asentoa muuttamaan kun muuten ruumis jää jumiin. :)
Miten ihmeessä sulla kestää hartiat ja selkä istumista? Mulla menee koko kroppa tukkoon aika nopsasti jos pitempään on paikallaan.
Sitten istuminen vaikuttaa verenkiertoon. Toisille tulee suonikohjuja, toisille veritulppia. Joillekin sulkijalihasongelmia ja peräpukamia.- Tätäpäminävaan
Mua kanssa härnää palstalla näkyvä negatiivisuus. Se, että ei kannata tehdä mitään millekkään, ennenkuin saisi edes p.llua on typerintä mitä tiedän.
Koetan ymmärtää tyyppejä, mutta ei auta. Flekmaattisuus ärsyttää.
Tosin, ymmärrän välillä senkin. Ei kannata päätään hakata väkisin seinään. Joskus kannattaa miettiä ja miettiä niin, että jättää eri vaihtoehdoille oikeasti tilaa tulla siihen. Ei elämä pidä olla väkisin vääntämistä. Silloin ollaan metikössä jo. Sit pitää funtsia ja pysähtyy. elisakettu kirjoitti:
Miten ihmeessä sulla kestää hartiat ja selkä istumista? Mulla menee koko kroppa tukkoon aika nopsasti jos pitempään on paikallaan.
Sitten istuminen vaikuttaa verenkiertoon. Toisille tulee suonikohjuja, toisille veritulppia. Joillekin sulkijalihasongelmia ja peräpukamia.Eivät ne kestäkään, siksi täytyy joskus jaloitella tai hiukan oikoa jäseniä. Näyttöpäätetyöskentely kangistaa mukavasti, työt eivät jatku kotona, mutta ruutuaika jatkuu. ;)
Ehkä se vuosien takainen hyperaktiivisuus pitää ruumista vielä tovin kasassa. Laiskuus ja mukavuudenhalu iskenyt.Tätäpäminävaan kirjoitti:
Mua kanssa härnää palstalla näkyvä negatiivisuus. Se, että ei kannata tehdä mitään millekkään, ennenkuin saisi edes p.llua on typerintä mitä tiedän.
Koetan ymmärtää tyyppejä, mutta ei auta. Flekmaattisuus ärsyttää.
Tosin, ymmärrän välillä senkin. Ei kannata päätään hakata väkisin seinään. Joskus kannattaa miettiä ja miettiä niin, että jättää eri vaihtoehdoille oikeasti tilaa tulla siihen. Ei elämä pidä olla väkisin vääntämistä. Silloin ollaan metikössä jo. Sit pitää funtsia ja pysähtyy.Noi seksihommat on aikuisten hommaa. Ja miksi niin, niin seksissäkin on tunnettava vastuunsa. Ja aikuistuminen merkitsee myös kykyä kannatella vastuunsa, ei siis olla holhouksen alla.
Aika vastuutonta on harrastaa kenenkään kanssa seksiä, jos tämä ei vielä ymmärrä tekojen vastuutaan.
Aikuisuuden vapaudet, mutta myös velvollisuudet.Jani-36 kirjoitti:
Eivät ne kestäkään, siksi täytyy joskus jaloitella tai hiukan oikoa jäseniä. Näyttöpäätetyöskentely kangistaa mukavasti, työt eivät jatku kotona, mutta ruutuaika jatkuu. ;)
Ehkä se vuosien takainen hyperaktiivisuus pitää ruumista vielä tovin kasassa. Laiskuus ja mukavuudenhalu iskenyt.Sulla on tuuria, jos olet vielä kunnossa, eikä ole vaivoja. Miten sulla sitten mieliala pysyy hyvänä, vaikket ole kovin aktiivinen fyysisesti? Mistä tulee virtaa?
elisakettu kirjoitti:
Sulla on tuuria, jos olet vielä kunnossa, eikä ole vaivoja. Miten sulla sitten mieliala pysyy hyvänä, vaikket ole kovin aktiivinen fyysisesti? Mistä tulee virtaa?
Päivä kerrallaan platonisesti pessimistisellä asenteella näkien asioista ne valoisat puolet. Vähään tyytyväinen olemattomilla odotuksilla. ;)
Jani-36 kirjoitti:
Päivä kerrallaan platonisesti pessimistisellä asenteella näkien asioista ne valoisat puolet. Vähään tyytyväinen olemattomilla odotuksilla. ;)
Selviytymiskeino tuokin.
Ehkä ahdistuneisuuteen taipuvaisilla ihmisillä on ylimitoitetut odotukset?- Julumaameinikiä
elisakettu kirjoitti:
Noi seksihommat on aikuisten hommaa. Ja miksi niin, niin seksissäkin on tunnettava vastuunsa. Ja aikuistuminen merkitsee myös kykyä kannatella vastuunsa, ei siis olla holhouksen alla.
Aika vastuutonta on harrastaa kenenkään kanssa seksiä, jos tämä ei vielä ymmärrä tekojen vastuutaan.
Aikuisuuden vapaudet, mutta myös velvollisuudet.Nomikä määritellään aikuusuudeksi? Ikä?
No vastuun kantaminen itse itsestään on aikuisuutta, koska silloin ei ole aikuista tukemassa joka liikkeessä enää.
Mietin, että onko lasta vastuutettu liian vähän lapsuudessa, että kokisi itse vastoinkäymisiä, vai onko vaan luonteita, jotka eivät halua vastuuta... edes itsestään? Ja mikä silloin enää auttaa? Hauta? elisakettu kirjoitti:
Selviytymiskeino tuokin.
Ehkä ahdistuneisuuteen taipuvaisilla ihmisillä on ylimitoitetut odotukset?En osaa sanoa, mutta varmasti ylimitoitetut odotukset aiheuttavat ahdistuneisuutta kun odotukset ja todellisuus ei kohtaa ja niitä jää vatvomaan mieleensä. Mielensä ruokkiminen asioilla ja niihin suhtautuminen taitaa aiheuttaa sen ahdistumisen.
- Vainhöyrysuihkuja
Julumaameinikiä kirjoitti:
Nomikä määritellään aikuusuudeksi? Ikä?
No vastuun kantaminen itse itsestään on aikuisuutta, koska silloin ei ole aikuista tukemassa joka liikkeessä enää.
Mietin, että onko lasta vastuutettu liian vähän lapsuudessa, että kokisi itse vastoinkäymisiä, vai onko vaan luonteita, jotka eivät halua vastuuta... edes itsestään? Ja mikä silloin enää auttaa? Hauta?Hei ootas!!!
Entäs itsensä arvostus? Se on tärkeä pointti tässä muutes, Elluseni. 🤔
Käyn kyllä suihkussa välissä. Saunaan pääsen vasta ens vuonna! Prkele! 😤 Jani-36 kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta varmasti ylimitoitetut odotukset aiheuttavat ahdistuneisuutta kun odotukset ja todellisuus ei kohtaa ja niitä jää vatvomaan mieleensä. Mielensä ruokkiminen asioilla ja niihin suhtautuminen taitaa aiheuttaa sen ahdistumisen.
Mutta sellainen työmaailma on. Pitää osata kaikkea ja vielä ei saa olla liian nuori tai liian vanha. Pitää haluta lapsia mutta raskaana ei saa olla tai alle parivuotisia lapsia.
Vainhöyrysuihkuja kirjoitti:
Hei ootas!!!
Entäs itsensä arvostus? Se on tärkeä pointti tässä muutes, Elluseni. 🤔
Käyn kyllä suihkussa välissä. Saunaan pääsen vasta ens vuonna! Prkele! 😤Kyllä sen aikuisuuden eräs mittari on kyky kantaa vastuunsa, eli kyky ja halu huolehtia itsestään ja tarvittaessa muista. Ymmärtää velvoitteensa eikä yritä kääntää niitä muiden tehtäviksi.
Mistä itsensä arvostus yleensä tulee? Juuri siitä, että kykenee annettuihin tehtäviin, kuten huolehtimaan itsestään. Mutta jos on tunne ettei kykene riittävästi tai jostain syystä ei halua.... itsearvostus laskee ja lamaa entisestään yrittämään. Tällä tavalla lapsenakin latisettu on vaikeampi yrittää tavoitteita, koska epäonnistumisen pelko on niin suuri.
Mutta eihän meidän tarvitse oikeastaan pelätä asettaa tavoitteita. Epäonnistuminen on vain hidaste, ei este. Jos jokin ei onnistu tietyllä tavalla, pitää yrittää uudestaan tai kokeilla sitä eri lailla. Jokaisella meillä on pettymyksiä ja niitä tulee koko elämän, mutta pettymyksistä selviytyminen helpottaa ajan kanssa koska tietää, että keinot selviytymiseen löytyvät aina, lopulta.
Sun saunaan pääsykin on vain hidaste, et saa enää itkupotkuraivareita sen takia, Pääset sinne kuitenkin tietyn ajan päästä (elä helvetissä vaan päästä pikku pöpöpaholaista sinne haavaan). Munkin saunaan pääsy on vain hidaste, olen kärsivällinen sen suhteen että joku saa tehtyä sinne lauteet kun kykenee. Vei se puoli vuotta tai puolitoista vuotta.- Ikuisuuskysymyksiä
elisakettu kirjoitti:
Kyllä sen aikuisuuden eräs mittari on kyky kantaa vastuunsa, eli kyky ja halu huolehtia itsestään ja tarvittaessa muista. Ymmärtää velvoitteensa eikä yritä kääntää niitä muiden tehtäviksi.
Mistä itsensä arvostus yleensä tulee? Juuri siitä, että kykenee annettuihin tehtäviin, kuten huolehtimaan itsestään. Mutta jos on tunne ettei kykene riittävästi tai jostain syystä ei halua.... itsearvostus laskee ja lamaa entisestään yrittämään. Tällä tavalla lapsenakin latisettu on vaikeampi yrittää tavoitteita, koska epäonnistumisen pelko on niin suuri.
Mutta eihän meidän tarvitse oikeastaan pelätä asettaa tavoitteita. Epäonnistuminen on vain hidaste, ei este. Jos jokin ei onnistu tietyllä tavalla, pitää yrittää uudestaan tai kokeilla sitä eri lailla. Jokaisella meillä on pettymyksiä ja niitä tulee koko elämän, mutta pettymyksistä selviytyminen helpottaa ajan kanssa koska tietää, että keinot selviytymiseen löytyvät aina, lopulta.
Sun saunaan pääsykin on vain hidaste, et saa enää itkupotkuraivareita sen takia, Pääset sinne kuitenkin tietyn ajan päästä (elä helvetissä vaan päästä pikku pöpöpaholaista sinne haavaan). Munkin saunaan pääsy on vain hidaste, olen kärsivällinen sen suhteen että joku saa tehtyä sinne lauteet kun kykenee. Vei se puoli vuotta tai puolitoista vuotta.Aivan! Voi vaan kysellä miksi joku haluaisi tyytyä elämään huonoissa oloissa epämukavasti? Mikä on mitäkin kellekin ja kuka mittaa minkäkin onnistumiseksi ja voitoksi, toiselle se voi olla pettymys ja seinä vastassa....
Patenttiratkaisua ei liene???
Haavat arpeutuneet jo, mutta hakaset vielä haavoissa. Pilipalihömpänpömppää, mutta maltan uhallakin muutaman päivän. 😏 Ikuisuuskysymyksiä kirjoitti:
Aivan! Voi vaan kysellä miksi joku haluaisi tyytyä elämään huonoissa oloissa epämukavasti? Mikä on mitäkin kellekin ja kuka mittaa minkäkin onnistumiseksi ja voitoksi, toiselle se voi olla pettymys ja seinä vastassa....
Patenttiratkaisua ei liene???
Haavat arpeutuneet jo, mutta hakaset vielä haavoissa. Pilipalihömpänpömppää, mutta maltan uhallakin muutaman päivän. 😏Tuo tyytyminen huonoihin oloihin voi toisaalta johtua siitäkin, että ei enää huomaa huolehtia itsestään, hyvinvoinnistaan. Tulee tilanteelle sokeaksi. Jokin elämntilanteessa kuitenkin mättää, ettei havaita tilannetta. Vaikka mieli ei tiedä, niin kroppa tietää senkin edestä. Koko ajan tulee vaivoja ja vitsauksia, on sairastelukierrettä ja muuta. Ja nekin saattaa jäädä hoitamatta.
Meidän suurin ahdistuksen aiheuttaja taitaa useimmille olla juuri se, että ahdistututaan vaatimusten ristitulessa. Emme koe yltävämme siihen mitä vaaditaan, vaan olemme aina jotain puolivalmista tai osittaista. Tämähän hajoittaa ihmistä henkisesti hirvittävästi ja aiheuttaa uupumista.
Kuten tuolla aiemmin sanottiin, vaatimukset/odotukset kun on asetettu itselle sopvalle tasolle, nin selviää. Lakkaa yrittämästä miellyttämästä jokaista. Asettaa vaatimukset itse itselleen ja tavoittelee sitä mitä pitää tärkeänä.- Lähellämuttakaukana
elisakettu kirjoitti:
Tuo tyytyminen huonoihin oloihin voi toisaalta johtua siitäkin, että ei enää huomaa huolehtia itsestään, hyvinvoinnistaan. Tulee tilanteelle sokeaksi. Jokin elämntilanteessa kuitenkin mättää, ettei havaita tilannetta. Vaikka mieli ei tiedä, niin kroppa tietää senkin edestä. Koko ajan tulee vaivoja ja vitsauksia, on sairastelukierrettä ja muuta. Ja nekin saattaa jäädä hoitamatta.
Meidän suurin ahdistuksen aiheuttaja taitaa useimmille olla juuri se, että ahdistututaan vaatimusten ristitulessa. Emme koe yltävämme siihen mitä vaaditaan, vaan olemme aina jotain puolivalmista tai osittaista. Tämähän hajoittaa ihmistä henkisesti hirvittävästi ja aiheuttaa uupumista.
Kuten tuolla aiemmin sanottiin, vaatimukset/odotukset kun on asetettu itselle sopvalle tasolle, nin selviää. Lakkaa yrittämästä miellyttämästä jokaista. Asettaa vaatimukset itse itselleen ja tavoittelee sitä mitä pitää tärkeänä.A a aaaaa!!!!
Milloin tiedät sen, kuka asettaa vaatimukset? Itse, vai muut?
Ja miten edes uskot muita? Sano ne mitä tahansa.... olet varmaan yrittänyt täällä palstalla kohtuullistaa mielipiteitä vaatimuksista? Mutta jos ne on oma käsitys? Ketäänhän ei voi muuttaa??? - Kysymyksiäkysymyksiä
Lähellämuttakaukana kirjoitti:
A a aaaaa!!!!
Ja miten edes uskot muita? Sano ne mitä tahansa.... olet varmaan yrittänyt täällä palstalla kohtuullistaa mielipiteitä vaatimuksista? Mutta jos ne on oma käsitys? Ketäänhän ei voi muuttaa???Oisko hyvä tiedostaa ona rajallisuus? Hyväksyä jotain sellaista mihin ei välttämättä kykene? Miten?
Minä hyväksyn, ettei minusta tule änäripeluria enää ikinä, mutta entäs 5-divari sählääjä? Lähellämuttakaukana kirjoitti:
A a aaaaa!!!!
Ja miten edes uskot muita? Sano ne mitä tahansa.... olet varmaan yrittänyt täällä palstalla kohtuullistaa mielipiteitä vaatimuksista? Mutta jos ne on oma käsitys? Ketäänhän ei voi muuttaa???Niin, hyvä kysymys. Miten tiedämmekään lopuksi, mitä itseltä vaaditaan? Onko se todella kohtuutonta? Vai halutaanko uskotella niin?
Onhan olemassa mittareita, mediaaneja, joihin laatikkoon mahtuessaan jokaisen on täytettävä vaaditut argumentit. Entä jos ei yllä niihin? Onko silloin vaatimukset kohtuuttomia, vain onko silloin vain etsittävä toista lootaa, johon omine mittoineen mahtuu?- Arvotkohdilleen
elisakettu kirjoitti:
Niin, hyvä kysymys. Miten tiedämmekään lopuksi, mitä itseltä vaaditaan? Onko se todella kohtuutonta? Vai halutaanko uskotella niin?
Onhan olemassa mittareita, mediaaneja, joihin laatikkoon mahtuessaan jokaisen on täytettävä vaaditut argumentit. Entä jos ei yllä niihin? Onko silloin vaatimukset kohtuuttomia, vain onko silloin vain etsittävä toista lootaa, johon omine mittoineen mahtuu?No mainio tyyppiMark Mason sanoi, että valitaan arvot, jotka aiheuttavat mukavimmat ongelmat.
Ongelman ratkaisu tuottaa onnellisuutta. Jollekin se on tuulensuoja pahvista, toiselle ilmaveivi sählyrankissa. (Nykyisin helpompaa, vain pelaaja täytyy edetä kokoajan) 😀💪
- Ex-tökäri
Sain potkut työkkäristä kun työpaikalla tehtiin pällitestit kaikille. Olen kyllä aktiivisesti hakenut tyitä sen jälkeen. :(
- Syvissävesissä
No mä käyn normisti vuorotöissä. Palstailen pääosin juurikin työaikaan. Nyt kinttu leikattu reilu viikko sitten ja on juurikin pitänyt vaan öllöttää tekemättä isompia.
Pälli meinas jo nyt nyrjähtää!!! Jos on muitten varassa pitkään, mä en sitä kestä näköjään pitkään. Hirmu hinku saada itse päättää ja tehdä itse elämänsä.... pikkujutuista lähtien. Ja toisaalta ymmärrän muiden avun tärkeyden heikkoina hetkinä nyt piirun verran tärkeämmäksi... korvaamatonta, eikä itsestäänselvää.
Ehkäpä olen tehnyt muitten puolesta jotain, että kaikki auttoi lähes kilvan mua... ja tottakai vieläkin joutuu jossain turvautumaan muihin. Mutta tämän symbioosin tajuaa vain ääripäissä. Ja arvostus on tärkeä arvo.
Huh!Hyvä huomio.
Mieti myös tätä puolta siten, että he jotka nyt auttoivat/-vat sinua, saavat maksaa "velkaansa". Se on heillekin eräänlainen arvo.- Logiikkaaonmuuten
elisakettu kirjoitti:
Hyvä huomio.
Mieti myös tätä puolta siten, että he jotka nyt auttoivat/-vat sinua, saavat maksaa "velkaansa". Se on heillekin eräänlainen arvo.No sitähän se tavallaan myös on.
Minusta on hyvä esimerkki, kun miettii meidät ihmiset polkemassa vettä paikallaan. Jos joku ei jaksa, sitä kannetaan hetki, kun joskus itse voi tarvita kantoapua.
Liekö tämän idean keksiä kurkannut miten pingviinit selviävät -50 asteen pakkasesta? 🤔
Salilla käyn 2-3 kert. viikossa ja Zumbassa kerran vk. Oman mielenrauhan ja -tasapainon vuoksi on tärkeää saada liikkua ja vetää välillä kunnon hikitreenit. Pakkohan sitä on löytää kiireelle ja stressille vastapainoa/ purkautumisväylä, muuten hajoo pää.
En ole mitenkään rauhallinen ja pitkäjännitteinen ihminen, joten stressin sietokyky on todella heikkoa. Säännöllinen liikunta auttaa.Mä olen aina pitänyt sua rauhallisena tyyppinä, viilipyttymäisen kärsivällisenä suorastaan. Hyvin olet osannut tuon toisen puolen itsestäsi sulkea pois.
elisakettu kirjoitti:
Mä olen aina pitänyt sua rauhallisena tyyppinä, viilipyttymäisen kärsivällisenä suorastaan. Hyvin olet osannut tuon toisen puolen itsestäsi sulkea pois.
Heh! Täällä palstaillessa ei ole stressiä. Ottaa vaan rennosti. Tämähän on viihdettä parhaimmillaan.
Palstailu käy myös stressin lievittäjänä. En ajattele tiukkoja aikatauluja, tekemättömien töiden kasaantumista, eikä tarvitse revetä moneen suuntaan.
Tätä palstailua voi tehdä rauhassa ja omaan tahtiin. Siksi varmaan olet saanut sen kuvan, että olisin aina viilipyttymäinen ja cool. :)tosi..typy kirjoitti:
Heh! Täällä palstaillessa ei ole stressiä. Ottaa vaan rennosti. Tämähän on viihdettä parhaimmillaan.
Palstailu käy myös stressin lievittäjänä. En ajattele tiukkoja aikatauluja, tekemättömien töiden kasaantumista, eikä tarvitse revetä moneen suuntaan.
Tätä palstailua voi tehdä rauhassa ja omaan tahtiin. Siksi varmaan olet saanut sen kuvan, että olisin aina viilipyttymäinen ja cool. :)Niin, eräänlainen stressinlievittäjä tosiaan. Voi sulkea mielestään pois arkimurheet esim.
Mutta toiset ovat taitavimpia sulkemaan ne sisäiset ajatuksensa pois kirjoituksista kuin toiset.elisakettu kirjoitti:
Niin, eräänlainen stressinlievittäjä tosiaan. Voi sulkea mielestään pois arkimurheet esim.
Mutta toiset ovat taitavimpia sulkemaan ne sisäiset ajatuksensa pois kirjoituksista kuin toiset.Ehkä se on juuri tarkoitus, sulkemalla kaaoksen mielestään voi ottaa rennosti. Siksi ei halua tuoda esille stressiä ja mielen myllerrystä. Jotta kykenee siihen, on löydettävä jokin rauhoittumiskeino. Itselle se on liikunta, musiikin kuuntelu ja tietysti myös palstailu.
Miten sinä poistat stressiä ja onnistut rauhoittumaan? Onko jotain muita keinoja? Esim: lemmikkieläimet, lukeminen, kirjoittaminen, taide, musiikki, ne?- Haudiyoutuu
tosi..typy kirjoitti:
Ehkä se on juuri tarkoitus, sulkemalla kaaoksen mielestään voi ottaa rennosti. Siksi ei halua tuoda esille stressiä ja mielen myllerrystä. Jotta kykenee siihen, on löydettävä jokin rauhoittumiskeino. Itselle se on liikunta, musiikin kuuntelu ja tietysti myös palstailu.
Miten sinä poistat stressiä ja onnistut rauhoittumaan? Onko jotain muita keinoja? Esim: lemmikkieläimet, lukeminen, kirjoittaminen, taide, musiikki, ne?Ellu karkas jonnekin?
Osaa se Ellukin rentoutus jotenkin. Siitä vaan aistii fiilingit niin hyvin läpi. Mä oisin voinut väittää, että te oisitte liki sama kirjoittaja. Ellu nyt välillä sinkoilee enempi fiiliksen mukaan, oot sä kirjoituksellisesti erilaisempi, mutta todellisuus voi ollakin muuta irl.
Rentoutuminen osaa olla haaste. Siihen voi tarvita onnistumisen ongelman selättämisessä=onnelinen/tyytyväinen itseensä. Jokainen sitten mittaa tämän itse. 🤔 Haudiyoutuu kirjoitti:
Ellu karkas jonnekin?
Osaa se Ellukin rentoutus jotenkin. Siitä vaan aistii fiilingit niin hyvin läpi. Mä oisin voinut väittää, että te oisitte liki sama kirjoittaja. Ellu nyt välillä sinkoilee enempi fiiliksen mukaan, oot sä kirjoituksellisesti erilaisempi, mutta todellisuus voi ollakin muuta irl.
Rentoutuminen osaa olla haaste. Siihen voi tarvita onnistumisen ongelman selättämisessä=onnelinen/tyytyväinen itseensä. Jokainen sitten mittaa tämän itse. 🤔Huomasin, tuo repolainen ehti jo juosta pois. Se on niin nopee, ei sen perässä meinaa pysyä. :)
Mitä tuohon kirjoittamiseen tulee, haluan huomauttaa, etten osaa kirjoittaa oikein, enkä (laiskuuttani) oikolue kirjoituksiani ja minua on sanottu kaikkien vakituisten nikkien tukinikiksi. Joten minua ei oikeasti ole edes olemassa.
Tai siis, se oli tuolla toisella palstalla. Oli pakko siirtyä tänne kirjoittamaan, kun siellä ei ollut enää elämää. Täytyyhän sitä jossain palstailla, tämä on ihan hyvä paikka.
Juuri tällä hetkellä olen tyytyväinen ja onnellinen, eli rentoutunut. Siksi nämä tekstit juoksevat tänään oikein hyvin. Kuten huomaat, sanainen arkku suorastaan pursuaa painavaa sanotavaa. :)tosi..typy kirjoitti:
Ehkä se on juuri tarkoitus, sulkemalla kaaoksen mielestään voi ottaa rennosti. Siksi ei halua tuoda esille stressiä ja mielen myllerrystä. Jotta kykenee siihen, on löydettävä jokin rauhoittumiskeino. Itselle se on liikunta, musiikin kuuntelu ja tietysti myös palstailu.
Miten sinä poistat stressiä ja onnistut rauhoittumaan? Onko jotain muita keinoja? Esim: lemmikkieläimet, lukeminen, kirjoittaminen, taide, musiikki, ne?Touhuilu on yksi jossa artikuloin niitä stressin tekijöitä. Jotenkin ne saa vaan oikeisiin mittasuhteisiin kun pilkkoo niitä ja koettaa saada ongelmiin ratkaisua. Ihan kotityöt kelpaa energiaksi. Pihahommat on joskus fyysisestikin niin vaativia, että se loitontaa ahdistusta. Aiemmin kävelin hurjan paljon ja olin pyöräaktiivi.
Mulla ei ole lemmikkejä, mutta eläinten kanssa touhuilu on rentouttavaa ja rauhoittavaa ja hauskaa. Lukeminen on aina ollut keino saada etäisyyttä omiin asiooihin, samoin kirjoittaminen (oli se nyt palstailua tai muuta). Tykkään myös teatterista, musiikkikonserteista ja hyvistä leffoista. Matkustelu, reissaaminen on eräs tapa, mutta se itsessään on myös stressaavaa.
Metsä. Metsässä samoilu . Yksi parhaimpia rentoutuskeinoja on soutaminen tyynillä vesillä. Ja onkiminen. Kaikkein suurin apu mulle on kuitenkin keskustelu ihmisten kanssa, kipeistäkin asioista puhuminen. Ja nauru. Vaikeissakin asioissa voi etsiä huumoria, se auttaa valtavasti.elisakettu kirjoitti:
Touhuilu on yksi jossa artikuloin niitä stressin tekijöitä. Jotenkin ne saa vaan oikeisiin mittasuhteisiin kun pilkkoo niitä ja koettaa saada ongelmiin ratkaisua. Ihan kotityöt kelpaa energiaksi. Pihahommat on joskus fyysisestikin niin vaativia, että se loitontaa ahdistusta. Aiemmin kävelin hurjan paljon ja olin pyöräaktiivi.
Mulla ei ole lemmikkejä, mutta eläinten kanssa touhuilu on rentouttavaa ja rauhoittavaa ja hauskaa. Lukeminen on aina ollut keino saada etäisyyttä omiin asiooihin, samoin kirjoittaminen (oli se nyt palstailua tai muuta). Tykkään myös teatterista, musiikkikonserteista ja hyvistä leffoista. Matkustelu, reissaaminen on eräs tapa, mutta se itsessään on myös stressaavaa.
Metsä. Metsässä samoilu . Yksi parhaimpia rentoutuskeinoja on soutaminen tyynillä vesillä. Ja onkiminen. Kaikkein suurin apu mulle on kuitenkin keskustelu ihmisten kanssa, kipeistäkin asioista puhuminen. Ja nauru. Vaikeissakin asioissa voi etsiä huumoria, se auttaa valtavasti.Tuohan on todella hyvä lista ja hyviä vinkkejä rentoutumiseen ja stressin poistoon. Taidan poimia tuolta muutamia myös omaan käyttöön.
Kiitos. :)tosi..typy kirjoitti:
Tuohan on todella hyvä lista ja hyviä vinkkejä rentoutumiseen ja stressin poistoon. Taidan poimia tuolta muutamia myös omaan käyttöön.
Kiitos. :)Seksi nyt jäi mainitsematta mutta eihän sellaista sinkut-palstalle uskalla kirjoittaakaan.
Joka tapauksessa, stressin, tai siitä johtuvan ahdistuksen purkuun auttaa kaikki ne asiat, mitkä aiheuttaa mielihyvää. Osa vain sortuu riippuvaisuutta aiheuttaviin juttuihin, ja lievittää ahdistusta niillä. ne auttaa aluksi, mutta ahdistus sitten pahenee entisestään. Shoppailukin on kivaa, mutta ei tyyydytä kuin hetkeksi. Visalaskusta puhumattakaan.
Mutta, jos on mahdollisuus hankkia joku elukka niin suosittelen lämpimästi kaikille, jos vain tietää jaksavansa ja kykenevänsä sitä hoitamaan. Itse tykkäisin mutta ihan mahdotonta tässä elämäntilanteessa.elisakettu kirjoitti:
Seksi nyt jäi mainitsematta mutta eihän sellaista sinkut-palstalle uskalla kirjoittaakaan.
Joka tapauksessa, stressin, tai siitä johtuvan ahdistuksen purkuun auttaa kaikki ne asiat, mitkä aiheuttaa mielihyvää. Osa vain sortuu riippuvaisuutta aiheuttaviin juttuihin, ja lievittää ahdistusta niillä. ne auttaa aluksi, mutta ahdistus sitten pahenee entisestään. Shoppailukin on kivaa, mutta ei tyyydytä kuin hetkeksi. Visalaskusta puhumattakaan.
Mutta, jos on mahdollisuus hankkia joku elukka niin suosittelen lämpimästi kaikille, jos vain tietää jaksavansa ja kykenevänsä sitä hoitamaan. Itse tykkäisin mutta ihan mahdotonta tässä elämäntilanteessa.Meillä on ollut 3 kissaa. Kaikki ovat jo siirtyneet ajasta iäisyyteen ja vihreämmille niityille saalistamaan. Ne kaikki ovat olleet hyvin rakkaita. En enää halua lemmikkiä. Niistä luopuminen on niin kovin tuskaista ja vaikeaa. Niiden poistuminen jätti suuren aukon meidän arkeen ja elämään. Mielummin valitsen muita tapoja rentoutua.
Tähän täytyy (tuosta aiheesta josta emme uskalla tällä palstalla kirjoittaa) mainita, että pahimman kiireen ja stressin pyörityksessä en itse kykene keskittymään intiimiin kanssakäymiseen ollenkaan. Pää ja ajatukset eivät ole silloin tilanteessa mukana. Pitää olla rauhoittunut ja rentoutunut, jotta sellainen "leikki" onnistuu molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. Eipä tästä tämän enempää. :)tosi..typy kirjoitti:
Meillä on ollut 3 kissaa. Kaikki ovat jo siirtyneet ajasta iäisyyteen ja vihreämmille niityille saalistamaan. Ne kaikki ovat olleet hyvin rakkaita. En enää halua lemmikkiä. Niistä luopuminen on niin kovin tuskaista ja vaikeaa. Niiden poistuminen jätti suuren aukon meidän arkeen ja elämään. Mielummin valitsen muita tapoja rentoutua.
Tähän täytyy (tuosta aiheesta josta emme uskalla tällä palstalla kirjoittaa) mainita, että pahimman kiireen ja stressin pyörityksessä en itse kykene keskittymään intiimiin kanssakäymiseen ollenkaan. Pää ja ajatukset eivät ole silloin tilanteessa mukana. Pitää olla rauhoittunut ja rentoutunut, jotta sellainen "leikki" onnistuu molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. Eipä tästä tämän enempää. :)Mullakin on ollut kolme kissaa. Tykkään kissoista vietävästi, pusken niitä aina kun tuttavilla nään. Ja peuhaan koirien kanssa. Donnahan sanoo katsovansa kissavideoita. Ymmärrän hyvin miksi. Ai niin, tiede- ja luonto-ohjelmat. Piikkimatto on muuten top.. Mun pitäisi joogata, mutta kun en vain saa aikaiseksi. Nyrkkeilysäkki v.tukseen.
Joo, aika sama ongelma useammalla. Eikä siitä pidäkään tehdä uutta stressin aihetta. Senhän moni hölmöyksissään tekee. Ja kohta kuorma on moninkertainen jo kannettavaksi.elisakettu kirjoitti:
Mullakin on ollut kolme kissaa. Tykkään kissoista vietävästi, pusken niitä aina kun tuttavilla nään. Ja peuhaan koirien kanssa. Donnahan sanoo katsovansa kissavideoita. Ymmärrän hyvin miksi. Ai niin, tiede- ja luonto-ohjelmat. Piikkimatto on muuten top.. Mun pitäisi joogata, mutta kun en vain saa aikaiseksi. Nyrkkeilysäkki v.tukseen.
Joo, aika sama ongelma useammalla. Eikä siitä pidäkään tehdä uutta stressin aihetta. Senhän moni hölmöyksissään tekee. Ja kohta kuorma on moninkertainen jo kannettavaksi.Juurikin näin. Nyt siirryn kauneusunille, jotta huomenna jaksan juhlia.
Hyvää uutta vuotta sinulle.
öitä :)
Harvoin käyn täällä kirjoittaa kun eipä sillä väliä mitä mietin joulusta. Onneksi on ohi joulu
- 36mies
Pakko olla aktiivi ja harrastaa seksiä.
Vaihdan välillä sohvalla asentoa tai kömmin sängylle makaamaan. Makaan suurimman osan päivästä jos ei ole mitään menoa. Painoa kertyy, kunto rapautuu ja kohta saan sydänkohtauksen ja pääsen pois täältä.
Koska työ ei nyt kovin fyysistä ole niin vastapainoa sitten liikunnasta. Neljä kertaa viikossa salilla, aamulla aikaisin töihin ja sieltä suoraan salille niin on jo neljän jälkeen kotona. Kävely tai hiihtolenkkejä kolmisen kertaa viikossa. Yksi kokonaan välipäivä ja yksi kevyempi päivä jolloin on sählyä ja pesäpalloa. Kesällä otan rauhaisammin ja jätän salit pois ja keskityn pyöräilyyn ja vaeltamiseen.
En nyt sanoisi että liikunnan määrä vaikuttaisi mielialoihin. Ehkä enemmänkin korvike yksinäisiä iltoja vastaan.Kyllä mä hetkittäin rasitan itseäni enemmän ja toisinaan taas liian vähän. pääasiassa kaikki aktiivisuus liittyy johonkin hyötyliikuntaan, kuten lumien pihasta luomiseen, siivoamiseen, tavaroiden kanniskeluun ja nosteluun mm. töissä. Varsinainen liikunta mulla on pääasiassa tanssimista, sitäkin kyllä teen aina väsyyn asti. Taino en aina, kun perhe keskeyttää. :D
Mutta aina kun mahdollista. Rakastan edelleen tanssimista ja saan siitä valtavan hyvän olon kaikinpuolin. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .613757Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493000Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631272914Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3661970- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101141Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101125Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27949- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että108918