Paljon löytyy ympärysmittaa reidestä? Mä vähän järkytyin, kun mittasin omani paksuimmasta kohtaa seisten..en istuen..😐
Reiden ympärysmitta
269
8269
Vastaukset
Niin se reiden ympärysmittani oli 58 cm....😣
Minulla taisi olla vain 64 cm senttimetriä. Miehillä ei rasvaa reisiin kerry. Mahan ympärysmitta oli pikaisesti mittattuna 119 senttimetriä. Joten on sitä ylipaino, sillä vaaka näytti 106,9 kiloa. Onneksi yliopistolla ollessa 194 senttimetrisenä ylipaino ei näy ja reidet minulla on sutjakkaat, vaikka ymmärrysmitta on suurempi kuin sinulla.
Naisilla saa olla reisissä rasvaa, sillä elimistö varastoi sinne synnytystä varten vararavintoa?Faith.Hope.Love kirjoitti:
Minulla taisi olla vain 64 cm senttimetriä. Miehillä ei rasvaa reisiin kerry. Mahan ympärysmitta oli pikaisesti mittattuna 119 senttimetriä. Joten on sitä ylipaino, sillä vaaka näytti 106,9 kiloa. Onneksi yliopistolla ollessa 194 senttimetrisenä ylipaino ei näy ja reidet minulla on sutjakkaat, vaikka ymmärrysmitta on suurempi kuin sinulla.
Naisilla saa olla reisissä rasvaa, sillä elimistö varastoi sinne synnytystä varten vararavintoa?No et sä kyllä mitenkään kovin ylipainoinen noilla luvuilla ole. Pitkä mies kumminkin.
En tiiä reisirasvasta ei ole mulle muuta iloa, kun lihakselle kaverina.🤣mazy kirjoitti:
No et sä kyllä mitenkään kovin ylipainoinen noilla luvuilla ole. Pitkä mies kumminkin.
En tiiä reisirasvasta ei ole mulle muuta iloa, kun lihakselle kaverina.🤣Kiitos, että saa kuulla olevansa "ei-ylipainoinen", sillä painoindeksi minulla taitaa olla jossain 28-29 nurkilla eli lievää ylipainoa. Jalassa se ympärysmitta 64 ei ole ollenkaan läskiä vaan jonkinlaista lihasta.
Itse taidan lopetella tämän päivän osalta, joten törmäillään jonain toisena ajankohtana. Hyvää iltaa ja vuoden 2019 alkua! :)Faith.Hope.Love kirjoitti:
Kiitos, että saa kuulla olevansa "ei-ylipainoinen", sillä painoindeksi minulla taitaa olla jossain 28-29 nurkilla eli lievää ylipainoa. Jalassa se ympärysmitta 64 ei ole ollenkaan läskiä vaan jonkinlaista lihasta.
Itse taidan lopetella tämän päivän osalta, joten törmäillään jonain toisena ajankohtana. Hyvää iltaa ja vuoden 2019 alkua! :)No lievä on lievää, luultavasti sitä ei sussa ees huomaa. 😛
Mukavat illat! Minäkin kipasen likat suihkuun ja palataan toiste!!😃- Anonyymi
No mihin se YMPÄRYSMITTA nyt istumalla muuttuu? Kyllä on taas jutut 😂
- Anonyymi
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Naisilla saa olla reisissä rasvaa, sillä elimistö varastoi sinne synnytystä varten vararavintoa?Mulla reiden ypärysmitta on 45cm, vatsan ympärysmitta 78cm, Rintakehän ympärysmitta 90cm, olkapäiden leveys 48cm, Pituus 179cm ja paino 62kg ja mies olen.
- hoikan.lihavan.ero
Ei tuo kerro mitään, paksuin kohta on paksuin kohta, mutta kapeneeko reidet siitä kunnolla vai onko se yhtä ja samaa pötköä.
- personal.rainer
Samaa hyytelöä nilkasta nivuseen.
mazy kirjoitti:
Kapenee, reisien ja pohkeiden ero on silminnähden nähtävissä.
Pohkeen ympärysmitta legginsit jalassa samasta jalasta, mistä reisimitta on 38 cm löyhästi..20 cm eroa..
- 192senttinenMies
Aika huimat. Mulla pikkuisen enemmän molemmat mutta pelkkää lihasta.
- Reisitohtori
mazy kirjoitti:
Mulla on pohkeet pelkkää lihasta, reidessä on isot lihakset mutta myös rasvaa... 🤣
Saisko kuvaa vaikka aijaan kautta? Arviodaan sitten tarkemmin.
Mun mies on 191cm ja hänellä on ohuemmat pohkeet ko mulla, reilusti...tikut ihan. Pohjelihas on pitkä ja ohut. Mulla on muhkea ja kasvaa kasvamistaan, kun käppäilen tai tanssin enemmän...🙃
- täytyy.nähdä
Reisitohtori kirjoitti:
Saisko kuvaa vaikka aijaan kautta? Arviodaan sitten tarkemmin.
niin kuvasta pystyy sanomaan paremmin
- Reisitohtori
mazy kirjoitti:
Ääää, jekkuun en mee.😝
Ei mitään jekkuja, vaan ihan kliinistä arviointia. Ja jos voisit nostaa hametta sen verran että koko jalat näkyy ylös asti niin ei mene arvailuksi.
Reisitohtori kirjoitti:
Ei mitään jekkuja, vaan ihan kliinistä arviointia. Ja jos voisit nostaa hametta sen verran että koko jalat näkyy ylös asti niin ei mene arvailuksi.
Ähhäähäää, ei taida mennä halpaan. 😂
- reisi.kuvaa.kiitos
mazy kirjoitti:
Ähhäähäää, ei taida mennä halpaan. 😂
muuten ei pysty sanomaan juu tai ei eli pakko on nähdä että pystyy kommentoimaan
- Khhhhhg
reisi.kuvaa.kiitos kirjoitti:
muuten ei pysty sanomaan juu tai ei eli pakko on nähdä että pystyy kommentoimaan
Tossa mä olen kyllä just välimerkittömän kans samaa mieltä:))))
reisi.kuvaa.kiitos kirjoitti:
Eeeei käy. Olen reidet näyttänyt jo eestä ja sivulta, joskus takaakin...joten jos niitä ei mistään ketjuista enää löydy. Voi voi vaan. 😌
- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Mulla on pohkeet pelkkää lihasta, reidessä on isot lihakset mutta myös rasvaa... 🤣
Mistä kumpuaa moinen jatkuva itsensä esittelyn tarve? Taidat olla aika ulkonäkö keskeinen käänteisesti. Hävetti lukea ketjua. Esittelyä enemmän kuin sinkkunaisella. Eikö mieheltä tule huomiota?
myötähäpeää kirjoitti:
Mistä kumpuaa moinen jatkuva itsensä esittelyn tarve? Taidat olla aika ulkonäkö keskeinen käänteisesti. Hävetti lukea ketjua. Esittelyä enemmän kuin sinkkunaisella. Eikö mieheltä tule huomiota?
Ei se ole semmosta huomionhakua, kun vaikka instagrammissa nykyään. ollaan kuvaarvoituksia yms pelleilyä harrastettu vuosien varrella ja oon kuitenkin sinut itteni kanssa. Vaikken olekaan mallinmitoissa ja kaunis naiseksi. :)
Suhaudun ehkä kroppaan erilailla, kun moni muu. Se on mun työkaluni. Eikä sitä katukuvassakaan piiloon saa. :)mazy kirjoitti:
Ei se ole semmosta huomionhakua, kun vaikka instagrammissa nykyään. ollaan kuvaarvoituksia yms pelleilyä harrastettu vuosien varrella ja oon kuitenkin sinut itteni kanssa. Vaikken olekaan mallinmitoissa ja kaunis naiseksi. :)
Suhaudun ehkä kroppaan erilailla, kun moni muu. Se on mun työkaluni. Eikä sitä katukuvassakaan piiloon saa. :)Siis en harrasta herutusta, joten voit olla rauhassa myötähäpeäsi kanssa. :)
Tai sitten vaan jatkaa niuhotusta...- pakollista.huomionhakua
mazy kirjoitti:
Suhaudun ehkä kroppaan erilailla, kun moni muu. Se on mun työkaluni. Eikä sitä katukuvassakaan piiloon saa. :)Kirjoittaa: oon kuitenkin sinut itteni kanssa.
Ei kuulosta siltä - myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Siis en harrasta herutusta, joten voit olla rauhassa myötähäpeäsi kanssa. :)
Tai sitten vaan jatkaa niuhotusta...”En harrasta herutusta”
Miehiä kuhisevalla ätmipalstalla todettua. Sallikaa mun nauraa. Onkohan mieskin täältä löydetty? - joku.mättää
mazy kirjoitti:
Suhaudun ehkä kroppaan erilailla, kun moni muu. Se on mun työkaluni. Eikä sitä katukuvassakaan piiloon saa. :)Todellakin. Sitä on esiteltävä paljon. Sinkuille.
pakollista.huomionhakua kirjoitti:
Kirjoittaa: oon kuitenkin sinut itteni kanssa.
Ei kuulosta siltäNiin, olen sinut asian kanssa. Että oon mikä oon ja tiedän syynkin miksi oon mitä oon. Ei se minusta mitään häpeemistä vaadi tai anteeksi olemassa oloni asennetta. Mä näytän mille näytän ja tiedän, etten ole kedon kaunein kukkanen, mutten ole koskaan ollut saati halunnutkaan olla. Se ei ole mulle mikään itseisarvo, mutta terveys on...sekin vähä mitä sitä jäljellä olisi.
Ihan selkä suorana ja katse silmiin kohdistettuna kehtaan ihmisiä katsoa ja kohdata. Ei mulle paino tai vanhettuminen aiheuta mitään alemmuuskompleksisuutta. semmosetkin asiat kun voi reilusti kohdata ja aatella mistä ne johtuu...toisaalta kun ei mulla oo mitään hävittävääkään, jos kunto kohenee. Ja mies mulla jo on, ei tarvi ketään hurmatakaan voin ihan reilusti olla tämmönen. :)
Olossa tuntuu, että on tukala olla. Kroppa ikään kuin huutaa tee jotakin. :)- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Niin, olen sinut asian kanssa. Että oon mikä oon ja tiedän syynkin miksi oon mitä oon. Ei se minusta mitään häpeemistä vaadi tai anteeksi olemassa oloni asennetta. Mä näytän mille näytän ja tiedän, etten ole kedon kaunein kukkanen, mutten ole koskaan ollut saati halunnutkaan olla. Se ei ole mulle mikään itseisarvo, mutta terveys on...sekin vähä mitä sitä jäljellä olisi.
Ihan selkä suorana ja katse silmiin kohdistettuna kehtaan ihmisiä katsoa ja kohdata. Ei mulle paino tai vanhettuminen aiheuta mitään alemmuuskompleksisuutta. semmosetkin asiat kun voi reilusti kohdata ja aatella mistä ne johtuu...toisaalta kun ei mulla oo mitään hävittävääkään, jos kunto kohenee. Ja mies mulla jo on, ei tarvi ketään hurmatakaan voin ihan reilusti olla tämmönen. :)
Olossa tuntuu, että on tukala olla. Kroppa ikään kuin huutaa tee jotakin. :)Niinhän se tilanteen mukaan käännetään. Kirjoittelusi on vain silmiinpistävää.
Tarkat mitat, pituudet, muodot, kuvailu ja sitten ätmipalsta. Joku ei täsmää, mutta teet niin kuin tykkäät. joku.mättää kirjoitti:
Todellakin. Sitä on esiteltävä paljon. Sinkuille.
Miehen logiikassa mä olen esitellyt enmmänkin kuviani, vähän kauttaaltaan. En täällä, sinkuille. :)
reidet ja jalat on esitelty, tuksin niitä kukaan sen jälkeen enää kaipaa saati miettii. että oooo olipas sillä mazylla mahtavat reidet tai jalat. xD
Joo ei, eikä se ole tarkoituskaan. Ne on tavallisen talleron tallerot, mikä poikkeaa kyllä photosohapttujen naisetn kuvista aika rajusti. Mutta se olkoon todellisuus pläjäys epätodellisuuden keskellä. :)myötähäpeää kirjoitti:
Niinhän se tilanteen mukaan käännetään. Kirjoittelusi on vain silmiinpistävää.
Tarkat mitat, pituudet, muodot, kuvailu ja sitten ätmipalsta. Joku ei täsmää, mutta teet niin kuin tykkäät.Jaa, ei täällä kaikki vaikuta ätmeille vaan ihan neuvoja antaville ja mitoista perille pääsevinä pystyvät hahmottamaan, mimmonen tallero täällä asiaa veivaa. :)
Nyt jo on todettu, että matksua on ja siitä matskusta pääsee eroon, kun kuuntelen itteeni fiksumpien neuvoja.myötähäpeää kirjoitti:
Tarkat mitat, pituudet, muodot, kuvailu ja sitten ätmipalsta. Joku ei täsmää, mutta teet niin kuin tykkäät.Jaa, ei täällä kaikki vaikuta ätmeille vaan ihan neuvoja antaville ja mitoista perille pääsevinä pystyvät hahmottamaan, mimmonen tallero täällä asiaa veivaa. :)
Nyt jo on todettu, että matksua on ja siitä matskusta pääsee eroon, kun kuuntelen itteeni fiksumpien neuvoja.myötähäpeää kirjoitti:
Tarkat mitat, pituudet, muodot, kuvailu ja sitten ätmipalsta. Joku ei täsmää, mutta teet niin kuin tykkäät.Ja jos en olis sinut itteni kanssa, mitäpä luulet kehtaisinko kertoa mittojani saati näyttää ainuttakaan kuvaa ittestäni? No en ehkä...
Eiköhän ne kaunottaret näytä kuviaan mielumminkin kauneuttaan, minä vaan tavallisuuttani. :D- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Ja jos en olis sinut itteni kanssa, mitäpä luulet kehtaisinko kertoa mittojani saati näyttää ainuttakaan kuvaa ittestäni? No en ehkä...
Eiköhän ne kaunottaret näytä kuviaan mielumminkin kauneuttaan, minä vaan tavallisuuttani. :DEsittelyn tarve on silti järisyttävän suuri. Jos on tavallinen, niin miksi sitä pitäisi kenenkään esitellä? Sitten on vaan tavallinen koska anonyymipaikka. Kysyn vaan. Ei mitään rakentavaa yhteyttä toiminnalla muuta kuin korkeintaan se ettei mies jaksa antaa kotona enää feedbackia muodoista. Se loistaa läpi sorry nyt vaan suorat sanat. Tämä on mieheltä.
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Miehen logiikassa mä olen esitellyt enmmänkin kuviani, vähän kauttaaltaan. En täällä, sinkuille. :)
reidet ja jalat on esitelty, tuksin niitä kukaan sen jälkeen enää kaipaa saati miettii. että oooo olipas sillä mazylla mahtavat reidet tai jalat. xD
Joo ei, eikä se ole tarkoituskaan. Ne on tavallisen talleron tallerot, mikä poikkeaa kyllä photosohapttujen naisetn kuvista aika rajusti. Mutta se olkoon todellisuus pläjäys epätodellisuuden keskellä. :)ML:hän onkin tosi kaukana sinkuista. Muutaman klikkauksen päässä. Juuh, onhan siinä eroa :D
joku.mättää kirjoitti:
Esittelyn tarve on silti järisyttävän suuri. Jos on tavallinen, niin miksi sitä pitäisi kenenkään esitellä? Sitten on vaan tavallinen koska anonyymipaikka. Kysyn vaan. Ei mitään rakentavaa yhteyttä toiminnalla muuta kuin korkeintaan se ettei mies jaksa antaa kotona enää feedbackia muodoista. Se loistaa läpi sorry nyt vaan suorat sanat. Tämä on mieheltä.
Antaahan se feedbackia, mutta ei minusta ihan rehdisti. Aina on hyvä, vaikka mitenkä päin. Eikä saisi liikaa laihtua, laihduttaakaan ettei häviä tietyt muodot...
Mut se on aika mälsää...joku.mättää kirjoitti:
ML:hän onkin tosi kaukana sinkuista. Muutaman klikkauksen päässä. Juuh, onhan siinä eroa :D
Klikkaus, joo Heinolakin on muutaman kilsan päässä, mut suomessa kumminkin. Inhan se nyt eri kaupunki, ihan kun ML on eri palsta...😌
Ookko sä ihan daiju tahallasi vai syyttömästi?- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Klikkaus, joo Heinolakin on muutaman kilsan päässä, mut suomessa kumminkin. Inhan se nyt eri kaupunki, ihan kun ML on eri palsta...😌
Ookko sä ihan daiju tahallasi vai syyttömästi?Sä saat nyt sitä feedbackiä ja täysin rehdisti täältä.
joku.mättää kirjoitti:
Sä saat nyt sitä feedbackiä ja täysin rehdisti täältä.
No sekö sua sitten harmittaa?
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Ai kun minä annan sitä tässä?
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Kommenttisi muuttuvat suuttuessasi daijuiksi.
joku.mättää kirjoitti:
Ai kun minä annan sitä tässä?
Nii, se että ylipäänsä saan feedbackiä keltään?
Vai mikä sua ahdistaa?joku.mättää kirjoitti:
Kommenttisi muuttuvat suuttuessasi daijuiksi.
En ehtinyt suuttua, kyllästyä vaan kun sä intät kuten herra pesevakokin. Omaa mantraasi, vastaa mitä vaan vedät ohi...tarkoituksella eli oot trolli. 🙃
- Thynemes
Eli jos joku mies ei ole heti lääpällään suhun tai
"Uuh mikä ihana tavis kaunotar", voi kun olisin miehesi etc.. kyllä naisessa plösöö pitää olla ja kaikki muut ovat vain photoshopattuja toki.
On varmasti silloin trolli jos ei kuola valu suupielestä. Okkei.. Ehkä se ei ole silti vääryyttä jos palstalla sattuisi olemaan edes muutama mies, jotka ei herutu just susta? Vai? Thynemes kirjoitti:
Eli jos joku mies ei ole heti lääpällään suhun tai
"Uuh mikä ihana tavis kaunotar", voi kun olisin miehesi etc.. kyllä naisessa plösöö pitää olla ja kaikki muut ovat vain photoshopattuja toki.
On varmasti silloin trolli jos ei kuola valu suupielestä. Okkei.. Ehkä se ei ole silti vääryyttä jos palstalla sattuisi olemaan edes muutama mies, jotka ei herutu just susta? Vai?Kummallinen ajatus, ei tarvitse kenenkään viehättyä minusta. Muttei mun tarvi siksi piilossakaan olla, että itteäni tarttisin häpeillä.😛
Plösöö on housussas...- Anonyymi
mazy kirjoitti:
Minulla ihan sama
- Eläpäsnytmazypolo
En löytänyt mittaa, mutta häviät taatusti! 😀
Sä oot luistelija sit! Katoppa vaikka rataluistelijoitten reisiä! Ihan kuin jäneksiä ovatten! 😂Niihän mun meskin sano, että älähän nyt..kun kiljaisin mittojani!😥
Hänestä mulla on lihaksikkaat ja isot lihakset jaloissa, potkureissa. Kuulemma aivan turhaan kauhistuin. Hänellä on ohuemmat pohkeet, mutta paksummat reidet kun mulla.🙄
Jänis..joo. No ainaskin aina jalkojen päällä...- Naisellista
mazy kirjoitti:
Niihän mun meskin sano, että älähän nyt..kun kiljaisin mittojani!😥
Hänestä mulla on lihaksikkaat ja isot lihakset jaloissa, potkureissa. Kuulemma aivan turhaan kauhistuin. Hänellä on ohuemmat pohkeet, mutta paksummat reidet kun mulla.🙄
Jänis..joo. No ainaskin aina jalkojen päällä...No sä vippailet sen verta polvet koukussa ja täysiä, että reidet on paksummat. Sitten käytät niitä jslan lihaksia enempi kuin miehes.
Sillä voi olla sit jämäkämmät vatsa ja selkälihakset? Tarpeen mukaan... voisko joku ryhti selittää? 🤔
Sitäpaitsi naiselle sopii hyvin jalkojen lihakset. 😋 Ja peppu on tärkeä... ei mikään lättäpersus. 😏 Naisellista kirjoitti:
No sä vippailet sen verta polvet koukussa ja täysiä, että reidet on paksummat. Sitten käytät niitä jslan lihaksia enempi kuin miehes.
Sillä voi olla sit jämäkämmät vatsa ja selkälihakset? Tarpeen mukaan... voisko joku ryhti selittää? 🤔
Sitäpaitsi naiselle sopii hyvin jalkojen lihakset. 😋 Ja peppu on tärkeä... ei mikään lättäpersus. 😏No mulle on fyssat useampi sanonut, että kuormitan lihaksia vähän väärin. Oppinut siis käyttämään väärin kroppani lihaksia versus mitä lihasta pitäs käyttää. Ja sen huomaa vissiin sitten, että jotkut lihakset on " massiivisia" isoja..ja jotkut ihan heikkoja ja vähällä käytöllä.
Vatsalihakset pömpöttää ulospäin kuulemma luonnostaankin ja kun niitä ei käytä eikä alaselänlihaksia tulee just notkoselkä ja ulostyöntyvä maha? Mulla on sitten taas yläselkä vahva ja isot lapalihakset😝
Jalat ja perse on fyssan mukaan kun työhevosella, mutta aladelkää ja vatsaa pitäs käyttää enemmän...
Mies on entinen punttaaja, sillä on niiltä ajoilta vielä lihakset suht kunnossa...mutta pohkeet on kun eri paria reisien kanssa...kuin eri miehestä. Ylävartalo on ryhdissä kyllä ja lihakset tasapainossa.☺️
Kyllä mun persus on enemmän lättä, kun pallo. Hieroja viimeksi kun hieroi perseenkin ilmoitti, että täältä löytyy räystäsperä...kysyin, että mistä helvetistä se sinne tuli? Kenen se on, ei mun ainakaan...🤣- Silakkasilakka
mazy kirjoitti:
No mulle on fyssat useampi sanonut, että kuormitan lihaksia vähän väärin. Oppinut siis käyttämään väärin kroppani lihaksia versus mitä lihasta pitäs käyttää. Ja sen huomaa vissiin sitten, että jotkut lihakset on " massiivisia" isoja..ja jotkut ihan heikkoja ja vähällä käytöllä.
Vatsalihakset pömpöttää ulospäin kuulemma luonnostaankin ja kun niitä ei käytä eikä alaselänlihaksia tulee just notkoselkä ja ulostyöntyvä maha? Mulla on sitten taas yläselkä vahva ja isot lapalihakset😝
Jalat ja perse on fyssan mukaan kun työhevosella, mutta aladelkää ja vatsaa pitäs käyttää enemmän...
Mies on entinen punttaaja, sillä on niiltä ajoilta vielä lihakset suht kunnossa...mutta pohkeet on kun eri paria reisien kanssa...kuin eri miehestä. Ylävartalo on ryhdissä kyllä ja lihakset tasapainossa.☺️
Kyllä mun persus on enemmän lättä, kun pallo. Hieroja viimeksi kun hieroi perseenkin ilmoitti, että täältä löytyy räystäsperä...kysyin, että mistä helvetistä se sinne tuli? Kenen se on, ei mun ainakaan...🤣No mä veikkaan myös, että käytän väärin lihaksiani.... siis en tasapainoisesti.
Mutta niin se ihminen vaan tekee....luonnollista, pääasia että homma toimii ja lana levittää. 🤪
Mutta mitens se perse? Eikö kummelin Vormisto jo opettanut oikein? Purista perseellä normaalisti! 😝😂 Silakkasilakka kirjoitti:
No mä veikkaan myös, että käytän väärin lihaksiani.... siis en tasapainoisesti.
Mutta niin se ihminen vaan tekee....luonnollista, pääasia että homma toimii ja lana levittää. 🤪
Mutta mitens se perse? Eikö kummelin Vormisto jo opettanut oikein? Purista perseellä normaalisti! 😝😂Mitenkä puristetaan perseellä?😝
Emminä ossoo!- Noperskules
mazy kirjoitti:
Mitenkä puristetaan perseellä?😝
Emminä ossoo!No mäpä kaivsn tästä pätkän muistiks...
https://youtu.be/lBWZcQ50Sr8
Ja päälle heti suojalöpinää, ettei botti heti poistais. Et muuten vedä stokanohvia alituiseen? 🤔 Noperskules kirjoitti:
No mäpä kaivsn tästä pätkän muistiks...
https://youtu.be/lBWZcQ50Sr8
Ja päälle heti suojalöpinää, ettei botti heti poistais. Et muuten vedä stokanohvia alituiseen? 🤔Stokanohvia??
Kauheet reidet!!! xD- Höppänäkskörupeet
mazy kirjoitti:
Stokanohvia??
Kauheet reidet!!! xDSilakallako? No vähän joo, mutta innokas kaiffari. 😀
Mikäs mittailija susta on tullut? Ootko tulossa höperöks? 🤪 Höppänäkskörupeet kirjoitti:
Silakallako? No vähän joo, mutta innokas kaiffari. 😀
Mikäs mittailija susta on tullut? Ootko tulossa höperöks? 🤪Silakalla silakalla! No jotenkin olen alkanut tuntea, että pitäisi panostaa itteensä enemmän. Ei nyt ehkä ulkonäkö ole se syy, mutta se fyysinen vointi ja jaksaminen.
Se ulkonäkö sitten tulee ohessa, jos on tullakseen. Jotenkin vaan kaalissa takoo, että nyt tai ei koskaan, sen perseen täytyy nousta ja tehdä enemmän ittensä hyväksi. :)
Mua suoraan sanoen kyllästyttää tää oleskelu ja sohvapottuilu, olen isännällekin sanonut että eikö me voitas alkaa yhdessä liikkumaan enemmän, kuntoilla ja mennö vaikka salille. Mutta ei se malta, pitkiä työpäiviä...ei riitä tunnit vuorokaudessa...
Mutta jotenkin olis mukavaa saada sekin mukaan ja innostumaan. Se on vielä nuorehko mies ja kuosissa paremmin ja jaksaa, mutta mä alan jo tuntee vanhentumisen ihan fyysisesti jaksamisessa. :D
Tympäsee vaan aina möllöttää.- Iisistimazy
mazy kirjoitti:
Silakalla silakalla! No jotenkin olen alkanut tuntea, että pitäisi panostaa itteensä enemmän. Ei nyt ehkä ulkonäkö ole se syy, mutta se fyysinen vointi ja jaksaminen.
Se ulkonäkö sitten tulee ohessa, jos on tullakseen. Jotenkin vaan kaalissa takoo, että nyt tai ei koskaan, sen perseen täytyy nousta ja tehdä enemmän ittensä hyväksi. :)
Mua suoraan sanoen kyllästyttää tää oleskelu ja sohvapottuilu, olen isännällekin sanonut että eikö me voitas alkaa yhdessä liikkumaan enemmän, kuntoilla ja mennö vaikka salille. Mutta ei se malta, pitkiä työpäiviä...ei riitä tunnit vuorokaudessa...
Mutta jotenkin olis mukavaa saada sekin mukaan ja innostumaan. Se on vielä nuorehko mies ja kuosissa paremmin ja jaksaa, mutta mä alan jo tuntee vanhentumisen ihan fyysisesti jaksamisessa. :D
Tympäsee vaan aina möllöttää.Aaaa!!!!
No nyt ymmärrän. Mutta ei se ole mittanauha mikä sanoo mikä on hyvä, vaan oms mieli. 😊👌
Ja se oma muru tulee mukaan kun sen niin itse kokee. Sä voit kyllä tehdä jo omia päätöksiä, sporttaamisena toiselle. Patistamalla siitä tulee vaatimus. Ja tiedät itsepäisenä jääränä mitä siitä tulee. 😏
Tiedätsää palstakamusein, että olen koittanut jos vaikka mitä vastaavaa tuloksetta. Väkisin ei mikään onnistu. Tarvitaan vaan oikea tasapainoinen halu tehdä juttuja. Ja ohjata elämä parempaan. Hyvällä....ja mukavasti. Ei se tanssi huonoa tee. 😊
Ethän ole kärsimätön? 😏 Iisistimazy kirjoitti:
Aaaa!!!!
No nyt ymmärrän. Mutta ei se ole mittanauha mikä sanoo mikä on hyvä, vaan oms mieli. 😊👌
Ja se oma muru tulee mukaan kun sen niin itse kokee. Sä voit kyllä tehdä jo omia päätöksiä, sporttaamisena toiselle. Patistamalla siitä tulee vaatimus. Ja tiedät itsepäisenä jääränä mitä siitä tulee. 😏
Tiedätsää palstakamusein, että olen koittanut jos vaikka mitä vastaavaa tuloksetta. Väkisin ei mikään onnistu. Tarvitaan vaan oikea tasapainoinen halu tehdä juttuja. Ja ohjata elämä parempaan. Hyvällä....ja mukavasti. Ei se tanssi huonoa tee. 😊
Ethän ole kärsimätön? 😏No mittaus lähti liikkeelle, kun näin uuden vaatteen jonka jopa raaskisin ostaa. Mutta annetut mitat arvellutti, sopiiko se mulle etten osta öiian pientä. :D
Sitten pöllämystyin, että olenpas mä kookas.
Muru saa jäähäkin lapsenvahdiksi, jos ei muuten nappaa. Mä tiedän, että silläkin on tarve treenata, mutta se toppuuttelee kun työt vie liikaa aikaa arkisin. Se ei pystyisi pitämään epäsäännöllisyyden vuoksi tekemään mitä se tahtois ja mielstään pitäs tehdä, jos treenit aloittaa. Muun muassa syömiseen kuluu aikaa...
Joskus 7 ateriaa meni kuulemma päivässä. Yhtä syömistä...ja isoja määriäkin. Mut on se ollut aika isokin, kun näin vanhoja kuvia. Nyt on vaan 94 kiloa enää ja hoikka. Voimaahan se vaan hakee, ei ulkonäköä jos treenaa..
Tykkää olla kuulemma vahva. :)
Mutta mä tykkäisin olla terveempi.- Hyvääyötämaiz
mazy kirjoitti:
No mittaus lähti liikkeelle, kun näin uuden vaatteen jonka jopa raaskisin ostaa. Mutta annetut mitat arvellutti, sopiiko se mulle etten osta öiian pientä. :D
Sitten pöllämystyin, että olenpas mä kookas.
Muru saa jäähäkin lapsenvahdiksi, jos ei muuten nappaa. Mä tiedän, että silläkin on tarve treenata, mutta se toppuuttelee kun työt vie liikaa aikaa arkisin. Se ei pystyisi pitämään epäsäännöllisyyden vuoksi tekemään mitä se tahtois ja mielstään pitäs tehdä, jos treenit aloittaa. Muun muassa syömiseen kuluu aikaa...
Joskus 7 ateriaa meni kuulemma päivässä. Yhtä syömistä...ja isoja määriäkin. Mut on se ollut aika isokin, kun näin vanhoja kuvia. Nyt on vaan 94 kiloa enää ja hoikka. Voimaahan se vaan hakee, ei ulkonäköä jos treenaa..
Tykkää olla kuulemma vahva. :)
Mutta mä tykkäisin olla terveempi.Kai tiedät kamuseni, että terveyteen kuuluu muutakin kuin jotkus perkeleen sentit! Oot sää seonnut?
Tottakai me kaikki haluttas tehdä oikein asioita itselle, toisille jne. Jos mä voisin jotainvaikka haluta ensin sulle, niin haluisin aikaa sulle ja sun miehelles kahdenkesken. Sit sulle terveyden, jota ei tarviis olla kokoaikaa vahtaamassa. Aikaa olla lasten kanssa. Tykkäät niistä touhukaisista.
Mutta mikä onkaan totuus? Se on nyt. Tämä hetki. Mihin sen käytät? Mitä sillä teet? Niin. Tiedät itsekin. Joskus pitää halata, ottaa kiinni vaikkei tunnu siltä. Uskoa johonkin mitä ei näe. Siihen pitää uskoa mitä on nyt. Se on totta. Muu on haaveunta tai oletusta. Eli tunnetta. Vaan tunnetta. Tiedät sen kamuseni. 😊
Oisko unien paikka? Voisitko hymyillä itsesi uneen ja miettiä, että ollaan me onnekkaita kuitenkin? Se ois hyvä iltasatu. 😏 - kaikki.ei.täsmää
Hyvääyötämaiz kirjoitti:
Kai tiedät kamuseni, että terveyteen kuuluu muutakin kuin jotkus perkeleen sentit! Oot sää seonnut?
Tottakai me kaikki haluttas tehdä oikein asioita itselle, toisille jne. Jos mä voisin jotainvaikka haluta ensin sulle, niin haluisin aikaa sulle ja sun miehelles kahdenkesken. Sit sulle terveyden, jota ei tarviis olla kokoaikaa vahtaamassa. Aikaa olla lasten kanssa. Tykkäät niistä touhukaisista.
Mutta mikä onkaan totuus? Se on nyt. Tämä hetki. Mihin sen käytät? Mitä sillä teet? Niin. Tiedät itsekin. Joskus pitää halata, ottaa kiinni vaikkei tunnu siltä. Uskoa johonkin mitä ei näe. Siihen pitää uskoa mitä on nyt. Se on totta. Muu on haaveunta tai oletusta. Eli tunnetta. Vaan tunnetta. Tiedät sen kamuseni. 😊
Oisko unien paikka? Voisitko hymyillä itsesi uneen ja miettiä, että ollaan me onnekkaita kuitenkin? Se ois hyvä iltasatu. 😏Hyvä kirjoitus. Äidin pitäisi olla lastensa ja miehen parissa ja miettiä mihin arvokasta elämän aikaansa tuhlaa. Palstoilleko, ei vaan perheelle. Se on onnekkainta. Mielipiteessäsi oli järkeä.
Hyvääyötämaiz kirjoitti:
Kai tiedät kamuseni, että terveyteen kuuluu muutakin kuin jotkus perkeleen sentit! Oot sää seonnut?
Oisko unien paikka? Voisitko hymyillä itsesi uneen ja miettiä, että ollaan me onnekkaita kuitenkin? Se ois hyvä iltasatu. 😏Tiiän minä. Mutta en ole onnelline, jos koen luhistuvani fyysisesti. Ja olen jo jonkinaikaa kokenut että olen huonommassa kunnosa, kun pitkään aikaan. Toki kaikki siäskalujen vaivat yms. remontit siellä tekee osansa. Mutta myös tuo, etten tee mitä haluan.
Meillä on aikaa olla perheenä yhdessä, mutta joskus tosiaan kaipaisin aikaa olla kahden me aikuisetkin vaan. Samaan syssyyn koen morkkista, ettei äidit niin saa kokea, että olis kiva kun lapset olis hetken vaikka mummolassa ja me voitas miehen kanssa olla ihan kahdestaan.
Mies taas ei tunnu kaipaavan niin paljon semmosta kahdestaan oloa, pikemminkin yksinään oloa. :D
Huomaa käytöksestä tuon. Ainahan me llan yhdessä, kun ei töissä olla melkeinpä niin. Mutta ihan konkreettisesti läsnä liian harvoin. :/
Tykkään toki, nehän on mun kaikkeni. Oikeesti kuolisin niiden kenen tahansa takia, jos tarvisi. Mutta tajuan, että kuolen siihinkin, jos en ala ajatella joskus itseänikin. :)
Juu nukkumaan, trollitkin vaan riehaantuu, kun kuuluu ääntä. Hysss...nuku hyvin. :)kaikki.ei.täsmää kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. Äidin pitäisi olla lastensa ja miehen parissa ja miettiä mihin arvokasta elämän aikaansa tuhlaa. Palstoilleko, ei vaan perheelle. Se on onnekkainta. Mielipiteessäsi oli järkeä.
Että 24/7 perheen kanssa? Pliis... et ole tosissasi?
kaikki.ei.täsmää kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. Äidin pitäisi olla lastensa ja miehen parissa ja miettiä mihin arvokasta elämän aikaansa tuhlaa. Palstoilleko, ei vaan perheelle. Se on onnekkainta. Mielipiteessäsi oli järkeä.
Että 24/7 perheen kanssa? Pliis... et ole tosissasi?
- Allwaysfriends
mazy kirjoitti:
Tiiän minä. Mutta en ole onnelline, jos koen luhistuvani fyysisesti. Ja olen jo jonkinaikaa kokenut että olen huonommassa kunnosa, kun pitkään aikaan. Toki kaikki siäskalujen vaivat yms. remontit siellä tekee osansa. Mutta myös tuo, etten tee mitä haluan.
Meillä on aikaa olla perheenä yhdessä, mutta joskus tosiaan kaipaisin aikaa olla kahden me aikuisetkin vaan. Samaan syssyyn koen morkkista, ettei äidit niin saa kokea, että olis kiva kun lapset olis hetken vaikka mummolassa ja me voitas miehen kanssa olla ihan kahdestaan.
Mies taas ei tunnu kaipaavan niin paljon semmosta kahdestaan oloa, pikemminkin yksinään oloa. :D
Huomaa käytöksestä tuon. Ainahan me llan yhdessä, kun ei töissä olla melkeinpä niin. Mutta ihan konkreettisesti läsnä liian harvoin. :/
Tykkään toki, nehän on mun kaikkeni. Oikeesti kuolisin niiden kenen tahansa takia, jos tarvisi. Mutta tajuan, että kuolen siihinkin, jos en ala ajatella joskus itseänikin. :)
Juu nukkumaan, trollitkin vaan riehaantuu, kun kuuluu ääntä. Hysss...nuku hyvin. :)Nukun hyvin kamu hyvä. 😊
Tunnista tunteesi ja katso mikä on totta mikä ei. Etsit nyt ilmeisistä asioista vastauksia. Rauhoitu ja etsi syvempää. 😊
Osaat kyllä... tiedän sen. Oot aika haka siinä. Mut nyt oikeesti nukkumaan. 😋😴 - Otaetäisyyttä
kaikki.ei.täsmää kirjoitti:
Kaikki tarvii muutakin tukea. Romantisoi sinä ajatuksesi vaan keskenäs, eläkä suotta pahoita herkkää mieltäs yleisillä keskustelupalstoilla.
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
No mulle on fyssat useampi sanonut, että kuormitan lihaksia vähän väärin. Oppinut siis käyttämään väärin kroppani lihaksia versus mitä lihasta pitäs käyttää. Ja sen huomaa vissiin sitten, että jotkut lihakset on " massiivisia" isoja..ja jotkut ihan heikkoja ja vähällä käytöllä.
Kyllä mun persus on enemmän lättä, kun pallo. Hieroja viimeksi kun hieroi perseenkin ilmoitti, että täältä löytyy räystäsperä...kysyin, että mistä helvetistä se sinne tuli? Kenen se on, ei mun ainakaan...🤣Persekin on vuorostaan esiteltävä. Mies varmaan tykkää toimista.
joku.mättää kirjoitti:
Persekin on vuorostaan esiteltävä. Mies varmaan tykkää toimista.
Mä ymmärrän mikä sulla mättää. Sä seksualisoit ihmisen ja vallankin naisen vartalon. Liikaa...kun mä taas suhtaudun kroppaan erilailla. Se on erinäisiä ruumiinosia ja toimintoja, mutta ei suinkaan katsottavissa vain seksuaalisessa mielessä.
Jos mä puhun rinnoistani, en puhu niistä seksuaalisuuden vuoksi vaan ne todellakin ovat tässä asiayhteydessä ärsyttävät. yhtälailla, kun miehell voi kivekset olla huonosti istuttaessa tai hiertää lahkeessa. Ei siis mitään seksuaalisuutta vaan asiaa.
Mun reisi on reisi siinä, kun muittenkin..kaikilla meill taitaa olla reidet, vai onko joku jolla ei ole? Omani on ällistyttävän paksussa kunnossa. No ehkä se voisi pahempikin olla.
Tämä on ollut hyvä jutunaihe, koska keskustelua on syntynyt ja minä oon saanut muutaman oikeasti hyvän neuvonkin ja linkin. Ihmisiltä, jotka osasi suhtautua asiaan, kuten oli tarkoituskin. Tokihan minä tykkään vitsailla väliin, se on mun tyylini ja mun huumoriani. :)- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Mä ymmärrän mikä sulla mättää. Sä seksualisoit ihmisen ja vallankin naisen vartalon. Liikaa...kun mä taas suhtaudun kroppaan erilailla. Se on erinäisiä ruumiinosia ja toimintoja, mutta ei suinkaan katsottavissa vain seksuaalisessa mielessä.
Jos mä puhun rinnoistani, en puhu niistä seksuaalisuuden vuoksi vaan ne todellakin ovat tässä asiayhteydessä ärsyttävät. yhtälailla, kun miehell voi kivekset olla huonosti istuttaessa tai hiertää lahkeessa. Ei siis mitään seksuaalisuutta vaan asiaa.
Mun reisi on reisi siinä, kun muittenkin..kaikilla meill taitaa olla reidet, vai onko joku jolla ei ole? Omani on ällistyttävän paksussa kunnossa. No ehkä se voisi pahempikin olla.
Tämä on ollut hyvä jutunaihe, koska keskustelua on syntynyt ja minä oon saanut muutaman oikeasti hyvän neuvonkin ja linkin. Ihmisiltä, jotka osasi suhtautua asiaan, kuten oli tarkoituskin. Tokihan minä tykkään vitsailla väliin, se on mun tyylini ja mun huumoriani. :)Kyllästyttävää lätinää.
myötähäpeää kirjoitti:
Kyllästyttävää lätinää.
Tietysti, kun se ei mee sun mielen mukaan. Hyvää yötä. :)
- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Tietysti, kun se ei mee sun mielen mukaan. Hyvää yötä. :)
Ei ole hyväksyttävää käytösnormistoa perheelliselle. Eikä ymmärrettävää. Miehesi olisi syytä lukea.
- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Tämä on ollut hyvä jutunaihe, koska keskustelua on syntynyt ja minä oon saanut muutaman oikeasti hyvän neuvonkin ja linkin. Ihmisiltä, jotka osasi suhtautua asiaan, kuten oli tarkoituskin. Tokihan minä tykkään vitsailla väliin, se on mun tyylini ja mun huumoriani. :)Puhut miehille täällä, oikein hyvin sen tiedostaen. Näin naiset tekevät ja perään selittelevät muuksi.
myötähäpeää kirjoitti:
Ei ole hyväksyttävää käytösnormistoa perheelliselle. Eikä ymmärrettävää. Miehesi olisi syytä lukea.
Tarjootko raamattua seuraavaksi?
Mä päätän itse mikä on hyväksyttävää ja mikä ei. 🤡myötähäpeää kirjoitti:
Puhut miehille täällä, oikein hyvin sen tiedostaen. Näin naiset tekevät ja perään selittelevät muuksi.
Mitä väliä miehiä tai naisia? Luuletko sä, että miehille on jotenkin vaikee aihe? Heh, huvittavaa että sä kauhistut jonkun punkeron mittoja kauheen saarnan kera, kun voisit todeta vaan, varatut ja vanhat kurpat nääh.
Mikä tässä nyt on niin kauheeta?🤔
En laittanut tissikuvaa, en antanut puhelinnumeroa, en yhteystietoja tms. Mikä nyt on niin vaarallista?- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Mitä väliä miehiä tai naisia? Luuletko sä, että miehille on jotenkin vaikee aihe? Heh, huvittavaa että sä kauhistut jonkun punkeron mittoja kauheen saarnan kera, kun voisit todeta vaan, varatut ja vanhat kurpat nääh.
En laittanut tissikuvaa, en antanut puhelinnumeroa, en yhteystietoja tms. Mikä nyt on niin vaarallista?Mietipäs nyt hetki toimintaasi itse. Miksi teet tätä?
- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
En laittanut tissikuvaa, en antanut puhelinnumeroa, en yhteystietoja tms. Mikä nyt on niin vaarallista?Parisuhteellinen nainen olisi nyt kai jo miehensä vieressä? Miksi haluat yöllä tähän aikaan miehesi nukkuessa sängyssänne, kirjoitella kuvauksia perseestäsi ja tisseistä sinkuille? Olisi outoa jos tämä ei herättäisi yhtään kysymystä. Pysähdytään hetki miettimään.
myötähäpeää kirjoitti:
Mietipäs nyt hetki toimintaasi itse. Miksi teet tätä?
Mitä? Kirjoittelen? Miksi ihmiset kommunikoi.
myötähäpeää kirjoitti:
Parisuhteellinen nainen olisi nyt kai jo miehensä vieressä? Miksi haluat yöllä tähän aikaan miehesi nukkuessa sängyssänne, kirjoitella kuvauksia perseestäsi ja tisseistä sinkuille? Olisi outoa jos tämä ei herättäisi yhtään kysymystä. Pysähdytään hetki miettimään.
Mun vieressä nukkuu tytär, mues istuu olkkarissa vielä pelaamassa pleikkaa. Mua ei huvita katella mitään Jasonia...
Miksi et käytä nimimerkkiäsi?🤔😇- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Mitä? Kirjoittelen? Miksi ihmiset kommunikoi.
Ihmiset kommunikoivat perheensä kanssa (jos pystyvät).
Mitä ilmeisemmin videopelit ovat korvanneet sinut. Pääsemme asiassa ytimeen.
Haet huomionpuutteessa palstareagointia. Koska tarve kommunikaatioon ja mieheltä sitä ei tule (yöllä pleikkaa kainalopaikan sijaan).
Et halua myöntää, mutta kaikki on hyvin ilmeistä. - myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Mun vieressä nukkuu tytär, mues istuu olkkarissa vielä pelaamassa pleikkaa. Mua ei huvita katella mitään Jasonia...
Miksi et käytä nimimerkkiäsi?🤔😇Nimimerkkini on ”myötähäpeää” ja ”joku.mättää”. Keksi parempi jos sinulla on mielessä.
myötähäpeää kirjoitti:
Ihmiset kommunikoivat perheensä kanssa (jos pystyvät).
Mitä ilmeisemmin videopelit ovat korvanneet sinut. Pääsemme asiassa ytimeen.
Haet huomionpuutteessa palstareagointia. Koska tarve kommunikaatioon ja mieheltä sitä ei tule (yöllä pleikkaa kainalopaikan sijaan).
Et halua myöntää, mutta kaikki on hyvin ilmeistä.Jos kommunikointi perheen kanssa ei yksinomaan riitä? On tarve kommunikouda myös ulkopuolisten kanssa.
Niinpä, pleikka on ottanut tukevasti jalansijaa. Mutta on meillä vielä kainaloonkin pääsy ja paikka olemassa, ei vaan 24/7 tarvetta enää liki 9 vuoden yhdessä olon jälkeen.
Haen kommunikaatiota, huomiolla ei ole väliä. Koska päätän itse mihin tartun. Mikä millonkin aiheena kiinnostaa...☺️- myötähäpeää
mazy kirjoitti:
Jos kommunikointi perheen kanssa ei yksinomaan riitä? On tarve kommunikouda myös ulkopuolisten kanssa.
Niinpä, pleikka on ottanut tukevasti jalansijaa. Mutta on meillä vielä kainaloonkin pääsy ja paikka olemassa, ei vaan 24/7 tarvetta enää liki 9 vuoden yhdessä olon jälkeen.
Haen kommunikaatiota, huomiolla ei ole väliä. Koska päätän itse mihin tartun. Mikä millonkin aiheena kiinnostaa...☺️Jotain nainen hakee, kello on 2:24. Se on säälittävää. Et olisi kertonut olevasi perheellinen, olisi ymmärrettävämpää.
- myötähäpeää
Totuus meni nimimerkki mazyn nahkan alle. Silloin sävy muuttuu. Mutta totuus pitää kestää jos leikkiin lähtee.
myötähäpeää kirjoitti:
Jotain nainen hakee, kello on 2:24. Se on säälittävää. Et olisi kertonut olevasi perheellinen, olisi ymmärrettävämpää.
Mulle on ihan sama, jos sua mun perheellisyys häiritsee tai palstailu ja kellonajat. Mä palstailen sillon, kun on sopiva hetki. Vaikka kello 2.24...😝
Minkäs teet?myötähäpeää kirjoitti:
Totuus meni nimimerkki mazyn nahkan alle. Silloin sävy muuttuu. Mutta totuus pitää kestää jos leikkiin lähtee.
Sävy muuttuu kyllästymisestä, kun tyyppi jankuttaa eikä osoita minkäänlaista käsitystä. Trollina trollaa vaan..
- Huomentapäivääsiis
mazy kirjoitti:
Sävy muuttuu kyllästymisestä, kun tyyppi jankuttaa eikä osoita minkäänlaista käsitystä. Trollina trollaa vaan..
Kuullostaa aika tutulle tyypille toi kieltämättä. Mutta kertoo tuo jankutus vaan enemmän hänestä. 😝
Minä ymmärrän kyllä sun fiilikset. Oon itse kyynärsauvojen varassaa ja ois vaikka mitä tekemistä, mutta ei voi tehdä oikein mitään. Se turhauttaa.
Ihmiselle on päähän jonnekin ruuvattu joku pikkubugi, mikä sanoo, että jotain on tehtävä, kun jonkun epäkohdan huomaa. Muistat varmaan Turun puukotuksenkin.... ihmiset turhautui, ois pitänyt tehdä sitä ja tätä ja vaadittiin sitä ja tätä... kaikki ois halunnut tehdä jotain.
Sama bugi päässä naputtaa nyt sulla ja mulla. Mutta kyse on ehkä enemmän tunteesta, kuin mistään oikeasta ahdistuksesta. Mutta kertoohan se kuitenkin jotain.
Ehkä kannattaa marssia siipan luo ja turista sen kanssa. Rupeette ottamaan tavalla jos toisella sitä yhteistä aikaa. Alkuun se on taatusti vähän teennäisenoloistakin, mutta varmasti tärkeää.
Mutta vaikka itsekin on ottanut sitä yhteistä aikaa, ei sitä vaan aina tilanteiden vuoksi pääse nauttimaan niinkuin haluaisi. Työt sotkee paljon, muksut ja sitten elämän hektisyys. Varaappa johonkin konserttiin kuukautta ennen liput, niin jos ei muuta, niin joku perhanan paskatauti iskee. 😝 ei silti kannata lyödä hanskojaan tiskiin. Kyllä se yhteinen aika vielä lutviutuu ja voi tehdä vielä vaikka mitä yhdessä, kun se halu pysyy kummallakin siihen. 😀
- laardiako
Ympärysmitta on ympärysmitta, mutta kerro mikä on rasvaprosenttisi?
- kertoo.enemmän
mazy kirjoitti:
En tiedä sitä..miten se mitataan?
No mikä on vyötärösi ympärys paksuimmasta kohtaa?
kertoo.enemmän kirjoitti:
No mikä on vyötärösi ympärys paksuimmasta kohtaa?
En ole mitannut pitkään aikaan, viimeksi oli 93cm kun sappirakon poiston jälkeen mittasin. Turvotusta vähän ehkä..
- keskivartalo
mazy kirjoitti:
En ole mitannut pitkään aikaan, viimeksi oli 93cm kun sappirakon poiston jälkeen mittasin. Turvotusta vähän ehkä..
Mittojen perusteella vaikuttaa että sulla on taipumusta keskivartalosta lihomiseen ja jalat saattaa olla jopa hoikat.
keskivartalo kirjoitti:
Mittojen perusteella vaikuttaa että sulla on taipumusta keskivartalosta lihomiseen ja jalat saattaa olla jopa hoikat.
On kyllä, todellakin taipumusta saaha kaikki kilot mahaan ja kylkiin...pyllyyn. 😕
Just mahaan ei tarttis tulla...sukuvika.mazy kirjoitti:
On kyllä, todellakin taipumusta saaha kaikki kilot mahaan ja kylkiin...pyllyyn. 😕
Just mahaan ei tarttis tulla...sukuvika.Ja rinnat on yks paikka mihin lihominen pakkautuu...eikä sekään ole sen kivempaa.
- lapsille.aika
mazy kirjoitti:
Ja rinnat on yks paikka mihin lihominen pakkautuu...eikä sekään ole sen kivempaa.
Kenellä äiti-ihmisellä on tällaiseen aikaa?? Sinkut-palstailuun ja kyseisiin teksteihin??
lapsille.aika kirjoitti:
Kenellä äiti-ihmisellä on tällaiseen aikaa?? Sinkut-palstailuun ja kyseisiin teksteihin??
Minulla. Lapset nukkuu tähän aikaan. Ja mulla on mies, joka myös kaitsee niitä. On myös ollut sairaslomaa ja lapset hoidossa, jolloin omaa aikaa on ollut mukavasti. :)
Nyt ovat lomalla mun kanssa, mutta ei ne koko aikaa mua tarvi. Eikä halua seuraansa. Mikä on hyvä. Itsenäisyys kunniaan. ;)- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Minulla. Lapset nukkuu tähän aikaan. Ja mulla on mies, joka myös kaitsee niitä. On myös ollut sairaslomaa ja lapset hoidossa, jolloin omaa aikaa on ollut mukavasti. :)
Nyt ovat lomalla mun kanssa, mutta ei ne koko aikaa mua tarvi. Eikä halua seuraansa. Mikä on hyvä. Itsenäisyys kunniaan. ;)Miten tuossa voi enää millekään lapsille aikaa jäädä. Ei uskottavaa. Lapsetkin pannaan hoitoon, että voi kirjoitella palstoille? Olet käsittääkseni palstaillut vuosia. Voi näitä nykyajan ihmisiä... ... ...
- joku.mättää
Ymmärrän liikaakin ja tässä tapauksessa se harmittaa ap:n puolesta.
joku.mättää kirjoitti:
Ymmärrän liikaakin ja tässä tapauksessa se harmittaa ap:n puolesta.
Ap:n puolesta? Mikä sua harmittaa mun puolesta?
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Ap:n puolesta? Mikä sua harmittaa mun puolesta?
Kotona ei ehkä ole asiat sittenkään niin hyvin. Syntyy tarvetta saada vastakaikua palstoilta. Niin naiset toimivat.
joku.mättää kirjoitti:
Kotona ei ehkä ole asiat sittenkään niin hyvin. Syntyy tarvetta saada vastakaikua palstoilta. Niin naiset toimivat.
Huomaan, että mun kaltainen luonne ja tyyppi on sulle aivan vieras käsite. Mä olen tietyissä asioissa hyvinkin avoin, maanläheinen ja suorapuheinen. En häpeile ns. luonnollisista asioista puhumista, mutta pyrin kunnioittamaan mm. läheisieni yksityisyyttä asioissa, joissa tiedän sen olevan tärkeää.
Mitä itseeni tulee, olen juuri tämmönen. En osaa hävetä itseäni, korkeintaan seuraan koska joku kiusaantuu liikaa ja mun on hyvä olla hiljaa. :)- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Huomaan, että mun kaltainen luonne ja tyyppi on sulle aivan vieras käsite. Mä olen tietyissä asioissa hyvinkin avoin, maanläheinen ja suorapuheinen. En häpeile ns. luonnollisista asioista puhumista, mutta pyrin kunnioittamaan mm. läheisieni yksityisyyttä asioissa, joissa tiedän sen olevan tärkeää.
Mitä itseeni tulee, olen juuri tämmönen. En osaa hävetä itseäni, korkeintaan seuraan koska joku kiusaantuu liikaa ja mun on hyvä olla hiljaa. :)Selittelet nyt aiheen sivusta, että huomio kiinnittyy muuhun. Puhumme eri asiasta, lukijaa on helppo korulauseilla hämätä. Tarvitset tätä, mutta et kerro syytä.
joku.mättää kirjoitti:
Selittelet nyt aiheen sivusta, että huomio kiinnittyy muuhun. Puhumme eri asiasta, lukijaa on helppo korulauseilla hämätä. Tarvitset tätä, mutta et kerro syytä.
En selittelet,mutta huomaan että yrität puristaa mua tiettyyn muottiin. Muottiin johon mä en sovi, enkä anna sun mua tunkea.
Koska vastuu on myös lukijalla, ei ole mun syy jos et halua tai pysty ymmärtämään mitä sanon.- joku.mättää
mazy kirjoitti:
En selittelet,mutta huomaan että yrität puristaa mua tiettyyn muottiin. Muottiin johon mä en sovi, enkä anna sun mua tunkea.
Koska vastuu on myös lukijalla, ei ole mun syy jos et halua tai pysty ymmärtämään mitä sanon.Sun tyyliset muijat on nähty. Peliä pidetään äijän selän takana vaikka sinkuissa jos ei muuhun pääsyä. Nainen elää huomiosta. Sä toimit just niin. Taisi reaktiosta päätellen osua ja upota.
joku.mättää kirjoitti:
Sun tyyliset muijat on nähty. Peliä pidetään äijän selän takana vaikka sinkuissa jos ei muuhun pääsyä. Nainen elää huomiosta. Sä toimit just niin. Taisi reaktiosta päätellen osua ja upota.
Ööö, väärin. Jos huomiita kaipaisin vetäsin releet niskaan ja menisin kaupungille. Täällä on vaan tavuja ja tekstiä...ei tää kauheesti rohkase.😝
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Ööö, väärin. Jos huomiita kaipaisin vetäsin releet niskaan ja menisin kaupungille. Täällä on vaan tavuja ja tekstiä...ei tää kauheesti rohkase.😝
Sinun tilanteessasi näyttää kelpaavan tämäkin. Äijä ei kiinnitä niin paljon huomiota kun kartsalle lähtöön.
joku.mättää kirjoitti:
Sinun tilanteessasi näyttää kelpaavan tämäkin. Äijä ei kiinnitä niin paljon huomiota kun kartsalle lähtöön.
Heh, etkös sä just koittanut selittää että olen huomiota vailla? No kaiken järjen mukaanhan mun sitten pitäisi lähteä sinne kartsalle, saisin huomiota äijältäni ja muiltakin ehkä...?😝
Mikä sua minussa näin paljon motivoi, ole nyt itte rehellinen?- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Heh, etkös sä just koittanut selittää että olen huomiota vailla? No kaiken järjen mukaanhan mun sitten pitäisi lähteä sinne kartsalle, saisin huomiota äijältäni ja muiltakin ehkä...?😝
Mikä sua minussa näin paljon motivoi, ole nyt itte rehellinen?Taitavaa harhautusta. Huomiotahan sinä olet vailla. Tätä kautta helpoin toteuttaa ilman äijän kyselyjä. Näillä teksteillähän sinä sitä haet.
Kaksinaismoralismin ilmeneminen motivoi kovasti. Olet erittäin hyvä esimerkkitapaus.
Joko miehesi lopetti pleikan peluun? Yritä tehdä jotain laatuaikasi eteen, että sitä saat. joku.mättää kirjoitti:
Taitavaa harhautusta. Huomiotahan sinä olet vailla. Tätä kautta helpoin toteuttaa ilman äijän kyselyjä. Näillä teksteillähän sinä sitä haet.
Kaksinaismoralismin ilmeneminen motivoi kovasti. Olet erittäin hyvä esimerkkitapaus.
Joko miehesi lopetti pleikan peluun? Yritä tehdä jotain laatuaikasi eteen, että sitä saat.Mikäs sun motiivisi on kerjätä multa huomiota tässä?
Tai ylipäänsä täällä? Sä et ole edes taitava, varsin Perttimäinen tyyli papattaa..ihan sama millä nimimerkillä.
Vieläkö aattelit ojentaa mua jotenkin?😃
- Vbhs
Minulla 57 paksuimmasta kohtaa, siis tuosta ylhäältä. Siis tarkoititko että järkytyit paksuuden vai ohuiden takia. Ja pohje 34.
- reisimitta
Monella on yläällä paksuin kohta melko paksu kun siellä on monella hoikallakin löllöä. En kiinnittäisi huomiota pelkkään paksuimman kohdan mittaan, ei se kerro koko reidestä.
Paksuuden tietysti!😝
Ei näytä niin paksuille omiin silmiin, mutta mitta ei valehtele...( yritin lahjoa mitan)...- Vbhs
mazy kirjoitti:
Paksuuden tietysti!😝
Ei näytä niin paksuille omiin silmiin, mutta mitta ei valehtele...( yritin lahjoa mitan)...No minun reisiä on sanottu aina ohuiksi tuolla 57 mitalla. Ja itsekin haluaisin et ois paksummat.
Vbhs kirjoitti:
No minun reisiä on sanottu aina ohuiksi tuolla 57 mitalla. Ja itsekin haluaisin et ois paksummat.
Mulla on nyt taas paksummat reidet kun koskaan elämäni aikana ennen...ja oon painanut 86 kiloakin. Ees sillon ei ollut 58 cm. 😲
Oon kyllä ollut enemmän jalkojen päälläkin, kuormittanut niitä...tuntuu hassulle kun paino pudonnut ja mitat kasvanut..
- näinseon
Miehen munan, hauiksen ja rinnan ympärysmitalla on merkitystä, kun taas naisella rinnan, vyötärön ja perseen mitalla ja etenkin suhteella.
Jaaha, no voin sanoa että nuo rnta, perse ja vyötärö menee isompiin lukemiin. Ei piisaa 58 cm...
- wanhaämmä
Mulla näyttäisi olevan reiden ympärysmitta 25cm hauiksen 15cm.
- eivoiollat
Siis paksuimmasta kohtaa eli ylhäältä?
- wanhaämmä
eivoiollat kirjoitti:
Siis paksuimmasta kohtaa eli ylhäältä?
Joo mä olen tällainen ruikku vaan :(
- eivoiollat
wanhaämmä kirjoitti:
Joo mä olen tällainen ruikku vaan :(
Siis nuohan on anorektikon mitat...
- Nainennnn
Minun hauis on paksumpi kuin sun reisi.
- eivoiollat
Nainennnn kirjoitti:
Minun hauis on paksumpi kuin sun reisi.
Joku taitaa trollata wämmän nikillä.
- onkspaljo
51 cm
48 ja 33. 800 metrin juoksijan jalat.
Heh, mä oon juossut teininä 800 m ja 1000 m, olin myös pituushyppääjä. Kisoissakin jopa. Mutta permanto ja telineet olis ollut mun leipälaji. Jos olisin
vaan jatkanut harkkoja. 😃
Sulla on ollut kuviakin täällä, sä oot jäntevä.☺️mazy kirjoitti:
Heh, mä oon juossut teininä 800 m ja 1000 m, olin myös pituushyppääjä. Kisoissakin jopa. Mutta permanto ja telineet olis ollut mun leipälaji. Jos olisin
vaan jatkanut harkkoja. 😃
Sulla on ollut kuviakin täällä, sä oot jäntevä.☺️16 v teininä juoksin 800m aikaan 2.02 . 1500 m oli jo liian pitkä matka eli puolimaileri olen..
Jiimen kirjoitti:
16 v teininä juoksin 800m aikaan 2.02 . 1500 m oli jo liian pitkä matka eli puolimaileri olen..
Juu nuo lyhyet pyrähdykset on mukavempia, mulla ei riittäny pidemmille matkoille työntövoimaa..😝
Aikoja en ole painanut mieleen, ei kiinnostanut enää siinä kohtaa kun ei pärjännyt.
- AsianVierestä
51 cm on missien mitta.
Normaali "täysikasvuinen" suomalaisnainen omaa reiden mitan 56 - 58 cm ja se on täysin normaalia. Täysikasvuisuuteen kuuluu myös vatsanympärys 86 - 92 cm, nuo mitat kuuluvat usein yhteen.
Rinnan ympärysmittoja en mainitse kun siitä heti ottaisi joku herneen nenäänsä, ainakin jos sanoisi 90 cm vartalonympäryksen omaavan naisen rinnanympärykseksi sen 104 cm kuppikoosta riippumatta...meneekö lähelle?- 45004
Epäilen kyllä tuota 56-58 reiden mittaa. Kun suurin osa naisista on yleensä paksureitisiä. Enemmänkin tuo on teinitytön reiden mitta.
mazy kirjoitti:
Hehe, menee...onko sulla piilokamera jossain? Vakooja?🤔😅
Rinnan alta näky olevan 98-99 cm ja rinnan päältä 114-115 cm. Vyötärö on näköjään 92 cm vatsa tyhjänä ( röyh).
45004 kirjoitti:
Epäilen kyllä tuota 56-58 reiden mittaa. Kun suurin osa naisista on yleensä paksureitisiä. Enemmänkin tuo on teinitytön reiden mitta.
Mitä teini?😃
42 v teini..☺️Mittasin uudestaan oikean jalan reiden, nyt vaatteet päällä ja luku on jo 60cm..löytyi vielä paksumpi kohta.. 🤕
Helv..mä poltan ton mittanauhan!😒- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
Rinnan alta näky olevan 98-99 cm ja rinnan päältä 114-115 cm. Vyötärö on näköjään 92 cm vatsa tyhjänä ( röyh).
Vatsa tyhjänä sisäänpäin vedettynä.
Sulla on sitten selkälihaksia jotka nostavat rinnanalusmittaa:)
Miesten ja naisten koot on tehty keskiarvoista. Miehenä tulisi tarkkailla sitä rinnanympäryksen ja vyötärön ympäryksen kehitystä. Erotuksesta näkee mihin suuntaan kunto olisi menossa. Itse tykkään Jos vyötärö pysyisi alle 100 ja rinnan ympärys olisi yli 120 cm. Hieman V muotoa. - AsianVierestä
45004 kirjoitti:
Kyllä jos reiden ympärysmitta menee naisella yli sen 60 cm niin voidaan sanoa että nainen olisi kyvykäs kantamaan miehensä kapakasta kotio.
- Zmzm
mazy kirjoitti:
Oikeastaan sulla on hoikat reidet noihin muihin mittoihin verraten. Monesti jos on leveä vyötärö, isot rinnat, vatsakas eli massaa ylävartalossa, omaa hoikat reidet.
AsianVierestä kirjoitti:
Vatsa tyhjänä sisäänpäin vedettynä.
Sulla on sitten selkälihaksia jotka nostavat rinnanalusmittaa:)
Miesten ja naisten koot on tehty keskiarvoista. Miehenä tulisi tarkkailla sitä rinnanympäryksen ja vyötärön ympäryksen kehitystä. Erotuksesta näkee mihin suuntaan kunto olisi menossa. Itse tykkään Jos vyötärö pysyisi alle 100 ja rinnan ympärys olisi yli 120 cm. Hieman V muotoa.Just niin!😝
On mulla yläselässä juu ihan oikeita lihaksiakin. Kyllä...
Mites naisilla? Vain vyötärön ympärysmittaa pitäisi vahtia? Mulla on tuo mahamitta semmonen kelju, kun toiminnallisia vatsaoireita on..eli suomeksi joskus on vatsa kuin viimesillään turpea ( räjähtämäisillään) ja joskus ei lainkaan...
Se on ihan näkyvää se paisuminen ja kutistuminen. Melkoinen vaiva muutenkin...mutta mikä olis vatsamakkaroiden tehokkain häätö toimenoude, muukin kuin siis ruoka?Zmzm kirjoitti:
Oikeastaan sulla on hoikat reidet noihin muihin mittoihin verraten. Monesti jos on leveä vyötärö, isot rinnat, vatsakas eli massaa ylävartalossa, omaa hoikat reidet.
Juu, en oikeen tykkää tuosta keskivartalo keskittymästä, rintavuus ja vatsakkuus...
Muuten mulle kelpaa tää ruoto hyvin, vattaa saisi pois ja rinnat pienemmiksi avot!👍- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
Mittasin uudestaan oikean jalan reiden, nyt vaatteet päällä ja luku on jo 60cm..löytyi vielä paksumpi kohta.. 🤕
Helv..mä poltan ton mittanauhan!😒Sä jännität mitatessa, kun mittaat monta kertaa niin johan siitäkin reisi turpoaa.
On se muuten erikoista miten reiden ympärysmitta voi kasvaa 2-3 cm salitreenin jälkeen verrattuna ennen treeniä. Jos oikein kovaa treenaa niin reisien ja pepun iho ei kerkee venymään niin nopeasti mitä suuret lihasryhmät turpoo treenatessa. Tuon vuoksi voi jopa miehillä näkyä raskausarpia reisissä ja pepussa...samalla tavalla mitä naisilla alavatsalla. mazy kirjoitti:
Just niin!😝
Mites naisilla? Vain vyötärön ympärysmittaa pitäisi vahtia? Mulla on tuo mahamitta semmonen kelju, kun toiminnallisia vatsaoireita on..eli suomeksi joskus on vatsa kuin viimesillään turpea ( räjähtämäisillään) ja joskus ei lainkaan...
Se on ihan näkyvää se paisuminen ja kutistuminen. Melkoinen vaiva muutenkin...mutta mikä olis vatsamakkaroiden tehokkain häätö toimenoude, muukin kuin siis ruoka?Vatsamakkarat lähtevät vasta kun rasvaprosentti on saatu riittävän alas.
Vatsalihaksia kehittämällä se rasvaongelma hieman helpottaa kun se jakautuu isompiin lihaksiin (vatsalihakset kasvavat).
Ruokavalio on se juttu jolla rasvaprosentti pienenee. Esim. bodarit rajoittavat rasvan käyttöä kun lihaksia halutaan saada näyttävämmiksi.- 6619lola
mazy kirjoitti:
Juu, en oikeen tykkää tuosta keskivartalo keskittymästä, rintavuus ja vatsakkuus...
Muuten mulle kelpaa tää ruoto hyvin, vattaa saisi pois ja rinnat pienemmiksi avot!👍Rinnathan voi pienennyttää leikkauksella. Suurista rinnoista on monenmoista haittaa kantaa mukanaan.
- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
Just niin!😝
Se on ihan näkyvää se paisuminen ja kutistuminen. Melkoinen vaiva muutenkin...mutta mikä olis vatsamakkaroiden tehokkain häätö toimenoude, muukin kuin siis ruoka?"vatsamakkaroiden tehokkain häätö toimenoude"
Tuo on hankala paikka ihmisessä, vatsa ja kylki.
Vatsalihastreenit yleensä suurentavat vatsalihaksia joten pelkällä vatsalihastreenillä saa vain suuremman vyötärönympäryksen. Tuon vuoksi vyötärön pienentämiseen ei ole nopeita keinoja(pysyviä). Ruokavaliolla voi saada sen turvotuksen pienemmäksi. Yleensä ei auta muu kuin se ruokavalio, yli tunnin kestoiset aerobiset harjoitteet, nestetasapaino. Juo vettä, se kiihdyttää aineenvaihduntaa! Suola taas turvottaa, jos haluaa kunnon turvotuksen ja nopeasti kannattaa syödä suolaista, ottaa kreatiinia ja juoda paljon nestettä. Vetää kyllä hyvin pöhöön nostaen myös verenpainetta. AsianVierestä kirjoitti:
Sä jännität mitatessa, kun mittaat monta kertaa niin johan siitäkin reisi turpoaa.
On se muuten erikoista miten reiden ympärysmitta voi kasvaa 2-3 cm salitreenin jälkeen verrattuna ennen treeniä. Jos oikein kovaa treenaa niin reisien ja pepun iho ei kerkee venymään niin nopeasti mitä suuret lihasryhmät turpoo treenatessa. Tuon vuoksi voi jopa miehillä näkyä raskausarpia reisissä ja pepussa...samalla tavalla mitä naisilla alavatsalla.Oisko kuuma suihku voinut vaikuttaa? Mittasin ennen suihkun, kun tuli ulkoa kylmästä ja panelin suihkuun. Höyryävään, että tarkenee. :)
Lihakset ehkä rentoutui? Turposi!? x)
Joo, totta. Mun miehellä on valtavasti reisissä ja persiissä pitkiä valkoisia arpia. Kasvoi kuulemma nopsaan treeniaikoinaan suureksi. Olikin isompi ko nyt 94 kiloinen ja sillon 110 kiloinen. :)
Itellä on lasten jälkeen tullut masuarpia, mutta reisissä oli kyllä jo teininä viimisen kasvupyrähdyksen jälkeen. Tikkujalat vaihtui lantioon.3.14 kirjoitti:
Vatsamakkarat lähtevät vasta kun rasvaprosentti on saatu riittävän alas.
Vatsalihaksia kehittämällä se rasvaongelma hieman helpottaa kun se jakautuu isompiin lihaksiin (vatsalihakset kasvavat).
Ruokavalio on se juttu jolla rasvaprosentti pienenee. Esim. bodarit rajoittavat rasvan käyttöä kun lihaksia halutaan saada näyttävämmiksi.Eli tarkalleen ottaen eläinrasvoja pois vai mitä? Vai kaikkea? Sokeria ainakin pois...
AsianVierestä kirjoitti:
"vatsamakkaroiden tehokkain häätö toimenoude"
Tuo on hankala paikka ihmisessä, vatsa ja kylki.
Vatsalihastreenit yleensä suurentavat vatsalihaksia joten pelkällä vatsalihastreenillä saa vain suuremman vyötärönympäryksen. Tuon vuoksi vyötärön pienentämiseen ei ole nopeita keinoja(pysyviä). Ruokavaliolla voi saada sen turvotuksen pienemmäksi. Yleensä ei auta muu kuin se ruokavalio, yli tunnin kestoiset aerobiset harjoitteet, nestetasapaino. Juo vettä, se kiihdyttää aineenvaihduntaa! Suola taas turvottaa, jos haluaa kunnon turvotuksen ja nopeasti kannattaa syödä suolaista, ottaa kreatiinia ja juoda paljon nestettä. Vetää kyllä hyvin pöhöön nostaen myös verenpainetta.Perhana, minä kun rakastan suolaista... :(
Juon kyllä liian vähän, mutta nesteitä poistuu liian tiuhaan muutenkin. Onpa mulla nyt opettelemista. Mutta kun aina uutena vuotena pitäs tehdä jotakin järkeviä lupauksia, niin aattelin että jos panostasin viimein itteeni ja alkaisin kuntoilla. Tehä tälle olemukselle jotakin, mikä lisäisi puhtia ja vähentäisi vaivoja. :)6619lola kirjoitti:
Rinnathan voi pienennyttää leikkauksella. Suurista rinnoista on monenmoista haittaa kantaa mukanaan.
Voihan ne leikkauttaa, mutta sitten suuttuu mies ja alkaa räpättää. Ei nää nyt mitkään hillittömät ole, mutta tykkäisin palata siihen b-kuppiin mikä olin vielä 50 kiloisena. :/
Isommat rinnat on ihan turhat ja vanhemmiten ja lasten jälkeen retkottaa kohti varpaita lopulta. Hikoaa jne. Olen mä mammuttikoon rintojakin nähnyt ja sillon aina osaan olla onnellinen omistani, ettei tässä nyt ollakaan niin suuria kun voitas olla....mazy kirjoitti:
Voihan ne leikkauttaa, mutta sitten suuttuu mies ja alkaa räpättää. Ei nää nyt mitkään hillittömät ole, mutta tykkäisin palata siihen b-kuppiin mikä olin vielä 50 kiloisena. :/
Isommat rinnat on ihan turhat ja vanhemmiten ja lasten jälkeen retkottaa kohti varpaita lopulta. Hikoaa jne. Olen mä mammuttikoon rintojakin nähnyt ja sillon aina osaan olla onnellinen omistani, ettei tässä nyt ollakaan niin suuria kun voitas olla....Rinnoista on harmia tanssiessakin, ne loikkii mukana. Ja se ei tunnu oikeesti ees kivalle...voisvat olla ees irtomallia.
mazy kirjoitti:
Eli tarkalleen ottaen eläinrasvoja pois vai mitä? Vai kaikkea? Sokeria ainakin pois...
Ruokavalio on liian iso kokonaisuus jotta sen voisi avata kattavasti yhdessä kommentissa. Lähtökohtaisesti laihtuminen alkaa siitä kun elimistö on miinuskaloreilla, ilman sitä paino ei vähene.
Toinen (tai ehkä tärkein asia), on tavoitteet. Haluatko voimaa eli lihaksia (massa on voimaa), vai haetko missimittoja. Jos haluat kiinteyttää vartaloasi ja lihaksia, niin tarvit tietenkin energiaa jaksataksesi treenata. Jos taas haluat vain solakaksi, niin sitten ruokavalio muokataan sen mukaan.
Eläinrasvat eivät ole kovin terveellisiä, joten niitä voi hyvinkin karsia. Itse suosin ns. slow foodia, eli teen itse omat ruokani. Tuossa piilorasvoja ei ole, tiedän tasan tarkkaan mitä syön ja voin vaikuttaa siihen missä suhteessa saan makroravinteita.
Sokeri ja kaikki sokeripitoiset juomat pois (tai minimiin). Itse olen jättänyt pois kaikki maitotuotteet (maltoosi) ja tuoremehut (fruktoosi), ja tietenkin sokeripitoiset sekä keinomakeutetut juomat.- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
Rinnoista on harmia tanssiessakin, ne loikkii mukana. Ja se ei tunnu oikeesti ees kivalle...voisvat olla ees irtomallia.
Juu, kannattaa se välillä innostua myös itsestään. Usein vanhemmiten sitä ajattelee useammin vain toisia ja tulee epäitsekkääksi.
Oma kuntokuuri on jo selvillä.
Ensin tuo tupakanpolton lopettaminen, sitten salitreenit 3 kertaa viikossa, nukkumista pitää lisätä yksi tunti yössä, ruokavalioon taas vähäksi aikaa enemmän valkuaisaineita ja vähemmän hiilihydraatteja(hedelmistä saatua ei lasketa). Tuota sitten kun toteuttaa sen kolme kuukautta niin jotain eroavaisuutta sitä näkee peilissäki, en tiedä sit meneekö se pahempaan suuntaan se peilikuva mutta jottain pitää yrittää. 3.14 kirjoitti:
Ruokavalio on liian iso kokonaisuus jotta sen voisi avata kattavasti yhdessä kommentissa. Lähtökohtaisesti laihtuminen alkaa siitä kun elimistö on miinuskaloreilla, ilman sitä paino ei vähene.
Toinen (tai ehkä tärkein asia), on tavoitteet. Haluatko voimaa eli lihaksia (massa on voimaa), vai haetko missimittoja. Jos haluat kiinteyttää vartaloasi ja lihaksia, niin tarvit tietenkin energiaa jaksataksesi treenata. Jos taas haluat vain solakaksi, niin sitten ruokavalio muokataan sen mukaan.
Eläinrasvat eivät ole kovin terveellisiä, joten niitä voi hyvinkin karsia. Itse suosin ns. slow foodia, eli teen itse omat ruokani. Tuossa piilorasvoja ei ole, tiedän tasan tarkkaan mitä syön ja voin vaikuttaa siihen missä suhteessa saan makroravinteita.
Sokeri ja kaikki sokeripitoiset juomat pois (tai minimiin). Itse olen jättänyt pois kaikki maitotuotteet (maltoosi) ja tuoremehut (fruktoosi), ja tietenkin sokeripitoiset sekä keinomakeutetut juomat.En halua olla missi, joten haluan säilyttää jo saavutetut lihakseni ja mielellään vahvistaa niitä jotka heikot ovat. Eli en ala nälässä kuikkelehtimaan, en todellakaan...jo ihan mun verensokerien takia...prediabetes. Liika lasku aiheuttaa kiukkua ja pahaa oloa...tärinää ja tutinaa.
Migreeniäkin jopa paastot.
Eläinrasvoja aloin syömään, kun halusin tulla raskaaksi. Ihan asiaa tutkineen lääkärin kehoituksesta, eläinrasvaa tarvitaan mm. solujen uusiutumiseen ja mm. kystien on huomattu sidoksissa eläinrasvojen puutteeseen...ja nyt ne lapset on saatu.
Mulla on paljon kystiä yms. sisuksissani. On poistettukin joitakuita.
Teen itse ruokani myös, mutta töissä joutuu eväillä pärjäämään, jolloin se on toisinaan vähän kehnoa ravintoakin mitä suuhunsa tunkee vaan pitääkseen nälän poissa. Sokeria mulla menee vieläkin liikaa, en lisää mihinkään mutta hiilareina.
Mulla on joku kynnys mennä salille treenaamaan, kotiin ei näytä pitkiin aikoihin saavan sitä omaa treenipaikka, mistä oli joskus ouhetta. Että semmonen tulee, on niin monta muutakin rahareikää...
Sitten taas fibromyalgian takia pitäs olla jotakin semmosta mikä ei raasta liikaa, koska kun tulen kovin kipeeksi niin treenit jää. Siksi tanssin ja uin mielummin tai pyöräilen. Ne on silleen mulle parempaa fyysisten ongelmian takia.
Hedelmissä on paljon sokereita, sen mäkin ymmärsin joskus raskausdiabeteksen takia hoitajalla käydessäni. Pitää katella kuinka paljon niitäkin mättää.
Jotenkin vaan muualta kutistuu, mutta pötsi jää. :(AsianVierestä kirjoitti:
Juu, kannattaa se välillä innostua myös itsestään. Usein vanhemmiten sitä ajattelee useammin vain toisia ja tulee epäitsekkääksi.
Oma kuntokuuri on jo selvillä.
Ensin tuo tupakanpolton lopettaminen, sitten salitreenit 3 kertaa viikossa, nukkumista pitää lisätä yksi tunti yössä, ruokavalioon taas vähäksi aikaa enemmän valkuaisaineita ja vähemmän hiilihydraatteja(hedelmistä saatua ei lasketa). Tuota sitten kun toteuttaa sen kolme kuukautta niin jotain eroavaisuutta sitä näkee peilissäki, en tiedä sit meneekö se pahempaan suuntaan se peilikuva mutta jottain pitää yrittää.Mä olen sivuuttanut aikalailla itseäni viimiset 7 vuotta. Ensin ukon kyljessä kyhnätessä, kun hän sohvapottuuntui mäkin jäin aloilleni. Tuli muksut ja hössötin niiden kanssa, valvoin öitä...edelleen nukun pätkissä yöni. Huomaan olevani aina väsynyt ja univelassa...
Persuterveyskään ei ihan kunnossa ole, mutta vielä lis vuosia jälellä enkä halua olla pystyyn kuollut ja loppuun ajettu väsynyt ihmisen raatokaan. :/
Mun psyyke on elämäniloinen ja tarmokas, mutta sekin alkaa olla nuhruinen kun kroppa reistaa ja huomaa, että jotakin tarttis tehdä.
Millähän tosta salikammosta pääsis eroon?
ootko kauan polttanut tupakkaa? Miltä nyt tuntuu, kun oot ollut ilman?- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
En halua olla missi, joten haluan säilyttää jo saavutetut lihakseni ja mielellään vahvistaa niitä jotka heikot ovat. Eli en ala nälässä kuikkelehtimaan, en todellakaan...jo ihan mun verensokerien takia...prediabetes. Liika lasku aiheuttaa kiukkua ja pahaa oloa...tärinää ja tutinaa.
Eläinrasvoja aloin syömään, kun halusin tulla raskaaksi. Ihan asiaa tutkineen lääkärin kehoituksesta, eläinrasvaa tarvitaan mm. solujen uusiutumiseen ja mm. kystien on huomattu sidoksissa eläinrasvojen puutteeseen...ja nyt ne lapset on saatu.
Teen itse ruokani myös, mutta töissä joutuu eväillä pärjäämään, jolloin se on toisinaan vähän kehnoa ravintoakin mitä suuhunsa tunkee vaan pitääkseen nälän poissa. Sokeria mulla menee vieläkin liikaa, en lisää mihinkään mutta hiilareina.
Mulla on joku kynnys mennä salille treenaamaan, kotiin ei näytä pitkiin aikoihin saavan sitä omaa treenipaikka, mistä oli joskus ouhetta. Että semmonen tulee, on niin monta muutakin rahareikää...
Sitten taas fibromyalgian takia pitäs olla jotakin semmosta mikä ei raasta liikaa, koska kun tulen kovin kipeeksi niin treenit jää. Siksi tanssin ja uin mielummin tai pyöräilen. Ne on silleen mulle parempaa fyysisten ongelmian takia.
Hedelmissä on paljon sokereita, sen mäkin ymmärsin joskus raskausdiabeteksen takia hoitajalla käydessäni. Pitää katella kuinka paljon niitäkin mättää.
Jotenkin vaan muualta kutistuu, mutta pötsi jää. :(Ei kun vain salille mars. Ei se haittaa vaikka joku kattelisi, jos tykkää niin tykätköön ja jos ei tykkää niin kääntäköön päänsä. Saleille mahtuu meitä monenlaisia treenaajia.
Yksi juttu pittää sanoa. Ihminen ei kehity ilman tuskaa ja kipua. Oman treenin tavoitteena on rikkoa lihassolun pinta jolloin se auttamatta kipeytyy. Solu on tyhmä kun se ei ymmärrä hujausta ja se vahvistaa ja suurentaa itseään ettei kokonaan hajoaisi. Autan sitä vähän kun siihen korjaukseen se haluaa ravintoaineita ja korjaus tapahtuu vain levossa, unta pittää saada paljon, ei se muuten tykkää.
Sitä minä vaan että koskee se pittää jos tuloksia haluaa! Miehelle ruoska kätteen ja salille mukkaan hakkaamaan vähän vauhtia ja motivaatiota niin kyllä se siitä. - AsianVierestä
AsianVierestä kirjoitti:
Ei kun vain salille mars. Ei se haittaa vaikka joku kattelisi, jos tykkää niin tykätköön ja jos ei tykkää niin kääntäköön päänsä. Saleille mahtuu meitä monenlaisia treenaajia.
Yksi juttu pittää sanoa. Ihminen ei kehity ilman tuskaa ja kipua. Oman treenin tavoitteena on rikkoa lihassolun pinta jolloin se auttamatta kipeytyy. Solu on tyhmä kun se ei ymmärrä hujausta ja se vahvistaa ja suurentaa itseään ettei kokonaan hajoaisi. Autan sitä vähän kun siihen korjaukseen se haluaa ravintoaineita ja korjaus tapahtuu vain levossa, unta pittää saada paljon, ei se muuten tykkää.
Sitä minä vaan että koskee se pittää jos tuloksia haluaa! Miehelle ruoska kätteen ja salille mukkaan hakkaamaan vähän vauhtia ja motivaatiota niin kyllä se siitä.Tupakkaa olen polttanu ihan liian monta vuotta, yli 20 vuotta.
Ilman tupakkia on ilmaisessa pilvessä, tuntuu et oisin kasvannu pituutta 20 cm ja maa olisi kauempana silmistä. Nyt pitää ensin ottaa rauhallisesti tämä pahin narkkiaika. Sit kuormittaa itseään siihen rikkoutumisrajaan saakka, kipu auttaa aina ja minä tykkään kivusta. mazy kirjoitti:
En halua olla missi, joten haluan säilyttää jo saavutetut lihakseni ja mielellään vahvistaa niitä jotka heikot ovat. Eli en ala nälässä kuikkelehtimaan, en todellakaan...jo ihan mun verensokerien takia...prediabetes. Liika lasku aiheuttaa kiukkua ja pahaa oloa...tärinää ja tutinaa.
Jotenkin vaan muualta kutistuu, mutta pötsi jää. :(Proteiinin määrä on yksi joka kannattaa miettiä tarkkaan kun lähtee muokkaamaan vartaloa. Jos haluaa muokata rasvasta lihasta, niin treenin lisäksi tarvit reilummin proteiinia. Wanha ämmä voisi varmasti antaa sulle vinkkejä siitä miten kannattaa syödä.
Ruokavaliosta tulee ymmärtää että se on kokonaisuus, aiheen liian suppea hahmottaminen tekee yleensä enemmän hallaa kuin tuo hyötyä. Mulla itselläni on kokemuksia laihduttamizesta VHH-ruokavalioilla, mutta se ei sovi kaikille eikä siinä tavoiteltava ketoosivaihe saa olla liian pitkä. VHH-ruokavalio ei ole myöskään treenaajan ruokavalio pidemmässä juoksussa, sen ainoa tarkoitus on polttaa mahdollisimman nopeasti rasvaa ja säilyttää samalla lihakset.
Treeni on aika kokonaisvaltainen juttu, se sisältää sen treenin lisäksi myös ruokavalion ja levon (unen). Toki kaikki liikunta (ilman oikeaa ruokavaliota ja täyttä lepoa) on aina parempi kuin velttoilu.AsianVierestä kirjoitti:
Ei kun vain salille mars. Ei se haittaa vaikka joku kattelisi, jos tykkää niin tykätköön ja jos ei tykkää niin kääntäköön päänsä. Saleille mahtuu meitä monenlaisia treenaajia.
Sitä minä vaan että koskee se pittää jos tuloksia haluaa! Miehelle ruoska kätteen ja salille mukkaan hakkaamaan vähän vauhtia ja motivaatiota niin kyllä se siitä.Nyt sä kuulostit jo mun miehelle!! Se on kertonut nuo lihassolu asiat mulle myös. :D
Tuon tuskan ja kivun, mulla vaan on tuo pehmytkudosreumaksikin sanottu fibromyalgia, joka on sitten pirun herkkä ja hybermobiliteetti. Onko salilla mitään ohjausta alkuun? Yliliikkuvana teen helposti kaiken päin persiittä ja saan itteni vaan huonoon kuntoon.
Mies ei lähe mukaan, sen tiiän kun olen kysellyt sitä mukaan...useammin kun kerran. Mihin me lapset laitetaan se sanoo aina..ne on alle kouluikäisiä vielä, ettei pärjää keskenään.
Eikä ole oikeen ketään ketä pyytäs vahtimaankaan, vanhemmat mutta nekin sairastaa jatkuvasti. Ei kehtaa kauheesti heitä kaaksittaa.
Ei mua ehkä se kattominenkaan haittaa, oon kumminkin itseni kanssa silleen sinut että kyllä mua saa katella ja arvostella. Voin nauraa mukanakin, jos huomaan että mulle nauretaan. :)
Silleen itsetunto on kyllä ihan kunnossa..mutta se ohjauksen tarve lähinnä, tötöilen ominpäin. :D3.14 kirjoitti:
Proteiinin määrä on yksi joka kannattaa miettiä tarkkaan kun lähtee muokkaamaan vartaloa. Jos haluaa muokata rasvasta lihasta, niin treenin lisäksi tarvit reilummin proteiinia. Wanha ämmä voisi varmasti antaa sulle vinkkejä siitä miten kannattaa syödä.
Ruokavaliosta tulee ymmärtää että se on kokonaisuus, aiheen liian suppea hahmottaminen tekee yleensä enemmän hallaa kuin tuo hyötyä. Mulla itselläni on kokemuksia laihduttamizesta VHH-ruokavalioilla, mutta se ei sovi kaikille eikä siinä tavoiteltava ketoosivaihe saa olla liian pitkä. VHH-ruokavalio ei ole myöskään treenaajan ruokavalio pidemmässä juoksussa, sen ainoa tarkoitus on polttaa mahdollisimman nopeasti rasvaa ja säilyttää samalla lihakset.
Treeni on aika kokonaisvaltainen juttu, se sisältää sen treenin lisäksi myös ruokavalion ja levon (unen). Toki kaikki liikunta (ilman oikeaa ruokavaliota ja täyttä lepoa) on aina parempi kuin velttoilu.Tuohan se just on, kun pitäs ymmärtää se kokonaisuus. Ja musta tuntuu, että ymmärrän jotain ja jotakin en ymmärrä. Joku viisaampi pitäs olla vieressä vahtimassa mut alkuun. :D
Joskus mulla oli joku painovartioitten palvelu käytössä, mutta oli niin kamlaa ruokaa mitä niiden ohjeilla piti tehdä että se hiipu into siihin. Muuten kyllä niillä sain painon putoamaan ihan kivasti. Nälkä oli alkuun jatkuvasti...se vähän ärsytti.
Mutta siihinkin tottuu kyllä. Onko sulla heittää mitään hyvää linkkiä mistä noita voisi ominpäin opiskella tai jopa talukkoa jota seurata? Musta tuntuu, että haluan jotakin mihin ei mun taidot täysin riitä...- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
Nyt sä kuulostit jo mun miehelle!! Se on kertonut nuo lihassolu asiat mulle myös. :D
Tuon tuskan ja kivun, mulla vaan on tuo pehmytkudosreumaksikin sanottu fibromyalgia, joka on sitten pirun herkkä ja hybermobiliteetti. Onko salilla mitään ohjausta alkuun? Yliliikkuvana teen helposti kaiken päin persiittä ja saan itteni vaan huonoon kuntoon.
Mies ei lähe mukaan, sen tiiän kun olen kysellyt sitä mukaan...useammin kun kerran. Mihin me lapset laitetaan se sanoo aina..ne on alle kouluikäisiä vielä, ettei pärjää keskenään.
Eikä ole oikeen ketään ketä pyytäs vahtimaankaan, vanhemmat mutta nekin sairastaa jatkuvasti. Ei kehtaa kauheesti heitä kaaksittaa.
Ei mua ehkä se kattominenkaan haittaa, oon kumminkin itseni kanssa silleen sinut että kyllä mua saa katella ja arvostella. Voin nauraa mukanakin, jos huomaan että mulle nauretaan. :)
Silleen itsetunto on kyllä ihan kunnossa..mutta se ohjauksen tarve lähinnä, tötöilen ominpäin. :DAlussa kannattaa tehdä pienillä kuormilla, eli kevyimmillä painoilla keskittyen oikeisiin liikeratoihin. Alku on varmasti kaikille hankalin osuus mutta kun siitä pääsee yli alkaa kroppa jo vaatia sitä kuntosalitreeneistä kehoon erittyvää hyvänolonhormonia. En sano että ihan helppo itseään siihen on motivoida jos ei aikaisemmin olisi harjoitellut. Sitten moni kuvittelee niiden tulosten tulevan nopeasti. Lihaskunnon kanssa pitää tehdä jatkuvaa työtä ja peiliin voi oikeasti katsoa arvostelevasti noin 3 kuukauden periodissa. Yksi mikä heti muuttuu on mieliala, kun teet jotain itsellesi mieliala heti paranee, voi mies ja lapsetki huomata sit et mitä sille äidille on tullu. Ja kohta mies tulee jo mieluusti mukanasi kuntosalille kun epäilee piristyneen mielialan syyksi toista miestä:)
AsianVierestä kirjoitti:
Tupakkaa olen polttanu ihan liian monta vuotta, yli 20 vuotta.
Ilman tupakkia on ilmaisessa pilvessä, tuntuu et oisin kasvannu pituutta 20 cm ja maa olisi kauempana silmistä. Nyt pitää ensin ottaa rauhallisesti tämä pahin narkkiaika. Sit kuormittaa itseään siihen rikkoutumisrajaan saakka, kipu auttaa aina ja minä tykkään kivusta.20 vuotta on pitkä aika. Ite polttelin vain noin vuoden päivät säännöllisen epäsäännöllisesti ja silti oli pitkään tarve päästä tupakalle tietyissä tilanteissa. Muistui oikeen se maku ja se fiilis, kun teki mieli tupakkaa. Se koukuttaa, vaikkei mitään hyvää olekaan. Hiton pahaa, mutta aivot muistaa sen kumminkin hyvänä.
Onko mitään korvaushoitoa käytössä? Purkkaa, tabletteja, laastareita tms? Mun äiti lopetti tupakanpolton purkalla ja tableteilla, imeskelytableteilla ja jäi niihin koukkuun. Isä lopetti 40 vuoden jälkeen sydänkohtaukseen. Se aan loppu kun seinään, eikä ees hönkäystä sen jälkeen. Tupakan kiskominen loppui, oli kuulemma niin helvetillinen kipu se 80 % tukos, että ei halunnut enää kokea sitä. Paksu veri . Ketjupolttaja.
Lääkäri vannotti sillon, että olis loputtava. Ja loppuihan se. :)
Pidäthän pääsi? Se on hienoa jos pääset tupakasta eroon, pidän sulle peukkuja. :)- AsianVierestä
mazy kirjoitti:
20 vuotta on pitkä aika. Ite polttelin vain noin vuoden päivät säännöllisen epäsäännöllisesti ja silti oli pitkään tarve päästä tupakalle tietyissä tilanteissa. Muistui oikeen se maku ja se fiilis, kun teki mieli tupakkaa. Se koukuttaa, vaikkei mitään hyvää olekaan. Hiton pahaa, mutta aivot muistaa sen kumminkin hyvänä.
Onko mitään korvaushoitoa käytössä? Purkkaa, tabletteja, laastareita tms? Mun äiti lopetti tupakanpolton purkalla ja tableteilla, imeskelytableteilla ja jäi niihin koukkuun. Isä lopetti 40 vuoden jälkeen sydänkohtaukseen. Se aan loppu kun seinään, eikä ees hönkäystä sen jälkeen. Tupakan kiskominen loppui, oli kuulemma niin helvetillinen kipu se 80 % tukos, että ei halunnut enää kokea sitä. Paksu veri . Ketjupolttaja.
Lääkäri vannotti sillon, että olis loputtava. Ja loppuihan se. :)
Pidäthän pääsi? Se on hienoa jos pääset tupakasta eroon, pidän sulle peukkuja. :)Kiitos, toivotaan nyt etten haksahda tai pahemmin kilahtele!
AsianVierestä kirjoitti:
Alussa kannattaa tehdä pienillä kuormilla, eli kevyimmillä painoilla keskittyen oikeisiin liikeratoihin. Alku on varmasti kaikille hankalin osuus mutta kun siitä pääsee yli alkaa kroppa jo vaatia sitä kuntosalitreeneistä kehoon erittyvää hyvänolonhormonia. En sano että ihan helppo itseään siihen on motivoida jos ei aikaisemmin olisi harjoitellut. Sitten moni kuvittelee niiden tulosten tulevan nopeasti. Lihaskunnon kanssa pitää tehdä jatkuvaa työtä ja peiliin voi oikeasti katsoa arvostelevasti noin 3 kuukauden periodissa. Yksi mikä heti muuttuu on mieliala, kun teet jotain itsellesi mieliala heti paranee, voi mies ja lapsetki huomata sit et mitä sille äidille on tullu. Ja kohta mies tulee jo mieluusti mukanasi kuntosalille kun epäilee piristyneen mielialan syyksi toista miestä:)
Heh, olen ollut nuorena ja sinkkuna kova liikkumaan ja harrastamaan liikuntaa. Lähinnä aerobic tyyppistä, sekä tanssimista ja pyöräilyä. On mulla ihan liikunallinen pohja olemassa ja tiiän ton tarpeen, kun kroppa tottuu saamaan annoksensa liikuntaa.
Kuntosali treeni vaan on vierasta, reumalla Heinolassa joskus yrittivät sisäänajaa mulle kuntosalia. Mutta se lopahti into kuntoutuksen loputtua. :)
Kyllä ne takuulla huomaa, jos mä en ole kotona. Joka iikka. Mä olen kodin peruskaluste. :D
Joka touhottaa kaiken...no melkeen. :)
Haha, ei veikkaset mustasukkaiseksi viitti isäntää tehdä. Jos se päättäskin, että menköön perkele...eikä lähtiskään salille mukaan sen "toisen" takia. :D
Tulis mulla kuule suru puseroon siinä vaiheessa...mutta kyllä mun oikeasti täytyy alkaa nyt panostamaan itseeni enemmän. Oltava itsekkäämpi jossakin kohtaa Olen lykännyt jo kauan omia tarpeitani.mazy kirjoitti:
Tuohan se just on, kun pitäs ymmärtää se kokonaisuus. Ja musta tuntuu, että ymmärrän jotain ja jotakin en ymmärrä. Joku viisaampi pitäs olla vieressä vahtimassa mut alkuun. :D
Joskus mulla oli joku painovartioitten palvelu käytössä, mutta oli niin kamlaa ruokaa mitä niiden ohjeilla piti tehdä että se hiipu into siihin. Muuten kyllä niillä sain painon putoamaan ihan kivasti. Nälkä oli alkuun jatkuvasti...se vähän ärsytti.
Mutta siihinkin tottuu kyllä. Onko sulla heittää mitään hyvää linkkiä mistä noita voisi ominpäin opiskella tai jopa talukkoa jota seurata? Musta tuntuu, että haluan jotakin mihin ei mun taidot täysin riitä...Naisista tulee mieleen Bettina Gräsbeck.
https://youtu.be/H4gs6LhBoiY
Minä en itse noudata mitään sen kummempaa ruokavaliota, ja tietoni on enemmänkin sellaista hajanaista tietoa. Olen koonnut oman ruokavaliotietouteni useista eri lähteistä ja valinnut niistä itsestäni hyvältä tuntuvia osia.
Bettina Gräsbeckin pätkiä olen katsonut ja niissä on paljon sellaista jossa on logiikkaa. Hän avaa mielestäni aika hyvin aihetta ruokailua käsittelevissä pätkissä.3.14 kirjoitti:
Naisista tulee mieleen Bettina Gräsbeck.
https://youtu.be/H4gs6LhBoiY
Minä en itse noudata mitään sen kummempaa ruokavaliota, ja tietoni on enemmänkin sellaista hajanaista tietoa. Olen koonnut oman ruokavaliotietouteni useista eri lähteistä ja valinnut niistä itsestäni hyvältä tuntuvia osia.
Bettina Gräsbeckin pätkiä olen katsonut ja niissä on paljon sellaista jossa on logiikkaa. Hän avaa mielestäni aika hyvin aihetta ruokailua käsittelevissä pätkissä.Kiitos, laitoin linkin suosikkeihin. Katson sen päivällä. Nyt menee varmaan ohi jo aika moni asia, sen verran väsynyt taas. :)
- Persapahasta
mazy kirjoitti:
Eli tarkalleen ottaen eläinrasvoja pois vai mitä? Vai kaikkea? Sokeria ainakin pois...
Sanotaanko näin että jos jättää Pertin kokonaan pois niin elämänlaatu paranee huomattavasti.
Persapahasta kirjoitti:
Sanotaanko näin että jos jättää Pertin kokonaan pois niin elämänlaatu paranee huomattavasti.
Joo en aatellut Perttiä alkaa kanniskelemaan. :)
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Isommat rinnat on ihan turhat ja vanhemmiten ja lasten jälkeen retkottaa kohti varpaita lopulta. Hikoaa jne. Olen mä mammuttikoon rintojakin nähnyt ja sillon aina osaan olla onnellinen omistani, ettei tässä nyt ollakaan niin suuria kun voitas olla....Rinnat on tietysti kuvailtava vielä sinkuille. En pitäisi tästä jos olisit naiseni.
joku.mättää kirjoitti:
Rinnat on tietysti kuvailtava vielä sinkuille. En pitäisi tästä jos olisit naiseni.
Mitä ihmeellistä kahdella roikkuvassa röllykässä muka on? sä annat nyt ihan liikaa arvoa noille asioille. Mulle ne on vaan osa mua, ei mitään ihmeellisen ihmeellistä ja palvottavaa. xD
Annat ihan älyttömät mittasuhteet...asialla jolla ei ole mitään halvatun väliä millekään tai kellekkään.mazy kirjoitti:
Mitä ihmeellistä kahdella roikkuvassa röllykässä muka on? sä annat nyt ihan liikaa arvoa noille asioille. Mulle ne on vaan osa mua, ei mitään ihmeellisen ihmeellistä ja palvottavaa. xD
Annat ihan älyttömät mittasuhteet...asialla jolla ei ole mitään halvatun väliä millekään tai kellekkään.Voisin luopua rinnoista kokonaan, ne on aivan turha keksintö. :D
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Annat ihan älyttömät mittasuhteet...asialla jolla ei ole mitään halvatun väliä millekään tai kellekkään.Kerro mistä sitten naiselle tulee noin suuri tarve selostaa miesvaltaisella palstalla jos on olemassa se oma mieskin? Tietääkö miehesi, mitä kirjoittelet toisten miesten silmien eteen?
joku.mättää kirjoitti:
Kerro mistä sitten naiselle tulee noin suuri tarve selostaa miesvaltaisella palstalla jos on olemassa se oma mieskin? Tietääkö miehesi, mitä kirjoittelet toisten miesten silmien eteen?
Vastaan eka tärkeimpään, kyllä hän tietää. Hän tiesi jo ottaessaan mitä tulee saamaan. Olemme tutustunee suomi24 palstan kautta ja hän on jo silloin opinut tietämään miten minä palstoilla käyttäydyn ja juttelen. Tyylini on hänelle varsin tuttua.
Enkä salaa kirjoituksiani häneltä, hän tuossa kävelee ohi ja joskus vilkaisee juttujani. Mutta ei häntä kiinnosta näitä jäädä seuraamaan. Pelaaminen on parempaa ajankulua, kun palstoilla höpinä. :)
Se hälle sallittakoon.
Kuten toisaalla kerroin, mulle ihmiskeho on luonnollinen asia. Ei seksualisointia, eikä seksuaalista motivaatiota. Tissi on tissi, reisi on reisi...ihmisessä ne on. :)
Satun olemaan nainen, jos se jonkun pasmat saa sekaisin en mahda mitään.joku.mättää kirjoitti:
Kerro mistä sitten naiselle tulee noin suuri tarve selostaa miesvaltaisella palstalla jos on olemassa se oma mieskin? Tietääkö miehesi, mitä kirjoittelet toisten miesten silmien eteen?
Vastaan eka tärkeimpään, kyllä hän tietää. Hän tiesi jo ottaessaan mitä tulee saamaan. Olemme tutustunee suomi24 palstan kautta ja hän on jo silloin opinut tietämään miten minä palstoilla käyttäydyn ja juttelen. Tyylini on hänelle varsin tuttua.
Enkä salaa kirjoituksiani häneltä, hän tuossa kävelee ohi ja joskus vilkaisee juttujani. Mutta ei häntä kiinnosta näitä jäädä seuraamaan. Pelaaminen on parempaa ajankulua, kun palstoilla höpinä. :)
Se hälle sallittakoon.
Kuten toisaalla kerroin, mulle ihmiskeho on luonnollinen asia. Ei seksualisointia, eikä seksuaalista motivaatiota. Tissi on tissi, reisi on reisi...ihmisessä ne on. :)
Satun olemaan nainen, jos se jonkun pasmat saa sekaisin en mahda mitään.- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Voisin luopua rinnoista kokonaan, ne on aivan turha keksintö. :D
Kuvaile sitten vielä pill.sikin. Se on miehelle ok, ja naisella turha keksintö. Ja luonnollista omien sanojesi mukaan.
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Se hälle sallittakoon.
Satun olemaan nainen, jos se jonkun pasmat saa sekaisin en mahda mitään.Miehenä en katselisi laillasi käyttäytyvää naista. Pitäs riittää mulle esittäytyminen.
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Se hälle sallittakoon.
Satun olemaan nainen, jos se jonkun pasmat saa sekaisin en mahda mitään.Ja sitten totuus: Mies ei tiedä pikku kirjoituksistasi. Lehti näytön eteen tai läppärin kansi kiinni. Semmosta se. Samanlaisia mimmejä on nähty.
joku.mättää kirjoitti:
Miehenä en katselisi laillasi käyttäytyvää naista. Pitäs riittää mulle esittäytyminen.
Ole sitten vaan helvetin iloinen, ettet ole mun mies. 👍
joku.mättää kirjoitti:
Ja sitten totuus: Mies ei tiedä pikku kirjoituksistasi. Lehti näytön eteen tai läppärin kansi kiinni. Semmosta se. Samanlaisia mimmejä on nähty.
Ompa sulla huonoja naiskokemuksia. Mä voin vaikka viedä tämän puhelimen tai läppärin ukon syliin ja sanoa lue, kommentoi. Ja se sanoo, ettei kiinnosta suomi 24 lätinät. 😝
Kuin sä jaksat höpöttää siellä..onko mulla kummallinen mies?joku.mättää kirjoitti:
Kuvaile sitten vielä pill.sikin. Se on miehelle ok, ja naisella turha keksintö. Ja luonnollista omien sanojesi mukaan.
Heh, sekö sua kiinnostaa? En kuvaile, se osa on osa josta en just viitti juur puhua.
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Heh, sekö sua kiinnostaa? En kuvaile, se osa on osa josta en just viitti juur puhua.
Sehän piti olla niin luonnollista ja rentoa äskeisen mukaan. Mieli vaihtelee kuin tuuliviiri. Niinkuin sanoit ”ihmisessä ne on”, ja luonnollista. Joo ei kiinnosta toisen omat, mutta yritähän pysyä sanojesi takana. Miesfeedbackiä säkin haluat niinku kaikki mimmit. Vaikka vieraalta.
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Ompa sulla huonoja naiskokemuksia. Mä voin vaikka viedä tämän puhelimen tai läppärin ukon syliin ja sanoa lue, kommentoi. Ja se sanoo, ettei kiinnosta suomi 24 lätinät. 😝
Kuin sä jaksat höpöttää siellä..onko mulla kummallinen mies?Se on sun sanas. Todellisuus voi ollakin muuta.
joku.mättää kirjoitti:
Sehän piti olla niin luonnollista ja rentoa äskeisen mukaan. Mieli vaihtelee kuin tuuliviiri. Niinkuin sanoit ”ihmisessä ne on”, ja luonnollista. Joo ei kiinnosta toisen omat, mutta yritähän pysyä sanojesi takana. Miesfeedbackiä säkin haluat niinku kaikki mimmit. Vaikka vieraalta.
Sukuelimet ei kiinnosta puheenaiheena. Mut nukkumaan, tää kiertää jo kehää.😌
Öitä.- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Ole sitten vaan helvetin iloinen, ettet ole mun mies. 👍
Jep.
joku.mättää kirjoitti:
Se on sun sanas. Todellisuus voi ollakin muuta.
No valokuvako pitäs ottaa todistusaineistoksi?😃
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
Sukuelimet ei kiinnosta puheenaiheena. Mut nukkumaan, tää kiertää jo kehää.😌
Öitä.Miehiset ovat ainakin aiemman perusteella aloittajaa kiinnostaneet. Öitä.
- joku.mättää
mazy kirjoitti:
No valokuvako pitäs ottaa todistusaineistoksi?😃
Kaikenhan olet tänne kuvannut. Iso kainalo taitaa enää puuttua.
joku.mättää kirjoitti:
Kaikenhan olet tänne kuvannut. Iso kainalo taitaa enää puuttua.
Niin ja edelleen se paljaan perseen kuva, toiset on senkin jo näyttäneet.😉
Oot ehkä tietoinen..köhmazy kirjoitti:
Nyt sä kuulostit jo mun miehelle!! Se on kertonut nuo lihassolu asiat mulle myös. :D
Silleen itsetunto on kyllä ihan kunnossa..mutta se ohjauksen tarve lähinnä, tötöilen ominpäin. :DHuomenta Masy:) mä oon taas täällä,hereillä ollu monta tuntia mulla on ollut ihme juttu jo monta päivää,aina samoihin aikoihin alkaa karsea niska/silmäntaus särky,epäilen migreeniä mutta aika jännä että joka aamu 5-8 aikaan alkaa argh ^-^ oon yrittänyt säästää lääkkeitä kun ne rupes lekurissa pantaa niitä,eivät meinanneet antaa mun pitkän ajan migreenilääkettä,piti melkein huutaa että millään helvetin panadolilla ei mun rankat aurat ja puutumiset lähde.
niin piti sanoa että ole tarkkana sen treenaamisen kanssa jos sulla on reumaa ja muita nivelongelmia. nämä terveet ei ota huomioon meitä sairaita kun jakelevat ohjeita:) me kun saadaan damagea vähän helpommin ja palautumiseen menee pidempään. jos treenaat sunkin kannattaa hankkia tuet. mulla on treenaamiset nolla nykyään,tää mesta..kun on se "tuntematon koko kehon tulehdustila" päällä non stop,aluks sitä yritti vähän,oli painoja oli kahvakuulia ja "kumppareita" kokeilin joogaa ja pilatesta mutta oli pakko lopettaa kun yhden treenin jälkeen olit sängyssä kipujen kanssa koko viikon ja kun ei oikein kukaan oo auttamassa niin ei totaali dead sais olla ^-^ mun on siis PAKKO onnistua ruokavalion kanssa ja mä niin odotan super karppaamista,kun uusi vuosi ohi:)peppupupu kirjoitti:
Huomenta Masy:) mä oon taas täällä,hereillä ollu monta tuntia mulla on ollut ihme juttu jo monta päivää,aina samoihin aikoihin alkaa karsea niska/silmäntaus särky,epäilen migreeniä mutta aika jännä että joka aamu 5-8 aikaan alkaa argh ^-^ oon yrittänyt säästää lääkkeitä kun ne rupes lekurissa pantaa niitä,eivät meinanneet antaa mun pitkän ajan migreenilääkettä,piti melkein huutaa että millään helvetin panadolilla ei mun rankat aurat ja puutumiset lähde.
niin piti sanoa että ole tarkkana sen treenaamisen kanssa jos sulla on reumaa ja muita nivelongelmia. nämä terveet ei ota huomioon meitä sairaita kun jakelevat ohjeita:) me kun saadaan damagea vähän helpommin ja palautumiseen menee pidempään. jos treenaat sunkin kannattaa hankkia tuet. mulla on treenaamiset nolla nykyään,tää mesta..kun on se "tuntematon koko kehon tulehdustila" päällä non stop,aluks sitä yritti vähän,oli painoja oli kahvakuulia ja "kumppareita" kokeilin joogaa ja pilatesta mutta oli pakko lopettaa kun yhden treenin jälkeen olit sängyssä kipujen kanssa koko viikon ja kun ei oikein kukaan oo auttamassa niin ei totaali dead sais olla ^-^ mun on siis PAKKO onnistua ruokavalion kanssa ja mä niin odotan super karppaamista,kun uusi vuosi ohi:)Huomenta Peppis!😃
En mäkään montaa tuntia nukkunut, kurkkua kutittaa ja yskiessä tulee verenmakua suuhun. Tuntuu kun olis joku ziipale kurkussa. Nielastessa tuntuu, et ois jotain ylimäärästä kurkussa. Mikä sitten kaihertaa ja kutittaa, yskittää...
Joo ei voi ihan riuhtoa, kuten nk. terveet verrokit tai muuten on säpäleinä. Nivelreumaa ei ole, mutta pehmytkudosta on joka puolella kroppaa ja se myös kipuilee...kaikkialla. Nämä kylmät ja vaihtelevat sää olosuhteet on yks riesa kanssa, mullakin on ollut melkein joka päivä päänsärkyä.
Siedettävää ja rasittavaa...lääkettä on napsittu. Migreeniin pitää hakea tänään lisää droppia. Nenäsuihketta, mikä onneks nykyään jo auttaa. Jos ajoissa ehtii suihkasee nenään. 😊
Mulla on perhe jo niin tottunut näihin ja että sinnitellen ja sisulla mennää. Keväällä, kun alkaa lämpenee kohenee vointi vähän. Kesällä on jo hyvä, ellei kuumasta tuu kaali kipeeks. Liika kuumakin laukasee päänsärkyä...😣
Kuis sä vietät muuten uutta vuotta?☺️
Tuleeko sulle ketoosista kehno olo? Joskus 27 iässä kokeilin karppi tyyppistä, tehokasta yhdistettynä runsaaseen liikuntaan mutta kyllä mä kipeekin olin...mazy kirjoitti:
Huomenta Peppis!😃
En mäkään montaa tuntia nukkunut, kurkkua kutittaa ja yskiessä tulee verenmakua suuhun. Tuntuu kun olis joku ziipale kurkussa. Nielastessa tuntuu, et ois jotain ylimäärästä kurkussa. Mikä sitten kaihertaa ja kutittaa, yskittää...
Joo ei voi ihan riuhtoa, kuten nk. terveet verrokit tai muuten on säpäleinä. Nivelreumaa ei ole, mutta pehmytkudosta on joka puolella kroppaa ja se myös kipuilee...kaikkialla. Nämä kylmät ja vaihtelevat sää olosuhteet on yks riesa kanssa, mullakin on ollut melkein joka päivä päänsärkyä.
Siedettävää ja rasittavaa...lääkettä on napsittu. Migreeniin pitää hakea tänään lisää droppia. Nenäsuihketta, mikä onneks nykyään jo auttaa. Jos ajoissa ehtii suihkasee nenään. 😊
Mulla on perhe jo niin tottunut näihin ja että sinnitellen ja sisulla mennää. Keväällä, kun alkaa lämpenee kohenee vointi vähän. Kesällä on jo hyvä, ellei kuumasta tuu kaali kipeeks. Liika kuumakin laukasee päänsärkyä...😣
Kuis sä vietät muuten uutta vuotta?☺️
Tuleeko sulle ketoosista kehno olo? Joskus 27 iässä kokeilin karppi tyyppistä, tehokasta yhdistettynä runsaaseen liikuntaan mutta kyllä mä kipeekin olin...Konnichiwa Masyyy :D
Jos nyt tulee typoja älä välitä,en ole kännissä haha samperi et jomottelee silmien takana grrr. Mä muuten luin että on olemassa myös "niskamigreeni" se just tuntuu vain niskassa ja silmissä,migreeni kipu on vähän kovempaa kuin "tavallinen" hedari niin kuin tiedät:) Mulla on kuluneen vuoden aikana migrus muuttanu muotoa monta kertaa! Kai se on pakko alkaa vetää niitä lääkkeitä taas,isommalla annostuksella,otan vain murusen nyt koska säästän^_^
Voi eiiii,kuulostaa siltä että tauti tulossa sulla,toi karhee kurkku!:/ Yleensä tolla ärsyttävällä kurkulla on alkanu pahimmat räkätaudit,kannattaa ottaa jotain droppia ja äkkiä,ehkä selätät sen:/ Nythän on vaikka mitä liikkeellä,ne influensatkin:o Ootko muuten kokeillut inkivääriä,se on aika tehokas droppi flunssiin ja muihin:) lol,kirjoitin ootko kokeillut "onkivaaria" haha:D
Niimpä,mä muistan kun kerroit noista nivel ja kiputiloista. Meidän suvussa on nivelreumaa paljon..mähän en täällä todellakaan kaikkea kerro,mikä mun kroppaa vaivaa..mulle tehtiin reumakokeita koska nivelet paskana,patteja ja sormet aika vääntyny,ei löytyny reumaa mutta noh,reumantapainen tulehdus. kaikki,ihan kaikki mitä mulla on nyt on tän kämpän/paikan aikaansaannosta. arvaa vituttaako,kuka korvaa mulle mun menetetyn terveyden? ei kukaan,nyt ei saa nappejakaan enää,lääkkeitä>:/ mulla on ranteet heikko kohta,mökilläkin jos teen hommia pakko laittaa ne tuki jutut tai sitten tota "kovaa sidettä" se on aika kätevää,sunkin kannattaa kokeilla:) mä kyllä tiesin että sä tiedät nää kuntoilu jutut,ettet ihan täysillä ala kenenkään ohjeilla tekemään niin että nivelet ruskaa:) sä kyllä kuulostat aika hyvä kuntoselle silleen,kuitenkin joka päivä teet aika liikkuvaa duunia..liikut koko päivän vaikka särkis kroppaa,propseja tosta. monet ei tajua miltä tuntuu kun "aina särkee" mutta on kuitenkin pakko tehdä. Toivottavasti sulla kuitenkin on joskus kipu vapaitakin päiviä??:/
Suomen ilmasto on yks pahin kipu-ja migreenipotilaille. täällä on melkein AINA kylmää ja kosteaa,tuulen kanssa ja ilmanpaineet on kovat. Monet muuttaa tonne keski-ja etelä eurooppaan ihan terveyden takia..se olis se epsanja hyvä meille,tai israel :)
Mä oon lukenut tosta nenäsumute migreenilääkkeestä,se varmaan auttaa tosi nopeasti,voiko sitä ottaa jos on jo aurat päällä??:) ihan vaan kyselen jos sais testata joku päivä..
mutta nyt,ei särky puheita enää,me aina puhutaan jomotuksista kuin vanhat mummot haha:D koska on uusi vuosi aloitetaan se pirteällä mielellä hai! mä oon ihan täällä,sen verran tööt ettei jaksanu lähtee ulos,ehkä ens vuonna. syön tänään jädeä ja katson mr.beaniä,ja raketteja :) mietin ottaisko muutaman snapsin,ehkäpä ehkäpä,täytyy vielä tehdä uuden vuoden taikoja:D
mä oon nyt paljon miettiny tota karppaamista. sillon kun mulla todettiin toi kilpparivamma,hashimotos droppasin vehnät ja muut kertaheitolla,karppasin vuosia ja täytyy sanoa,voin todella hyvin silloin,ibs:kin oli melkein poissa. se vaan sopii mulle..nyt on taas vetäny vaikka mitä "paskaa" koko vuoden ja kyllähän se tuntuu,voi noi migreenit johtua siitäkin,verensokeri nääs niinku tiedät,mä oon hypoglysemikko myös ^-^ ketoosi olo on aluksi kauhea,joskus on pakko lopettaa kesken,se nesteen poistuminen(käyn vessassa jopa 10 minsan välein ja lorotat kun hevonen) ja ihme hönö olo päässä,voi olla liikaa. Joskus on parempi tehdä semi karpilla,eli mennä siinä keskellä..mutta aivan varmasti alkaa voida paremmin kun kuona alkaa poistua ja kroppa ei kilju sokeria ja mössöhydraatteja enää:)
lääh mikä viesti,pistin parasta näillä puusilmillä haha miten teidän uutta vuotta vietetään? aijotteko posautella raketteja? ja entäs tinan valaminen,sitä ei saa unohtaa!:D- wanhaämmä
peppupupu kirjoitti:
Huomenta Masy:) mä oon taas täällä,hereillä ollu monta tuntia mulla on ollut ihme juttu jo monta päivää,aina samoihin aikoihin alkaa karsea niska/silmäntaus särky,epäilen migreeniä mutta aika jännä että joka aamu 5-8 aikaan alkaa argh ^-^ oon yrittänyt säästää lääkkeitä kun ne rupes lekurissa pantaa niitä,eivät meinanneet antaa mun pitkän ajan migreenilääkettä,piti melkein huutaa että millään helvetin panadolilla ei mun rankat aurat ja puutumiset lähde.
niin piti sanoa että ole tarkkana sen treenaamisen kanssa jos sulla on reumaa ja muita nivelongelmia. nämä terveet ei ota huomioon meitä sairaita kun jakelevat ohjeita:) me kun saadaan damagea vähän helpommin ja palautumiseen menee pidempään. jos treenaat sunkin kannattaa hankkia tuet. mulla on treenaamiset nolla nykyään,tää mesta..kun on se "tuntematon koko kehon tulehdustila" päällä non stop,aluks sitä yritti vähän,oli painoja oli kahvakuulia ja "kumppareita" kokeilin joogaa ja pilatesta mutta oli pakko lopettaa kun yhden treenin jälkeen olit sängyssä kipujen kanssa koko viikon ja kun ei oikein kukaan oo auttamassa niin ei totaali dead sais olla ^-^ mun on siis PAKKO onnistua ruokavalion kanssa ja mä niin odotan super karppaamista,kun uusi vuosi ohi:)"..niin piti sanoa että ole tarkkana sen treenaamisen kanssa jos sulla on reumaa ja muita nivelongelmia. nämä terveet ei ota huomioon meitä sairaita kun jakelevat ohjeita.."
Hyvä huomio. Mulla on muuten myös nivelvaivoja, tulehduksellisia. Mutta aina vaan ollut vähemmän, kun treenaan. Nyt olen jo vuosia selvinnyt pakkaskauden alettua yöt ilman särkylääkkeitä. Tauon jälkeen uudelleen aloittaessa kaiken pysäyttävä kipu on ihan normaalia. Sen vuoksi heti seuraavana päivänä liikkeelle, se helpottaa, vaikka alkuun tuntuu että taju lähtee :D
Jos joku paikka tulehtuu tai hajoaa, se ei estä toisten raajojen liikuttamista. Päin vastoin, kaikki liike parantaa. Tulehtunutta niveltä ei tokikaan kipeästi vemputella, mutta muuta kroppaa - saadaan veri kiertämään ja aineenvaihdunta toimimaan. Myös sillä kipeällä lepoalueella, sinne saadaan silloin tehotoimitettua parantavat ainesosat :) Toki kuunnellaan lääkäriä, kuumeessa ei lähdetä sykkeitä nostelemaan. Mutta joskus kevyt 20-30 min kävely vaikkapa umpiräkäisenä 38 asteen kuumeessa tekee todella hyvää.
Mulle lääkäri on aina antanut ohjeeksi, että jatka treenaamista. Myös ikävästi kipeytyneen nivelen kohdalla. Kirjoitti särkylääkkeet ja sanoi että pahaa kipua ei tietenkään saa tuntua. Kortisonipiikkiä en ole tarvinnut vielä kertaakaan. Lääkärit tietää että treenaajat erottavat mikä on hyvää ja pahaa kipua. Siinä mielessä koen olevani hiukan etuoikettu, saan riehua vapaammin ;) - AsianVierestä
Hmm...kannattaa joskus ottaa joku riski jonkinlaisen siedätyshoidon parissa.
Migreeni on kyllä psyykkeen ja lihaksiston yhteisvaikutuksesta tuleva juttu.
Valoväläykset, näkökenttähäiriöt, tasapainohäiriöt, päänsärky ja pahoinvointi.
Joogaaminen, lihasten avaaminen jokainen päivä ja hyvä lepo voisivat olla ne ensimmäiset jutut mitä kannattaa kokeilla. wanhaämmä kirjoitti:
"..niin piti sanoa että ole tarkkana sen treenaamisen kanssa jos sulla on reumaa ja muita nivelongelmia. nämä terveet ei ota huomioon meitä sairaita kun jakelevat ohjeita.."
Hyvä huomio. Mulla on muuten myös nivelvaivoja, tulehduksellisia. Mutta aina vaan ollut vähemmän, kun treenaan. Nyt olen jo vuosia selvinnyt pakkaskauden alettua yöt ilman särkylääkkeitä. Tauon jälkeen uudelleen aloittaessa kaiken pysäyttävä kipu on ihan normaalia. Sen vuoksi heti seuraavana päivänä liikkeelle, se helpottaa, vaikka alkuun tuntuu että taju lähtee :D
Jos joku paikka tulehtuu tai hajoaa, se ei estä toisten raajojen liikuttamista. Päin vastoin, kaikki liike parantaa. Tulehtunutta niveltä ei tokikaan kipeästi vemputella, mutta muuta kroppaa - saadaan veri kiertämään ja aineenvaihdunta toimimaan. Myös sillä kipeällä lepoalueella, sinne saadaan silloin tehotoimitettua parantavat ainesosat :) Toki kuunnellaan lääkäriä, kuumeessa ei lähdetä sykkeitä nostelemaan. Mutta joskus kevyt 20-30 min kävely vaikkapa umpiräkäisenä 38 asteen kuumeessa tekee todella hyvää.
Mulle lääkäri on aina antanut ohjeeksi, että jatka treenaamista. Myös ikävästi kipeytyneen nivelen kohdalla. Kirjoitti särkylääkkeet ja sanoi että pahaa kipua ei tietenkään saa tuntua. Kortisonipiikkiä en ole tarvinnut vielä kertaakaan. Lääkärit tietää että treenaajat erottavat mikä on hyvää ja pahaa kipua. Siinä mielessä koen olevani hiukan etuoikettu, saan riehua vapaammin ;)hei wanha,kiitti aika hyvästä viestistä,mulla on vähän kysyttävää haha mutta pakko kirjottaa myöhemmin,toi edellinen pitkä viesti imi kaikki mehut. nyt on pakko lepuuttaa silmiä. Mä oon viime aikoina miettiny ettei mullekin vaan olis tulossa se fibromyalgia kaiken päälle,meillä on sitäkin suvussa. Hiton hitto,siihen ainaskin loppuis ne viimesetkin liikkumiset ^_^ Sullakin on siis nilvelvaivoja? ne voi olla TOSI kivuliaita,mä en ymmärrä,vaikka lätkin magnesium öljyä ja otan tulehdusta alentavia rohdoksia,mikään ei muutu,kipeenä pysyy..Sillon jos mä vähän yritän treenata jotain,niin se kipu jälkeenpäin on ihan outoa,se tuntuu tosi syvällä ja joskus ihan kunnolla tärisee lihas,kuulostaa tyhmälle mut toi aina vähän pelottaa ja ei viitti jatkaa:/
- Dirtykalevi
En ole varma reiteni ympärysmitasta mutta penikseni ympärysmitta on 11cm
- Luuliksmuuta
Onpa pikkarainen;)
Muistan joskus aikoinaan lukeneeni että Alberto Tomban reidenympärys oli aktiivivuosina 92 senttiä. Siinä on jo reidellä kokoa, ja huippu-urheilijan ollessa uransa huipulla, lihas on taatusti myös sitä ihteään.
Löysällä ihmisellä nuo ympärysmitat eivät kerro oikeastaan mitään lihaksista, usein laihtuessa noista "lihaksista" lähtee iso osa pois. Toinen asia mitatessa on "paine" lihaksissa, rasituksen jälkeen lihakset ovat "pulleammat" kuin palautumisen jälkeen.
Normaalilihaisilla (*naisellisen pehmeillä*) naisilla lienee paksummat reidet kuin keskiverto miehillä, mutta pohkeissa on sellainen jännä optinen harha. Minä luulin aikoinaan että exälläni oli isommat pohkeet kuin minulla (toki hänellä oli isot pohkeet perua baletista), mutta mittanauha kyllä osoitti toisin. Naisen lyhyessä sääressä pohjelihas näyttää paljon pulleammalta kuin miehen pidemmässä sääressä.Ups, löysä..no en haluis ajatella olevani LÖYSÄ...vähän pehmeä ehkä. :D
On mitattu tuo pohkeiden ympärys ja kyllä mulla on isompi mitta. Toisaalta pohkeitakin on erimallisia?
Painettahan mulla on kyllä aina lihaksissa, särkeekin sairaasti...aina.mazy kirjoitti:
Ups, löysä..no en haluis ajatella olevani LÖYSÄ...vähän pehmeä ehkä. :D
On mitattu tuo pohkeiden ympärys ja kyllä mulla on isompi mitta. Toisaalta pohkeitakin on erimallisia?
Painettahan mulla on kyllä aina lihaksissa, särkeekin sairaasti...aina.Sun reisimitta on oikein hyvä, lihakset kasvattaa sitä tosiaan. Ja otetaan nyt pituutesi huomioon.
Mulla on vaihdellut 44-53 cm välillä aikuisiällä. Mutta otetaan nyt huomioon toi mun koko muutenkin.
Mulla lihassärkyihin (etenkin jaloissa) auttoi jäsenkorjaaja. Sunkin lähellä on sellainen. Ne virheasennot kuormitti väärällä tapaa, varsinkin kun kävelin enemmän. Ja sitten kävin hierojalla. Myös venyttelytekniikka oli puutteellinen.elisakettu kirjoitti:
Sun reisimitta on oikein hyvä, lihakset kasvattaa sitä tosiaan. Ja otetaan nyt pituutesi huomioon.
Mulla on vaihdellut 44-53 cm välillä aikuisiällä. Mutta otetaan nyt huomioon toi mun koko muutenkin.
Mulla lihassärkyihin (etenkin jaloissa) auttoi jäsenkorjaaja. Sunkin lähellä on sellainen. Ne virheasennot kuormitti väärällä tapaa, varsinkin kun kävelin enemmän. Ja sitten kävin hierojalla. Myös venyttelytekniikka oli puutteellinen.Jäsenkorjaajaa mulle on muutama muukin suositellut. Mies muun muassa, kun selkäkin ja lantio on kierossa. Näkee kuulemma selvästi kun olen mielestäni suorassa, niin kiertää ranka ja lantio kieroon.
Pituuserojakin on ollut jaloissa ihan peräti 2 cmm...
Sitten olen vielä psykosomaattinen tyyppi, mitä enemmän henkisesti tulee kuormaa se kaikki kasaantuu fyysisinä oireina kroppaan.... :(
Mitä semmonen jäsenkorjaaja yleensä noin maksaa?mazy kirjoitti:
Jäsenkorjaajaa mulle on muutama muukin suositellut. Mies muun muassa, kun selkäkin ja lantio on kierossa. Näkee kuulemma selvästi kun olen mielestäni suorassa, niin kiertää ranka ja lantio kieroon.
Pituuserojakin on ollut jaloissa ihan peräti 2 cmm...
Sitten olen vielä psykosomaattinen tyyppi, mitä enemmän henkisesti tulee kuormaa se kaikki kasaantuu fyysisinä oireina kroppaan.... :(
Mitä semmonen jäsenkorjaaja yleensä noin maksaa?Nuo kieroasennot tulee sulla pahenemaan ajan mittaan. Ja teet fyysistä hommaa niin paljon, että kuormitus (väärissäkin) paikoissa lisääntyy. Jalkojen pituuseroa saat tasattua tukipohjallisiilla. Jos
sulla on rankakieroutta ja eroa noinkin paljon, voisit yrittää hankkia maksusiotumusta yksilöllisiin tukipohjallisiin, maksavat nimittäin aika lailla. Mutta jos olet menossa jäsenkorjaukseen, niin pituusero voi talttua silläkin.
Muistelen että 75-100e kerta, joka on noin parin tunnin käsittely. Ite sain vähän asevelialennusta, mutta muistelen että noissa hinnoissa ne normisti olisi. Joskus keväällä kävin ja kesällä kävi tarkkaamassa tilanteen, lantio oli pysynyt linjassa. Mulla selkäongelmat väheni ja etenkin se h-moinen kipu jaloissa hävisi. Huom, yhdellä käynnillä, mutta jotkut tarvitsevat useampia. Kunhan kerkeen, laitatan tuon yläkropan kanssa.elisakettu kirjoitti:
Nuo kieroasennot tulee sulla pahenemaan ajan mittaan. Ja teet fyysistä hommaa niin paljon, että kuormitus (väärissäkin) paikoissa lisääntyy. Jalkojen pituuseroa saat tasattua tukipohjallisiilla. Jos
sulla on rankakieroutta ja eroa noinkin paljon, voisit yrittää hankkia maksusiotumusta yksilöllisiin tukipohjallisiin, maksavat nimittäin aika lailla. Mutta jos olet menossa jäsenkorjaukseen, niin pituusero voi talttua silläkin.
Muistelen että 75-100e kerta, joka on noin parin tunnin käsittely. Ite sain vähän asevelialennusta, mutta muistelen että noissa hinnoissa ne normisti olisi. Joskus keväällä kävin ja kesällä kävi tarkkaamassa tilanteen, lantio oli pysynyt linjassa. Mulla selkäongelmat väheni ja etenkin se h-moinen kipu jaloissa hävisi. Huom, yhdellä käynnillä, mutta jotkut tarvitsevat useampia. Kunhan kerkeen, laitatan tuon yläkropan kanssa.Itseasiassa kävin jalkoihin perehtyneellä fyssalla. Hän sanoi, että jalkaholvi on hiukan madaltunut ja vaivasenluut tulee olemaan, mutta pohkeen ja akilleen kireys oli huolestuttavaa. Pohjallisia sillon mietittiin, mutta hän meinas että ihan pienikin holvin tukeminen ja venytykset , teippaus auttaisi.
Venytykset auttoi aika kivasti ja pohjallisia mulla on vähän joka lähtöön, teetettyjä ja hyllyst suoraan ostettuja. Joskus teippaan jalan kun alkaa vihoittelemaan toi viuhka...
Kyllähän mä siivoojana saan aikalailla riipuen kohteesta heilua jalkojeni ja kroppani kanssa sen 8h päivässä. Ees taas. :)
Joskus on paljonkin kuormitusta. Mutta positiivista on, että sitä työtä ei voi perseellään istuen tehdä eli tulee liikuttua!! :)
Ei toi minusta paha hinta ole terveydestä. Mun tarvii etsiä se jäsenkorjaaja jostakin luuriin.. :)
Hierontaa mä rakastan yli kaiken, mutta jos velä tuon rangan saisi savolaisuudesta oikenemaan, niin hyvä homma!
- Riplomaatti
Hyvä olla mittarull..anteeksi, korjaan -nauhassa pelipituu., korjaan mmm...pelivaraa...pah..korjaan, *yskäisy*hyvän päivän varalle...juuh...pidelly ilmoja...;)
- AsianVierestä
Kyllä se on hyvä olla se rullamitta mukana jos näkee oikein muhkeat kankut omaavan naisen. Voi sitten vähä mitoittaa kannattaako sitä mistä suunnasta lähestyä:)
Äää, älä ala mulle kuule yhtään siinä. ..perkk.. :D
Mää kun saan kiinni, niin oot ihmeissäsi..mitäs muuta muttako milläs pikkunen ukko pääsee alta pois jos nurin kaadan. :D- Riplomaatti
AsianVierestä kirjoitti:
Kyllä se on hyvä olla se rullamitta mukana jos näkee oikein muhkeat kankut omaavan naisen. Voi sitten vähä mitoittaa kannattaako sitä mistä suunnasta lähestyä:)
Nyt ku tuli puheeksi..näin yx päivä yhdes kaupas metrin rullamittoja. Käteviä, kahden euron kokoinen ja puoli senttiä paksu, mahtuu vaikka kolikkotaskuun ja aina mukana, jos...siis sattuis vaikka yhtäkkiä tarvitsemaan..tosin onhan se vain yksi metri...
Riplomaatti kirjoitti:
Nyt ku tuli puheeksi..näin yx päivä yhdes kaupas metrin rullamittoja. Käteviä, kahden euron kokoinen ja puoli senttiä paksu, mahtuu vaikka kolikkotaskuun ja aina mukana, jos...siis sattuis vaikka yhtäkkiä tarvitsemaan..tosin onhan se vain yksi metri...
Päh, ei mulle metrinen riitä mihinkään. :)
No hattu mitaksi just just riittää...hähä. ;)
Mulla reisi 63 ja pohje 40.
- firstworldproblems
Vajaat 59 senttiä ihan ylhäältä, pohje 35. Lihasta sekä läskiä muttei selluliittia. Lantio reilun metrin ja vyötärö sen 63cm. Eipä kovin paljoa reiden koko kiinnosta :D
Ampiainen. :)
Tommoset mittanauhat , ne pitäs hävittää kokonaan...varsinkin heikolla hetkellä olla kaukana niistä.
- myötähäpeää
Ei taas niin mitään järkeä ketjussa.
- AsianVierestä
Onneksi sun kommentti pelasti koko ketjun, lopussa se kiitos seisoo.
- tarkat.mitat
AsianVierestä kirjoitti:
Onneksi sun kommentti pelasti koko ketjun, lopussa se kiitos seisoo.
Mulla on kans vee noin 10 cm vasemmalta oikealle mitattuna, muoviviivottimella. Vasen utare painaa ehkä 5 kg ja tuo toinen 3 kg. Veen huulet leikkautan, koska voi olla, että se on viistoon kaartuva ja vino. Persehän on täydellinen tarakka muutoin. Sivuprofiilia on kehuttu muhevaksi ja käteen käyväksi. Reisien välissä näkyy rako ja valkaisen ehkä myös reiän. Kaikki haluavat aijaahan kuvan. Olen kova tyttö niitä sinne vieraille miehille lähettelemään. Voin pyllistää seuraavaan tai kyykätä.
tarkat.mitat kirjoitti:
Mulla on kans vee noin 10 cm vasemmalta oikealle mitattuna, muoviviivottimella. Vasen utare painaa ehkä 5 kg ja tuo toinen 3 kg. Veen huulet leikkautan, koska voi olla, että se on viistoon kaartuva ja vino. Persehän on täydellinen tarakka muutoin. Sivuprofiilia on kehuttu muhevaksi ja käteen käyväksi. Reisien välissä näkyy rako ja valkaisen ehkä myös reiän. Kaikki haluavat aijaahan kuvan. Olen kova tyttö niitä sinne vieraille miehille lähettelemään. Voin pyllistää seuraavaan tai kyykätä.
Noihan on ihan trollin mitat!!! Jumatsuikka...saatiin aito trollikin palstalle. viimeinkin. On sua ootettukin. :D
tarkat.mitat kirjoitti:
Mutta se aijaa kuva unotu, mihin se jäi? Paa tulemaan, nähään trollin oikeen kyykyssä. :D
- tarkat.mitat
mazy kirjoitti:
Noihan on ihan trollin mitat!!! Jumatsuikka...saatiin aito trollikin palstalle. viimeinkin. On sua ootettukin. :D
Mieheni on 200 cm pitkä. Torso on kuin kreikkalaisella kiekonheittäjällä. Hän käy viidesti viikossa salilla, kunnon takia vain, kultaisella klubikortilla. Emme silti ole parempaa väkeä, mutta halusin kertoa.
tarkat.mitat kirjoitti:
Mieheni on 200 cm pitkä. Torso on kuin kreikkalaisella kiekonheittäjällä. Hän käy viidesti viikossa salilla, kunnon takia vain, kultaisella klubikortilla. Emme silti ole parempaa väkeä, mutta halusin kertoa.
Hyvää tekee joskus kertoakin. harvoin teikäläiset parempi väki meikäläisiä,, huonompaa väkeä arvostaakaan niin paljon että ees vittuilla viittis. On niin hyvää väkeä nääs. :)
- Kskdkrkrjdkd
Ootko Eveliina?
- Jhhl
mazy kirjoitti:
En ole Eveliina. :)
Kyllä olet koska
- Kskdkrkrjdkd
mazy kirjoitti:
En ole en. Koskaan. :)
Kummalla sitten reidet röllöttää enemmän? Osaatko arvioida?
Kskdkrkrjdkd kirjoitti:
Kummalla sitten reidet röllöttää enemmän? Osaatko arvioida?
Riippuu Eveliinasta. :)
- Jhhl
mazy kirjoitti:
En ole en. Koskaan. :)
Sori mä olen vähän juovuksissa
Säähän oot sorjareitinen sitten 😀 Itsellä paksuimmasta kohtaa, eli ihan reiden yläosassa on yli 60. Toisaalta reiden puolessa välissä, 15 cm alempana oli 48. Että ei kyllä hankaa reidet kävellessä yhteen, mitä meillä paksureitisillä pitäisi . Enpä ole ennen reisiä mitannut, uuden vuoden kunniaksi nyt sitten tämäkin 😊 En ole huolissani, kun vyötärö kumminkin 65. Keski-ikäiselle tädille ok.
- AsianVierestä
Ethän yhtään kiristele sitä mittanauhaa eri tavoin kun mittaat reittä tai vyötäröä?
Aika mahdotonta jos vyötärö ja reisi olisivat lähes samankokoisia. Sano sitten vielä että sinulla on C90 rintaliivit niin alkaa kuola valumaan monessa taloudessa.
Nyt saatiin oikea Dolly Parton! Tuohan on parempi noin päin, että kertyy reiteen kun vyötärölle. Reidestä vielä taitaa helpommin saada poiskin, jos tahtoo kun vyötäröltä.
65 on varsin hoikka, joten ei hätäpäivää sisuskalujen rasvoittumisen kanssa.😃
Varo nyt kumminkin, jollekin voi olla liikaa että jollain on tuommoset mitat!😆
Hyvää uutta vuotta!☺️AsianVierestä kirjoitti:
Ethän yhtään kiristele sitä mittanauhaa eri tavoin kun mittaat reittä tai vyötäröä?
Aika mahdotonta jos vyötärö ja reisi olisivat lähes samankokoisia. Sano sitten vielä että sinulla on C90 rintaliivit niin alkaa kuola valumaan monessa taloudessa.
Nyt saatiin oikea Dolly Parton!Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole isorintaista sorttia. Ihan perus B-kupit on. Sillälailla epäsuhtaista tyyppiä :) Mutta joo itsekin yllätyin reiteni koosta. Vyötärön- ja lantion ympärystä on tullut enemmän mitattua, esim. vaatteiden oston takia, kun netistä tilaa. Housuja on erittäin vaikea löytää, koska jos lantion ympärys housuissa on itselle sopiva eli noin 100 cm, niin vyötärölle jää helposti 20 cm ylimääräistä tilaa. Joustavat materiaalit on onneksi keksitty.
- AsianVierestä
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole isorintaista sorttia. Ihan perus B-kupit on. Sillälailla epäsuhtaista tyyppiä :) Mutta joo itsekin yllätyin reiteni koosta. Vyötärön- ja lantion ympärystä on tullut enemmän mitattua, esim. vaatteiden oston takia, kun netistä tilaa. Housuja on erittäin vaikea löytää, koska jos lantion ympärys housuissa on itselle sopiva eli noin 100 cm, niin vyötärölle jää helposti 20 cm ylimääräistä tilaa. Joustavat materiaalit on onneksi keksitty.
Aika harvinainen vartalomalli sinulla on. Työkaverilla oli aikoinaan sama ongelma. Kapea uuma ja leveät lantiot. Huvitti välillä kun se oli ostanut uudet housut ja kiroili, vyö kireellä ja sit olikin vyötäröllä kangasta moninkertaisesti. Oli sitä kyllä ihan mukava muutenkin katsoa, ei käy kieltäminen.
AsianVierestä kirjoitti:
Aika harvinainen vartalomalli sinulla on. Työkaverilla oli aikoinaan sama ongelma. Kapea uuma ja leveät lantiot. Huvitti välillä kun se oli ostanut uudet housut ja kiroili, vyö kireellä ja sit olikin vyötäröllä kangasta moninkertaisesti. Oli sitä kyllä ihan mukava muutenkin katsoa, ei käy kieltäminen.
Yks ompelija sanoi aikanaan, että 40-luvun naisvartalotyyppiä olisin. Noh, silloin ei naiset paljon housuja pitänyt. Mutta strech-farkut ja -housut menee, jos vaan muuten tykkää käyttää.
- wanhaämmä
Jees.. :) Nyt pitäisi saada Pikkukakkonen paikalle. Se kun aina väittää kivenkovaa, että meillä täti-ihmisillä kropan levein kohta on vyötärö :D
Kummasti vaan näitä "poikkeuksia" näkee koko ajan kun katselee ympärilleen... :) wanhaämmä kirjoitti:
Jees.. :) Nyt pitäisi saada Pikkukakkonen paikalle. Se kun aina väittää kivenkovaa, että meillä täti-ihmisillä kropan levein kohta on vyötärö :D
Kummasti vaan näitä "poikkeuksia" näkee koko ajan kun katselee ympärilleen... :)Mulla oli kuva joskus jossain arvuutteluketjussa. Ei se oikein tyytyväinen ollut, happamana totesi että lantio on liian leveä;)
Oikeasti väitän, että 80-luvulla nuoret naiset oli hoikkavyötäröisempiä kuin nykyään. Kai se vieläkin keski-ikäisissä näkyy, jos ei ole pahasti pullahtanut.- wanhaämmä
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Mulla oli kuva joskus jossain arvuutteluketjussa. Ei se oikein tyytyväinen ollut, happamana totesi että lantio on liian leveä;)
Oikeasti väitän, että 80-luvulla nuoret naiset oli hoikkavyötäröisempiä kuin nykyään. Kai se vieläkin keski-ikäisissä näkyy, jos ei ole pahasti pullahtanut."Mulla oli kuva joskus jossain arvuutteluketjussa. Ei se oikein tyytyväinen ollut, happamana totesi että lantio on liian leveä;)"
Hehee.. vähän kahvit roiskahti :D
Mä väitän ihan samaa, ennen oltiin hoikempia vyötäröltä. Ennen syötiin oikeaa ruokaa, jossa oli oikeat hyvät pöpöt mukana. Ja liikuttiin aamusta iltaan. Hormonitoiminta oli kunnossa, rasva kertyi naisilla sinne minne pitikin, eli lantiolle ja reisiin. Nykyään katukuvassa näyttää kertyvän kaikki vyötärölle, jenkkakahvoihin. Reiden puolestavälistä minäkin mittasin 48cm, ylhäältä 54 cm. Rasvaa ei ole yhtään, on pelkkää lihasta niin nuo mitatkin on sitten noin pienet mutta kyllä jaloissa voimaa on.
- dddddddddddd
AsianVierestä kirjoitti:
Nyt saatiin oikea Dolly Parton!Eiköhän Dollylla ole enemmän dd-kuppi.
Enpä tiiä, onko reidestä helpompi saada lähtemään.. Isommillaan ne oli, kun lapset oli pieniä ja vedin heitä (molempia:D) pyöräkärryssä pyörän perässä päivittäin useita kilsoja päivässä. Nyt on jo ihan "normaalit" omaan silmään.
Hyvää Uutta Vuotta sullekin! Yritetään kestää omia ja toistemme mittoja ensi vuonnakin:DMulla ainaskin katoaa kaikki muu helpommin, kun vatta.😃
Mutta toki yksilöllistähän tämäkin on. Samaa mieltä, yritetään kestää. Kyllähän nää omatkin mitat menee, mutta en tiiä kannattaako näihin tyytyä. 🤣
🎆✨
- wanhaämmä
Kukaaan ei liho näillä ohjeilla:
https://www.evira.fi/globalassets/vrn/pdf/ravitsemussuositukset_terveytta-ruoasta_2014_fi_web_v4.pdf
Mutta niillä voi laihtua. En suosittele laihduttamista kenellekään. Vain muutoksia elämäntapoihin. Dieetit ja muut nippelihienoudet on ihan eri tasolla treenaajille. Ne on syytä unohtaa tässä kohtaa. THL:n sivuilta löytyy paljon muutakin järkevää tietoa ravitsemuksesta, esimerkiksi millä joitain ruoka-aineita voi korvata. Kannattaa lukea noita ohjeita ihan ajan ja ajatuksen kanssa. Suomalaisilla näyttäisi olevan todella huono sisälukutaito, sen verran väärin noita ohjeita on haluttu ymmärtää :D
Eikö sulle sopisi kuntosalien ryhmäliikuntatunnit? Sulla on tanssi ja rytmi veressä, voisin oikein hyvin ajatella sut sellaiseen heilumaan :) Mitä niitä nyt on, zumbaa ja bumbaa... Ryysit vaan takariviin piiloon, jos jännittää ;)
Syömällä hyvin ja tarpeeksi, eli oikein, eli itselle sopivasti :) jaksaa henkisestikin paljon paremmin. Älä laske kaloreita ja toistan vielä, älä laihduta! Sillä sotket vain hormonitoimintasi pahemman kerran.
Hormonitoiminta ja suolistobakteerikannat vaativat oman aikansa tasoittuakseen. Joskus paino voi noustakin vielä kk-pari, ennen kuin lähtee laskuun, jos kropan toiminta on aivan sekaisin.
Ps. Itse välttelen eineksiä ja puolivalmisteita. Sillä keinolla voi olla varmempi siitä mitä laittaa suuhunsa.- wanhaämmä
Ai niin.. Sun reisihän oli oikein mehukas. Mulla on jotain samaa kokoa :D
Kiitos!😃
Juu tanssimassa kävinkin, latino ryhmässä. Mutta se kellonaika osoittautui huonoksi, kun lapset jäisi keskenään. Mies viel töissä siihin aikaan ja hoitopaikka kiinni..ei pääse osallistumaan. Niinpä jätin sen vastikään.
Zumba tyyppiset olisi just mun makuun ja sopivaa heilumista. Ikään kuin tanssimalla oon ennenkin hoikistunut. Nytkin 86 kilosta 72-75 kg. Mut siihin se tyssää...
Otan linkin talteen, luen ja kattelen nuo annetut linkit läpi. Jää nyt vuoden vaihteen jälkeen palstailut vähemmälle, vois tehä elämäntaparemppaa samalla. ☺️
- AsianVierestä
Tuli tuosta Partonista mieleen ettei sitä voisi aina uskoa miten hyvänä se ihmisliha voi pitkäänkin säilyä. Onkohan tuota säilytetty pakastimessa? On kuitenki 70.vuotias...
https://www.youtube.com/watch?v=nwBNBcFAFsoVaikka Parton onkin country queen älä nyt hupsi,naiselle on tehty lukemattomia käsittelyjä ja happohoitoja ^-^ Kyllähän nyt aikuisten pitäisi nää asiat tietää:)
- AsianVierestä
peppupupu kirjoitti:
Vaikka Parton onkin country queen älä nyt hupsi,naiselle on tehty lukemattomia käsittelyjä ja happohoitoja ^-^ Kyllähän nyt aikuisten pitäisi nää asiat tietää:)
En usko, kyllä se on juonut Gefilius appelsiini porkkanaa....
- Totuus-
Minulla on 55cm. Minulla onkin lihasta, jalkaprässistä saan 350 kg
- wanhaämmä
Joo. Mä vedän ala-asennosta kevyesti 15 toiston sarjaa tuolla painolla. Jalkaprässissä.
Mutta paljonko onkaan vaikkapa etukyykky? Niinpä... - Totuus-
Kyllä minä työnnän painoja ylöspäin.. Kykkyä en ole kokeillut
- Kiinnostaatuo
Mikäs on reiden paksuus alempaa, puolesta välistä/polven yläpuolelta?
- Mietin.vaan
Ihan perusmatematiikkaa, että pyöreähköt kappaleet ovat ympärysmitaltaan 3,14 sen mitä halkaisijaltaan. Reitesi ovat siis noin 18 cm paksut, en vielä huolestuisi.
Vastaavasti miehet voivat iloita mittaamalla heppinsä ympärysmitan paksuuden sijaan. Tulee varmaan melkein kaikille yli 10 cm.Wämmälekin tuolla kommentoin hänen mittoihin, että halkaisijatko? Mutta se on näemmä poistettu...mun kommenttini. Juu..en huolestu.😛
- mittaaeikuppia
Entäs rinnanympärys, itellä se on siinä 130 pintaan, kuppikokoa en tiedä kun ei niin isoja manboobseja ole että tarttis.
- vähintään
Kyllä dd-kuppi vähintään naisella pitää olla.
- Anonyymi
50cm t: 184cm rimpula
- Anonyymi
Kun ei sanottu kumpi reisi, mittasin molemmat.
Paksuimmalta kohtaa vasen 45 cm ja oikea 45,5.
Olen nainen, aikuinen, kahden lapsen äiti ja harrastan maastojuoksua.
Pituus 168 cm ja painoa en tiedä koska siitä on aikaa kun olen vaakassa käynyt. Hoikka kuitenkin. - Anonyymi
57,5 cm. Mittasin kuulokkeen johdolla.
- Anonyymi
mulla on 70cm. Oon itse 162 pitkä 81 kg painava, vyötärö 100 ja lantio 111. painoindeksi 30,9
- Anonyymi
mulla on reidenympärysmitta 64cm, mutta lihasta on. muuten mitat on 166cm/68kg vyötärönympärys 75cm , lantionympärys 93cm
MCMLXXVI kirjoitti:
Oletko herkkupeppu? :)
Mullakin reidenympärysmitta on 64 cm, mutta reidet ovat melko sutjakat, sillä pituutta on 194 cm. Olin näköjään kirjoittanut tähän samaa vuosia sitten ja silloin sinun nickisi nimi oli "macy". Itse en ole herkkupeppu, mutta tämä 166 cm pitkä nainen voi olla, jos reidet on lihasta?
Tuliko ne nurmikot leikkattua loppun asti ja onko vielä kuumetta?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Mullakin reidenympärysmitta on 64 cm, mutta reidet ovat melko sutjakat, sillä pituutta on 194 cm. Olin näköjään kirjoittanut tähän samaa vuosia sitten ja silloin sinun nickisi nimi oli "macy". Itse en ole herkkupeppu, mutta tämä 166 cm pitkä nainen voi olla, jos reidet on lihasta?
Tuliko ne nurmikot leikkattua loppun asti ja onko vielä kuumetta?Ajelen huomenna. Mitat ei paljon netissä kerro, kuva kertoo enemmän. Ihmisiä on niin monenlaisia.
MCMLXXVI kirjoitti:
Ajelen huomenna. Mitat ei paljon netissä kerro, kuva kertoo enemmän. Ihmisiä on niin monenlaisia.
Joo, mitat eivät paljon kerro ellei kyseessä ole Miss Suomi kansainvälisissä kauneuskilpailuissa. Silloin sitä mittoja tuijotetaan. Itse mittasin näin illalla kahden syömisen jälkeen painokseni 103,5 kiloa, josta aion ryhtyä nyt laihduttamaan. Sokeria en syö kuin jossain jugurtissa tai juon kahvissa (yksi pala sokeria). Kuukauden päässä olisi diabeteshoitajan määräämä sokeriarvo-verikoe edessä. Vähän ovat koholla, jotta niitä pitää seurata.
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Joo, mitat eivät paljon kerro ellei kyseessä ole Miss Suomi kansainvälisissä kauneuskilpailuissa. Silloin sitä mittoja tuijotetaan. Itse mittasin näin illalla kahden syömisen jälkeen painokseni 103,5 kiloa, josta aion ryhtyä nyt laihduttamaan. Sokeria en syö kuin jossain jugurtissa tai juon kahvissa (yksi pala sokeria). Kuukauden päässä olisi diabeteshoitajan määräämä sokeriarvo-verikoe edessä. Vähän ovat koholla, jotta niitä pitää seurata.
Eipä tuo sokerilakko onnistunut vuosia sitten niin kuin ei enää tänään. Viimeinen mittaus digivaa'alla oli 99.9 kiloa eli noin sata kiloinen olen.
- Anonyymi
Voin myöntää, etten tällä hetkellä uskalla edes mitata.
Kirjautumaton palstalutka - Anonyymi
51 cm. Pohje 35.
- Anonyymi
43 cm 😭 Pohje 27 tai 29 en muista nyt tarkkaan, pari päivää sitten mittasin.
Sais viis senttiä ainakin lähteä molemmista, reisistä enemmänkin. - Anonyymi
45 cm molemmat reidet.
Ranteen ympärys 14,5 molemmat.
Käsivarren ympärys 27 cm oikea, 27,5 vasen.
Vötärön ympärys 65 cm.
Lantion ympärys 90.5cm.
Pituus 167 cm (ja haluaisin ainakin 10 cm lisää :( )
Paino 53,5.
Tässä näitä mittoja sitten. Jos tästä nyt joku sitten jotain hyötyy?
Olen terve ja hyväkuntoinen aikuinen nainen kaksi lasta synnyttänyt. Harrastan maastojuoksua. Avoliitossa reilut kymmenen vuotta nyt. - Anonyymi
Reisi 85cm, rinnanympärys 134, vatsa 126, vyötärö 113 ja hauis tilanteesta riippuen jotain 41-42. Siinäpä mittamiehille ja naisille mittoja. Paksu olen mutta liikkuminen ei ongelma, 50km normi pyörällä menee helposti kesäkelissä ja punttikin nousee suht mukavasti. Läski mikä läski mutta rivakasti liikkuva sellainen.
- Anonyymi
Mulla reisi paksuimmasta kohtaa noin 56cm. Sais olla paljon vähemmänkin, aika paksut ovat. Mitat 161/59
- Anonyymi
mulla mitat 166/54 ja reidet paksuimmasta kohtaa 51 sais kyllä olla vähemmänkin
- Anonyymi
Reiden ympärys paksuimmasta kohdasta 51 cm.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 918358
- 926455
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586304Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344951- 453341
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593310- 503285
- 442879
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512826- 532817