Kysymys kreationisteille

Rehellinenkysymys

Eräässä keskustelussa tuli esille ettei ateistit ole vastuussa jumalalle teoistaan ja tämä herätti seuraavan kysymyksen.

Jos teidän pitää valita noudattaako suomen lakia vai raamattua kumman valitsette?

14

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmanMaanLaki

      Suomen lakia.
      En käy sapattina kauppojen sulkeuduttua niiden takaovilla kivittämässä töissä käyneitä kaupantätejä.

    • öcalöx

      Minua kummastuttaa tuo otsikko "Kysymys kreationisteille". Eihän niiltä torveloilta mitään tarvitse kysyä.

    • Looooooogisesti

      Raamattua ehdottomasti.

      • tieteenharrastaja

        Monestiko olet tuon ehdottomuuden takia joutunut rikkomaan Suomen lakia?


    • Raamattua tulee noudattaa enemmän kuin Suomen jumalatonta lakia.
      Väite, että ateistit eivät ole vastuussa Jumalalle ei pidä paikkaansa. Kysymys on siitä, että ateistit luulevat voivansa päästä vastuusta sillä, että kieltävät Jumalan olemassa olon, mutta tässä he erehtyvät.

      • Mygaad

        Miten sinun jumala eroaa vaikka allah jumalasta?


    • Pelastumattomat ateistit ovat Jumalalle vastuussa teoistaan ja ovat Jumalan edessä syyllisiä.

      Pelastuneet Kristuksessa olevat eivät ole Mooseksen lain alla, vaan armon alla, sillä Kristus ja hänen ansionsa ovat meidän vanhurskautemme.


      Pelastumattomat ovat velvollisia noudattamaan Mooseksen lakia viimeistä piirtoa myöten.
      Siksi kannattaa ottaa vastaan Jumalan tarjoama ilmainen pelastuslahja Kristuksessa, niin pelastuu taivaaseen ja vapautuu lain kirouksesta.

    • evoteiosaaajatella

      No katsos kun Suomen laki ei vaadi sinulle rangaistusta puolisosi pettämisestä mutta avioerohan siitä tulee ja lapset ja puoliso kärsivät, mutta jos olisi ollut voimassa Mooseksen laki siitä että huoripukit tapettaisiin välittömästi niin olisitkohan harjoittanut haureutta? Et varmasti. Sillä hinta olisi ollut hiukan enemmän kun se 50 euroa jonka venäläisnaiset pyytävät Stadissa.

      • JärjetöntäJärketöntä

        Mooseksen lain mukaan sapattina töitä tehneet kaupan tädit, sairaanhoitajat, lääkärit, poliisit, palomiehet ja monet muuta yhteiskunnan kannalta tärkeät henkilöt pitäisi kivittää kuoliaaksi.

        Vieläkö haluat Mooseksen lakia voimaan? Mooseksen laki on lähes sama kuin sharialaki. Puolustatko sitäkin?


      • BlueDevil

        Mistäs sinä jyri nuo taksat niin tarkkaan tiedät?


    • 12____13

      Jumalan laki on minulle ensisijainen. Jos Suomen laki on vastoin "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi", Suomen laki häviää.

      • Aikajärkyttävääjuttua

        Voiko sen jumalan lain selkeyttää mitä se on ja onko kaikilla uskovaisilla tämä sama laki?


      • Evankelium

        Suomessa on ainakin vielä uskonnonvapaus, josta on syytä olla kiitollinen. Mutta jos esimerkiksi asuu maassa, jossa on kiellettyä uskoa Jeesukseen, tulee ilman muuta totella Jumalaa enemmän kuin sen maan lakia.

        Raamattu sanoo tästä aiheesta selkeästi: "Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta" ( Room. 13:1). Mutta kuitenkin kun uskonnolliset johtajat kielsivät apostoleita puhumasta kansalle Jeesuksesta, he vastasivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" (Apt. 5:29). Näissä kohdissa näkyy oikea suhde Jumalaan ja maalliseen lakiin. Ei tosiuskovat ole koskaan nousseet kapinaan vallanpitäjiä vastaan, vaan menneet maan alle tarvittaessa, kuten esimerkiksi Neuvostoliitossa kävi. Alamaisena tulee olla niin kauan kuin se on mahdollista. Tämä tarkoittaa kaikessa lainkuuliaisuutta. Kuinkahan moni uskomaton voi sanoa, ettei ole koskaan rikkonut lakia, niin ettei ole edes joskus mennyt pummilla junassa tms.?


      • Evankelium kirjoitti:

        Suomessa on ainakin vielä uskonnonvapaus, josta on syytä olla kiitollinen. Mutta jos esimerkiksi asuu maassa, jossa on kiellettyä uskoa Jeesukseen, tulee ilman muuta totella Jumalaa enemmän kuin sen maan lakia.

        Raamattu sanoo tästä aiheesta selkeästi: "Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta" ( Room. 13:1). Mutta kuitenkin kun uskonnolliset johtajat kielsivät apostoleita puhumasta kansalle Jeesuksesta, he vastasivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" (Apt. 5:29). Näissä kohdissa näkyy oikea suhde Jumalaan ja maalliseen lakiin. Ei tosiuskovat ole koskaan nousseet kapinaan vallanpitäjiä vastaan, vaan menneet maan alle tarvittaessa, kuten esimerkiksi Neuvostoliitossa kävi. Alamaisena tulee olla niin kauan kuin se on mahdollista. Tämä tarkoittaa kaikessa lainkuuliaisuutta. Kuinkahan moni uskomaton voi sanoa, ettei ole koskaan rikkonut lakia, niin ettei ole edes joskus mennyt pummilla junassa tms.?

        Koskaan en ole mennyt pummilla junassa tai muussakaan julkisessa kulkuvälineessä. Moraalitonta!

        Niinkö te uskovaiset teette alvariinsa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe