Kampaamo aukeaa yhdeksältä, kävin syksyllä ennen silakkamarkkinoita. Viettää puolenpäivän aikaan kaksi tuntia "siestaa", vaikka todellisuudessa lepää!
Erittäin tyly ja epämiellyttävä palvelu, kampaaja (itse omistaja) vaikuttaa seniililtä tai vähän yksinkertaiselta. Tässä perusteeksi mielipiteelleni kuvaus käynnistäni, siitä ainoasta (ja varmasti jää ainoaksi).
Olin varannut ajan leikkaukseen ja väriin. Koska olin uusi asiakas, minun piti ensin täyttää jonkinlainen asiakastietolomake. Siihen täytyi mm. laittaa pituus ja painokin, ja tietoa edellisestä kampaajasta jolla on käynyt ja onko suhde kampaajaan pitkäaikainen. Kun sanoin että ei ole vakikampaajaa, niin sain vaivaannuttavan "mäkätyksen" siitä että ihmiset ei ole enää nykyään kampaajauskollisia. Kommentoi epämiellyttävästi myös painoani, tokaisten että koska olen niin lyhyt ja painava (165 cm, 67 kg) , niin lyhyt tukka on se mitä hän mulle EHDOTTOMASTI suosittelee. Valitti myös siitä kun en tiennyt värianalyysityyppiäni, jota lomakkeessa kysyttiin.
Alkusaarnan jälkeen päästiin asiaan. Koska olin kuullut kampaamosta hyvää, otin vastaan kampaajan ehdotukset väristä ja hiusmallista, vaikka ne olivatkin aika erilaisia kuin itse olin ajatellut. Sitä vartenhan sinne menin, että saan muutosta jota lähiökampaamo ei uskaltaisi tai osaisi toteuttaa. Minulle päätettiin laittaa tumma kylmänruskea väri ja epäsymmetrinen lyhyt malli. Tähänkin liittyi sellainen yksityiskohta, että kampaaja pyysi ensin katsomaan hiustyylikirjoista malleja jotka minua viehättää, mutta kaikille joista tykkäsin, hän sanoi "mummomainen" tai "hän ei halua leikata kellekään tuollaista" tms, joten lopulta mielipiteilläni ei ollut mitään väliä. Mutta ei se mitään, taiteilijat on usein vähän erikoisia...
Välillä kampaaja meni (useasti käynnin aikana) ilmeisesti tupakalle jonnekin taakse ja oli pitkään pois siitä. Sitten kun tuli laittamaan väriä, sitä valui pitkin naamaa ja jouduin itse huomauttelemaan mistä pitäisi pyyhkiä pois. Värin laitto kesti kohtuuttoman kauan ja tosiaan violetinsiniset raidat jäi valumakohtiin ihooni. Odottaessani värin vaikuttamista kampaaja jäi juttelemaan, ja haukkui todella kiihtyneen oloisesti jotain kampaamotukun henkilöitä, joista en tiennyt mitään. Suorastaan salajuonia niillä oli häntä vastaan. Minä vaan vaivautuneesti nyökkäilin, ja ajattelin etten tule tänne kyllä enää ikinä! Kävin kuitenkin vielä kaksi kertaa loppuvuoden aikana.
Ei ole mitään sielua, kun ihminen tai mikä tahansa eliö alkaa kehityksensä, henki jää häneen tai siihen ikäänkuin vangiksi. Tuo henki on sama kaikille.
Google mädättää! Kun laittaa hakuun vaikkapa "american scientists", niin tulee näitä tummia tyyppejä ainoastaan kuviin. Näin on minkä tahansa "positiivisen" haun kohdalla, mustat ja homot tulevat ensimmäisenä, vaikka mitään merkitystä heillä ei Amerikan tieteelle ole ollut. Jos vaikka laittaa sitten haun "historian merkittävimmät suomalaiset poliitikot", niin 47 ensimmäistä kuvaa on Jani Toivolasta. Jani on otsikon naisen avopuoliso.
Kyseinen kampaaja levytti ensimmäisenä Suomeksi "Villiruusu" kappaleen vuonna 1953. Tässä parempi, Leo Kaupin versio vuodelta 1929: https://www.youtube.com/watch?v=HyZKOYvJiOA
Aino Licciardo-Toivola herää klo 03:00!
7
71
Vastaukset
- transdentti_pentti
Olin 10v kun luin Mullikasta että Leningradin motti on murrettu venäläisten puolustusjoukkojen taisteluiden takia v.1943
Heräsin seuravana päivänä tukka lumivalkoisena. Vanhempani olivat varattomia maatalouden palkkahenkilöitä eli renki-piika linjan työntekijöitä.
Koulussakin sitä ihmeteltiin. Paikallinen pieni sanomalehtikin teki siitä pienen jutun. Kun fyysistä sairautta ei ollut vanhempani eivät lähteneet viemään lääkärille.
Kun tulin 36 vuoden ikään, päässäni ei ollut enää montakaan haiventa.
Joka talossahan oli "lippuukone" eli kotiparturi, manuaalikäyttöisenä. A.no aloitukseen. Parturionkelmia (alopesia) jälkeen ole ollut.
Mehiläisvahaa käytän aina syksystä alkaen päänahan hoitoon.- a-no
Olen kuullut kampaajaltajani, että jatkosodan aikana Suomen armeijan sotilailta otettiin saksetkin pois, koska joku saattoi kilahtaa kovassa paineessa, naapurin tykistökeskityksessä. Psykologi kävi oikein tarkistamassa olosuhteet ja teki haastattelut ja testit. Oli se elämä vaikeata kaikessa suhteessa silloin!
Tuon mehiläisvahan kanssa kannattaa olla varovainen, sillä se tuoksuu samalta kuin narttukoira juoksuaikaan. Itse tunnistan hyvin alkavan juoksuajan jo viikkoja etukäteen koiran peräpäätä nuuhkimalla.
- tuulähemmäksi
Hyvinhän tukkasi kähertäminen ja rullaaminen onnistui. Näkyy ammattilaisen kädenjälki. Olet liian itsekriittinen. Todisteena kampaamokäynnistäsi salaa otettu ajankuvia-videoklippi vuodelta 1949. Huomasitko. Et tainnut. Kampaamopeilin taakse oli piiloon upotettu kamera-aukko josta asiakkaiden kuvaaminen onnistui hienosti ongelmitta. Kamera tosin huonosti asemoitu. Esitit 2 bravuuri kappalettasi. Ensimmäinen oli mainitsemasi "Villiruusu" ja toinen kappaleesi oli vauhdikas "Music, Music, Music! . Tässä kyseinen pölyisistä kampaamon arkistoista löydetty video josta mainitsin: Kuvauspaikkana Aino Licciardo-Toivolan kampaamon asiakastila syyskuun 28 pvä vuonna 1949. Esittäjänä a-no. https://www.youtube.com/watch?v=HXYwP6PNYRA
- a-no
Tämäpä yllätys. Olin tosiaan tuolloin Teresa Brewer- niminen, koska silloisen mieheni esivanhemmat olivat oluenpaneskelijoita Koffin tehtailla Hietalahdessa. Mieheni ajoi noita kuuluisia Koffin hevoskärryjä, sekä toimi HIFK:n pelaaja- valmentajana. Carl Brewer keräsi ainoana pelikautenaan HIFK:ssa tehot 21 18 ja jäähyminuutteja tuli kauden aikana 1376, kahdessakymmenessä ottelussa.
- kiekkomies
a-no kirjoitti:
Tämäpä yllätys. Olin tosiaan tuolloin Teresa Brewer- niminen, koska silloisen mieheni esivanhemmat olivat oluenpaneskelijoita Koffin tehtailla Hietalahdessa. Mieheni ajoi noita kuuluisia Koffin hevoskärryjä, sekä toimi HIFK:n pelaaja- valmentajana. Carl Brewer keräsi ainoana pelikautenaan HIFK:ssa tehot 21 18 ja jäähyminuutteja tuli kauden aikana 1376, kahdessakymmenessä ottelussa.
Totisesti totta. Tässä lyhyt video Calle Brewerin napakasta Torontolaisesta pukukoppifilosofiasta. Voisi sanoa 50/60 että HIFKin 60-luvun menestys perustui Carlin karismaan pelaajavalmentajana kuin myös Koffin olutkaljaan jota pojat kävivät erätauolla hörppimässä kaukalon viereen parkeeratusta Koffin hevoskärrystä. Väliilä erätauot venyivät yliajalle mutta tauon jälkeen kiekko lähti lavasta tulisella otteella vastustajan verkkoihin. https://areena.yle.fi/1-4297519
Nuoruudessani suosikkini oli Conan-parturi. Taitaa olla jo lopettanut.
Parturi-kampaamon vanha mainosvideo löytyy vielä juutuubista:
https://www.youtube.com/watch?v=wmCKiA_OqsE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?863619- 252056
- 1951971
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell871444PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3431414Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891147Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo131034- 841001
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.29935Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha69867