Mistä te ryökäleet pidätte? Itse pidän karjalanpaistista porkkanaperunamuusin kanssa. Joskus hifistelen ja pyöräytän siihen ruskeankastikkeen.
Ei se fiiliistely toki siihen jää. Mokomaan kurjaan annokseen saatan innoistua tekemään savukalasalaattia.
Mutta asiaan. Mistä ruoasta pidätte ja mistä ette? Perustelut olisivat suotavia.
Paras ruoka
12
<50
Vastaukset
- Totuus-
Savulohta perunaa, porkkanaa, salaatti, kanasalaatti, kirjolohikiusaus, kalapihvit, lohella täytetyt piirakat, täytetyt dosa letut.
- si.si.silakkaihvi
karjalan paisti on hyvää mutta niin on silakkapihvit muusillakin tai kraavilohta leivän päällä ja strokanof kastike on hyvää niin hyviä ruokia monta mutta nyt valitsen herkun silakkapihvit muusilla
Lempiruokia on iso kokoelma, mutta tässä kohtaa yksi kohoaa ylitse muiden siitä syystä että sitä ei löydä mistään vaan se vaatii raaka-aineiden tilaamista suoraan tuottajalta.
Kyseessä on oikeastaan aika arkinen ruoka, eli lihakeitto. Spesiaalin siitä tekee raaka-aine, eli poro ja tarkemmin selästä tehty keitto. Siinä vaiheessa kun ruho paloitellaan, niin sisä- ja ulkofileet jätetään paikoilleen. Selkä jäädytetään, ja leikataan sen jälkeen kiekoiksi.
Nuo kiekot laitetaan veteen ja aloitetaan keittäminen. Sitä mukaa kun selkäydinneste "sulaa" keitinliemeen, nin liemi saa makua joka on jotain ihan käsittämätöntä. Eikä pahaa ole ne fileetkään jotka on kypsennetty tuossa keitinliemessä.
Raaka-aineita ei saa mistään marketeista, vaan hankinta vaatii oman hovitoimittajan. Hintava juhlaruoka, mutta on joka sentin arvoinen. Ruoka lienee lähes jokaisen poromiehen suosikki, kiilaa jopa sen kuulun poronkäristyksen edelle.- Semmostase
Syön pyttipannua mutta en tee itse vaan yhdestä ravintolasta sa todella hyvää pyttipannua ja käyn pari kertaa kuukaudessa. Annos maksaa 11.90
- aitoriitta
Hyvästä lihasta tehty stroganoff ja perunamuusi. Hyvä salaatti siihen rinnalle👍
Kävisikö siihen pestosalaatti alla tonno höystettynä chilillä? Jälkkäriksi tietty suklaapiirakkaa.
Lihapullat ja muusi, ja poronkäristys, jos nyt on tarkoitus suomalaisia perinneruokia listata. Ja hernekeitto.
Mutta muista sitten italialaiset ja ranskalaiset ruuat, sekä wieninleike, havaijinleike. Ja kanaruuat.Oma suosikkini on Oskarinleike/wienleike. Molemmat käy kunhan Osku maksaa.
Oikeasti Oskarinleike on hyvää KUNHAN siinä on merestä pyydettyä katkista ja tomaattista choronkastikketta.
- Ätmelsson
Eikös perunaa moni hauku huonoksi ravinteeksi? Täällä kuitenkin moni tykkää, kuten minäkin. Lempiruokia:
-uutispotut kera paistettujen muikkujen
-riisipuuro kanelilla ja meijerivoilla
perunat jauhelihakastikkeella
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311729- 2174933
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112628- 1631968
- 1301951
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131438Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401080- 85964