Osaisitteko sanoa mitä tuo tarkoittaa. Onko turbo esim karstoittunut vai mikä voisi olla syynä? Kyseessä Mazda 3 mps -07, ohjelmoitu (~300hv).
Ajoittain huomaa ettei ota kaasua aina kovin tasaisesti eli saattaa hieman nykiä / on tehoton kun lähtee kovemmin kiihdyttelemään. Vikavalo syttyi viimeksi uudellleen palamaan juurikin kun auto oli pihalla hetken tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäyntikin vähän pörähtelee, eli ei ole koko aikaa tasaista.
OBD - järjestelmä käy liian laihalla
9
10702
Vastaukset
- Mioo
Ilmamäärä mittari voi olla myös finaalissa tai alipaine vuotoja imutus puolella?
- en_osaa_itse
Kiitos vastauksesta. Imuvuodot sulkivat aiemmin pienkorjaamolla pois, kun tutkivat. Jostain luin, että voisi myös olla kyse Lambda anturista. Tosiaan pienillä kierroksilla tullu ajeltua pääosin ja vielä lyhyitä matkoja.
- Etsittäviäkohteita
Vikavalo voi syttyä myös viallisen sytysyksikön vuoksi, vain onko siinä erilliset puolat, silti? Mutta jos se tuntuu liian laihalla käyvän voi olla myös polttoainepumppukin tiensä päässä tai paineensäädin
- ksdlfjsdfjdsklfjkl
Imuvuotoa epäilen, imusarjan tiiviste tai joku letku fuskaa. Korjaamot Suomessa eivät vaikuta viitsivän tehdä kunnollista vianetsintää ja diagnoosia, vaihtelevat mieluummin vain summassa osia päästäkseen äkkiä eroon asiakkaasta päästäkseen rahastamaan seuraavaa.
- sdklfjdsskldlsdld
Lisään vielä että järjestelmä liian laiha -vikakoodilla arvailevat yleensä lambda-tunnistinta mutta sehän kertoo vain seurauksen eikä juurisyytä. Seos voi olla liian laiha jos imuilmavuoto on ilmamassamittarin jälkeen jolloin moottoriin kulkeutuu mittaamatonta ilmaa, totta helevetissä lambda-anturi silloin raportoi liian laihaa seosta! Sen vaihtaminen ei korjaa vikaa vaan aiheuttaa vain asiakkaalle täysin turhia kustannuksia.
- en_osaa_itse
Kiitos paljon vastauksista, pitää yrittää vähän asiasta enemmän ymmärtävän kaverin kanssa tutkia mahdollista vuotoa imusarjassa. Tuota Lamdba juttua juuri mietinkin, kun jossain neuvottiin sitä vaihtamaan ettei se korjaa sitä itse vian aiheuttajaa :)
Ps. Tuo vikakoodi oli nimenomaan "idle" eli järjestelmä käy liian laihalla tyhjäkäynnillä. Jäi näköjään pois tuosta.- dslkfsjlfkdjkld
Vapaasti hengittävässä autossa alipaine imusarjassa on suurimmillaan juuri joutokäynnillä mutta turboautosta en tiedä, sehän pikemminkin ahtaa ilmaa eli olisikin ylipainetta ainakin kierroksilla.
- Ave_vm_2000
Vanhassa vm 2000 1.6 Avensiksessa ilmamäärämittarin likaantuminen johti samantyyppiseen "laihalla" käymisen vikakoodiin. Putsaus johti aina viannhäviämiseen, mutta oli vuosittainen riesa..
-kun aikaa kului, ja lambda-anturi meni vaihtoon niin tämä herkkyys tuolle vikakoodille hävisi hyvin pitkälle pois1
- trjsfhsfjsjh
Omassa oli sama ongelma ja syyksi paljastui katin ja pakoputken välinen klemmari löysällä. Lisäksi katissa pieni pore josta lisäilma tuli.
Yleensä myös vikakoodi ilmoittaa vian kohteen, jos fuel trimmit -20%
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321