Piispamme Teemu Sippo sairaana

SusiK

Piispa Teemu Sippo ilmeisesti kaatui liukkaalla ja löi päänsä pahasti tapaninpäivänä:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005956292.html

Olen seurannut viime viikot hiippakuntamme nettisivuilta uutisia piispan tervehdystä. Itsekin toivon ja rukoilen, että hän parantuisi täysin, vaikka kieltämättä nämä uutiset kuulostavat huolestuttavilta.

Tässäkin tapauksessa on tullut selvästi esille mitä katolinen kirkko on: rukouksen yhteisö. En tiedä mitään muuta suomalaista kirkkokuntaa, jonka jäsenet yhdessä mielin rukoilisivat esipaimenensa puolesta. Ehkä vain ortodoksit ovat tässä kohdin samanlaisia kuin me.

On hienoa olla katolilainen ja kuulua tähän maailmanlaajuiseen rukouksen yhteisöön, joka kuitenkin on täysin yksi ja yhtenäinen. Kävin itse taannoin pyhässä messussa Thaimaassa. Messu oli aivan sama kuin meillä kotona Suomessa, vain musiikki oli tietenkin paikallista ja kieli eri.

Rukoilkaa kaikki piispamme puolesta!

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JohannaÄllä

      Totta. Ikävä on tilanne piispan osalta. Me katolilaiset rukoilemme yhtenä rintamana hänen puolestaan. Näin tehdään koko maailmassa, sillä huomasin, että uutinen on levinnyt katolisten uutispalvelujen kautta maailmalle.

      Olet ihan oikeassa. Kukaan ei takuulla rukoile luterilaisten leipäpastoreiden puolesta eikä varsinkaan niiden demariammattilässyttäjien puolesra, joita pakkoluterilaisuudessa kutsutaan myös ”piispoiksi”. Tietenkin kummatkin ovat meille katolilaisille pelkkiä ylipalkattuja maallikoita.

      • katolistaviisautta

        Rukoilemme kaikki!

        Mielenkiintoen tuo huomiosi siitä, että luterilaiset piispat kuuluisivat jonkinlaiseen "demarimafiaan". Silti luulen, että heidän joukossaan on ainakin Kokoomuksen ja Keskustan kannattajia.

        Minua ärsyttää näiden joukossa myös se, että muuan eläkeläinen Eero Huovinen on joka paikassa kommentoimassa katolisen kirkon asioita. Me osaamme varsin hyvin kyllä selostaa omat asiamme itsekin.


      • JohannaÄllä

        Kyseinen maallikkopiispa on puupökkelö, jonka naamavärkkiä en kestä nähdä sekuntiakaan.

        Kerran poistuin yhdestä messusta, kun jostakin täysin käsittämättömästä syystä hänet oltiin kutsuttu paikalle.


      • RobinKatolinen

      • Ulkokatolilainen
        RobinKatolinen kirjoitti:

        Tällä sivulla on muuten mielenkiintoinen linkki luterilaisten "piispojen" ökyelämään:

        https://www.seiska.fi/Uutiset/Kohupiispa-Teemu-Laajasalo-asuu-265-nelion-okyasunnossa-pilkkahinnalla/1137104?_ga=2.146125172.1352755657.1546801731-125155180.1539971066

        Onko tuossa sitten jotakin väärää? Mielelläni toivoisin katolisille papeillekin paljon komeampija asuntoja! Roomassa onneksi korkea-arvoisilla onkin, Suomi on kateellisten verottajien kansa.


      • JohannaÄllä

        Ilman muuta KATOLISET kardinaalit, piispat ja papit ansaitsevat kunnon asunnot. Eri asia on sääntökuntalaiset, joilla on köyhyyslupaus.

        Minua häiritsee se, että noiden luterilaisten maallikkosaarnaajien kuluja joudumme maksamaan myös me. Kirkollisveron lisäksi valtio tukee budjetista pakkoluterilaisuutta miljoonilla joka vuosi. Sen maksamne me, joilla ei ole puupennin edestä mitään tekemistä moisen marginaaliuskonnon kanssa.

        Puhumattakaan valtavista metsäalueista, jotka tuottavat sievoisia summia samalle saksalaiselle uususkonnolle, mutta jotka on aikanaan suureksi osaksi varastettu katoliselta kirkolta.


      • Höpöjäpuhut

        "Kukaan ei takuulla rukoile luterilaisten leipäpastoreiden puolesta eikä varsinkaan niiden demariammattilässyttäjien puolesra, joita pakkoluterilaisuudessa kutsutaan myös ”piispoiksi”. Tietenkin kummatkin ovat meille katolilaisille pelkkiä ylipalkattuja maallikoita."

        No ei kukaan sinun kaltaisesi kristitty rukoilekaan ja usein me muodossa puhuminen on orastava, tai jo olemassa olevan jakomielitaudin merkki. Keitä tarkalleen ottaen ovat nämä "meille katolilaisille"?

        Useat katolilaiset rukoilevat näiden "luterilaisten leipäpastorien" (pakko tuo kuvaus allekirjoittaa paikkansa pitäväksi, sillä onhan niitä) kääntymyksen puolesta samoin kuin myös heidän terveytensä ja heidän perheidensä puolesta. Eikö Jeesuskin käskenyt rukoilla jopa vainoajien puolesta niin miksi sinä sanot toisin?


      • JohannaÄllä
        Höpöjäpuhut kirjoitti:

        "Kukaan ei takuulla rukoile luterilaisten leipäpastoreiden puolesta eikä varsinkaan niiden demariammattilässyttäjien puolesra, joita pakkoluterilaisuudessa kutsutaan myös ”piispoiksi”. Tietenkin kummatkin ovat meille katolilaisille pelkkiä ylipalkattuja maallikoita."

        No ei kukaan sinun kaltaisesi kristitty rukoilekaan ja usein me muodossa puhuminen on orastava, tai jo olemassa olevan jakomielitaudin merkki. Keitä tarkalleen ottaen ovat nämä "meille katolilaisille"?

        Useat katolilaiset rukoilevat näiden "luterilaisten leipäpastorien" (pakko tuo kuvaus allekirjoittaa paikkansa pitäväksi, sillä onhan niitä) kääntymyksen puolesta samoin kuin myös heidän terveytensä ja heidän perheidensä puolesta. Eikö Jeesuskin käskenyt rukoilla jopa vainoajien puolesta niin miksi sinä sanot toisin?

        "No ei kukaan sinun kaltaisesi kristitty rukoilekaan ja usein me muodossa puhuminen on orastava, tai jo olemassa olevan jakomielitaudin merkki."

        Jos sinua kiinnostaa jakomielitauti, kehotan sinua ihan kaikella ystävyydellä tutustumaan Martin Lutherin kirjalliseen tuotantoon. Sen soopan uskominen todeksi saatikka aidoksi kristinuskoksi edellyttää vähintään samaa diagnoosia.

        "Keitä tarkalleen ottaen ovat nämä "meille katolilaisille"? "

        Kaikki katolilaiset kautta maailman vaarista vauvaan ja paavista lehmipaimeneeseen. Katolinen kirkko EI tunnusta yhtä ainutta luterilaista "vihkimystä" päteväksi.

        "Useat katolilaiset rukoilevat näiden "luterilaisten leipäpastorien" (pakko tuo kuvaus allekirjoittaa paikkansa pitäväksi, sillä onhan niitä) kääntymyksen puolesta samoin kuin myös heidän terveytensä ja heidän perheidensä puolesta."

        Useat? Hieman epäilen, mutta voi olla. Minulla on tärkeämpiäkin rukousaiheita, kuten pakkoluterilaisuuden loppuminen ja tämän 1500-luvulla Jumalan hylkäämän kansakunnan paluu esi-isiemme katoliseen uskoon ynnä tietenkin katolisen uskon leviäminen ja vahvistuminen koko maailmassa.

        "Eikö Jeesuskin käskenyt rukoilla jopa vainoajien puolesta niin miksi sinä sanot toisin?"

        Mielenkiintoista, että pidät pakkoluterilaisia leipäpastoreita vainoojinamme. En ole itse sellaista väittänyt. Ajatuksesi on kuitenkin mielenkiintoinen, täytyy ihan miettiä...


      • Luetunymmärtäminen
        JohannaÄllä kirjoitti:

        "No ei kukaan sinun kaltaisesi kristitty rukoilekaan ja usein me muodossa puhuminen on orastava, tai jo olemassa olevan jakomielitaudin merkki."

        Jos sinua kiinnostaa jakomielitauti, kehotan sinua ihan kaikella ystävyydellä tutustumaan Martin Lutherin kirjalliseen tuotantoon. Sen soopan uskominen todeksi saatikka aidoksi kristinuskoksi edellyttää vähintään samaa diagnoosia.

        "Keitä tarkalleen ottaen ovat nämä "meille katolilaisille"? "

        Kaikki katolilaiset kautta maailman vaarista vauvaan ja paavista lehmipaimeneeseen. Katolinen kirkko EI tunnusta yhtä ainutta luterilaista "vihkimystä" päteväksi.

        "Useat katolilaiset rukoilevat näiden "luterilaisten leipäpastorien" (pakko tuo kuvaus allekirjoittaa paikkansa pitäväksi, sillä onhan niitä) kääntymyksen puolesta samoin kuin myös heidän terveytensä ja heidän perheidensä puolesta."

        Useat? Hieman epäilen, mutta voi olla. Minulla on tärkeämpiäkin rukousaiheita, kuten pakkoluterilaisuuden loppuminen ja tämän 1500-luvulla Jumalan hylkäämän kansakunnan paluu esi-isiemme katoliseen uskoon ynnä tietenkin katolisen uskon leviäminen ja vahvistuminen koko maailmassa.

        "Eikö Jeesuskin käskenyt rukoilla jopa vainoajien puolesta niin miksi sinä sanot toisin?"

        Mielenkiintoista, että pidät pakkoluterilaisia leipäpastoreita vainoojinamme. En ole itse sellaista väittänyt. Ajatuksesi on kuitenkin mielenkiintoinen, täytyy ihan miettiä...

        "Jos sinua kiinnostaa jakomielitauti, kehotan sinua ihan kaikella ystävyydellä tutustumaan Martin Lutherin kirjalliseen tuotantoon. Sen soopan uskominen todeksi saatikka aidoksi kristinuskoksi edellyttää vähintään samaa diagnoosia."

        Sinun me-muodossa kirjoittamasi paskahalvaukset riittävät vallan mainiosti kuvaamaan jakomielitautia. Kysyin "Keitä tarkalleen ottaen ovat nämä "meille katolilaisille"? " ja sinä et vastannut, vaan rupesit suoltamaan asian vierestä joskin sinänsä paikkansa pitävää settiä. Mielenterveysongelmaan siis edelleen viittaa, jos ei osata vastata kysymykseen ja pysyä asiassa.

        "Minulla on tärkeämpiäkin rukousaiheita, kuten pakkoluterilaisuuden loppuminen ja tämän 1500-luvulla Jumalan hylkäämän kansakunnan paluu esi-isiemme katoliseen uskoon ynnä tietenkin katolisen uskon leviäminen ja vahvistuminen koko maailmassa."

        No mikä ristiriita tässä on siihen, että rukoilisi niiden luterilaisten leipäpastorien puolesta? Eikö he kuulu tähän kansakuntaan mistä puhut ja jonka tulisi palata katolilaisuuteen? Eikö heidän puolesta tulisi näin ollen ahkerasti rukoilla?

        "Mielenkiintoista, että pidät pakkoluterilaisia leipäpastoreita vainoojinamme. En ole itse sellaista väittänyt. Ajatuksesi on kuitenkin mielenkiintoinen, täytyy ihan miettiä..."

        Et taida olla se pesän pörröisin mehiläinen eikä luetun ymmärtäminen, saati sitten punaisen langan löytäminen näytä olevan sinulle niin helppoa, kuin keskimääräisen älykkyysosamäärän omaavalle. Kirjoitin: "Eikö Jeesuskin käskenyt rukoilla jopa vainoajien puolesta niin miksi sinä sanot toisin?" Siis jopa vainoajien puolesta kehoitti rukoilemaan joten miksi ei pitäisi rukoilla luterilaisen leipäpapin puolesta, kun hän ei sentään ole edes vainoaja ja jos kerran vainoajankin puolesta pitää rukoilla.


      • Luetunymmärtäminen
        JohannaÄllä kirjoitti:

        "No ei kukaan sinun kaltaisesi kristitty rukoilekaan ja usein me muodossa puhuminen on orastava, tai jo olemassa olevan jakomielitaudin merkki."

        Jos sinua kiinnostaa jakomielitauti, kehotan sinua ihan kaikella ystävyydellä tutustumaan Martin Lutherin kirjalliseen tuotantoon. Sen soopan uskominen todeksi saatikka aidoksi kristinuskoksi edellyttää vähintään samaa diagnoosia.

        "Keitä tarkalleen ottaen ovat nämä "meille katolilaisille"? "

        Kaikki katolilaiset kautta maailman vaarista vauvaan ja paavista lehmipaimeneeseen. Katolinen kirkko EI tunnusta yhtä ainutta luterilaista "vihkimystä" päteväksi.

        "Useat katolilaiset rukoilevat näiden "luterilaisten leipäpastorien" (pakko tuo kuvaus allekirjoittaa paikkansa pitäväksi, sillä onhan niitä) kääntymyksen puolesta samoin kuin myös heidän terveytensä ja heidän perheidensä puolesta."

        Useat? Hieman epäilen, mutta voi olla. Minulla on tärkeämpiäkin rukousaiheita, kuten pakkoluterilaisuuden loppuminen ja tämän 1500-luvulla Jumalan hylkäämän kansakunnan paluu esi-isiemme katoliseen uskoon ynnä tietenkin katolisen uskon leviäminen ja vahvistuminen koko maailmassa.

        "Eikö Jeesuskin käskenyt rukoilla jopa vainoajien puolesta niin miksi sinä sanot toisin?"

        Mielenkiintoista, että pidät pakkoluterilaisia leipäpastoreita vainoojinamme. En ole itse sellaista väittänyt. Ajatuksesi on kuitenkin mielenkiintoinen, täytyy ihan miettiä...

        Ihmisen, joka kirjoittaa me-muodossa pitää pystyä spesifioimaan ketkä kuuluvat tähän me-ryhmään ja jos sinun viestissäsi tarkoitat kaikkia maailman katolilaisia niin olet päästäsi vialla ja harhainen.


      • KatolinenTulevaisuus

        Onko sinulla muura sanottavaa kuin Johannan haukkuminen? Oletko edes katolilainen? Epäilen sitä vahvasti.


      • Luetunymmärtäminen
        KatolinenTulevaisuus kirjoitti:

        Onko sinulla muura sanottavaa kuin Johannan haukkuminen? Oletko edes katolilainen? Epäilen sitä vahvasti.

        Epäile mitä epäilet.


    • RobinKatolinen

      Olen rukoillut nyt joka päivä piispamme Teemun puolesta.

      Totuus kuitenkin on, että hänen johdollaan hiippakuntamme on ajautunut sangen lyhyessä ajassa vararikon partaalle. Tätä en osaa hänessä tosiaankaan arvostaa.

      • JohannaÄllä

        "Totuus kuitenkin on, että hänen johdollaan hiippakuntamme on ajautunut sangen lyhyessä ajassa vararikon partaalle. Tätä en osaa hänessä tosiaankaan arvostaa."

        Siis kuinka?


      • Luetunymmärtäminen

        "Totuus kuitenkin on, että hänen johdollaan hiippakuntamme on ajautunut sangen lyhyessä ajassa vararikon partaalle. Tätä en osaa hänessä tosiaankaan arvostaa."

        En ole samaa mieltä, enkä katso tämmöistä kirjoitusta kovinkaan asialliseksi varsinkaan tässä hetkessä. Saahan sitä vaikka loputtomiin syyttää piispaa, kirkollisverotus-oikeuden puuttumista tai etsiä vaikka mitä muita tekosyitä asialle. Tosiasiassa syypäitä ovat hiippakuntamme sunnuntai-katolilaiset teeskentelijät, jotka rikkovat kirkon käskyjä eivätkä anna kirkolle taloudellista apua.


      • KatolinenTulevaisuus

        Ei meillä koskaan ole ollut paljon rahaa, mutta ei ole ollut myöskään tällaisia talousongelmia.

        Piispalla ja yleisvikaarilla on viime kädessä vastuu, ei kenelläkään muulla.


      • Luetunymmärtäminen
        KatolinenTulevaisuus kirjoitti:

        Ei meillä koskaan ole ollut paljon rahaa, mutta ei ole ollut myöskään tällaisia talousongelmia.

        Piispalla ja yleisvikaarilla on viime kädessä vastuu, ei kenelläkään muulla.

        No ei todellakaan ole näin! Ilman muuta talouden hoito on muttei vastuu taloudesta. Mitä jos ei ole mitään taloutta mitä hoitaa kun ei ole rahaa sen vuoksi, ettei seurakuntalaiset avusta hiippakuntaa taloudellisesti?


    • JohannaÄllä
      • katolinen_rouva

        Kiitos linkistä! Iloitsen siitä, että piispa Teemulle kuuluu jo parempaa. Toivokaamme, että hän saisi palata piispanviran aktiiviseen hoitoon mahdollisimman pian. Rukoukset ovat edelleen tarpeen!


    • käytän.itse.talvella

      Olisi hyvä olla näin talvella kengät joissa liukastumista estävät nastat. Monissa kengissä jo valmiina. Sisäkengät kulkee mukana kasissa, jotka voi vaihtaa.

    • JohannesK

      Huomasin kuvista, ettei piispa ollut mukana ekumeenisella vierailulla Roomassa. Hän on siis varmaan vielä toipilaana...

    • KatolinenTulevaisuus

      Uusimman tiedotteen mukaan piispa pysyy hoitokodissa vielä helmikuun puoliväliin asti. Rukoilkaamme edelleen!

    • katolinen_rouva

      Luojan kiitos piispamme on päässyt jo kotiin, vaikka onkin vielä sairaslomalla.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe