Näin vähän koulu välittää tulevista ätmeistä

HankalaKysymys

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/01/08/peruskoulun-rehtori-selittaa-koulukiusaamista-oppilaiden-tarpeella-korostaa

Tuo on aika pitkä artikkeli, joten en nyt jaksa alkaa mitään pitkää analyysia kirjoittamaan, vaan otan joitakin kohtia esiin.

Tuossa todettiin, että ei kenellekään voi kavereita tuoda. Kuten huomaamme, yksinäinen olkoot jatkossakin yksinäinen. Yksin aikuisena baariin, tuntemattomana vaan pokaamaan ja saamaan tylyjä pakkeja.

Saa nähdä mihin ollaan menossa, kun jo 12 vuotiaat ovat hyvinkin tietoisia seksuaalisuudestaan

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä-selvä

ätmi alkaa homoksi kun tietää ettei rumana ätminä saa pillua.

• HankalaKysymys

Voi olla, että osalla käy varmaankin mielessä, mutta jossain vaiheessa vaan huomaa tämänkin pöhkön kokeilun toimimattomuuden: homo on vaan homo ja hetero on vaan hetero, eikä asialle mitään mahda, vaikka kuinka oltaisiin suvaitsevaisia.

• kiusaamineneilopu

On surullista sanoa että kiusaaminen vaan kuuluu jokaisen eliölajin elämään. Ainoastaan ihminen ottaa sen tunteellisesti ja voi jos haluaa estää kiusaamista.
      Mutta totuus on se kuka on koulussakin kiusaajien silmätikku on hän sitä myös aikuiselämässäkin. Ei kiusaaminen koskaan lopu. Se muuttaa vaan muotoaan. Jos lapsena se on henkistä ja fyysistä on se aikuisena henkistä.
      Kiusatut aikuiset jätetään tarkoituksella syrjään tai heitä kohdellaan muuten henkisesti väkivalloin.
      Ja kuten lapsuudessa niin aikuisuudessakin kiusaaminen halutaan sysätä aina kiusatun syyksi.
      Näkyyhän se tällä palstallakin. Jos joku tai jotain kiusataan monet komppaavat mielellään ja osallistuvat joukkokiusaamiseen koska on pelko jos et osallistu sinua aletaan kiusaamaan.
      Tämä palsta on vähän kuin se ala asteen hiekkalaatikko jossa on jaettu hierarkia tai hihamerkit ja ihmiset arvotetaan sen mukaan mitä he ajattelevat tai mitä ovat.
      Totuus on että mikään kampanja ei koskaan lopeta kiusaamista. Korkeintaan joku totalitäärinen diktatuuri jossa on opettajat johtajia ja jokainen oppilas alaisia ja suuressa kurissa ja nuhteessa se voisi tarkoittaa sitä että oppilaat ei ainakaan kiusaa toisiaan. Näin voi olla esim kiinassa. Länsimaissa se ei ole mahdollista.

• Aijaa, mua kyllä viimeksi kiusattiin kouluaikoina. Olen kyllä nykyisinkin hyvin yksinäinen, mutten kyllä osaa nähdä sitä kiusaamisena. Esim. nämä kaksi vuotta sitten saamani uudet naapurit, no en heidän kanssaan kaveeraa, mutta en ole koskaan ajatellut että se olisi heidän taholtaan kiusaamista. Heillä vaan on omat ympyränsä.

• Mittatilaustikari

"Totuus on että mikään kampanja ei koskaan lopeta kiusaamista."

Tavoitteena koulu- tai työpaikkakiusaamisen ehkäisemisessä ja käsittelyssä ei yleensä ole lopettaa kaikkea kiusaamista maailmankaikkeudessa vaan ainoastaan se kiusaaminen, jota esiintyy omalla vastuualueella. Mittakaava on hyvä pitää mielessä toimenpiteitä suunniteltaessa.

• tavallinenkari
        palstalutka kirjoitti:

Aijaa, mua kyllä viimeksi kiusattiin kouluaikoina. Olen kyllä nykyisinkin hyvin yksinäinen, mutten kyllä osaa nähdä sitä kiusaamisena. Esim. nämä kaksi vuotta sitten saamani uudet naapurit, no en heidän kanssaan kaveeraa, mutta en ole koskaan ajatellut että se olisi heidän taholtaan kiusaamista. Heillä vaan on omat ympyränsä.

Kiusattuna tuskin ymmärtäisit esimerkkiä tahallasi väärin.
        Eihän kiusatulle tuntemattomat naapurit, naapuri kyläläiset yms olekaan kiusaajia vaan he ovat yleensä sinut jo entuudestaan tuntevia henkilöitä jotka tietoisesti jättävät sinut ulkopuoliseksi vaikka olisivat tekemisissä vaikka siskosi kanssa jatkuvasti.
        No tämänhän sä jo tiesitkin ja tietoisesti teit itsestäsi tietämättömän.

• uyketyktdyk

No miten kenellekään kavereita luodaan kun ei kuitenkaan saisi pakottaa mihinkään? Ja jos pakotetaan vaikka johonkin ryhmätehtävään niin toimiiko se?
      Kouluissakin on kaikenlaisia kerhoja yms. mutta ei niihinkään ketään voi väkisin viedä.

• HankalaKysymys

Niinpä, vaikeetahan se kyllä siinä vaiheessa on, kun on päässyt jo siihen pisteeseen, että ei ole ketään kaveria. Sama homma jatkuu hyvin suurella todennäköisyydellä myös aikuisena. Ehkä pitäisi vaan osata paremmin huomioida eri ihmisten erilaisia vahvuuksia. Jos meitä vaaditaan olemaan jo lapsesta lähtien samanlaisia, syntyy aina kilpailua siitä, kuka esimerkiksi hallitsee "miehekkäitä" taitoja: kenestä tulee aikuisena hyvätuloinen insinööri. Tosin onhan insinöörejäkin hyvin yksinäisiä aikuisena, joten "miehekkäätkään" taidot eivät aina takaa.

• eikilpailupahastaole
        HankalaKysymys kirjoitti:

Niinpä, vaikeetahan se kyllä siinä vaiheessa on, kun on päässyt jo siihen pisteeseen, että ei ole ketään kaveria. Sama homma jatkuu hyvin suurella todennäköisyydellä myös aikuisena. Ehkä pitäisi vaan osata paremmin huomioida eri ihmisten erilaisia vahvuuksia. Jos meitä vaaditaan olemaan jo lapsesta lähtien samanlaisia, syntyy aina kilpailua siitä, kuka esimerkiksi hallitsee "miehekkäitä" taitoja: kenestä tulee aikuisena hyvätuloinen insinööri. Tosin onhan insinöörejäkin hyvin yksinäisiä aikuisena, joten "miehekkäätkään" taidot eivät aina takaa.

Kilpailussa oleellisempaa on oppia häviämään kuin voittamaan, nykyään on aikuisiakin ketkä eivät kestä minkäänlaisia vastoinkäymisiä koska heidän päätään on aina vain silitelty.

• Ei pidä palstan ätmien vetää taas sitä ätmiyttä tähänkin asiaan mukaan, koska sillä ei ole mitään tekemistä tämän aiheen kanssa. Muutenkin 12-vuotiaat ovat vielä lapsia. eikä heidän tulevaisuudesta voi vielä mitään sanoa joidenkin ala-asteen aikaisten kokemusten sijasta.

• Tämä-selvä

Sinäkin olit koulussa ätmi ja olet yhä ätmi joten tämä juttu on asiallinen palstalla.

• Tämä-selvä kirjoitti:

Sinäkin olit koulussa ätmi ja olet yhä ätmi joten tämä juttu on asiallinen palstalla.

Mä oon itse YTM-mies. Eikä edes koulussa kukaan ole mikään ätmi, kun ei siinä iässä ole vielä mitään ätmejä tai YTM-miehiä, kun ne tasot tulevat vasta sitten aikuisena miehenä, kun sitä ollaan työelämässä ja eletään parhaita nuoruusvuosia.

• Mittatilaustikari

Miksi nostat ketjusi otsikossa esiin vain ätmit eli miehet? Tyttöihin kohdistuva seksuaalissävytteinen kiusaaminen alkaa jo heidän lapsuudessaan, eikä siihenkään yleensä puututa tarpeeksi kouluissa.

• Semmostase

Koulun ja opettajine tehtävä on opettaa matikkaa eikä sitä tuleeko jostain pojasta ytmi vai ätmi.

• Viinamies

Viinan juomisen alkeet pakolliseksi oppiaineeksi niin kaikista tulee ytmejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      48
      11315
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7649
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      50
      5656
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      76
      5625
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4868
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4233
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      48
      3086
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3014
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2555
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2470
    Aihe