Miehen valitus

Rasittunut

Aloitin maanantaina työkokeilun k-supermarketissa ja nämä 2 päivää on mennyt hyvin ja tykkään siitä, mutta mies on valittanut jo kuukauden jokaikinen päivä että ei halua että tulen saamaan sieltä oikeita töitä koska sitten olisin kaikki illat, viikonloput ja pyhät mukamas töissä. Hänen mielestään kun töitä tehdään vain ja ainoastaan ma- pe ja 7-4 logiikalla -.-

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää jokapäiväinen valitus samasta asiasta.
Hän on muutenkin aina ärsyyntynyt kun olen hakenut jotain työpaikkaa. Hän varmaan haluaisi että olisin kotiäitinä koko loppuelämän.

20

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiäsulle

      Sano et maksaa sulle kunnon palkan niin jäät kotiin. Toinen vaihtoehto että olet aivan kuin et kuulisikaan. Meillä oli sama juttu kun aloitin opiskelut, työt
      ja nyt teen kumpaakin. En vain ottanut sitä kitinää kuuleviin korviini. Kerran sanoin että jos maksaa mulle 2500 kk palkkaa niin voin jäädä kotiin. Kun ei suostunut niin viittasin kinttaalla niille jankutuksille.

      Ei muuta kun töihin vaan, alkuun vähän opettelua puolin ja toisin, siitä se tasottuu.

      • Näin taloushallinnon ammattilaisena muistuttaisin vielä että älä unohda eläkkeitä, koska nekin ovat selvää ja konkreettista rahaa jonka tulet todella tarvitsemaan. Paitsi jos ne oli jo laskettu tuohon 2500e palkkaan, mikä on mahdollista riippuen mitä työtä teet.


    • Piika765

      (Ilmainen) Piika häipyy, mies kitisee.

    • Duunarinainen

      Työkokeilu, eli olet ilmeisesti ollut pois työelämästä pidemmän aikaa, Ehkä koko suhteenne ajan?

      Mies ei vissiin osaa enää ajatella ihan tavallista työssäkäyvän arkea normaalina asiana. Että duunia tekevät molemmat rahan takia ja siksi että elämässä on arjessa runko. Vuorotyökin on yhä yleisempää ihan joka alalla.

      Jotain ajatusmaailmassa on pielessä jos kumppanin työnteko ei halua tukea. Mustasukkainen, omistushaluinen, itse työtön ja laiska, ei halua että kehityt elämässä, mikä nyt onkaan syy, mutta ei se normaalia ole. Kysy mikä mättää ja jos ei sopua synny, tuosta tulee vielä ISO ongelma.

      • Rasittunut

        No heti valmistuttua koulusta jäin äitiyslomalle ja sitten kotiäidiksi eli olen ollut nyt vain kotona kolmisen vuotta.

        Miehellä on vakiduuni ja hän tekee juuri vain ma-pe ja puoli 5 pääsee kotiin.

        Mies kun ei ymmärrä, että kun olen käynyt kauppiksen(merkonomi) niin sillon menen kaupan alalle töihin ja kun kaupat kun nyt sattuu olemaan aika paljon auki lukuunottamatta pieniä yrityksiä.


      • ölksjlkjls

        Miehen tulisi tukea sinua. Hieman nyt vaikuttaa siltä, että mies ei jaksa vaivautua ottamaan vastuuta lapsesta ja kodista sinun ollessa töissä. Olenko mahdollisesti oikeassa? Koska jos lapsi on tarhassa vain päivisin, niin sinun iltavuorot ja viikonloput mies "joutuu" hoitamaan lasta.

        MUTTA lapsi ja koti on teidän yhteinen, ja molemmilla vanhemmilla on samanlainen vastuu. Jos sinä olet max puolet kuukauden illoista poissa, ja kotona ollessasi kannat oman vastuusi, niin asian pitäisi olla kunnossa, ja miehen hiljaa!

        En pysty käsittämään tuollaisia vastuunpakoilijoita kuin miehesi. Yritä kuitenkin keskustella asiasta sopuisasti, mutta pidä ehdottomasti pääsi! Sinulla on oikeus töissäkäyntiin. Ja kaupassa työskentely on mukavaa. :) Olin itsekin pienehkön kaupan myyjänä nuorena lähes 10 vuotta, ja muistelen hyvällä niitä aikoja. :) (Siihen aikaan tosin kaupat meni kiinni arkisin klo 21 ja viikonloppuisin 18, sun joten älyttömän myöhäisiä iltoja ei ollut.)


      • Duunarinainen
        Rasittunut kirjoitti:

        No heti valmistuttua koulusta jäin äitiyslomalle ja sitten kotiäidiksi eli olen ollut nyt vain kotona kolmisen vuotta.

        Miehellä on vakiduuni ja hän tekee juuri vain ma-pe ja puoli 5 pääsee kotiin.

        Mies kun ei ymmärrä, että kun olen käynyt kauppiksen(merkonomi) niin sillon menen kaupan alalle töihin ja kun kaupat kun nyt sattuu olemaan aika paljon auki lukuunottamatta pieniä yrityksiä.

        Aivan, eli mies ei ole elänyt kanssasi ns. tavallista kahden vanhemman työarkea, eikä teillä ole pelisääntöjä työelämään/lastenhoitoon/talousasioihin.

        ”Mies kun ei ymmärrä, että kun olen käynyt kauppiksen(merkonomi) niin sillon menen kaupan alalle töihin”

        Nyt on sanottava, että miehesi ymmärryksessä on jotain vikaa.

        Työpaikat ovat nykyään tiukassa, ja opiskeluajat pitkiä. Sinulla on pätevyys kaupan alan töihin ja sieltä nyt on se leipä revittävä jos ja kun saat vain jalkasi marketin oven väliin.
        Lapsikin on niin iso että kotihoidontuki loppuu ja sinun on väistämättä aika palata töihin liiemmälti työajoista nirsoilematta, jotta työkokemusta alkaisi kertyä etkä putoa työelämästä.
        Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää.

        Mies ei taida olla aivan kypsä vanhemmaksi ja pelkää joutuvansa huolehtimaan lapsesta ja kodista töissä ollessasi. Alkakaa kipin kapin harjoittelemaan ja tee miehellesi selväksi, että näillä mennään. Puhukaa myös että yhteisestäkin ajasta pitää pitää huolta kun molemmat telee töitä.


    • hoitsun_mies

      Ymmärrän erittäin hyvin sun ukkoas.
      Kannattaa muistaa, että epäsäännöllinen työaika kuormittaa parisuhdetta kun yhteinen aika on kortilla.0nhan se tosi syvältä kun toinen tekee säännöllistä duunia ja toinen on illat ja viikonloput töissä.
      Mulla on säännöllinen työaika, vaimolla ei.
      Saattaa mennä viikkoja ettei ole yhteistä aikaa, ainakin hoitoalalla työvuorot heittelee miten sattuu, voi olla viikonloppuna duunissa aamusta iltaan ja sitten ma-tin vapaana, sitten taas jopa 7 päivää putkeen töissä välillä aamussa välillä illassa ja taas muutama arkivapaa.

      Vaimo oli töissä joulukuun kaks ekaa viikonloppua peräkkäin molemmat päivät klo 7-21, kun niillä on niitä pitkiä vuoroja. Jouluaatto ja eka pyhä vaimolla oli vapaata, mutta jo tapanina oli taas töissä 7-21. Uudenvuoden aaton ja päivän oli töissä iltavuorossa. Ja on tulevan viikonlopunkin molemmat päivät taas duunissa klo 7-21.
      On se vaimollekin rankkaa. Hän on tehnyt epäsäännöllistä hoitoduunia jo yli 15 vuotta, ja koko ajan niillä tulee muutoksia vuorolistoihin. Kuka on sairaana eivätkä saa tuuraajaa joten aamuvuorossa oleva joutuu jatkaan toisen hukin heti perään tai yövuorosta ei pääsekään pois sillon kun pitäisi kun aamuvuorolainen on sairastunu ja tuuraaja tulee hälytettynä vasta parin kolmen tunnin päästä.
      Vaimo haluis päästä sellaseen työhön jossa pystyis suunnittelemaan elämäänsä ja liikkumistaan pidemmälle kuin 2-3 viikon verran. Ollaan sopeuduttu kun on ollut vähän pakko.

      Tsemppiä vaan sulle, onhan se hyvä jos pääset vakiduuniin, mutta ei parisuhteen kannalta vuorotyö mikään kiva juttu oo. Eikä meillä kyse oo siitä ettenkö minä osais tehdä kotiduuneja, teen niitä enemmän kuin vaimo, esmes meillä minä teen ruuat lähes tulkoon kokonaan ja hoidan siivoukset siinä kun vaimokin.

      • Akkk

        No hoitoala onkin todella rankkaa.


      • KaksiHoitsua

        Totta, vuorotyö on parisuhteelle usein paha rasti.

        Hoitoalalla on kuitenkin töitä tarjolla ja pitää vaan uskaltaa vaihtaa, kaksivuorotyökin jo helpottaa. Ja kaikkeen ei tarvitse suostua, toimessa oleva voi tehdä vain omat vuoronsa ilman irtisanomisen pelkoa. Usein tuo itsensä ylikuormittaminen johtuu omista asenteista ja myös siitä, ettei lisistä ja ylityörahoista halutakaan oikeasti luopua.

        Minä olen vaihtanut kolmivuoron päivätöihin. Palkka putosi reilusti. Mies teke kaksivuorotyötä ja ottaa lisäkeikkoja enää hyvin harkiten. Meillä on yhteisiä viikonloppuja vapaana vain yksi listassa mutta se on jo paljon se. Ja nyt ollaan usein samaan aikaa kotona ja elämä muutenkin rennompaa kaikin tavoin. Rahat vaan on tiukas mut olkoot :)

        AP töihin vaan ja mies kestäköön. Vaihdat sitten työpaikkaa päivätoihin kun olet saanut jalansijaa ja kokemusta, jos vielä haluat.


      • hoitsumyös
        KaksiHoitsua kirjoitti:

        Totta, vuorotyö on parisuhteelle usein paha rasti.

        Hoitoalalla on kuitenkin töitä tarjolla ja pitää vaan uskaltaa vaihtaa, kaksivuorotyökin jo helpottaa. Ja kaikkeen ei tarvitse suostua, toimessa oleva voi tehdä vain omat vuoronsa ilman irtisanomisen pelkoa. Usein tuo itsensä ylikuormittaminen johtuu omista asenteista ja myös siitä, ettei lisistä ja ylityörahoista halutakaan oikeasti luopua.

        Minä olen vaihtanut kolmivuoron päivätöihin. Palkka putosi reilusti. Mies teke kaksivuorotyötä ja ottaa lisäkeikkoja enää hyvin harkiten. Meillä on yhteisiä viikonloppuja vapaana vain yksi listassa mutta se on jo paljon se. Ja nyt ollaan usein samaan aikaa kotona ja elämä muutenkin rennompaa kaikin tavoin. Rahat vaan on tiukas mut olkoot :)

        AP töihin vaan ja mies kestäköön. Vaihdat sitten työpaikkaa päivätoihin kun olet saanut jalansijaa ja kokemusta, jos vielä haluat.

        Kaksihoitsua-nikille:
        Hoitolaitoksia on monenlaisia.
        On runsaasti sellaisia "asiakkaita" esim. kehitysvammaiset ja vanhukset jossa hoitaja tekee työtään "hoidettavan iholla". Hoitaja pesee, pukee, riisuu, vaihtaa vaipat, syöttää jne. on fyysinen ja psyykkinen kontakti koko työpäivän ajan hoidettavaan.
        Hoitajien jatkuva vaihtuminen uuteen keikkatyöläiseen, tai vain harvoin käyvään hoitajaan, on yleensä suuri tressi hoidettavalle. vaihtuvuus vaikeuttaa myös vakihoitajan normaaliarkea.
        Hoidettaviensa elämänlaadun ja terveyden takia monet vakihoitajat hyväksyvät sen, että työlistoihin tulee muutoksia vähän väliä. Jos joku vakituisesta sairastuu äkisti, toinen vakihoitaja tuuraa mieluummin itse, jos se vain on mahdollista.

        Aloittajalle:
        Olet merkonomi. Esim. valtion/kuntien ja kaupunkien toimistotöissä, yritysten palkanlaskennassa, asiakaspalvelussa on merkonomeja pilvin pimein. Yritysmaailman on täynnä merkonomeja mitä erilaisimmissa taloushallinnon, myynnin ja markkinoinnin työtehtävissä. . Tietenkin on hyvä, jos pääset vakituiseen työpaikkaan kiinni, mutta olen miehesi kanssa siitä samaa mieltä, että sinä olet reilusti ylikoulutettu päivittäistavaramarketin jokapaikanhöylän hommaan.


    • Ainajokinpainaa

      Rankkaus on siinä, että työssä ei kaikki ole kuin pitäisi olla.

    • pahalaiskuus

      Siis tuollaisiakin miehiä on olemassa? Ja sinä satuit valitsemaan sellaisen itsellesi?!
      Kuules nainen, nyt laita korkki miehen suuhun ja vaadi että haihduttaa tuon tyyliset ajatukset päästään jo eilen.
      Missähän muualla maailmassa ei tehdä muuta kuin 5 päiväistä tyoviikkoa ja 7-8 tuntisisa päiviä, jättäen viikonloput ja juhlapyhät vapaiksi??? Vain jossain haavemaassa!

      Ihminen on luotu tekemään toitä ja tukemaan yhteiskuntaa jossa elää. (verot, osallistumenen jne)

      On eri asia jos alatte lisääntymään. Silloin on hyvä jos jompikumpi vanhempi hoitaa pienokaista kotona niin kauan kuin mahdollista eikä laita häntä laitoshoitoon.

    • Valitusvalitus

      Ohhoh, ja aiot jatkaa hänen kanssaan vaikka merkit ovat selvät - hän haluaa määrätä tekemisesi ja sinun tulisi olla hänen saatavilla, luultavimmin on myös sairaaloisen mustasukkainen.

      En tiedä, onko kirjoituksesi provo mutta toivon, että aikuisena ihmisenä ymmärrät, että sinä itse teet elämääsi koskevia päätöksiä ja olet niistä vastuussa. Jos orjailet jonkun toisen mieltä, olet silloinkin vastuussa elämästäsi ja päätöksestäsi miellyttää toista; turha vastuuttaa miestäsi sanoipa hän mitä tahansa!

    • 7777

      Mitä jos sanoisit, valitus loppuu n-y-t. Ellei lopu, harkitse eroa. Mies haluaa kontrolloida ja määrätä.

      • hyvä.kontrolli

        Mitä sitten?
        Kun sopivasti kontrolloi suudelmin ja määrää rakkauden pyörteisiin.
        Ei se ole ollenkaan paha juttu.


      • hyvätihmiset
        hyvä.kontrolli kirjoitti:

        Mitä sitten?
        Kun sopivasti kontrolloi suudelmin ja määrää rakkauden pyörteisiin.
        Ei se ole ollenkaan paha juttu.

        "kontrolloi suudelmin ja määrää rakkauden pyörteisiin"

        Höpöhöpö. Tuossa ei ole rakkaudesta tietoakaan. Yökkis.


    • 7570

      Ihmettä minusta! Tarkoitan miehesi reaktiota.
      Vaimoni oltua vuosikaudet kotona lasten kanssa hän ilmoitti yhtenä tostai iltapäivänä menevänsä seuraavana päivänä markettiin osa-aikaiseen kassatyöhön. Työajat arkisin klo17 > 30 ja lauantaisin klo 9 > 15.
      Sanoin, ettei hän ole tehnyt kassatyötä, tapahtui 70-luvun lopun manuaalikassojen aikaan, niin hän sanoi oppivansa.
      Ymmärsin kyllä, että vuosikausien pelkän kotipuuhailun jälkeen ihminen kaipaa virkistäytymistä vaikkapa KK:n kassalla.
      Siitä ei neuvoteltu. Se oli ilmoitusasia. Vaimo oli sillä tiellä 22 vuotta. Kauppias vaihtui useampaan kertaan mutta kasööri senkun istui kuin tatti.

      • hyvätihmiset

        Juuri noin sen pitäisi olla. Ilmoitusasia.
        Ap: pidä työstäsi kiinni.


    • Perhonen67

      Meillä sama. Minä olin ennen vuorotyössä josta minun täytyi sitten lähteä. Nyt olen kotona ja mies käy yksin töissä.
      Tämä on turhauttavaa, koska ollaan aina yhdessä. Tämä tekee suhteelle hallaa, jos on vähänkin sellainen ihminen että nauttii myös yksinolosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe