Miten parantaa vastustuskykyä?

Keskiikäinenpotija

Yleensä flunssataudit eivät ole tarttuneet, mutta nyt tuntuu, että jokaisen sivullisen ihmisen pöpö on nyt kimpussa. Mietin sitä vaan, että olisiko jostain syystä vastustuskyky heikentyny? Elän niinkuin ennenkin paitsi että nyt flunssat ja yskät useimmin riesana.

9

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TerveM75v

      Joka päivä reilu ryyppy Möllerin kalanmaksaöljyä on pitänyt minulta noin 35 v kaikki ns vilustumissairaudet poissa. Sitä ennen jokatalvinen angiina, useita flunssia, joku poskiontelotulehdus ja yksi nimeämätön influenssa. Jos jalat kastuu tai vilustun, niin se tauti vain ei tule. Jos tulee oireita, niin toinen hörppy vie ne pois. Sivuvaikutuksena vielä silmien kuivuus jäi pois. Kaikki aloitettu vain vitamiininsaannin takia, mutta niin jäivät vilustumissairaudet pois, itse huomasin vasta 15 v kuluttua kun aloin ihmetellä että miksi ne taudit hävisivät.

      Mölleriä löytyy melkein kaikista ruokakaupoista hintaan noin 16 euroa puolen litran pullo, tarjouksesta 10 eurolla ja apteekista jo toistakymmentä vuotta sitten 28 eurolla.
      Nyt kun tiedät, niin itsepä päätät ryitkö ja räitkö vai et.

      • Keskiikäinenpotija

        Pitikös se paikkansa, että tuollaisella valmisteella on verta ohentavia vaikutuksia?
        Kuulin vain, kun eräs kirurgi sanoi, että jos valtaa olisi, niin hän kieltäisi Omega3, koska esimerkiksi aivoverenvuodon sattuessa tai yllättävissä leikkauksissa se on huono asia. Tuo vähän säikäytti..


      • TerveM75v
        Keskiikäinenpotija kirjoitti:

        Pitikös se paikkansa, että tuollaisella valmisteella on verta ohentavia vaikutuksia?
        Kuulin vain, kun eräs kirurgi sanoi, että jos valtaa olisi, niin hän kieltäisi Omega3, koska esimerkiksi aivoverenvuodon sattuessa tai yllättävissä leikkauksissa se on huono asia. Tuo vähän säikäytti..

        Yksi tuttu epäili samaa ja aikoi kysyä lääkäriltä. En ole vielä kuullut kysyikö ja jos, niin mikä oli vastaus. Tutulla oli aiemmin Marevan, mutta vaihdettiin helpommin valvottavaan.


      • Keskiikäinenpotija

        Uskon ennemmin lääkäriä kuin hömppiä.


      • Keskiikäinenpotija
        TerveM75v kirjoitti:

        Yksi tuttu epäili samaa ja aikoi kysyä lääkäriltä. En ole vielä kuullut kysyikö ja jos, niin mikä oli vastaus. Tutulla oli aiemmin Marevan, mutta vaihdettiin helpommin valvottavaan.

        Ok. Sen mitä olen lukenut, niin jos vielä verenohennuslääke on, niin pitäisi keskustella lääkärin kanssa.


    • flunssatpois

      Minulla flunssaa tosi harvoin, voi mennä vuosia ettei ole. Syön D-vitamiinia aamulla 50 mikrogr tabletin, en muita vitamiinilisiä. Marjoja pakastimesta, tai kun loppuvat, kaupasta puolukkasurvosta jugurtin kanssa tai makeuttamatonta puolukkamehua (karpalomehu olisi vielä parempi, mutta on aika hapanta). Vähän hunajaa mehuun. Eli joka päivä marjaa talvella, plus se D-vitamiini.

      • Kysyjäaloittaja

        Okei, minulla onkin noita D-vitamiineja purkki olemassa. Täytyykö ne ottaa aamusta?


    • Kysyjäaloittaja

      Voiko aiheuttaa tuo D-vitamiini sydämmentykytystä? Olen huomannut, että tuota tulee, kun otan D-vitamiinia. Tyroksiinilääkitys on, niin olisiko näillä jotain yhteistä? En ota samaan aikaan. Olen ennenkin huomannut tämän. C-vitamiini ei aiheuta tätä kuitenkaan.

      • lievävajaatoiminta

        Ei d-vitamiinilla pitäisi olla yhteisvaikutusta tyroksiinin kanssa, mutta voihan niinkin olla jos olet asian todennut. Rautaa tai magnesiumia ei saa ottaa neljään tuntiin tyroksiinin otosta.
        Itse otan deen ja tyroksiinin aina aamulla. Minulla aamulla kahvi tyroksiini joskus saa aikaan sydämentykytystä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe