valhe nimeltä jumala on kaiken vääryyden lähde

idiootinusko

Ihminen joka on niin yksinkertainen, että uskoo jumalaan.
Uskoo kaikkia rikollisten vakuutteluja jeesuksesta lähtien.
Jeesus oli rikollinen, joka tuomittiin.
Tämä sama meininki jatkuu yhteiskunnassamme, kunnes tyhminkin sen tiedostaa.
Tyhmiä on helppo käyttää vaalikarjana, jos on niin tyhmä, että uskoo jumalaan.

7

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12____13

      Jeesus ei ollut rikollinen. Jos väität Jeesusta rikolliseksi, ole hyvä ja todista väitteesi.

      • oulunkamelikuski

        Ristille ei köykäisin perustein jouduta.
        Syyllistyi ihmissyöntiin lahkonsa kanssa, siksi sai murhaajan kohtalon.


      • 12____13
        oulunkamelikuski kirjoitti:

        Ristille ei köykäisin perustein jouduta.
        Syyllistyi ihmissyöntiin lahkonsa kanssa, siksi sai murhaajan kohtalon.

        > Syyllistyi ihmissyöntiin lahkonsa kanssa, siksi sai murhaajan kohtalon.

        Pyysin todisteet, mutta ilmeisesti esität täällä syytöksiä ilman todisteita?


    • Rikukoivisto

      Kerrohan missä vaiheessa Jeesus söi ihmisen lihaa?
      Voi kumpa sinä viitsisit lukea Raamatun..

      Totta on, että Jeesus tuomittiin rikollisena, mutta vain, koska sokeat juutalaiset papit; Fariseukset, kirjan"oppineet" luulivat Jeesuksen pilkkaavan Jumalaa, vain koska eivät itse tunteneet kirjoituksien merkitystä. Lain he tunsivat varmasti läpikotaisin, mutta Messiasta he eivät löytäneet vertauskuvista, se pysyi heiltä piilossa.. Tamä ristin kuolema oli Jumalan tahto. Minä avaan vähän..

      Tuo ihmissyönti-juttu on lähtenyt kaiketi siitä, kun Jeesus sanoi ihmisjoukossa nämä sanat:
      Johannes 6:53 "Totisesti, totisesti, minä sanon teille; ellette syö ihmisen pojan lihaa, ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.."
      Tämä vertauskuva suututti monet, jopa moni hänen seuraajistaan lähti pois hänen luotaan..
      Jos kuuntelette pappia Jumalanpalveluksen loppupuolella, ehtoollisen alussa, pappi sanoo samoilla sanoilla: "Sinä yönä, jona hänet kavallettiin, hän otti leivän, siunasi ja mursi, antoi sen opetuslapsileen sanoen" "Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää se minun muistokseni. " Aterian jälkeen hän otti maljan ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne. Niin usein kun te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.."

      Eli Jeesus on elämän leipä, ja öylätti/ ehtoollisleipä kuvastaa hänen ruumistaan, joka todella kärsi. Ehtoollisviini kuvastaa liiton verta, jonka Jeesus vuodatti meidän jokaisen puolesta.
      Ehtoollisestahan sanotaan Raamatussa, Korinttilaiskirje 11:29 "Joka syö, tai juo "eroittamatta" Herran ruumista, syö ja juo omaksi turmioksensa. "
      Tarkoittaa sitä, että kun menet ehtoolliselle, niin OLET TIETOINEN SIITÄ MITÄ TEET.

      Jeesus tiesi hyvin, mikä hänen "kohtalonsa" maan päällä tulisi olemaan, ja kertoi sen monta kertaa opetuslapsilleen, sen että hänet annetaan pakanain käsiin, (Roomalaisten), ja aina kuolemaan saakka. Opetuslapset ymmärsivät kaiken vasta myöhemmin, Jeesuksen noustua ylös, ja ilmestyttyään heille, ja ehkä 500 muulle. Jeesus tehtiin Isän, Jumalan suunnitelman mukaisesti "synniksi", joka pitää sitten tuomita. Näin Jeesus oli vanhan liiton/lain viimeinen uhri, karitsa joka vapautti meidät kuolemasta, ikuiseen elämään uskon kautta. Samalla hän voitti kuoleman, ja täytti Mooseksen vanhan lain liiton.
      Toivon, että tämä selvensi sinulle, edes hieman asioita..

      Jumalan siunausta sinulle ystävä, joka ehkä vielä epäilet. Lue Raamattua, ja vaikka se ei heti aukeaisi, voit AINA pyytää, että Pyhä Jumalan henki alkaisi avaamaan sitä sinulle..

    • sapatinvuoksiristille

      Jeesustahan ei tuomittu mistään rikoksesta. Hänen oikeudenkäyntinsä päättyi siihen että oli tapana päästää yksi tuomittu vapaaksi ja fariseukset kiihottivat kansaa Jeesusta vastaan siten, että he halusivat vapaaksi oikean rikollisen eikä Jeesusta.

      Fariseukset kiivastuivat Jeesukseen sapattirikkomusten vuoksi. Sen jälkeen kun hän oli parantanut sairaan sapattina, he alkoivat tavoitella häntä tappaakseen. Jeesuksen ristinkuolemaan oli syynä uskonnollinen kiihko. Se sama harhaoppinen kiihko joka on yhä keskuudessamme.

    • RikuKoivisto

      Huoh.. Jumalan pilkka oli fariseuksien ensisiainen syyte, jonka takia he halusivat Jeesuksen ristille.
      Pontius pilatus luovutti Jeesuksen ristiin naulittavaksi, näin Raamattu kertoo, eli hänet tuomittiin.
      Tapoihin oli kuulunut päästää vapaaksi" yksi tuomittu". Barabbas pääsi mutta Jeesus tuomittiin. Johannes:19:6 "Pilatus sanoi juutalaisille; Ottakaa te hänet ja ristiin naulitkaa,, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä" jne..
      Tuo sabatin rikkomus oli vain yksi monista syistä. Jeesus ei milloinkaan kiihkoillut, päin vastoin. Viimeisimpiä tekoja, mitä hän teki, oli että hän suuttui, koska hänen "Isänsä huoneesta oli tehty ryövärien luola". Rahanvaihtajat, ja kaupustelijat pitivät sitä markkinapaikkanaan..
      Mainitsit "harhaopin." Mikä harhaoppi? Mikä oppi sinun mielestä on oikea oppi?

    • RikuKoivisto

      Jeesus ei todellakaan tehnyt yhtään rikosta. Hän teki tekojaan sabattina, mutta muulloinkin. Jumalanpilkka oli rikosnimike. Jumala varmisti sabatilla, että Jeesus ristiin naulitaan.
      Jos et nyt käsitä niin: Jeesus puhui itse monesti, että hän on tekemässä isän tahtoa, ja että hänet tullaan tappamaan. Hän tiesi missä, ja koska , ja kuka hänet kavaltaa. Suuttui jopa Pietarille kun tämä sanoi ettei sellaista saa ikinä antaa tapahtua. Hän tokaisi Pietarille; (Matteus 16:23)"Mene pois minun edestäni saatana! Sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä mikä on ihmisen.."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe