Oletko vapaa vai sidottu?

Oletko vapaa vai sidottu?

Oletko vapaa olemaan mitä mieltä tahansa uskon asioista ja Raamatusta vai oletko sidottu pitämään totena osan sen väittämistä, koska et voi muuten pelastua?

Oletko huomannut sitä, että kristityt ovat sidottuja pitämään totena monia uskontoonsa liittyviä väitteitä? Jos he kyseenalaistavat ja hylkäävät ne, niin he joutuvat oman uskonsa mukaan kadotukseen eivätkä voi pelastua. Heidät on sidottu pelolla ja uhkailulla pitämään totena asioita, joita he eivät muutoin totena pitäisi.

Kristittyjä hallitaan pelon ja uhkailun avulla. "Jos et pidä totena sitä sun tätä tai et tee sitä sun tätä ja jätä tekemättä tuota, niin et voi pelastua". Helvetillä ja uskovien yhteydestä erottamisella on pidetty vallassa ja hallittu kokonaisia kansakuntia, koska nämä ovat hyväuskoisia ja heitä on ollut helppo johdattaa harhaan. Oletko sinä sellainen?

Oletko sidottu vai vapaa ajattelemaan ja ”uskomaan” mitä tahansa? Onko sinun pakko ”uskoa”? Miksi pelkkä mahdollisena pitäminen ei riitä? Mihin tarvitset uskoa? Miksi sinun tulisi pitää totena asioita, joita et voi todistaa ja joista et voi olla varma? Vai oletko varma siitä, mitä Raamattu sanoo?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerettiläinen.ei-kirj

      Minä ainakin uskoisin olevani ihan vapaa ajattelemaan itse, jos vaan saan totuudenmukaista tietoa asioista.

      Tiedon puutetta suurempi ongelma tänä päivänä taitaakin olla tietotulva.

      • On kieltämättä vaikeaa erottaa totuudellinen tieto ns. valhetiedosta. Jos olet vapaa tutkimaan ja valitsemaan, niin olet mielestäni autuas. Kovin monesta kristitystä en tätä uskalla sanoa, sillä näen heidän olevan sidottuja moniin kirkkojensa oppeihin ja sääntöihin...

        ja ehkä suurin valhe, johon heitä sidotaan, on se, että Raamattu on kokonaan Jumalan sanaa ja siten virheetöntä ja erehtymätöntä... kun ihminen saadaan uskomaan tuo valhe, niin sitten on helppoa eksyttää lisää... ja olen nähnyt sekä kokenut livenä sen, miten tuon valheen tuntevat saarnaajat ovat käyttäneet sitä valhetta häikäilemättä hyväkseen saadakseen itselleen rahaa ja mainetta ja kunniaa...


    • Uskonnot.ovat.tätä

      "Oletko huomannut sitä, että kristityt ovat sidottuja pitämään totena monia uskontoonsa liittyviä väitteitä? Jos he kyseenalaistavat ja hylkäävät ne, niin he joutuvat oman uskonsa mukaan kadotukseen eivätkä voi pelastua. Heidät on sidottu pelolla ja uhkailulla pitämään totena asioita, joita he eivät muutoin totena pitäisi."

      Sitä sitomista on jatkunut lähes 2000 vuotta, joten kyllä sen kaikkien tervejärkisten on täytynyt huomatta.

      Pelastumista ja kadotukseen joutumista on käytetty herkkäuskoisten pelotteluun ja ihmisiä on pakotettu kuoleman uhalla uskomaan Raamatun satuihin ja kirkon mielivaltaan.

      Ellet tee niin, et pelastu ja kun teet niinkuin lahkomme on satukirjoja mielivaltaisesti tulkitsemalla määrännyt, niin pelastut.
      Sitä uskonto- ja jumalpaskaahan on jo syötetty niin kauan, että ne harhat ovat iskostuneet jo varmaan geeneihinkin.

    • Mää pidän siontaleikeistä ja sitten kurkusta pyllyssä ah, men

    • Olen vapaa ajattelemaan itse. Tietysti usko on muuttunut ajan myötä, kun on nähnyt että Raamatun syntyyn on vaikuttanut inhimilliset tekijät eikä sitä voi kaikilta osin sanoa Jumalan sanaksi. Luottamus ihmisiin on myös saanut kolauksia, kun olen huomannut, että fundamentaalisesti uskovat ovat jossain asioissa kaikista sokeimpia.

      Usko antaa ihmisen elämälle tarkoituksen ja päämäärän. Et ole pelkkää avaruustomua, vaan olet kalliisti lunastettu ja perillinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe