Kysyisin vaan että mitkä on erittäin nopean aineenvaihdunnan hyödyt ja haitat lihasten kehittämisessä.
Aineenvaihdunnan hyödyt
3
1782
Vastaukset
- ripped
Nopean aineenvaihdunnan hyöty on siinä että keho polttaa tehokkaammin energiaa, joten rasvan kerääntyminen ei ole niin todennäköistä kuin hitaan aineenvaihdunnan omaavalla.
Itse kuulun juuri tähän joukkoon. Periaatteessa voin syödä melko huolettomasti ilman pelkoa liiasta rasvankerääntymisestä.
Haittapuolena tästä on sitten se lihasmassan hidas lisääntyminen. Tuntuu että aina pitäisi vaan olla syömässä, saadakseen tarpeeksi energiaa jotta kasvu olisi mahdollista.
Eli lyhyesti: hidas aineenvaihdunta (lihasmassan lisäys hieman helpompaa, myös lihomisen vaara todennäköinen).
Nopea aineenvaihdunta (massanlisäys hieman hitampaa, dieetissä ei suurempia ongelmia, rasvaa palaa tehokkaasti. - popopo
Perusaineenvaihdunnan erot eri (terveiden) ihmisten välillä ovat tutkimusten hyvin pieniä, vaikka toisin tietämättömät väittävät; varsinkin reilusti ylipainoiset väittämät mielellään vastaan.
Kokonaisaineenvaihdunta riippuu siis pääosin yleisistä elämäntavoista - ruokailutottumuksista ja liikunnasta.
Tämä nyt ei vastannut siihen kysymykseen, mutta pienenä tietoiskuna vain. - High Metbalism
Itse omaan erittäin nopean aineenvaihdunnan. Olen ravintola-alalla toimin baarimestarina. Ruokailutottumukseni ovat päässeet lipsumaan ja syön nykyisin vain ulkona käytännösä pelkkää roskaruokaa, Painoni ei kuitenkaan pääse nousemaan vaikka en enää viitsi liikkuakkaan.
Voin myös entisenä urheilijana kertoa sen verran, että lihaskehtiys todella hidastuu mitä suurempi aineenvaihdunta sitä vaikeampi saada lihasmassaa. Lihasvoimaa taas pystyy kehittämään niin paljon kuin haluttaa se vaan ei näy missään. Itse nostan edelleen 110 kiloa penkistä vaikka näytän kukkakepiltä, kun huomattavasti lihaksikkaamaat ystäväni nostavat noin 80-90 kiloa.
Nopean aineenvaihdunnan huomaa myös alkoholin käytössä. Voin helposti nauttia yli 30-40 annosta alkoholia ja pitää 3 tuntia taukoa ja puhallan 0.0 lukemia. Eli hyötyjä ja haittoja on.
Ruokavalio ja kuntoilu ei ole suoranaisen välttämättömiä, mutta ikinä minusta lihaskimppua ei saa.
Juhlia voi rankasti, mutta ikinä ei oikein pääse samalle tasolle kuin muut. Turvana kuitenkin, että lähes aina voi lähteä autolla liikenteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412947Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342756Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262709Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372496Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1511827Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241385Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027