Wal-rasvaimu ja Rasvansiirto Plastic surgery center

Daiquar

Olen 2 lasta synnyttänyt 33v nainen, olen aina kärsinyt tubulaarisista rinnoista,implantteja en halunnut kun niissä kuitenkin riskejä, uusinta ja vaihtoleikkauksia jne.
Päädyin tutkimaan aihetta rasvansiirto rintoihin! Tiedustelin asiaa kolmelta eri klinikalta ja päätöksen tein juteltuani kirurgien kanssa ja päätin teettää toimenpiteen Plastic Surgery centerissä Helsingissä, kirurgina Heidi Lilja.

Päädyttiin siihen että toimenpide tehdään kahdessa osassa ja näin saadaan paras tulos rasvansiirrossa. Ensimmäinen imu ja siirto tehtiin marraskuussa, rasvaa imettiin vatsasta (6aluetta) ja rintoihin siirrettiin 400ml/rinta eli yhteensä 8dl! Rasvastahan tarttuu noin 60%-80%
itse imutoimenpide oli mielestäni yllättävän epämukava, vaikka wal-rasvaimua on kehuttu hellävaraiseksi... ei se sattunut mutta tuntui todella epämiellyttävältä, rasvansiirto sujui hyvin. Koko toimenpide kesti noin viisi tuntia ja tehtiin ilman nukutusta. Kotiin pääsin samana iltana.

Haudoin rintoja lämpimässä muutaman viikon että rasvasolut tarttuu hyvin, kylmää ei saa rinnoille antaa jotta verenkierto pysyy hyvänä. Mustelmat on mielettömät sekä vatsassa että rinnoissa.Jälkitarkastuksessa kävin 2vk toimenpiteestä, kompressio liiviä vatsan alueella pidin 7 viikkoa. Kävin lymfaterapiassa ja LPG-hoidossa noin 6 kertaa edistääkseni tasaista tulosta ja vauhdittaakseni nesteturvotuksen poistumista toimenpidealueelta.

Ensimmäisestä toimenpiteestä nyt siis 2.5kk, vatsa on ihanan litteä joskin tottakai vähän löysää löytyy kun vatsanahka venynyt mutta yllättävän vähän! Ylävatsassa epätasaisuutta ja edelleen nestekertymää jonka aika kyllä tasoittaa ja joissakin tapauksissa nestettä myös joudutaan punkteeraamaan. Rinnat ovat uskomattomat kaksi kuppikokoa isommat kun ennen toimenpidettä! Rinnat tuntuvat ja näyttävät luonnollisilta. Toisella siirtokerralla ei tavoitella enää niinkään lisää kokoa vaan saadaan rintoihin vielä pyöreämpää muotoa ja täyteläisyyttä.

Toinen toimenpide tehdään viikon päästä, rasvaa otetaan jenkkakahvoista sekä kyljistä (6aluetta) odotan jo innolla joskin kompressiovaatteen pitäminen taas monen monta viikkoa on tosi työlästä.


Hinta on sellainen mikä monia kiinnostaa ja sitä kertyi kaikkiaan imut 12 aluetta sekä rasvansiirto 2x kaikkineen jälkitarkastuksineen ja kompressiotekstiilit myös kuuluu hintaan, 9200,-

91

9257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expl

      Tietääkö kukaan mitä siellä Plastic Surgery Centerissä on tapahtunut, kun professori plastiikkakirurgi Juri Hukki ei enää toimi siellä. Onko siellä joku plastiikkakirurgi vielä? Vai onko se nyt Surgery Center?

      • Mitenniin

        Onhan niiden nettisivuilla listoilla useampi plastiikkakirurgi ja kirurgi :o


      • Nainen4

        Expl, niinpä. Ei ole ei, eikä Heidi Lilja ole plastiikkakirurgi.


    • Expl

      Nimi ja kuvakin on vielä nettisivuilla. Petetään asiakkaita. Tärkeä kysyä , jos menet hoitoon, kuka plastikkakirurgi hoitaa, kun markkinointi ei vastaa todellisuutta. Ei vaikuta kovin rehellliseltä tai ammattimaiselta .

      • Harjoitteleepitkään

        Onhan siellä se kirurgiaan erikoistuvaksi itsensä kutsuva lääketieteen lisensiaatti


      • Anonyymi

        Ihan samaa mieltä


    • Expl

      Olen kuullut, että jossain laitoksissa on käytäntö, jos maksat toienpiteesi käteisellä, tieto käynnistäsi häviää ja rahat menevät eri laatikkoon. Kysypä 2viikon kuluttua oletko ollut siellä hoidossa.

    • ExpI

      Siellähän on 4 plastiikkakirurgia ja 3 anestesialääkäriä..
      Hukki on jo 70 v, ehkä hän on siirtynyt eläkkeelle?!

    • Expl

      Kyllä professori Jyri Hukin mukana sieltä katoaa esteettisen kirurgian kokemus ja laatu.

    • Expl

      Henkilökunnalta lisätietoa laitoksen tilasta: suuria taloudellisia ja eettisiä ongelmia. Irtisanotut jääneet palkatta jne. Onkohan totta? Selityksiä tarvitaan.

      • anonyymi_YRp

        Samat ongelmat kuin Cityklinikalla. Sairaanhoitajat tietää molempiennpaikkojen salaisuudet. Kukaan ei kuuntele.
        Viranomaisia ei kiinnosta.


    • Jyristä

      "Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.
      Yritin sanoa että emme ole sovittaneet implantteja, on vaikea vain kuvitella oikea koko.
      Hukki heitti eteeni pöydälle katalookin, jossa on implanttien mitat ja sanoi, valitse tuosta.
      Kerroin etten ymmärrä ja huoleni lihaksesta, korjaantuuko.
      Ei voi tietää hän vastasi ja että niin kuin on sanonut, nämä kun eivät ole liikuntaa varten.
      Itku tuli, hänen käytöksensä oli TODELLA TÖRKEÄÄ ja harmitti että minä annoin hänen toimia niin, etten marssinut ulos.
      Hänen yliolkainen suhtautumisensa koko asiaan ja hänen tapansa konsultaatiossa sai aikaan epävarmuuteni. "

    • Jyristä

      Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.
      Yritin sanoa että emme ole sovittaneet implantteja, on vaikea vain kuvitella oikea koko.
      Hukki heitti eteeni pöydälle katalookin, jossa on implanttien mitat ja sanoi, valitse tuosta.
      Kerroin etten ymmärrä ja huoleni lihaksesta, korjaantuuko.
      Ei voi tietää hän vastasi ja että niin kuin on sanonut, nämä kun eivät ole liikuntaa varten.
      Itku tuli, hänen käytöksensä oli TODELLA TÖRKEÄÄ ja harmitti että minä annoin hänen toimia niin, etten marssinut ulos.
      Hänen yliolkainen suhtautumisensa koko asiaan ja hänen tapansa konsultaatiossa sai aikaan epävarmuuteni.

    • Fudut

      Hukki sai fudut:
      Laser Tilkasta 2014
      Töölön sairaalasta 2015
      Karhupuiston klinikalta 2015
      Plastic Surgerystä 2018

      Mikä mättää??

      • Huom

        Nämä asiat eivät pidä paikkaansa, uskovat ken haluavat.


    • Expl

      Jyri Hukki on tarkka potilaidensa turvallisuudesta. Ehkä laitos ei pystynyt sitä takaamaan.

    • Huom

      Kyseenalaistaisin tuon Hukin kritisoinnin. Hän ei ole saanut potkuja edellämainituista paikoista, sen sijaan pistää miettimään miksi Hukin kanssa samalla viikolla lähtivät myös kaksi klinikan parasta sairaanhoitajaa. Lisää henkilökuntaa on kuulemma lähdössä, ja aiemmin töissä olleilla hoitajilla perittäviä palkkamaksuja oikeudessa asti. Tiedossa on, että klinikan henkilökunta kommentoi epäasialliseen tapaan asioita Facebookista lähtien, suhtautuisin kaikkiin kirjoituksiin varauksella.

    • Expl

      Sitä minäkin olen ihmetellyt. Uskon, että kaikki potilasturvallisuudesta huolestuneet irtisanoutuvat pelastaakseen maineensa.

    • Expl

      Mielestäni on tärkeää varmistaa, ettei esim rintojen rasvansiirtoa tee muu kuin plastiikkakirurgian erikoislääkäri. Potilasvakuutus lopulta kysyy oliko toimenpide tehty niin kuin kokenut plastiikkakirurgian erikoislääkäri sen tekisi. Siihen on asiantuntijan vaikea vastata kyllä, jos tekijä on yleislääkäri tai yleiskirurgi. Pitäisi ainakin olla kunnon dokumentaatio kaikesta, vaikka potilas olisi maksanut käteisellä ja alv on jäänyt huomaamatta.

      • Hei, luin näitä kommentteja. Mikä on tilanne nyt? Onko paikka luottamuksen/hinnan arvoinen. Sattuuko noille "ei plastikkakirurgeille" enemmän komplikaatioita? Onko heidän toimenpiteensä halvempia? Ketä suosittelet rasvaimun suorittajaksi tuossa klinikassa? Tiedosta kiitollisena


      • Anonyymi
        Nelli54 kirjoitti:

        Hei, luin näitä kommentteja. Mikä on tilanne nyt? Onko paikka luottamuksen/hinnan arvoinen. Sattuuko noille "ei plastikkakirurgeille" enemmän komplikaatioita? Onko heidän toimenpiteensä halvempia? Ketä suosittelet rasvaimun suorittajaksi tuossa klinikassa? Tiedosta kiitollisena

        Lue kommentit alla.


    • ExpI

      J.H kohta 70 vuotias sai fudut:

      Laser Tilkasta 2014
      Töölön sairaalasta 2015
      Karhupuiston klinikalta 2015
      Plastic Surgerystä 2018

      Nyt JH ja HP haukkuu muita täällä:)

      Mikä mättää??

    • ExpI

      "Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.
      Yritin sanoa että emme ole sovittaneet implantteja, on vaikea vain kuvitella oikea koko.
      Hukki heitti eteeni pöydälle katalookin, jossa on implanttien mitat ja sanoi, valitse tuosta.
      Kerroin etten ymmärrä ja huoleni lihaksesta, korjaantuuko.
      Ei voi tietää hän vastasi ja että niin kuin on sanonut, nämä kun eivät ole liikuntaa varten.
      Itku tuli, hänen käytöksensä oli TODELLA TÖRKEÄÄ ja harmitti että minä annoin hänen toimia niin, etten marssinut ulos.
      Hänen yliolkainen suhtautumisensa koko asiaan ja hänen tapansa konsultaatiossa sai aikaan epävarmuuteni. "

    • plasticlover11

      Minulle on tehty rasvansiirto myös täällä. Siirtoja/imuja tekee plastiikkakirurgiaan erikoistuva lääkäri Johan Svedjeholm, jolla on kyllä suomen mittakaavassa huomattava kokemus näistä toimenpiteistä. Käy ulkomaita myöten koulutuksissa. Suomesta ei toista lääkäriä löydy joka olisi tehnyt tuhansia rasvaimuja ja siirtojakin jo satoja.
      Kyselin nimittäin myös "oikeilta" plastiikkakirurgeilta suomessa, mutta juuri kellään ei ollut rasvansiirroista sellaista kokemusta, että olisin heidän luokseen mennyt tämän toimenpiteen tekemään. Joten aika turhaa panettelua, että kun ei ole plastiikkakirurgi niin ei osaa. Kun kokemusta enemmän kun niillä plastiikkakirurgeilla..

      • Anonyymi

        Kyseinen henkilö ei ole koulutukseltaan plastiikkakirurgi! Minulle hän aiheutti vahingon, jonka seurauksena jouduin leikattavaksi. Leikkaus tehtiin toisaalla. Olkaa tarkkoja, kun valitsette klinikan ja hoitavan lääkärin. Selvittäkää taustat, koulutuksen, kokemuksen ja todellisen osaamisen.


    • BBL

      PSC:n Instasta löytyy aika huikeita tuloksia.. BBL yms

    • Huom

      Niin no, siitä tehdäänkö rasvansiirrot oppikirjan ja suosistusten mukaan ja steriileillä välineillä voidaan olla montaa mieltä, ”ulkomaisista koulutuksista huolimatta”. Kertoisitko vielä keiden plastiikkakirurgien kanssa olet keskustellut, ihan nimillä?

    • Jäsen

      Ainakin minun perheen jäseneni sai vaikean infektion toimenpiteestä, joka oli markkinoitu riskittömänä juuri tämän Johanin toimesta.
      .!!!

    • Jyrisaikenkää

      J.H kohta 70 vuotias sai fudut:

      Jyri Hukki sai fudut:
      Laser Tilkasta 2014
      Töölön sairaalasta 2015
      Karhupuiston klinikalta 2015
      Plastic Surgerystä 2018

      Nyt JH ja HP haukkuu muita täällä:)

      Mikä mättää??

      • Ashhh

        Ks yllä, etkö keksi mitään aineellisempaa kommentoitavaa.. lapsellista. Hukki on ollut lähdössä PSC:stä jo pitkään eivätkä täysin lapselliset kommenttisi potkuista pidä paikkaansa. Tämä jääköön viimeiseksi kommentiksi saman viestin jankuttamiselle. Keskittyisit oleelliseen.


    • JeeejeeX

      Mitäs kuuluu Tapahtumapuiston rauhaan? Onko sprinttihiihdon maailmancup jo kohta? Eipä taida moiseen kohteeseen olla edes tietä aurattu? No, joo Metallica tulee, vaan olishan tuo mahtunut moottoriradallekin Giants of Rockin tyyliin. Hyvin veti Hyvinkää, ei tarvinnut istuttaa miljuunilla ruohikkoa vaan vedettin ikävä kyllä näytöstyyliin heti monipäiväiset rokkifestarit käyntiin. Jonkun pitkätukan mukaan Hyvinkäällä matkittiin Hämeenlinnaa, mutta mun mielestä ne kyllä veti meitä kybällä percereicään.

    • Nica89

      Karl Johan Svedjeholmin perustama yritys: 1 Position Media AB

      10 miljoonan euron yritys :D

      Varmaan muut katuulliset :)

      /Nica

      • Ashhhh

        Karl Johan itse taitaa näit tänne kirjoitella :D


    • jeeejeeX

      Tähän listataan parhaita rock bändejä!

      Omat suosikit:

      Hanoi Rocks

      Def Leppard

      Aerosmith

      Guns Roses

    • Expl

      Kirjoitan tälllä nimimerkillä, vaikka sitä näyttää käyttävän moni muukin.
      Kannattaa tarkistaa, onko käyttämäsi laitos jonkin laatuohjelman takaama ( esim AAASF.)
      se antaa ainakin jonkinlaisen turvan, että hommia tekee ammattilaiset. Myös esteettiseen plastiikkakirurgiaan, ulkonäkökirurgiaan, tarvitaan erikoislääkäri jos halutaan varmistaa turvallisuus ja laatu. Tärkeää on , että hoitolaitoksesi toimii lakien puitteissa ja on toiminnassa vielä hoitosi jälkeen jos tarvitset apua vaikkapa implanttien seurannassa.

      • Nainen1734

        Tiia Pihlamaa näyttää vielä olevan PSC henkilökunnan listoilla. Kuinkahan kauan?


    • finalcount

      Minä äänestän Joe Tempestii :D

    • anonyymi_4Oo

      Rahaa tuntuu olevan. Siks melko jännä, että sairaanhoitajat joutuu hakee palkkansa oikeusteitse.
      Tää taitaa kyl olla yleinen linja kaikissa aleksanterinkadun plastiikkakirurgia paikoissa...

    • Expl

      En kyllä löytänyt nettisivuilla olevasta henkilökunnasta yhtään ulkonäkökirurgiaan erikoistunutta plastiikkakirurgia.

      • Nainen1734

        Meno on kuin villissä lännessä..!


    • plastiikka

      Plastiikkakirurgit vissiin kovasti kateellisia Johanin tuloksista, kun koko ajan vedotaan siihen että eihän hän ole edes plastiikkakirurgi. Kumma juttu ettei niillä "oikeilla" plastiikkakirurgeilla ole minkäänläistä näyttöä rasvansiirrosta, ja ne joilla on, tulokset on vaatimattomia. Häviävät taidoissa siis yleislääkärille !
      Brazilian buttlift on kovassa nosteessa oleva toimenpide, joka vaan lisää suosiotaan..olis aika suomalaisten plastiikkakirurgienkin tulla tälle vuosituhannelle.
      PSC instakuvat puhuvat puolestaan (ja ottamalla mailitse yhteyttä saa lisää kuvia).

    • Huom

      Ja taas on poistettu kommentteja edeltä, mainoksia myös? Kuka on kertonut sinulle nuo yleislääkärin datat? ;) Tekijä itse? Kertoiko myös ettei yhtäkään komplikaatioita ole ollut? Kirurgin työ opitaan ammattilaisten kanssa työskentelemällä, ei itse oppimalla.

    • Tiedoksi

      Rasvansiirto ja rasvaimu ovat plastiikkakirurgisia toimenpiteitä, joka vaatii erikoislääkärin pätevyyden. Kaikkea voi toki oppia tekemällä temppuja, niinhän myös ns. ”Valelääkärit” ovat tehneet ja oppineet.
      Ns. Brazilian buttlift Rasvansiirrolla ei ole kuitenkaan ihan ongelmaton toimenpide nuorille. Kun ikääntyessä vartalon mittasuhteet ja rasvakertymät muuttuvat, ilmaantuu ongelmia, joita ei ole helppo hoitaa.
      Amerikan Plastiikkirurgiyhdistys ja Kansainvälinen Esteettisen Kirurgian yhdistys on varoittanut kyseisistä toimenpiteistä.
      Kuolemanriski 1:3000.
      https://www.plasticsurgery.org/news/press-releases/plastic-surgery-societies-issue-urgent-warning-about-the-risks-associated-with-brazilian-butt-lifts

    • Anonyymi

      Jyri Hukki antoi potkut? sai potkut ?

      • Anonyymi

        Syy miksi Hukki sai potkut Tilkasta ja PSC:ltä oli se, että vei klinikoilta potilaita omaan privaattiin Viroon, eli varasti asiakkaita/asiakastietoja näiltä klinikoilta. Töölöstä potkut sen takia, että teki vuosikausia töitä privaatissa työajalla ja nosti ylilääkärin palkkaa julkiselta kertomatta työnantajalle…


    • Anonyymi

      Jyri Hukin sotku?

      • Anonyymi

        Jyri Hukki ei edes työskentele kyseisessä firmassa :D


    • Anonyymi

      "Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.
      Yritin sanoa että emme ole sovittaneet implantteja, on vaikea vain kuvitella oikea koko.
      Hukki heitti eteeni pöydälle katalookin, jossa on implanttien mitat ja sanoi, valitse tuosta.
      Kerroin etten ymmärrä ja huoleni lihaksesta, korjaantuuko.
      Ei voi tietää hän vastasi ja että niin kuin on sanonut, nämä kun eivät ole liikuntaa varten.
      Itku tuli, hänen käytöksensä oli TODELLA TÖRKEÄÄ ja harmitti että minä annoin hänen toimia niin, etten marssinut ulos.
      Hänen yliolkainen suhtautumisensa koko asiaan ja hänen tapansa konsultaatiossa sai aikaan epävarmuuteni. "

    • Anonyymi

      "Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.
      Yritin sanoa että emme ole sovittaneet implantteja, on vaikea vain kuvitella oikea koko.
      Hukki heitti eteeni pöydälle katalookin, jossa on implanttien mitat ja sanoi, valitse tuosta.
      Kerroin etten ymmärrä ja huoleni lihaksesta, korjaantuuko.
      Ei voi tietää hän vastasi ja että niin kuin on sanonut, nämä kun eivät ole liikuntaa varten.
      Itku tuli, hänen käytöksensä oli TODELLA TÖRKEÄÄ ja harmitti että minä annoin hänen toimia niin, etten marssinut ulos.
      Hänen yliolkainen suhtautumisensa koko asiaan ja hänen tapansa konsultaatiossa sai aikaan epävarmuuteni. "

    • Anonyymi

      Tähän listataan parhaita rock bändejä!

      Omat suosikit:

      Hanoi Rocks

      Def Leppard

      Aerosmith

      Guns Roses

    • Anonyymi

      "Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.

    • Anonyymi

      Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt

    • Anonyymi

      Hyvä kun vietiin oikeuteen.

      Sen sijaan vastuita riitti. Hoitaja kertoi oikeudessa, että hänen tehtäviinsä kuuluivat injektiohoidot, karvan- ja tatuoinnin poistot, kasvojen laserhoidot, leikkaussali- ja heräämötyö, vastaanottosihteerin töitä, työvuorosuunnittelua ja vastuuhoitajan tehtäviä, henkilöresursseista huolehtiminen, uusien työntekijöiden haastatteleminen ja perehdytys, toimenpiteiden hinta-arviot ja hinnoittelu, myynti- ja markkinointi, uusasiakashankinta, internetsivujen päivittäminen, messujen suunnittelu ja promootiot, uuden toimipisteen aloitustyöt sekä jatkuva varallaolo.

      Hoitajan esimerkiksi piti toisinaan jäädä yötöihin valvomaan leikkauksessa ollutta potilasta, jota ei voinut jättää yksin.

      Hän myös koulutti esimiesasemassa työpaikalla uuden hoitajan tehtäviin, jolla oli isompi palkka kuin hänellä itsellään.

      Hoitajalle alettiin syksystä 2016 maksaa työehtosopimuksen mukaista kuukausipalkkaa 2 700 euroa, mutta hänen jäätyään äitiyslomalle työsuhde päättyi äkillisesti.

      Nainen sai kesken perhevapaansa kesällä 2017 loppupalkkalaskelman, mutta ei saanut työantajaltaan vastausta kysymyksiinsä, eikä virallista irtisanomisilmoitusta.

      Syksyllä 2017 yhtiön lakimies ilmoitti työntekijälle, että yrityksen toiminta on päättynyt ja koko henkilökunta irtisanottu.

      Käräjäoikeuden mukaan työsopimuslain mukainen peruste irtisanoa kantajan työsopimus ei täyttynyt, koska liiketoiminta ei tosiasiassa päättynyt.

      Oikeudessa nyt vastaajana ollut yritys jatkoi samoissa tiloissa samanlaista liiketoimintaa ja molemmilla yhtiöillä oli sama vastuuhenkilö. Oikeuden mukaan kyse on liikkeen luovutuksesta, jossa työnantajan vastuu jatkuu.

      Lisäksi irtisanominen perhevapaalla rikkoo tasa-arvolakia. Uutta henkilöstöä oli myös palkattu samanlaisiin tehtäviin, mitä sairaanhoitaja oli tehnyt.

      Työnantajalle maksettaviksi tuomitut 30 000 euron korvaukset koostuvat palkkasaatavista, maksamattomista lomarahoista ja -korvauksista, irtisanomisajan palkasta, korvauksista perusteettomasta irtisanomisesta ja tasa-arvolain mukaisesta hyvityksestä.

      Laittomista potkuista hoitaja saa korvaukseksi viiden kuukauden palkan eli yhteensä 13 527 euroa ja lisäksi potkuista perhevapaansa aikana 6 000 euroa.

    • Anonyymi

      "Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.

    • Anonyymi

      Jyri Hukin sotku?

    • Anonyymi

      Ko. hoitsu tuskin enään Suomesta saa töitä?!

      • Anonyymi

        Hoitajien työtilanne on hyvä. Pisteet sinulle kuitenkin uhkakuvien luomisesta.

        Nämä pikkupuljujen yrittäjät yrittävät pelottelemalla saada hoitajia pysymään hiljaa. Se ei onnistu.


    • Anonyymi

      Itku tuli, hänen käytöksensä oli TODELLA TÖRKEÄÄ ja harmitti että minä annoin hänen toimia niin, etten marssinut ulos.

    • Anonyymi

      Minä olen käynyt Heidi Liljan käsittelyssä reisien rasvaimussa. Todella, siis todella ystävällinen ja mukava nainen. Ja todellakin olen tyytyväinen hänen kädenjälkeensä. Ottaa vastuun asiakkaasta ja vastaa kyllä varmasti kaikkiin kysymyksiin mitä tulee esim jälkikäteen mieleen tai mietiytttää. On reilu ja mä vain niin tykkäsin. Suunnittelen jenkkakahvojen ja ylävatsan imua vielä tällesyksyä. Hukin luona olen myös käynyt aikanaan.. kun ongelmia tuli näin pitkänajan päästä, hän vastaili minulle siihen saakka kun luuli saavani minut uudelleen asiakkaaksi, muttakun ongelmat selkenivät vakavammiksi kuin ovat, siihen loppui välittäminen ja yhteydenpito eikä anna minulle edes minun omia potilastietoja.

      • Anonyymi

        Potilastiedot ovat lääkärikeskuksen omaisuutta, eivät lääkärin. Lääkärit eivät pidä omilla koneillaan potilastietoja turvallisuussyistä. Jos haluat potilastietosi, sinun tulee kysyä näitä suoraan siltä firmalta jonka asiakas olet ollut.


      • Anonyymi

        Heidi Lilja ei varmaankaan enää saa työpaikkaa kuin kyseisessä mestassa. Minulle hän aiheutti vahingon, jonka seurauksena jouduin leikattavaksi. Leikkaus tehtiin toisaalla. Olkaa tarkkoja, kun valitsette klinikan ja hoitavan lääkärin. Selvittäkää taustat, koulutuksen, kokemuksen ja todellisen osaamisen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heidi Lilja ei varmaankaan enää saa työpaikkaa kuin kyseisessä mestassa. Minulle hän aiheutti vahingon, jonka seurauksena jouduin leikattavaksi. Leikkaus tehtiin toisaalla. Olkaa tarkkoja, kun valitsette klinikan ja hoitavan lääkärin. Selvittäkää taustat, koulutuksen, kokemuksen ja todellisen osaamisen

        Mitä sinulle tapahtui? 😓


    • Anonyymi

      Jyri ! Kaikki tietää että sinä täällä haukut kaikkia :D
      Eläkkeelle mars ! 70 v mittarissa. Tarkkuus laskussa.

      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan että kukaan 70v edes tietää mikä on suomi24 🙄


    • Anonyymi

      Hyvä ”anonyymi”, firmallasi menee huonosti eikä auta vaikka yrität levittää muista minkälaisia juoruja. Oikeusjutut ovat julkista tietoa, ja on tärkeää että ne ovat avoimesti asiakkaiden tiedoissa 👍 Myös tulevaisuudessa.

    • Anonyymi

      Sen sijaan vastuita riitti. Hoitaja kertoi oikeudessa, että hänen tehtäviinsä kuuluivat injektiohoidot, karvan- ja tatuoinnin poistot, kasvojen laserhoidot, leikkaussali- ja heräämötyö, vastaanottosihteerin töitä, työvuorosuunnittelua ja vastuuhoitajan tehtäviä, henkilöresursseista huolehtiminen, uusien työntekijöiden haastatteleminen ja perehdytys, toimenpiteiden hinta-arviot ja hinnoittelu, myynti- ja markkinointi, uusasiakashankinta, internetsivujen päivittäminen, messujen suunnittelu ja promootiot, uuden toimipisteen aloitustyöt sekä jatkuva varallaolo.

      Hoitajan esimerkiksi piti toisinaan jäädä yötöihin valvomaan leikkauksessa ollutta potilasta, jota ei voinut jättää yksin.

      Hän myös koulutti esimiesasemassa työpaikalla uuden hoitajan tehtäviin, jolla oli isompi palkka kuin hänellä itsellään.

      Hoitajalle alettiin syksystä 2016 maksaa työehtosopimuksen mukaista kuukausipalkkaa 2 700 euroa, mutta hänen jäätyään äitiyslomalle työsuhde päättyi äkillisesti.

      Nainen sai kesken perhevapaansa kesällä 2017 loppupalkkalaskelman, mutta ei saanut työantajaltaan vastausta kysymyksiinsä, eikä virallista irtisanomisilmoitusta.

      Syksyllä 2017 yhtiön lakimies ilmoitti työntekijälle, että yrityksen toiminta on päättynyt ja koko henkilökunta irtisanottu.

      Käräjäoikeuden mukaan työsopimuslain mukainen peruste irtisanoa kantajan työsopimus ei täyttynyt, koska liiketoiminta ei tosiasiassa päättynyt.

      Oikeudessa nyt vastaajana ollut yritys jatkoi samoissa tiloissa samanlaista liiketoimintaa ja molemmilla yhtiöillä oli sama vastuuhenkilö. Oikeuden mukaan kyse on liikkeen luovutuksesta, jossa työnantajan vastuu jatkuu.

      Lisäksi irtisanominen perhevapaalla rikkoo tasa-arvolakia. Uutta henkilöstöä oli myös palkattu samanlaisiin tehtäviin, mitä sairaanhoitaja oli tehnyt.

      Työnantajalle maksettaviksi tuomitut 30 000 euron korvaukset koostuvat palkkasaatavista, maksamattomista lomarahoista ja -korvauksista, irtisanomisajan palkasta, korvauksista perusteettomasta irtisanomisesta ja tasa-arvolain mukaisesta hyvityksestä.

      Laittomista potkuista hoitaja saa korvaukseksi viiden kuukauden palkan eli yhteensä 13 527 euroa ja lisäksi potkuista perhevapaansa aikana 6 000 euroa.

    • Anonyymi

      Jyri Hukki Aava 70

    • Anonyymi

      Jyri Hukki ! Kaikki tietää että sinä täällä haukut kaikkia :D
      Eläkkeelle mars ! 70 v mittarissa. Tarkkuus laskussa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Helsinki oy:lla oli sama johto ja alkuun yritys toimi samoilla laitteilla ja samoissa tiloissa kuin edeltäjänsä. Oikeus päätyi siihen, että toimintakin oli pohjimmiltaan samaa kuin ennen.
      KÄRÄJÄOIKEUS toteaa tuomiossaan, että kyseessä on siten ollut liikkeenluovutus eikä toiminnan lopettaminen kokonaan.
      Työsuhteen päättämisellä kokonaan ei ole ollut perusteita, jonka vuoksi sairaanhoitajalle pitää maksaa korvauksia 5 000 euroa sekä lisäksi maksamaton irtisanomisajan palkka. Koska työsuhde on päätetty perhevapaan aikana eikä työnantajan toiminta oikeasti olekaan päättynyt, hän saa myös tasa-arvolain perusteella hyvitystä syrjinnästä 6 000 euroa.
      Oikeudessa käsiteltiin myös epäselvyyksiä sairaanhoitajan aiemmissa palkkasaatavissa, oikeus suostui näissä osaan sairaanhoitajan vaatimuksista.
      Koska uudella ja vanhalla yrityksellä on täysin sama johto, oikeus katsoo, että yritykset ovat yhdessä vastuussa korvausvelvotteista.
      SYRJINTÄ raskauden tai perhevapaiden aikana on kielletty tasa-arvolaissa.
      Tyypillisiä naisten kohtaamia syrjintätilanteita ovat muun muassa määräaikaisuuden jatkamatta jättäminen tai määräaikaisuuden keston rajaaminen äitiysvapaan alkuun, äitiysvapaasta johtuva palkkasyrjintä ja syrjintä työhönottotilanteessa. Tasa-arvovaltuutetun toimistoon tulee tämänkaltaista tilanteista parisataa yhteydenottoa vuosittain.

    • Anonyymi

      30.9.2019 / HELSINGIN SANOMAT, HAKUSANA PLASTIC SURGERY CENTER.

    • Anonyymi

      Valitettavasti Hukilta puuttuu esteettinen silmä. Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista tekniikan ja kokemuksen lisäksi.

      • Anonyymi

        Jos Hukilta puuttuu ”silmä ” niin Heidi Liljalta moraali ja ammattitaitoa


    • Anonyymi

      "Jyri Hukki istui pöytänsä takana kädet puuskassa ja oli todella närkästynyt. Sanoin olevani pahoillani , kun olen taas täällä. Tarvitsen apua, mielipiteen koon suhteen.
      Hän alkaa sättiä minua: olet pahempi kuin 15 vuotias, joka osaa päättää.
      On todella huolestuttavaa, tämä tilanne haiskahtaa. Hän ei minua enää auta, ettei tule puheita että hän on päättänyt. Kertoi että oli joku nainen, josta tuli ongelmia ja syytöksiä.

    • Anonyymi

      Eiköhön se 70 v ukko lennä kohta Aavastakin pihalle?? 100%

    • Anonyymi

      Joo, toi Jyri Hukki sai potkut myös PSC:ltä. Oli ilmeisesti varastanut jotain??
      Samat ongelmat ollut ennenkin tällä miehellä: Tilkassa, Mehiläisessä, Töölössä jne jne

    • Anonyymi

      Aavan johtoon vuotaa kaikki faktat Hukista

    • Anonyymi

      Joo, toi Jyri Hukki sai potkut myös PSC:ltä. Oli ilmeisesti varastanut jotain??
      Samat ongelmat ollut ennenkin tällä miehellä: Tilkassa, Mehiläisessä, Töölössä jne jne jne jne

      • Anonyymi

        Rehti ja erittäin loistava kirurgi tuo Hukki. Tunnen henkilön takavuosilta ja minun operaationi on ollut erittäin onnistunut ainakin...turhaa panettelua täällä näkee!


    • Anonyymi

      Aika erikoista että mikäli jotain sotkua olisi, kirurgilla olisi mitään mahdollisuutta olla niin isossa firmassa kuin Aava edes töissä :) Tuomiot PSC sotkuista tulevat kyllä julki ja tännekin tietoon aikanaan.

    • Anonyymi

      Joo, toi Jyri Hukki sai potkut lähes joka paikasta. Oli myös ilmeisesti varastanut jotain?? Tom Schröder potkaisi ukon pihalle kun Jyri kärähti. Jyri piti maksaa suuria korvauksia?!
      Samat ongelmat ollut ennenkin tällä miehellä: Tilkassa, Mehiläisessä, Töölössä jne jne jne jne.
      Veikkaisin että lentää Aavastakin ulos lähiaikana - Jyrillä liian likainen tausta, ikä 70v ja valtava määrä komplikaatioita ja ongelmia. Varastanut potilastietoja? Onko sun tietoja varastettu?

    • Anonyymi

      Hyvin Hukilla Aavassa ainakin on edelleen aikoja :) Joku taas vain trollaa. Ihmeellistä muutenkin tuo nimien heittely, ja ennen kaikkea todella epäuskottavaa.. kateelliset liikkeellä

    • Anonyymi

      Hei, olisi kiva kuulla nyt vuosien jälkeen, oletko tyytyväinen rasvansiirtoon. Onko rasva ja muoto pysynyt?

    • Anonyymi

      Heidi Lilja on todella taitava.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole taitava. Tekee tosi rumaa jälkeä. Ammattitaidoton ja moraaliton


    • Anonyymi

      Oletko tehnyt vatsakin rasvaimu?

    Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe