Halusit tai et

TahdotTaiEt

Karma on paljolti sama kuin kohtalo. Kohtalo tai karma toteutuu, tahdomme sitä tai emme. Tässä muutama linkki aiheesta "haluat tai et".


Tekoäly tulee, halusit tai et:

https://snuup.fi/fi-fi/article/blogi/tekoaly-ja-automatiikka-ihmisen-apuna/24/

Tunteet näkyvät usein ulospäin, halusimme sitä tai emme

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/tunteet-ovat-osa-jokapaivaista-elamaamme/

Kaikki on yhtä, halusit tai et:

https://yhteishyva.fi/artikkeli/kommentti-globaaleilla-markkinoilla-maailma-on-ain/5GvjFMgP7OAk0CokQEKSSk


Ramana Maharshi on tässä tietysti aivan huippu näkemyksen selkeydessä ja syvyydessä:


Sivulla 239 https://tinyurl.com/y75cdkll

http://www.saunalahti.fi/~pentmant/Ole oma itsesi.pdf

He, jotka tietävät, että se, mitä heidän on koettava tässä elämässä, on vain sitä, mikä on tarkoitettu heille heidän prarabdhassaan, eivät koskaan huolestu siitä, mitä kokevat. Tiedä, että kaikki se, mitä hän kokee, työnnetään hänelle tahtoopa hän sitä tai ei.


( täällä enemmän Maharshia http://www.saunalahti.fi/~pentmant/ )

27

2273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nää_on_näitä

      Tiedä, että kaikki se, mitä hän kokee, työnnetään hänelle tahtoopa hän sitä tai ei.

      Ihminen kuitenkin itse näkee ja määrittelee onko tapahtuma, kohtalo "hyvä" vai "huono". Kun näkee tapahtumat neutraalina ei tarvitse Ramana Maharshin kaltaisia opettajia siis nousee karman yläpuolelle
      Maailma on egojen maailma, "hyvä" tai "huono" vain ego mittaa, totuus ei mittaa ei arvostele, totuus on

      • Anonyymi

        Swami Avadhut | Erikoishaastattelu
        Karma -> peruutus
        Vuonna 2013 | Allahabad, Intia | Kumbh Mela
         
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Voitteko sanoa jotain erityisesti ITV USA:lle?
        Shrila Avadhut Maharaj: Tietenkin! Historia ja uskonto eivät rajoita Intiaa. Se on rajaton, koska se on ikuinen. Ja jumalat ovat olleet läsnä täällä aina.
        Tätä pyhää paikkaa, Allahabadia, joka alun perin tunnettiin nimellä Prayag, kutsutaan ”Jumalan kaupungiksi”. Keisari Akbar kutsui sitä näin. Hän oli hämmästynyt Jumalallisen läsnäolosta täällä. Sen takia valloittaessaan Intian hän antoi paikalle nimen Allahabad — ”Jumalan kaupunki”. Sitä ennen se tunnettiin nimellä Prayag — se on mainittu monissa kirjoituksissa, muun muassa ”Mahabharatassa” ja ”Ramayanassa”. Tämä todistaa jälleen kerran: Prayag on kautta historian tunnettu Jumalallisesta olemuksestaan. Siksi meillä ei ole edes oikeutta antaa sille mitään nimeä eurooppalaisesta näkökulmastamme, sillä mitä pari tuhatta vuotta on Intialle?
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Kyllä.
        Shrila Avadhut Maharaj: Tämän tapahtuman aikana ihmiset kaikkialta maailmasta ja erityisesti kaikkialta Intiasta tulevat tänne suorittaakseen rituaalisen kylvyn ja puhdistautumisen. Tämän perinteen kannattajat uskovat, että rituaalikylpyjen avulla voi paitsi puhdistautua myös päästä eroon kaikesta karmasta, toisin sanoen ihmisen tekojen seurauksista tässä syyn ja seurauksen maailmassa — ikimuistoisista ajoista lähtien.
        Mutta pyhät, sadhut, tulevat tänne puhdistaakseen läsnäolollaan nämä pyhät joet — Gangesin ja Yamunan — jotka keräävät karmaa. Uskotaan, että joillakin pyhillä on tämä voima — puhdistaa pyhät joet.
        On hyvin vähän pyhiä ihmisiä, jotka palvovat Jumalaa tällä tasolla. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: sa mahātmā sudurlabhaḥ — ”itsensä oivaltanut sielu on hyvin harvinainen”. Kaikki riippuu tietoisuudesta. Jos joku on täysin tietoinen itsestään nykyhetkessä, [tietoinen] Jumalallisesta, korkeimmasta Absoluutista — tällaisella henkilöllä on riittävästi voimaa puhdistaa ympäristöään. Se on ymmärrettävää ja loogista — henkilö, jolla on puhdas tietoisuus, voi puhdistaa kaiken ympärillään.



        yu


      • Anonyymi

        "Ajan ja paikan tuolla puolen"
        Kirja
        A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda


        7tr


      • Anonyymi

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.

        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

        Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.
        https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

        https://www.youtube.com/watch?v=Oswg3tqRGlA
        The Transcendental Vibration

        https://www.youtube.com/watch?v=WYjxyC78zp4

        https://www.youtube.com/watch?v=c1DcFmUrxUQ

        https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw

        h


    • Anonyymi

      Jokainen täysjärkinen eroittaa hyvän pahasta , tietää mikä on oikein tai väärin.- Ei siihen mithään lakikirjoja tai Raamattuja, Toraa tai Koraania tartte !

    • Anonyymi

      Entäs kun lentokoneellinen ihmisä saa surmansa onnettomuudessa?.Onko heillä samantapainen karma kaikilla?

      • Anonyymi

        Buddhalaisuudessa käsitetään, että maailmassa toimii muitakin prosesseja kuin karma. Ne muokkaavat ihmisten elämää samalla tavoin. Näitä on pitkä luku, mutta esimerkiksi tällaisiksi voimiksi käsitetään esim. vuodenaikojen vaihtelu ja painovoima.

        Kun tapahtuu jokin onnettomuus tai luonnonkatastrofi, niin syynä ei ole jokin kollektiivinen karma, joka aiheuttaa sen. Se on vain ihmisen kannalta epäonnekas tapahtuma, johon tulee suhtautua myötätunnolla eikä tuomiten noita ihmisiä. Se ei siis johdu karmasta vaan luonnonlaeista ja/tai inhimillisistä ihmisten tekemistä virheistä.

        Länsimaissa, usein kristinuskon moraalikäsitysten takia, ajatellaan usein, että karma on jokin kosminen voima, joka rankaisee pahoista teoista ja palkitsee hyvistä teoista. Näin ei ole.

        "Karmaa ei tulee sekoittaa 'moraaliseen oikeuteen' tai 'palkintoon ja rangaistukseen'.

        Idea moraalisesta oikeudesta nousee ajatuksesta meitä ylemmästä olennosta, jumalasta, joka säätää lait ja päättää mikä on oikein tai väärin. Koko ajatus tällaisesta on vaarallinen. Mikään ei ole tehnyt maailmassa niin paljon pahaa kuin tämä 'moraalinen oikeus'.

        Karma on yksinkertaisesti teoria syystä ja seurauksesta, toiminnasta ja reaktiosta, eikä sillä ole mitään tekemistä 'moraalin' kanssa." -Walpora Rahula


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buddhalaisuudessa käsitetään, että maailmassa toimii muitakin prosesseja kuin karma. Ne muokkaavat ihmisten elämää samalla tavoin. Näitä on pitkä luku, mutta esimerkiksi tällaisiksi voimiksi käsitetään esim. vuodenaikojen vaihtelu ja painovoima.

        Kun tapahtuu jokin onnettomuus tai luonnonkatastrofi, niin syynä ei ole jokin kollektiivinen karma, joka aiheuttaa sen. Se on vain ihmisen kannalta epäonnekas tapahtuma, johon tulee suhtautua myötätunnolla eikä tuomiten noita ihmisiä. Se ei siis johdu karmasta vaan luonnonlaeista ja/tai inhimillisistä ihmisten tekemistä virheistä.

        Länsimaissa, usein kristinuskon moraalikäsitysten takia, ajatellaan usein, että karma on jokin kosminen voima, joka rankaisee pahoista teoista ja palkitsee hyvistä teoista. Näin ei ole.

        "Karmaa ei tulee sekoittaa 'moraaliseen oikeuteen' tai 'palkintoon ja rangaistukseen'.

        Idea moraalisesta oikeudesta nousee ajatuksesta meitä ylemmästä olennosta, jumalasta, joka säätää lait ja päättää mikä on oikein tai väärin. Koko ajatus tällaisesta on vaarallinen. Mikään ei ole tehnyt maailmassa niin paljon pahaa kuin tämä 'moraalinen oikeus'.

        Karma on yksinkertaisesti teoria syystä ja seurauksesta, toiminnasta ja reaktiosta, eikä sillä ole mitään tekemistä 'moraalin' kanssa." -Walpora Rahula

        Walpola Rahulahan itse tekee tuossa karmasta pelkästään jonkinlaisen gravitaation kaltaisen kosmisen automaattivoiman. Mielestäni ajatus siitä, että ihmisen yläpuolella ei ole yhtään korkeampaa olentoa, se se vasta vaarallinen onkin. Maailmankaikkeuden sfäärithän notkuvat ihmistä korkeammista olennoista. Jotkut niistä ovat todella mahtavia - ihmisen asioiden suhteen käytännössä täysin kaikkivaltiaita. Nuo olennot (tai jos joku haluaa uskoa, että on vain yksi ihmistä korkeampi olento, niin siitä vaan - funktio on sama) toimeenpanevat ihmisen koettavaksi ihmisen ansaitseman karman, jolla on paljonkin tekemistä sen kanssa, mitä moraaliksi tai moraaliseksi elämäksi kutsutaan (oikeanlainen toiminta, oikeanlainen suuntautuminen, ihmisenä elämisen tarkoituksen täyttäminen...)

        Toiminnan hedelmiä - miellyttäviä ja epämiellyttäviä - tulee ihmisen koettavaksi sekä tietoisesti kohdistettuina että "mekaanisesti". Projektiluonteiset karmaläksyt toimivat vain sitä kautta, että niitä kohdistetaan ihmisen koettavaksi - ja ihmiset ihmettelevät tällöin, että mikä on tämä synkronisiteetti, mikä voima tämän aiheuttaa? Jotkut saattavat olla myös jo suoraan kokemuksellisessa suhteessa tällaisen Mestarin/Jumalan kanssa, jolloin ei ole mitään epäselvää, että miten nämä "yhteensattumat" syntyvät. Mekanistiset karmavaikutukset taasen syntyvät tekojen kohteiden reaktioista, joista reaktioiden laadun mukaan kertyy tekijän olemukseen paluupostina tietynlaista mentaalista hienomateriaa. Sen laatu tulee värittämään ihmisen psyykeä vastaisuudessa, ja vaikuttaa siten ihmisen mentaaliseen maisemaan - jopa "valon läpi pääsyyn" ihmisen tai ihmiskehossa asuneen hienoaineisen olennon (sielun) mieleen.

        Joka uskoo, että ihmisen (tai ihmisen sielun) yläpuolella ei ole yhtään korkeampaa olentoa, on tietämätön joistakin oleellisista asioista maailmankaikkeudessa. Sellainen tärkeistä realiteeteista mitään tietämätön henkilö ei voi siten myöskään tietää, miten maailmankaikkeus toimii. Silloin luvassa voi olla yllätyksiä, joihin ei olla lainkaan valmistautuneita. Mutta kaikki ajallaan - joka ei pysty näitä sulattamaan, unohtakoon tämän heti välittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Walpola Rahulahan itse tekee tuossa karmasta pelkästään jonkinlaisen gravitaation kaltaisen kosmisen automaattivoiman. Mielestäni ajatus siitä, että ihmisen yläpuolella ei ole yhtään korkeampaa olentoa, se se vasta vaarallinen onkin. Maailmankaikkeuden sfäärithän notkuvat ihmistä korkeammista olennoista. Jotkut niistä ovat todella mahtavia - ihmisen asioiden suhteen käytännössä täysin kaikkivaltiaita. Nuo olennot (tai jos joku haluaa uskoa, että on vain yksi ihmistä korkeampi olento, niin siitä vaan - funktio on sama) toimeenpanevat ihmisen koettavaksi ihmisen ansaitseman karman, jolla on paljonkin tekemistä sen kanssa, mitä moraaliksi tai moraaliseksi elämäksi kutsutaan (oikeanlainen toiminta, oikeanlainen suuntautuminen, ihmisenä elämisen tarkoituksen täyttäminen...)

        Toiminnan hedelmiä - miellyttäviä ja epämiellyttäviä - tulee ihmisen koettavaksi sekä tietoisesti kohdistettuina että "mekaanisesti". Projektiluonteiset karmaläksyt toimivat vain sitä kautta, että niitä kohdistetaan ihmisen koettavaksi - ja ihmiset ihmettelevät tällöin, että mikä on tämä synkronisiteetti, mikä voima tämän aiheuttaa? Jotkut saattavat olla myös jo suoraan kokemuksellisessa suhteessa tällaisen Mestarin/Jumalan kanssa, jolloin ei ole mitään epäselvää, että miten nämä "yhteensattumat" syntyvät. Mekanistiset karmavaikutukset taasen syntyvät tekojen kohteiden reaktioista, joista reaktioiden laadun mukaan kertyy tekijän olemukseen paluupostina tietynlaista mentaalista hienomateriaa. Sen laatu tulee värittämään ihmisen psyykeä vastaisuudessa, ja vaikuttaa siten ihmisen mentaaliseen maisemaan - jopa "valon läpi pääsyyn" ihmisen tai ihmiskehossa asuneen hienoaineisen olennon (sielun) mieleen.

        Joka uskoo, että ihmisen (tai ihmisen sielun) yläpuolella ei ole yhtään korkeampaa olentoa, on tietämätön joistakin oleellisista asioista maailmankaikkeudessa. Sellainen tärkeistä realiteeteista mitään tietämätön henkilö ei voi siten myöskään tietää, miten maailmankaikkeus toimii. Silloin luvassa voi olla yllätyksiä, joihin ei olla lainkaan valmistautuneita. Mutta kaikki ajallaan - joka ei pysty näitä sulattamaan, unohtakoon tämän heti välittömästi.

        Shrila Bhaktivinod Thakur

        Durlabha mānava-janma


        durlabha manava-janma labhiya samsare
        krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]

        (1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?

        'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
        labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]

        (2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.

        kisera samsara ei chhayabaji praya
        ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]

        (3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.

        e deha patana ha'le ki rabe amara?
        keha sukha nahi dibe putra paribara [4]

        (4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.

        gardabhera mata ami kari parisrama
        kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]

        (5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!

        dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
        nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]

        (6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.

        bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
        nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]

        (7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.

        deha-geha-kalatradi-chinta avirata
        jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]

        (8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.

        haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
        jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]

        (9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?

        smasane sarira mama padiya rahibe
        vihanga-patanga taya vihara karibe [10]

        (10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!

        kukkura srgala saba anandita ha'ye
        mahotsava karibe amara deha la'ye [11]

        (11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.

        ye dehera ei gati, tara anugata
        samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]

        (12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!

        ataeva maya-moha chhadi buddhimana
        nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]

        (13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!








        eer


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Buddhalaisuudessa käsitetään, että maailmassa toimii muitakin prosesseja kuin karma. Ne muokkaavat ihmisten elämää samalla tavoin. Näitä on pitkä luku, mutta esimerkiksi tällaisiksi voimiksi käsitetään esim. vuodenaikojen vaihtelu ja painovoima.

        Kun tapahtuu jokin onnettomuus tai luonnonkatastrofi, niin syynä ei ole jokin kollektiivinen karma, joka aiheuttaa sen. Se on vain ihmisen kannalta epäonnekas tapahtuma, johon tulee suhtautua myötätunnolla eikä tuomiten noita ihmisiä. Se ei siis johdu karmasta vaan luonnonlaeista ja/tai inhimillisistä ihmisten tekemistä virheistä.

        Länsimaissa, usein kristinuskon moraalikäsitysten takia, ajatellaan usein, että karma on jokin kosminen voima, joka rankaisee pahoista teoista ja palkitsee hyvistä teoista. Näin ei ole.

        "Karmaa ei tulee sekoittaa 'moraaliseen oikeuteen' tai 'palkintoon ja rangaistukseen'.

        Idea moraalisesta oikeudesta nousee ajatuksesta meitä ylemmästä olennosta, jumalasta, joka säätää lait ja päättää mikä on oikein tai väärin. Koko ajatus tällaisesta on vaarallinen. Mikään ei ole tehnyt maailmassa niin paljon pahaa kuin tämä 'moraalinen oikeus'.

        Karma on yksinkertaisesti teoria syystä ja seurauksesta, toiminnasta ja reaktiosta, eikä sillä ole mitään tekemistä 'moraalin' kanssa." -Walpora Rahula

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.


        645


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.


        645

        eläinten tappaminen, myös karmasta
        lyhytelokuva
        https://www.youtube.com/watch?v=c1DcFmUrxUQ




        yt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.


        645

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        ...
        Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.
        Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.





        o9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.


        645

        myös tästä karma
        https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw


    • Anonyymi

      Entä sitten valintatilanteet? Esim. kun Rooman keisarit joutuivat valitsemaan höyrykoneen ja orjatalouden välillä? Ja valitsivat orjatalouden jatkumisen.
      Elämässä tulee eteen usein valintatilanteita kahden eri vaihtoehdon välillä.
      Jos olisin vapaa itsekin muuttaisin toiseen kaupunkiin ja se mihin kaupunkiin muuttaisin riippuu lähinnä asuntojen saatavuudesta.
      Onko ihmisellä VAPAA TAHTO? Niin kuin kristityt opettavat. Entä sitten islam, joka opettaa, että Koraani on JOHDATUS. Itsekin olen saanut Koraania luettuani johdatusta, joka ei ole kohtalonomaista, vaan tietoista.

      Varmasti suurella tähtäimellä Karman laki pitää paikkansa. Mutta yksityiskohdista en ole niin varma. Itse olen esim. kuullut hengessäni, että Suomen kaltainen periferia on niitä varten, jotka edellisessä elämässään olivat taipuvaisia itsemurhaan. Varmasti on olemassa elävien ja kuolleiden tuomari ja varmaa on, että tuolta valtaistuimelta käsin tehdään monia suuria ratkaisuja, mutta entä yksityiskohdat? .... Entä maanjäristykset ja tsunamit jne......

      Intiaaneilla on muistaakseni oppi, että jos joku pelastaa toisen elämän eli muuttaa toisen ihmisen kohtalon hän on sen jälkeen vastuussa tuon pelastamansa ihmisen loppuelämästä. Koraanissa lukee vielä, että jos joku pelastaa jonkun yksilön elämän hän on kuin olisi pelastanut jokaisen ihmisen elämän maapallolla. Ja joka tappaa jonkun ihmisen hän on kuin olisi tappanut kaikki maapallon ihmiset.

      ON olemassa valtaistuin Elävien ja kuolleiden tuomitsemista varten. Ja suurissa linjoissa voidaan katsoa, että joitakin väljiä lainalaisuuden kaltaisia juttuja noudatetaan, mutta ei kai tuo karman laki sentään ole mikään pilkuntarkka luonnonlaki?

    • Anonyymi

      Käy niinkuin käy, politiikan kuuluisia mietelauseita eri aloillaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sattumia ei ole. Kaikki on syy-seuraus. Teoilla on seuraukset, haluaistko sitä tai et. Tässä elämässä tehdyt teot, seuraukset seuraavissä elämissä.


    • Anonyymi

      Karmaansa voi käydä läpi nopeammassa tahdissa jos meditoi, lisäksi välttyy jossakin määrin karmalta jos alkaa palvelemaan ihmiskuntaa tavalla tai toisella. Lisäksi uuden karman syntymistä voi ehkäistä tehokkaasti mm Ananda Margan ns toisen oppitunnin avulla.

    • Anonyymi

      Oikein kun ovat törkeitä niin luulevat ettei mikään estä ahnehtimasta valtaa. Jos eivät sodi omassa maassaan niin tulevat sotimaan ja aiheuttavat sodan mahdollisimman kaukana sielä omasta mielestään esimerkkimaasta niin kuin Jenkikin tekevät. Ihan vaan esimerkiksi.

      • Anonyymi

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavissa elämissäsi. Valtionpäämiehet ja muut sen kaltaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat kuudenneksen alamaistensa karmasta itselleen. Sen tähden kenenkään ei pidä kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa on hirvittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavissa elämissäsi. Valtionpäämiehet ja muut sen kaltaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat kuudenneksen alamaistensa karmasta itselleen. Sen tähden kenenkään ei pidä kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa on hirvittävä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17704071/veedalaisuus--menneisyydesta-nykypaivaan

        dgds


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17954441/kysymyksia-ja-vastauksia-krishna-tietoisuudesta-ja-vedalaisuudesta
        Karman lain mukaan vihollisemme voisi syntyä poikanamme, ja meidän olisi maksettava hänelle takaisin rakkaudella tässä elämässä. Joten "muista vähemmän, nuku paremmin".

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18017669/ihmisten-kohtalot-ovat-olleet-tiedossa-tuhansia-vuosia-sitten#comment-123172347
        ... Tätä tunnetta on mahdoton kuvailla, tuntee olevansa läsnä jollakin elämän merkittävällä hetkellä ja katselevansa ylhäältä päin ajan loputonta virtaa....

        Lopussa hän luki: "Tämä ihminen tulee kuuntelemaan Bhrigu-shastria ei siksi, että tarve johtaisi häntä, vaan uteliaisuudesta oppia Bhrigun taidosta. Hän tulee vähenevän kuun seitsemäntenä päivänä, kaksi tuntia auringonlaskun jälkeen, ja hänelle tehdään poikkeus. Hän tulee astrologian opettajansa, Jyotish Gurun, kanssa, ja hänen seurassaan tulee yhteensä kuusi henkilöä." (Seurueemme, mukaan lukien tohtori Raon kaksi oppilasta ja autonkuljettaja, koostui kuudesta ihmisestä).”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17954441/kysymyksia-ja-vastauksia-krishna-tietoisuudesta-ja-vedalaisuudesta
        Karman lain mukaan vihollisemme voisi syntyä poikanamme, ja meidän olisi maksettava hänelle takaisin rakkaudella tässä elämässä. Joten "muista vähemmän, nuku paremmin".

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.

        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18282957/lahkolaisuudesta
        Lahkolaisuus on Absoluuttisen Totuuden luonnollinen sivuvaikutus. Kun acharyat oivaltavat Totuuden ja todistavat siitä, se ei ole vielä lahkolaisuuden tahraama. Opetusperimyksen kautta saadut säännöt ja käskyt, jotka määrittelevät päämäärän ja keinot sen saavuttamiseksi, muuttuvat kuitenkin ajan myötä eri ihmisten paikkakunnan ja mentaliteetin mukaan. Yhdessä yhteiskunnassa noudatettua sääntöä ei välttämättä hyväksytä toisessa yhteiskunnassa. Näin yksi yhteisö erottaa itsensä toisesta. Kun jonkin yhteisön jäsenet alkavat arvostaa omia normejaan liian korkealle, he kehittävät vastenmielisyyttä toisen yhteisön jäseniä kohtaan, joiden normit eivät ole heidän näkökulmastaan yhtä korkeat.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe