Tuntuu, kun on ylipainoa ja sairas, potilas ikäänkuin syyllistetään, Kun taas, jos olet laiha ja sairas, sinut hoidetaan ilman läksyttämistä. Ylipainoinen potilas, ja ensimmäisenä saat kehoituksen mitä syödä ja miten liikkua jne. Vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä, se vaan tuntuu olevan kaikki mitä lääkäri näkee, ja kuin ohimennen sitten hoidetaan itse asia jonka vuoksi tulit vastaanotolle.
Hyvä muistaa; se laihakaan ei aina liiku tai syö terveellisesti!
Kaikenkaikkiaan vaan tulee tosi ikävä olo moisesta, jos tarvitsee apua, niin eikö sitä voi antaa lihavammallekin ilman saarnaa? Kokonaistilanteet vaihtelee ja kaikki ei aina ole niin yksinkertaista.
Potilaat syyllistetään
25
50
Vastaukset
- kansylipainoinen
Olet täysin oikeassa !!!
- the-man-from-utopia
Joo just näin ja vielä lisäisin, että ne (nk. lääkärit) kirjoittelee sinne potilaskertomuksiin ihan mitä sattuu (siis omia mielipiteitänsä), ja tietysti yleensä melko "negatiivis-sävytteisesti", mutta ei suinkaan mitään positiivista/faktaa ... joo ei minuakaan kehua tartte, mutta tekstin pitäis olla edes neutraalia ja tosi-asioihin perustuvaa !!!
Yksikin lääkäri kirjoitteli etten olis edes lääkkeitä hakenu apteekista, mut kun olin ne jo paperi-resepteillä hankkinut ja saman tien uusinut sähköisesti ... eipä ollut tätä huomioinut !!! - korjaajat
Yrittäväkö Seinäjoen sairaalassa parantaa käytöstapoja tällä kun hakevat sairaalaan vapaaehtoistoimintaan henkilöitä ( ilmoitus päivän Seinäjoen Sanomissa), jos vaikka ei henkilökunta toisi parannusta.
- kilot_kuriin
Mitä vittua lääkärien pitäisi sanoa puliukolle, viisi askia päivässä röökiä polttavalle tai sotanorsun painoa lähentelevälle syöpölle?
Yli kuusikymppisiä ei enää edes leikata, jos ei ole hengenvaaraa. Valittakoon selkäänsä ajoissa tai vaietkoon, ihan sama.
Kun resursseja kaikkien hoitamiseen vain ei ole, niin karsinta aloitetaan tietenkin itse aiheutetuista sairauksista!- lyigyl
No jotain VITTUA !
- ljhglyg
Älä ny viitti yleistää !
- ei-ilmajoelta
Niin se nyt vain on, että jos pitää valita leikataanko pultsari vai kaupunginjohtaja, niin mitä luulet kumpi pannaan monttuun?
- ghjkjg
Leikataan ny sitte vaikka pult sari !
eikä tarvi laittaa kumpaakaan "monttuun".
Jos sää ny yleensä tierät mitään elämän kulusta ! - kfykuyflu
no just sitä !
- hgfkf
ei-ilmajoelta kirjoitti:
Niin se nyt vain on, että jos pitää valita leikataanko pultsari vai kaupunginjohtaja, niin mitä luulet kumpi pannaan monttuun?
Vai että oikein KAUPUNGINJOHTAJA, mä en viittis sellaseen koiran
virkaan ees hakeutuakkaan, nuoleskelemaan kaikkia "silmää tekeviä
kyltyyriperseitä" !!! - lyhflgyvh
No juuri sitä !
- lhgligiluyg
On se kumma ku Suomi on vauraampi kuin koskaan, niin ei sitte olekkaan "RESURSSEJA" oikein mihinkään ... sillä mäkin muistan jo 60-luvulta asti tätä elämää ja sen voin sanoa että kuinkahan esim. ainakin vielä 90-luvulla siellä missä mä ainakin asuin ei ollu TK-maksuja ollenkaan ... ja muutenkin kaikki terveydenhoitomaksut ovat nousseet "räjähdysmäisesti" 2000-luvulle tultaessa.
esim. sairaankuljetusmaksu oli muutama vuosi sitten 9,25 e/kerta, nykyisin 25 e ... eli lähes 3-kertainen ... !!! - ktfgku
lhgligiluyg kirjoitti:
On se kumma ku Suomi on vauraampi kuin koskaan, niin ei sitte olekkaan "RESURSSEJA" oikein mihinkään ... sillä mäkin muistan jo 60-luvulta asti tätä elämää ja sen voin sanoa että kuinkahan esim. ainakin vielä 90-luvulla siellä missä mä ainakin asuin ei ollu TK-maksuja ollenkaan ... ja muutenkin kaikki terveydenhoitomaksut ovat nousseet "räjähdysmäisesti" 2000-luvulle tultaessa.
esim. sairaankuljetusmaksu oli muutama vuosi sitten 9,25 e/kerta, nykyisin 25 e ... eli lähes 3-kertainen ... !!!Joo tässä muuten vielä tueksi lisää : http://blogi.kansanelakelaitos.fi/arkisto/4072
- voimeitä
Suurella mielenkiinnolla odottelen koska alkaa "harvennus", Otataan uusiasukkeja kaikkien yli 40 painoindeksin omaavien tilalle? Lähetetäänkö valtion laskuun isommat sitten esim Kongoon, vai peräti pilvenraunalle?
Viha ylipainoisia kohtaan on sitä luokkaa jopa terveydenalan, ja ehkäpä juurikin heidän piireissään.- kjhgliulg
älä muuta sano !
siis noita 2015 syksyn hommia ei olis saasu edes tapahtua ! - the-man-from-utopia
Entäs vähä yli 30 ... tapetaanko kaikki ?
- severivaan
oottakaas jos sote menee läpi niin homma vaan pahenee..fakta tietoa. ihmiset hinnoitellaan sairaanhoitopiiriin ikä,painoindeksi,sairaudet,syötävät lääkkeet,pysyvät sairaudet...lukekaa..eli niin kalliiksi tulet soteryhmälle...vittu mitä paskaa....joo muuten lääkärit selittää aina sun pitää lopettaa viina,rööki...rasvanen ruoka. kysyin näin 50v miehenä että miksi? kun tää elä nyt on vaan niin lyhyt tuntuu että eilen olin 20 ny 50v niin miksi kiduttaa ittee? mä juon mitä haluun ja syön ja nain...arvot oli kunnossa no lievä pintarasva maksa ylipainosta ei viinasta. puheista oli kirjoittanut ikävämmän lausunnon..työterveyteen psykiatrille..kuulemma työmasennus,taitaa sekin olla muotia nykyään.
en kyllä oo ollu töistä pois 8v aikana kun kerran darran takia...että semmonen- kjb.ug
asiaa puhut !
- tylsyyteen-keksitään
Kaikkiahan syyllistetään, jos jostakin epäkohdasta. Olit sitten lihava, laiha, tupakoiva, alkoholia nauttiva, tai Tms..
Aina jollakin(terveydenhuollon väellä) on jotain sanomista.
Eräs lääkäri tuumas langanlaihalle keskenkasvuiselle tytölle terveystarkastuksessa: Olet 2kg liian lihava.
Kun ei mitään muuta keksinyt sanoa, niin että, mitä?
Joillakin on vain tarve saada huomautella jok'ikisestä asiasta ja sehän tiedetään , miksi näin on.Älä viitsi valehdella! Jos on langanlaiha, niin ei taatusti ole ylipainoinen. Taidat itse olla "normaali suomalainen" nainen, sellainen joka tunnistetaan lomakohteissa suomalaiseksi sadan metrin päästä?
- lyglu
Chimaira kirjoitti:
Älä viitsi valehdella! Jos on langanlaiha, niin ei taatusti ole ylipainoinen. Taidat itse olla "normaali suomalainen" nainen, sellainen joka tunnistetaan lomakohteissa suomalaiseksi sadan metrin päästä?
Kyllä ne lääkärit AINA jotain negatiivista sinne epikriiseihinsä "kekkaa" ... näin on vaan
tosi ! - lgghiuhiöh
Chimaira kirjoitti:
Ei ne silti valehtele. Puntari näyttää totuuden, viinan ja röökin tuhot näkyy kokeissa.
Eivät suinkaan, vaan puhuvat "omaa totuuttaan".
- Turhaamarinaa
Ylipainosta pääsee helposti, kun syö vähän vähemmän kuin kuluttaa! Enemmän itsekuria ja vähemmän valittamista.
- the-man-from-utopia
Jos sä edes oot vähänki ottanu selvää asioista, niin on olemassa ÄÄRIPÄÄT lihomisen suhteen ...
sillä toisille sama (kj/kcal) määrä voi olla jopa huimasti erilainen lihomisen suhteen, kuin sille
toiselle .... siis siihen vaikuttavat lapsuuden tottumukset (jotka eivät EHKÄ itsestä kiinni) ja toinen rasvakudosten mitokodrionaalinen määrä/laatu, jotka muuten peritään ... keneltä ? Toivoisin vastausta/mielipidettä asiasta ?! "googleta ihmeessä" nimittäin jos et tiedä !?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1357984- 615941
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813342Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73083Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101718Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2111695Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3391427Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351202Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931199Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321121