pidätkö lompakkoa perstaskussa?

poviktasku

onko se enää nykyaikaa?
vielä näkee jotain dinosauruksia kaupassa, pyyleviä vanhoja poikia,
nämä laittaa housun persus taskuun lompakon, samettihousut on.
nykyään on lompakos näitä sirukorttejakin, onhan siinä pieni riski
että se hajoaisi. toinen on että kukapa ny nenäkarvatkin kun riippuu etupuolelta
komiasti ja silkkihousuista pyylevät pakarat erottuu, alkaisiko semmoiselta
taskuvaraskaan voroamaan?

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeä.kymysys

      Pidätkö etusormea pyIIynreiässäsi?

    • hiemantuoa
    • paras.paikka

      Kyllä. Ja matkapuhelin kulkee vyökotelossa.

      • Saaki olla melkone pussukka että nykyset luurit mahtuu.


    • Pillunaama

      Itse pidän persettä lompakossa

      • huorranperce

        Saahan ne setelit vaihdettua perseeseen, totta.


    • Zypas

      Monethan pitävät ajokorttia lompakossa..

      • Kaikkihan se on pidettävä lompakossa!


      • jbzbzkzkzkn

        oma korttini pysyy pitämättäkin.


      • Zypas
        minkkilaukku kirjoitti:

        Kaikkihan se on pidettävä lompakossa!

        Miten niin?????? Sain ajokortin 1981 enkä ole sitä ikinä lompsassa pitänyt...-MIKSI??


    • Kepulitonpaskaa

      Mikä on lompakko.

      Ei oo rahaa
      Kiitos kepuja siilän leikkaukset vanin pienituloisille.

      Kepu pettää ains

    • OliNykyTaiMikäAika

      Jossainhan ne kortit on pidettävä.

    • eitarvikokolomsaa

      Ei ole lainkaan lompakkoa. Tarvittavat kortit on kännykän suojakotelon kansiläpässä. Passin laitan povariin mikäli tulee menoa ulkomaille.

    • Eioletakataskuja

      Kännykän mukana kulkee kortit, että kun kännykkä katoaa niin katoaa kortitkin. Hienoa. Eikä tietenkään mitään erityiskuorta niin kortin saa pyyhkäistyä tyhjäksi kun rikollinen menee laitteen kanssa ohitse, kymmenen senttimetriä riittää etäisyydeksi.

      • Miks kännykkä katoais helpommin kuin lompakko? Siihehä voi soittaakii et löytys!


      • osaminua

        Kännykkä ei katoa sitä räplätään 24/7 ja yöllä se on tyynyn alla piilossa.


    • ex-tissu

      RipuIikakka vain valuu pitkin lompakkoa,,

    • räkäeero

      Lompakkoa ei enää ole tarvinnut varmaan 15 vuoteen mutta kortit on edelleen niin korttikotelo on sitten, kaksi korttikoteloa jossa toisessa ajokortti ja toisessa pankkikortti. Näin ne kortit pysyy ehjinä taskuissa.

      • uhojpokp

        Ajokortti taskussa??


    • vttmikäaloitt

      Missä aloittaja on nähnyt tuollaisen henkilön mitä kuvaili samettihousuineen?
      Eipä ole sellaista sattunut silmään missään päin suomea.
      On tainnut nähdä kulmahousut ja luulee nähneensä lompakonkin.

    • minämuodikas

      Minä olen muodikas nuori. Kännykkä perstaskussa. Polvet näkyy revityistä farkuista. Sukkia en käytä tennareissa, nilkat pitää olla paljaat. Tatskoja löytyy vähän joka puolelta, isot korvikset venyttävät korvalehtiäni. Nenärengas of course!
      Pipo päässä tietty, mutta vain sisätiloissa, ei missään tapauksessa ulkona pakkasessa.

      En todellakaan haluaisi pukeutua junttimaisesti vaikka ehjin housuihin.

      • past.silli

        Mutta mutta ....ei siellä kulmakarvoissa lävistysrengasta??..sinä juntti, kuinka kehtaat!!!????


      • KuinViidakossa

        Mutta et sitten ole älynnyt viimeistä muotia: lävistykset laitetaan renkaineen alahuuleen, jotta se venyisi tarpeeksi pitkäksi...


    • mikä-pakko

      Mikä on lompakko? Onko se vähän kuten kypäräpakko?

    • Hiphoppari

      Luottokortti persvaossa. Me hopparit ollaan tyylikkäitä. Kätevä lähimaksaa ostoksensa pyyhkäisemällä takapuoltaan päätteeseen. Se hoituu siinä samalla, kun kumartaa nostamaan kaljat hihnalta. Isä tosi ihmettelee korttinsa hajua, mutta onneksi ei tiedä minun lainaavan sitä.
      Näin minä ja varmaankin aloittaja, joka vaikuttaa syrjäytyneeltä juopolta, kun ei omista lompakkoa.

    • Infomaailmatätäpäivää

      Ei tarvi nykyään enää kuin kännyn,mobile payllä maksaa todellakin kaiken tarvittavan. Näin se maailma muuttuu. ID tunnistuksetkin hoituu sormenjäljillä kännyyn ja samalla myös viranomaisten suuntaankin jos tarvetta.
      Ei olis näin keski-ikäisenä vielä muutama vuosi sitten uskonut että tällainenkin maailma on joskus totta.

      • maailma.muttuu

        Minä olen jo ylittänyt keski-iän ja olen jo kauan odotellut, milloin kehittävät sellaisen tv:n, tietokoneen ja kännykän, joita voi katsoa silmälaseista suoraan ilman turhia laitteita.
        Sitä en ole vielä keksinyt, miten soittaminen tai selailu tms tapahtuu, täytyykö kädellä tehdä jotain eleitä, vai riittääkö silmän liike kun katsoo tiettyä kohtaa.


    • siru-tilalle

      Ihon alle laitettavan sirun pitäisi riittää maksuliikenteen hoitoon. Laitetaan siru vaikka kämmenselkään, jota heilautetaan kassalla maksupäätteen kohdalla. Siru on yhdistetty käyttötiliin ja maksuliikenne hoituu automaattisesti. Kuitit tulevat digitaalisena jokaisella kansalaisella olevalle suomi-tilille. Siru toimii myös henkilöllisyyden tunnistamiseen ja sopii kulunvalvontaankin avaten sähkölukoilla varustettuja ovia joista on ao. henkilöllä kulkuoikeus.

    • peeaaa

      Aivan sama missä taskussa pitää tyhjää lompsaa

    • Viljoo.näkyny
    • ödknvkn

      Etupuolen taskussa pidän aina vähintään tonnin tukon käteistä. Eli lompsa on turha niinkuin kortitkin. kortilla voi toki kerran kuukaudessa käydä pankkitilinsä nostamassa tyhjäksi. Holmöä pitää rahojaan epäluotettavasti pankissa pelkkinä bittinumeroina. Käteinen on ainut oikea todiste käytettävissä olevasta valuutasta. Kulta vielä varmempi, tai hopea.

      • älsmd

        Ja viranomaisista lähtien kaikki luulevat, että olet PA. kätevää jos hakee tukia jostain...


      • Köyhyysloukussako

        No ei ole kyllä tilillä paljoa rahaa, jos voi nostaa kortilla automaatista tyhjäksi. Automaatissa ei ole kerrallaan kuin muutama tonni.

        Venezuelan setelit ovat paras todiste käytettävissä olevasta valuutasta. Siksi vaihdan palkkarahani heti tilipäivänä euroista niihin.


    • 50-rulla

      Mulla on setelit kullin ympäri kumilenkillä kiinni, eipähän katoa kusella ollessakaan ja vähän voi tulla roiskeita nippuun mutta kelpaa edelleenkin kaupassa maksuvälineenä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      2018
    2. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      33
      1692
    3. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      373
      1680
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      70
      1344
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1095
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1041
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      960
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      927
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      85
      924
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      876
    Aihe