Ohjeeni uudelle hallitukselle

Palstavaari

Vaalien jälkeen saamme uuden eduskunnan, jolla ain on itse kunkin mielestä tärkeitä tehtäviä. Kaikki asiat ovat tärkeitä hoidettaviksi, yksi on kuitenkin sydäntäni lähellä. Tuo Yksi on heikossa asemassa olevien elinolojen parantaminen.

Maan talous on tietysti pidettävä kunnossa, mutta yhteisestä kakusta pitää saada enemmän jaettavaa. Hyväosaiset eli rikkaat osaavat kyllä hoitaa asiansa, ovathan he itse näitä. ”Maan pienet” eli köyhät jäävät usein huomiotta ja liian vähälle.

Monilapsisissa eli suurissa perheissä kuluu ruokaa ja vaatettakin jo paljon. Kun kalliit harrastuksetkin ja niiden välineet on hankittava on kuin siunaava katse luotava nälhin ja heidän elinoloihinsa. Yhden hengen palkalla, hyvätuloisenkin , on vaikeaa tulla toimeen. Jos vaimo on pienipalkkainen ei tämäkään riitä.

5

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiturin.ukko

Kokoomus kun äänestetään ulos eiköhän jotain heru heikommassa asemissa oleville.
      Olen samaa mieltä: Lapsiperheköyhyyteen on saatava apua !
      Elämä on niin epävarmaa, ettei lapsia enää uskalleta tehdä.
      Joutuu vaikeuksiin, kun työtkin ovat usein vain pätkätöitä.
      Varmuutta lapsiperheen arkielämään pitää tulla.

Lapsilisät on aivan liian alhaisia.
      Varakkaille niillä ei ole paljon merkitystäkään,
      mutta vähävaraisille perheille olisi korotettuna !

• Juu, minäkin olen tullut niin varovaiseksi, että lopetin lastenteon jo 60-luvulla.
        On tämä maailma niin kamalaksi mennyt.
        Tiedoksesi, että lapsilisiä sai silloin 4 kertaa vuodessa, ja yhdellä avustuksella pystyi ostamaan keskihintaisen ulkoilupuvun taaperolle.
        Tänä päivänä lapsilisää maksetaan kerran kuussa ja takuulla saa rahalla enemmän kuin minun aikoinani.
        Iloitsin kyllä siitäkin avusta.

• Kiitos aloittajalle!
      Sinusta on tullut säyseä mukanakulkija,vai olisiko minun mielipiteeni kolahduksien myötä hioutuneet,koska tunnen aloituksissasi jotain joka koskettaa??
      No tiedä häntä?
      On todella mieluisaa kulkea palstapolkua kompastelematta,on todella mieluisaa olla osa yhteisöä,vaikka erimieltäyhdistyskin joskus kumpuilee kirjoitteluissa.
      Kiitos ruune,että jaksat kannatella palstaa ama

• lapsissa_on_toivo

Presidentti Niinistö kiinnitti huomiota lapsiperheiden asemaan.
      Joissakin perheissä ei ole varaa koulutarvikkeisiin.
      Niin ei saisi olla.
      Jos koulu vaatii tarvikkeita vaatii, välttämättömät tarvikkeet on kustannettava lapsille.
      Jos vaaditaan tietokoneita, niitä on hankittava kouluille oppilaiden käyttöön.
      Tietokone on nykyaikaa. Tietokoneet eivät ole kunnille yhteisostoksina kalliita.

Lapsiperheitä toivon tulevan hallituksen tukevan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1818
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      67
      693
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe