Ohjeeni uudelle hallitukselle

Vaalien jälkeen saamme uuden eduskunnan, jolla ain on itse kunkin mielestä tärkeitä tehtäviä. Kaikki asiat ovat tärkeitä hoidettaviksi, yksi on kuitenkin sydäntäni lähellä. Tuo Yksi on heikossa asemassa olevien elinolojen parantaminen.

Maan talous on tietysti pidettävä kunnossa, mutta yhteisestä kakusta pitää saada enemmän jaettavaa. Hyväosaiset eli rikkaat osaavat kyllä hoitaa asiansa, ovathan he itse näitä. ”Maan pienet” eli köyhät jäävät usein huomiotta ja liian vähälle.

Monilapsisissa eli suurissa perheissä kuluu ruokaa ja vaatettakin jo paljon. Kun kalliit harrastuksetkin ja niiden välineet on hankittava on kuin siunaava katse luotava nälhin ja heidän elinoloihinsa. Yhden hengen palkalla, hyvätuloisenkin , on vaikeaa tulla toimeen. Jos vaimo on pienipalkkainen ei tämäkään riitä.

5

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiturin.ukko

      Kokoomus kun äänestetään ulos eiköhän jotain heru heikommassa asemissa oleville.
      Olen samaa mieltä: Lapsiperheköyhyyteen on saatava apua !
      Elämä on niin epävarmaa, ettei lapsia enää uskalleta tehdä.
      Joutuu vaikeuksiin, kun työtkin ovat usein vain pätkätöitä.
      Varmuutta lapsiperheen arkielämään pitää tulla.

      Lapsilisät on aivan liian alhaisia.
      Varakkaille niillä ei ole paljon merkitystäkään,
      mutta vähävaraisille perheille olisi korotettuna !

      • Juu, minäkin olen tullut niin varovaiseksi, että lopetin lastenteon jo 60-luvulla.
        On tämä maailma niin kamalaksi mennyt.
        Tiedoksesi, että lapsilisiä sai silloin 4 kertaa vuodessa, ja yhdellä avustuksella pystyi ostamaan keskihintaisen ulkoilupuvun taaperolle.
        Tänä päivänä lapsilisää maksetaan kerran kuussa ja takuulla saa rahalla enemmän kuin minun aikoinani.
        Iloitsin kyllä siitäkin avusta.


    • Kiitos aloittajalle!
      Sinusta on tullut säyseä mukanakulkija,vai olisiko minun mielipiteeni kolahduksien myötä hioutuneet,koska tunnen aloituksissasi jotain joka koskettaa??
      No tiedä häntä?
      On todella mieluisaa kulkea palstapolkua kompastelematta,on todella mieluisaa olla osa yhteisöä,vaikka erimieltäyhdistyskin joskus kumpuilee kirjoitteluissa.
      Kiitos ruune,että jaksat kannatella palstaa ama

    • lapsissa_on_toivo

      Presidentti Niinistö kiinnitti huomiota lapsiperheiden asemaan.
      Joissakin perheissä ei ole varaa koulutarvikkeisiin.
      Niin ei saisi olla.
      Jos koulu vaatii tarvikkeita vaatii, välttämättömät tarvikkeet on kustannettava lapsille.
      Jos vaaditaan tietokoneita, niitä on hankittava kouluille oppilaiden käyttöön.
      Tietokone on nykyaikaa. Tietokoneet eivät ole kunnille yhteisostoksina kalliita.

      Lapsiperheitä toivon tulevan hallituksen tukevan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe