Kotihoito on halvempi kuin päivähoidossa oletat lapset

47

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos minäkin pistäisin lapseni päiväkotiin tekisimme pahemman velan kaupungille koska meillä on kohta alle neljä kouluikäistä.

Kaikista tärkeintä on tukea vanhemmuutta kuin jo peruskoulussa kasvatus oppia ymmärretään lapsia paremmin.

• Se että suurperheenäitejä on turha herjata kun hoitavat lapsensa.

Köyhälapsiperhe on halvempi hoidattaa itse kunnalle otetaan huomioon lapset menisi kunnalliseen ja ei ole kuin peruskoulu ja mentävä 1800 euron töihin siitä veroprossa on minimaalinen ja neljä lasta olisi jo kunnalle.
        7200€.

• Vähän järkeä lykätä päivähoitoon lapsia kun päivähoitoon muutenkin liikaa lapsimäärä huonontaa laatua kun kunnalla ei ole rahaa.

• valtakunta kirjoitti:

Vähän järkeä lykätä päivähoitoon lapsia kun päivähoitoon muutenkin liikaa lapsimäärä huonontaa laatua kun kunnalla ei ole rahaa.

Vanhemmuutta tukeminen on täysin halvempaa yhteiskunnalle, teen kuntoutuksia lapsille ohjeen mukaan kotonakin.

Kouluun on syytä panostaa koska onnistuminen on korkeampi, töitä ei ole ilman toisenasteen tutkintoa parempaa tarjolla.

• Elkää lähtekö siihen että 5vuotiaalle pakolliseksi jo.

• valtakunta
        valtakunta kirjoitti:

Vähän järkeä lykätä päivähoitoon lapsia kun päivähoitoon muutenkin liikaa lapsimäärä huonontaa laatua kun kunnalla ei ole rahaa.

Tuossa näkyy jo heti laadun huonontuminen
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005982972.html

Alle kolmivuotiaiden ryhmässä helposti lapsi joutuu puolustamaan väkivallalla ja oppii väärän tavan.

• Nami_pakkaus

Olen 34v nainen hiukseni on puoleen väliin pakaroita ja nuo pakarat haluaisin nähdä !

Asiasta toiseen, asiaa kuitenkin kirjoitat, mutta sinun pakarasi ja hiuksesi jäävät mieleen.

• Keskustellaan_

Valtakunnan hoitaja voisi piipahtaa kahvilla.

• Suorinteoin

Tuulet vei pesän, laitanko telineen metalli, vai biojätteisiin...

• väärät_määrät_euroja

Kunnalisten DDR-päiväsäilöjen kustannukset valehdellaan rajusti alakanttiin.
      Edes ei lasketa mukaan kunnanviraston kallispalkkaisten hallintotätien palkkoja.

Mukaan pitäisi laskea tulevien vuosien nuorisopsykiatrian kulut.
      Mukaan pitäisi laskea päiväsäilössä koulukiusaajiiksi valmennettujen haitat.
      Mukaan pitäisi laskea päiväsäilöjen tautienlevityksen kustannukset

• Sföb

Kotihoidossa kakaroista tulee tyhmempiä, osoittaa tieteellinen tutkimus.

• älä höpise omiasi

• Sföb
        valtakunta kirjoitti:

älä höpise omiasi

Kysy vaikka Huttuselta VATTista tai Erolalta TY:stä niin voit vaihtaa persetuntumasi tietoon.

• Sföb kirjoitti:

Kysy vaikka Huttuselta VATTista tai Erolalta TY:stä niin voit vaihtaa persetuntumasi tietoon.

Se kuin sanoin ylempänä vanhempien kasvatusta pitää tukea jo pelkästää opettaa lapsen kasvatusta peruskoulussa.

Se että persetuntuma taitaa kyllä sinulla olla minulla 22vuotta takana nyt lapsien kasvatusta eikä ainoastaan omien lapsien kohdalla.

Se että lapsia pitää auttaa kehittymään
        Kuin 5 vuotiaani osaa jo lukea lyhyitä lauseita ja kirjoittelua ollaan harjoiteltu.
        Luistella osaa,pyöräillä, ommella, origameja eilen sisaruksen kansaa väänsi.

Mutta ainoa miinus on se että kuin sanoin vanhempien kasvatusta on vieläkin tuettava kuin kursseilla. Sinä koet lapset on tyhmempiä kotona päinvastoin kotona kasvavat ovat viisaimpia koska ei joudu kärsimään muiden pahoinpitelystä koska vanhempien vahva tuki estää jatkossakin kun on kiinnostunut lapsen elämästä enemmän.

Minä en kysele keltään joka perustuu siihen tietoon, että ryhmä kyselyt vertailuun ja vanhempien tietämättömyyteen perustuvaan tutkimuksiin.

Vanhemmat kasvattaa lapsensa vain sen tiedonpohjalta kuin osaavat ja se on väärin koska vanhemmuuden tukeminen kasvatuksessa taas pistää kasvamaan paremmin ja ne lapset saavat paremman tuen ja on paljon halvempaa lapsen kasvattaa kotonaan kunnalle.

Nyt kun nähdään niin paljon syrjääntyneitäkin nuoria olisi hyvä ottaa selville ovatko ne päiväkodin kasvattaneita.

Esim mun esikoispoika on ollut päiväkodissa 8-15 ja sillä on pahimmat ongelmat koulussa koska uskoin päiväkodissa tietävän enemmän kasvatuksesta, enää en päiväkotiin pistä lapsiani.

• Sföb
        valtakunta kirjoitti:

Se kuin sanoin ylempänä vanhempien kasvatusta pitää tukea jo pelkästää opettaa lapsen kasvatusta peruskoulussa.

Se että persetuntuma taitaa kyllä sinulla olla minulla 22vuotta takana nyt lapsien kasvatusta eikä ainoastaan omien lapsien kohdalla.

Se että lapsia pitää auttaa kehittymään
        Kuin 5 vuotiaani osaa jo lukea lyhyitä lauseita ja kirjoittelua ollaan harjoiteltu.
        Luistella osaa,pyöräillä, ommella, origameja eilen sisaruksen kansaa väänsi.

Mutta ainoa miinus on se että kuin sanoin vanhempien kasvatusta on vieläkin tuettava kuin kursseilla. Sinä koet lapset on tyhmempiä kotona päinvastoin kotona kasvavat ovat viisaimpia koska ei joudu kärsimään muiden pahoinpitelystä koska vanhempien vahva tuki estää jatkossakin kun on kiinnostunut lapsen elämästä enemmän.

Minä en kysele keltään joka perustuu siihen tietoon, että ryhmä kyselyt vertailuun ja vanhempien tietämättömyyteen perustuvaan tutkimuksiin.

Vanhemmat kasvattaa lapsensa vain sen tiedonpohjalta kuin osaavat ja se on väärin koska vanhemmuuden tukeminen kasvatuksessa taas pistää kasvamaan paremmin ja ne lapset saavat paremman tuen ja on paljon halvempaa lapsen kasvattaa kotonaan kunnalle.

Nyt kun nähdään niin paljon syrjääntyneitäkin nuoria olisi hyvä ottaa selville ovatko ne päiväkodin kasvattaneita.

Esim mun esikoispoika on ollut päiväkodissa 8-15 ja sillä on pahimmat ongelmat koulussa koska uskoin päiväkodissa tietävän enemmän kasvatuksesta, enää en päiväkotiin pistä lapsiani.

Minä en "koe" lapsien tyhmyydestä tai viisaudesta yhtään mitään. Tilastoaineistoihin perustuva suomalainen tieteellinen tutkimus nyt vain osoittaa, että päivähoidossa olevat kakarat keskimääräisesti ponnistavat elämässä pidemmälle kuin kotihoitoon jääneet. Ja katso! Tämä tulos ei ole ristiriidassa sen kanssa, että sinä ja siskosi kasvattavat kotonansa einsteineja! Yksittäistapauksia kun löytyy joka asiasta mihin tahansa suuntaan. Ja jos kotihoito on niin tavattoman halpaa, niin ilmeisesti asiassa pitäisi katsoa muutakin kuin hintalappua.

• Sföb kirjoitti:

Minä en "koe" lapsien tyhmyydestä tai viisaudesta yhtään mitään. Tilastoaineistoihin perustuva suomalainen tieteellinen tutkimus nyt vain osoittaa, että päivähoidossa olevat kakarat keskimääräisesti ponnistavat elämässä pidemmälle kuin kotihoitoon jääneet. Ja katso! Tämä tulos ei ole ristiriidassa sen kanssa, että sinä ja siskosi kasvattavat kotonansa einsteineja! Yksittäistapauksia kun löytyy joka asiasta mihin tahansa suuntaan. Ja jos kotihoito on niin tavattoman halpaa, niin ilmeisesti asiassa pitäisi katsoa muutakin kuin hintalappua.

Se että minä olen ollut päiväkodissa ja sisarenikin mutta ei me valmistettu peruskoulusta ja minun hoitoni myös laiminlyöntii kun vanhempini/vanhempi oli töissä.

Kuinka moni syrjääntyneistä on päiväkodista lähtöisin uskon täysin suurinosa

• Sföb kirjoitti:

Hintalappua on kyllä katsottava kun halvin voi olla kuitenkin laadukkain koska ne omia lapsia ja vanhemmalle on erityisen tärkeä lapsensa pärjäävän.

• Sföb
        valtakunta kirjoitti:

Se että minä olen ollut päiväkodissa ja sisarenikin mutta ei me valmistettu peruskoulusta ja minun hoitoni myös laiminlyöntii kun vanhempini/vanhempi oli töissä.

Kuinka moni syrjääntyneistä on päiväkodista lähtöisin uskon täysin suurinosa

Tämä on nyt ihan kamalaa, kun sinä et ymmärrä juuri lukemastasikaan mitään...

• Sföb kirjoitti:

kyllä mutta se ei ole varhaiskasvatuksen tulosta.
        Vaan laiminlyönnin että hoidan paremmin lapset.

• Sföb kirjoitti:

Se että on typerää olettaa päiväkodin ehkäisevän syrjääntymistä, olin 5lk ilman kaveria kun aloin itkemään. isäni pisti aina minulle kaverin kuvan jossa oli opettaja koska kysyin aina opettajaa

Yläasteella vasta dysfasia luokassa oli ensimmäinen kaverini ja varmasti ainut ja siirryin hoitamaan sisaren lapsia kun sijainen alkoi simputtaa minua.

Joten elämästä opin vain kasvattaa lapsia koska ei ollut muutakaan elämässä kuin vain selviytyminen.

• Sföb

... ja sitten kotiin jääneet ämmät valittaa erotessaan, kun ei ole rahaa eikä mitään kunnollisia duuninäkymiä.

• Noh mun sisarukset kouluttautui lapsien ollessa koulussa nuorimaiset ja eivät ole vieläkään eronneet.

• heillä on omat talot, tai oma asunto.

• Sföb
        valtakunta kirjoitti:

Noh mun sisarukset kouluttautui lapsien ollessa koulussa nuorimaiset ja eivät ole vieläkään eronneet.

Joo sun sisaruksethan tässä kaiken mitta onkin.

• Sföb kirjoitti:

Joo sun sisaruksethan tässä kaiken mitta onkin.

Mittako,minusta se on hyvä alku ei mitta.
        Lapset hoitaa kotona on lapsien edunmukaista kuin sanoin vanhemmuutta pitää tukea koska se on edullisempaa.

• Sföb
        valtakunta kirjoitti:

Mittako,minusta se on hyvä alku ei mitta.
        Lapset hoitaa kotona on lapsien edunmukaista kuin sanoin vanhemmuutta pitää tukea koska se on edullisempaa.

Puhut roskaa etkä halua tietää mitään, mikäs siinä. Samanlaisia palstapajattajia mahtuu 15 tusinaan.

• Sföb kirjoitti:

Puhut roskaa etkä halua tietää mitään, mikäs siinä. Samanlaisia palstapajattajia mahtuu 15 tusinaan.

Itsehän tuut puhuu roskaa siihen. Mitään perusteluja ei ole.

• Sföb
        valtakunta kirjoitti:

Itsehän tuut puhuu roskaa siihen. Mitään perusteluja ei ole.

Pieniä lapsia kasvattaa kotonansa ihminen, joka ei hallitse edes suomen kielioppia. Ilmankos ajatuksesi poukkoilevat sinne tänne. Pitäisikö ottaa viranomaisiin yhteyttä?

• Sföb kirjoitti:

Pieniä lapsia kasvattaa kotonansa ihminen, joka ei hallitse edes suomen kielioppia. Ilmankos ajatuksesi poukkoilevat sinne tänne. Pitäisikö ottaa viranomaisiin yhteyttä?

Olet näköjää jäänyt kehityksestä jälkeen kun et ymmärrä kielioppi ei ole sidoksissa ao:hon.

opettajaa minusta ei ole mutta sen vuoksi kouluja on parannettava koska koulussa olevat ongelmat ovat suuria ja esikoinen joutunut 2kertaa syksyn aikana kk kotiopetukseen ja hän on ollut ainoa joka ollut päiväkodissa eikä ole oppinut pärjäämään sosiaalisesti.

Jos olisi opettaja koulutustaustalla kyllä olisin ottanut jo kotiopetukseen koska en pärjää kieliopissa muut vielä menee mutta ei enkun tai äidinkielen kielenopia osaa vaikka tiedän teoriittisesti miten menee minun pitäisi tyhjästä nyhjästä tuo kielioppi että osaisin harjoittaa.

Muissa aineissa pystyn tukemaan että poika saa hyviä numeroita mutta opiskelu on painottunut täysin kotio ja virheet näkyy kokeessa mitä en osaa auttaa sen vuoksi koulu on tehtävä enemmän.

Se että poika tekee 5 tehtävää koulussa mekaanista matikasta ja taas kotiin jää koealue koko loppu alue.mitä ei ole harjoiteltu on minusta kyllä heikkous siellä koulussa kun tukea ei saa tarpeeksi.

• Sföb kirjoitti:

Opettajan materiaaliakaan en saa.
        Oon valittanut sanomaproohon tästä ja kirjastostakaa en saa.

• Sföb kirjoitti:

Sen vuoksi kouluun on panostettava.

• Mukavia_muistoja

Meidän kakaroista tuli ihan hyviä ysteiskunnan jäseniä, vaikka olivat kotona 4 ekaa vuotta. Pikkusen joutu taistelemaan, että pääsivät eskariin ja sopeutumaan ryhmä henkeen "kuriin".

Vaimokin palasi työelämään ja on onnellinen, että sai olla lasten kanssa heidän varhaislapsuuden.

Silloin elettiin 80 lukua ja pidin viikon isyylomaa ja sitä ei tuönataja ja duunikaverit ymmärtänyt (mikä vitun isyysloma).

• Nykyään on kerhoja joka minusta tukee tätä ryhmässä toimimista ja muihin hoitajien tutustumista sekä kaverisuhteiden rakentumista.
        meillä noilla 3v ja 5 v käy 2xvko/3h ja 1päivänä jumppakerhossa 2h. Se on kaikille lapsille ilmanen.

Minusta se on hyvä kevyelle nousulle, itselle hyvin rasittavaa kun jatkuva tulo meno yms mutta lapsien takia. Viimeksi toinen ei halunnut jäädä mutta ei se mitään haittaa

• Siitä_se_lähtee
        valtakunta kirjoitti:

Nykyään on kerhoja joka minusta tukee tätä ryhmässä toimimista ja muihin hoitajien tutustumista sekä kaverisuhteiden rakentumista.
        meillä noilla 3v ja 5 v käy 2xvko/3h ja 1päivänä jumppakerhossa 2h. Se on kaikille lapsille ilmanen.

Minusta se on hyvä kevyelle nousulle, itselle hyvin rasittavaa kun jatkuva tulo meno yms mutta lapsien takia. Viimeksi toinen ei halunnut jäädä mutta ei se mitään haittaa

Tsemppiä elämään !

• Siitä_se_lähtee kirjoitti:

Tsemppiä elämään !

Kiitos sinulle

• Siitä_se_lähtee kirjoitti:

Tsemppiä elämään !

Nyt kuitenkin meillä kaupunki on viemässä nämä kerhot rahaa säästääkseen😳 ihan se tehty kuin rahaa säästääkseen yli 8vuotta sitten.

• J.P.Roos

On tiedetty jo kauan että hoitokodit joissa häärää sosialidemokraatteja ja muita kulttuurimarxilaisia tätejä muodostuu 2-3 kertaa kalliimmaksi järjestelmäksi veronmaksajille.

• Tuputusta_epätervettä

Huolettaa enenmmän se, että voivat kasvattaa lasta siellä vinoon.

• Tuputusta_epätervettä kirjoitti:

Huolettaa enenmmän se, että voivat kasvattaa lasta siellä vinoon.

Tuo on täysin totta

• näinnnoikeasti

päivähoito maksaa 9000 vuosi, jonka maksaisit itse töissä ollessasi veroina. Mene töihin.

• Kaikki_on_vinksallaan

Harva joutuu maksamaan ihan itse ja kun töistä ei makseta palkkaa, kela maksaa asumistuen, lapsen päivähoidon ja palkan lisäksi toimeentulotukea. Tämä siksi, että firmat voivat rikastua ja harjoittelia, työhön soputujat elää.

• Kaikki_on_vinksallaan kirjoitti:

Harva joutuu maksamaan ihan itse ja kun töistä ei makseta palkkaa, kela maksaa asumistuen, lapsen päivähoidon ja palkan lisäksi toimeentulotukea. Tämä siksi, että firmat voivat rikastua ja harjoittelia, työhön soputujat elää.

Jooo meidän tulo on niin alhaiset että lapsi päiväkodissa ei maksa mitään

Voi sitä olla työttömänä hakijanakin mutta ei se maksa mitään meille ja siihen lisäksi toimeentulo

Lapset siitä kärsii

nonii lasketaanpa uudestaan.
        9 318 Yksi lapsi kertaa 4lastani on 37 272

• valtakunta kirjoitti:

nonii lasketaanpa uudestaan.
        9 318 Yksi lapsi kertaa 4lastani on 37 272

Plus sit mun työkkäri raha

• Oikeasti herää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      208
      5173
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      21
      1906
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      64
      1654
    4. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      11
      1581
    5. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      127
      1547
    6. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      54
      1244
    7. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      97
      1098
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      312
      1012
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      196
      955
    10. Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!

Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö
      Suomalaiset julkkikset
      7
      890
    Aihe