Viaduktin uusiminen tulee eteen

hangöbo

Kevyen liikenteen ylikulkusilta olisi jo valmis eikä olisi maksanut kaupungille mitään. Ei olisi tarvinnut ottaa lainaa, ei olisi tarvinnut kaivaa eikä siirtää kaapeleita Kadermonkadun jatkeella. Ylikulkusillan olisi voinut sijoittaa aseman ja sillan väliin. Siitä olisi päässyt Vuorikadulta helposti uuden S-marketin luokse niin turistit kuin radan eteläpuolella asuvat. Niin ei nyt päätetty tehdä vaan toisin, mikä maksaa paljon eikä tuo parannusta logistiikkaan.

Uutta kaavaa pukkaa. Siihen voisi nyt piirtää sillan paikalle alikulun, joka tulee nykyisen liikenneympyrän kohdalle. Sitä kautta voi myös kevyt liikenne siirtyä S-markettiin ja sieltä takaisin suoraan Vuorikadulle.

Maaliskuun 7. päivä 60-vuotta täyttävä Viadukti ei ole ikuinen vaan tulee elinkaarensa loppuun ennemmin tai myöhemmin. On viisasta ottaa se huomioon tulevaisuutta suunnitellessa. Se vaikuttaa kaupunkilaisten hyvinvointiin 10 kertaa enemmän kuin Koverharin konkurssipesän omistama maapläntti. Investoinneissa pitää olla hankolaiset keskiössä. Se on hyvä strategia.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HynynenJS

      Alikulun paikasta taas puhutaan. Vuorikadun yhdistäminen radan pohjoispuoleen olisi ollut oikea paikka, mutta kiireellä väännettiin huono päätös. En ole vieläkään ymmärtänyt, miten rakenteilla oleva alikulku parantaa yhteyttä Vuorikadulle? Niin kaupunginjohtaja väitti, kun alikulkua valmisteltiin.

      S-liike voisi nyt pelastaa tilanteen ja rakentaa heidän parkkipaikalta alkaen ylikulun, joka vie aseman nurkalle. Pääsee porukat kävellen, pyörällä ja rollaattorilla helpommin pohjoipuolelta nykyiseen S-marketiin ja Vuorikadulle vaikka kultasepänliikkeeseen. Tämä silta palvelisi tulevaisuudessa eteläpuolella olevia matkalla uuteen S-marketiin tai juna-asemalle.

      Liikennelaskuri päälle, niin katsotaan kumpaa kautta porukka kulkee, Kadermonkaun alituksen vai "S-marketin sillan" kautta. Silta on edullinen, tulee oikeaan paikkaan ja valmistuu muutamassa viikossa. Ukkoraati voi vertailla lukuja aamukahvillaan Roxxissa ja miettiä miksi toinen on parempi kuin toinen.

    • RevaRainer

      viadukten e från reven

    • tulevaisuusedessä

      Kun uuteen "Teboilin kaavaan" piirretään via duktin tilalle alikulku ja s-marketin silta, niin samalla voi piirtää asema-aukiolle uuden torin. Asema voi toimia kauppahallina.

      • tyhjästäonpahanyhjästä

        Voihan sitä haaveilla. Mistähän löytyy ne ihmiset, jotka näitä palveluita käyttäisi. On kyllä niin hiljaista kylillä iltaisin, että kuulee omat ajatuksetkin.
        Tuo "viadukti" on ihan tarpeeton ja liian kallis. Tuohon uppoavalla rahalla olisi paikattu monta reikää asfaltissa!


      • kiristämisenkonsti
        tyhjästäonpahanyhjästä kirjoitti:

        Voihan sitä haaveilla. Mistähän löytyy ne ihmiset, jotka näitä palveluita käyttäisi. On kyllä niin hiljaista kylillä iltaisin, että kuulee omat ajatuksetkin.
        Tuo "viadukti" on ihan tarpeeton ja liian kallis. Tuohon uppoavalla rahalla olisi paikattu monta reikää asfaltissa!

        Ratahallintokeskus omistaa Viaduktin. Kuka sen heiltä ostaisi. rr? Tulisi samanlainen tilanne kuin Putinin kaasuputkien kanssa: jos ette anna sitä sun tätä, niin suljen venttiilin - jos ette anna poikkeuslupaa, niin lasken puomin... Kadermonkadun alikulku tulee kalliiksi ja hankaloittaa ympäristöä vielä vuoden, ylikulkusilta olisi jo valmis. S-market ehtii sellaisen tehdä heidän parkkipaikalta aseman viereen ennenkuin kavan tunneli valmistuu... totta, väki edelleen vähenee... ketä jää... mikä houkuttelisi ihmisiä kaupunkiin... uusi laituri länsi-satamaan?


    • Anonyymi

      Hangon lehdessä itketään, että S-market muuttaa radan pohjoispuolelle. S-market muuttaa sinne, missä valtaosa asiakkaista on. Asiakaskysely tukee S-marketin muuttosuunnitelmia.

      Ongelma ei ole S-marketin muutto tai Alkon sijainti. Ongelma on ydinkeskustan yhteys radan eteläpuolelta pohjoispuolle tai päinvastoin. Siitä tämän ketjun aloittaja kirjoitti.

      Helppo yhteys ydinkeskustan (Vuorikatu, tori,...) ja rautatieaseman tienoon väliltä puuttuu. Silta ei sitä ole. Joskus valmistuva Kadermonkadun tunneli ei sitä ole. Helppo yhteys kertakaikkiaan puuttuu. Se on ongelma, ei kauppojen sijainti etelä tai pohjoispuolella.

      Autoilijat eivät ymmärrä tätä asiaa. Pyöräilijät, jalankulkijat ja rollaattoreilla kulkevat ymmärtävät asian hyvin. Olisi luullut, että demarit olisivat olleet vhäosaisten kulkijoiden asialla, kun alikulusta päätettiin. Mutta ei, nopeasti ylimääräinen valtuuston kokous järjestäen päätettiin Kadermonkadun fiaskosta.

      • Anonyymi

        Tästä taas puhutaan. Uuden sillan suunnittelu on alkamassa.

        Syntyykö helppo yhteys Vuorikadun ja rautatieaseman ja sen viereen rakennettavan S-marketin välille? Se on ydinkysymys, joka ratkaisee Vuorikadun liikkeiden kohtalon. Se on ydinkysymys, joka ratkaisee eteläpuolella asuvien yhteyden elintarvikeliikkeisiin. Sitä ei ratkaise rakenteilla oleva tunneli, joka on puolessa väliä Hanko-Pohjoista eikä sitä ratkaise sillan tilalle rakennettava uusi silta.

        Vaikka silta on vr:n asia, niin hankolaisten pitää olla asiassa aktiivisia, proaktiivisia, että tulevaisuuden ratkaisu palvelee muitakin kuin autoilijoita. Tarvitaan asennetta ja aktiivisuutta.

        En tiedä, kuka ottaa asiasta kopin, kun kaupunginjohtajan mielestä Kadermonkadun alikulku parantaa yhteyksiä Vuorikadulle??? Ympäristölautakunnan puheenjohtaja oli yhtä ymmärtämätön ajaessaan hanketta. Valtuuston puheenjohtaja Kavander runnoi ylimääräisen kokouksen päätöksellä alikulun toteutukseen. Mitä hyötyä siitä on? Ja kenelle? Maanrakennusliikkeet rahastavat, en tiedä muita hyötyjiä. Onko joku saanut provikan?

        Menkää päättäjät katsomaan paikkoja. Kävelkää nykyiselle toivottavasti tilapäiselle asemalle ja sieltä Vuorikadulle ja sillan kautta takaisin varsinaiselle asemalle. Miettikää, miten tässä turismin mekassa pääsee asemalta Hotelli Regattaan vetolaukun kanssa? Kävelkää vielä Espan risteyksen kautta siltaa pitkin ylös ja alas torille. Miettikää, miten Bulevardilla asuva seitsemänkymppinen rollaattorirouva pääsee kauppaan? Yrittäkää asettua jalakulkijan ja pyöräilijän asemaan.

        Teoria ja käytäntö ovat eri asioita. Eläkää päättäjät realismia. Olkaa hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä taas puhutaan. Uuden sillan suunnittelu on alkamassa.

        Syntyykö helppo yhteys Vuorikadun ja rautatieaseman ja sen viereen rakennettavan S-marketin välille? Se on ydinkysymys, joka ratkaisee Vuorikadun liikkeiden kohtalon. Se on ydinkysymys, joka ratkaisee eteläpuolella asuvien yhteyden elintarvikeliikkeisiin. Sitä ei ratkaise rakenteilla oleva tunneli, joka on puolessa väliä Hanko-Pohjoista eikä sitä ratkaise sillan tilalle rakennettava uusi silta.

        Vaikka silta on vr:n asia, niin hankolaisten pitää olla asiassa aktiivisia, proaktiivisia, että tulevaisuuden ratkaisu palvelee muitakin kuin autoilijoita. Tarvitaan asennetta ja aktiivisuutta.

        En tiedä, kuka ottaa asiasta kopin, kun kaupunginjohtajan mielestä Kadermonkadun alikulku parantaa yhteyksiä Vuorikadulle??? Ympäristölautakunnan puheenjohtaja oli yhtä ymmärtämätön ajaessaan hanketta. Valtuuston puheenjohtaja Kavander runnoi ylimääräisen kokouksen päätöksellä alikulun toteutukseen. Mitä hyötyä siitä on? Ja kenelle? Maanrakennusliikkeet rahastavat, en tiedä muita hyötyjiä. Onko joku saanut provikan?

        Menkää päättäjät katsomaan paikkoja. Kävelkää nykyiselle toivottavasti tilapäiselle asemalle ja sieltä Vuorikadulle ja sillan kautta takaisin varsinaiselle asemalle. Miettikää, miten tässä turismin mekassa pääsee asemalta Hotelli Regattaan vetolaukun kanssa? Kävelkää vielä Espan risteyksen kautta siltaa pitkin ylös ja alas torille. Miettikää, miten Bulevardilla asuva seitsemänkymppinen rollaattorirouva pääsee kauppaan? Yrittäkää asettua jalakulkijan ja pyöräilijän asemaan.

        Teoria ja käytäntö ovat eri asioita. Eläkää päättäjät realismia. Olkaa hyvä.

        Kerro sinä suunnitelmasi yleisölle, nyt olisi sen paikka! Voi sen kertoa tälläkin palstalla, ellei halua yleisön eteen kertomaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sinä suunnitelmasi yleisölle, nyt olisi sen paikka! Voi sen kertoa tälläkin palstalla, ellei halua yleisön eteen kertomaan!

        Vuorikadun kohdille 30 metriä leveä valoisa alikulku, johon autot merenpuoleiseen laitaan ja jalankulkijoiden leveä alue Hanko-Pohjoisen puoleiseen laitaan. Liikenneympyrä poistetaan. Jalankulkijoiden alue ei tarvitse olla syvä, Sen korkeusvaatimus on paljon pienempi kuin autojen alueella. Ehkä ne ovatkin eri tunneleita. Silta on vain autojen helppo ylitys. Aseman tienoon ja Vuorikadun alueen yhdistäminen vaatii suoran yhteyden erityisesti jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Muuten Vuorikadun "ydinkeskusta" surkastuu asuinalueeksi, jonka elintervike- ym. palvelut ovat radan toisella puolella.

        Ongelma ei ole S-marketin siirtyminen toiselle puolelle. Ongelma on helpon kulkuyhteyden puuttuminen. Matka ei ole kuin 50 metriä! Nykyolosuhteissa 50 metristä tehdään Kadermonkadun kautta 700 metriä ja sillan kautta 200 metriä ja 200 porrasta. Siltaratkaisu on autoilijan ratkaisu. Moni hankolainen jättää matkan Espan ja Halmstadinkadun risteykseen, kun ei jaksa ylittää siltaa. Silta ei palvele myöskään junalla tulevia turisteja kuten ei Kadermonkadun alikulkutunnelikaan. Hanko tarjoaa turistille käsittämättömän "miten sinne hotellille pääsee" -ongelman? Tällä hetkellä aseman sijainti on katastrofaalinen. Tervetuloa Hankoon!


    • Anonyymi

      se on aqvedukti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe