Kevyen liikenteen ylikulkusilta olisi jo valmis eikä olisi maksanut kaupungille mitään. Ei olisi tarvinnut ottaa lainaa, ei olisi tarvinnut kaivaa eikä siirtää kaapeleita Kadermonkadun jatkeella. Ylikulkusillan olisi voinut sijoittaa aseman ja sillan väliin. Siitä olisi päässyt Vuorikadulta helposti uuden S-marketin luokse niin turistit kuin radan eteläpuolella asuvat. Niin ei nyt päätetty tehdä vaan toisin, mikä maksaa paljon eikä tuo parannusta logistiikkaan.
Uutta kaavaa pukkaa. Siihen voisi nyt piirtää sillan paikalle alikulun, joka tulee nykyisen liikenneympyrän kohdalle. Sitä kautta voi myös kevyt liikenne siirtyä S-markettiin ja sieltä takaisin suoraan Vuorikadulle.
Maaliskuun 7. päivä 60-vuotta täyttävä Viadukti ei ole ikuinen vaan tulee elinkaarensa loppuun ennemmin tai myöhemmin. On viisasta ottaa se huomioon tulevaisuutta suunnitellessa. Se vaikuttaa kaupunkilaisten hyvinvointiin 10 kertaa enemmän kuin Koverharin konkurssipesän omistama maapläntti. Investoinneissa pitää olla hankolaiset keskiössä. Se on hyvä strategia.
Viaduktin uusiminen tulee eteen
10
56
Vastaukset
- HynynenJS
Alikulun paikasta taas puhutaan. Vuorikadun yhdistäminen radan pohjoispuoleen olisi ollut oikea paikka, mutta kiireellä väännettiin huono päätös. En ole vieläkään ymmärtänyt, miten rakenteilla oleva alikulku parantaa yhteyttä Vuorikadulle? Niin kaupunginjohtaja väitti, kun alikulkua valmisteltiin.
S-liike voisi nyt pelastaa tilanteen ja rakentaa heidän parkkipaikalta alkaen ylikulun, joka vie aseman nurkalle. Pääsee porukat kävellen, pyörällä ja rollaattorilla helpommin pohjoipuolelta nykyiseen S-marketiin ja Vuorikadulle vaikka kultasepänliikkeeseen. Tämä silta palvelisi tulevaisuudessa eteläpuolella olevia matkalla uuteen S-marketiin tai juna-asemalle.
Liikennelaskuri päälle, niin katsotaan kumpaa kautta porukka kulkee, Kadermonkaun alituksen vai "S-marketin sillan" kautta. Silta on edullinen, tulee oikeaan paikkaan ja valmistuu muutamassa viikossa. Ukkoraati voi vertailla lukuja aamukahvillaan Roxxissa ja miettiä miksi toinen on parempi kuin toinen. - RevaRainer
viadukten e från reven
- tulevaisuusedessä
Kun uuteen "Teboilin kaavaan" piirretään via duktin tilalle alikulku ja s-marketin silta, niin samalla voi piirtää asema-aukiolle uuden torin. Asema voi toimia kauppahallina.
- tyhjästäonpahanyhjästä
Voihan sitä haaveilla. Mistähän löytyy ne ihmiset, jotka näitä palveluita käyttäisi. On kyllä niin hiljaista kylillä iltaisin, että kuulee omat ajatuksetkin.
Tuo "viadukti" on ihan tarpeeton ja liian kallis. Tuohon uppoavalla rahalla olisi paikattu monta reikää asfaltissa! - kiristämisenkonsti
tyhjästäonpahanyhjästä kirjoitti:
Voihan sitä haaveilla. Mistähän löytyy ne ihmiset, jotka näitä palveluita käyttäisi. On kyllä niin hiljaista kylillä iltaisin, että kuulee omat ajatuksetkin.
Tuo "viadukti" on ihan tarpeeton ja liian kallis. Tuohon uppoavalla rahalla olisi paikattu monta reikää asfaltissa!Ratahallintokeskus omistaa Viaduktin. Kuka sen heiltä ostaisi. rr? Tulisi samanlainen tilanne kuin Putinin kaasuputkien kanssa: jos ette anna sitä sun tätä, niin suljen venttiilin - jos ette anna poikkeuslupaa, niin lasken puomin... Kadermonkadun alikulku tulee kalliiksi ja hankaloittaa ympäristöä vielä vuoden, ylikulkusilta olisi jo valmis. S-market ehtii sellaisen tehdä heidän parkkipaikalta aseman viereen ennenkuin kavan tunneli valmistuu... totta, väki edelleen vähenee... ketä jää... mikä houkuttelisi ihmisiä kaupunkiin... uusi laituri länsi-satamaan?
- Anonyymi
Hangon lehdessä itketään, että S-market muuttaa radan pohjoispuolelle. S-market muuttaa sinne, missä valtaosa asiakkaista on. Asiakaskysely tukee S-marketin muuttosuunnitelmia.
Ongelma ei ole S-marketin muutto tai Alkon sijainti. Ongelma on ydinkeskustan yhteys radan eteläpuolelta pohjoispuolle tai päinvastoin. Siitä tämän ketjun aloittaja kirjoitti.
Helppo yhteys ydinkeskustan (Vuorikatu, tori,...) ja rautatieaseman tienoon väliltä puuttuu. Silta ei sitä ole. Joskus valmistuva Kadermonkadun tunneli ei sitä ole. Helppo yhteys kertakaikkiaan puuttuu. Se on ongelma, ei kauppojen sijainti etelä tai pohjoispuolella.
Autoilijat eivät ymmärrä tätä asiaa. Pyöräilijät, jalankulkijat ja rollaattoreilla kulkevat ymmärtävät asian hyvin. Olisi luullut, että demarit olisivat olleet vhäosaisten kulkijoiden asialla, kun alikulusta päätettiin. Mutta ei, nopeasti ylimääräinen valtuuston kokous järjestäen päätettiin Kadermonkadun fiaskosta.- Anonyymi
Tästä taas puhutaan. Uuden sillan suunnittelu on alkamassa.
Syntyykö helppo yhteys Vuorikadun ja rautatieaseman ja sen viereen rakennettavan S-marketin välille? Se on ydinkysymys, joka ratkaisee Vuorikadun liikkeiden kohtalon. Se on ydinkysymys, joka ratkaisee eteläpuolella asuvien yhteyden elintarvikeliikkeisiin. Sitä ei ratkaise rakenteilla oleva tunneli, joka on puolessa väliä Hanko-Pohjoista eikä sitä ratkaise sillan tilalle rakennettava uusi silta.
Vaikka silta on vr:n asia, niin hankolaisten pitää olla asiassa aktiivisia, proaktiivisia, että tulevaisuuden ratkaisu palvelee muitakin kuin autoilijoita. Tarvitaan asennetta ja aktiivisuutta.
En tiedä, kuka ottaa asiasta kopin, kun kaupunginjohtajan mielestä Kadermonkadun alikulku parantaa yhteyksiä Vuorikadulle??? Ympäristölautakunnan puheenjohtaja oli yhtä ymmärtämätön ajaessaan hanketta. Valtuuston puheenjohtaja Kavander runnoi ylimääräisen kokouksen päätöksellä alikulun toteutukseen. Mitä hyötyä siitä on? Ja kenelle? Maanrakennusliikkeet rahastavat, en tiedä muita hyötyjiä. Onko joku saanut provikan?
Menkää päättäjät katsomaan paikkoja. Kävelkää nykyiselle toivottavasti tilapäiselle asemalle ja sieltä Vuorikadulle ja sillan kautta takaisin varsinaiselle asemalle. Miettikää, miten tässä turismin mekassa pääsee asemalta Hotelli Regattaan vetolaukun kanssa? Kävelkää vielä Espan risteyksen kautta siltaa pitkin ylös ja alas torille. Miettikää, miten Bulevardilla asuva seitsemänkymppinen rollaattorirouva pääsee kauppaan? Yrittäkää asettua jalakulkijan ja pyöräilijän asemaan.
Teoria ja käytäntö ovat eri asioita. Eläkää päättäjät realismia. Olkaa hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä taas puhutaan. Uuden sillan suunnittelu on alkamassa.
Syntyykö helppo yhteys Vuorikadun ja rautatieaseman ja sen viereen rakennettavan S-marketin välille? Se on ydinkysymys, joka ratkaisee Vuorikadun liikkeiden kohtalon. Se on ydinkysymys, joka ratkaisee eteläpuolella asuvien yhteyden elintarvikeliikkeisiin. Sitä ei ratkaise rakenteilla oleva tunneli, joka on puolessa väliä Hanko-Pohjoista eikä sitä ratkaise sillan tilalle rakennettava uusi silta.
Vaikka silta on vr:n asia, niin hankolaisten pitää olla asiassa aktiivisia, proaktiivisia, että tulevaisuuden ratkaisu palvelee muitakin kuin autoilijoita. Tarvitaan asennetta ja aktiivisuutta.
En tiedä, kuka ottaa asiasta kopin, kun kaupunginjohtajan mielestä Kadermonkadun alikulku parantaa yhteyksiä Vuorikadulle??? Ympäristölautakunnan puheenjohtaja oli yhtä ymmärtämätön ajaessaan hanketta. Valtuuston puheenjohtaja Kavander runnoi ylimääräisen kokouksen päätöksellä alikulun toteutukseen. Mitä hyötyä siitä on? Ja kenelle? Maanrakennusliikkeet rahastavat, en tiedä muita hyötyjiä. Onko joku saanut provikan?
Menkää päättäjät katsomaan paikkoja. Kävelkää nykyiselle toivottavasti tilapäiselle asemalle ja sieltä Vuorikadulle ja sillan kautta takaisin varsinaiselle asemalle. Miettikää, miten tässä turismin mekassa pääsee asemalta Hotelli Regattaan vetolaukun kanssa? Kävelkää vielä Espan risteyksen kautta siltaa pitkin ylös ja alas torille. Miettikää, miten Bulevardilla asuva seitsemänkymppinen rollaattorirouva pääsee kauppaan? Yrittäkää asettua jalakulkijan ja pyöräilijän asemaan.
Teoria ja käytäntö ovat eri asioita. Eläkää päättäjät realismia. Olkaa hyvä.Kerro sinä suunnitelmasi yleisölle, nyt olisi sen paikka! Voi sen kertoa tälläkin palstalla, ellei halua yleisön eteen kertomaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro sinä suunnitelmasi yleisölle, nyt olisi sen paikka! Voi sen kertoa tälläkin palstalla, ellei halua yleisön eteen kertomaan!
Vuorikadun kohdille 30 metriä leveä valoisa alikulku, johon autot merenpuoleiseen laitaan ja jalankulkijoiden leveä alue Hanko-Pohjoisen puoleiseen laitaan. Liikenneympyrä poistetaan. Jalankulkijoiden alue ei tarvitse olla syvä, Sen korkeusvaatimus on paljon pienempi kuin autojen alueella. Ehkä ne ovatkin eri tunneleita. Silta on vain autojen helppo ylitys. Aseman tienoon ja Vuorikadun alueen yhdistäminen vaatii suoran yhteyden erityisesti jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Muuten Vuorikadun "ydinkeskusta" surkastuu asuinalueeksi, jonka elintervike- ym. palvelut ovat radan toisella puolella.
Ongelma ei ole S-marketin siirtyminen toiselle puolelle. Ongelma on helpon kulkuyhteyden puuttuminen. Matka ei ole kuin 50 metriä! Nykyolosuhteissa 50 metristä tehdään Kadermonkadun kautta 700 metriä ja sillan kautta 200 metriä ja 200 porrasta. Siltaratkaisu on autoilijan ratkaisu. Moni hankolainen jättää matkan Espan ja Halmstadinkadun risteykseen, kun ei jaksa ylittää siltaa. Silta ei palvele myöskään junalla tulevia turisteja kuten ei Kadermonkadun alikulkutunnelikaan. Hanko tarjoaa turistille käsittämättömän "miten sinne hotellille pääsee" -ongelman? Tällä hetkellä aseman sijainti on katastrofaalinen. Tervetuloa Hankoon!
- Anonyymi
se on aqvedukti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218401Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391611- 3771349
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2831315- 61275
- 661217
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331040Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241036Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36968