Tuet tippu tilille ja laskujen jälkeen jäi 300e!
On takana 150e kuukausiakin ja pärjätty on.
Jos luoja suo niin tänään tulee kaveri käyttään kaupassa , vähän herkkuja...juustoja ja punkkua , pipareita ja intialaista vois koettaa kotona kokkailla :)
Muikkujakin tilasin, ai että ne on hyviä ku itse tekee ;)
Mut uusiin perunoihin on hetki aikaa mut kylhän se aurinko jo lämmittää!
Valittajille: Kokeileppa itse tulla toimeen 150e kk sis. Ruuat, vaatteet,riennot, kulkeminen ainakin.
Kiitos taivaan isälle
300e/kk, laskut maksettu
43
75
Vastaukset 43
- dsfbdfsdf
Valittajat vois itse kokeilla tuolla rahalla myös hakeutua kauemmas töihin. Ei se onnistu.
- anonyymi_Ma9
Tuo tilanne on yllättävän tuttu monelle ammatinharjoittajalle tai vuokratyöfirmassa töissä olevalle, että tulot jää joskus tosi pieniksi ja on pärjättävä pienellä rahalla.
Itselläni ammatinharjoittajana on monta kertaa tilanne, että rahaa ei tule, vaikka on saatavia. Jopa isot firmat ja valtiokin siirtää maksujaan joskus useita kuukausia. Sitä on tietty tavistiitiäisen vaikeaa tajuta, kun palkka tai tuet tulee aina tilille tiettynä päivänä kuukaudessa.
Meikäläiselläkin on monta kertaa tilanne, että rahaa olisi tulossa suurikin summa, mutta ei vain tule. Pankkiin ei viitsi mennä ottamaan lainaa laskuja vastaan, vaikka sitä sieltä saakin ja vielä varsin kohtuullisella korolla. Sitä vain yrittää selvitä mahdollisimman vähällä siihen asti kunnes tilille tulee taasen rahaa. Töitä kyllä on ja niistä maksetaankin, kun maksetaan. Toimeentulotukea ei tietenkään saa ammatinharjoittajana, koska on realisoitavaa omaisuutta. En kuitenkaan valita, mutta kerron nyt, että aina ei rahanpuute johdu siitä, etteikö olisi jo töissä.
- Varjeltuna
Kiitos, kuten aina. Alkutulema tietää loppulähtemöä. Kiitos, kiitos, kiitos.
Luoja ei suonutkaan kyytiä joten kipaisin kävellen kyläkaupalla (yht. 12km) ostamassa herkkuja ja kirpaisi maksaa näistä lähes 50e!
Nyt rahaa siis 250e ja ens kuuta jäljellä mukavasti :'D
On siinä onneksi ruokaakin ja puuroa löytyy sekä pannuleivät taittuu (suosittelen) joten viikko tai kaksi menee meditoidessa:D- tee.lumitöitä
Koita nyt aloittaja silti elää säästäväisesti. Pidät välillä puuropäivän, välillä syöt perunoita ja porkkanoita. Sitten kun alkaa häämöttää seuraava tulopäivä, voitkin ostaa pihvin ja juhlia.
Äläkä nyt vähään aikaan mene kauppaan.Tarkoitus olisi käydä " kirkonkylällä" s-marketissa hakemassa läjät kanaa, vihanneksi ja hedelmiä...ehkä punkkukin ;)
Vitamiineja jossain muodossa lisänä ja kalaa jostain.
Mikäs tässä puhdetöiden kanssa maalla :))
- eläke.ukkeli
Pistä satanen pari tiukalle paikalle talteen, on sitten pelivaraa ja rauha vaikka ei pelaiskaan :p
- NäinO
Koittakaas elää se kuukausi ilman asuntoa ja rahaa. Se 150 euroa tekee jaettuna 28:lla on 5,4 euroa per päivä. Kyllä sillä elää. Muualla maailmassa ei sellaista ylellisyyttä moni koe!
- 6767574774373
Ei ihme, ettei rahat tahdo riittää, kun juustoja ja punkkuja vaan ostellaan. Heti kuskataan kyläkauppaan viiskymppiä tosta vaan, eikä varmasti paljon apetta saatu. Voi luoja sentään!
No, itepä kärsit. - 10pv
Näköjään tarvii ostaa heti jotain rasvaisia juustoja ja punkkua no niin noinhan se menee nimittäin rahat.
Kun esimerkiksi voisi tehdä vaikka jauhelihakeiton niin tuleeko maksaan n, 5eu ja päälle saa vielä leipääkin. Aamusta puuro ja vaikka omenoita.
Lepänä vaikka reissumies mikä maksaa lähi prismassa 28cent. Päälle keittokinkkua ja kurkkua. Maksaako edes 5 eur noi päivää kohden.
5 eurolla muutenkin pärjää päivän elikä 35eur viikko niin ostaa ruokaa,kahvipaketin,saippuaa,wcpaperi.Päätin pitää namipäivän ja joo :
Puuro ja itse tehdyt pannuleivät 2 kananmunaa = n. 50 senttiä
Lounas: itse tehty hernekeitto n. 20 senttiä
Välipala : pähkinöitä ja muutama hedelmä = n. 1e
Päivällinen: kanankoipi , riisiä ja kaalia = 1,50e
= 3, 20 e
Eli tiedetään kyllä halpis sapuskasta vaan karkkipäivä on namipäivä ja sillä siisti ! :D
Tarvii aina vaan mököttää ;D- Pitkäaikatyötön
Johannessamo.JM kirjoitti:
Päätin pitää namipäivän ja joo :
Puuro ja itse tehdyt pannuleivät 2 kananmunaa = n. 50 senttiä
Lounas: itse tehty hernekeitto n. 20 senttiä
Välipala : pähkinöitä ja muutama hedelmä = n. 1e
Päivällinen: kanankoipi , riisiä ja kaalia = 1,50e
= 3, 20 e
Eli tiedetään kyllä halpis sapuskasta vaan karkkipäivä on namipäivä ja sillä siisti ! :D
Tarvii aina vaan mököttää ;DRuoka ja juoma ei ole pelkkää kehon polttoainetta. On myös tärkeää välillä nauttia herkuista, niin pysyy mielikin terveenä :-)
- Pitkäaikatyötön
"Kiitos taivaan isälle"
Minulle on tuet maksanut aina valtio Kelan välityksellä. Eikös pitäisi laittaa kiitos oikeaan osoitteeseen?Tieteen mukaan alkuräjähdyksen syytä ja kun jumalaan uskon niin tuolloin kiitän jumalaa siitä hyvästä mikä on eli luomisesta.
Meni ihan oikeaan osoitteeseen.Voihan sitä joku kiittää aurinkoakin siitä että sallii kelan olla pystyssä , sekä monen muun jutun ;)
- Pitkäaikatyötön
Tieteen mukaan alkuräjähdyksen syytä ja kun jumalaan uskon niin tuolloin kiitän jumalaa siitä hyvästä mikä on eli luomisesta.
Meni ihan oikeaan osoitteeseen.Ai jaa. Minä ehdin luulemaan, että sosiaaliturvasta kiitit.
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Ai jaa. Minä ehdin luulemaan, että sosiaaliturvasta kiitit.
Siitäkin ja sitä ei olisi ilman luomista tai vaihtoehtoisesti alkuräjähdystä.
Asioita tapahtuu ja se että kiittäisin pientä osaa kaikkeudessa olisi omituista , mieluummin sitä joka kannattelee tätä kaikkea ;)- Pitkäaikatyötön
Siitäkin ja sitä ei olisi ilman luomista tai vaihtoehtoisesti alkuräjähdystä.
Asioita tapahtuu ja se että kiittäisin pientä osaa kaikkeudessa olisi omituista , mieluummin sitä joka kannattelee tätä kaikkea ;)Niin, eihän sinua tai minuakaan olisi ilman alkuräjähdystä. Toisaalta se ei varsinaisesti kannattele mitään, vaan oli vain tämän maailmankaikkeuden alkupamaus.
Kiitteletkö muuten siitäkin, että meidän täytyy elää sosiaaliturvan varassa, vaikka muitakin vaihtoehtoja elämiselle olisi? Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Niin, eihän sinua tai minuakaan olisi ilman alkuräjähdystä. Toisaalta se ei varsinaisesti kannattele mitään, vaan oli vain tämän maailmankaikkeuden alkupamaus.
Kiitteletkö muuten siitäkin, että meidän täytyy elää sosiaaliturvan varassa, vaikka muitakin vaihtoehtoja elämiselle olisi?Minulle alkuräjähdys on vain ihmisen keksimä tarina :)
Tokihan tästä sopii kiittää , nähty on vaikka mitä elämän aikana ja tämä ei ole pöllömpää:)- Pitkäaikatyötön
Minulle alkuräjähdys on vain ihmisen keksimä tarina :)
Tokihan tästä sopii kiittää , nähty on vaikka mitä elämän aikana ja tämä ei ole pöllömpää:)Ei alkuräjähdys mitään muuta voi ollakaan kuin ihmisen keksimä tarina. Tosin se voi olla tottakin, ja on paljon paremmin perusteltu kuin erilaiset uskontosepitelmät, joita löytyy vähän joka makuun.
Kysyin tuosta sosiaaliturvan varassa elämisestä siitä näkökulmasta, että maailmassa on kaikenlaista ikävääkin, joten jumalien kiittäminen kaikesta on kiittämistä myös katastrofeista, nälänhädistä, sodista jne.
Menee kyllä jo ohi aiheen, joten saa jättää vastaamattakin :-) Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Ei alkuräjähdys mitään muuta voi ollakaan kuin ihmisen keksimä tarina. Tosin se voi olla tottakin, ja on paljon paremmin perusteltu kuin erilaiset uskontosepitelmät, joita löytyy vähän joka makuun.
Kysyin tuosta sosiaaliturvan varassa elämisestä siitä näkökulmasta, että maailmassa on kaikenlaista ikävääkin, joten jumalien kiittäminen kaikesta on kiittämistä myös katastrofeista, nälänhädistä, sodista jne.
Menee kyllä jo ohi aiheen, joten saa jättää vastaamattakin :-)Olen saanut mahdollisuuden rakentaa minuuteni uudelleen eläessäni ja siksi uskon uudestisyntymään ja sitä myöten jumalaan.
Itsekäs ihminen kehittelee kaikenlaista ikävää , sitä sanotaan jossain piireissä piruksikin.
Kaikki on hyvää , vain itsekäs ihminen luo tänne ongelmia ....harmoniasta sivuun vieviä polkuja.
Ei voi muuta kuin kiittää ja pyrkiä itse parempaan :)Mutta jos tulivuori purkautuu ja ihmisiä kuolee kauheasti niin tuolloinhan sen piti mennä juurikin niin...
Tsunami....sama asia.
Mutta jos ihminen itse luo sotia ja kulttuurien hajoamisia niin peiliin kannattaa kyllä katsoa eikä muita osoitella:'D- Pitkäaikatyötön
Mutta jos tulivuori purkautuu ja ihmisiä kuolee kauheasti niin tuolloinhan sen piti mennä juurikin niin...
Tsunami....sama asia.
Mutta jos ihminen itse luo sotia ja kulttuurien hajoamisia niin peiliin kannattaa kyllä katsoa eikä muita osoitella:'D"Mutta jos tulivuori purkautuu ja ihmisiä kuolee kauheasti niin tuolloinhan sen piti mennä juurikin niin..."
Tarkoitatko siis, että noin on hyvä ja kiität jumalaasi tulivuorenpurkauksessa kuolleista ihmisistä? Kyse ei taida olla kristinuskon mukaisesta ihmisistä huolehtivasta jumalasta. Onko käsityksesi deistinen eli jumala loi maailman, eikä sen jälkeen ole puuttunut asioihin? Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"Mutta jos tulivuori purkautuu ja ihmisiä kuolee kauheasti niin tuolloinhan sen piti mennä juurikin niin..."
Tarkoitatko siis, että noin on hyvä ja kiität jumalaasi tulivuorenpurkauksessa kuolleista ihmisistä? Kyse ei taida olla kristinuskon mukaisesta ihmisistä huolehtivasta jumalasta. Onko käsityksesi deistinen eli jumala loi maailman, eikä sen jälkeen ole puuttunut asioihin?Jumala vaikuttaa kokoajan kuten ihminenkin oma luomaansa merkityselämään joka itsekkyydessään aiheuttaa sotia.
Tulivuorenpurkaus on luodun toimintaa , luonnollista....miksi minun pitäisi tuomita se pahaksi jos yksi suurimmista pahoista on ihminen itse?- Pitkäaikatyötön
Jumala vaikuttaa kokoajan kuten ihminenkin oma luomaansa merkityselämään joka itsekkyydessään aiheuttaa sotia.
Tulivuorenpurkaus on luodun toimintaa , luonnollista....miksi minun pitäisi tuomita se pahaksi jos yksi suurimmista pahoista on ihminen itse?"Tulivuorenpurkaus on luodun toimintaa , luonnollista....miksi minun pitäisi tuomita se pahaksi jos yksi suurimmista pahoista on ihminen itse?"
Suurin osa ihmisistä kokee empatiaa toisten kärsimyksestä, mutta eivät kaikki. Koetko olevasi enemmän psykopaatti vai sopisiko sinua kutsua misantroopiksi?
- elämä.on.lahja
Älkääpä nyt arvostelko johannessamoa. Ihan fiksusti näyttää elämänsä hoitavan, ja vielä kiitollinen että on se mitä on.
Ottakaapa oppia muutkin. - minuutenirak
Niin no ehkäpä noin muuten jos kuitenkin tulee jotain minuuden rakentamisesta juttua niin onkin sitten jo psykoottista kirjoittamista.Taitaa joku kemiallinen aine vaikuttaa päänuppiin.
- kjhehhehhee
mulla menee 50€ päivä pelkästään elämiseen. Mutta sehän ei haittaa koska töistä saa 300€/ päivä rahaa :D
Suomessa alistumalla orjaksi joskus tienaa kuten sinä .
Näin saa olla ihan vapaa tekemään mitä vain ;)
- 6000
edelliselle vastaajalle..ei kaikki työssä käyvätkään kroisoksia ole. itse saan vain 280 päivä. onneksi voi lauantaisin paikata jos raha asiat tiukoilla
- anonyymi_VnL
Et ilmeisesti osaa kuitenkaan hoitaa raha-asioitasi lainkaan, kun olet täällä köyhyyspalstalla. Minä saan verotettavaa ansiotuloa joka päivä 32,88€ ja se riittää todella hyvin! Olen kyllä köyhäksi luokiteltu tulojen puoleen, mutta voin silti asua omassa talossa, ajan kohtuu käytetyllä autolla, voin harrastaa moottoripyöriä ja perheen kanssa voimme matkustella omatoimisesti kaukomailla. Mielestäni näillä tuloilla elämästämme ei puutu mitään sellaista, että minun tarvitsisi hankkia verotettavaa ansiotuloa lisää.
- Köyhämies-
Kun syö lihamakaroonilaatikkoa 30 päivää kuukaudessa niin rahaa menee noin 70 euroa.
- Anonyymi00029UUSI
Makarooni onkin loistava elintarvike ja hulvattoman edullinen.
- anonyymi_2VB
Aloittaja kun jättäisi vielä nuo ylimääräiset kulut pois. Kun jättää riennot, alkoholin ja tupakan pois niin tuosta summasta jää vielä säästöökin. Ostaa peruna pussin kaupasta ja jauhelihaa niin ruokaa on pitkäksi aikaa. Leipää vetelee välipalaksi niin hyvä tulee. Liikunnaksi suosittelen ulkoilma liikuntaa, kuten hiihto, kävely, lenkkeily tai pyoräily. Siitä voi jokainen valita omansa hyvin halvalla. Puhelin ja netti on nykypäivänä välttämätön ikävä kyllä.
Semmosta se on minimalistin (työttömän) elämä. Ei kannata jäädä kotiin makaamaan van ulos niin mielikin paranee. Uskokaa pois vaan. Kannattaa ulkoilla sitten varovaisesti, ettei tule ylimääräisiä kuluja vaikka kaatumisesta tai vaatteiden rikkoontumisesta, koska sitä ei tällä budjetilla kestä tehdä...Iloisia (varovaisia) ulkoilupäiviä kaikille :) - kävelyensimmm
Kävely nyt ensimmäisenä itselle mieleen tulee kun ei tarvi mitään erikoisia välineitä. Tunninkin käppäilee ulkosalla ettei kokoaikaa kotona pyörittele asioita.
Ihmisillä niin solmussa asiat etteivät pysty tekeen mitään. - Anonyymi00025UUSI
On paljon ihmisiä, jotka ovat tahtomattaan tilanteessa missä ei ole mitään järkeä. Toimeentuloa ei käytännössä oikein ole ja jossakin on oltava ja ruokaakin pitää saada. Olen itse joutunut työkyvyttömäksi ja elän 1600 eurolla kuussa.
Tämä vaan ei riitä kun tästä pitäisi hoitaa koko talous.
Ainoa lääke on Burana. Sitä lääkärikin suositteli ja sanoi minun kuvittelevan olevani aina lähes rahaton.
No seuraava lääkäri keksi, että tämä on psykoosi ja laittoi hoitoon. Tabuja niin ettei käveleen päässyt ja sähköhoitoja niin että jäsenet tärisivät monta vuotta. Kuulemma pieniä sivuvaikutuksia. Näin poistui loppukin työkyky ja kaverin kammariin makaamaan kun rahat loppuivat kesken. Näin on jatkunut välillä oma asunto välillä kaverin luona. Minulla siis on asunto, mutta autoa ei ole vara pitää ja paikallisliikennettä ei maaseudulla ole. Asunto on kyllä hyvä rivitalokoti. Nyt tulot eivät riitä normaaliin elämiseen. Oli sitten oma tai vuokralla sama juttu.
Pitäisi myydä tämä ja asua kaupungissa vuokralla. Olisi linjaautoyhteys liikkumiseen. Pitää koittaa kun ei tässä muutakaan keksi. Mitään työtä ei ole saanut enää kahdeksaan vuoteen eikä niitä syrjäkylillä olekaan. Yksi ystävä kuskailee pientä korvausta vastaan. Ei tämä näinkään voi jatkua. En pysty tekemään mitään raskasta. Jotain osapäivätyötä tekisin, mutta ei ole ollut kuin muutamia puolikkaita päiviä viikossa. Voi sanoa, että olen aika syrjäytynyt.
Minä en kyllä saa rahaa riittämään monipuoliseen ruokaan joten ostetaan ne ystävän kanssa puoliksi.
Ei hän minua hylkää, mutta ei muutakaan sitten tee.
Emme seurustele emmekä ole aviopari. Haluaisin tulla itsenäisesti toimeen, mutta pienituloisuuden vuoksi näyttää ihan mahdottomalle. Tässä esimerkki miten käy kun ei ole rikas. Säästäväinen olen aina ollut, mutta kaikki on kallista. Menen päivän kerrallaan. Tämä ystävä on ehkä narsisti ja minä sopiva pyöriteltävä tässä tilanteessa. Tässä palkka tunnollisesta elämäntyöstä. Mietippä sitä sitten ja vertaa miten hyvin sinun asiasi ovatkaan.- Anonyymi00030UUSI
Tiesitkö että Suomessa on runsaasti esim. eläkeläisiä, jotka saavat tuon 1600 €
elä'kettä ja pärjäävät ihan hyvin. Ei heillä ole rahapulaa kun elävät tarkasti.
Useat pystyvät vielä säästämäänkin tuosta summasta.
Eli pitäisi yhä tarkemmin tarkastella sitä rahan käyttöä ja ohjata ne rahavirrat
oikeisiin kohteisiin. Näin ne rahat riittävät koko kuukaudeksi.
- Anonyymi00026UUSI
Suomessa suunnilleen hinnat ja verot kuin Tanskassa
mutta työttömyyskorvaukset €600/kk kuin Virossa,
Tanskassa €1.700!
Saattaa Suomi rikkoa EU'n lakia?!
Toivottavasti joutuisi maksamaan takautuvasti sadoille tuhansille suomalaisille!
Ovat ajaneet Suomen eu'n seuraajana perikatoon!- Anonyymi00027UUSI
Eli EU:ta ei pitäisi seurata, mutta vetoat EU:n lakeihin (ikinä en muuten ennen ole sellaisista kuullut).
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Eli EU:ta ei pitäisi seurata, mutta vetoat EU:n lakeihin (ikinä en muuten ennen ole sellaisista kuullut).
Heikot maat kuten Suomi seuraavat valheiden eu'ta
mutta voimakkaat maat, itsevarmat maat käyttävät eu'n
lakeja edukseen koska ovat osa eu'ta.
Pahinta eu'ssa on länsi-Euroopalle ollut koko eu'n perustaminen!
Suomi seuraaja maana on muuttunut eu'n prostituoiduksi
Suomen kansan kustannuksella.
- Anonyymi00031UUSI
Ei se ole herkkua vaikka olisi isommat tulotkin. Laskujakin on sitten reilummin,
joten se käytettävissä oleva rahaa on esim. asuntovelallisella hyvin niukka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1281106- 1471043
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät63778PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.49567- 42529
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33511- 63483
- 22437
- 13431
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7401