Yksityisten hoitokotien laiminlyönnit on sitä luokkaa kun ottaa vielä huomioon niiden sikamainen ahneus ja verokeinottelu, että niistä on luovuttava.
Jos me emme nyt tähän asiaan puutu, me olemme nynnyjä! Ainakin minun mitta täyttyi.
Kuinka asia tulisi viedä eteenpäin? Mitä keinoja on mitä ehdotatte?
Nyt pitää ottaa kaikki keinot käyttöön saa mennä lähelle laillisuuden rajaa kunhan ei sitä ylitetä.
Mielestäni kaikista vanhusten se vammaisten yksityisistä hoitokodeista tulee luopua!
On kuvottavaa kuulla että valvonta perustuu luottamukseen. Luottamus jota ei ole.
Kokoomus ja muut hallituspuolueet haluaisi asiasta kunnon lakkoilua!
Valviran valvontakin naurettava laatu perustuu luottamukseen. (joku sanoi voisiko olla korruptiotakin)
Luottamus jota ei missään vaiheessa ole voinut olla!
Jotta saadaan luotettavaa kohtuuhintaista hoito niin.
Hoito on saatava julkiselle puolelle!
Yksityisten hoitokotien laiminlyönnit
7
64
Vastaukset
- OnkoToivotonta
Narsistiset persoonallisuudet hakeutuvat usein johtajiksi. Kuinka joku aikuinen kuvittelee, että luottamus on riittävä tai ylipäätään sopiva valvontakeino. Omavalvonta on vitsi.
AVI on vitsi ja osa ongelmaa. Siellä ei ole osaamista ja kynnys puuttumiseen on pitkä ja korkea kuten tuoreessa esimerkissä yli 10 vuotta. Valviralla ei ole resursseja.
Ratkaisu ei ole omavalvonta, AVI eikä Valvira. Mikä on? Narsistiset johtajat tietävät, että ei heille kukaan voi mitään. - Suivaantunut
Olen sanonut sen aikaisemminkin että vikaan on menty siinä että vanhustenhoidosta on annettu tulla bisnestä. Mielestäni vastuussa ovat päättäjät, jotka sallivat tämän kaiken. Kuten eräs suivaantunut omainen sanoi, heille pitäisi antaa kuolemantuomio, koska he sallivat sellaisen epäinhimillisyyden, mikä vallitsee vanhustenhoidossa. Toiseksi, koko palvelutalojen johtoporras pitäisi tuomita ankariin vankeusrangaistuksia. He ovat vastuullisia koska muka ovat johtajia. Esimerkiksi omankin omaiseni hoito laiminlyötiin täysin yksityisessä palvelutalossa, niin että minä jouduin jatkuvasti valvomaan palvelun laatua mutta siitä huolimatta hoidon laiminlyönti johti omaiseni ennenaikaiseen kuolemaan.
Nyt olisi hyvä että tulisi laki jolla voitaisiin periä korkojen kera takaantuvasti takaisin ne ylisuuret maksut, mitä turhaan olemme maksaneet omaisemme muka hoidosta. Petteri Orvon esitys tästä on juuri niinkuin pitää. Ainoastaan sanktioimalla saadaan asiaan jotain tolkkua - anonyymi_xMJ
Fiksuja nämä hoitokotien johtajat, sopimukset jotka on kuntien kanssa tehty on turha kuvitella että saataisiin jotain takaisin. Ne sanktiot ei varmasti ole sopimuksissa. Sopimuksen vältön purkukin on mahdoton, tai tullee erittäin kalliiksi yhteiskunnalle. Saattaa mennä useita vuosia että sopimus raukeaa. Meidän päättäjät eivät ole kyvykkäitä.
En tiedä narsismista vaan häikäilemättömiä liikemiehiä ovat joille voitto on tärkeintä keinoista piittaamatta. Psykopaatteja paremmin kuin narsisteja. - KukaanEiLaitaHanttiin
Nyt kiireen vilkkaa haette vanhuksenne kotiin ja alatte hoitamaan itse. Niillä mainituilla omilla rahoillanne. Miten ylipäätään olette toimittaneet vanhuksenne huonoihin paikkoihin.
- Tämä.järkyttää
Kukaan ei tietoisesti vanhusta toimita huonoihin paikkoihin, kaikki luulee että kun ollaan Suomessa niin homma valvonnassa. Nyt kuitenkin alkaa tulla esiin tuo Keskustan ja Kokoomuksen rahanahneus. Siinä ei näköjään edes välitetä suomalaisita vanhuksista, miten he elävät loppuelämänsä, kun vaan itse saavat rahat.
- Hyvinvointivaltio
Tämäkö Suomi on nyt sitten joku hyvinvointivaltio jota niin aina kuulutetaan? Kyllä näittenkin päättäjien , jotka tällaista sairaitten ja vanhusten hyväksikäyttöä ylläpitävät kannattaisi muistaa että tulee se vanhuus heillekkin eteen ihan tuotapikaa. Toki he voivat miljoonillaan hankkia vaikka minkälaista hyvää hoitoa, ei siinä ongelmaa. Mutta kun sitten on kipeä, vaikeroiva ja mihinkään itse kykenemätön, silloin saattaa tulla mieleen miten itse hoiti vanhusten ja vähempiosaisten asiaa. Mutta se on sitten enää myöhäistä. Rahanahneita monimiljönäärejä ei kannata päästää hoitamaan sairaita ihmisiä. Raha ja heikomman ihmisen huomioonottaminen harvoin kulkee käsikädessä.
Yksityiset suuret n.s. palveluntuottajat pois markkinoilta ihmisiä kiusaamasta.
Yhteiskunnan täytyy kyetä hoitamaan itse ,yhteisillä verovaroilla, omat kansalaisensa arvokkaasti loppuun asti. Jos omaiset voivat ja jaksavat itse hoitaa vanhuksensa niin heillekkin kuuluu kunnon korvaus .On järjestelykysymys kuinka rahaa yhteiskunnassa jaetaan. Päättäjät ovat vastuussa tästäkin ja kaikesta muusta mitä eduskunnassa päätetään. - EdlaSofia
Miksi Suomen maassa ei oikeus toteudu..?Huijauksella ansaitut rahat nyt vanhusten huollon pomolta pois miljoonat ja osoittaa ne todelliseen vanhusten huoltoon,.Eikö valvontaa ole? Helppo on pomon paeta ja irrottaa itsensä huijaamien miljoonien kanssa ,täysin vastuun tunnon temppu. Lakien säätäjille ois taas töitä .Valvontaa kehiin ja huijari yksityiset pois hoitoalalta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899