Joku nörttinero tekee tietokepelin. Hän kehittelee peliä kauan, keksii aina uusia sääntöjä ja loputtomasti yksityiskohtia. Lopulta peli on niin suuri ja monimutkainen, ettei kenelläkään pelaajalla ole mahdollisuutta hallita sen kaikkia sääntöjä eikä enää edes tietää, mihin pelaaminen johtaa. Pääasia on vain pysyä pelissä mukana. Vain pelin tekijä hallitsee neroutensa ansiosta pienimmätkin yksityiskohdat. Sääntöviidakko tulee niin sakeaksi, että pelin tekijä luopuu toivosta laatia ohjekirjaa tai sääntökokoelmaa, joka olisi pelaajille ymmärrettävä. Hän päätyy osoittamaa vain pääsäännöt, joita pelaajien on pyrittävä noudattamaan. Pelin tekijä joutuu kuitenkin tekemään pelaajan näkökulmasta käsittämättömiä poikkeuksia pelin kuluessa. Ne ovat käsittämättömiä pelaajille, jotka kokevat ne epäloogisiksi, mutta pelin luojan kannalta kaikki on loogista ja palvelee pelin kokonaisuutta. Käsitteet hyvä ja paha, kärsimys ja nautinto ovat vain pelin sisäisiä käsitteitä. Nekin pelin luoja on luonut. Pelaaja ei voi tietää, mikä on oikein, mikä väärin, muuten kuin pelin luojan antamien ohjeiden mukaan. Pelaajalle hyvä on se, minkä luoja on sanonut olevan hyvää.
Allegoriaa voi kehitellä vielä eteenpäin niin, että Luoja huomasi tehneensä virheen antaessaan ensimmäisen ohjekirjan: Vanhan Testamentin. Sen ohjeet olivat sittenkin liian yksityiskohtaisia ja johtivat pelaajien kesken vain riitoihin. Siksi Luoja loi myös armon käsitteen ja yksinkertaisti sääntöjä. Hän supisti ilmoituksensa kahteen sääntöön: lähimmäisenrakkauteen ja armon vastaanottamiseen.
Miksi Jumala sallii kärsimyksen?
9
<50
Vastaukset
Missä olin silloin?
Minä olin silloin Isäni kanssa ja jostain? syntyi mieleeni hullu ajatus että haluaisin pärjäillä omin avuin.
Raamatussa tämä on kerotu kuvaannollisesti "Adam halusi tehdä Eevalle mieliksi ja söi tiedon puusta vaikka siitä oli varoitettu."
Mooses. 2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja
Onnekisi kaikenkattava tietoisuus oli jo suunnnitellut vastauksen tähän hulluun toiveseen. Se toive toteutui vasta kun ensin Adam oli nukutettu jotta voitiin siinä unessa kuvitella erillisyys jonka symboli on Eeva kuten Mooses 2.21 kertoo
Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
3:12 Mies vastasi: "Vaimo, jonka annoit olemaan minun kanssani, antoi minulle siitä puusta, ja minä söin."
3:13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?" Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin.
Siitä alkaen on aina toistettu että syyllinen on toi kaveri tai Jumala kuitenkin aina joku muu kuin oma ajatus.
Niin että pärjäillään tässä omin avuin ja ihmetellään kuka on syyllinen, Kielletään että mitään muuta ei ole kuin oma ajatus ja kiroillaan miks se oma ajatus tuottaa jumalattoman syyllisyyden? Onneksi selitys löytyy, syyllinen on kaveri ?? siis minun ajatukseni on kaverin syy? tai jumalan.
Jumala sallii sen
Tee syyttämättäjättämispäätös vaikka vain kokeeksi, ja katsele ilman syyllisyyttäSiis Aadam oli unessa kun Eeva luotiin, misään ei kerrota että laajemmin ketään olisi herätetty
" Mooses. 2:21 Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja.... "- Tiedossa
NYKYINEN KULTAINEN VASIKKA. SEURAKUNNISSA?
SENTÄHDEN RAKKAANI, PAETKAA EPÄJUMALANPALVELUSTA.
2.moos.15:24-26. Niin kansa napisi Moosesta vastaan ja sanoi; "Mitä me juomme?"
25. Mutta hän huusi Herran puoleen; ja Herra osoitti hänelle puun, jonka hän heitti veteen, ja vesi tuli makeaksi. Siellä hän antoi kansalle lain ja oikeuden, ja siellä hän koetteli sitä.
26. Hän sanoi; "Jos sinä kuulet Heraa, Jumalaasi, ja teet mikä on oikein hänen silmissäsnsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärittäviksi".
2.moos.32:1. Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle; "Nouse, tee meille Jumala, joka käy meidän edeltämme. Sillä me emme tiedä mitä on tapahtunnu Moosekselle, tälle miehelle joka johdatti meidät Egyptin maasta."
Apt. 7:39-42. Mutta häntä meidän isämme eivät tahtoneet totella, vaan työnsivät hänet pois ja kääntyivät sydämessänsä jälleen Egyptiin,
40. sanoen Aaronille; 'Tee meille Jumala, jotka käyvät meidän edeltämme, sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, hänelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta'.
41. Ja tekivät niinä päivinä vasikan ja toivat uhreja epäjumalalleen ja riemuitsivat kättensä töistä.
1kor.10:1-7. Sillä minä en tahdo veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengellisetä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio on Kristus.
5. Mutta useipiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
6. Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille, että me pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.
7. ÄLKÄÄ myöskää ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoittu on; "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".
11. Tämä mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja kirjoitettu varotukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
14. SENTÄHDEN, RAKKAANI PAETKAA EPÄJUMALANPALVELUSTA.
15. Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.
16. Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
17. Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.
1.kor.12:11-13. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen niinkuin tahtoo.
12. Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuksen;
13. sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
SENTÄHDEN. RAKKAANI, PAETKAA EPÄJUMALANPALVELUSTA.
RAAMATTU EI OPETA NÄITÄ HARJOITUKSIA.
Raamatun ohi opettaminen. Nykyinen Jumalanpalvelus käytäntö on epäjumalan palvelemista.
Kolminaisuutta ei mainita. Joulu, ei ole raammatussa, Luther ei löydu, uskontunnustukset on ihmisoppeja. Riidat eri seurat. Keskinäinen rakkaus.
Jumalan, Henkeä, vailla olevat toimitukset.
Minä kirjotan niinkuin on kirjoitettu puhun niinkuin on kirjoitettu.
En puhu mitään mitä ei ole kirjoitettu. Kirjoitan mitä on kirjoitettu Jumala sen todistaa.
Raamatun sana on niinkuin pilleri kun lukee sanaa ja uskoo, on ottanut pillerin siihen asiaan kukaan ei tiedä miten pilleri auttaa mutta tehoaa kuitenkin. Jumala sanoo sanassaan minä ole teidän parantajanne niikuin myös pitää kaikista asioista huolta samalla lailla. Egyptistä lähtiessään Jumala on pitänht meistä huolta. - toisetmaksaa
Oliko tämän pelin kehittäjän nimi lestasipilä.
- VoiHerraJessusPerkele
Jumala on tehnyt ja aiheuttanut kaiken kärsimyksen.
1.Korinttolaiskirje:
4:7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=lahjaksi saanut&kirjat=kr- anonyymi_eUV
lesta sipilä sai rautaruukilta lahjaksi 30Mmk lainan, siitä sen vajakin rahat tuli.
- VoiHerraJessusPerkele
Voidaan tulkita tai ymmärtää Raamatusta, että ilman Jumalaa ei ole mitään tapahtunut. Jumala on henki, ihminen on liha. Mutta lihako toimii itsekseen.
1.Mooseksen kirja:
6:3 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
Johanneksen evankeliumi:
6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
1.Timoteuksen kirje:
6:13 Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
Johanneksen evankeliumi:
15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
- Mitään tehdä, edes syntiä.
Jesaja:
45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.
Juudaan kirje:
1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
- Jobin kirjassa Jumala tunnusti tehneensä vääryyttä Jobille. Sama vääryydentekijä Jumala roikkui ristillä sovittamassa syntejä? Ihmisluontonsa osalta Jeesus oli viaton, mutta jumaluutensa osalta sama syyllinen ja vääryydentekijä kuin Jobin kirjassa. Syyllinen (Barabbas Jumalan kuvana) päästettiin kuin koira veräjästä, ja viaton (Jeesus-roolin ihminen) tuomittiin.
- Herätykseksi
Ihmisten elämä kun on sitä; "sitä saa mitä tilaa". Kaikille hyväksi Oikeuden mukaisuuden Lainalaisuutta.
Hyvästä ja oikeasta (Raamatun UT opetusten ja ohjeden muakisesti) elämisestä ja toimimisesta, niitä kaikille hyväksi seuraamuksia, ja niin oikein eläville kullekin turvallista ja turvattua, kaikinpuolista hyvinvointi elämää ja tulevaisuutta. Niissä kun on Jumalan sinaus ja varjelus,
Raamatun UT vastaisesta, = KAIKKI muu muulla tavalla elämisestä ja toimimisesta niitä, SYYSTÄ tuomioksi, pahaksi / kärsimyksiksi ja VALTAVIKSI turhiksi menetyksiksi ja sodiksi ym. hirvittävyyksiksi, pahaksi seuraamuksia. Joita tuomioksi / pahaksi seuraamuksia, lähes KAIKKI ihmisten sairaudetkin on!- VoiHerraJessusPerkele
Aihetta on käsitelty aiemmin tuossa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15306209/kiusaava-puolustaja
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579