Otsikkosuora lainaus Liikenne -ja viestintäministeriö sivuilta.
Mihin tämä jatkuva yhtiöittäminen johtaa?
Jatkuvasti junaliikenne takkuaa niin miksi tähän kaaokseen vielä kilpailua sekoitetaan?
Raideliikenteen kilpailutus etenee, hankeyhtiöt rahoittamaan investointeja
22
<50
Vastaukset
- Berneri
Junillakin sikavoittoja..
- bisness
Raha lähellä sydäntä niin tulos tämä
- Älyhoihoi
Veronmaksajille pohjaton kaivo ja kaikki voitot porvariroistoille, kylä noita akka yrittää kaikkensa
- PieniPiruVasempaan
Kun ei ole omaa rahaa, sit pitää saada muualta. Jos on hanke, joka aidosti on kannattava, siihen voi saada yksityistä rahaa. Silloin tietenkin myös voitto jaetaan omistajien kesken.
On parempi saada sekä Turun etä Tampereen yhteys rakennettua sen sijaan, että rakennetaan vain toinen omalla rahalla.
On halvempaa ottaa hankkeisiin sioittajia sen sijaan, että lainaisi rhaa, josta pitää maksaa korot ja jotka pahimmassa tapauksessa jopa lisäävät muidenkin lainojen korkoja.- typerää
Sellaisiin hankkeisiin jotka tuottavat rahaa KANNATTAA lainata rahaa, silloin tuotto saadaan valtiota, veronmaksajia hyödyttämään niin, että pikässä juoksussa velkarahaa muuhunkaan toimintaan ei tarvita, ainakin sitä tarvitaan paljon vähemmän ja pienemmällä korolla.
- PieniPiruVasempaan
typerää kirjoitti:
Sellaisiin hankkeisiin jotka tuottavat rahaa KANNATTAA lainata rahaa, silloin tuotto saadaan valtiota, veronmaksajia hyödyttämään niin, että pikässä juoksussa velkarahaa muuhunkaan toimintaan ei tarvita, ainakin sitä tarvitaan paljon vähemmän ja pienemmällä korolla.
Jos rahaa on omassa taskussa, niin se kannattaa sijoittaa. Jos sitä ei ole, niin toteutettavan hankkeen pitää olla paljon kannattavampi jotta siitä voisi maksaa myös korot.
Esimerkki:
Jos rata tuottaa voittoa 3% investoidulle rahalle, siihen on järkevä sijoittaa omaa rahaa.
Jos raha pitää lainata 4% korolla, hanke tuottaa tappiota 1% vuodessa eikä siihen kannata sijoittaa rahaa.
Näille hankkeille on järkevää ottaa ulkopuolinen kaveri, jolle riittää 3% korko. Silloin voi käyttää sitä rahaa, joka on taskussa ja sen lisäksi ottaa kavereita mukaan.
Silloin itse (valtio) saa rahalleen korkoa ja myös joku toinen saa korkoa. Kummatkin voittaa kun vaihtoehtona on ettei kukaan saa mitään.
Kyllä sosialisti saa olla, mutta on pakko olla niin saatanan tyhmä ettei osaa laskea perusasioita? Tai onko pakko keskustella asioista, joista ei tajua edes perusteita? - matkalipuista
PieniPiruVasempaan kirjoitti:
Jos rahaa on omassa taskussa, niin se kannattaa sijoittaa. Jos sitä ei ole, niin toteutettavan hankkeen pitää olla paljon kannattavampi jotta siitä voisi maksaa myös korot.
Esimerkki:
Jos rata tuottaa voittoa 3% investoidulle rahalle, siihen on järkevä sijoittaa omaa rahaa.
Jos raha pitää lainata 4% korolla, hanke tuottaa tappiota 1% vuodessa eikä siihen kannata sijoittaa rahaa.
Näille hankkeille on järkevää ottaa ulkopuolinen kaveri, jolle riittää 3% korko. Silloin voi käyttää sitä rahaa, joka on taskussa ja sen lisäksi ottaa kavereita mukaan.
Silloin itse (valtio) saa rahalleen korkoa ja myös joku toinen saa korkoa. Kummatkin voittaa kun vaihtoehtona on ettei kukaan saa mitään.
Kyllä sosialisti saa olla, mutta on pakko olla niin saatanan tyhmä ettei osaa laskea perusasioita? Tai onko pakko keskustella asioista, joista ei tajua edes perusteita?Mistä pirutollo voitot revitää.
- PieniPiruVasempaan
matkalipuista kirjoitti:
Mistä pirutollo voitot revitää.
Jos haluat konsulttiapua voiton tekemisessä, niin se maksaa.
- hölmölä
Todella hienoa! Veroja maksetaan sen vuoksi että valtio rakentaa liikenneväylät. Jos yksityistä rahaa käytetään liikennehankkeisiin niin verotusta pitää reippaasti alentaa! Valtio saa lainaa todella halvalla. Molemmat rahoitusmuodot eivät voi vain lisääntyä. Miksi ei voi käyttää väylähankkeisiin niitä n. 8 miljardia jotka liikenteeltä vuosittain kerätään, tai edes puolet siitä???
Suomalaiset on hölmöjä iloisia veronmaksajia ja onnellisina lahjoittelemaan varoja julkisiin hankkeisiin kuten "lasten sairaala"-hanke oli. Selkeästi valtiolle kuuluva hanke.
- typerää
Pitääkö olla niin saakelin tyhmä, että aidosti kannattavaan hankkeeseen pitäää ehdottomasti saada ulkopuolinen kun aidosti kannattavaan hankkeeseen SAA lainaa hyvillä ehdoilla?
Mitä?
Tässä ei ole kyse vain laskutaidosta vaan sen ymmärtämisestä, että valtio voi, saa ja pitää tehdä kannattavia investointeja joilla pitkässä juoksussa rahoitetaan muutakin toimintaa.
Esim. Englanti jossa valtio on ottamassa raideliikenteen uudelleen haltuunsa.- PieniPiruVasempaan
Raha on rajallinen luonnonvara ja velan korko kasvaa sitä enemmän, mitä enemmän sitä on. MEillä ei ole olemassa rahaa, jolla voitaisiin tehdä kaikki nykyiset ja tulevat investoinnit yhdellä kertaa. Emme myöskään saisi sellaista summaa lainattua sellaisella korolla, että hankkeet olisivat niiden jälkeen enää kannattavat.
Ei ole mitään haittaa siitä, jos joku ulkopuolinen haluaa sijoittaa hankkeisiin, jotka tuottavat hyvää koko Suomelle. Junanrata Turkuun ei ole yhtään huonompi, vaikka sen rakentamiseen olisi osallistunut muutkin kuin veronmaksajat. - typerää
PieniPiruVasempaan kirjoitti:
Raha on rajallinen luonnonvara ja velan korko kasvaa sitä enemmän, mitä enemmän sitä on. MEillä ei ole olemassa rahaa, jolla voitaisiin tehdä kaikki nykyiset ja tulevat investoinnit yhdellä kertaa. Emme myöskään saisi sellaista summaa lainattua sellaisella korolla, että hankkeet olisivat niiden jälkeen enää kannattavat.
Ei ole mitään haittaa siitä, jos joku ulkopuolinen haluaa sijoittaa hankkeisiin, jotka tuottavat hyvää koko Suomelle. Junanrata Turkuun ei ole yhtään huonompi, vaikka sen rakentamiseen olisi osallistunut muutkin kuin veronmaksajat.Rahasta tässä maailmassa ei ole puutetta! Meillä ON ollut rahaa rakentaa rataverkosto, tieverkosto siihen aikaan kun Suomi oli maatalousyhteiskunta eikä rahaa ollut edes pankeissa!
Nyt kun rahaa on osakkeissa, bitcoissa, kybereissä ja ties missä niin ei olekkaan varaa mihinkään?
Ei ole haittaa jos ulkopuoliset rahoittavat OSAKSI, mutta vain osaksi koska niin tiet kuin radatkin on rakennettu yhteisillä varoilla, yhteisillä ponnistuksilla.
Niin ja vielä se, että rahasta ja ahneista on ylitarjontaa.
- bisnesbisnes
Kaikki pitä alistaa lypsylehmille..
- sivustakatsoen
Kokoomuksen "arvomaailmaa" edustavat Berner ja Sipilä tekivät nurkanvaltauksen keskustaan ja toimivat nyt kaksilla raiteilla arvojensa toteuttamisessa.
Kokoomus kiittää ja nauraa, mutta keskustassa ei vieläkään tajuta jekkua, vaikka alamäki jatkuu ja jatkuu.
Niin jatkuu myös yksityistäminen oveline kiemuroineen. - bisnesveljeys
Junaliikenne halutaan yhtiöittää jotta saadaan käärittyä voittoja tulee ulkomaisia sijoittajia. Rikkaat sijoittavat niihin ja rikastuvat, liikenne bisnes. Maksaja kansalainen joka käyttää junaa . Siksi linja-auto yhteyksiä vähennetään ja ohjataan käyttämään junia. VR halutaan siksi lopettaa bisneksen tieltä. Junaliikenne ei parannu vaan taso laskee kun kulut minimoidaan. Hinnat tulevat nousemaan.
- autoilijakin
Linja-autoliikenteen kilpailutus lopetti suurimman osan linja-autovuoroista. Halvoista matkoista ei ole mitään hyötyä kun bussit ei kulje. Pitää mennä omalla autolla. Typerä uudistus
- KnasanUUtiset
autoilijakin kirjoitti:
Linja-autoliikenteen kilpailutus lopetti suurimman osan linja-autovuoroista. Halvoista matkoista ei ole mitään hyötyä kun bussit ei kulje. Pitää mennä omalla autolla. Typerä uudistus
Miksi kaupungissa asuvien pitäisi tukea maaseudun syrjäisessä nurkassa asuvien kyytejä?
Kun kyse on rahasta, raha ei ole kunnan tai valtion rahaa vaan ihan tavallisen duunarin taskusta otettua. - typerää
KnasanUUtiset kirjoitti:
Miksi kaupungissa asuvien pitäisi tukea maaseudun syrjäisessä nurkassa asuvien kyytejä?
Kun kyse on rahasta, raha ei ole kunnan tai valtion rahaa vaan ihan tavallisen duunarin taskusta otettua.Kuule ihan, vaikka siksi, että kupunkilaiset pääsevät niillä koslillaan mökilleen, laskettelemaan, että sieltä maalta saadaan esim. Talvivaaran tuotkset ulos VIENTULOJA tuomaan arvon kaupunkilaisille!!
Maalta roudataan kaupunkeihin puuta ruokaa, mitä halvattua pitää aina katsoa vaan MINÄ, MINÄ, MINÄ JA katso taas on MINÄ!
- tuleuloskuplasta
Vai on puolituntia autolla kehä kolmoselta maaseudun syrjäistä nurkkaa?
Pienet on ihmisen ympyrät. - Anonyymi
VR vaihtoi kesäkuussa siivousyhtiötä, nyt likaiset junat ihmetyttävät niin matkustajia kuin henkilökuntaakin. Tähän on tultu.
- Anonyymi
Aina on joku, joka ei kestä muutosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina on joku, joka ei kestä muutosta.
Niin, muutos huonompaan suuntaan on aina tavoiteltavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä904040- 433912
Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille6073814Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap182548- 772401
SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3342036Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1242015Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.1881859Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?281539Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,661392