Aikaisemminkin kysyin jossain viestiketjussa tätä. Miksi Ibanez kitarassa on kaulamikki ja keskimmäinen mikki reilusti kallellaan, ero on noin puoli senttiä, ohuimman kielen puolella on kielestä mikin yläpintaan noin 5 mm ja paksumman kielen kohdalla noin 9-10 mm?
Kitaran mikit?
3
124
Vastaukset
Varmaan sen kielten paksuuseron takia juurikin. Paksun kielen värähtely vaikuttaa mikin magneettikenttään enemmän kuin ohuen joten sitä on kompensoitu laittamalla kielet eri etäisyydelle mikistä jotta niiden ääni tulisi kuitenkin jokseenkin samalla voimakkuudella ulos. Näin päättelen.
- anonyymi_1e2
Tuota itsekin ajattelin mut esim fendereissä taitaa mikit olla suorassa.
- tinasinjapilasin
Ei ole kehumista noiden halpiskitaroiden elektroniikan tinauksissa, tottahan onnistuneitakin varmaan on, omassa halpiskepissä mikkien tinaukset kylmiä, kaulamikki hengetön kunnes uusin tinaukset. Kävin läpi kaikki muutkin.. saundi muuttui, on Indonesian tinurilla ollut kylmä kolvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011