Voitko pelastua omalla uskollasi? Et voi.

Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Kyllä se näin on, että kannattaa pitää käskyt ja uskoa Raamattua. Totuus löytyy Raamatusta.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähes koko kristikunta yrittää kuitenkin pelastua omalla uskollaan. Ei tule onnistumaan. Erilaisilla kirkoilla on eri uskot ja eri Jeesus. Jeesuksen usko on sitä, että vaellamme, kuten Hän vaelsi.

      1. Joh. 2:6
      Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

      Ja jos nyt jotakuta vielä kiinnostaa miten Hän vaelsi, niin evankeliumeista on hyvä aloittaa opiskelu :)

    • Litiumoksidi

      Jos tällaiseen kirjaan kuin raamattu uskoo, on jo niin hakoteillä, että mielisairaala säähkösokkeineen auttaa.
      Tämän jälkeen kannattaa pysyä hiton kaukana opuksesta, näin välttää psykoosin uusimisen.
      Kaksikymmentäviisi tuntia vuorokaudessa raamattua on varmin tae joutua pöpilään.

    • Adviss

      Niin, omalla uskolla ei pelastuta. Mutta Jumalan antamalla lahja-uskolla, sillä kyllä pelastutaan. Käskyjen pitäminen ei myöskään pelasta. Se ei pelastanut vanhassa liitossa ketään eikä se pelasta uudessakaan liitossakaan ketään. Me kun olemme niin syntisiä, että mitkään meidän tekomme eivät auta meitä millään tavalla pelastumaan. Kun kukaan ei pysty pitämään Jumalan käskyjä, niin pelastus ei tule sitäkään kautta. Et sinä Yksi_usko etkä sinäkään SAI. Sen tähden Jumala antoi poikansa kuolemaan meidän syntiemme tähden. Kuuliaisuus laille ei tule pelastamaan teistä kumpaakaan sillä te ette pysty pitämään lakia. Jumala armahtaa omansa lain-kautta-pelastumisyrityksistä ja antaa heille pelastuksen lahjaksi. Sen jälkeen itse kukin sitten yrittää parhaansa elääkseen Jumalan tahdon mukaan. Toiset heistä rikkovat lakia enemmän ja toiset vähemmän mutta he kaikki saavat syntinsä anteeksi, jos katuvat ja pyytävät anteeksi.

      Joten vaikka kuinka yrittäisit olla täydellinen Jumalan edessä, olet niin syntinen, että parhaimmatkin yrityksesi jäävät vain yrityksiksi ja ovat syntiä täynnä.

      Kun sitten uskoo siihen Raamattuun, niin huomaa, että Jeesuksen seuraaminen ei olekaan sitä, että vaellamme niin kuin hän vanhan liiton aikana vaelsi. Ei toki. Jeesus noudatti vanhan liiton sääntöjä mutta meidän ei tule niitä enää noudattaa vaan elää uuden liiton mukaisesti.

      Lakia tulee toki noudattaa mutta se ei meitä pelasta. Pelastus on lahja joka annetaan meille uskon kautta!

      • Me Yahushuan juutalaisen Messiaan omat nyt kuitenkin haluamme vaeltaa, kuten Hän vaelsi. Näin Raamattu selvästi kehoittaa. 1. Joh. 2:6.


      • << Kun kukaan ei pysty pitämään Jumalan käskyjä, niin pelastus ei tule sitäkään kautta.>>

        Ei tietenkään. Mutta tämä ei todellakaan tarkoita sitä, ettemme noudattaisi Raamatun opetusta ja pitäisi käskyjä, esim. pyhittäisi sapattia.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        << Kun kukaan ei pysty pitämään Jumalan käskyjä, niin pelastus ei tule sitäkään kautta.>>

        Ei tietenkään. Mutta tämä ei todellakaan tarkoita sitä, ettemme noudattaisi Raamatun opetusta ja pitäisi käskyjä, esim. pyhittäisi sapattia.

        jatkan vielä.

        On lahjan aliarvioimista, että ei esim. pyhitä sapattia. Mutta minä en tuomitse ketään.


      • <<Kun sitten uskoo siihen Raamattuun, niin huomaa, että Jeesuksen seuraaminen ei olekaan sitä, että vaellamme niin kuin hän vanhan liiton aikana vaelsi. Ei toki. Jeesus noudatti vanhan liiton sääntöjä mutta meidän ei tule niitä enää noudattaa vaan elää uuden liiton mukaisesti.>>

        Pelastus on lahja, tietenkin. Ainoastaan Jeesuksen veri pelastaa meidät. Sinä varmaan ymmärrät täydellisesti, että mitä eroa on vanhalla ja uudella liitolla?


      • Adviss
        Yksi_usko kirjoitti:

        jatkan vielä.

        On lahjan aliarvioimista, että ei esim. pyhitä sapattia. Mutta minä en tuomitse ketään.

        "On lahjan aliarvioimista, että ei esim. pyhitä sapattia. Mutta minä en tuomitse ketään."

        Miten voisitkaan tuomita? Mutta selitäpä miten lahja aliarvioituu jos ei pyhitä sapattia. Sapatillahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuo lahja on kaikille tarjolla ja yhtä suuri lahja jokaiselle vaikkei olisi ikinä kuullutkaan sapatista. Puhut pehmoisia.


      • Siunaus_vai_kirous

        << Kun kukaan ei pysty pitämään Jumalan käskyjä, niin pelastus ei tule sitäkään kautta.>>

        Se on merkillistä miten Jeesuksen oma Sana on vailla mitään merkitystä tässä ajassa. Mitä Hän vastasi, kun kysyttiin pelastumisesta? Puhui käskyjen pitämisestä.

        Toinen merkillinen asia, mikä on tämä tällainen jumala, joka antaa mahdottomia käskyjä? Ei mikään jumala vaan kiusaaja.


      • Adviss kirjoitti:

        "On lahjan aliarvioimista, että ei esim. pyhitä sapattia. Mutta minä en tuomitse ketään."

        Miten voisitkaan tuomita? Mutta selitäpä miten lahja aliarvioituu jos ei pyhitä sapattia. Sapatillahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuo lahja on kaikille tarjolla ja yhtä suuri lahja jokaiselle vaikkei olisi ikinä kuullutkaan sapatista. Puhut pehmoisia.

        No sanotaan sitten, että on lahjan antajan aliarvostamista, jos ei halua noudattaa hänen käskyjänsä. Pelastuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mutta kuka onkaan suuri taivasten valtakunnassa? Jos et pidä sapattia, niin olet ehkä pienin taivasten valtakunnassa? En tiedä, mutta voisi ajatella niin. Itse en pyhitä sen vuoksi sapattia, että haluaisin olla suurempi taivasten valtakunnassa, vaan siksi, että Jeesus pyhitti ja siunasi sapatin.


      • Siunaus_vai_kirous kirjoitti:

        << Kun kukaan ei pysty pitämään Jumalan käskyjä, niin pelastus ei tule sitäkään kautta.>>

        Se on merkillistä miten Jeesuksen oma Sana on vailla mitään merkitystä tässä ajassa. Mitä Hän vastasi, kun kysyttiin pelastumisesta? Puhui käskyjen pitämisestä.

        Toinen merkillinen asia, mikä on tämä tällainen jumala, joka antaa mahdottomia käskyjä? Ei mikään jumala vaan kiusaaja.

        <<Hän vastasi, kun kysyttiin pelastumisesta? Puhui käskyjen pitämisestä.>>

        kts. yllä oleva kommenttini.

        <<Toinen merkillinen asia, mikä on tämä tällainen jumala, joka antaa mahdottomia käskyjä? Ei mikään jumala vaan kiusaaja. >>

        Jumala ei anna mahdottomia käskyjä. Mitkään käskyt eivät ole mahdottomia, jotta niitä ei voisi noudattaa. Kirjoitat pehmosia?


      • SAI kirjoitti:

        Me Yahushuan juutalaisen Messiaan omat nyt kuitenkin haluamme vaeltaa, kuten Hän vaelsi. Näin Raamattu selvästi kehoittaa. 1. Joh. 2:6.

        Näin on. Minä ainakin haluan kunnioittaa Jumalaa pitämällä käskyt. Ja käskyt eivät ole raskaat vaan rakkaat.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        No sanotaan sitten, että on lahjan antajan aliarvostamista, jos ei halua noudattaa hänen käskyjänsä. Pelastuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mutta kuka onkaan suuri taivasten valtakunnassa? Jos et pidä sapattia, niin olet ehkä pienin taivasten valtakunnassa? En tiedä, mutta voisi ajatella niin. Itse en pyhitä sen vuoksi sapattia, että haluaisin olla suurempi taivasten valtakunnassa, vaan siksi, että Jeesus pyhitti ja siunasi sapatin.

        "En tiedä, mutta voisi ajatella niin. Itse en pyhitä sen vuoksi sapattia, että haluaisin olla suurempi taivasten valtakunnassa, vaan siksi, että Jeesus pyhitti ja siunasi sapatin."

        Ai ???

        Eikös se sapatti olekaan siis ihmistä varten ? ...vaan Jumalaa varten ??? Ihan vaan kyssärinä, uskotko sen mitä Raamatussa sanotaan, vai sen mitä A.kirkossa ja messiaanisten videoilla sanotaan ?


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Hän vastasi, kun kysyttiin pelastumisesta? Puhui käskyjen pitämisestä.>>

        kts. yllä oleva kommenttini.

        <<Toinen merkillinen asia, mikä on tämä tällainen jumala, joka antaa mahdottomia käskyjä? Ei mikään jumala vaan kiusaaja. >>

        Jumala ei anna mahdottomia käskyjä. Mitkään käskyt eivät ole mahdottomia, jotta niitä ei voisi noudattaa. Kirjoitat pehmosia?

        "Jumala ei anna mahdottomia käskyjä. Mitkään käskyt eivät ole mahdottomia, jotta niitä ei voisi noudattaa. Kirjoitat pehmosia?"

        Matt 5:48 " Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        Ei mitenkään mahdoton käsky ? Oletko onnistunut tämän täyttämisesä tädyellisesti ?

        No Jeesus ei mielestäni ole Jumala. Joten minulla ei ole ongelmaa tämän käskyn kanssa. Kerropa, antaako Jumala mahdottomia käsyjä vai ei ? Jos ei anna, Jeesus ei ole Jumala. Jos Jeesus on Jumala, niin edellä kirjoittamasi on humpuukia: Jumala antaa mahdottomia käskyjä.

        Mitenkäs nyt suu pistetään ?


      • Exap kirjoitti:

        "Jumala ei anna mahdottomia käskyjä. Mitkään käskyt eivät ole mahdottomia, jotta niitä ei voisi noudattaa. Kirjoitat pehmosia?"

        Matt 5:48 " Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        Ei mitenkään mahdoton käsky ? Oletko onnistunut tämän täyttämisesä tädyellisesti ?

        No Jeesus ei mielestäni ole Jumala. Joten minulla ei ole ongelmaa tämän käskyn kanssa. Kerropa, antaako Jumala mahdottomia käsyjä vai ei ? Jos ei anna, Jeesus ei ole Jumala. Jos Jeesus on Jumala, niin edellä kirjoittamasi on humpuukia: Jumala antaa mahdottomia käskyjä.

        Mitenkäs nyt suu pistetään ?

        <<Ei mitenkään mahdoton käsky ? Oletko onnistunut tämän täyttämisesä tädyellisesti ?>>

        Tästäkin Baruch Korman kertoi juuri tällä videolla, jota juuri kuuntelen. Kuuntele Baruch Kormanin Ilmestyskirjan video, jossa hän luennoi luvuista 1 ja 2.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Ei mitenkään mahdoton käsky ? Oletko onnistunut tämän täyttämisesä tädyellisesti ?>>

        Tästäkin Baruch Korman kertoi juuri tällä videolla, jota juuri kuuntelen. Kuuntele Baruch Kormanin Ilmestyskirjan video, jossa hän luennoi luvuista 1 ja 2.

        No jospa en kuuntelisikaan tuota. Mutta odotan ilolla sanallista kommenttiasi, jnka saan sitten mollata maanrakoon.


      • Adviss
        Yksi_usko kirjoitti:

        No sanotaan sitten, että on lahjan antajan aliarvostamista, jos ei halua noudattaa hänen käskyjänsä. Pelastuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mutta kuka onkaan suuri taivasten valtakunnassa? Jos et pidä sapattia, niin olet ehkä pienin taivasten valtakunnassa? En tiedä, mutta voisi ajatella niin. Itse en pyhitä sen vuoksi sapattia, että haluaisin olla suurempi taivasten valtakunnassa, vaan siksi, että Jeesus pyhitti ja siunasi sapatin.

        Antaisitko raamatunpaikan siitä kohtaa, missä sanotaan, että JEESUS siunasi ja pyhitti sapatin?


      • armonkerjäläinen
        Exap kirjoitti:

        No jospa en kuuntelisikaan tuota. Mutta odotan ilolla sanallista kommenttiasi, jnka saan sitten mollata maanrakoon.

        Kuuluisa herätyssaarnaaja D.L. Moody sanoi puhuessaan laista: "Jos asetan itseni riippumaan ketjusta, jossa on kymmenen rengasta, niin minä, jos rikon niistä yhden, putoan alas yhtä varmasti kuin jos rikkoisin kaikki kymmenen.-- kuuliaisuuden kultainen ketju on rikkinäinen, jos siitä uupuu yksikin rengas."


      • kerrolisää
        Yksi_usko kirjoitti:

        No sanotaan sitten, että on lahjan antajan aliarvostamista, jos ei halua noudattaa hänen käskyjänsä. Pelastuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mutta kuka onkaan suuri taivasten valtakunnassa? Jos et pidä sapattia, niin olet ehkä pienin taivasten valtakunnassa? En tiedä, mutta voisi ajatella niin. Itse en pyhitä sen vuoksi sapattia, että haluaisin olla suurempi taivasten valtakunnassa, vaan siksi, että Jeesus pyhitti ja siunasi sapatin.

        Kerrotko tarkemmin, millä tavoin pyhität sapatin jotta sen oikea oppisesti pyhittää? Jeesus ei ainakaan pyhittänyt siten kuin fariseukset vaan loikki nälkäisten opetuslapsien kanssa viljapellonlaitaa. Matt. 12:1-8 "Ihmisen Poika on sapatin herra." Vai onko kyse viikonpäivästä?
        Mitkä ovat Jeesuksen käskyt? "Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja."?


      • armonkerjäläinen kirjoitti:

        Kuuluisa herätyssaarnaaja D.L. Moody sanoi puhuessaan laista: "Jos asetan itseni riippumaan ketjusta, jossa on kymmenen rengasta, niin minä, jos rikon niistä yhden, putoan alas yhtä varmasti kuin jos rikkoisin kaikki kymmenen.-- kuuliaisuuden kultainen ketju on rikkinäinen, jos siitä uupuu yksikin rengas."

        Juu, niitä kaheleita on ihan liikaa, jotka asettavat itsensä riippumaan laista.


      • Adviss kirjoitti:

        Antaisitko raamatunpaikan siitä kohtaa, missä sanotaan, että JEESUS siunasi ja pyhitti sapatin?

        <<Antaisitko raamatunpaikan siitä kohtaa, missä sanotaan, että JEESUS siunasi ja pyhitti sapatin? >>

        2. Moos. 20:11
        Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

        Seuraavaksi kysyt: Mutta tässähän ei sanottu Jeesuksesta mitään. Katso

        Joh. 1:1
        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei syntynyt ilman häntä...

        Joh. 1:14
        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme....

        Joh. 1:18
        ...Ainoa Poika, joka itse on Jumala....

        Nyt alat tietenkin ihmettelemään, että mutta jos ja kun. Tästä on sinun kanssasi keskusteltu monet kerrat, joten jätän tämän aiheen tähän. Usko niin kuin haluat.


      • kerrolisää kirjoitti:

        Kerrotko tarkemmin, millä tavoin pyhität sapatin jotta sen oikea oppisesti pyhittää? Jeesus ei ainakaan pyhittänyt siten kuin fariseukset vaan loikki nälkäisten opetuslapsien kanssa viljapellonlaitaa. Matt. 12:1-8 "Ihmisen Poika on sapatin herra." Vai onko kyse viikonpäivästä?
        Mitkä ovat Jeesuksen käskyt? "Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja."?

        <<Kerrotko tarkemmin, millä tavoin pyhität sapatin jotta sen oikea oppisesti pyhittää? >>

        Lue Raamattua. Kyllä asia sieltä selviää.

        <<Jeesus ei ainakaan pyhittänyt siten kuin fariseukset vaan loikki nälkäisten opetuslapsien kanssa viljapellonlaitaa. >>

        Jeesus, joka muuten oli itsekin rabbi ja fariseus, oli napit vastakkain fariseusten kanssa siitä, että nämä olivat lisänneet parituhatta ylimääräistä sapattisäännöstä (=Talmud). Tästä oli paljonkin keskustelua Jeesuksen ja toisten fariseusten kanssa. Mutta fariseukset kyselivät Jeesukselta paljon, että miten Jeesus asian ymmärsi. Raamatussa kerrotaan kun Nikodemus, joka oli tavallaan kuin "pääministeri" tuli yöllä kyselemään Jeesukselta neuvoa uudestisyntymiseen. Nikodemus, joka oli siinä asemassa (korkein arvo), että hänen olisi pitänyt tietää.

        << Matt. 12:1-8 "Ihmisen Poika on sapatin herra." Vai onko kyse viikonpäivästä?>>

        Jeesus on sapatin Herra. Sapatti alkaa perjantaina (Israelissa) auringon laskusta ja päättyy lauantaihin auringon laskuun. Kyse on siis viikonpäivästä. Jeesus itse piti sapatin, vaikka kritisoi Talmudin sapattisääntöjä vastaan.
        Sen sijaan Jeesus tai opetuslapset pyhittivät sapatin. Viljan tähkien syöminen nälkään ei ollut Jeesuksen (sapatin Herran) mielestä puimista, toisin kuin fariseusten mielestä. Tästä oli kyse. Opetuslapset eivät loikkineet viljapellolla, toisin kuin sinä luulit.

        <<Mitkä ovat Jeesuksen käskyt? "Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja."? >>

        Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Nämä kaksi käskyä sisältyvät myös jokaiseen kymmeneen käskyyn (1-4 on Jumalan rakastamista ja 5-10 lähimmäisen rakastamista). Jeesus näytti, minkälainen on Jumala. Jumala on armahtavainen ja laupias. Uhrimenot viittasivat Jeesuksen uhrivereen. Tässä oli syvällinen opetus synnistä ja sen seurauksesta.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Antaisitko raamatunpaikan siitä kohtaa, missä sanotaan, että JEESUS siunasi ja pyhitti sapatin? >>

        2. Moos. 20:11
        Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

        Seuraavaksi kysyt: Mutta tässähän ei sanottu Jeesuksesta mitään. Katso

        Joh. 1:1
        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei syntynyt ilman häntä...

        Joh. 1:14
        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme....

        Joh. 1:18
        ...Ainoa Poika, joka itse on Jumala....

        Nyt alat tietenkin ihmettelemään, että mutta jos ja kun. Tästä on sinun kanssasi keskusteltu monet kerrat, joten jätän tämän aiheen tähän. Usko niin kuin haluat.

        Amen. Hyvin ennakoitu ja lopetettu. Tämän sortin henkilöillä on tapana kieltää koko Johanneksen evankeliumin aitous siinä vaiheessa, kun jakeet eivät miellytä itseä.


      • Adviss
        Pyhpyh kirjoitti:

        Amen. Hyvin ennakoitu ja lopetettu. Tämän sortin henkilöillä on tapana kieltää koko Johanneksen evankeliumin aitous siinä vaiheessa, kun jakeet eivät miellytä itseä.

        Eipä minulla ole niin väliä mitä/miten te uskotte. Eikä senkään ole minulle väliä mitä Johannes teidän mielestänne siellä evankeliumissa sanoo. Mutta faktahan on se, ettei noissa Yksi_uskon raamatunpaikoissa sitä Jeesusta mainittu. Aivan, kuten Yksi_usko sanookin. Minä en kiellä Johanneksen evankeliumia, jos minuun viittasit. Mutta jotkut käännökset myöskin hänen evankeliumistaan on käännetty tarkoitushakuisesti tavalla, joka saa aikaan sen, että Johanneksen evankeliumi eroaa alkutekstistä merkittävästi.

        Minulla ei ole tarvetta todistella kantaani niistä asioista, jotka olen jo osoittanut teille. Mutta jos Yksi_usko jatkaa esittämällä itse keksittyjä väitteitään Raamatun teksteistä, niin tottahan toki hänelle pitää jonkun antaa siitä ajateltavaa. Niin monta kertaa hän on tällä palstalla osoittanut olevansa hakoteillä ja niin monta kertaa hän on saanut tältä palstalta tietoa, joka on ohjannut häntä tutkimaan asioita lisää.


      • kerrolisää
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Kerrotko tarkemmin, millä tavoin pyhität sapatin jotta sen oikea oppisesti pyhittää? >>

        Lue Raamattua. Kyllä asia sieltä selviää.

        <<Jeesus ei ainakaan pyhittänyt siten kuin fariseukset vaan loikki nälkäisten opetuslapsien kanssa viljapellonlaitaa. >>

        Jeesus, joka muuten oli itsekin rabbi ja fariseus, oli napit vastakkain fariseusten kanssa siitä, että nämä olivat lisänneet parituhatta ylimääräistä sapattisäännöstä (=Talmud). Tästä oli paljonkin keskustelua Jeesuksen ja toisten fariseusten kanssa. Mutta fariseukset kyselivät Jeesukselta paljon, että miten Jeesus asian ymmärsi. Raamatussa kerrotaan kun Nikodemus, joka oli tavallaan kuin "pääministeri" tuli yöllä kyselemään Jeesukselta neuvoa uudestisyntymiseen. Nikodemus, joka oli siinä asemassa (korkein arvo), että hänen olisi pitänyt tietää.

        << Matt. 12:1-8 "Ihmisen Poika on sapatin herra." Vai onko kyse viikonpäivästä?>>

        Jeesus on sapatin Herra. Sapatti alkaa perjantaina (Israelissa) auringon laskusta ja päättyy lauantaihin auringon laskuun. Kyse on siis viikonpäivästä. Jeesus itse piti sapatin, vaikka kritisoi Talmudin sapattisääntöjä vastaan.
        Sen sijaan Jeesus tai opetuslapset pyhittivät sapatin. Viljan tähkien syöminen nälkään ei ollut Jeesuksen (sapatin Herran) mielestä puimista, toisin kuin fariseusten mielestä. Tästä oli kyse. Opetuslapset eivät loikkineet viljapellolla, toisin kuin sinä luulit.

        <<Mitkä ovat Jeesuksen käskyt? "Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja."? >>

        Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Nämä kaksi käskyä sisältyvät myös jokaiseen kymmeneen käskyyn (1-4 on Jumalan rakastamista ja 5-10 lähimmäisen rakastamista). Jeesus näytti, minkälainen on Jumala. Jumala on armahtavainen ja laupias. Uhrimenot viittasivat Jeesuksen uhrivereen. Tässä oli syvällinen opetus synnistä ja sen seurauksesta.

        Sinulta kysyin, kun liputat sapatin pyhittämisen puolesta. Että mitä se sinulle käytännössä tarkoittaa? Menetkö VT:n mukaan, jolloin tulen sytyttäminen (nykyisin myös sähkölaitteiden käyttö) on kielletty, ruuan laitto kielletty, kotoa poistuminen kielletty (lievennetty jotta pääsee synag eikun kirkkoon)jne...? Vai onko kyseessä perjantai-illasta alkava lepopäivä ilman sen kummempia kommervenkkeja?

        En kirjoittanut kenenkään loikkineen viljapellossa vaan viljapellon laitaa. Toki sanojen väli oli jäänyt pois, tunnustan. Jeesus tosiaan evankeliumien mukaan oli usein napit vastakkain Israelin hengellisten johtajien kanssa, joille lain kirjaimen noudattaminen oli tärkeämpää kuin lain henki. Ja Jeesus vielä tiukensi lakia koskemaan ei vain tekoja vaan myös ajatuksia. Outs, se sattuu!

        Täytyy joskus kuunnella tuota messiaanista Kormania kun on joitain videoita suomeksikin. Onko hän nyt sitten rabbi vai joku muu opettaja? Vähän sekavaa.
        Mutta, siunausta päivääsi!


      • KaikkiUskotYhtäHyviä
        Yksi_usko kirjoitti:

        jatkan vielä.

        On lahjan aliarvioimista, että ei esim. pyhitä sapattia. Mutta minä en tuomitse ketään.

        Sinä kirjoituksellasi tuomitsit. Et vaan sokeudessasi ymmärrä sitä. Etkä sinä adventiesien vääristellyllä kristinuskolla ilmeisesti itsekään pelastu helvetin tulesta. Minä etkä sinä, kumpikaan emme sitä tiedä.

        Uskoa voi tavallasi, mutta älä luule, tai ainakaan muille väitä sen olevan joku ainoa oikea usko.


      • Adviss
        KaikkiUskotYhtäHyviä kirjoitti:

        Sinä kirjoituksellasi tuomitsit. Et vaan sokeudessasi ymmärrä sitä. Etkä sinä adventiesien vääristellyllä kristinuskolla ilmeisesti itsekään pelastu helvetin tulesta. Minä etkä sinä, kumpikaan emme sitä tiedä.

        Uskoa voi tavallasi, mutta älä luule, tai ainakaan muille väitä sen olevan joku ainoa oikea usko.

        Yksi_usko ei voi sille mitään, että adventistien ylemmyys on opetettu häneen niin syvästi. Hän ei edes tajua miten ylimielistä on puhua asioista niin, että ikään kuin adventistien opetukset olisivat ainoita oikeita ja loukkaamattomia totuuksia. Adventtikirkkokaan ei opeta näin. Adventtikirkko opettaa, että kaikista kirkkokunnista löytyy pelastettuja mutta Yksi_uskon kriteerit ovat tätä kovemmat. Tätä kovempaa linjaa opettaa lähinnä fundamentalistiadventistit, jotka eivät tunne Raamatussa olevaa Jumalan rakkautta niin että se koskisi muita kuin vain heitä itseään. Yksi_usko todellakin tulee samalla tuominneensa toiset.


      • kerrolisää kirjoitti:

        Sinulta kysyin, kun liputat sapatin pyhittämisen puolesta. Että mitä se sinulle käytännössä tarkoittaa? Menetkö VT:n mukaan, jolloin tulen sytyttäminen (nykyisin myös sähkölaitteiden käyttö) on kielletty, ruuan laitto kielletty, kotoa poistuminen kielletty (lievennetty jotta pääsee synag eikun kirkkoon)jne...? Vai onko kyseessä perjantai-illasta alkava lepopäivä ilman sen kummempia kommervenkkeja?

        En kirjoittanut kenenkään loikkineen viljapellossa vaan viljapellon laitaa. Toki sanojen väli oli jäänyt pois, tunnustan. Jeesus tosiaan evankeliumien mukaan oli usein napit vastakkain Israelin hengellisten johtajien kanssa, joille lain kirjaimen noudattaminen oli tärkeämpää kuin lain henki. Ja Jeesus vielä tiukensi lakia koskemaan ei vain tekoja vaan myös ajatuksia. Outs, se sattuu!

        Täytyy joskus kuunnella tuota messiaanista Kormania kun on joitain videoita suomeksikin. Onko hän nyt sitten rabbi vai joku muu opettaja? Vähän sekavaa.
        Mutta, siunausta päivääsi!

        <<Täytyy joskus kuunnella tuota messiaanista Kormania kun on joitain videoita suomeksikin. Onko hän nyt sitten rabbi vai joku muu opettaja? Vähän sekavaa. >>

        Baruch Korman on juutalainen rabbi, ei siis messiaaninen rabbi (eikä hän käytä videoissaan rabbi-nimeä). Hän on ollut useita kertoja myös Suomessa opettamassa (ja kaikkialla maailmassa). Hänellä on todella opettamisen armolahja. Valitettavasti itsekään en ymmärrä joka sanaa englanninkielisistä videoista vaikka kuuntelen niitä useaan kertaan, mutta kun Raamattu on nenän edessä, niin juonessa pysyy. Hän käy Raamattua usein sana sanalta.:)

        <<Mutta, siunausta päivääsi! >>

        Siunausta myös sinun päivääsi. :)


      • KaikkiUskotYhtäHyviä kirjoitti:

        Sinä kirjoituksellasi tuomitsit. Et vaan sokeudessasi ymmärrä sitä. Etkä sinä adventiesien vääristellyllä kristinuskolla ilmeisesti itsekään pelastu helvetin tulesta. Minä etkä sinä, kumpikaan emme sitä tiedä.

        Uskoa voi tavallasi, mutta älä luule, tai ainakaan muille väitä sen olevan joku ainoa oikea usko.

        <<Sinä kirjoituksellasi tuomitsit. Et vaan sokeudessasi ymmärrä sitä. >>

        Anteeksi, en halua tuomita.

        <<...ei edes tajua miten ylimielistä on puhua asioista niin, että ikään kuin adventistien opetukset olisivat ainoita oikeita ja loukkaamattomia totuuksia. Adventtikirkkokaan ei opeta näin>>

        En minun käsittääkseni adventistit ole sen ylempiarvoisia kuin muutkaan. Tiedän, ettei adventtikirkko opeta niin.


      • pyhpyh987923984789
        Adviss kirjoitti:

        Antaisitko raamatunpaikan siitä kohtaa, missä sanotaan, että JEESUS siunasi ja pyhitti sapatin?

        Häh?

        1. Moos. 2:2-4.

        Etkö ymmärrä luettua?


      • Adviss
        pyhpyh987923984789 kirjoitti:

        Häh?

        1. Moos. 2:2-4.

        Etkö ymmärrä luettua?

        Minun Raamatussani ei lue noissa jakeissa sanaa Jeesus.


      • kerrolisää
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Täytyy joskus kuunnella tuota messiaanista Kormania kun on joitain videoita suomeksikin. Onko hän nyt sitten rabbi vai joku muu opettaja? Vähän sekavaa. >>

        Baruch Korman on juutalainen rabbi, ei siis messiaaninen rabbi (eikä hän käytä videoissaan rabbi-nimeä). Hän on ollut useita kertoja myös Suomessa opettamassa (ja kaikkialla maailmassa). Hänellä on todella opettamisen armolahja. Valitettavasti itsekään en ymmärrä joka sanaa englanninkielisistä videoista vaikka kuuntelen niitä useaan kertaan, mutta kun Raamattu on nenän edessä, niin juonessa pysyy. Hän käy Raamattua usein sana sanalta.:)

        <<Mutta, siunausta päivääsi! >>

        Siunausta myös sinun päivääsi. :)

        "Baruch Korman on juutalainen rabbi, ei siis messiaaninen rabbi (eikä hän käytä videoissaan rabbi-nimeä)"
        Jaa, onko käsitteet myllätty uusiksi? Aiemmin juutalaista, joka uskoo Jeesukseen messiaana, kutsuttiin messiaaniseksi juutalaiseksi. Rabbi taas voi tarkoittaa monta asiaa, esim. opettajaa, jonkinlainen opettajahan Korman on. Tai juutalaisen seurakunnan hengellistä johtajaa. No, tässä tapauksessa ei jos on Jeesukseen uskova.
        Yle teemalta tulee luentasarja Pyhiä juutalaisia kirjoituksia. Kuuntelu vaatii keskittymistä, etenkin kun päästään juutalaisuutta ja Tooraa käsittelevien jaksojen jälkeen Mishnan ja Talmudin teksteihin. En oikein tiedä, kuinka sarjaa kuvailisin. Se sisältää niin paljon kaikkea. No, sanonta "Talmudissa on jokaiselle jotain ja paljon ei-kenellekään," on kyllä kuvaava :) https://areena.yle.fi/1-4543177


    • Sopikaajosvoitte

      Sapatti on kuin seesteinen päivä, joka uhkuu ylitsevuotavaa armoa ja Jumalanrauhaa.

    • kyllä.oma.usko

      Omalla uskolla?!
      En minä naapurinuskolla pelastu, vaan raamatun mukaanhan se tieto annettaan pelastuksesta, se on sitten jokaisen asia, uskooko sen, tai ei.
      Eli minä uskon. Siksi omalla uskolla pelastutaan. Tai omalla uskolla mennään kadotukseen.
      Uskon opetuksen lähde, se on taas sitten Jumalan. Se että juodaanko siitä lähteestä.
      Niinpä niin. Minä ainakin haluan juoda. Eli tahto on oltava. ts. oma tahto.

      Rakkaudessakin on kaksi osapuolta. Tarvitaan OMAA rakkautta siksi, että Jumalan tahto pääsisi toteutumaan ihmisessä.

      • Kyllä kyllä. Tarkoitin omanlaista uskoa eli sellaista uskoa, joka on Raamatulle ja Jeesukselle vierasta. Meidän uskomme pitää olla sellaista kuin Jeesuksella oli. Jeesus on näyttänyt meille tässäkin esikuvan. Siis jos uskot Jumalaan niin kuin haluat ja viis veisaat mitä Raamatussa sanotaan, se on omaa uskoa, mutta se ei välttämättä pelasta. Tätä tarkoitin.


    • uskossahenki

      Ei meille missään Raamatussa opeta sellaista uskoa tutkimme sanaa ja sitä mitä Jeesus teki ja yritämme jotenkin päin uskoa. Se aivan omaa sepitelmää mikä muka olisi hurskasta. Lähestyskirjeissä on ole mitään vihjettä siihen suuntaan, vaan sanotaan että kirjain kuolettaa sekä käsketään välttämään opillisia väittelyjä, jotka tekevät pöyhkeäksi eikä ole miksikään hyödyksi niille, jotka niitä harrastavat. Se ei pyhitä.

      Usko on sitä, että sanan kautta uskomme Jeesukseen, jotta hän puhdistaa meidät kaikesta synnistä ja voimme saada siten Pyhän Hengen. Se Raamatun sanoma mitä Paavali puolusti kaikenlaista typerää uskonnollisuutta vastaan, joka meidät tänäkin päivänä valtaa sekavine selityksinemme.

    • woe3

      Omalla uskolla ei voi pelastua, omalla kuuliaisuudella ei voi pelastua.
      Millään muulla ei voi pelastua kuin Jeesuksen uskolla, joka näkyi Jeesuksen kuuliaisuutena.
      Ja tästä seuraa lain kumoutuminen?, ei vaan synnistä vapauttaminen.
      Pelastus, usko ja jopa kuuliaisuus annetaan lahjaksi jokaiselle, joka ottaa vastaan.

      • mieti_nyt_vielä

        Mene kuule vaikka lestadiolaisten seuroihin, hiin kuulet sielläkin miten vain voi pelastua. Niis yksinkertaista.

        Luuloja on monellakin lahkolla omasta erinomaisuudestaan. Voivatko he kaikki olla väärässä, kyllä voivat. En väitä että niin olisi.


    • kirjanoppinut

      Mitä on Jeesuksen usko? Tästä on monia eri tulkintoja, jotka ovat jopa hauskoja asiaan perehtyneelle.

      1. Sitä uskoa, joka Jeesuksella oli Isää Jumalaa kohtaan maan päällä.
      2. Jeesuksen (tai Jumalan) vaikuttamaa uskoa, jonka vastaan ottamiseen, sisältöön ja määrään ihminen ei voi vaikuttaa.
      3. Samaa kuin edellä, mutta sen vastaan ottamiseen, sisältöön ja määrään voi ihminen vaikuttaa.
      4. Samanlainen usko kuin oli Jeesuksella, apostoleilla ja profeetoilla ennen heitä.
      5. Ihmisen omaa uskoa, joka perustuu hänen persoonalliseen Raamatun tulkintaansa.

      Mitähän se Jeesuksen usko Ilmestyskirjan ja muiden Raamatun kirjoittajien mielestä on?

      • Adviss

        Ilmestyskirjan Jeesuksen usko TAI usko Jeesukseen, niin kuin joissakin raamatunkäännöksissä sanotaan on sitä, että uskomme Jeesuksen olevan Messias, joka saapui Jumalan rakkaudesta maanpäälle ja kuoli häneen uskovan syntien puolesta ja nousi ylös kuolleista ja tulee joskus vielä pelastamaan omansa pois täältä synnin keskeltä. Se on siis uskoa evankeliumiin, jossa Isä rakasti maailmaa niin paljon, että antoi ainutsyntyisen poikansa, ettei yksikään, joka uskoo häneen hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe