Tapani Suonto palaa OWM:n toiminnajohtajaksi

TapsaaTarvitaan

One Way Missionin hallitus on pyytänyt Tapani Suontoa palaamaan järjestön toiminnanjohtajaksi toistaiseksi, koska toiminnanjohtajana työskennellyt Esa-Pekka Mattila on päättänyt keskittyä Helsingin seurakunnan pastorin tehtäviin.

Lähetysjärjestö One Way Missionin tiedotuslehti Raportin mukaan järjestön perustaja Tapani Suonto palaa One Way Missionin toiminnanjohtajaksi. Raportti-lehdessä kerrotaan, että paluun syynä on toiminnanjohtajan tehtäviä pari vuotta hoitaneen Esa-Pekka Mattilan päätös jättää toiminnanjohtajan tehtävät, jotta hän voi paremmin keskittyä johtamaan Helsingin seurakuntaan.

Tapani Suonto toimii järjestön toiminnanjohtajana, kunnes tehtävään löydetään uusi henkilö.

One Way Mission on viimeisen kahden vuoden aikana laajentanut toimintaansa Suomessa perustamalla useita seurakuntia eri paikkakunnille.

Tapani Suonto kirjoittaa Rapotti-lehdessä, että Suomessa on ennätysmäärä kodittomia uskovia, joita One Way Mission nyt auttaa eri puolilla maata. Suonnon mukaan monet ovat joutuneet jättämään hengellisen kotinsa, koska sen teologia on muuttunut.

Raportti-lehdessä kerrotaan myös, että One Way Missionin työyhteydessä pitkään palvelleet Leena ja Kimmo Metsämäki ovat jättäneet järjestön. Pariskunnan lähdön taustalla on lehden mukaan näkemyserot One Wayn teologisesta linjasta tietyissä asioissa sekä toimintatavoissa. Leena Metsämäki on toiminut pitkään järjestön hallituksen varapuheenjohtajana ja operatiivisena johtajana.

51

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväuutinen

      Hyvä uutinen.

      • Menköön sinne ja siellä pysyköön. Aikoinaan hänen veljensä oli samassa työpaikassa Munkkiniemessä.


      • kyllävaan_

        Tapsa on OWM:n sydän.


    • Siis rivien välistä: rettelöitä.

    • hihut.ei.pelaa.yhteen

      Aika katohan tuolla käy. Viimeinenkin tullut kun on jo lähdössä pois.
      Riitaista porukkaa.

      • Nyt ei puhuta evl.kirkosta 😉


    • Only.way.down

      Eikö rotat jättäneet uppoavan laivan ensimmäisenä?

      • Eikö toiminnanjohtaja jätä?


      • anonyymi_wg4
        torre12 kirjoitti:

        Eikö toiminnanjohtaja jätä?

        Ei jätä. Nykyinen siirtyy johtanaan Helsingin OWM ja Suonto palaa evankelistan hommasta toiminnanjohtajaksi. Vain tehtävät vaihtuvat.


      • anonyymi_wg4 kirjoitti:

        Ei jätä. Nykyinen siirtyy johtanaan Helsingin OWM ja Suonto palaa evankelistan hommasta toiminnanjohtajaksi. Vain tehtävät vaihtuvat.

        Ai. Mutta tämä ei jää järjestöön. Eli jättää.

        Ei kannata kieroilla.


      • Että jää???? Menee helsinkiläisen seurakunnan pastoriksi. Eli ei jää One Way Missioniin.


      • huh-huijaa

        Taisi ääliö tajuta vihdoin....


      • huh-huijaa kirjoitti:

        Taisi ääliö tajuta vihdoin....

        Heh. Siis että One Way Missionilla on ihan pastoreita ja seurakuntia. Ajattelin sillä tavallista kirkkoa. No onhan se sitten jo hyvin merkittävä seurakunta.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Siis että One Way Missionilla on ihan pastoreita ja seurakuntia. Ajattelin sillä tavallista kirkkoa. No onhan se sitten jo hyvin merkittävä seurakunta.

        Heidän sivujensa mukaan Suomessa on 17 seurakuntaa.

        Mistään suuresta menestyksestä ei voine puhua?


      • Ihhbk
        torre12 kirjoitti:

        Heidän sivujensa mukaan Suomessa on 17 seurakuntaa.

        Mistään suuresta menestyksestä ei voine puhua?

        Kyllä se menestys on kun muutamassa vuodessa on tyhjästä tulleet,


      • Ihhbk kirjoitti:

        Kyllä se menestys on kun muutamassa vuodessa on tyhjästä tulleet,

        Heidän sivuiltaan näkyy, että on aloitettu 1983.


      • nuori.seurakunta
        torre12 kirjoitti:

        Heidän sivuiltaan näkyy, että on aloitettu 1983.

        Todella nuori seurakunnaksi.


      • nuori.seurakunta kirjoitti:

        Todella nuori seurakunnaksi.

        No vielä nuorempi olisi, jos olisi "muutamassa vuodessa tyhjästä tulleet".


      • Anonyymi
        anonyymi_wg4 kirjoitti:

        Ei jätä. Nykyinen siirtyy johtanaan Helsingin OWM ja Suonto palaa evankelistan hommasta toiminnanjohtajaksi. Vain tehtävät vaihtuvat.

        Kyllä jättää. Ensin jätti Leena Metsämäki, sitten Arto Boa ja nyt Esa-Pekka Mattila.
        Ihan vaan ”snadit teologiset näkemyserot” nääs 😎
        Ai niin - kahvilanhoitajakin otti ja lähti tuolla jossain välissä....


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Heidän sivuiltaan näkyy, että on aloitettu 1983.

        Ensimmäinen One Way Missionin seurakunta onperustettu vuonna 2003. Ilmeisesti ajatus uusien seurakuntien perustamisesta on syntynyt kuluvalla vuosikymmenelllä.


    • SiunaustaOWMlle

      So what. Ihmisiä nyt aina tulee ja menee. Ihmiset ovat aina tulleet ja lähteneet. Jo Aatami lähti paratiisista ja Aabraham Mesopotamiasta. Hyvä vaan itse kunkin seurailla milloin on oma aika tulla tai lähteä Jumalan suunnitelmien mukaan. Kyllä ne One Wayn tulemiset ja menemiset on kaikki tarkkaan Jumalalta kysytty ja paljon on niiden edestä Jumalaa rukoiltu. One Way on paremmin kuin moni muu kristillinen toimija oman aikansa ja Jumalan ajat ymmärtänyt ja sen mukaan uskollisesti toiminut. Vaikka ne on monesti olleet kipeitä ratkaisuja ja on maksaneet heille paljon.

      En minäkään tosin OWM teologiaa kannata. Jumala on antanut Kristuksen ruumiiseen monenlaisia jäseniä. Ollaan samaa mieltä pelastuskysymyksistä, mutta pienemmissä asoissa on erilaisia näkemyksiä ja teologioita ja kirkkokuntia. Mutta äärimmäisen hyvää työtä One Way Jumalan elopellolla tekee, teologisista eroista huolimatta. Kaikkea siunausta heille.

      • Yhhhh

        Minä siinä teologiasta on sellaista mitä sinä et kannata?


      • siunaustaOWMlle

        One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa.
        Se ei kuulunut Jeesuksen teologiaan. Jeesus kuoli puolestamme ja hän rukoilee puolestamme. Hän uhrasi itsensä meidän puolestamme. ja hän rakastaa meitä.
        Siinä toimintaohjeet, jotka Jeesus jätti meille kaikkien ihmisten suhteen, myös eksyneiden ja väärässä olevien suhteen.

        18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".
        20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
        21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".
        Luuk. 4

        15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
        16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
        17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
        18 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
        19 Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua".
        Johannes 21


      • siunaustaOWMlle kirjoitti:

        One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa.
        Se ei kuulunut Jeesuksen teologiaan. Jeesus kuoli puolestamme ja hän rukoilee puolestamme. Hän uhrasi itsensä meidän puolestamme. ja hän rakastaa meitä.
        Siinä toimintaohjeet, jotka Jeesus jätti meille kaikkien ihmisten suhteen, myös eksyneiden ja väärässä olevien suhteen.

        18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".
        20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
        21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".
        Luuk. 4

        15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
        16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
        17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
        18 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
        19 Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua".
        Johannes 21

        "One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa. "
        Nyt varmaan laitat näistä runsaasti esimerkkejä 😉❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        "One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa. "
        Nyt varmaan laitat näistä runsaasti esimerkkejä 😉❓

        Taisin tutustua yhtiöön jo nuorempana, ja tiesin Suonnon jo kun hänen veljensä tuli samaan työpaikkaan. Olin pitänyt yhtiön esityksiä vähemmän järkevinä.


      • owmjne
        usko.vainen kirjoitti:

        "One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa. "
        Nyt varmaan laitat näistä runsaasti esimerkkejä 😉❓

        Suurin osa löytyy suoraan netistä, ja kirjoja voit tilata. Ihan voit vapaasti itse tutustua .


      • owmjne

        Mutta kerro sinä usko.vainen esimerkkejä JEESUKSEN teologiasta sinun elämässäsi.
        Minun kommenttini sisälsi 2 riviä OWM-aihetta ja 27,5 riviä Jeesusta.
        Sinä et ole vielä kertonut mitään Jeesuksesta sinun elämässäsi.
        Tärkeysjärjestys. Ensin Jeesus. Sitten Jeesus.


      • owmjne kirjoitti:

        Suurin osa löytyy suoraan netistä, ja kirjoja voit tilata. Ihan voit vapaasti itse tutustua .

        Ei niistä löydy mainitsemiasi
        One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa. "
        Nyt varmaan laitat näistä runsaasti esimerkkejä 😉❓


      • owmjne kirjoitti:

        Mutta kerro sinä usko.vainen esimerkkejä JEESUKSEN teologiasta sinun elämässäsi.
        Minun kommenttini sisälsi 2 riviä OWM-aihetta ja 27,5 riviä Jeesusta.
        Sinä et ole vielä kertonut mitään Jeesuksesta sinun elämässäsi.
        Tärkeysjärjestys. Ensin Jeesus. Sitten Jeesus.

        Jeesus-palsta on erikseen jos haluat kilpailla 😉


      • owmjne
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei niistä löydy mainitsemiasi
        One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa. "
        Nyt varmaan laitat näistä runsaasti esimerkkejä 😉❓

        Luotan siihen että osaat itse googlata. 😉

        Luotan myös siihen, että koska et halua tunnustaa Jeesusta elämässäsi,
        sinulla ei ole Jeesusta elämässäsi.
        Siihenkin löydät vastauksen googlaamalla OWMsivuilta.
        He tekevät hyvää työtä elopelloilla myös kotimaassa.

        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.


      • owmjne kirjoitti:

        Luotan siihen että osaat itse googlata. 😉

        Luotan myös siihen, että koska et halua tunnustaa Jeesusta elämässäsi,
        sinulla ei ole Jeesusta elämässäsi.
        Siihenkin löydät vastauksen googlaamalla OWMsivuilta.
        He tekevät hyvää työtä elopelloilla myös kotimaassa.

        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

        Toki osaankin mutta sieltä ei edelleenkään löydy tukea väitteillesi mutta sen sinä jo tiesitkin 😉


      • owmjne
        usko.vainen kirjoitti:

        Toki osaankin mutta sieltä ei edelleenkään löydy tukea väitteillesi mutta sen sinä jo tiesitkin 😉

        Usein on niin, että jos ei löydä jotakin, niin ongelma on siinä että etsii väärää asiaa.

        Sinä etsit korvasyyhyysi kristittyjen syntejä, paljastuksia ja häpeällisiä sisäpiirin salaisuuksia. Tietankään et löydä niitä, kun niitä ei ole.

        Puhe oli alunperinkin teologiasta, eikä ihmisten synneistä ja saastaisista salaisuuksista. Unohda ne, ja etsi One Wayn teologiaa. Sitten alkaa löytymään vastauksia: teologiaa.

        Mutta teologiaan perehtyminen on tietysti tylsää, koska luulit saavasi tietää syntejä ja paljastuksia. Joten ymmärrettevää kyllä, sinä et tule perehtymään One Wayn teologiaan.
        Etkä Jeesuksen teologiaan.

        Jos et tunne kumpaakaan, et osaa vertailla niitä. Mutta juuri se oli koko jutun ydin. Jeesus. Mitä Jeesus sanoi. Mitä Jeesus teki. Idea oli verrata One Wayn toimia ja opetuksia siihen, mitä Jeesus sanoi ja opetti.


        Ei ole kenellekään hyväksi kytätä ja himoita saada selville muiden syntejä ja rikkomuksia. Sinä olet oikein urakalla kalastellut One Wayn syntejä, uudestaan ja uudestaan. Se ei tee sinun sielullesi hyvää. Parempi olisi vahvistaa itseäsi Kristuksen seuraamisessa ja hänen kaltaisuuteensa pyhittymisessä.

        .........pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
        6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
        7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
        8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
        9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
        10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.


      • VieläOnAikaa

        Ei ole mitään "näyttöjä". On vain uskovia, jotka väittävät olevansa usko.vaisia, mutta todellisuudessa ovat saatanan synagogaa (Ilmestyskirja). Et sinä löydä mistään himoitsemiasi "näyttöjä" synneistä ja saastaisuuksista.

        Tiedäthän sinä, että ennenkuin 12 kk kuluu umpeen, Jumalan näyttö sinun omista synneistäsi käy ilmeiseksi, ja menetät työsi ja paikkasi. Hänen on se pakko tehdä, sillä hän rakastaa sinua, kuten hän rakasti iomaa poikaansa. Jumala kutsuu sinua. Vielä on aikaa armahtaa sinua.


      • VieläOnAikaa kirjoitti:

        Ei ole mitään "näyttöjä". On vain uskovia, jotka väittävät olevansa usko.vaisia, mutta todellisuudessa ovat saatanan synagogaa (Ilmestyskirja). Et sinä löydä mistään himoitsemiasi "näyttöjä" synneistä ja saastaisuuksista.

        Tiedäthän sinä, että ennenkuin 12 kk kuluu umpeen, Jumalan näyttö sinun omista synneistäsi käy ilmeiseksi, ja menetät työsi ja paikkasi. Hänen on se pakko tehdä, sillä hän rakastaa sinua, kuten hän rakasti iomaa poikaansa. Jumala kutsuu sinua. Vielä on aikaa armahtaa sinua.

        Olisi hyvä, että edes sen varran vaivautuisit ennen kuin alat minulle kommentoida, että selvität mistä puhutaan 😜


      • VieläOnAikaa

        Ole huoleti. Kyllä Jumala tietää, mistä hän puhuu.


      • VieläOnAikaa kirjoitti:

        Ole huoleti. Kyllä Jumala tietää, mistä hän puhuu.

        Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa 😏❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa 😏❓

        Etkö tajua yksinkertaisia käsitteitäkään?


      • diagnoosi
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa 😏❓

        Se tarkoittaa skitsofreniaa.


      • siunaustaOWMlle kirjoitti:

        One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa.
        Se ei kuulunut Jeesuksen teologiaan. Jeesus kuoli puolestamme ja hän rukoilee puolestamme. Hän uhrasi itsensä meidän puolestamme. ja hän rakastaa meitä.
        Siinä toimintaohjeet, jotka Jeesus jätti meille kaikkien ihmisten suhteen, myös eksyneiden ja väärässä olevien suhteen.

        18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".
        20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
        21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".
        Luuk. 4

        15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
        16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
        17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
        18 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
        19 Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua".
        Johannes 21

        "One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa. "

        Siinä he vain seuraavat tietyllä tavalla fundamentalistien oppeja. Kun kaikki muut kristityt ovat huonompia kuin muut. Tämä on aika surullista.


      • Anonyymi
        siunaustaOWMlle kirjoitti:

        One Way seurakunnan teologiaan kuuluu ylenpalttinen muiden seurakuntien syyttely, virheiden kaivaminen, tuomitseminen ja levittely saarnoissa ja mediassa.
        Se ei kuulunut Jeesuksen teologiaan. Jeesus kuoli puolestamme ja hän rukoilee puolestamme. Hän uhrasi itsensä meidän puolestamme. ja hän rakastaa meitä.
        Siinä toimintaohjeet, jotka Jeesus jätti meille kaikkien ihmisten suhteen, myös eksyneiden ja väärässä olevien suhteen.

        18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".
        20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
        21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".
        Luuk. 4

        15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".
        16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".
        17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.
        18 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
        19 Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua".
        Johannes 21

        Jeesus perusti seurakunnan, Pietari-kalliolle. Ja Paavali oli hyvinkin tarkka seurakuntien opeista, harhaopeista erottautumisessa sekä niiden opettajista erottautumisessa. Niin tulisi käsittääkseni meidänkin olla. Rakkaus ja terveet rajat.

        Väitteesi 'ylenpalttisesta muiden srk syyttely jne.' ei mielestäni pidä paikkaansa em. asioiden valossa. Tapani on puhunut herhaopeista ja niiden vaaroista, sekä paimenena opettanut ja antanut välineitä arvioida oppeja sekä niiden hedelmiä - aivan kuten pitäisikin! Raamattu kehoittaa arvioimaan niin opetusta/oppia kuin henkeäkin. Ja sellainen srk tai hlö joka ei nöyrry sellaiseen, vaan puhuu pelkästä tulen sammuttelusta - ylentää ylpeydessä itsensä eikä ole siten raamatullisella pohjalla. Raamatullisestihan tuli juuri puhdistaa kaikesta 'heinästä' eli väärästä, totuutta kestämättömästä aineksesta. Moni heinä taas palaa ja syttyy kyllä nopeastikin.. Tapani ei ole maininnut useaakaan srk nimeltä, eli sekään ei pidä paikkaansa. Joitakin muutamia harvoja hän on maininnut, mutta vain painavin perustein, eikä se ole ollut hänen pointtinsa. Vaan opetus siitä että osaisimme kukin erottaa ja arvioida oppeja/opetusta sekä henkeä raamatun mukaisesti ja hedelmää eikä puheita tai kirkasta kiiltopintaa katsoen, vaan syvemmältä. Ja Tapani on myös joutunut monia harhaopeista ulos tulleita kristittyjä auttamaan heidän sielunhaavoissaan joita saaneet aiemmista srk:sta, niiden valitettavan rikkovasta 'hedelmästä'.. Laumanjohtajan tehtävä on paimenena myös suojella laumaansa ja varoittaa vaaroista. Moniko tekee sen ja ottaa vastuuta niinkin ikävästä tehtävästä, jossa tietää saavansa ikävää vastakritiikkiä..


    • fgute76

      OWM tekee hyvää työtä!

      • India

        Intiassa on suuret projektit.


    • Iretse2

      Tapanin tyyli evankelioida on aina ollut niin vakuuttavaa ja asiallista. Hän ei koroita itseään huutamalla, joka on niin vastenmielistä ja vähemmän vakuuttavaa kuulijalle. Siunausta Tapanille ja hänen perheelleen One Way palveluksessa.

    • vadis

      Jos ei Jumala kutsu työntekijöitään, ei kannata aloittaa sellaista urakkaa. Saa olla kaikenmaailman kaatopaikka ( Paavalikin koki sitä), niin uskovien kuin jumalattomienkin. Moni jääkin pois tästä, pääsee vähemmällä. Tapani on ollut uskollinen aina uupumukseen asti. Moniko kommentoijista olisi jaksanut? Olla Saatanan maalitaulu jatkuvalla syötöllä. Omat leiviskät jääneet maahan kaivetuiksi, siksi aika kuluu muitten halveeraamiseen. Uskon että kyse on enimmiltään ymmärtämättömyydestä, mutta tyhmyys ei saa synninpäästöä. Pitää tehdä parannus. Kritisoida voi, mutta rakkaudessa totuutta. Paavali sanoi että toivoisi olevansa itse kirottu jos se pelastaisi yhdenkin juutalaisen. Aikamoinen rakkaus. Kristuskin tehtiin synniksi meidän edestämme ja oli kirottu meidän edestämme. Miten tänään menemme Hänen perassään kohti maailman evankelioimista?

    • Anonyymi

      Mihin Mattilat siirtyvät?

      • Anonyymi

        Kysy heiltä.


    • Anonyymi

      On se mielenkiintoista että tälläkin sivustolla on niitä kirjoittajia ylenpalttisesti, jotka vannovat Tapanin nimeen, tietämättä asioista yhtään mitään. Täysin olette omilla harhateillänne, joten olisi ihan turha yrittää sanoa teille mitään: Kuin helmiä sioille. OWM: työntekijämäärä putosi kahteen, eli tapani ja joku toinen. Muut oli siis jotenkin väärässä ja Tapani oikeassa?????
      Ai miksi muut ovat lähteneet
      Tyhjät tynnyrit kolisee etenkin!!!!
      Mutta kaikesta huolimatta: Siunausta Tapanille ja ennen kaikkea tule pois korokkeeltasi, jonne olet kavunnut.

    • Anonyymi

      Mihin Mattilat lähtevät tai joko lähtivät? Kumman salaperäistä kun normi tietoa ei löydy. Minne mennä häntä kuulemaan?

    • Anonyymi

      Aloittaa syksyllä espoon helluntaiseurakunnassa

    • Anonyymi

      Niin niin. OWM.n toimintaa: 1) läheltä seuranneena, 2) tämän seurakunnan sisäpuolelta toimintaa useamman vuoden ajan seuranneena ja 3) lopulta omasta tahdosta ja Kolmiyhteisen Jumalan johdatuksesta seurakunnan ulkopuolelta käsin tätä toimintaa & menoa seuranneena, voin todeta seuraavaa : OWMmeininki ON ollut ja ON edelleen "pettävä-sumutus-show". Piste. Keskiössä näyttäisi siis olevan ainoastaan yksi henkilö, joka taitaa tämän "hajoita ja hallitse" -tekniikan käytön yhteisönsä pyörittämisessä. Ja yksinkertaisesti arvostelukyvyttömien huijaamisessa! Se on mitä ilmeiseemmin ihan sitä ihteään -eli narsisti -?

      Tarkoituksena on ilmeisesti teurastella lampaita hengellisessä mielessä. - Paetkaa rakkaat ihmiset tälläistä ja tutkikaa mitä näistä uskonnollisista lahkoista opetetaan! Maailma on täynnään tutkimustietoutta lahkoista ja harhaanjohtavista kulteista !!! Lahkon piirteenä on yleismaailmallisesti aina "karismaattinen johtaja" ja joku yhteisöporukka, joka vastaansanomattomasti ihailee johtajaa....tai johtajan ideologiaa, maailmankuvaa ja oppeja. Kaikenlainen kritiikki ja asioiden arviointi on silloin kiellettyä - on vain totuus jota ME tarjoamme eikä muulla tavoin saa opettaa eikä elää. Nämä piirteethän löytyvät sisällöllisesti OWM.sta.

      "Suohonsaarnaaja" omine kumppaneineen ja ihailijoineen on varmastikin osa tätä kansainvälistä NAR -liikehdintää Suomessa (mutta ideana on juurikin se, että tämä toimintaa tapahtuu kulisseista käsin salatusti) - ja tämä uususkonto on nimeltään ns. uusgnostilaisuutta, eli ei ole kyseessä mikään klassista kristinuskoa kannattava seurakuntaliikehdintä eikä lähetysjärjestö, vaan TÄYSIN Synkretismin Hengessä toimiva uskonnollinen liikehdintä... OWM.ssa yhdistellään joviaalisti "samaan pataan kiehumaan" vähän juutalaismielisiä uskonoppeja, sitten joitakin sopivalta tuntuvia osia kristinuskosta ja loput uskon ainesosat ovat joitakin idänuskontoihin liittyviä "pyhåhenki" sekasotkuja ja manifestaatioita ja henkimaailmaa... ja lie jotain montaa muutakin mukavaa...?
      (Eli SE EI siis ole Kolmiyhteisen Jumalan Pyhä Henki, jota OWM.ssa tarjotaan. Mutta kaiketi siellä oikeitakin kristittyjä voi aina olla mukana. Ainakin itse siellä ollessani tutustuin myös oikeisiin uskoviin kristittyihin -ja mm. muutamiin lähetystoiminnassa ulkomailla oleviin toimijoihin, jotka nyt epäilemättä olivat hyvässä uskossa juurikin identiteetiltään kristittyjä... Toivottavasti Jumala siis johdattaa näitä oikeita kristuttyjä ajoissa tästä liikehdinnästä ulos - jos he siis vaan osaavat kuunnella rukouksessa Jumalan ääntä ja arvioida OWM.n opetusta Raamatun Sanan valossa. Tai jos eivät osaa, niin uskoisivat edes jonkun toisen kristityn todistusta sekä arviointia tuosta menosta ja meiningistä siellä... ) -!-

      Kannattaa siis aina itse olla kriittinen ja tutustua mm. tähän New Apostolic Reformation -liikehdintään (esimerkiksi vaikkapa nettisivuja ja asioista puhuvia videoita katsomalla...) niin oppii ymmärtämään, että NAR toimii juurikin nimenomaan paikallisten kirkkojen, uskonnollisten yhteisöjen ja eri järjestöjen sisältä käsin täysin kansainvälisesti....nykyään aivan kaikkialla maailmalla. NAR- opit liimautuvat kristillisen yhteisön tai kirkon sisäpuolelle paimenien ja pappien ja saarnaajien kautta. Niillä on omat verkostonsa keskenään :-) :-( :-/

      Se kansainvälinen nuorisojärjestö, jossa Tapsa nuorukaisena hääräsi, oli alkujaan osa NAR -liikettä, mutta ne toimijat näissä "pyhånhenkien" nimissä ovat sen verran älykkäitä ja viekkaita, että vaihtavat aina muutaman vuosikymmenen välein tuon uskontonsa ja kulttinsa nimeä - jolloin se menee aina uudestaan "teuraslampaille" läpi jonain "kristillisyytenä".... Tai ainakin sellaisille kristityille, jotka eivät näe ja ymmärrä, että seurakunnat j a uskonyhteisöt ovat nykyään tosi VAARALLISIA paikkoja, jos niitä ei johda kunnollinen paimen joka rakastaa oikeasti Kolmiyhteistä Jumalaa ja on Hänen valtuuttamanaan seurakunnan johdossa. Mielestäni tämä EP Mattila oli parhaimpia saarnaajia OWM.ssa - mutta tänä päivänä hänkin perheineen on lähtenyt pois liikkeestä, eikö näin ole? Kun itse lähdin OWM.sta olivat Mattilat silloin siellä vielä.

      Niin ja ensin nuo harhapaimenet ja eksyttäjät kutsuivat tätä synkerististä- kristinusko & muut idänuskonnot liikettään joksikin "Azuzakadun herätykseksi" (1900luvun alkupuolilta), sitten helluntalaisuudeksi pitkin 1900lukua (-VAIKKA Raamatussa ei luvata mitään uutta helluntaita, sillä se yksi ja ainut Helluntai riitti 2000- vuotta sitten Kristinuskon synnyttämiseeen ja seurakunnan armon ajan kauteen....) ja sitten tulivat "The Later Rain" & "JDS"- opit ja "Joelinarmeija" -opit kuvioihin, sekä lopulta (1990luvulta lähtien ilmeisesti) tämä torontolaisuus ja nauruherätys, "Pensacolan profeetat" ja näitten mantteleittten perijöinä seuraaviksi bethel- lahkot sekä hillsong-kultit ym uusgnostilainen toiminta- maailmanlaajuisesti. Parantelijatkin mahtuvat " sekametelipadan henki-uskonnollisuuteen " mukaan. UUsin nimi on NAR.

      • Anonyymi

        "One way missionissa ... Kaikenlainen kritiikki ja asioiden arviointi on kiellettyä - on vain totuus jota ME tarjoamme eikä muulla tavoin saa opettaa eikä elää. Nämä piirteethän löytyvät sisällöllisesti OWM.sta.

        ... on varmastikin osa tätä kansainvälistä NAR -liikehdintää Suomessa (mutta ideana on juurikin se, että tämä toimintaa tapahtuu kulisseista käsin salatusti) "

        Tämänlainen toiminta One WAy Missionissa mistä kerrot, on kyllä nyt niin salattua, ettei siitä tosiaan näy ulospäin mitään. Kerrot että sinulla on sisäpiiritietoa. OK - todisteet vääryyksistä puuttuivat, joten lukijan vaihtoehdoksi jää edelleen vain itse käydä toteamassa OWM.n tilanne. Terv: serious


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe