Jäsenmaksu tuli postissa

katolinen_rouva

Postiluukustamme tupsahti tänään jäsenmaksu ja pankkisiirto sen suorittamiseksi. Ilman muuta aiomme maksaa sen tulojemme mukaisesti. Kehotan muitakin samaan!

En voi käsittää katolilaisia, joiden mukaan kaiken pitäisi mukamas olla ilmaista. Tähän meillä ei ole varaa! Eikä ole kenelläkään! Hiippakuntamme on ajautunut merkittäviin talousvaikeuksiin nimenomaan sen takia, että tähän asti jäsenmaksun on suorittanut vain murto-osa meistä katolilaisista.

41

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JohannaÄllä

      Hyvä ystäväni L.-Maria ottaa selville paljonko olisi hänen kohdallaan hänen asuinpaikassaan pakkoluterilaisten kirkollisvero, jolle tunnetusti ei saa mitään vastiketta. Itse kukin voin tarkistaa tämän helposti ystäviemme eroakirkosta-sivustolta.

      Tämän jälkeen hän maksaa saman summan TUPLANA katoliselle kirkolle. Minusta tämä on hyvä ajatus ja aion ryhtyä siihen vähitellen itsekin. Kehotan muita samaan!

    • KaikkiAinaMaksaa

      Olen katolilainen, mutta en ole maksanut jäsenmaksujani enkä aio maksaa jatkossakaan. Ihan niin kuin en aio maksaa verojakaan Suomeen sitten kun pääsen eläkkeelle. Toisten lusmuilusta maksaminen ottaa pannuun. Järkevämpää olisi kirkolle alkaa periä maksua toimituksista, siihen suostuisin.

      • anonyymi_TiG

        . . . eli sisäänpääsymalsu kirkkoon, palvelun laadusta riippuen joko kympin tai kaksi.


      • katolinen_rouva

        Täysin älytöntä touhua! Ei katolinen elämä ole jokin leikki, jossa itse määrättäisiin missä kaappi seisoo...

        Katolinen usko velvoittaa meistä jokaista KUULIAISUUTEEN kirkkoa kohtaan, joka jäsenmaksusta on päättänyt.


      • KaikkiAinaMaksaa
        katolinen_rouva kirjoitti:

        Täysin älytöntä touhua! Ei katolinen elämä ole jokin leikki, jossa itse määrättäisiin missä kaappi seisoo...

        Katolinen usko velvoittaa meistä jokaista KUULIAISUUTEEN kirkkoa kohtaan, joka jäsenmaksusta on päättänyt.

        Uskon katolisen kirkon opetukseen, mutta en siltikään suostu maksamaan. Jäsenmaksujen maksamatta jättäminen ei ole kuolemansynti vaan synti, jonka voi sovittaa kiirastulessa. Tyydyn siihen ja pyrin elämään muuten hyvänä katolilaisena.


      • JohannaÄllä

        Uskon ja uskon... koeta jo tajuta, ettei katolinen usko ole mikään pelkkä omien korvien välissä uskomus, vaan kristinusko, joka eletään todeksi. Usko ilman hyviä tekoja on kuollut.

        Luovu siis vapaamatkustamisesta jäniksenä ja tuollaisesta haihattelusta, jollainen ei tosiaankaan ole aidosti katolista.


      • Mitäteenliitynkökirkkoon
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Uskon ja uskon... koeta jo tajuta, ettei katolinen usko ole mikään pelkkä omien korvien välissä uskomus, vaan kristinusko, joka eletään todeksi. Usko ilman hyviä tekoja on kuollut.

        Luovu siis vapaamatkustamisesta jäniksenä ja tuollaisesta haihattelusta, jollainen ei tosiaankaan ole aidosti katolista.

        Toi on provo-kirjoittaja. Ei kannata välittää. Maksetaan me omat maksut ja eletään uskoa todeksi.


      • JohannaÄllä

        Väärin. Provokaatiota on väittää olevansa katolilainen ja samaan hengenvetoon viis veisata niistä velvoitteista, jotka kirkko on meille määrännyt.

        Me katolilaiset kyllä maksamme jäsenmaksumme onnellisina ja ylpeinä!


      • KaikkiAinaMaksaa

        Ei pidä syyttää toista ihmistä provoksi, tai ettenkö eläisi eläväksi katolista uskoa. Kaikilla meillä on syntimme, joista emme pääse eroon. Minun kohdallani synti on se, että olen äärimmäisen nuuka – en maksa mistään, mihin minua ei kertakaikkeaan pakoteta. Olen oman elämäni Roope-Ankka ja hyväksyn seuraukset.


      • Mitäteenliitynkökirkkoon
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Väärin. Provokaatiota on väittää olevansa katolilainen ja samaan hengenvetoon viis veisata niistä velvoitteista, jotka kirkko on meille määrännyt.

        Me katolilaiset kyllä maksamme jäsenmaksumme onnellisina ja ylpeinä!

        Niin tarkoitin että nimimerkki Kaikkiainamaksaa on provo.


      • Mitäteenliitynkökirkkoon
        KaikkiAinaMaksaa kirjoitti:

        Ei pidä syyttää toista ihmistä provoksi, tai ettenkö eläisi eläväksi katolista uskoa. Kaikilla meillä on syntimme, joista emme pääse eroon. Minun kohdallani synti on se, että olen äärimmäisen nuuka – en maksa mistään, mihin minua ei kertakaikkeaan pakoteta. Olen oman elämäni Roope-Ankka ja hyväksyn seuraukset.

        Roope Ankka: yksi sinulta puuttuu. Ja sen myötä kaikki muu.


      • KatolinenTulevaisuus
        KaikkiAinaMaksaa kirjoitti:

        Ei pidä syyttää toista ihmistä provoksi, tai ettenkö eläisi eläväksi katolista uskoa. Kaikilla meillä on syntimme, joista emme pääse eroon. Minun kohdallani synti on se, että olen äärimmäisen nuuka – en maksa mistään, mihin minua ei kertakaikkeaan pakoteta. Olen oman elämäni Roope-Ankka ja hyväksyn seuraukset.

        KaikkiAinaMaksaa, minusta provokaatiosi on typerä. Hieman ihmettelen, oletko edes katolilainen...


      • KaikkiAinaMaksaa
        KatolinenTulevaisuus kirjoitti:

        KaikkiAinaMaksaa, minusta provokaatiosi on typerä. Hieman ihmettelen, oletko edes katolilainen...

        No sinun ihmettelysi ei asian laitaan vaikuta millään tavalla. Kuten tässä keskustelussa on muutenkin jo todettu, niin monet seurakuntalaiset välttelevät jäsenmaksuja. Erona heihin on, että minussa on miestä myöntämään asia.


      • SusiK

        Nyt tälle maksamattomuudelle pitää kerta kaikkiaan saada loppu!

        En ymmärrä alkuunkaan katolilaisia, joiden mukaan kirkossa kaiken pitäisi olla ilmaista! Tämä on pelkästään älytöntä ja röyhkeää touhua.

        Omat vanhempani ovat (vielä toistaiseksi) luterilaisia. He eivät ole rikkaita, vaan hyvinkin köyhiä eläkeläisiä. Kummatkin maksavat kirkollisveroa yli 500 euroa vuodessa eivätkä silti valita. Mikä teitä oikein vaivaa?


      • Anonyymi
        KaikkiAinaMaksaa kirjoitti:

        No sinun ihmettelysi ei asian laitaan vaikuta millään tavalla. Kuten tässä keskustelussa on muutenkin jo todettu, niin monet seurakuntalaiset välttelevät jäsenmaksuja. Erona heihin on, että minussa on miestä myöntämään asia.

        Nimettömänä...joten äläpä kerskuile.


      • Keisarinuudetvaatteet
        KaikkiAinaMaksaa kirjoitti:

        No sinun ihmettelysi ei asian laitaan vaikuta millään tavalla. Kuten tässä keskustelussa on muutenkin jo todettu, niin monet seurakuntalaiset välttelevät jäsenmaksuja. Erona heihin on, että minussa on miestä myöntämään asia.

        KaikkiAinaMaksaa. - Olet se kirkkoneuvoston jäsen, joka on kerskunut kokouksissa samaan tyyliin!? Ollut "miestä". Kirkkokahvit ym katsot ansainneesi ilman lantin lanttia...


    • Mielenkiintoinen kysymys on tietysti kaikkivaltiaan ainainen tyhjätaskuisuus. Luulisi maailmojen luojan pystyvän parempaan - nimittäin jos olisi todellinen, eikä muiden jumalien tapaan selkeä epäjumala.

      Toivottavasti tuohon kulttiin liittyneet pidätte lapset kaukana 'isistä'.

    • Mitäteenliitynkökirkkoon

      En kuulu katoliseen kirkkoon mutta mielelläni aloitan maksaa "jäsen"maksua.

      • KatolinenTulevaisuus

        Teet ihan oikein! Rahalla ei voi taivaspaikkaa lunastaa, mutta apusi menee hyvään tarkoitukseen.

        Toivottavasti tämä lähentää sinua meihin ja vielä kerran saamme ilon toivottaa sinut takaisin esivanhempiesi katoliseen uskoon.

        Kiitokset avustasi. Rukoilen puolestasi ihan aidosti.


    • Heidi.kat

      Näin ulkosuomalaisena (Ruotsissa asun, Suomessa liittynyt kat.kirkkoon) ihan naurettava keskustelu :D Mun kaikki katolilaiset tutut täällä on maahanmuuttajia tai heidän jälkeläisiään (oikein hyvin integroituneita), ja KUKAAN heistä ei maksa yhtään jäsenmaksua! Itse maksoin joskus ”muodollisen” summan ja sitäkin kummasteltiin. Maksakoot Vatikaani, kyllä sillä on fyrkkaa, toisin kuin Pohjoismaiden ”vero-orjilla” :D Että ihan turha moralisoida näistä meidän lintukodoista käsin kiitos! Kyllä kat.kirkolla riittää jäseniä muutenkin

      • Heidi.kat

        Nii ja lisäisin vielä, että tietty täälläkin jotkut miljonääripamput maksaa, että saa nimensä kirkon aulaan marmorilaattaan. Mutta me normaalit katolilaiset, jotka ei päivystä kirkon penkillä joka sunnuntaina (käydään tärkeimpinä juhlapyhinä) heitetään aina silloin tällöin jokunen kruunu kolehtiin ja se riittää. Ei tsiisus mitä tiukkapipoja :D


      • KatolinenTulevaisuus

        Huono provokaatio, sillä Ruotsissa katolisella kirkolla on verotusoikeus. Jäsenmaksut kerätään verotuksen yhteydessä, joten väittämät siitä ”ettei kukaan maksa” Ruotsissa ovat täyttä soopaa.


      • anonyymi_iTI
        Heidi.kat kirjoitti:

        Nii ja lisäisin vielä, että tietty täälläkin jotkut miljonääripamput maksaa, että saa nimensä kirkon aulaan marmorilaattaan. Mutta me normaalit katolilaiset, jotka ei päivystä kirkon penkillä joka sunnuntaina (käydään tärkeimpinä juhlapyhinä) heitetään aina silloin tällöin jokunen kruunu kolehtiin ja se riittää. Ei tsiisus mitä tiukkapipoja :D

        Huomaa heti ettei kyseessä ole katolinen. Ehkä nimi on kirkonkirjoissa, siinä kaikki.


      • KaikkiAinaMaksaa

        No tuohon en kyllä usko minäkään. Varmasti monet niin Suomessa kuin Ruotsissakin maksavat jäsenmaksujaan. Itse en toki ole yksi heistä.


      • katolinen_rouva

        Mitä yrität tuolla oikein sanoa? Sitäkö, että kaiken pitäisi olla SINULLE vain ilmaista? Että muiden, sinua köyhempienkin, pitäisi maksaa sinunkin puolestasi?


    • Mariasta

      Katolisen kirkon rahallinen tukeminen on velvollisuus. Niin helppoa se on. En käsitä miksi tämän ymmärtäminen voi olla vaikeaa.

      SusiK kirjoittaa tuolla ylempänä, että hänen köyhät eläkeläisvanhempansa maksavat lut. kirkollisveroa 500 euroa vuodessa! Kyllä tällaisia summia pitää löytyä katolilaisiltakin.

      Itse kannatan tässä asiassa ”kovaa linjaa”.

      • Konservatiivikat

        Me kirkolle uskolliset katolilaiset maksamme ilman mitään muttia.

        Haihattelijat, hörhöt, pintaliitäjät, puolikatolilaiset, uskontoshoppaajat, sekopäät ja punavihreät hölmöt ovat luku sinänsä muutenkin.


      • JohannaÄllä

        Nimenomaan noin! Erilaiset jänikset ja muut vapaamatkustajat saavat minun puolestani loikkia ihan muualle.


      • katolinen_rouva
        JohannaÄllä kirjoitti:

        Nimenomaan noin! Erilaiset jänikset ja muut vapaamatkustajat saavat minun puolestani loikkia ihan muualle.

        Ainakaan kirkkoon ei pitäisi ottaa ihmisiä, jotka eivät ole sisäistäneet katolista uskoa ja sen velvotteita.


    • Peruskatolilainen

      Jäsenmaksu on maksettu - tuplana! Kirkon työtä on hyvä tukea!

      • KaikkiAinaMaksaa

        Hyvä asia, että tuet. Mutta ei pidä ylpeillä aineellisilla lahjoilla liikaa. Minä en maksa jäsenmaksuani, eikä se yksin tee minusta huonoa katolilaista, sillä vajavaisia olemme kaikki.


      • KatolinenTulevaisuus

        Kyllä tekee. Kuuliattomuus kirkolle ei ole hyve, vaan synti. Synnistä tekee vielä vakavamman se, että sillä kerskailee ja kehottaa muita samaan.


      • Liitynkatoliseenkirkkoon
        KaikkiAinaMaksaa kirjoitti:

        Hyvä asia, että tuet. Mutta ei pidä ylpeillä aineellisilla lahjoilla liikaa. Minä en maksa jäsenmaksuani, eikä se yksin tee minusta huonoa katolilaista, sillä vajavaisia olemme kaikki.

        Tuota on turha sanoa kerskumiseksi koska hän kertoo sen nimimerkillä. Jos rinta rottingilla kertoisi MINÄ, NN, maksan tuplasti enemmän, olisi se eri asia.


      • KatolinenTulevaisuus

        Ihan totta. Itse tosin luulen, ettei tuo provo ole katolilainen ollenkaan. Meitä kun yhdistää rakkaus kirkkoa kohtaan ja valmius tukea sitä kaikilla mahdollisilla tavoilla.


      • katolistaviisautta

        Samat sanat. Me kyllä maksamme.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe