Uusi taivas uusi maa r-kohta

Kysyin täällä tätä jo eilen saamatta järkevää vastausta. Eli miksi Raamatussa sanotaan että luodaan uusi maa (ilmestyskirjassa) jos kaikki uskovaiset on jo taivaassa?

80

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taivas_on_totta

      No se taivas, eli uusi Jerusalem on kaupunki ja se laskeutuu alas uudeksi luodun maan päälle uskovaisineen.

      On hyvin todennäköistä että uudeksi luodaan koko universumi. Mutta jotkut ajattelee että tämä nykyinen maa vaan uudistetaan ja korjataan.

      Mutta siihen en itse usko koska tuo maan päälle laskeutuva kaupunki on liian valtavan iso tälle planeetalle.

      Mutta nämä on Raamatussa aivan todellisia ja konkreettisia asioita eikä mitään hengellistettyä 'viisautta'.

      Tuo viimeinen rivi on tarkoitettu tähän perään tulevia vääntelijöitä varten.

      • Niin. Minä vain kyselen sillä rakas aviomieheni menehtyi 5kk sitten ja nyt mietinkin aivan kuten Nykäsen tytär isästään näitä kuolemanjälkeisen elämän mahdollisuuksia. Kokeilen mistä vastaus löytyisi.
        Etsin raamatusta sitä vastausta.
        Nyt.
        Jokainen uskoo eri tavalla kuin toinen.
        Uusi Jerusalem maan päällä? Ihmiset liiskautusivat sen alle?


      • Taivas_on_totta
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin. Minä vain kyselen sillä rakas aviomieheni menehtyi 5kk sitten ja nyt mietinkin aivan kuten Nykäsen tytär isästään näitä kuolemanjälkeisen elämän mahdollisuuksia. Kokeilen mistä vastaus löytyisi.
        Etsin raamatusta sitä vastausta.
        Nyt.
        Jokainen uskoo eri tavalla kuin toinen.
        Uusi Jerusalem maan päällä? Ihmiset liiskautusivat sen alle?

        Ne ihmiset on siellä laskeutuvassa kaupungissa sisällä. He asuvat siellä.

        Eivät siis nopsasti juokse liiskaantumaan oman asuntonsa perustuksien alle.


      • Aurorasarisus
        Taivas_on_totta kirjoitti:

        Ne ihmiset on siellä laskeutuvassa kaupungissa sisällä. He asuvat siellä.

        Eivät siis nopsasti juokse liiskaantumaan oman asuntonsa perustuksien alle.

        Missä maan päälle jääneet ihmiset olisivat?vain osa on taivaassa siellä jerusalemissa.


      • Taivas_on_totta
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Missä maan päälle jääneet ihmiset olisivat?vain osa on taivaassa siellä jerusalemissa.

        Ottakee nyt huomioon alkuperäinen kysymys. Eli uskovien ollessa taivaassa miksi luodaan uusi maa?

        Mitä noihin muihin kansoihin tulee niin Uusi Jerusalem ei peitä koko maata. Se peittää ainoastaan kokoisensa alueen. Eli n. 4000 km kanttiinsa.

        Ja se tietenkin lasketaan heti ensimmäiseksi uuden maan kamaralle. Ja sitten vasta levitetään ns. kansat joka suuntaansa.

        Ja taas mitä tulee siihen että mitä nämä kaupungin vaikutusalueella asuvat kansat ovat, niin sanoisin että hyvä kysymys.


      • Anonyymi
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Missä maan päälle jääneet ihmiset olisivat?vain osa on taivaassa siellä jerusalemissa.

        Se, arvaapas asia, joka jotkut kiistävät helvetin ja Jumalan lopun tuomion kaikkien elävien, paras valita yhden Jumalan ylistykseksi nämä ovat asioita, joilla on väliä yksilölle . Ja ikuisesti

        Et tiennyt tänne tultua, mutta syytät äitiäs. Loppu on kaikilla. , sanelu mitä - "emme voi välttää" yritämme mutta kaikki tiet johtaa siihen "Rooman "* että jos on joku uskossa saat mahdollisesti myös tutkia rauhassa eron - "asia ei oikein Vaikee ole jos pysyy samana," koko raamattu"

        A na tai et ota tai viet, kuka varas tappaa ja sen Jumala on Hyvä, mutta ei sairas läsnä yrittele maanitella. Syö mädän jos tahdot. Jos et elä ite öljyä ja, leipä.

        Älä kaks asiaa, päätä. Nukkua korvat silmät kiinni elämää. ja hyökätä sydämen tahtoa, eli pikku puhetta vastaan.

        Mainittakoon, että se on
        Ikävää... Kun ihmiset ovat
        Vastineet luoneet, että. Yhtä paljon kaikki me olisimme hyviksiä. Ei todellakaan halua että näitä asioita olis. Koko ajan sota ja viha ja yksinään jätetty, kipuun, sairas, kuolevan-
        " paitsi viimeinen päivä ku elät lohdutus ilman pakkoa painostusta, pappi saapuu, paijasmaam, koeta antaa unohduksen mereen tulla, mieli ja omatuntosi vihas

        elämäsi aikanani ja kun aika loppuu ja, ei enään muutu


      • Anonyymi
        Taivas_on_totta kirjoitti:

        Ottakee nyt huomioon alkuperäinen kysymys. Eli uskovien ollessa taivaassa miksi luodaan uusi maa?

        Mitä noihin muihin kansoihin tulee niin Uusi Jerusalem ei peitä koko maata. Se peittää ainoastaan kokoisensa alueen. Eli n. 4000 km kanttiinsa.

        Ja se tietenkin lasketaan heti ensimmäiseksi uuden maan kamaralle. Ja sitten vasta levitetään ns. kansat joka suuntaansa.

        Ja taas mitä tulee siihen että mitä nämä kaupungin vaikutusalueella asuvat kansat ovat, niin sanoisin että hyvä kysymys.

        Minä en mieti, miten Jumala toteuttaa sen, mitä hän on Sanassa sanonut. Itse kyllä haluaisin Taivaassa nähdä pupuja, kissan-ja koiranpentuja, lumileopardin.


      • Anonyymi

        Valtava kuution muotoinen kaupunki, joka sivu yli 1000 kilometriä. Ei ole kiva asua kerroksessa 537 kun hissi on rikki. Pistän toivoni mieluummin uuteen paratiisimaahan ja sen maaseutuun.


    • Jobinpostia

      Raamattu on ristiriitainen. Saarn.1:4 Ps.104:5. Ps.119:90

      • Katsoin ko kohdat ja kaikissa luki että maa on ikuinen. Huokaus.... Ei taida Raamatustakaan löytyä vastausta. Ilmankos hautajaispappikin puhui ristiin itsensäkin kanssa.


      • Anonyymi

        Maa pysyy tukevasti , mutta Jumala hävittää kaiken pahan maanpäältä tulella. "Silloin alkuaineet hehkuen sulavat". "Mutta uudeksi minä teen kaiken". Näin siis planeettamme pysyy, mutta Uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta ja Taivaan Isämme muuttaa maan päälle ja Hän on kuuliaisuuden valinneiden lastensa rakas Perheen Isi. Hän pyyhkii kaikki kyyneleemme. Eikä kuolemaa ja tuonelaa enää ole. Paha on saanut lopullisen palkkansa. Kukaan ei tiedä, tekikö Jumala kadotuksen lapsensakin uudeksi, ikäänkuin tulen lapi puhdistuneina. Kuitenkin persoonallisen Jumalamme unelma, uskossaan Jeesuksen kaltaisten miljardien persoonien perheestä toteutuu. Sillä myös Jumala haluaa nauttia vapaa tahtoisten persoonien seurasta. Hän käski "lisääntykää ja täyttäkää maa" Käskeekö Hän tämän logiikan mukaan lisääntymään ja täyttämään universumin ?


    • Taivas_on_totta

      Aiheellinen lisäys.

      Mutta koko Jumalan luomistyö tähtää iankaikkiseen elämään.

      Ja pelkästään tämä nykyinen maakin on vain viittaus ja kaikessa konkreettisuudessaankin vertauskuva siitä todellisuudesta joka on tuleva.

      Siksi voidaan sanoa että Jumalan luomakunta pysyy iäti.

      Kaiken luomistyön kruunu ja tarkoitus on tietysti Jumalan iankaikkinen valtakunta.

    • Holymessage

      Uskovat ovat maan päällä tuhannen vuoden ajan. ..."osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." Tuhatvuotisen valtakunnan lopussa: "he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin."

      Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet. "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
      ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,

      "pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu". Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

      • 1234567---

        Pyhät eivät ole 1000-vuotta maanpäällä. He ovat 1000-vuotta taivaassa.


    • Kirjakääröt

      Saarn.3:14 Biblia (1776) Minä ymmärsin, että kaikki mitä Jumala tekee, se pysyy ijankaikkisesti; emme taida siihen lisätä eli siitä vähentää; ja Jumala tekee sitä, että häntä peljättäisiin. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.

    • kamalaaaa

      Kirjakääröt, miksi et kirjoittanut rehellisesti, että sinun oppisi ja sanomasi on toora?

    • tujgfttfh

      Kukaan. ei mene taivaaseen:

      Hölynpölyä.


      Sinne minne minä menen te ette voi tulla sanoi Jeesus opetuslapsille.

      • Tarkennusta

        Mitä Jeesus sinulle merkitsee? Onko hän sinun Herrasi ja uskotko häneen?


      • 78008
        Tarkennusta kirjoitti:

        Mitä Jeesus sinulle merkitsee? Onko hän sinun Herrasi ja uskotko häneen?

        Sinä et tunne raamattua paremmin kuin sinä. Maitoa tarvitset.


    • tuhggjki

      Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

    • Kirjakääröt

      Joh.7:34. Joh.8:21. Joh.13:33 Biblia (1776) Rakkaat lapsukaiset, minä olen vielä vähän aikaa teidän kansanne: teidän pitää minua etsimän, ja niinkuin minä sanoi Juudalaisille: ette taida sinne tulla kuhunka minä menen, niin minä sanon myös teille.

    • Natanael2

      Ilmestyskirjan luvista 21 käy selvästi ilmi, että seurakunta on uusi Jerusalem.
      Seurakunta rakentuu koko ajan.
      Kuoltuaan uskova elää. Ristin ryöväristä alkaen uskovat menneet suoraan taivaaseen.

      Uusi Jerusalem ei ole mikään fyysinen kaupunki mikä laskeutuu nykyisen kaltaisen maan päälle.
      Ilmestyskirjassa Johannes näkee kaupungin , siis seurakunnan, laskeutuvan, mutta ei siellä sanota mihin se laskeutuu.

      "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
      Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä


      Luvun alussa sanotaan, että Jumala asuu ihmisten keskellä.
      Eikö sellainen paikka ole taivas, missä Jumala itse asuu.


      Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

      Uusi taivas ja uusi maa on sama paikka.

      Uuden Jerusalemin mitat ja jalokivet ym. ovat symbolisia.

      • u6y45

        Kultakadutkin varmaan ovat vain symboolisia. Samoin kaupungin portit ja muuri. En usko sinun selitystäsi. Selityksesi on täysin mielivaltaista ilman perustaa. Uudella Jerusalemilla on perustus eikä se ole mikään harhakuva. Olisit uskottavampi jos olisit edes selittänyt, mitä nuo kaikki symbolit merkitsevät. Olisit voinut aloittaa vaikka kertomalla mitä hyasintti kuvaa symbolisesti.


      • Ei_näin

        no siinäpä se sitten tuli.

        Mikään ei ole niinkuin on kirjoitettu. Kaikki tarkoittaa aina jotain muuta kun sitä mikä on kirjoitettu.

        Tällaista selvän sanan vääntämistä ei pidä hyväksyä.

        Se vie pohjan koko Raamatun luettavuudelta ja uskottavuudelta.

        Raamattu on hengellinen kirja, mutta se kertoo oikeista konkreettisista asioista.

        Ja sanat tarkoittaa sitä mitä ne tarkoittaa.


    • Natanael2

      Minkälainen uusi Jerusalem on?
      Tässä yksi esimerkki.

      ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspis-kivi;

      ...
      Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta,..
      ...

      Kysymys: kuka palvelee kivijumalaa?
      Minä en ainakaan.

      Mitä Ilmestyskirja kertoo Jumalasta? Esimerkiksi.

      2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
      3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis-ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.

      Nuo jakeet kertovat, että Jumalan olemuksessa oleva kirkkaus vertautuu jaspikseen.

      Sitä samaa on kaupungin muurissa.
      Toisin sanottuna seurakuntaa ympäröi Jumalan kirkkaus.


      Myös kullalla ja kaikella muillakin on symbolinen merkitys.

      Kullasta voi opiskella esimerkiksi Ilmestysmajaa tutkimalla.

      • o8i7u6y5

        Johannes kuvasi valtaistuimella istujaa meidän ymmärtämällä tavalla. Hän ei sanonut, että istuja olisi ollut jaspiskivi, vaan jaspiskiven kaltainen. Jollain tavalla hänen täytyi istujaa tietenkin kuvata. Uudessa Jerusalemissa ei sanota, että esim. kaupungin kadut olivat kullan kaltaisia, vaan sanotaan, että ne olivat kultaa. Siinä on se ero näiden kahden asian välillä. Ihan Suomen kieltä ymmärtämällä tämän eron käsittää.


    • Natanael2

      Uusi Jerusalem on Ilm. 21 perusteella seurakunta.
      Tietenkään kaduilla ei ole fyysistä kultaa.

      Kulta kuvaa jumalallista puhtautta.

    • Natanael2

      Todella surkeaa näyttää olevan opetus nykyajan seurakunnissa.
      Esikuvaoppi on unohdettu lähes kokonaan.
      Viihteellisyys on tullut tilalle.
      Ja jäesim joku Melleri keksii sanomalehdestä sisältöä Raamattuun.

      Ei se niin mene.
      Raamattua pitää tulkitaan Raamatulla itsellään.

      Kannattaa tutustua esim McIntoshin opetuksiin Mooseksen kirjoista.
      Ei niissä puhuta juurikaan lopunaikaan, mutta pääsee jyvälle unohdetuista opetuksista ja lukutavasta.
      https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1047615


      Tässä toinen vähän samasta aihepiiristä eli vanha kirja nettiin laitettuna
      http://www.kolumbus.fi/gematria/epindex.htm

      ( Sivustolla olevat gematriat kannattaa unohtaa. Kirja itsessään ei pilaannu)

      • uuirutur

        Nuo ovat hyviä kirjoja, siksi en usko, että niissä sanotaan uuden Jerusalemin olevan vertauskuva. Jos sanotaan, niin voinet ystävällisesti ottaa ne kohdat esille. Tuntenet kai nuo kirjat, kun suosittet niitä.

        Vanhan testamentin esikuvat ovat täysin eri asia, kuin uuden testamentin asiat. Uudessa testamentissa Mooseksen kirjojen esikuvat saivat täyttymyksensä Jeesuksessa. Ilmestysmaja, uhrit jne. kuvaavat Jeesusta. Osa niistä esikuvista tosin lienee vielä tulevaisuutta.

        Ja vaikka Ilmestyskirjassa on myös vertauskuvia - jotka eivät ole esikuvia - esim neljä hevosta, niin uusi Jerusalem ei ole vertauskuva, vaan täysin konkreettinen kaupunki. Eihän esikuvia ja vertauskuvia enää tarvita silloin, koska se on oleva lopullinen ja muuttumaton asioiden tila. Varmaankin kaikilla sen kaupungin asioilla on merkityksensä, mutta ne silti ovat totta eikä utukuvia. Yhtä totta kuin ilmestysmajassa oli oikeaa kultaa, on sitä uudessa Jerusalemissakin.


      • Natanael2
        uuirutur kirjoitti:

        Nuo ovat hyviä kirjoja, siksi en usko, että niissä sanotaan uuden Jerusalemin olevan vertauskuva. Jos sanotaan, niin voinet ystävällisesti ottaa ne kohdat esille. Tuntenet kai nuo kirjat, kun suosittet niitä.

        Vanhan testamentin esikuvat ovat täysin eri asia, kuin uuden testamentin asiat. Uudessa testamentissa Mooseksen kirjojen esikuvat saivat täyttymyksensä Jeesuksessa. Ilmestysmaja, uhrit jne. kuvaavat Jeesusta. Osa niistä esikuvista tosin lienee vielä tulevaisuutta.

        Ja vaikka Ilmestyskirjassa on myös vertauskuvia - jotka eivät ole esikuvia - esim neljä hevosta, niin uusi Jerusalem ei ole vertauskuva, vaan täysin konkreettinen kaupunki. Eihän esikuvia ja vertauskuvia enää tarvita silloin, koska se on oleva lopullinen ja muuttumaton asioiden tila. Varmaankin kaikilla sen kaupungin asioilla on merkityksensä, mutta ne silti ovat totta eikä utukuvia. Yhtä totta kuin ilmestysmajassa oli oikeaa kultaa, on sitä uudessa Jerusalemissakin.

        Edellä kirjoitin, että McIntoshin kirjoissa ei juurikaan puhuta Ilmestyskirjasta.
        Oleellinen asia on oppia lukutapa.

        Ilmestyskirjassa on yli 300 symbolia, jotka esitellään Vanhassa Testamentissa. Hyvin moni niistä jo Mooseksen kirjassa.

        En viitsi tällä foorumilla alkaa tarkkaan Raamatun tutkisteluun, koska suuri osa viesteistä on roskaa.

        Annan kuitenkin pari vihjettä tutkimukselle.

        Vanhassa Testamentissa kerrotaan, että ylimmäisen papin rintakilvessä oli kaksitoista jalokiveä.
        Niin on myös uuden Jerusalemin muurissa. Osa on samoja, osa ei.

        Tyyron kuningas Hes.28 kertoo vertauskuvana saatanastaa ennen ja jälkeen lankeemuksen. Siinä yhteydessä puhutaan yhdeksästä jalokivestä.

        Ylimmäinen pappi on tietysti Jeesuksen esikuva.
        Oli kolme jalokiveä, joita ei ollut kenellekään edes taivaassa.
        On myös tiettyjä ominaisuuksia, joita ei ole seurakunnalla - viittaan noihin eroaviin jalokiviin. Toisaalta jotkut Jeesukseen liitetyt asiat ovat myös silloin seurakunnalla eli ne samat jalokivet.

        Toinen vihje:
        Ilm. 11 alussa mitataan, mutta mittoja ei mainita.
        Mitattaessa ainoastaan erotetaan varsinainen pyhäkkö erilleen esipihasta.
        Mittavälineenä on sauvan kaltainen ruoko.

        Ilm21 mittauksen suorittaa enkeli. Mittausvälineenä on kultainen ruoko.
        Nyt mitat ovat tarkat, mutta symboliset ja ne mainitaan.
        Mittaustominnan ymmärtämiseksi voi lukea myös Matt. 13:49

        Tämä liittyy uuden Jerusalemin rakentamiseen
        1. Kun. 6:7
        ja tietenkin tämäkin Joh 14:2
        ja tämä Ef. 2:22
        ja tämä Ilm. 3:12


      • u756ey4e4
        Natanael2 kirjoitti:

        Edellä kirjoitin, että McIntoshin kirjoissa ei juurikaan puhuta Ilmestyskirjasta.
        Oleellinen asia on oppia lukutapa.

        Ilmestyskirjassa on yli 300 symbolia, jotka esitellään Vanhassa Testamentissa. Hyvin moni niistä jo Mooseksen kirjassa.

        En viitsi tällä foorumilla alkaa tarkkaan Raamatun tutkisteluun, koska suuri osa viesteistä on roskaa.

        Annan kuitenkin pari vihjettä tutkimukselle.

        Vanhassa Testamentissa kerrotaan, että ylimmäisen papin rintakilvessä oli kaksitoista jalokiveä.
        Niin on myös uuden Jerusalemin muurissa. Osa on samoja, osa ei.

        Tyyron kuningas Hes.28 kertoo vertauskuvana saatanastaa ennen ja jälkeen lankeemuksen. Siinä yhteydessä puhutaan yhdeksästä jalokivestä.

        Ylimmäinen pappi on tietysti Jeesuksen esikuva.
        Oli kolme jalokiveä, joita ei ollut kenellekään edes taivaassa.
        On myös tiettyjä ominaisuuksia, joita ei ole seurakunnalla - viittaan noihin eroaviin jalokiviin. Toisaalta jotkut Jeesukseen liitetyt asiat ovat myös silloin seurakunnalla eli ne samat jalokivet.

        Toinen vihje:
        Ilm. 11 alussa mitataan, mutta mittoja ei mainita.
        Mitattaessa ainoastaan erotetaan varsinainen pyhäkkö erilleen esipihasta.
        Mittavälineenä on sauvan kaltainen ruoko.

        Ilm21 mittauksen suorittaa enkeli. Mittausvälineenä on kultainen ruoko.
        Nyt mitat ovat tarkat, mutta symboliset ja ne mainitaan.
        Mittaustominnan ymmärtämiseksi voi lukea myös Matt. 13:49

        Tämä liittyy uuden Jerusalemin rakentamiseen
        1. Kun. 6:7
        ja tietenkin tämäkin Joh 14:2
        ja tämä Ef. 2:22
        ja tämä Ilm. 3:12

        Menee liian paksuksi sinun selityksesi. Mac Intosh muistaakseni varoitti ettei pidä antaa mielikuvituksen viedä raamatuntulkinnoissa. Hänelle Pyhä Henki selvästi avasi Mooseksen kirjat. Kaupunki on kaupunki. Se koskee myös uutta Jerusalemia.


      • 345678
        u756ey4e4 kirjoitti:

        Menee liian paksuksi sinun selityksesi. Mac Intosh muistaakseni varoitti ettei pidä antaa mielikuvituksen viedä raamatuntulkinnoissa. Hänelle Pyhä Henki selvästi avasi Mooseksen kirjat. Kaupunki on kaupunki. Se koskee myös uutta Jerusalemia.

        Vielä lisäyksenä se, että minulla on tuo Kargelin kirja paperiversiona. Siinä käytetään sanaa Jeesus. Miksi nettiversiossa hänestä käytetään nimitystä Jeshua? Onko siinä muutakin muunnoksia?


      • Jisreel
        Natanael2 kirjoitti:

        Edellä kirjoitin, että McIntoshin kirjoissa ei juurikaan puhuta Ilmestyskirjasta.
        Oleellinen asia on oppia lukutapa.

        Ilmestyskirjassa on yli 300 symbolia, jotka esitellään Vanhassa Testamentissa. Hyvin moni niistä jo Mooseksen kirjassa.

        En viitsi tällä foorumilla alkaa tarkkaan Raamatun tutkisteluun, koska suuri osa viesteistä on roskaa.

        Annan kuitenkin pari vihjettä tutkimukselle.

        Vanhassa Testamentissa kerrotaan, että ylimmäisen papin rintakilvessä oli kaksitoista jalokiveä.
        Niin on myös uuden Jerusalemin muurissa. Osa on samoja, osa ei.

        Tyyron kuningas Hes.28 kertoo vertauskuvana saatanastaa ennen ja jälkeen lankeemuksen. Siinä yhteydessä puhutaan yhdeksästä jalokivestä.

        Ylimmäinen pappi on tietysti Jeesuksen esikuva.
        Oli kolme jalokiveä, joita ei ollut kenellekään edes taivaassa.
        On myös tiettyjä ominaisuuksia, joita ei ole seurakunnalla - viittaan noihin eroaviin jalokiviin. Toisaalta jotkut Jeesukseen liitetyt asiat ovat myös silloin seurakunnalla eli ne samat jalokivet.

        Toinen vihje:
        Ilm. 11 alussa mitataan, mutta mittoja ei mainita.
        Mitattaessa ainoastaan erotetaan varsinainen pyhäkkö erilleen esipihasta.
        Mittavälineenä on sauvan kaltainen ruoko.

        Ilm21 mittauksen suorittaa enkeli. Mittausvälineenä on kultainen ruoko.
        Nyt mitat ovat tarkat, mutta symboliset ja ne mainitaan.
        Mittaustominnan ymmärtämiseksi voi lukea myös Matt. 13:49

        Tämä liittyy uuden Jerusalemin rakentamiseen
        1. Kun. 6:7
        ja tietenkin tämäkin Joh 14:2
        ja tämä Ef. 2:22
        ja tämä Ilm. 3:12

        Ymmärrätkö nuo jalokivi symbolit.
        Jos ei tunne todella hyvin noita jalokiviä, niin ei voi ymmärtää niiden symboleita.


      • Jisreel
        345678 kirjoitti:

        Vielä lisäyksenä se, että minulla on tuo Kargelin kirja paperiversiona. Siinä käytetään sanaa Jeesus. Miksi nettiversiossa hänestä käytetään nimitystä Jeshua? Onko siinä muutakin muunnoksia?

        Samasta nimestä on kyse, aivan täysin.


      • Anonyymi
        u756ey4e4 kirjoitti:

        Menee liian paksuksi sinun selityksesi. Mac Intosh muistaakseni varoitti ettei pidä antaa mielikuvituksen viedä raamatuntulkinnoissa. Hänelle Pyhä Henki selvästi avasi Mooseksen kirjat. Kaupunki on kaupunki. Se koskee myös uutta Jerusalemia.

        "Kaupunki on kaupunki. Se koskee myös uutta Jerusalemia."

        Suuri Babylonkin on sitten varmaan kaupunki ja kaikkien maan porttojen ja kauhistusten äiti ihan kirjaimellisesti Ilm.17:5 kuten myös ylhäällä oleva Jerusalem on ainoastaan hedelmättömien uskovien äiti Gal.4:26?

        Raamattu on aivan täynnä vertauskuvia, joten aivan naurettavaa, jos alkaa tulkitsemaan niitä kirjaimellisesti.


    • 0986

      Aivan surkeaa loukkaantuvat samaa mieltä

    • 09875

      A boy who visited in heaven oli flobbi.
      Nämähän kaikkia on ihan tuubaa: helvettinäyt ja taivasnäyt: Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla, samoin sanottiin myös Kristuksen seuraajille. Ei ole paikkaa missä leijutaan LSD pöllyssä: Uudesta maasta on lupausta, joka on puhdistettu pahasta. Ihmiset jotka sepittävät tarinoita haluavat huomiota tai taloudellista hyötyä.

      Jesaja 65
      Katso, minä luon uuden taivaan
      ja uuden maan.
      Menneitä ei enää muistella,
      ne eivät nouse mieleen.
      18 Ei, vaan te saatte iloita ja riemuita aina ja
      ikuisesti
      siitä, mitä minä luon.
      Katso, ilon kaupungiksi minä luon Jerusalemin,
      teen riemuitsevaksi sen kansan.
      19 Ja minä riemuitsen Jerusalemista,
      iloitsen kansastani.
      Ei siellä enää kuulu itkun ääntä,
      ................
      eivät vastasyntyneet siellä enää kuole, ei
      yksikään,
      ei kuole vanhus, ennen kuin on elänyt päivänsä
      täyteen.
      Joka kuolee satavuotiaana, kuolee nuorena,
      jonka vuodet jäävät alle sadan,
      häntä surkutellaan.
      21 He rakentavat taloja ja saavat asua niissä,
      he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden
      hedelmän,
      ei valitusta.

      Tällähetkellä taivaassa ei pitäisi olla edes ketään, sillä viimeistä tuomiota ei ole pantu käytäntöön, eli ketään ei olisi näin ollen päästetty taivaaseen tai helvettiin. Tuomion aikanahan elämänkirja ns. Aukaistaan. Raamattu puhuu Abrahamin helmasta, eli isiensä tykö, joka on käännettynä "haudanlepoon". Jokainen meistä siis kuolee ja haudataan, sekä hautaan jäämme. Ei ole taivasmatka siitä vielä alkanut siis kenelläkään. Vasta toisen tulemuksen aikana mainitaan, että "kuolleet herätetään" ja Jeesus noutaa omansa. Eli esim srk siunaustilaisuuksissa on hieman väärin sanoa "pääsi taivaan kotiin", sillä siitä vasta odotus Jumalan lupaukset vasta alkaa, odottamalla haudan levossa. Toki on otettava huomioon, että tulee hengittäväruumis, eli ns uusiluomus asiain vastaan. Ihmisen kohdalla tuntuu olevan aina se, että ns henki tarvitsee aina asuinsijan, kuten ruumis nyt, niin myös taivaassa erilaisena asia ei ole näin yksinkertainen ja myös viitteitä toiseenkin suuntaan löytyy, mutta suoraa vastausta ei siis ole tähänkään. Kyse taitaa enemmän olla uskosta johonkin toivottuun parempaan, kuin kokemusnäky.


      "Kukaan ei mene taivaaseen tai helvettiin ilman tuomiota" Taivaskin on käsite, missä ilmeisemmin on kyse uudesta maasta, jonka hallinto on keskittynyt Jerusalemiin, jonne pari remontireiskaa käy laittamassa kyltin uusi pääkaupunki. Jokainen ihminen on haudan levossa eli nukkuu tuomiopäivään saakka. Jotkut perivät uuden maan jotkut eivät. Kyseessä ei todellakaan ole se LSD trippi vaan eletään suht koht onnellista arkista elämää.Uusi Jerusalem on kristinuskon mukaan kaupunki, joka lasketaan taivaasta Jumalan asuinsijaksi ihmisten keskelle uuteen maailmankaikkeuteen (uudet taivaat ja uusi maa). Uusi Jerusalem lasketaan vasta aivan aikojen lopussa viimeisen tuomion jälkeen. Se on paikka, jossa Kristuksen seuraajat viettävät ikuisuutensa, ja Jumalan lupausten lopullinen täyttymys.

      Johanneksen ilmestyksessä on laaja kuvaus Uudesta Jerusalemista 21. luvussa. Raamatussa viitataan Uuteen Jerusalemiin myös Jesajan kirjassa ja Galatalais- sekä Heprealaiskirjeessä


      Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Ilm.20:11-15)

      Minun mielestä tässä on kyse lopullisesta kuolemasta, se mikä poltetaan lakkaa olemasta lopullisesti.

      • 780986

        En tiedä miten tämän tutkimuksen tein jälkeenpäin ihmettelen tekstiä, ehkä välitin sinulle vai viestin. Luojan tiedekunnalta.


      • Enkerrokuka
        780986 kirjoitti:

        En tiedä miten tämän tutkimuksen tein jälkeenpäin ihmettelen tekstiä, ehkä välitin sinulle vai viestin. Luojan tiedekunnalta.

        Mikä hiien tiedekunta!!!


    • 08526

      Poika joka kävi taivaassa paljastui myöhemmin kusetukseksi.

    • 09767

      Kenenkään ei ole pakko uskoa Jerusalemiin kartassa se kuitenkin näyttää olevan Israelissa. Voi olla että uusi hallinto onkin hyvin maanläheinen asia.

      Pahuus tuhottu

    • Jaksaajaksaa
    • Kirjakääröt

      Hebr.12:22 Biblia (1776) Vaan te olette käyneet Zionin vuoren tykö, ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, ja monen tuhannen enkeleitten tykö. Gal.4:26

      • uupps

        Mutta toorakirjakäärö on käynyt sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, synkeyden, pimeyden ja myrskyn tykö.


    • askelmerkit

      Tässähän tämä lyhykäisyydessään tulee:
      1. Uskovien ylösotto

      2. Kristuksen 1000 vuotinen valtakunta maan päällä, jossa Kristus hallitsee tavallisai kuolevaisia ihmisiä omiensa kanssa, jotka siis tulevat takaisin Kristuksen kanssa taivaasta hallitsemaan tuhatvuotisessa valtakunnassa

      3. Viimeinen taistelu 1000 vuoden jälkeen

      4. Lopullinen tuomio ja Kristuksen hyljänneet tuomitaan kadotukseen ja

      5. Kristuksen omat tulevat uudistetun maan päälle elämään ikuisesti, silloin he ovat kirkastetussa ikuisuuden ruumiissa; ei ole enää pahaa, ei ole enää sairautta, ei kipua ei kuolemaa ..

      • Natanael2

        Raamattu kumoaa tuollaisen ajatuksen tuhatvuotisesta valtakunnasta.


        20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,

        Näkyvä valtakunta ei tullut 2000 vuotta sitten eikä se tule tulevaisuudessakaan maan päälle.
        Ilmestyskirja ei edes puhu tuhatvuotisesta valtakunnasta. Siellä sanotaan tuhat vuotta ja se on ihan eri juttu.
        Raamatun teksteissä tuhat on vain suuri luku. Tässä tapauksessa pitkä aika, ei mikään täsmällinen aika määre.
        Tuhatvuotinen valtakunta on jo menossa. Taivaassa. Uskovat hallitsevat siellä jo nyt Jeesuksen kanssa.
        Tuhatvuotinen valtakunta on jo nyt uskovien sydämessä.

        - -
        Ei ole olemassa kahta pelastustietä eli uskoville ja erikseen juutalaisille.

        Koko seurakunta eli uskovat juutalaiset ja heidän kanssaan pakanakristityt menevät Jeesusta vastaan.
        Silloin kun mennään vastaan, ei mene hänen luokseen, jota vastaan mennään, vaan sen luokse, joka tuli vastaan.

        Kolmen ja puolen vuoden vihan aika on oppikehitelmä. Sitä ei Raamattu opeta, vaan tarinan keksijät ovat sellaisen kehitelleet yhdistelemällä toisiinsa kuulumattomia asioita ja ottamalla kirjaimellisesti sen mikä on ilmiselvästi symbolista.

        Seitsemän on täydellisyyden luku. 3,5 kuvaa epätäydellistä.
        Ahdistuksen aika ei ole musertava/täydellinen, vaan kuitenkin vain hetken kestävä.
        Missään ei ole sanottu, että vihan aika kestäisi 3,5 vuotta.


        Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

        mutta


        Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.


        Kun Jeesus tulee hän pelastaa koko seurakunnan vihasta. Se vihan aika on yksi hetki ja sitten tuli loppu. Kerrasta poikki ja tuomiot.


        Ilmestyskirja ei ole kronologinen esitys.
        Se kertaa moneen kertaan pääasiassa Jeesuksen kuoleman ja tämän ajan lopun välisiä tapahtumia monesta eli näkökulmasta.
        Ensimmäinen ylösnousemus tapahtuu joka kerta, kun uskova kuolee. Sen ylösnousemuksen alku oli Jeesuksessa itsessään, toinen oli ristin ryöväri.


    • Jobinpostia

      Ap.t. 2:31 ja hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ap.t.2:27. Ap.t.13:34. Ps.16:10

    • 560987

      Helluntalaiset tavoittelevat LSD trippiä samas tavoitellaan kokouksissa pumppaamalla henkeä, lopulta ollaan hurmoksissa omasta hengestä.

    • anonyymi_MIA

      Mitä eroa on ihmisellä ja Lufiferilla. Miksi saatana ei kuole helvetissä?

      Langettuaan ihminen voi kuolla 2:sti. Fyysinen kuolema ja 2. .Sielun lopullinen kuolema. Jumala esti ihmistä tulemasta ikuiseksi olennoksi. Päätti saarnata hullutusta, ilmeisesti tehdäkseen pelastuksesta haasteellista. Jeesus Kristus on iankaikkisen elämänpuun vertauskuva. Hänen kautta voi päästä jäseneksi uuteen jerusalemiin hänellä on visahakemukset.

      Saatanaa nämä lait ei koske hän on ikuinen.

    • anonyymi_wFH

      Ja Azazel opetti ihmisiä tekemään miekkoja ja veitsiä, ja kilpiä ja rintakilpiä, ja teki heille tunnetuiksi maan metallit ja niiden työstämisen taidon, ja rannerenkaat ja koristeet, antimonien käytön, silmien kaunistamisen, ja kaikki arvokkaat kivet, ja kaikki väriaineet. Ja nousi paljon jumalattomuutta, ja he tekivät haureutta, ja heidät johdettiin harhaan, ja he turmelivat kaikki tiensä. Semjaza opetti lumouksia ja juurileikkauksia, Armaros lumouksia, Baraqijal tähtitiedettä, Kokabel tähtikuvioita, Ezeqeel tietoa pilvistä, Araqiel maan merkkejä, Shamsiel auringon merkkejä, ja Sariel kuun kiertoa. Ja kun ihmiset menehtyivät, he huusivat, ja heidän huutonsa nousi ylös taivaaseen…Mitä jos koko maailmankaikkeus on vain tietokonesimulaatio ja paradoxit ovat viiruksia? Mytologian mukaan ihmisen opit ja viisaus tulivat langenneilta eli pimeyden ruhtinaan alaisilta. Karkotettujen ja kadotettujen planeetta, jonka jumalana on Lucifer. Kaikille näille ja jälkeläisille on varattu kadotus ja hävittämistuomio.


      Azazel on enkeli jota pidetään vangittuna, häntä ei voi tappaa vaan hän on tuomittu ikuiseen vankeuteen.

      • Jisreel

        Väärää opetusta, ei "grigoreita" ole koskaan ollut maan päällä.
        Taidat kirjoitella II Henokia.


    • Samaatietä

      Aloituksesta tuli mieleen vanha hengellinen laulu "uusi taivas, uusi maa" Marikan laulamana. Ihana sanoma siinä ja Marikalla kaunis puhdas ääni.

      • u6y5t4

        Uusimaa on etelä-Suomessa. Tässä laulussa tuskin tarkoitetaan sitä. Uskon ihmisiin sopii tämä kohta: "Hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala" (Hepr. 11:10).

        https://youtu.be/rujFuZuB7yc


      • Samaatietä
        u6y5t4 kirjoitti:

        Uusimaa on etelä-Suomessa. Tässä laulussa tuskin tarkoitetaan sitä. Uskon ihmisiin sopii tämä kohta: "Hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala" (Hepr. 11:10).

        https://youtu.be/rujFuZuB7yc

        Senpäs sitten näemmä joskus, miten Jumala on tämänkin säätänyt.


    • anonyymi_Oa6

      Ihminen Adam Jumalan kuva
      1 Moos. 1:26-27
      Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

      Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Pyhä sana selkeästi ilmaisee millainen Itse Jumala on, kaikki sukupolvet ovat lähtöisin yhdestä ainoasta Jumalasta, joka teki ihmisen kuvaksensa, Aadamilla oli myös poika joka oli hänen kuvansa ja kaltaisensa. Aadamn antoi hänelle nimeksi Seet.

      1 Mooses 5: 1-3
      - Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin. Kun Aadam oli sadan kolmenkymmenen vuoden vanha, syntyi hänelle poika, joka oli hänen kaltaisensa, hänen kuvansa, ja hän antoi hänelle nimen Seet.

      Miksi tämä teksti, jotta ymmärtäisit miksi kutsumme Jumalaa Isäksemme ja Hän meitä lapsekseen. Jokaisella on oikeus saada Jumalainen asemansa takaisin, tulla Jumalan pojiksi ja tyttäriksi Kristuksen lunastaman velan vuoksi. Kansat ja ihmiset olivat menossa vankeuteen rikoksiensa tähden, mutta Jumalan poika halusi maksaa velat ja takuut tuomarille. Sinulla on nyt oikeus tulla lunastamaan velkakirjasi ja mitätöidä se Kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Tuomiolla ollessasi annat Kristuksen vapautus ja armahdustuomion kirjat Korkeimmalle Jumalalle, Israelin Jumalalle. "Minun tuomioni ja takuuni maksettiin!" Korkeimman Poika halusi lunastaa sinut maksamalla itse sinusta omalla verellään tuomiotasi ei voida siis laittaa täytäntöön, koska kaduit pahoja tekojasi ja halusit ottaa vapautuksen vastaan omasta vapaasta tahdostasi, teit myös parannuksen rikoksistasi. Kristuksen asiakirjojen mukaan sinulle lahjoitetaan Pyhän maan kansalaisuus ja pelastus. Sinun tulee pysyä kaidalla tiellä, ettei kansalaisoikeuksiasi riistetä enää pois. Kuvassa oleva raamattu on testamenttisi, kuinka voit tuntea oikeuksiasi ellet tutustu perintöösi? Maailma on täynnä muita Jumalia ja uskontoja, mutta niistä yksikään ei pysty sinua pelastamaan, ainostaan Ristiinnaulittu Jeesus Kristus, Hänellä oli tarvittava takuusumma. Siksi Häntä sanotaan Korkeimmaksi Jumalienkin Jumalaksi ja herrojen Herraksi. Tarjoamme sinulle huikean arvokasta lahjaa, sinun tulisi vain luottaa lahjan antajaan.

      Psalmi 97
      Häpeän saavat kuvien palvojat, turhaan he kerskuvat kivijumalillaan. Herran edessä kumartuvat maahan kaikki jumalat.

      Käärmeen petos Paratiisin vartioille!
      Apocryfikirjat luomisesta: Teos Seetistä, Pedoista ja Eevasta.(linkki)

      Ja paholainen puhui käärmeelle sanoen, ’Nouse, tule luokseni ja minä kerron sinulle sanan josta voi olla sinulle hyötyä.’ Ja hän nousi ja meni hänen luokseen. Ja paholainen sanoi hänelle: ’Olen kuullut että sinä olet viisaampi kuin kaikki pedot, ja minä olen tullut neuvomaan sinua. Miksi sinä syöt Aadamin lustetta etkä paratiisin? Nouse, ja me järjestämme hänet ulos paratiisista, vaikka meidät heitettäisiin ulos hänen kanssaan.’ Käärme sanoi hänelle: ’Minä pelkään että Herra vihastuu minulle.’ Paholainen sanoi hänelle: ’Älä pelkää, ole vain minun asuntoni ja minä puhun suusi kautta sanat hänen pettämisekseen.’Ja heti hän asettui roikkumaan paratiisin muurista, ja kun enkelit nousivat palvomaan Jumalaa, silloin Saatana ilmestyi enkelin muodossa ja lauloi virsiä kuin enkelit. Ja minä kumarruin muurin yli ja näin hänet, kuin enkelin. Mutta hän sanoi minulle: ’Oletko sinä Eeva?’ Ja minä sanoin hänelle, ’Minä olen.’ ’Mitä sinä teet paratiisissa?’ Ja minä sanoin hänelle, ’Jumala lähetti meidät vartioimaan sitä ja syömään siitä.’ Paholainen vastasi käärmeen suun kautta: ’Te teette hyvin, mutta te ette syö kaikista kasveista.’ Ja minä sanoin: ’Kyllä, me syömme kaikista paitsi yhdestä, mikä on paratiisin keskellä, josta Jumala vaati meitä olemaan syömättä: sillä, Hän sanoi meille, päivänä jolloin syömme siitä, meidän tulee kuolla kuolemalla.’

    • anonyymi_tq2

      jatkuu


      Sitten käärme sanoi minulle, ’Eläköön Jumala! Mutta minä olen murheellinen sinun tähtesi, sillä en voi olla välinpitämätön sinua kohtaan. Mutta nouse, tule tänne, kuule minua ja syö ja muista tuon puun arvo.’ Mutta minä sanoin hänelle, ’Minä pelkään että Jumala vihastuu minulle, kuten hän on meille kertonut.’ Ja hän sanoi minulle: ’Älä pelkää, sillä niin pian kuin sinä syöt siitä, te tulette olemaan kuin Jumala, niin että tiedätte hyvän ja pahan. Mutta Jumala havaitsi tämän, että teistä tulisi hänen kaltaisiaan, niin hän tuli teille kateelliseksi ja sanoi ettette saisi syödä siitä. Ei, antakaa huomionne tuolle kasville ja tulette näkemään sen suuren kunnian.’ Vieläkin minä pelkäsin ottaa hedelmää. Ja hän sanoi minulle: ’Tule tänne, ja minä annan sen sinulle. Seuraa minua.’ Ja minä avauduin hänelle ja hän kulki vähän matkaa, sitten kääntyi ja sanoi minulle: ’Olen muuttanut mieleni, enkä anna sinulle syötävää ennen kuin vannot minulle antavasi myös miehellesi.’ Minä sanoin: ’Minkälainen vala minun tulee vannoa sinulle? Sen mukaan, mitä tiedän, sanon sinulle: Mestarin valtaistuimen kautta, ja Kerubien ja Elämän Puun kautta! Minä annan myös mieheni syödä.’ Ja kun hän oli saanut valan minulta, hän meni ja kaatoi hedelmän ylle ilkeytensä myrkkyä, mikä on himo, jokaisen synnin juuri ja alku, ja hän taittoi oksan maassa ja minä otin hedelmää ja minä söin. Ja sillä hetkellä minun silmäni avautuivat, ja siitä lähtien minä tiesin, että minä kannoin sitä oikeamielisyyttä, millä minut oli vaatetettu, ja minä itkin ja sanoin hänelle: ’Miksi olet tehnyt minulle tämän, että sinä olet riistänyt minulta kunnian, jolla minut oli puettu?’ Mutta minä itkin myös sen valan tähden, minkä olin vannonut. Mutta hän laskeutui puusta ja katosi. Ja minä aloin etsiä, alastomuudessani, osassani lehtiä peittämään häpeäni, mutta en löytänyt yhtäkään, sillä heti kun olin syönyt, lehdet putosivat alas kaikista puista minun puolellani, paitsi havupuista. Mutta minä otin lehtiä siitä ja tein itselleni hameen ja se oli siitä samasta kasvista, josta olin syönyt.

      • Jisreel

        Täyttä höpinää, ei Jumalan Sanaa, vaan vääristelyä.


    • anonyymi_ncF

      Perusteet apokryfikirjoitusten tutkimiseen löytyvät Timoteuksen kirjeistä, kuten huomasit teksti oli aika kaunista luettavaa:

      2. Tim. 3:16 "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,"

      • u75643e32

        Apokryfikirjat vain eivät kuulu tuohon Timoteuksen kirjeen kohtaa. Paavali tarkoitti ainoastaan Raamatun kirjoja. Apokryfikirjat eivät ole erehtymätöntä Jumalan Sanaa. Niissä on ihan mielenkiintoista historiaa varmaan ja paljon oikeaa opetustakin. En tosin ole niitä koskaan lukenut. Mutta Jumalan Sanaa ne eivät ole. Sama koskee hengellisiäkin kirjoja. Nekään eivät ole koskaan erehtymätöntä Jumalan Sanaa, vaikka hyviä kirjoja monet ovatkin. Ainoastaan Raamattu siis.


      • Anonyymi
        u75643e32 kirjoitti:

        Apokryfikirjat vain eivät kuulu tuohon Timoteuksen kirjeen kohtaa. Paavali tarkoitti ainoastaan Raamatun kirjoja. Apokryfikirjat eivät ole erehtymätöntä Jumalan Sanaa. Niissä on ihan mielenkiintoista historiaa varmaan ja paljon oikeaa opetustakin. En tosin ole niitä koskaan lukenut. Mutta Jumalan Sanaa ne eivät ole. Sama koskee hengellisiäkin kirjoja. Nekään eivät ole koskaan erehtymätöntä Jumalan Sanaa, vaikka hyviä kirjoja monet ovatkin. Ainoastaan Raamattu siis.

        "Apokryfikirjat vain eivät kuulu tuohon Timoteuksen kirjeen kohtaa. Paavali tarkoitti ainoastaan Raamatun kirjoja. Apokryfikirjat eivät ole erehtymätöntä Jumalan Sanaa."

        Ja mistä sinä sen tiedät? Paavali ei mitenkään voinut tarkoittaa tätä meidän tuntemaamme kristittyjen Raamattua, koska sitä ei silloin ollut vielä edes olemassa, kun nämä kirjoitukset on kirjoitettu.

        Sille, että sinä uskot tämän kristittyjen Raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan sanaa ei ole muuta perustetta kuin Katolisten kirkkoisien sana.


    • Raamatunviisaus

      Maapallo ei ole tehnyt mitään pahaa, vaan siinä olevat pahat ihmiset. Sitä ei tarvitse luoda uudelleen. Eikä taivaassa ole mitään epävanhurskasta. Lue Psalmit 37: 9-11, 29, 34. Pahuus poistetaan, ei kaunista maapalloamme, eikä taivaitamme.
      Uusi maa on vanhurskas ihmisyhteiskunta, Jumalan hallinnon alaisuudessa maan päällä. Uusi taivas on uusi vanhurskas hallitus. Jumalan valtakunnan kuningas ja hänen hallitsijatoverinsa, jotka on ostettu maasta. Ilmestyskirja 5:9, 10; 20:4.
      Alkuperäinen Jumalan tahto tapahtuu silloin. 1. Moos. 1: 28.

      • jotain_järkeä

        Ainoa viisas vastaus, ei mitään kummallisia selityksiä. Katsoin raamatunpaikat. Kuka mahtoi vastata?


    • Jopi48

      Ps.115:16 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille. Jes.45:18

    • Anonyymi

      Koska, alussa oli paratiisi maa jossa" sai elää.... " Jos oli Jumalan silmäin alla. *" kaikki ei käytä sanaa Jumala rakkaudesta, ennallistaa , ikuisista ajoista so alusta suunnitelmansa,...
      Ehkä
      Tuhatvuotosessa, haluaa osa aloittaaksesi taas öeälke puolelle ja siks
      Tuomio istuin Jumala Ottaa palkinnolsensa vain taivaassa olevaiset

      Ja antaa heille elämän ja heidän elää

    • Anonyymi

      Siis Jeesus palaa takaisin maailmaan, Öljymäellä ja kaikki pyhät, se on uskovat, tulevat Hänen mukanaan. Jeesus hallitsee pyhiensä kanssa maan päällä tuhannan vuoden ajan. Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja maan.

    • Anonyymi

      Oletko AB saanut jo vastauksen aloitukseesi ?

      Minä en itse ole niin perehtynyt, enkä ole kinnostunmut tempauksen jälkeisistä asioista.

      Mutta pari perus asiaa siihen liittyen mitä kysyit.

      Jeesuksen tulemuksessa temmataan Herraa vastaan yläilmoihin morsius seurakunta, eli ymmärtääkseni nämä ovat taivaassa sen 1000 vuotta.

      Tänne jää kuitenkin ihmisiä, siis ilmeisesti siksi 1000 vuodeksi.

      Eli kaksi eri ryhmää, joista tästä jälkimmäisestä en ole siis itse kiinnostunut, tärkeää on päästä Herran luo.

      Miten ja missä kohtaa ne uudet taivaat ja maat sitten luodaan, en osaa sanoa, mutta Raamattu puhuu siitä 1000 vuodesta täällä maan päällä seuraavaa:

      Sakarja 14

      1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
      2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
      3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
      5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
      6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
      7 Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
      8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
      9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
      10 Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti.
      11 He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.
      12 Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.
      13 Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni toinen toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.
      14 Myös Juuda on sotiva Jerusalemissa, ja kaikkien pakanakansojen rikkaudet kootaan joka taholta: kullat ja hopeat ja ylen paljon vaatteita.
      15 Samoin on vitsaus kohtaava hevosia ja muuleja ja kameleja ja aaseja ja kaikkea karjaa, mitä niissä leireissä on-samankaltainen vitsaus.
      16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
      17 Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
      18 Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
      19 Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.
      20 Sinä päivänä on oleva hevosten kulkusissa kirjoitus: "Pyhitetty Herralle". Ja padat Herran temppelissä ovat uhrimaljain vertaisia, jotka ovat alttarin edessä.
      21 Ja jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle Sebaotille, ja kaikki uhraajat tulevat ja ottavat niitä ja keittävät niissä. Eikä ole enää sinä päivänä yhtään kaupustelijaa Herran Sebaotin temppelissä.

      Tässä siis kerrotaan siitä, mitä täällä maan päällä tapahtuu tempauksen / Herran päivän jälkeen.

      Avaako tämä yhtään ?

      • Anonyymi

        Niin ja toteutuuko se uudet taivaat ja uudet maat sitten tuon 1000 vuoden jakson jälkeen ?

        Mutta kuten totesin, en itse ole ollut, enkä ole niin kiinnostunut siitä, mitä tempauksen tai sitten minun oman toivottavan / mahdollisen Kotiinpaluun jälkeen tapahtuu.


      • No vähän.. Sekavalta tuntuu.. On vihan aika 7v.sitten tuhatvuotinen Jumalan valtakunta maan päällä. Ja sitten uusi taivas uusi maa. Milloin se tempaus sitten on? Ja miksi? Onko se ennen vihan aikaa?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No vähän.. Sekavalta tuntuu.. On vihan aika 7v.sitten tuhatvuotinen Jumalan valtakunta maan päällä. Ja sitten uusi taivas uusi maa. Milloin se tempaus sitten on? Ja miksi? Onko se ennen vihan aikaa?

        Paavali kertoo selvästi tuon tempauksen ajankohdan.

        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        Huom. tuossa sanotaan niin, että morsius seurakunta temmataan Herraa VASTAAN YLÄILMOIHIN.

        Eli Herran tulemuksen alussa, siis ennen kuin Herra tulee Öljymäelle ja pelastaa jäännöksen Israelin kansasta, seurakunta temmataan ylös.

        Paavali kertoo myös selvästi sen mitä sitä ennen pitää tapahtua / toteutua:

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Eli mitä ensin ?

        1) Antikristuksen tulee ilmestyä ja vaikuttaa jo, eli ollaan siis vihan ajassa.

        2) Kolmas temppeli pitää olla pystyssä, jotta se kadotuksen lapsi voi siellä julistautua Jumalaksi.

        3) Nähdäkseni myös Googin sota on käynnissä, sillä Jeesus tulee Öljymäelle ja Öljymäki halkeaa ja Israelin jäännös pakenee sen solan kautta.

        Sakarja 14
        1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        2 Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
        3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        5 Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
        6 Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
        7 Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
        8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
        9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
        10 Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti.

        Siis Herran päivä ja Jeesus astuu alas Öljymäelle ja halkaisee Öljymäen ja auttaa sen kautta Israelin jäännöksen pakoon sotaa / piiritystä.

        Eli tuon mukaan seurakunta on vihan ajassa.

        Mutta on Sanassa sellainenkin paikka, jossa sanotaan ainakin joidenkin pääsevän pois. ennen sitä vihan aikaa ja suuren koetuksen hetkeä:

        Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Näin minä olen nämä asiat ymmärtänyt sen mukaan mitä selvästi Raamatussa sanotaan.

        Toki on aivan varmasti olemassa PALJON eri näkemyksiä ja käsityksiä, mutta näihin Raamatunkohtiin minä näkemykseni perustan.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No vähän.. Sekavalta tuntuu.. On vihan aika 7v.sitten tuhatvuotinen Jumalan valtakunta maan päällä. Ja sitten uusi taivas uusi maa. Milloin se tempaus sitten on? Ja miksi? Onko se ennen vihan aikaa?

        Tempaus tapahtuu lähivuosina ehkä ajankulullisuuveksisuullisuuvessa pijanjenminkin, sen tietää yksin Hän, joka Jumala on. Ajanmerkkilöllisyyksijä on sen verjan paljon, jotta sen huomajaapi että me ollaan sen lähellisyveksilöllisyyvessä. Se jotenkin jännittää, muttei järkyttävällä tavalla vaan siihen kuuluu haikeutta, mutta myös halu päästä pois tulvaisija kauheuksija, sillä pahuus enenee maajilmassa tasaisesti osana laittomuujen salaista vaakutusta, jota riivaajahenketkin vaikuttavat ihmisissä, saatanalle alamaiset pahanlaiset persoonat, henget pirulliset pahuuvessa.

        Ylöstempauksen ajoituksen pääsyy on kristittyjen pakoonpääsy Herran Jeesuksen luakse ja se ajoittuu päänsyynsä paljastamana sen tapahtuvan ennen kuin pahuus nousee uusiin ennennäkemättömyyksiinsä. Tähän on useita jakeita, mutta mennään tällä typistyneisyyvellä tarttuvalla hymyksellisyyvellä tällä kertaa:

        "vanhurskaat otetaan pois näkemästä pahuutta"

        Eli poisotto on ylöstempaus ja pahuuttahan on jo nyt monelle herkälle sielulle kovin kiusaavaa, ja tuo pahuus tuossa viittaa miälestäni antikristukseen, pahaan persoonaan.

        Juhani Laukkonen on rakas ynmärtäväjäinen veljenme ja hän on varma siitä että ylöstenpaus on 2020-luvulla, sillä tämä vuosikymmen on hänen tietämyksellisyytensä mukaan se vuosikymmen joljoinka maan ikä täyttää 6000v. Ja jos tai kun muistanme mitä Jumala sanoo Raamatussa niin vuodet 6000-7000 ovat tuhatvuotisen Jumalan KUNINGASKUNNAN aika päällä maan, joka aikanaan päättyy ...tai oikeastaan kun kaikki alkaa jälleen alusta kun tämä nykyisen luomakuntallisuus kokonaisuuvessaan katoaa, palaa, käärittälöijääns kasaans. Se on muuten sitten ikuisuus edessä kristityillä, joten tulemme tutuiksi keskenämme vuosimiljartijen vierijessä, lähheisiksi veljellisiksi ja sisariksi.

        Vielä voisi lisätä sellaistä , tällaista ja tollaista mutta oon haikeena mun jumalattoman äitini puolesta, juttelin hänen kanssaan tänään ja järkytyin kun ei ole merkkijä hänen uskoontulostaan. No, mä yritin ja muuta ei mun vallassani ole. Vetosin häneen että pyydän tätä yhtä asijaa häneltä vaan että ynmärtäisi Raamatun imoitukset tosiksi siitäkin huolimatta että hänen on vaikea uskoa niitä tosiksi, koska hän ei tunne Jumalaa.

        Onneksi Jumala jeesaa mua etten pakahtu äitein pualest. Toisaalta mua suututtakin kun äitini on tässä asijassa sekä mua kuulematon että henkellisesti kuurosokija, sillä se tarkoittaa ainakin tässä tilanteessa sitä että meillä on eri osoitteet ikuisuuvessa eikä vierailemaankaan varmaan pääse Helvettiin moikkaamaan että kuinkas sulla äiti menee täällä Helvetissä...olisiko kannatanut luottaa muhun enemmän kun pyysin sua miettimään ja uskomaan mua kun sanoin että vain tämän asijan haluja että uskot mua: Jumala on olemassa ja toimimaan uskossa Jeesukseen siltä pohjalta, sofort, sillä ei ole aikaa tuhlattaman ihmisijällisyyjen rajallisessa maanpäällisessa ajassa, jolloin on osattava laskea päivänsä oikein, muistaa että jo huomenna voi jokainen meistä olla hengen ja sielun poistuneisuus ruumiistaas, ja silloin jumalattomalla on peli pelattu, peli ikuisesti hävitty.

        Selef Urge

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempaus tapahtuu lähivuosina ehkä ajankulullisuuveksisuullisuuvessa pijanjenminkin, sen tietää yksin Hän, joka Jumala on. Ajanmerkkilöllisyyksijä on sen verjan paljon, jotta sen huomajaapi että me ollaan sen lähellisyveksilöllisyyvessä. Se jotenkin jännittää, muttei järkyttävällä tavalla vaan siihen kuuluu haikeutta, mutta myös halu päästä pois tulvaisija kauheuksija, sillä pahuus enenee maajilmassa tasaisesti osana laittomuujen salaista vaakutusta, jota riivaajahenketkin vaikuttavat ihmisissä, saatanalle alamaiset pahanlaiset persoonat, henget pirulliset pahuuvessa.

        Ylöstempauksen ajoituksen pääsyy on kristittyjen pakoonpääsy Herran Jeesuksen luakse ja se ajoittuu päänsyynsä paljastamana sen tapahtuvan ennen kuin pahuus nousee uusiin ennennäkemättömyyksiinsä. Tähän on useita jakeita, mutta mennään tällä typistyneisyyvellä tarttuvalla hymyksellisyyvellä tällä kertaa:

        "vanhurskaat otetaan pois näkemästä pahuutta"

        Eli poisotto on ylöstempaus ja pahuuttahan on jo nyt monelle herkälle sielulle kovin kiusaavaa, ja tuo pahuus tuossa viittaa miälestäni antikristukseen, pahaan persoonaan.

        Juhani Laukkonen on rakas ynmärtäväjäinen veljenme ja hän on varma siitä että ylöstenpaus on 2020-luvulla, sillä tämä vuosikymmen on hänen tietämyksellisyytensä mukaan se vuosikymmen joljoinka maan ikä täyttää 6000v. Ja jos tai kun muistanme mitä Jumala sanoo Raamatussa niin vuodet 6000-7000 ovat tuhatvuotisen Jumalan KUNINGASKUNNAN aika päällä maan, joka aikanaan päättyy ...tai oikeastaan kun kaikki alkaa jälleen alusta kun tämä nykyisen luomakuntallisuus kokonaisuuvessaan katoaa, palaa, käärittälöijääns kasaans. Se on muuten sitten ikuisuus edessä kristityillä, joten tulemme tutuiksi keskenämme vuosimiljartijen vierijessä, lähheisiksi veljellisiksi ja sisariksi.

        Vielä voisi lisätä sellaistä , tällaista ja tollaista mutta oon haikeena mun jumalattoman äitini puolesta, juttelin hänen kanssaan tänään ja järkytyin kun ei ole merkkijä hänen uskoontulostaan. No, mä yritin ja muuta ei mun vallassani ole. Vetosin häneen että pyydän tätä yhtä asijaa häneltä vaan että ynmärtäisi Raamatun imoitukset tosiksi siitäkin huolimatta että hänen on vaikea uskoa niitä tosiksi, koska hän ei tunne Jumalaa.

        Onneksi Jumala jeesaa mua etten pakahtu äitein pualest. Toisaalta mua suututtakin kun äitini on tässä asijassa sekä mua kuulematon että henkellisesti kuurosokija, sillä se tarkoittaa ainakin tässä tilanteessa sitä että meillä on eri osoitteet ikuisuuvessa eikä vierailemaankaan varmaan pääse Helvettiin moikkaamaan että kuinkas sulla äiti menee täällä Helvetissä...olisiko kannatanut luottaa muhun enemmän kun pyysin sua miettimään ja uskomaan mua kun sanoin että vain tämän asijan haluja että uskot mua: Jumala on olemassa ja toimimaan uskossa Jeesukseen siltä pohjalta, sofort, sillä ei ole aikaa tuhlattaman ihmisijällisyyjen rajallisessa maanpäällisessa ajassa, jolloin on osattava laskea päivänsä oikein, muistaa että jo huomenna voi jokainen meistä olla hengen ja sielun poistuneisuus ruumiistaas, ja silloin jumalattomalla on peli pelattu, peli ikuisesti hävitty.

        Selef Urge

        Selef Urge

        Miten sinä selität tuon, että Kadotuksen lapsi jo julistautuu Jumalaksi kolmannessa temppelissä ?

        Siis sen mukaan se temppeli pitää ENSIN olla pystyssä.

        Ja siten antikristus on jo vaikuttanut pahuudellaan.

        Ja Jeesus siis tuhoaa TULEMUKSENSA ILMESTYKSELLÄ.

        Eli Paavalin mukaan siis temppeli on pystyssä ja antikristus / kadotuksen lapsi on jo vaikuttanut / toiminut, sillä eihän hän voi kuolemasna jälkeen mitään enää voi tehdä.

        Etkö Selef Urge oikeasti lue, vai etkö ymmärrä lukemaasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä selität tuon, että Kadotuksen lapsi jo julistautuu Jumalaksi kolmannessa temppelissä ?

        Siis sen mukaan se temppeli pitää ENSIN olla pystyssä.

        Ja siten antikristus on jo vaikuttanut pahuudellaan.

        Ja Jeesus siis tuhoaa TULEMUKSENSA ILMESTYKSELLÄ.

        Eli Paavalin mukaan siis temppeli on pystyssä ja antikristus / kadotuksen lapsi on jo vaikuttanut / toiminut, sillä eihän hän voi kuolemasna jälkeen mitään enää voi tehdä.

        Etkö Selef Urge oikeasti lue, vai etkö ymmärrä lukemaasi ?

        Onko sulla ja seinäkellolla jotakin yhtäläisyyttä?

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempaus tapahtuu lähivuosina ehkä ajankulullisuuveksisuullisuuvessa pijanjenminkin, sen tietää yksin Hän, joka Jumala on. Ajanmerkkilöllisyyksijä on sen verjan paljon, jotta sen huomajaapi että me ollaan sen lähellisyveksilöllisyyvessä. Se jotenkin jännittää, muttei järkyttävällä tavalla vaan siihen kuuluu haikeutta, mutta myös halu päästä pois tulvaisija kauheuksija, sillä pahuus enenee maajilmassa tasaisesti osana laittomuujen salaista vaakutusta, jota riivaajahenketkin vaikuttavat ihmisissä, saatanalle alamaiset pahanlaiset persoonat, henget pirulliset pahuuvessa.

        Ylöstempauksen ajoituksen pääsyy on kristittyjen pakoonpääsy Herran Jeesuksen luakse ja se ajoittuu päänsyynsä paljastamana sen tapahtuvan ennen kuin pahuus nousee uusiin ennennäkemättömyyksiinsä. Tähän on useita jakeita, mutta mennään tällä typistyneisyyvellä tarttuvalla hymyksellisyyvellä tällä kertaa:

        "vanhurskaat otetaan pois näkemästä pahuutta"

        Eli poisotto on ylöstempaus ja pahuuttahan on jo nyt monelle herkälle sielulle kovin kiusaavaa, ja tuo pahuus tuossa viittaa miälestäni antikristukseen, pahaan persoonaan.

        Juhani Laukkonen on rakas ynmärtäväjäinen veljenme ja hän on varma siitä että ylöstenpaus on 2020-luvulla, sillä tämä vuosikymmen on hänen tietämyksellisyytensä mukaan se vuosikymmen joljoinka maan ikä täyttää 6000v. Ja jos tai kun muistanme mitä Jumala sanoo Raamatussa niin vuodet 6000-7000 ovat tuhatvuotisen Jumalan KUNINGASKUNNAN aika päällä maan, joka aikanaan päättyy ...tai oikeastaan kun kaikki alkaa jälleen alusta kun tämä nykyisen luomakuntallisuus kokonaisuuvessaan katoaa, palaa, käärittälöijääns kasaans. Se on muuten sitten ikuisuus edessä kristityillä, joten tulemme tutuiksi keskenämme vuosimiljartijen vierijessä, lähheisiksi veljellisiksi ja sisariksi.

        Vielä voisi lisätä sellaistä , tällaista ja tollaista mutta oon haikeena mun jumalattoman äitini puolesta, juttelin hänen kanssaan tänään ja järkytyin kun ei ole merkkijä hänen uskoontulostaan. No, mä yritin ja muuta ei mun vallassani ole. Vetosin häneen että pyydän tätä yhtä asijaa häneltä vaan että ynmärtäisi Raamatun imoitukset tosiksi siitäkin huolimatta että hänen on vaikea uskoa niitä tosiksi, koska hän ei tunne Jumalaa.

        Onneksi Jumala jeesaa mua etten pakahtu äitein pualest. Toisaalta mua suututtakin kun äitini on tässä asijassa sekä mua kuulematon että henkellisesti kuurosokija, sillä se tarkoittaa ainakin tässä tilanteessa sitä että meillä on eri osoitteet ikuisuuvessa eikä vierailemaankaan varmaan pääse Helvettiin moikkaamaan että kuinkas sulla äiti menee täällä Helvetissä...olisiko kannatanut luottaa muhun enemmän kun pyysin sua miettimään ja uskomaan mua kun sanoin että vain tämän asijan haluja että uskot mua: Jumala on olemassa ja toimimaan uskossa Jeesukseen siltä pohjalta, sofort, sillä ei ole aikaa tuhlattaman ihmisijällisyyjen rajallisessa maanpäällisessa ajassa, jolloin on osattava laskea päivänsä oikein, muistaa että jo huomenna voi jokainen meistä olla hengen ja sielun poistuneisuus ruumiistaas, ja silloin jumalattomalla on peli pelattu, peli ikuisesti hävitty.

        Selef Urge

        Selef Urge

        Voi sentään.

        Muuten tuo sinun Raamatun lainauksesi:

        " "vanhurskaat otetaan pois näkemästä pahuutta "

        Mitä siinä ihan oikeasti sanotaan ja mistä puhutaan ?

        Voisitko lukea ihan itse ?

        Jesaja 57

        1 Vanhurskas hukkuu, eikä kukaan pane sitä sydämelleen, hurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä, sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.
        2 Hän menee rauhaan: jotka vakaasti vaeltavat, he saavat levätä kammioissansa.
        3 Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
        4 Kenellä te iloanne pidätte? Kenelle avaatte suunne ammolleen ja kieltä pitkälle pistätte? Ettekö te ole rikoksen lapsia, valheen sikiöitä?
        5 Te, jotka hehkutte himosta tammien varjossa, jokaisen vihreän puun alla, te, jotka teurastatte lapsia laaksoissa, kallionrotkoissa!

        Eiköhän ole kyse vain uskovan ja jumalattoman tavasta lähteä / kuolla ?

        Joten Raanatullista perustelua ei sinulta tullut ollenkaan.

        Äläkä Selef Urge viitsi alkaa lapselliseksi taas kerran.

        Vai onko tälläinen uskovalle sopivaa kirjoittelua ?

        " Onko sulla ja seinäkellolla jotakin yhtäläisyyttä? "

        Kiittääkö Herra sinua tuosta ?

        Kehoittiko Hän sinua noin kirjoittelemaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sentään.

        Muuten tuo sinun Raamatun lainauksesi:

        " "vanhurskaat otetaan pois näkemästä pahuutta "

        Mitä siinä ihan oikeasti sanotaan ja mistä puhutaan ?

        Voisitko lukea ihan itse ?

        Jesaja 57

        1 Vanhurskas hukkuu, eikä kukaan pane sitä sydämelleen, hurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä, sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.
        2 Hän menee rauhaan: jotka vakaasti vaeltavat, he saavat levätä kammioissansa.
        3 Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
        4 Kenellä te iloanne pidätte? Kenelle avaatte suunne ammolleen ja kieltä pitkälle pistätte? Ettekö te ole rikoksen lapsia, valheen sikiöitä?
        5 Te, jotka hehkutte himosta tammien varjossa, jokaisen vihreän puun alla, te, jotka teurastatte lapsia laaksoissa, kallionrotkoissa!

        Eiköhän ole kyse vain uskovan ja jumalattoman tavasta lähteä / kuolla ?

        Joten Raanatullista perustelua ei sinulta tullut ollenkaan.

        Äläkä Selef Urge viitsi alkaa lapselliseksi taas kerran.

        Vai onko tälläinen uskovalle sopivaa kirjoittelua ?

        " Onko sulla ja seinäkellolla jotakin yhtäläisyyttä? "

        Kiittääkö Herra sinua tuosta ?

        Kehoittiko Hän sinua noin kirjoittelemaan ?

        " Eiköhän ole kyse vain uskovan ja jumalattoman tavasta lähteä / kuolla ? "

        Ylöstempjauksesta on kyse.

        Tuo käännös on muuten asijan ynmärtämiseksi isosti puutteellinen laavultaans, sillä se ei avaa näkemään tuossa olevan kuvattavana ylöstenpjauksen, teijän seinäkellollisuutenne.

        Jesajan 57:1-2 kertovat kristittyjen ylötenpjauksesta aivan ilman epäselvyksellisyyven seinäkellotteisuutta, kunhan lukee jotakin alkukielisestä uskollistaijokseksellisempaa käännöstä lukijessa tai jos osaa alkuperäiskielistä lukea, jossa asija on jo pläkkiselvää ylöstenpjauksellisuutta.

        Rauhan kammijot ovat kristityille Jeesuksen kertoman mukaan Taivaallisessa ja niihin ylöstenpauksitetut pääsevät leppeemään.

        Jae 3 kertoo omalla epäselvällisellä tavllaan siitä mitä Jumala tekköö niille pahallisille, jotka jäävät jäljelle pelikentälle, jossa Jumalan suojatit ovat nyt poissa ja alkaa rankat ajat päällä maan.

        Ilmestystojistukseni on sellainen että ylöstenpaus on suuren yjinsotan tuhoisuujen nenän ejestä. Samansuuntaisesti on kertonut oman ilmestysnävyntojistuksensa Juhani Laukkonen, joka on myös hyvin identtinen kuin oma pääni näkykin eli hänen nävyssä ydinpommiohjuksia lentää ilmassa kun ylöstenpaus tapahtuu.

        Minäkin nävyssäni näin ohjuksija taivaalla, mutta oliko joukossa ytinpommejakin , sitä en osaa sanoa, mutta sen osaan sanoa etä näky kertoi Putinin hyäkkäävän Suomeen ja silloin taivas on sakijanaan ohjuksija.

        Minäkin kuljen täällä kysellen ja aina kaikkeen vastaa en vaan vaikenen kun sydän kaipaa, oottaa saton kypsyvän, lapset Herran uutistaa, muuttaa seinäkellollisen ihmisen murtain kahleit maajilman, ymmärtämään Jumalan suuruuven ja oikein Kirjoituksija. Sanoinkuvaaamaton Herran suuruus on. Sanoillaans Hän loi taivahaat ja maan kuvastamaan kunnijaans kauneuttaaans heijastamaan.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Eiköhän ole kyse vain uskovan ja jumalattoman tavasta lähteä / kuolla ? "

        Ylöstempjauksesta on kyse.

        Tuo käännös on muuten asijan ynmärtämiseksi isosti puutteellinen laavultaans, sillä se ei avaa näkemään tuossa olevan kuvattavana ylöstenpjauksen, teijän seinäkellollisuutenne.

        Jesajan 57:1-2 kertovat kristittyjen ylötenpjauksesta aivan ilman epäselvyksellisyyven seinäkellotteisuutta, kunhan lukee jotakin alkukielisestä uskollistaijokseksellisempaa käännöstä lukijessa tai jos osaa alkuperäiskielistä lukea, jossa asija on jo pläkkiselvää ylöstenpjauksellisuutta.

        Rauhan kammijot ovat kristityille Jeesuksen kertoman mukaan Taivaallisessa ja niihin ylöstenpauksitetut pääsevät leppeemään.

        Jae 3 kertoo omalla epäselvällisellä tavllaan siitä mitä Jumala tekköö niille pahallisille, jotka jäävät jäljelle pelikentälle, jossa Jumalan suojatit ovat nyt poissa ja alkaa rankat ajat päällä maan.

        Ilmestystojistukseni on sellainen että ylöstenpaus on suuren yjinsotan tuhoisuujen nenän ejestä. Samansuuntaisesti on kertonut oman ilmestysnävyntojistuksensa Juhani Laukkonen, joka on myös hyvin identtinen kuin oma pääni näkykin eli hänen nävyssä ydinpommiohjuksia lentää ilmassa kun ylöstenpaus tapahtuu.

        Minäkin nävyssäni näin ohjuksija taivaalla, mutta oliko joukossa ytinpommejakin , sitä en osaa sanoa, mutta sen osaan sanoa etä näky kertoi Putinin hyäkkäävän Suomeen ja silloin taivas on sakijanaan ohjuksija.

        Minäkin kuljen täällä kysellen ja aina kaikkeen vastaa en vaan vaikenen kun sydän kaipaa, oottaa saton kypsyvän, lapset Herran uutistaa, muuttaa seinäkellollisen ihmisen murtain kahleit maajilman, ymmärtämään Jumalan suuruuven ja oikein Kirjoituksija. Sanoinkuvaaamaton Herran suuruus on. Sanoillaans Hän loi taivahaat ja maan kuvastamaan kunnijaans kauneuttaaans heijastamaan.

        Selef Urge

        Mihin ihmeeseen sinä oikeasti perustat tälläiset väitteesi ?

        " Jesajan 57:1-2 kertovat kristittyjen ylötenpjauksesta aivan ilman epäselvyksellisyyven seinäkellotteisuutta, kunhan lukee jotakin alkukielisestä uskollistaijokseksellisempaa käännöstä lukijessa tai jos osaa alkuperäiskielistä lukea, jossa asija on jo pläkkiselvää ylöstenpjauksellisuutta. "

        Näytä nyt minullekin se asia !

        Vai etkö kykene siihen, eli olet siten sitten muiden puheiden / opetusten varassa vain ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Eiköhän ole kyse vain uskovan ja jumalattoman tavasta lähteä / kuolla ? "

        Ylöstempjauksesta on kyse.

        Tuo käännös on muuten asijan ynmärtämiseksi isosti puutteellinen laavultaans, sillä se ei avaa näkemään tuossa olevan kuvattavana ylöstenpjauksen, teijän seinäkellollisuutenne.

        Jesajan 57:1-2 kertovat kristittyjen ylötenpjauksesta aivan ilman epäselvyksellisyyven seinäkellotteisuutta, kunhan lukee jotakin alkukielisestä uskollistaijokseksellisempaa käännöstä lukijessa tai jos osaa alkuperäiskielistä lukea, jossa asija on jo pläkkiselvää ylöstenpjauksellisuutta.

        Rauhan kammijot ovat kristityille Jeesuksen kertoman mukaan Taivaallisessa ja niihin ylöstenpauksitetut pääsevät leppeemään.

        Jae 3 kertoo omalla epäselvällisellä tavllaan siitä mitä Jumala tekköö niille pahallisille, jotka jäävät jäljelle pelikentälle, jossa Jumalan suojatit ovat nyt poissa ja alkaa rankat ajat päällä maan.

        Ilmestystojistukseni on sellainen että ylöstenpaus on suuren yjinsotan tuhoisuujen nenän ejestä. Samansuuntaisesti on kertonut oman ilmestysnävyntojistuksensa Juhani Laukkonen, joka on myös hyvin identtinen kuin oma pääni näkykin eli hänen nävyssä ydinpommiohjuksia lentää ilmassa kun ylöstenpaus tapahtuu.

        Minäkin nävyssäni näin ohjuksija taivaalla, mutta oliko joukossa ytinpommejakin , sitä en osaa sanoa, mutta sen osaan sanoa etä näky kertoi Putinin hyäkkäävän Suomeen ja silloin taivas on sakijanaan ohjuksija.

        Minäkin kuljen täällä kysellen ja aina kaikkeen vastaa en vaan vaikenen kun sydän kaipaa, oottaa saton kypsyvän, lapset Herran uutistaa, muuttaa seinäkellollisen ihmisen murtain kahleit maajilman, ymmärtämään Jumalan suuruuven ja oikein Kirjoituksija. Sanoinkuvaaamaton Herran suuruus on. Sanoillaans Hän loi taivahaat ja maan kuvastamaan kunnijaans kauneuttaaans heijastamaan.

        Selef Urge

        Ja Selef Urge itse tutkin jo Biblian ja King James käännökset, eikä sielläkään puhuta mitään lopunajasta tai siitä, että morsiusseurakunta otetaan pois ennen vaivan aikaa.

        Juttusi ovat kyllä nyt pahasti ns. tyhjän päällä, ikävä kyllä.

        Mutta laita nyt vaikka linkkin sen opettajan sivuille, jolta olet oppisi vastaan ottanut.

        Kiitttäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ihmeeseen sinä oikeasti perustat tälläiset väitteesi ?

        " Jesajan 57:1-2 kertovat kristittyjen ylötenpjauksesta aivan ilman epäselvyksellisyyven seinäkellotteisuutta, kunhan lukee jotakin alkukielisestä uskollistaijokseksellisempaa käännöstä lukijessa tai jos osaa alkuperäiskielistä lukea, jossa asija on jo pläkkiselvää ylöstenpjauksellisuutta. "

        Näytä nyt minullekin se asia !

        Vai etkö kykene siihen, eli olet siten sitten muiden puheiden / opetusten varassa vain ?

        " jos osaa alkuperäiskielistä lukea, jossa asija on jo pläkkiselvää ylöstenpjauksellisuutta."

        Luultavasti joltakin Syvännöistä kuulin tämän seppo w:n lataamalta youtubevideolta. Tästä on jo aikaa kulunut, mutta opetus vakuutti minut ja vakuutuin sen olevan rehelisesti alkuperäiskielestä käännettyä.

        Syväntöjen perhekunnassa on usejanpijakin uuvestisyntyneitä kristittyjä, joilla heprejan kieli on äitinkieli tai sellaiseksi verrannollista.
        Niin Syvännöiltä joltakulta sen opetuksen sain jos oikein muistan ja sen yhteydessä käytiin läpi Raamatun alkuperäiskirjoitusta juuri tästä Jesaja 57:n alusta ja hieman muuvaltakin.

        "Mene kansani kammioihisi ja lymyä hetki näissä kammioissa"

        Tuo tarkoittaa tämän ajan kristittyjä jotka ylöstenpjaistan Jeesuksen kristityille valmistamaan huoneisiin, jotka ovat siellä minne Jeesus ilmoitti menevänsä valmistamaan kristityille sijaa, eli rakentamaan ne asuinkammiot. Mikä on kaikkein paras lymypaikka lymytä hetki eli n.7 ajanjaksoitellisuus kaukana maan päältä.

        On mahtolista sekin että olen kuulut asijasta myösPekka Sartolaltakin. Hänellä lienee myös kiinnotusta tutkija Kirjoituksija alkeperäiskieliilä ja törmää alkuperäiskääntöisiin Kirjoituksiin lukuisten juutalaisten ihmiskontaktijensakin puolesta.

        Vitejo materijaali on Seppo W:llä aika laaja, mutta voit etsijä Syväntöjen antamaa Raamattuopetusta tai kenties joku tänne kirjoittajista voi ohjata asijassa enemmän tietolähteeseen kiinni, mutta edelleenkin:

        "jos osaa alkuperäiskielistä lukea, jossa asija on jo pläkkiselvää ylöstenpjauksellisuutta."

        Heitän nyt lonkalta yhden linkin, jossa tarkennusta kaipaamasi tieto on ehkä sanottuna:

        https://www.youtube.com/watch?v=2ypOJpfpgFc&list=TLPQMTgxMDIwMjOk7xrBUBAeaA&index=4

        Sepoltakin voit koittaa kysyä asijaa youtubeviestiketjussa.

        Lihaksoituneena,

        Selef Urge


    • Anonyymi

      https://baptisti.fi/opetus/uusi-taivas-ja-maa/
      1) Tänä päivänä taivas on niiden uskovien asuinpaikka, jotka kuolevat nykyisessä maailmassa ja liittyvät välittömästi Jumalan yhteyteen paikassa, jota Paavali kutsui taivaaksi. He odottavat ruumiin ylösnousemusta yhdessä maanpäällisen seurakunnan kanssa ”todistajien (marttyyrien) pilvi on ympärillämme” (Hepr.12).

      2) Uusi taivas ja maa on paikka, jossa kerran asuvat kaikki lunastetut fyysisesti uudessa ylösnousemusruumiissa, kun Jumala on suorittanut pelastustyönsä loppuun.

      • Anonyymi

        Jeesus HERÄTTÄÄ omansa kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus HERÄTTÄÄ omansa kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---

        Adventisti, olet valhetta ääriäsiä myöten täynnä! Olet silkkaa pahuutta! Olet isäsi pahuuden kuva ja olet isäsi pimeyden ruhtinaan kaltainen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      423
      2954
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2276
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      348
      1976
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1893
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1747
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1140
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe