miten aivoissa havaitaan pyhä henki

eihenkiäole

Pitäisi myös havaita sen poistuminen, pitäisi kysyä psykologilta, eikö.
Minä en voi havaita henkeä, koska minä pidän vastausta aivojen prosessointina.

14

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Absolutisti

      Jos se käy siellä sillon, kun promillet tippuu nollaan?

      • Absolutisti

        Niin ja siis ainoastaan epäily, kun sillon on hieman omituinen olo.
        Tiärä häntä kuis toristas...


    • avemariaa

      niin ÄITEET synnintuskissaan SYNNYTTÄÄkö?syntistä on NAISEN osa!!ku MIEHET laukasee ÖMAN syntisä NAISEEN!!voe JEESUS kautta KATOLILAINEN .ken ELÄÄ hän NÄKEE.

    • Eikiitosjeesus

      Kyllä se havaitaan kuvauksissa. Uskonnollinen kiihotus vastaa aivotoiminnassa täysin seksuaalista kiihotusta . Molemmat saa aikaan itsesuggestiolla - ei tarvita partneria tai jumalaa. Rukoilu on siis runkkausta.

      • lemposoikoo

        Vahva Henki paljastuu puhalluskokeessa. Pyhähenki hurmostilasta.


      • Anonyymi

    • Joo jos on pyhä henki, joka on SE MIELEEN VAIKUTTAVA VOIMA, josta eräin paikoin raamattua puhutaan niin luulisin, että se näkyy juuri siten, että välillä se vaikuttaa ja on päällä kuin valo olisi sytytetty huoneeseen, mutta välillä se on pois päältä ja vaikuttamasta ikään kuin valo olisi sammutettu huoneesta. Tämä on yksi keino havaita asia.
      Jos esim. saat selitystä raamatun sanaan jonka luet on se päällä, mutta joskus taas se estää sinua lukemasta raamattua tms. ja on pois päältä.

      En oikein ymmärrä miksi se poistuisi, jonka Jeshua sanoi olevan ikuinen kumppani, vaan mieluummin katson, että tuo poistuminen on kuin valon sammumista ja saapuminen kuin valon syttymistä aivoissa.

      • mietippäsitä

        Jos ei juo kahvia niin päätä rupeaa särkemään.
        Milloin valo syttyy ja milloin sammuu, voiko sitä itse ohjailla.
        Vai toimiiko se kuin katumus, vasta teon jälkeen.


      • mietippäsitä kirjoitti:

        Jos ei juo kahvia niin päätä rupeaa särkemään.
        Milloin valo syttyy ja milloin sammuu, voiko sitä itse ohjailla.
        Vai toimiiko se kuin katumus, vasta teon jälkeen.

        Yleensä valo on päällä silloin kun tahtoo tehdä työtä jonkin asian suhteen paljon. Voi olla, että olen väärässä tuon valon sammumisen suhteen. Sitä ei ehkä aiheutakaan itse Pyhä Henki, vaan on olemassa Tiituksen kirjeen mukaan kolme vähän sitä pienempää henkeä: Rakkauden, rohkeuden ja terveen harkinnan henki. Nuo kolme ovat omalla tavallaan hieman sekasortoa aiheuttavia henkiä ja tahtovat paljon kontrolloida tekemisiäsi. Esim. terve harkinta pakottaa joskus olemaan tekemättä jotakin.

        Ei pyhä henki poistu milloinkaan, mutta se saattaa olla jaettu niin, että se toimii yksi ja sama henki useamman eri tahon kanssa yhteistyössä. Se voi siis sinun kehosi lisäksi vaikuttaa ehkä useisiin muihinkin kehoihin. Olihan 12 apostolinkin tuli jakaantunut kahteentoista tulenkielekkeeseen. Itselleni pyhä henki sanoi tullesssaan aikovansa kohottaa hieman kultuuuria Suomessa ja olevansa PALJON SEN TÄHDEN IKÄÄN KUIN POISSA MINUSTA JA JAETTUNA MUIDEN OSAKSI.


      • Iphone-läpsyt
        alfa123om kirjoitti:

        Yleensä valo on päällä silloin kun tahtoo tehdä työtä jonkin asian suhteen paljon. Voi olla, että olen väärässä tuon valon sammumisen suhteen. Sitä ei ehkä aiheutakaan itse Pyhä Henki, vaan on olemassa Tiituksen kirjeen mukaan kolme vähän sitä pienempää henkeä: Rakkauden, rohkeuden ja terveen harkinnan henki. Nuo kolme ovat omalla tavallaan hieman sekasortoa aiheuttavia henkiä ja tahtovat paljon kontrolloida tekemisiäsi. Esim. terve harkinta pakottaa joskus olemaan tekemättä jotakin.

        Ei pyhä henki poistu milloinkaan, mutta se saattaa olla jaettu niin, että se toimii yksi ja sama henki useamman eri tahon kanssa yhteistyössä. Se voi siis sinun kehosi lisäksi vaikuttaa ehkä useisiin muihinkin kehoihin. Olihan 12 apostolinkin tuli jakaantunut kahteentoista tulenkielekkeeseen. Itselleni pyhä henki sanoi tullesssaan aikovansa kohottaa hieman kultuuuria Suomessa ja olevansa PALJON SEN TÄHDEN IKÄÄN KUIN POISSA MINUSTA JA JAETTUNA MUIDEN OSAKSI.

        Eli se on intohimoa, mutta harkinta toppuuttelee.
        Oliko lesta sipilä pyhän hengen vaikutuksen alaisena, kun kutsui maailman asuntoonsa
        netissä. Viesti kiiri ja saavutti seikkailumieliset.


      • En osaa sanoa? Ja noi mun edelliset viestitkin oli mutu-viestejä. Musta tuntuu, että uskonnon noudattaminen voi useinkin johtaa epärationaalisiin toimiin. Itselläni tapahtui 2013 sellainen kun mulla oli kuolema lähellä liippaamassa niin Profeetta Jeremia ja Apostoli Paavali kehottivat laittamaan kaikki peliin mistään häpeän tunteesta mitään välittämättä. Rupesin rohkeasti puhumaan hassuja asioita kuten, että olen YLIJUMALA. Yms. Yritin järkyttää tahallani ihmisiä, mutta he tuntuivat aavistavan, että taipumus puhua rohkeasti höpöjä ei ollut vakavasti otettavaa. Tarkoitan, että mun mielestäni Jeesus ja Pyhä Henki ovat usein alisteissa asemassa ja kun ihminen noudattaa sanaa niin ne vain myötäilevät eivätkä puutu asiaan millään tavalla. Jeesus sanoi itsekin: Mitä tahansa te pyydätte sen minä teen. JOHDATUS on tullut Koraaniin tutustumisen kautta elämääni enemmän kuin pyhä henki. Aina en tiedä onko kyseessä JOHDATUS vai PYHÄ HENKI, joka ilmaiseen tiedon ja viisauden. Itse en palvo pyhää henkeä Jumalana, VAAN SE ON AUTTAJA JA PUOLUSTAJA, MUISTUTTAJA. etc. Ylipäänsä Johdatus on johtanut minut viime päivinä ajattelemaan, että myös henki on tulevaisuuden ihmisen luomus. Islamhan on jo ainakin yli sata vuotta julistanut kykenevänsä tekemään sieluja ikään kuin liukuhihnalta. En pidä henkeä millään tavalla Jumalana, vaan ennemmin nykyisin katson, että se on tulevaisuuden ihmiskunnan luomuksia.


      • minäenusko
        alfa123om kirjoitti:

        En osaa sanoa? Ja noi mun edelliset viestitkin oli mutu-viestejä. Musta tuntuu, että uskonnon noudattaminen voi useinkin johtaa epärationaalisiin toimiin. Itselläni tapahtui 2013 sellainen kun mulla oli kuolema lähellä liippaamassa niin Profeetta Jeremia ja Apostoli Paavali kehottivat laittamaan kaikki peliin mistään häpeän tunteesta mitään välittämättä. Rupesin rohkeasti puhumaan hassuja asioita kuten, että olen YLIJUMALA. Yms. Yritin järkyttää tahallani ihmisiä, mutta he tuntuivat aavistavan, että taipumus puhua rohkeasti höpöjä ei ollut vakavasti otettavaa. Tarkoitan, että mun mielestäni Jeesus ja Pyhä Henki ovat usein alisteissa asemassa ja kun ihminen noudattaa sanaa niin ne vain myötäilevät eivätkä puutu asiaan millään tavalla. Jeesus sanoi itsekin: Mitä tahansa te pyydätte sen minä teen. JOHDATUS on tullut Koraaniin tutustumisen kautta elämääni enemmän kuin pyhä henki. Aina en tiedä onko kyseessä JOHDATUS vai PYHÄ HENKI, joka ilmaiseen tiedon ja viisauden. Itse en palvo pyhää henkeä Jumalana, VAAN SE ON AUTTAJA JA PUOLUSTAJA, MUISTUTTAJA. etc. Ylipäänsä Johdatus on johtanut minut viime päivinä ajattelemaan, että myös henki on tulevaisuuden ihmisen luomus. Islamhan on jo ainakin yli sata vuotta julistanut kykenevänsä tekemään sieluja ikään kuin liukuhihnalta. En pidä henkeä millään tavalla Jumalana, vaan ennemmin nykyisin katson, että se on tulevaisuuden ihmiskunnan luomuksia.

        Mikäs tämän kuoleman esti 2013 nyt on 2019.
        Olen minäkin molemmat lukenut, mutta en ole niistä mitään löytänyt.


      • Erään raamatun käännöksen perusteella voi päätellä, että ne jotka kykenevät ihmetekoihin ja joissa Pyhä Henki on muutakin kuin pelkkä muistuttaja omaavat myös Pyhän Hengen ohella Jumalan Hengen. Pyhä Henki Jumalan Henki on voimapari ja Jumalan Henki voi antaa pyhään henkeen voimallisuustta. Galatalaiskirjeen mukaan muistaakseni Jumalan hengen hedelmiä mielessä ja aivoissa ovat mm. Pitkämielisyys, rakkaus, rauha, ilo ja muu sellainen. Itselläni ei ole Jumalan henkeä, joten pyhä henki on lähinnä muistuttaja ja puolustaja.

        Mun mielestäni teillä on selvästi suurempi älykkyys kuin mulla ja puhun edelleen pitkälle mutua.
        Kirjoituksestanne huomaa kyllä, että lukeminen on vaikuttanut älykkyytenne ohella positiivisesti teihin. Aistin melkoisesti Jumalan pelkoa, joka on viisauden alku. Voihan olla, että teissä on itsessänne pyhä henki, joka on Jumalan pelon henki tai muu sellainen????

        Jumalan hengen hedelmät ovat selkeämmin näkyvissä aivoissa ja elämässä kuin pyhän hengen vaikutus luulen mä ja musta tuntuu? Mutta tietoa puuttuu.

        On olemassa Pyhä henki, joka on totuuden henki. Seitsemän pyhää henkeä. Kolme pienempää pyhää henkeä. Jumalan Henki ja Herran henki. Jne. Kaikki nuo toimivat eri tavalla.

        Tuo tunne että pian kuolen, joka tuli vuonna 2013 oli vain tunne, joka annettiin aivoihini eli se oli profetia tai ennakointi. Mulla oli ennen sitä sydänvammoja sekä ihosyöpä, joka leikattiin pois.
        Kaikenlaisia profetioita kuulee välillä. Mikä on estänyt kuolemani, jota monet toivovat, on ehkä vuoden 2011 syyskuussa alkaneet merkit Imaami Mahdin tulemuksesta. Hän silloin tahtoi vakuttaa mun elävän vielä jonkin aikaa ja eräällä tavalla on mulla myös tunne, että olen kokenut suojelua hänen taholtaan. Mutta varma en voi olla.

        Jos et uskokaan, että henkiä on olemassa niin Raamatussa lukee myös kaksi ristiriitaista lausumaa: Jeesus sanoi MAAILMA EI VOI HENKEÄ SAADA JA PROFEETTA JOEL SANOI MINÄ VUODATAN HENKEÄNI KAIKEN LIHAN YLLE. Koraanissa puolestaan lukee: Uskonnossa ei ole mitään pakkoa. Henki ei ole maailman suurin asia, vaikka Jeesus sanoi Liha ei mitään hyödytä . Henki on se joka eläväksi tekee. Sillä apokryfinen Kuningas Salomonin viisaus mielestäni pitää myös erään tulkintani mukaan Henkeä lihan luomuksena. Kumpi oli ennen henki vai liha ja onko ihmisen jonakin päivänä kaukana tulevaisuudessa mahdollisuus itse luoda henkiä ja tehdä niitä??? Saattaa olla niin, että ihminen tulevaisuudessa kykenee itse luomaan henkiä.


      • evoluutioluo
        alfa123om kirjoitti:

        Erään raamatun käännöksen perusteella voi päätellä, että ne jotka kykenevät ihmetekoihin ja joissa Pyhä Henki on muutakin kuin pelkkä muistuttaja omaavat myös Pyhän Hengen ohella Jumalan Hengen. Pyhä Henki Jumalan Henki on voimapari ja Jumalan Henki voi antaa pyhään henkeen voimallisuustta. Galatalaiskirjeen mukaan muistaakseni Jumalan hengen hedelmiä mielessä ja aivoissa ovat mm. Pitkämielisyys, rakkaus, rauha, ilo ja muu sellainen. Itselläni ei ole Jumalan henkeä, joten pyhä henki on lähinnä muistuttaja ja puolustaja.

        Mun mielestäni teillä on selvästi suurempi älykkyys kuin mulla ja puhun edelleen pitkälle mutua.
        Kirjoituksestanne huomaa kyllä, että lukeminen on vaikuttanut älykkyytenne ohella positiivisesti teihin. Aistin melkoisesti Jumalan pelkoa, joka on viisauden alku. Voihan olla, että teissä on itsessänne pyhä henki, joka on Jumalan pelon henki tai muu sellainen????

        Jumalan hengen hedelmät ovat selkeämmin näkyvissä aivoissa ja elämässä kuin pyhän hengen vaikutus luulen mä ja musta tuntuu? Mutta tietoa puuttuu.

        On olemassa Pyhä henki, joka on totuuden henki. Seitsemän pyhää henkeä. Kolme pienempää pyhää henkeä. Jumalan Henki ja Herran henki. Jne. Kaikki nuo toimivat eri tavalla.

        Tuo tunne että pian kuolen, joka tuli vuonna 2013 oli vain tunne, joka annettiin aivoihini eli se oli profetia tai ennakointi. Mulla oli ennen sitä sydänvammoja sekä ihosyöpä, joka leikattiin pois.
        Kaikenlaisia profetioita kuulee välillä. Mikä on estänyt kuolemani, jota monet toivovat, on ehkä vuoden 2011 syyskuussa alkaneet merkit Imaami Mahdin tulemuksesta. Hän silloin tahtoi vakuttaa mun elävän vielä jonkin aikaa ja eräällä tavalla on mulla myös tunne, että olen kokenut suojelua hänen taholtaan. Mutta varma en voi olla.

        Jos et uskokaan, että henkiä on olemassa niin Raamatussa lukee myös kaksi ristiriitaista lausumaa: Jeesus sanoi MAAILMA EI VOI HENKEÄ SAADA JA PROFEETTA JOEL SANOI MINÄ VUODATAN HENKEÄNI KAIKEN LIHAN YLLE. Koraanissa puolestaan lukee: Uskonnossa ei ole mitään pakkoa. Henki ei ole maailman suurin asia, vaikka Jeesus sanoi Liha ei mitään hyödytä . Henki on se joka eläväksi tekee. Sillä apokryfinen Kuningas Salomonin viisaus mielestäni pitää myös erään tulkintani mukaan Henkeä lihan luomuksena. Kumpi oli ennen henki vai liha ja onko ihmisen jonakin päivänä kaukana tulevaisuudessa mahdollisuus itse luoda henkiä ja tehdä niitä??? Saattaa olla niin, että ihminen tulevaisuudessa kykenee itse luomaan henkiä.

        Ateistilla ei voi olla jumalan pelkoa, koska jumalaa ei ole.
        Henki tulevaisuudessa on todellisuutta, mutta se on vain uskovaisten käsitys tekoälystä.
        Ihmiset mieluummin valitsevat tekoälyn ihmisen sijasta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe