Hebrealaiskirje 10;26
Kuinka tuo raamatun kohta täytyisi ymmärtää?
Siinähän sanotaan.että jos on tullut tuntemaan totuuden ja sen jälkeen lankeaa tietoisesti tekemään syntiä..niin ei ole enää uhria sovittamaan syntiä..
Eikö auta katuminen..eikö synnin tunnustaminen?
Ihminenhän lankeaa uskoon tultuaan.kuka mihinkin..vaikka tietää toduuden ja tietää tekevänsä syntiä Jumalaa ja itseään vastaan.
Tuo teksti on niin lopullinen ja hirvittävä tuomio.että tuntuu omallakohdallani.että kaikki on sitten ohi ja armo menetetty lopullisesti..kun usein lankeaa helmasynteihin.
Kertokaa onko tuohon vastausta..
Eikä Jeesuksen uhri riitä langenneelle viheliäiselle kurjalle ?
Tahallinen synti?
19
1919
Vastaukset
- Jobinpostia
4Moos.15:30 Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai muukalainen, pilkkaa Herraa, ja hänet hävitettäköön kansastansa.
- voihyvänenaika
Olet näköjään noussut ylös koska siinä edelleen kirjoitat !
- näinsemeneetämäasia
Kuules aloittaja, siinä on kyse uskon kokonaan hylkäämisestä, ei omenan näpistyksestä ja sen jälkeisestä katumuksesta ja synnin hylkäämisestä!
- Kirjakääröt
Room.14:23 Biblia (1776) Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskossa ole, se on synti.
- kamalaaaa
Kirjakääröt, sinä leikit edelleen uskovaa, vaikket koskaan ole astunut sisälle Jumlan valtakuntaan. Sinä olet tämän maailman jumalan palvelija.
Juuri niin sinun vouhkaamasi laki ja toora ja laittomuus on syntiä. Sinulla ei ole uskoa, elät synnissä. "sillä kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä".
Kuinka kauan meinaat leikkiä uskovaa???? - jwweeee
Suomalainen Raamattu on harhaanjohtava, kun se puhuu synnistä. ALKUTEKSTISSÄ SYNNISTÄ PUHUTAAN KOLMEN TAI JOPA ERÄIDEN ASIATUNTIJOIDEN MUKAAN VIIDESTÄ ERI SYNNIN MUODOSTA. RIKE, RIKOS JA KAPINA, NÄMÄ OVAT KAIKKI KÄÄNNETTY SUOMALAISEEN RAAMATTUUN SYNNIKSI. Olisi aina otetttava selvää, mistä alkuperäinen Raamattu oikeasti puhuu.
- kamalaaaa
Tooravouhkaaja joka johtaa harhaan, ei suomalainen Raamattu.
- Syntinen
Uskon siihen että nyt on mentävä vessaan. Myöhempään!
- Apu.Herralta
Tämä asia vei minut hulluuden partaalle. Mutta sitten sain ymmärtää armon. Tulin uskoon. Minut kastettiin. Nyt olen jo monet vuodet ollut terve ja seurakunnassa vaikka en kuulu sinne.
Löysin avun tän sivun kautta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com- weijolaiset
Hienoa, että olet löytänyt pelastuksen !
Mutta Weijo vain opettaa väärin juuri tuossa kaste asiassa, ikävä kyllä !
Vesikaste ei pelasta ketään, eikä Jeesus lähettänyt pakanoiden apostolia Paavalia vedellä kastamaan !
1. Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Eli ihan kuten Paavali tuossa todistaa, niin Weijo siis mitätöi vesikaste oppinsa kautta ja vuoksi sitä Kristuksen TÄYTETTYÄ ja TÄYDELLISTÄ Ristin työtä !
Eli Kristus ei riitäkkään pelastukseen vaan tarvitaan lihan teko, sen "epätäydellisen" Ristintyön paikkaamiseksi ja täydelliseksi tekemiseksi !
Weijo itse asiassa on siirtänyt oppinsa kautta pelastuksen vesikasteeseen !
Siis jos uskova sanoo, että ilman vesikastetta ei pelastu, niin silloin siis vaesikaste pelastaa eikä Jeesuksen suorittama Hengellä kastaminen eli uudestisyntyminen !
Silloin ei olekkaan Pyhä Henki sinettinä ja pelastuksemme vakuutena, vaan vesikaste siis !
Ef. 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Eli uusi luomus on se, joka on tärkeää:
2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Gal. 6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus. - Puustapudonnut
Älä luota ihmisiin koskaan. Jumalan sana on luotettava, hedelmistään puu tunnetaan,
- puurot.ja.vellit
Tuo Raamatunkohta kyllä selviää, jos vain tuntee Sanaa hieman laajemmin.
Jos tuonkin Raamatunkohdan viitsii lukea kokonaan, eikä vain pätkää, niin sitäkin kautta alkaa se avautumaan, joten:
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
Nostetaan nyt ne avainjakeet, jotka kertovat asiaa syvemmin tähän:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
Kyse on siis totaalisesta uskosta luopumisesta !!!
Hebr 6 kertoo asiasta myös:
Heprealaiskirje 6
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Eli kyse on TOTAALISESTA USKOSTA LUOPUMUKSESTA siis !
Ei ole kyse siitä, että me kompuroimme ja lankeamme synteihin heikkouttamme ja rikkinäisyyttämme, siis Jeesus itse sanoi Pietarille näin:
Matteus 18
21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
Luukas 17
3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
Moni siis voisi tulkita nuo niin, että tuo uskonveli siis tahallaan sitä tekee, eikö totta ?
Mutta mitä siis Jeesus sanoikaan ?
Kuka jaksaa laskea niitä syntejä 70 x 7 eli 490 asti ?
Joten KATUVA saa anteeksi lupauksen mukaan:
1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Siis synnit TUNNUSTAVA ja niitä KATUVA saa anteeksi, mutta katumaton taas on tiensä jo valinnut:
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
!!!
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
!!!- katsellaan.mietitään
Totta toinenpuoli.
Kannattaa myös pohtia "tahallisuutta" lisää siten, ettei vain tahallisuudessa nyt mennä vapauden nimissä ihan metsään.
Mehän muistamme raamatun opista ja ohjeesta, että Mestari Uudenliiton opetuksessa "kiristi" hieman vapautemme ruuvia, jossa voidaan liikaa armon nojapuihin nojaten löysätä lihallemme narua.
Ja narunlöysäämisessä puhua, että kun se liha on heikko, pyydellään anteeksi ja anteeksi ja se lopsitaan aina olkapäälle anteeksi ja se uskovaisuus näyttäytyy sillä näköalakentällä.
Tuossa kun äidinpuoli on tuota Lestadiolaisuutta, kuullaan esikoisissa ainakin sitä, että puhuja ja kuulija pyytelevät anteeksi tekojaan ja niitähän anneskellaan, kuten kirjoittelet tekstiisi avoimeksi tieksi. Eikös vain?
Eli seurakunnan sisällä ehkä tuo loputon anteeksianto on ikäänkuin saanut näkyvän alueen, johon ilmeisesti Jeesus puuttui. Jos silmäsi viettelee, eli katsoo kieroon - syntiin nähden suosii sitä. Repäise sellainen silmä pois, tai käsi ja siinä oli oma neuvo - katkaise kätesi.
No, maailmannahkurit sitten vääntävät sen vikaan ja muotojumalisuuden harhassakin joku voi ajatella, että revitään silmät ja katkaistaan käsi syntiseltä.
Ei se niin mene - vaan Jeesuksen, tuon lainsäätäjän oppi ja opetus on henkilökohtainen.
Eli kun sinulla on nuo "lihasi" heikkoudet. Katkaise se tie kertakaikkiaan, sillä Herra heittä helvetin tuleen tuon pelin pitäjät.
Siitähän on kyse. Suomeksi, meidän uskontie on todella kaita tie. Ja nykymaailma on kaikki tänne tietä, tämä voi tehdä uskovaisuudesta vaikeata. Pitäisi se määrätty vapaus antaa vaellukseen. Eli se maailman henki.
Ja tämä on nähtävissä. Jo uskomattomien huulilla on pilkkaamista, ei siitä, että on uskossa, vaan siitä, millaiseksi se usko on muodostunut.
Syntiä tehdään uskomattomiakohtaan hartiavoimilla ja sitä ei kysellä anteeksi suoraan, kun se ei ole se "veli", vaan lopsitaan siellä seurakunnassa anteeksiantoa ja elämä jatkuu entisellään täällä maailmassa. "Eli liikutaan väärän armon ja väärien välimiesten edessä ja saadaan "luulo" anteeksiantojen harhalevossa, joita Herra ei tunne"!
Tätä meidän pitää varoa ja ojentautua koko uskonelämän alueella, niin maailman edessä, kuin Jumalanhuoneessa. Usko on nähtävä teoissakin, olkoon se savottavillen kaverina, tai kirkon pyhäpaavon vieressä.
Ja jopa seurakunnassakin se anteeksianto täytyy käydä -sopimassa- veljen luona ja kun siinä on anteeksisaatu - vasta senjälkeen Herran pöytään.
Näin sanovat kirjoitukset.
Eli uskovaisuus ei saa olla ulkoista, vaan se pitää olla sisäistä.
Jumalanmielen samanmielisyys sydämessä, omassa sydämessä ja siitä vastaa kukin omalla kohdalla, sekä siellä rukouskammiossa.
Rukouskammiossa ollaan todellisen "Välimiehen" edessä ja sitä anteeksiantoa on kysyttävä sieltä käsin, ja siinä ratkaistaan, onko tätä uskoa olemassa.
Teenkö Herran neuvon mukaan ja ohjeen silmilläni, kun puhutaan "mies- miehelle." vertauskuvallisesti sanottuna. Onko Hänen ristinsä ja minun samanhenkinen.
Sanooko ryövärimme totta Mestarille, että Muista minua!
Se anteeksiannon perääminen ja seitsemänkymmentä kertaa seitsemän päivässä on laaja näköalainen, jossa seurakunnassa saisi olla terve opetus.
Voihan siinä olla veli - joka on saanut anteeksi suuret velkansa, mutta vähempiarvoistaan alkaa penämään saatavistaan, jopa vie vertauskuvallisesti oikeuteen. ts. vaikkapa seurakunnalle tiedoksi. Eikä puhutakaan rakkauden anteeksiannosta. Tällaiselle Kuningas - siis Jeesushan on tuleva Kuningas - että perun anteeksiantoni tuolle kylmäkallelle ja tilitän kaikki häneltä, eli se anteeksiannettukin tulee takaisin velaksi, kun Veri ei voinut sydänasenteen tähden poistaakaan asioita, vanha-aadam jäi elämään tänne.
Nämä on laajoja kysymyksiä ja alueita, johon loppupäätelmä on se, että tie on kaita ja mikä sen kaituuden tekee - on Jumalan Valtakunta, mitä se pitäisi olla jo nyt olemassa.
Jumalantahto - ja laki.
Lain kauttahan me opimme ymmärtämään, mitä se synti on. Tavallaan laki herättää synnin, ts. tietoisuutemme, että tämä on väärin ja mikä kaivertaa tekoihimme.
Mutta, näemme myös armon.
Tulemme lain ohjaamana syntisenä armonistuimen eteen ja toteamme. "Olen tehnyt syntiä [laittomuutta] Sinua ja Herra Jumalaani vastaan. Olen nähnyt tahtosi kautta vikaisuuten. Herra, anna anteeksi jne. "! Ja muistamme Jeesuksen opin sen syntisen naisen luona - armahtajana. Niin monta miestä sinulla on ollut, eikä tämä viimeinenkään ole ..jne. Sitten tulee neuvo matkalle... "Mene, >mutta älä enää< syntiä tee"!
ts. pitää katkaista siteen väärään. Ja kun matka on vapaudessa, niin ei enää -tehdä- syntiä. Se on valinta ja valinta on tehtävä. Ja tähän annetaan Pyhä Henki voimaksi.
ts. pelastus on Jumalantyö meissä.
Eiköhän tuossa ollut Sanan neuvoa ja käyntitarvetta rukouskammioon.
Anteeksianto - elämä - Voima jne. kaikki on Jumalantyötä.
Lihassa jatko, se taas on Jeesuksen naulaamista ristille edelleen.
Se ei niin kiinnosta, kun on ollut Pyhän Hengen opetettavana, Hän on kirkastanut tuon ristin ja sijaisuhrin välisen jännitteen.
- jumala-kanssamme
Onhan näitä asioita tullut pohdittua viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana.
Raamattun puhuu jonkun verran anteeksisaamattomasta Pyhän Hengen pilkasta.
Mutta, ...
Meidän tulee ottaa huomioon asiayhteys, ei vain yksi tai kaksi jaetta, joiden varaan lasketaan oppi anteeksiantamattomasta synnistä. Siksi lue aina asiayhteys laajemmin.
Matt 12:30-37 Tässä Jeesus puhuu ensin Hänen vastustajistaan (jae 30). Kysyn sinulta: Oletko Jeesuksen vastustaja? Et ole! Hajotatko Jumalan laumaa tahallisesti? Et hajota! Siinä tapauksessa Jeesus ei puhukaan tässä sinusta. Heti tämän jälkeen Jeesus siirtyy puhumaan hyvistä ihmisistä ja pahoista ihmisistä ja heidän hedelmistään. "Kyykäärmeen sikiöt" ovat pahat ihmiset, jotka eivät käänny, eivät tee parannusta, eivätkä usko Jeesukseen. Siksi he eivät saa anteeksi syntiään.
Mikä siis on sinun hedelmäsi tänä päivänä? Onko se Jumalan ja Jeesuksen tahallista vastustamista? Oletko tehnyt "puun hyväksi" kääntymällä Jeesuksen puoleen etsien Hänen armoaan uskossa Häneen? Et siis ole paha kyykäärmeen sikiöihminen joka sulkee silmänsä ja korvansa Jeesukselta Kristukselta ja pysyy synnissään (Matt 13:15). Silloin Jeesuksen Sanat anteeksi antamattomasta synnistä eivät koske sinua. Mutta nämä Sanat koskevat sinua: "Sanoistasi: "Jeesus, anna anteeksi syntini", sinut julistetaan vanhurskaaksi. "Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" (Room 10:13).
Heb 6:1-12 Tämän koko asiayhteyden ydin on Sanoissa: ""Näin me teemme, jos vain Jumala sallii" Ja: "Se taas, joka TUOTTAA orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton." Sekä tämä: "Mutta teistä, rakkaat, me uskomme sitä, mikä on parempaa ja mikä kuuluu pelastukseen, vaikka puhummekin näin." Ja myös loppujakeet: Toivomme hartaasti, että kukin teistä osoittaa samaa intoa ja säilyttää toivon täyden varmuuden loppuun asti, ettette veltostuisi (uskon luottamuksessa) vaan seuraisitte niitä, jotka uskon ja kärsivällisyyden kautta perivät sen, mikä on luvattu.
Heb 10:26-39 Tässä taas huomioitavat Sanat ovat seuraavat: Jos me TAHALLAMME JATKAMME synnin tekemistä ilman parannusta ja uskoa Jeesukseen. Ja tämä: Tuomion odotus ja tulen kiivaus syö VASTUSTAJAT. Älkää siis heittäkö pois rohkeuttanne, jonka palkka on suuri, sillä te tarvitsette kestävyyttä, että täyttäisitte Jumalan tahdon ja saisitte sen, mikä on luvattu. Minun vanhurskaani on ELÄVÄ USKOSTA. Mutta jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielly häneen. Me kuitenkaan emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois ja joutuvat kadotukseen, vaan niitä, jotka USKOVAT SIELUNSA PELASTUKSEKSI.
Näissä jakeissa suljetaan kadotustuomion alaisuudesta pois jokainen, joka uskoo Jeesukseen, kääntyy pois synnistä ja tunnustaa syntinsä Jeesukselle Kristukselle. Me uskomme sielumme pelastukseksi ja me saavutamme sielumme pelastuksen.
Lue asiayhteyden vuoksi myös Heb 11:1-19. Huomaa, että alkuperäisissä Kirjoituksissa ei ollut jakoja lukuihin, niin kuin meidän Raamatuissa on. Nähdäkseni 11. luku liittyy tähän aiheeseen jatkaen uskon merkityksestä pelastukseen ja jumalasuhteeseen. Yleensä Heb 11. luvusta puhutaan opetettaessa uskon teoista. Mutta ensimmäinen ja suurin ja tärkein uskon teko on pelastava usko Jeesukseen. Eihän kukaan voi tehdä uskon tekoja, ellei hän ensin usko sielunsa pelastukseksi. "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Ehkä avainjakeet ovat jakeet 6 ja 19. Lue ja mieti. Emme vetäydy pois uskosta ja luottamuksesta Jumalaan.
Lisää aiheesta https://www.jumala-kanssamme.se/439645359 - anonyymi_jYn
Milloin aloitatte mestaukset hellareiden parkkipaikalla?
Ihan samaan syyllistyi jo verbaalisesti mikä luulet olevasi muita parempi? - lupausten_perillinen
"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä". Koskee ja käsittelee uskosta osatonta. Sillä jokainen joka tulee ahtaan portin luo, on Jumalan kutsuma ja vetämä. "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä."
Jumalan Pyhä Henki tekee työtä jo ennen uskoon tuloa: Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Ahtaan portin edessä osa kääntyy takaisin maailman synteihin. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
Nämä takaisin maailmaan kääntyneet ovat niitä, jotka hautasivat leivinkänsä: se on Jumalan antaman pelastavan uskon. "yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan" Usko tulee aina Jeesukselta, sillä Hän on uskon alkaja ja täyttäjä. - filade
Lisäksi kirje on suunnattu (kristinuskon alun) Hebrealaisille, jotka aikoivat luopua uskosta lain uhrisovitusmenoihin joka ei Kristuksen sovituskuoleman jälkeen enää ollut voimassa.
Tosin Kristuksen kuningaskunnassa juutalaiset uhraavat muistona, niin kuin kristityt viettivät ehtoollismuistojuhlaa. - OleHuoletta
Et ole tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa.
http://www.kotipetripaavola.com/PyhanHengenpilkka.html
"Hebr 10:26 on kokonaisuus joka kertoo sen mitä jakeen 26 tahallaan syntiä tekeminen tarkoittaa. Hebr 10:26 tahallaan syntiä tekeminen tarkoittaa sitä, että uskova luopuu uskosta ja tallaa jalkoihinsa Herran Jeesuksen ja pitää Jeesuksen verta epäpyhänä ja pilkkaa Jumalaa (Jumalan Henkeä). Hebr 10:26-30 opettaa Pyhän Hengen pilkasta."
"Hebr 6:6 sanoma tarkoittaa sitä, että sellainen ihminen, joka on tehnyt Pyhän Hengen pilkan ei pysty eikä halua katua syntejään, eikä hän halua enää takaisin Jumalan yhteyteen, koska hän on paaduttanut sydämensä iankaikkisesti. Jos joku epäröi, että onko hän tehnyt Pyhän Hengen pilkan, niin varma merkki siitä että sitä ei ole tapahtunut on se, että ihminen kykenee katumaan syntejään ja haluaa tehdä parannuksen sekä on halu tulla takaisin Jumala yhteyteen, jos hän on joskus lähtenyt omille teillensä ja hylännyt uskon. Muista siis aina se, että jos sydämesi nöyrtyy katumukseen ja parannukseen, et ole tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa." - tuomiokapituli
Jos ylipäänsä mietit sitä Hebr. 10:26 ja siihen jatkoa, silloin et ole sellainen josta kerrotaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751