Kuka loi Jumalan

Selvitä

Onko Jumalalla luoja, kun kysytään kuka loi Jumalan, uskovat hiljenee. Tiesitkö että tähän on myös vastaus. Klikkaa ja opi
https://youtu.be/fGGapXMZb8g

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuusontämä

      Monet jumalat ovat pienen kaveripiirin aikaansaannoksia. Jumaluus on tuonut näille kaveripiireille etuisuuksia ja valtaa. Jumalat ovat näkymättömiä ja niiden sanomisien tulkitsijat ovat varsinaisia kansojen hallitsijoita ja omien etujensa ajajia. Yhtään jumalaa ei ole tullut ihmisille näytille ja kuinka voisikaan kun ovat mielikuvituksen tuotteita.

    • 12____13

      > Onko Jumalalla luoja, kun kysytään kuka loi Jumalan, uskovat hiljenee.

      Riippuu mistä jumalasta puhut. Jos puhtaan Raamatun Jumalasta, en tiedä yhtään hyvää syytä ajatella, että Hänet olisi luotu.

      • mielenrauhaa

        KR 1933/-38
        Sananl. 8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi,
        ensimmäiseksi teoistaan,
        ennen aikojen alkua.

        Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan,
        alusta asti,
        hamasta maan ikiajoista.

        Ennenkuin syvyyksiä oli,
        synnyin minä [Jumalan Sana Jeesus ],
        ennenkuin oli lähteitä,
        vedestä rikkaita.

        Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen,
        ennen kukkuloita,
        synnyin minä,

        kun hän [Jumala Jahve] ei vielä ollut tehnyt maata,
        ei mantua,
        ei maanpiirin tomujen alkua.

        Kun hän taivaat valmisti,
        olin minä siinä,
        kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,

        kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa,
        kun syvyyden lähteet saivat voiman,
        kun hän merelle asetti sen rajat,
        että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli,
        kun hän vahvisti maan perustukset,
        silloin minä hänen sivullansa työnmestarina olin,
        ihastuksissani olin päivästä päivään
        ja leikin hänen edessänsä kaikin ajoin;
        leikin hänen maanpiirin päällä,
        ja ihastukseni olivat ihmislapset.

        Siis te,
        lapset,
        kuulkaa minua;
        autuaat ne,
        jotka noudattavat minun teitäni!

        Kuritusta kuulkaa,
        niin viisastutte;
        älkää sen antako mennä menojaan.

        Autuas se ihminen,
        joka minua kuulee,
        valvoo minun ovillani päivästä päivään,
        vartioitsee minun oveni pieliä!

        Sillä joka minut löytää,
        löytää elämän
        ja saa Herran mielisuosion.

        Mutta joka menee minusta harhaan,
        saa vahingon sielullensa;
        kaikki,
        jotka minua vihaavat,
        rakastavat kuolemaa."

        Biblia (1776)
        Sananl. 8:22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.


      • Anonyymi

        Miksi et tiedä? On lapsellista uskoa, vaikka tarinassa on lukuisia kummajaisia. Jumala muka ei tullut mistään. Jumala on mies (isä). On olemassa myös Saatana. Ilmeisesti tämä(kään) ei tullut mistään.

        Samantapaisia luomiskertomuksia on useita. Kertomuksia "vapahtajasta" useita. Kaikki tarinat, joita "jeesus (Immanuel) kertoi (tai siis evankelista 35-70 vuotta jälkikäteen) olivat jo olemassa.

        Helvetti. Paratiisi. Enkelit.

        Nikean kokous 325 ja siellä olleet ukot, keräsivät ja kasasivat mieleisensä kirjan. Siksi mm. naisten asema on huono kirjassa.

        Tyypillinen vanhan ajan uskonto, jolla ei mitään tarkoitusta nykyään.


    • MEläjä

      On se aikamoinen kokemus, sitten kun sen oivallamme.

      Tämä kupla, jossa linnuratammekin sijaitsee, on kuulemma noin 13,7 miljardia valovuotta.
      Sitten muut kuplat, paljonko niitä on?

      Kysymysten asettelu ei voi lähteä ulkoisista asioista, pitää vaipua syvälle sisimpäänsä, näin kuvittelen.

    • TottaVai

      Luulen että kaikki jumalat ovat löytölapsia.

    • nytenvitsaile

      Mitä väliä? mistä metelöitäisiin jos ei olisi jumlaa - atetkaan? Mihin atet joutuisivat ellei heillä olisi varmaa käsitystä, epäilykseen ilmeisesti?
      On kiitollista että vastapuoli pitää maalia paikoillaaan

    • Jumala1234

      Jumala on kaikki ja olemassaolo sellaisenaan, vain Jumala on olemassa.

    • Mitä tahansa voi kysyä. Eikö silloin hiljaisuus ole paras vastaus

      Tarjoan vastaukseksi: Jumala sytyy hiljaisudessa.

      Melko ylesesti hyväksytään ajatus. Sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen taas Jeesuslapsi syntyy uudelleen.

      • Satujeesuslapsi syntyy syntisäkiksi ja tapettavaksi muiden syntien vuoksi?

        Onko ajatus oikeasti sinusta kaunis?


      • he-ma kirjoitti:

        Satujeesuslapsi syntyy syntisäkiksi ja tapettavaksi muiden syntien vuoksi?

        Onko ajatus oikeasti sinusta kaunis?

        Ehdottomasti ei ole kaunis, se on jälkeen tulleiden äärimmäinen väärinkäsitys kun oli niitä jotka syyllistivät itsensä siitä että olivat fyysisesti paikalla, heillä oli välttämätön tarve löytää kirjoituksista vahvistus tekemälleen murhalle
        Kun kirjoitus jalukutaito oli vain " kirjanoppineilla" oli mahdollista koota sopiva puolustelu joka ei näyttänyt puolustelulta


      • enkelipallo kirjoitti:

        Ehdottomasti ei ole kaunis, se on jälkeen tulleiden äärimmäinen väärinkäsitys kun oli niitä jotka syyllistivät itsensä siitä että olivat fyysisesti paikalla, heillä oli välttämätön tarve löytää kirjoituksista vahvistus tekemälleen murhalle
        Kun kirjoitus jalukutaito oli vain " kirjanoppineilla" oli mahdollista koota sopiva puolustelu joka ei näyttänyt puolustelulta

        Kuitekaan tämäkään ei ollut sattuma, selitykset vain ovat ihmisen tekemiä siinä tilanteessa niillä tiedoilla ja ympäristön paineessa kuten kaikki aina. :)
        Kunnes opitaan kuuntelemaan Totuuden omaa ääntä


    • htep

      Jumala on se mita ei voi ymmartaa. Siksi itseasiassa sana Jumala on oikeastaan liikaa sanottu hanesta. Jumala on kaikki, paitsi paha: Vale. Se on eri asia. Mutta kylla hanta jollakin nimella pitaa kutsua, ei sita voi valttaa.

      Jumala.

      -NTR

      Neter

      Se on suomeksi, myos: Jumala

      • htep

        Mina olen eilinen; tama paiva; huominen; taivas sen kasvot; synnyttanyt itseni.

        tai

        Mina olen eilinen; tama paiva; huominen; kaiken ylapuolella; synnyttanyt itseni.

        tai

        Mina olen eilinen, ja kuulun tahan paivaan, ja huomiseen ja olen; en enempaa , mutta en vahempaakaan kuin taivas ja olen synnyttanyt oman itseni.

        Se on "Egyptista", "hieroglyfeista" ja se kertoo seka Jumalasta etta ihmisesta. Ja siten kuin oppi jatkuu niin ihmisella on myos velvollisuus ottaa Jumala vastaan. Siis tulla hanen kaltaisesksensa. Ja ihmisella on velvollisuus tuhota pahuus, vale. Hampaaton kaarme joka sekin on ollut olemassa; Kaiken alusta.


        ( tama teksti sanoo kylla ehdottaa minulle nyt, etta maailmankaikkeuksia on vain tama yksi. Mutta siita se ei sano mitaan, mita olisi singulariteetin takana. Mita olisi ennen ajan alkua, tilan alkua, materian alkua jne. alkua, mutta koska jumala on kaikki ja synnyttanyt itsensa, tulee han myos tarvittaessa taman tekstin mukaan jopa Big Bangin singulariteetin lapi, vaikka taalta kasin ei sinne naekaan. Tosin; Ei se kai aivan sulje pois muutakaan.... )


    • Jos nyt eka selvittäisit itse mistä mielesi/ajatuksesi on syntynyt niin ehkäpä sen jälkeen ymmärrät jotain muutakin?

      • Minulle sinun ei tarvitse todistella mitään joten viittaukset tieteen tarinoihin tai johonkin wikipedia linkkiin ovat turhia , nyt on kyse henkilökohtaisesta kokemuksesta.
        Hyvät päivät sinne !


    • Anonyymi

      Me voimme yrittää oivaltaa Jumala ideana, kaikkialla oleva 'idea'. Sisällepäin kääntyneenä voimme tavoittaa parhaimmillaan hitusen tästä ideasta, ulkoa emme sitä löydä.

      • Anonyymi

        Minussa ei asu mitään jumalaa, minusta vain ei löydy jakomielitautisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minussa ei asu mitään jumalaa, minusta vain ei löydy jakomielitautisuutta.

        Ei ajatus vättämättä ole jakomielisyyttä, ole aivan turvallisella mielellä


    • Anonyymi

      Jumalaa ei voi luoda, koska jumala on todellisuus itse. Kaikki on jumala. Ei vain "tämä", vaan kaikki. Jos yleensä sanot "tämä ei ole", olet katsomassa sitä asiaa olemassaolosta käsin, joka on jumala. Jumala siis on.

    • Anonyymi

      ”Kuka sinut on luonut?” kysyi ihmisen ihosolu naapuriltaan. ”Ihminen minut loi.” totesi toinen. ”Kuka loi ihmisen?” ”Evoluutio.” ”Minä en kyllä usko evoluutioon enkä ihmiseen...” Ihosolun syntyminen ei vaadi ihmiseltä tietoista toimintaa. Silti monenlaisia soluja syntyy näennäisesti itsekseen.

      Tuskinpa Jumalaltakaan kaikkien luomistensa luominen vaatii ponnisteluja. Hänkin voi olla evoluution tulos?

    • Anonyymi

      Jumala on alkutila. Siis tila tai tyhjyys ennen kuin mitään oli tai on. Samoin se on myös lopputila . Lopullisuus.

    • Anonyymi

      Jos Jumalan yläpuolella olisi Jumala, tämä ensinmainittu ei olisikaan Jumala, ymmärsitkö?

      Jumala on Kaikkivaltias, Suvereeni. Jos Hän "hyppäisi" joka kerta kun joku ateisti tms niin vaatisi, Hän samalla luovuttaisi pois niitä ominaisuuksia, mitkä tekevät Hänestä Jumalan.

      Kaikille teille evo- isteille: teidän "tieteenne" - ilman puuttuvaa rengastanne - on USKONTO.

      Niin yksinkertaista. Mutta toisille niin vaikeaa hahmottaa.

      • Anonyymi

        Jumala on suvereeni. Jumala -NTR- hanen olemuksensa on rengas:

        O

        Toisin sanoen aareton, ilman alkua, ilman loppua. Rengas, O joka ymparoi kaiken alkua. Vaikka bb:n singularteettia.

        Rengas: O

        tai

        juuri kuten se on hieroglyfeista:

        G
        R
        R

        O

        Rengas,

        G
        R
        R

        O

        Teksti: A m Duat sanoo:

        D-t:ssa (Duat, tahdet tainen maaailma) on salainen paikka, jota ymparoi rengas, siina on PIMEYDEN POHJA, ja SYNTY JUMALUUDELLE joka TULEE AURINKONA.

        O

        on jumalan olemus. kaiken takana, han on

        O

        Ja syy siiihen etta D-t taivas ja aurinko ovat olemassa.


        jmn


    • Aloittaja on hiljentynyt vastausten äärelle.

      Kun selitys Jumalasta ei ole Jumala, kuten aloittajakin on huomannut. Ihminen selittää uskoipa mihin tahansa tai oli uskomatta. Myös jumaluskon poissaolo on uskomuksen eräs muoto. Millä muulla sen ilmaisee kuin selityksellä

      hiljentymistä voin suositella

    • Anonyymi

      Mielikuvitus, vallanhalu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe