Toksinen huoltoMIES

parkkipate

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006000114.html

"Kun remontti- tai huoltofirma saapuu kiinteistöön, se pysäköi vapaasti minne hyvänsä, kysehän on huoltoajosta.
Myös kotihoidon henkilökunnalla on erilaisia välineitä kannettavanaan, mutta hehän huoltavat ihmisiä. Jostain syystä heidän työ­ajan menetyksillään ja pysäköintivaikeuksillaan ei ole mitään merkitystä. Pyörikööt etsimässä parkkipaikkaa, kanniskelkoot tarvikkeita ja maksakoot sakkoja.
Muuta selitystä en tähän perinteeseen keksi kuin piilevät sukupuolittuneet valtarakenteet."

Sukupuolirakenteet tosiaan ovat syynä. Mies ottaa riskin, saa ja maksaa sakot silloin tällöin. Työnantaja ei niitä maksa. Sakottaja on kolmas osapuoli, yksityinen parkkifirma.

Lisäksi tietysti on niin, että taloyhtiö on itse tilannut huoltomiehen. Se ei ole tilannut kotihoitoa paikalle.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jouMan

      Tällä kertaa olen samaa mieltä, että kyse on epäsuorasti sukupuolikysymyksestä. Ongelmahan ei ole se, että huoltoajo on sallittu, vaan se että hoitajakäyntejä ei lueta huoltoajoihin. Miksi, se johtunee siitä että ne hoitajat on lähihoitajia, jotka on (kuten uutiset on viimeaikoina kertoneet) työyhteisöissä todella aliarvostettuja. Lähihoitajille ei makseta kunnolla palkkaa, koska duuni on kutsumustyötä. Koska palkkaa ei makseta, ei ole riittävästi hoitajia (ei sillä palkalla elä kunnolla). Kun ei ole hoitajia mitä tehdään? No : poistetaan lähihoitajakoulujen pääsyvaatimukset! Jonka jälkeen kouluun pyrkii ihan liikaa väkeä joka ei hoitajaksi kelpaa suin surminkaan, ja koska väki on luokattoman huonoa kierre jatkuu : palkka pysyy pienenä.

      Tämän kierteen lopputulos on nähtävillä. Lähihoitajan arvostuksen puute on yksi suuri tekijä näissä vanhushoidon ongelmissa.

      Mutta missä syy? Kyllä sanon että Super ammattiliitto on hoitanut huonosti hommansa. Ei yksi yksittäinen perushoitaja voi alkaa parantaa asemaansa, potkut sillä saa ja tilalle otetaan joku epäkurantti roitelija.

      Tällä kertaa on vähän vaikea nähdä, että se autollaan ajeleva sähköasentajamies olisi mitenkään syyllinen hoitajien huonoon asemaan työmarkkinoilla.

      • huoltoajo

        HuoltoAJO on sallittu, mutta huoltoauton PYSÄKÖINTI ei ole. Ahneet parkkivalvontafirmat rokottavat heti, kun tilaisuus tulee ja nykyisin ei ole enää huolto- tai vieraspaikkoja.

        Huoltoauton saa siis ajaa pihaan ja purkaa tai lastata tavaraa. Sen jälkeen se on ajettava pois.

        Huoltoajoksi katsotaan:

        • Hankalasti kuljetettavien tavaroiden kuljetus ja huoltoliikenne.
        • Lasten kuljetus silloin, kun yhdellä henkilöllä on valvottavana vähintään kaksi alle seitsemänvuotiasta lasta.
        • Vammaisen ihmisen kuljettaminen tai tällaisen kuljettama ajoneuvo.
        • Alueen huoltoon ja vartiointiin liittyvä ajo silloin, kun se on välttämätöntä.
        • Taksilla ajo.


      • leenalähihoitaja

        Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Lähihoitaja on 2129 euroa kuukaudessa.

        Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Ravintolatyöntekijä on 1790 euroa kuukaudessa.

        Ei lähihoitaja ihan heikoiten palkattu ole, vaikka jääkin alle mediaanin (3001 e). Kuten kirjoitit, nykyään kouluun pääsee kuka tahansa ja myöskin siitä läpi pääsee tyhminkin.


      • jouMan

        Aivan, ja vuorotyöllä saatte vuorotyölisääkin. Kyllä alallanne silti selvästi jotain aliarvostusta on, olen itse lähihoitajan mies ja olen kuullut juttuja työpaikoilta, nyt kun tämä viimeaikainen "pandoran lipas" on auennut, en ole yllättynyt. Tätähän se on, hirmuinen hierarkia jossa lähihoitajat saattaa pelätä lääkäreitä ja työnjohto ei anna lähihoitajien ilmaista mielipidettää koska ne miepiteet ei ole totuudenmukaisia.

        Aiheeseen tämä liittyy niin, että kun arvostuksen taso on tämä ei kannata odottaa parkkipaikkojakaan. Aika hiljaa Super ammattiliitto on ollut, pidättelevät varmaan henkeään jossain. Nyt olisi iskun paikka pistää työasioita kuntoon.

        Tsemppiä hoitajille!


    • LasimestarinSilli

      Minä olin aikoinani lasitushommissa. Suuria irtolaseja on vaarallista ja vaivalloista kannella pitkiä matkoja. Siksi lasitusautot saivat ajaa rapun eteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe