Tulevaisuuden sähköauto tekniikkaa

spekuloidaan

Tesla on kuulemma suunnittelemassa jo 150 KWh:n ja jopa 200 KWh: akkuja. Alkaa range sen jälkeen olemaan kohdillaan, jos pitää paikkaansa ja toteutuu.


Sitten netistä löytyi tällainen tulevaisuuden spekulaatio:

"Uudenlaisen, fluoridi-ioni -tekniikkaan perustuvan akun kehitystyössä ovat olleet mukana Honda, NASA ja Kalifornian teknillinen yliopisto Caltech. Aiemmin samaa perusideaa hyödyntäneiden akkujen käyttöä on rajoittanut se, että ne ovat toimineet vai yli 150 celsius-asteen lämpötilassa. Uusi toteutus puolestaan toimii Cleantechnica-sivuston mukaan huoneenlämmössä.
Teknologian etuna on järkyttävästi nykyistä litiumioniakkua parempi energiatiheys, eron kerrotaan olevan jopa kymmenkertainen. Esimerkiksi sähköautolla pystyisikin täydellä akulla ajamaan 4000-5000 kilometriä"

30

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenellä-varaa

      Niin huoneen lämmössä kenties saadaan toiminaan eli 20C ja jos nollassa ei anna virtaa tippaakaan eli ei voida suomessa ikinä käyttää kun kesälläkin alle 20C 90% koko vuodesta.Ja kun uudet akustot tulee ne tulee uusiin super Tesloihin varmaan ja hinta miljoona dollaria ja suomen hinnoissa 3 miljoonaa.

      • spekuloidaan

        Pääasia että tulisi johonkin. Siitähän ne sitten pikku hiljaa yleistyisivät halvempiinkin. Niin on tekniikalla ollut tapana toimia tähänkin saakka.


      • Simca1300

    • Hybris

      Vähintään kerran vuodessa saamme lukea uutisia mullistavasta akkukeksinnöstä.

      Eipä vaa ole käytännönkn tuloksia tullut markkinoille.

    • 1-Markkinat

      NMC-811 akku on jo riittävä.

    • spekuloidaan
    • Panamaakjt

      Ja 200kw akuston paino vain 2000 kg , kohta saa tesla peräkärryn kaupantekijänä , missä toi akku seilaa mukana.......
      Nyt kannattaa autotehtaiden tehdä sellanen kusetus missä isolla akustolla saadaan liki päästötön auto 10 e autoverolla , jonka voi ottaa autosta irti ja kuitenkin jätetään siihen 1 kpl ladattava patteri katsastusta varten , ja normaalisti ajetaan kuitenkin nykytyyliin 2l tuplaturbolla......verosuunnittelu........kannattaa varmaan itsekin mennä panamaan kirjoille minne maksaa "verot"

      • Uskoiskotuota

        Tuleva Tesla Roadsterille lupaillaan 1000 km rangea ja 1,9 s 0-100 km/h.


      • kehityskehittyy

        Mistä tuo 200 Kw ja 2000 kg tulee?

        "Considering the new Tesla Roadster's battery pack capacity claim of 200 kWh, this translates to a battery weight of 833 kg."


      • kysyväeitieltäpoikkea

        Tesla kehittää 200 KWh:n akustoja ja kun he kykenevät "ahtamaan" sellaisen 2-paikkaiseen Roadsteriin, niin silloinhan he kykenevät sellaisen istuttamaan kaikkiin muihinkin malleihin eli Model 3, S ja X. Mitä olisi esim. Model 3:n range 200 KWh akustolla? Hintakin toki voi olla monen saavuttamattomissa, kuten tähän saakka.


        Tesla on tuomassa myös Superchargereista vol2, joissa lataustehot olisivat 200-250 KWh:n luokkaa.


    • Sippilä

      Mää kehitän ikiliikkujaa.

      Kun vain sais pari miljardia riskirahaa hankkeeseen, niin valmista tulisi jo muutaman vuoden kuluttua.

      Reaktio pitää saada alkuun kamelinpaskan ja musliminkusen seoksessa Tässä tulisi matuille hyviä duuneja. Innostuisko Haavisto, Touko-boy ja J.Toivoton hankkeesta niin, että lohkeais noi miljardit Talvivaaran voitoista?

    • superkonkka

      Tesla ostamassa superkondensaattoreita valmistavan Maxwell Technologies -yhtiön. Maxwell on perustettu 1965 ja ollut pörssissä 80-luvun alkupuolelta asti, joten mistään startupista ei ole kyse.

      http://investors.maxwell.com/investors/news-and-events/press-releases/press-release-details/2019/Maxwell-Technologies-Announces-Definitive-Merger-Agreement-with-Tesla-Inc/

      Koko akustoa tuskin saadaan korvattua kondensaattoreilla niiden nopean tyhjenemisen takia, joten olisi kiva tietää mitä Teslalla on suunnitelmissa.

    • Veli-Q

      Maailman noin 1000 miljoonaa autoa ei yht'äkkiä muuteta akkukäyttöisiksi. Monessa maassa sähkökin tuotetaan vielä kivihiilellä, joten akkuihin siirtyminen ei suuresti vähennä hiilidioksidipäästöjä.
      Sähköautoihin siirtyminen vaatii polttoaineverkosta luopumista, sähköverkkojen ja voimalaitosten rakentamista, autotehtaiden uusimista, luontoa pilaavien kaivosten avaamista ja kuluttajien kukkaron laihduttamista autojen kalleuden vuoksi.

      Maakaasuun siirtyminen vähentää metaanin korkean vetypitoisuuden vuoksi 25% hiilidioksidipäästöjä. Auton muunnos maakaasulle maksaa 3000 euroa. Monessa valtiossa on kattava maakaasun putkiverkosto.

      Metaania osataan jo tehdä helposti vedestä ja hiilidioksidista mikrobireaktorin avulla. Sähkö vedyn tuottoon vedestä saadaan ydinvoimalasta ja tuulivoimaloista.

    • kierrekorkki

      Ei koko autokanta tietenkään yhtäkkiä vaihdu sähköautoihin, mutta uskon vakaasti siihen, että jo ihan 5-7 vuoden kuluessa suhdanne kääntyy siihen, että sähköautoja myydään enemmän uutena kuin polttomoottorisia ja se tulee kääntymään siten, että autotehtaat yksi toisensa jälkeen lopettavat tuossa 2025 -> polttomoottoriautojen valmistamisen. Tämä muutos uusien autojen kohdalla tapahtuu yllättävän nopeasti.

      • kaha53

        Paljon on ollut hyviä keksintöjä autoihin kuluneen 100 vuoden aikana.

        Yksikään keksintö ei ole tullut autoihin rytinällä , vaan pikku hiljaa vuosikymmenten aikana.
        Miksi voimalinjan muutos sähköiseksi tulisi nopeasti?

        Esimerkiksi polttoaineen suihkutusjärjestelmä, joka pienentää päästöjä huomattavasti ja on muutenkin paljon parempi kuin kaasutin.
        RR oli käytössä jo 1943, mutta tuli yleiseen käyttöön vasta 80-90 lukujen vaihteessa.


      • Veli-Q

        Nykyiset litiumakut varastoivat energiaa korkeintaan 0,2 kilowattituntia/kg. Bensiinissä on energiaa 10 kwh/litra ja maa-tai biokaasussa noin 13,7 kwh/kg. Sähköautot sopivat korkeintaan marketeilla käyntiin taajamissa, energia riittää vain oman tuhannen kilon akkukuorman vetämiseen.

        Helposti valmistettavassa synteettisessä maakaasussa (metaanissa) on riittävästi puhtia kuormien vetämiseen. Turha ostaa monenkymmenen tuhannen euron sähköautoa, kun muutamalla tonnilla saa esimerkiksi vanhan kaasukäyttöiseksi muunnetun Volvon. Nestemäinen metaani on mainio raskaan liikenteen polttoaine. Sähköauto on autotehtaiden rahastusta.


      • Sähköautoilija
        kaha53 kirjoitti:

        Paljon on ollut hyviä keksintöjä autoihin kuluneen 100 vuoden aikana.

        Yksikään keksintö ei ole tullut autoihin rytinällä , vaan pikku hiljaa vuosikymmenten aikana.
        Miksi voimalinjan muutos sähköiseksi tulisi nopeasti?

        Esimerkiksi polttoaineen suihkutusjärjestelmä, joka pienentää päästöjä huomattavasti ja on muutenkin paljon parempi kuin kaasutin.
        RR oli käytössä jo 1943, mutta tuli yleiseen käyttöön vasta 80-90 lukujen vaihteessa.

        "RR oli käytössä jo 1943, mutta tuli yleiseen käyttöön vasta 80-90 lukujen vaihteessa."
        Ja miksiköhän?? -43 oli mahdollista vain ja ainoastaan mekaaninen suihkutusjärjestelmä joka oli sairaan kallis ja epävarma. 80-luvulla saatiin kehittynyt elektroniikka ohjaamaan systeemiä jolloin tuli varmuutta toimintaan ja hinta saatiin järkeväksi jolloin voi sanoa että nopeasti tuli. Sähköautoja ollut jo sata vuotta sitten, mutta akut vasta nyt käyttökelpoisia sekä ohjauselektroniikka toimivaa, joten sähköautot tulee rytinällä. Sähköautoja ei tosin olisi tullut vieläkään ilman edelläkävijä Teslaa.

        Peräpeilikö kertoo tulevaisuuden. Onneksi oikea elämä ei toimi niin.


      • sähköautoilija
        Veli-Q kirjoitti:

        Nykyiset litiumakut varastoivat energiaa korkeintaan 0,2 kilowattituntia/kg. Bensiinissä on energiaa 10 kwh/litra ja maa-tai biokaasussa noin 13,7 kwh/kg. Sähköautot sopivat korkeintaan marketeilla käyntiin taajamissa, energia riittää vain oman tuhannen kilon akkukuorman vetämiseen.

        Helposti valmistettavassa synteettisessä maakaasussa (metaanissa) on riittävästi puhtia kuormien vetämiseen. Turha ostaa monenkymmenen tuhannen euron sähköautoa, kun muutamalla tonnilla saa esimerkiksi vanhan kaasukäyttöiseksi muunnetun Volvon. Nestemäinen metaani on mainio raskaan liikenteen polttoaine. Sähköauto on autotehtaiden rahastusta.

        Tuosta kirjoituksestasi puuttuu kaikki fakta, pelkkää tietämättömyyttä ja oletusta, ei anna aihetta enempään kommentointiin.


      • Anonyymi
        sähköautoilija kirjoitti:

        Tuosta kirjoituksestasi puuttuu kaikki fakta, pelkkää tietämättömyyttä ja oletusta, ei anna aihetta enempään kommentointiin.

        Oleppa Moktar.Gubta nyt hiljaa...


    • 1-Markkinat

      Euroopassa kaasuautot.. Suurin osa kaasuautoista käyttää propaani/butaani seosta . Valmistus nojaa maakaasuun 60%. Raakaöljyn osuus tuotannosta jää 40% tasolle.

      LPG ei aiheuta juurikaan typpidioksidipäästöjä ja LPG:n käyttö ei nojaa kalliiseen korkeapaineiseen metaaniin.

      https://www.climatetechwiki.org/technology/lpg

      Sähkö on ylivoimainen...

    • 1-Markkinat
    • 1-Markkinat
    • batmobil

      Löytyykö noista Teslan uusista akuista (150 ja 200 KWh) mistä tietoa ja milloin ovat tulossa tuotantoon?

    • tesla-romu
    • bensaasuonissakin

      Aivan älytöntä vouhotusta puha kuinka polttomoottoriautojen valmistus tai tuotanto loppuisi.....korvaavaa jolla onnistuisi hoitamaan kaikki esim. pelastuksen, puolustusvoimien ja poliisin kulkupelit....vastaajassa ilmoitus, odottakaa rauhassa lataamme AKKUJA, ilmoitimme myös viholliselle, tai sairaus / palon eteneminen pysähtyi siksi aikaa. Arktisten/ pohjoisten alueiden sekä pitkien etäisyyksien kuljetukset...ilmoitus, odottakaa lämpötilan laskua ja auringon paistetta lataamme AKKUJA... jaa, niin täällä ei olekkaa sähköä saataville...odotamme ensin hinausta tai linjan vetoa.

      Tuntuu että nykypäivä puuttuu täysin ajattelukyky ...vouhotetaan kaiken moisilla enneunien, toivekuvien sekä tuntemusten perässä. Järki käteen jos sitä vielä löytyy.

    • Anonyymi

      Jaaha, ei sitten näitä Suomeen edes kesäautoksi.

    • Anonyymi

      Yli neljä vuotta jo suunniteltu eikä vielä mitään ole näkynyt.

    • Anonyymi

      Senkun näkis, lupauksia ollut jo vuosikymmeniä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe