Mistä tällä palstalla kiistellään

Tällä palstalla ei niinkään kiistellä NATO:sta, vaan suomalaisten suhtautumisesta Venäjään.

Olisiko tämä rehellinen kiteytys asiasta?
Osa katsoo, että Venäjä tuossa naapurissa on vihollinen ja/tai maa, minkä suhteen tulee olla jatkuvasti ellei ihan peloissaan, niin ainakin varuillaan - koska he saattavat hyökätä tänne milloin tahansa. Olisiko tämä rehellinen kiteytys asiasta?

Osa katsoo, että Venäjä on meille hyödyllinen naapuri kauppakumppanina koska voimme tuoda sieltä halvalla esimerkiksi energiaa - johtuen ruplan alhaisesta arvosta - ja toisaalta Venäjä ostaisi meiltä mielellään teollisuustuotteita, mistä kotimaiset yritykset hyötyisivät hyvin paljon, riippuen teollisuuden alasta toki. Olisiko tämä rehellinen lausunto?

Minä en halua Venäjästä vihollista, miksi ihmeessä haluaisin?
Sillä on pisin maaraja kanssamme ja olisi järkevää ajatella suomalaisena isänmaallisena ihmisenä, että olemme parhaiten turvassa silloin kun meillä ei ole vihollisia. Olisiko tämä rehellinen ja/tai järkevä kiteytys asiasta?

Minulla ei ole pienintäkään halua joutua:
a) Venäjän vallan alle
b) Vihollisuuksiin Venäjän kanssa

Toki tiedän kuinka surkeaa on joidenkin kansalaisten säilyttää rauha edes samassa kerrostalossa, mutta sellaisistakin ongelmista selviää viimeistään oman maan päätäntä- ja toimeenpanovallan avulla - ellei silkka järki saa asioita muuten hoidetuksi. Toivottavasti useimmissa kerros- ja rivitaloissa rauha kuitenkin säilyy, ihan edes miettimättä asiaa.

Meillä on suuri naapuri ja se ei ole muuttamassa, sen voin vakuuttaa. Siksi toivon, koska haluan, että naapurirauha säilyy myös isommassa mittakaavassa, että se osa suomalaisista, mikä on opetettu pelkäämään Venäjää, oppisi pikkuhiljaa, ettei se halua meille mitään pahaa!

Teille on syötetty monenlaisia valheita median kautta vuosien saatossa ja tästä kantaa vastuun kukin kyseinen taho. Ja jos mikä, niin tällaiset tahot ovat omiaan luomaan juuri sitä vaaraa, mistä haluamme eroon.

Meille valehdellaan suoraa päin naamaa, tämä on iljettävintä ja anteeksiantamattominta mitä luottamukselle voi tehdä.

67

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi-pientä

Nasse kääntää asian aina henkilökohtaiseksi. Ei osaa keskustella.

• MolokT

Ja puhuu puppua koko ajan.
        Raukka ei ymmärrä että asiat pitää näyttää toteen, jokainen pystyy suoltamaan täyttä sontaa.

• No, hän halunnee elää elämänsä noin, kukin tavallaan.

Aivan ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista on fiksumpia ja ymmärtävät voiman ja vastavoiman periaatteen. Myös sen tietenkin, että mikäli ei ole voimaa, ei ole myöskään
        vastavoimaa.

NATO-jäsenyys olisi se voima, mikä aiheuttaisi instant-vastavoiman, eli saisimme instant-naapurivihollisen. Ja nuo tyypit oikein väkisin haluavat sitä!

• FuckRussia

Edelleen totuuden sanominen ei ole kehu eikä herja, se vaan ON.

Ja kuten kautta aikain niin VENÄJÄ on se epärehellinen valehtelija johon ei ole pienintäkään perustetta luottaa pienimmässäkään asiassa.

USA:n kavereilla menee ihan hyvin 😀 Ryssillä niitä kavereita ei sitten olekaan.

Kumma juttu vai mitä ryssän kökkötraktori tuumaa?

• 43.Div

TILTU:"Venäjä on mafian hallitsema kehitysmaa joka on epärehellinen ja valehtelee aina joka asiasta. VENÄJÄ haluaa meille länsimaille pahaa ja tekee sitä jatkuvasti monella eri rintamalla. Venäjä on ainoa vihollisemme."

TILTUN olisi syytä selvittää rakkaan USAnsa valehtelun määrä. Nyt juuri ovat jääneet kiinni siitä, ettei Venäjä olekaan sekaantunut Trumpin touhuihin.
      Maapallon suurin vihollinen on USA.

• Ja millainen pressa heillä on. Ei todella käy kateeks. Hävettää kun huutaa suu ammollaan kaikkea paskaa.

• taruolento kirjoitti:

Ja millainen pressa heillä on. Ei todella käy kateeks. Hävettää kun huutaa suu ammollaan kaikkea paskaa.

Liinatukka on täysin tehtäväänsä sopimaton pelle, ei mitään muuta.

IMHO.

• "Meillä on suuri naapuri ja se ei ole muuttamassa, sen voin vakuuttaa. Siksi toivon, koska haluan, että naapurirauha säilyy myös isommassa mittakaavassa, että se osa suomalaisista, mikä on opetettu pelkäämään Venäjää, oppisi pikkuhiljaa, ettei se halua meille mitään pahaa!"

Ja juuri siksi, ettei se olekaan muuttumassa, luopumassa rikollisesta käytöksestään, meidän tuleekin hakeutua NATO:on. Emme luota vakuutteluihisi.

"Teille on syötetty monenlaisia valheita median kautta vuosien saatossa ja tästä kantaa vastuun kukin kyseinen taho. Ja jos mikä, niin tällaiset tahot ovat omiaan luomaan juuri sitä vaaraa, mistä haluamme eroon."

Ja tuota disinormaatioita syöttää meille Venäjä.

"Meille valehdellaan suoraa päin naamaa, tämä on iljettävintä ja anteeksiantamattominta mitä luottamukselle voi tehdä."

Kun Lavrov ja Soini kertoivat tiedotustilaisuudessaan juuri päinvastoin, on selvää, että toinen heistä valehteli. Kumpi sinun mielestäsi?

• MolokT

#Kun Lavrov ja Soini kertoivat tiedotustilaisuudessaan juuri päinvastoin, on selvää, että toinen heistä valehteli. Kumpi sinun mielestäsi?#
        Mitä mielipuolta NYT olet Venäjän sekaantumiseen USA:n pressavaaleihin....kuka valehteli palstalla ja ketkä valehtelivat 'isommassa kuviossa'?

• MolokT kirjoitti:

#Kun Lavrov ja Soini kertoivat tiedotustilaisuudessaan juuri päinvastoin, on selvää, että toinen heistä valehteli. Kumpi sinun mielestäsi?#
        Mitä mielipuolta NYT olet Venäjän sekaantumiseen USA:n pressavaaleihin....kuka valehteli palstalla ja ketkä valehtelivat 'isommassa kuviossa'?

"Mitä mielipuolta NYT olet Venäjän sekaantumiseen USA:n pressavaaleihin....kuka valehteli palstalla ja ketkä valehtelivat 'isommassa kuviossa'?"

Venäjän tiedetään edelleen sekaantuneen USA:n presidentinvaaleihin. Mikään ei ole muuttunut. Sinä ja Venäjä valehtelitte silloin ja valehtelette edelleen.

• MolokT

Kuka tietää?

• MolokT kirjoitti:

Kuka tietää?

"Kuka tietää?"

Esim. USA:n senaatti, joka määräsi Venäjälle lisää pakotteita asiasta.

• "Denial is strong in this one!
        (Ketä edes kiinnostaa väärässä olijoiden mielipiteet)."

Yritätkö nyt kiistää Venäjän sekaantumisen USA:n presidentinvaaleihin? Miksi sitten laitoit inkin, jossa kerrotaan, että Venäjä sekaantui USA:n presidentinvaaleihin?

"The Senate Intelligence Committee has been conducting the sole bipartisan inquiry. The committee has sifted through some 300,000 documents, investigators tell NBC News, including classified intelligence shedding light on how the Russians communicated about their covert operation to interfere in the 2016 election.

U.S. intelligence agencies assess that the operation began as an effort to sow chaos and morphed into a plan to help Trump win. It included the hacking and leaking of embarrassing Democratic emails and the use of bots, trolls and fake accounts on social media to boost Trump, criticize Democrat Hillary Clinton and exacerbate political differences."

• moloch_horridus kirjoitti:

"Denial is strong in this one!
        (Ketä edes kiinnostaa väärässä olijoiden mielipiteet)."

Yritätkö nyt kiistää Venäjän sekaantumisen USA:n presidentinvaaleihin? Miksi sitten laitoit inkin, jossa kerrotaan, että Venäjä sekaantui USA:n presidentinvaaleihin?

"The Senate Intelligence Committee has been conducting the sole bipartisan inquiry. The committee has sifted through some 300,000 documents, investigators tell NBC News, including classified intelligence shedding light on how the Russians communicated about their covert operation to interfere in the 2016 election.

U.S. intelligence agencies assess that the operation began as an effort to sow chaos and morphed into a plan to help Trump win. It included the hacking and leaking of embarrassing Democratic emails and the use of bots, trolls and fake accounts on social media to boost Trump, criticize Democrat Hillary Clinton and exacerbate political differences."

Minkä "inkin" laitoin?

Olet ollut nämä vuodet väärässä, joten pitäisin sinuna turpani pienemmällä rullalla.
        Vai onko nyt siis senaatin tiedustelukomiteakin Putinin palkkalistoilla?

Jotkut eivät vain osaa lopettaa ajoissa...

• MolokT

#Älä kehtaa, sekaantuminen on kerrottu myös siinä linkkissä, jonka sinä itse jaoit.#
        Koska yhä intät, voisitko oikeutta myöden suomentaa sanasta sanaan, millä sanoilla väittämäsi ilmenee?

• Hahhah! Voi voi, luin kuule alusta loppuun useaan kertaan ja tottakai siinä "puhutaan Venäjän sekaantumisesta" - nimittäin siinä mielessä, ettei sitä ollut!

Opettele englantia mies ja tule sitten räksyttämään uudestaan.

• MolokT kirjoitti:

#Älä kehtaa, sekaantuminen on kerrottu myös siinä linkkissä, jonka sinä itse jaoit.#
        Koska yhä intät, voisitko oikeutta myöden suomentaa sanasta sanaan, millä sanoilla väittämäsi ilmenee?

"Koska yhä intät, voisitko oikeutta myöden suomentaa sanasta sanaan, millä sanoilla väittämäsi ilmenee?"

Tractor varmaankin mielellään suomentaa sinulle tuon linkistä lainaamani kohdan.

• Ai kuinka siis suomennan tuon kohdan?
        Minne hittoon sinun englanninkielen taitosi katosi? (niin kuin olisin siitä kiinnostunut)

Siten, että senaatti on tutkinut 30,000 dokumenttia (ja kuullut 200 todistajaa) keississä
        minkä epäilyn kohteena on ollut Venäjän mahdollinen sekaantuminen 2016 vaaleihin.
        Mutta se (senaatti siis) ei ole löytänyt niistä mitään ja keissi on rauennut!

Pitääkö tehdä rinnastus, että menee perille?
        Seppoa syytetään murhasta. Oikeus toteaa, että Seppo on syytön.
        Ja tarraudutaan kiinni syytökseen, ei vapauttavaan tuomioon.

Voi näitä aikoja...

• tractor kirjoitti:

Ai kuinka siis suomennan tuon kohdan?
        Minne hittoon sinun englanninkielen taitosi katosi? (niin kuin olisin siitä kiinnostunut)

Siten, että senaatti on tutkinut 30,000 dokumenttia (ja kuullut 200 todistajaa) keississä
        minkä epäilyn kohteena on ollut Venäjän mahdollinen sekaantuminen 2016 vaaleihin.

Voi näitä aikoja...

"Ai kuinka siis suomennan tuon kohdan?

Voi näitä aikoja... "

Jokainen näkee, että valehtelet päin naamaa.

• MolokT

Ei uutta molokilta, sehän väittää maailmantappiin asti, kuin yrittäisi muuttaa jo tapahtuneita asioita mieleisekseen.

Tuo, että media vaikenee edelleen, on jotain täysin uskomatonta.

• MolokT kirjoitti:

Ei uutta molokilta, sehän väittää maailmantappiin asti, kuin yrittäisi muuttaa jo tapahtuneita asioita mieleisekseen.

Tuo, että media vaikenee edelleen, on jotain täysin uskomatonta.

Eikö olekin? Kuten myös se, että se valehtelee päivästä toiseen.

• Sorry nyt vaan, mutta en minä ole tuota yksin suomentanut. Sadat tuhannet jenkit ovat jo lukeneet ja ymmärtäneet tekstin....

• tractor kirjoitti:

Sorry nyt vaan, mutta en minä ole tuota yksin suomentanut. Sadat tuhannet jenkit ovat jo lukeneet ja ymmärtäneet tekstin....

Saattaa olla nyt jo useampi miljoona jenkkiä... aika kuluu kun hauskaa pitää

• tractor kirjoitti:

Sorry nyt vaan, mutta en minä ole tuota yksin suomentanut. Sadat tuhannet jenkit ovat jo lukeneet ja ymmärtäneet tekstin....

"Sorry nyt vaan, mutta en minä ole tuota yksin suomentanut. Sadat tuhannet jenkit ovat jo lukeneet ja ymmärtäneet tekstin.."

Sinä valehtelit suomalaisille siitä, mitä siinä oikeasti lukee.

• molomussukkani
        moloch_horridus kirjoitti:

"Sorry nyt vaan, mutta en minä ole tuota yksin suomentanut. Sadat tuhannet jenkit ovat jo lukeneet ja ymmärtäneet tekstin.."

Voi moloch, kunpa voisin halata sinut jälleen kiltiksi.

Jos et itse osaa lukea, niin älä syytä minua siitä!
        Jokainen suomalainen voi itse lukea linkin ilman minua!

• molomussukkani kirjoitti:

Voi moloch, kunpa voisin halata sinut jälleen kiltiksi.

"Voi moloch, kunpa voisin halata sinut jälleen kiltiksi."

Et voi, koska olet valehteleva tiltu.

• kauppasotaa

"Kuka tietää?"

Esim. USA:n senaatti, joka määräsi Venäjälle lisää pakotteita asiasta.

"Esim. USA:n senaatti, joka määräsi Venäjälle lisää pakotteita asiasta."

Tarkista tietosi, pakotteista vasta neuvotellaan, eikä ne koskaan tule voimaan, eikä niillä ole väliä.
        Jenkit ovat sodassa koko muuta maailmaa vastaan, eivätkä he määräile pakotteita, elleivät oleta niistä olevan hyötyä itselleen.

• kauppasotaa kirjoitti:

"Esim. USA:n senaatti, joka määräsi Venäjälle lisää pakotteita asiasta."

Tarkista tietosi, pakotteista vasta neuvotellaan, eikä ne koskaan tule voimaan, eikä niillä ole väliä.
        Jenkit ovat sodassa koko muuta maailmaa vastaan, eivätkä he määräile pakotteita, elleivät oleta niistä olevan hyötyä itselleen.

"Tarkista tietosi, pakotteista vasta neuvotellaan, eikä ne koskaan tule voimaan, eikä niillä ole väliä.
        Jenkit ovat sodassa koko muuta maailmaa vastaan, eivätkä he määräile pakotteita, elleivät oleta niistä olevan hyötyä itselleen."

Olet siinä oikessa, että pakotteet ovat vasta tulossa. kaikki muu menikin väärin: niillä on taatusti Venäjälle väliä, kun rupla taas romahtaa.

• MolokT

"Koska yhä intät, voisitko oikeutta myöden suomentaa sanasta sanaan, millä sanoilla väittämäsi ilmenee?"

Tractor varmaankin mielellään suomentaa sinulle tuon linkistä lainaamani kohdan.

#"Koska yhä intät, voisitko oikeutta myöden suomentaa sanasta sanaan, millä sanoilla väittämäsi ilmenee?"

Tractor varmaankin mielellään suomentaa sinulle tuon linkistä lainaamani kohdan. #

Minä pyysin sinua tarkentamaan, mistä oikein intät, mihin inttämisesi perustuu...suomenna sanatarkasti kyseiset kohdat?
        Ja sitten tiedoksi, minulle on aivan turha valehdella yhtään sanaa.

• MolokT kirjoitti:

#"Koska yhä intät, voisitko oikeutta myöden suomentaa sanasta sanaan, millä sanoilla väittämäsi ilmenee?"

Tractor varmaankin mielellään suomentaa sinulle tuon linkistä lainaamani kohdan. #

Minä pyysin sinua tarkentamaan, mistä oikein intät, mihin inttämisesi perustuu...suomenna sanatarkasti kyseiset kohdat?
        Ja sitten tiedoksi, minulle on aivan turha valehdella yhtään sanaa.

"Minä pyysin sinua tarkentamaan, mistä oikein intät, mihin inttämisesi perustuu...suomenna sanatarkasti kyseiset kohdat?
        Ja sitten tiedoksi, minulle on aivan turha valehdella yhtään sanaa."

Odotellaanhan tracktorin uutta suomennosta, kun on niin hauska katsella kuinka hän kiemurtelee kuin mato koukussa. Nytkö et muuten itse enää osaakaan englantia?

• MolokT kirjoitti:

Tuossa tuo vapaa suomennokseni:

"Senaatin tiedustelukomitea on johtanut yhtä molempien puolueiden suorittamaa tutkimusta. Komitean tutkijat kertovat NBC Newsille, että komitea on käynyt läpi n.300 000 dokumenttia, jotka sisältävät myös salaiseksi luokiteltua tiedustelutietoa, joka valaisee sitä, miten venäläiset kommunikoivat peiteoperaatiossaan sekaantua vuoden 2016 vaaleihin.

USA:n tiedustelujärjestöt arvioivat, että operaatio alkoi yrityksenä levittää kaaosta ja muuttui sitten suunnitelmaksi auttaa Trump voittoon. Siihen kuului hakkerointia, demokraateille nolojen sähköpostien vuotoja ja bottien ja trollien sekä sosiaalisen median valetilien käyttöä Trumpin auttamiseksi, demokraattien Hillary Clintonin kritisoimiseksi ja poliittisten erimielisyyksien kärjistämiseksi."

• MolokT

Mistähän syystä minun on vaikea uskoa tuota, ja tämä ei liity mitenkään kielen ymmärtämiseen.

• MolokT kirjoitti:

Mistähän syystä minun on vaikea uskoa tuota, ja tämä ei liity mitenkään kielen ymmärtämiseen.

"Mistähän syystä minun on vaikea uskoa tuota, ja tämä ei liity mitenkään kielen ymmärtämiseen."

Sinähän voit tarjota oman suomennoksesi, niin vertaillaan sitten kumman on oikeampi.

Tuossa tuo vapaa suomennokseni:

"Senaatin tiedustelukomitea on johtanut yhtä molempien puolueiden suorittamaa tutkimusta. Komitean tutkijat kertovat NBC Newsille, että komitea on käynyt läpi n.300 000 dokumenttia, jotka sisältävät myös salaiseksi luokiteltua tiedustelutietoa, joka valaisee sitä, miten venäläiset kommunikoivat peiteoperaatiossaan sekaantua vuoden 2016 vaaleihin.

USA:n tiedustelujärjestöt arvioivat, että operaatio alkoi yrityksenä levittää kaaosta ja muuttui sitten suunnitelmaksi auttaa Trump voittoon. Siihen kuului hakkerointia, demokraateille nolojen sähköpostien vuotoja ja bottien ja trollien sekä sosiaalisen median valetilien käyttöä Trumpin auttamiseksi, demokraattien Hillary Clintonin kritisoimiseksi ja poliittisten erimielisyyksien kärjistämiseksi."

@moloch_horridus ,

Ei, et voi olla tosissasi!

"USA:n tiedustelujärjestöt arvioivat, että...."
        Niin arvioivat - se oli mennyt aikamuoto! Ja arvioinnista huolimatta he tulivat johtopäätökseen, ettei ole todistettavaa yhteyttä!

Ymmärrä lukemasi.

• tractor kirjoitti:

@moloch_horridus ,

Ei, et voi olla tosissasi!

"USA:n tiedustelujärjestöt arvioivat, että...."
        Niin arvioivat - se oli mennyt aikamuoto! Ja arvioinnista huolimatta he tulivat johtopäätökseen, ettei ole todistettavaa yhteyttä!

Ymmärrä lukemasi.

"Ei, et voi olla tosissasi!"

On uskomatonta, että sinä nolaat itsesi noin.

""USA:n tiedustelujärjestöt arvioivat, että...."
        Niin arvioivat - se oli mennyt aikamuoto!"

Tämäkö:

"U.S. intelligence agencies assess that the operation began..."?

Ei ole. Se on preesens. Etkö osaa edes tuon vertaa englantia?

"Ja arvioinnista huolimatta he tulivat johtopäätökseen, ettei ole todistettavaa yhteyttä!"

Eivät tulleet.

"Ymmärrä lukemasi."

Opiskele sinä hieman englantia, jotta et nolaisi itseäsi: sanan assess imperfekti on assessed.

"Ei, et voi olla tosissasi!"

On uskomatonta, että sinä nolaat itsesi noin.

""USA:n tiedustelujärjestöt arvioivat, että...."
        Niin arvioivat - se oli mennyt aikamuoto!"

Tämäkö:

"U.S. intelligence agencies assess that the operation began..."?

Ei ole. Se on preesens. Etkö osaa edes tuon vertaa englantia?

"Ja arvioinnista huolimatta he tulivat johtopäätökseen, ettei ole todistettavaa yhteyttä!"

Eivät tulleet.

"Ymmärrä lukemasi."

Opiskele sinä hieman englantia, jotta et nolaisi itseäsi: sanan assess imperfekti on assessed.

Hyvin sinä osaat cherry-picking'ia!

Mitäköhän mahdat kuvitella, että jutussa luki noin ylipäätään.
        Eipä juuri kiinnostakaan

• tractor kirjoitti:

Hyvin sinä osaat cherry-picking'ia!

Eipä juuri kiinnostakaan

"Hyvin sinä osaat cherry-picking'ia!

Eipä juuri kiinnostakaan"

Siinä luki juuri kuten suomensin eikä niin kuin sinä valehtelit siinä lukevan.

• En_ole_hobitti

Aika hyvin kiteytetty arvoisa aloittaja.

• Kiitos! On ihanaa joskus kuulla kehujakin!

• kymenlaakso

Kumpaa uskoa. Autoritaarisen valtion mediaan ja tiedotukseen vai riippumattomaan läntiseen lehdistöön ja mediaan. Avainkysymys johon aloittaja on tehnyt oman valintansa. Lännessä se on sallittua. Naapurissa ei.

• @kymenlaakso ,
        Naapurisi on ilmeisesti laittanut "Ei mainoksia" -tarran oveensa?

• kymenlaakso

Kommenttisi kuvaa hyvin miten väärinymmärrät kaiken.

• kymenlaakso kirjoitti:

Kommenttisi kuvaa hyvin miten väärinymmärrät kaiken.

@kymenlaakso ,
        Hän siis ei muistanut laittaa sitä oveensa?
        Ole hyvä naapuri ja vinkkaa asiasta hänelle.

• pers-erel-puuhun

Turhista asioista täällä kiistellään. Natoedistäjien näkemysten aallot lyövät Venäjälle, vaikka pitäisi puhua Suomesta ja Naton vaikutuksista.

Jokainen Venäjäjuttu vie meitä pois aiheesta.

• MolokT

Mutta kun Venäjä on uhka ja siellä ei osata tehdä kuin sinkkiämpäreitä ja kaikenlisäksi ne kiduttavat ihmisiä Krimillä.
        Lavrov valehtelee kaikki juttunsa ja Putin se vasta valehtelee....ja muista talvi ja jatkosota....
        Vähän yksioikoista se anti on, mutta en liene kovinkaan kaukana palstan tason mittarista....Venäjä.

• Aivan, tuo Barbaarimaa (Guantanamo) vangitsee ja kiduttaa ihmisiä ilman mahdollisuutta sellaiseen ikiaikaiseen länsimaiseen oikeusperiaatteeseen, kuin oikeudenkäynti.

Barbaarimaa syyttää Venäjää sodankäynnistä itä-Ukrainassa ja samalla käy itse sotaa kahdeksassa maassa, jotka ovat hyvin kaukana omilta rajoiltaan. Se on 1 vs 8

Barbaarimaalla ei ole edes tavoitetta Afganistanin ikuisessa sodassa! Se käy sitä koska se on joutunut samaan ansaan, kuin NL aikanaan. Barbaarimaa kutsui NL:n aikana nykyisiä vihollisiaan "vapaustaistaistelijoiksi" - nykyään Barbaarimaa kutsuu samoja taistelijoita "terroristeiksi".

Barbaarimaa hyökkää väärään maahan ja tappaa miljoona ihmistä! Miljoona!!

Barbaarimaahan ei ole mikään valtio hyökkäämässä eikä ole hyökännyt iki-aikoihin mutta Barbaarimaa hyökkää jatkuvasti - ei sodatonta vuotta - merien taakse muihin maihin yhä voimassa olevan vuoden 2002 poikkeuslain turvin! Ja on käynyt loputonta sotaa jo vuosikymmeniä ennen sitä. Ja Venäjä on se aggressiivisin maa?!

Joten, mistä te tällä palstalla puhutte?

• MolokT

Ja muista miten se tekosyy hankittiin tälle Irakin operaatiolle?
        Hyökättiin oman maan kansalaisten kimppuun.
        Minä en henkilökohtaisesti hyväksy muuta määritelmää, vaikka virallinen totuus ei tule muuttumaan.

• FinskTraktorParasTraktor
        tractor kirjoitti:

Aivan, tuo Barbaarimaa (Guantanamo) vangitsee ja kiduttaa ihmisiä ilman mahdollisuutta sellaiseen ikiaikaiseen länsimaiseen oikeusperiaatteeseen, kuin oikeudenkäynti.

Barbaarimaa syyttää Venäjää sodankäynnistä itä-Ukrainassa ja samalla käy itse sotaa kahdeksassa maassa, jotka ovat hyvin kaukana omilta rajoiltaan. Se on 1 vs 8

Barbaarimaalla ei ole edes tavoitetta Afganistanin ikuisessa sodassa! Se käy sitä koska se on joutunut samaan ansaan, kuin NL aikanaan. Barbaarimaa kutsui NL:n aikana nykyisiä vihollisiaan "vapaustaistaistelijoiksi" - nykyään Barbaarimaa kutsuu samoja taistelijoita "terroristeiksi".

Barbaarimaa hyökkää väärään maahan ja tappaa miljoona ihmistä! Miljoona!!

Barbaarimaahan ei ole mikään valtio hyökkäämässä eikä ole hyökännyt iki-aikoihin mutta Barbaarimaa hyökkää jatkuvasti - ei sodatonta vuotta - merien taakse muihin maihin yhä voimassa olevan vuoden 2002 poikkeuslain turvin! Ja on käynyt loputonta sotaa jo vuosikymmeniä ennen sitä. Ja Venäjä on se aggressiivisin maa?!

Joten, mistä te tällä palstalla puhutte?

Jenkit on monta kertaa pahempia sotapukareita kuin Venäjä. Ukraina tehtiin provokaatioksi Venäjälle.

• FinskTraktorParasTraktor kirjoitti:

Jenkit on monta kertaa pahempia sotapukareita kuin Venäjä. Ukraina tehtiin provokaatioksi Venäjälle.

@FinskTraktorParasTraktor ,

Niin, USA elää sodista, selkkauksista ja näistä regimen laittomista vaihdoista.
        Kehtaa urputtaa jostakin toteennäyttämättömästä Venäjän sekaantumisesta sen sisäisiin asioihin samalla kun se ei itse muuta teekkään, kuin sekaantuu jatkuvalla syötöllä muiden maiden sisäisiin asioihin.

Huvittavaa muuten, että silloin kun Trump valittiin presidentiksi, niin poliitikot sekä oikealta, että vasemmalta olivat sitä mieltä, ettei tuolle miehelle voi antaa ydinasesalkkua.
        Mutta kuinka ollakaan, samat poliitikot lisäsivät entuudestaan sotilasbudjettia kaikkien aikojen ennätyslukemiin! Siellä on Lockheed Martin, Boeing ja kumppanit hieroneet käsiään. Sota on se teollisuus mistä USA elää ja sille seikalle nuo poliitikot eivät mahtaneet mitään, joten lisää rahaa oli budjetoitava tulevia "kansainvapautuksia" varten.

Se on sitten Venetsuelan vuoro nyt, ellei ihmeempiä pääse sattumaan.

• niin.nähty
        tractor kirjoitti:

@FinskTraktorParasTraktor ,

Niin, USA elää sodista, selkkauksista ja näistä regimen laittomista vaihdoista.
        Kehtaa urputtaa jostakin toteennäyttämättömästä Venäjän sekaantumisesta sen sisäisiin asioihin samalla kun se ei itse muuta teekkään, kuin sekaantuu jatkuvalla syötöllä muiden maiden sisäisiin asioihin.

Huvittavaa muuten, että silloin kun Trump valittiin presidentiksi, niin poliitikot sekä oikealta, että vasemmalta olivat sitä mieltä, ettei tuolle miehelle voi antaa ydinasesalkkua.
        Mutta kuinka ollakaan, samat poliitikot lisäsivät entuudestaan sotilasbudjettia kaikkien aikojen ennätyslukemiin! Siellä on Lockheed Martin, Boeing ja kumppanit hieroneet käsiään. Sota on se teollisuus mistä USA elää ja sille seikalle nuo poliitikot eivät mahtaneet mitään, joten lisää rahaa oli budjetoitava tulevia "kansainvapautuksia" varten.

Se on sitten Venetsuelan vuoro nyt, ellei ihmeempiä pääse sattumaan.

Käännöskoneella tehtyä julistusta, englantia osaamaton tractor ei osaa suomeakaan.

• FuckMolok

CIA on työkalu, joka lähetetään aina tarvittaessa ja piikki on avoin.
        Toiminta on näkymätöntä ja sillä on erikoisyksiköt kulloiseenkiin tehtävään. Venezuelassa on meneillään prosessi, joka on CIA:n käsialaa, sitä ennen mm. Nicaragua ja Chile.
        Juuri Irakin entinen pääministeri toi julki juttuja ISIK: sestä, 'Irakin entisen pääministerin mukaan Yhdysvaltojen edellinen presidentti Barak Obama mahdollisti ISIS:n syntymisen ja auttoi sitä valtaamaan suuren osan Irakia'.
        Nouri al-Maliki, Irakin pääministeri vuosina 2006-14 kertoi sunnuntaina irakilaisen TV-kanavan ohjelmassa, että Yhdysvaltojen edellisen presidentin hallinnolla oli merkittävä rooli ISIS:n syntymisessä ja Irakin alueiden valtaamisessa.

• FuckMolok
        FuckMolok kirjoitti:

Toiminta on näkymätöntä ja sillä on erikoisyksiköt kulloiseenkiin tehtävään. Venezuelassa on meneillään prosessi, joka on CIA:n käsialaa, sitä ennen mm. Nicaragua ja Chile.
        Juuri Irakin entinen pääministeri toi julki juttuja ISIK: sestä, 'Irakin entisen pääministerin mukaan Yhdysvaltojen edellinen presidentti Barak Obama mahdollisti ISIS:n syntymisen ja auttoi sitä valtaamaan suuren osan Irakia'.
        Nouri al-Maliki, Irakin pääministeri vuosina 2006-14 kertoi sunnuntaina irakilaisen TV-kanavan ohjelmassa, että Yhdysvaltojen edellisen presidentin hallinnolla oli merkittävä rooli ISIS:n syntymisessä ja Irakin alueiden valtaamisessa.

CIA:lla on oma roolinsa taustalla, ja se ei todellakaan ole hyväntekeväisyysjärjestö.

• kuupas
        FuckMolok kirjoitti:

Juu juu, Venezuelassa on siis miljoonia CIA:n agentteja. Muutama miljoona on kaduilla kerjäämässä ruokaa ja saman verran on paennut nälkää ja sortoa naapurimaihin. Kylläpä CIA:lla on kauheasti puuhaa.

• FuckMolok

Maliki sanoi, että Irak sai Yhdysvalloilta tiedustelutietoja ja ilmakuvia Irakin rajalle ryhmittyneistä ISIS-joukoista. Hänen mukaansa ISIS-joukot odottivat marssikäskyä Irakiin, kunhan Syyrian presidentti Bashar al-Assad olisi syösty vallasta.

Tuohon aikaan Irakilla oli pula hävittäjäkoneista, jotka olisivat kyenneet iskemään ISIS:n asemiin. Asemat olivat lisäksi taisteluhelikopterien toimintasäteen ulkopuolella. Tämän vuoksi Irak kääntyi Yhdysvaltojen puoleen ja pyysi Barak Obaman hallinnolta hävittäjäkoneita maiden välisen vuonna 2008 solmitun turvallisuussopimuksen nojalla.

Yhdysvallat kuitenkin kieltäytyi antamasta aseapua ja pyysi Irakia kääntymään Jordanian puoleen, mikä ei tullut kysymykseen, sillä Irakin ja Jordanian välillä ei ollut sopimusta sotilaallisesta yhteistyötä.

Irak joutui lähettämään armeijansa 7. divisioonan ISIS:ä vastaan ilman ilmatukea. Divisioona sai ensin aikaan menestystä, mutta sai sitten todeta joutuneensa keskelle hävitystä, jolloin sen komentaja kaatui ja lähes koko divisioona tuhottiin.

Maliki väittää, että Yhdysvaltojen tuki ISIS:lle ei suinkaan päättynyt tähän. Yhdysvallat lakkautti helikopterien varaosien ja muiden sotilasvarusteiden toimitukset Irakiin sekä kieltäytyi sopimuksen mukaisesta velvoitteestaan toimittaa Irakille jo maksettuja F16-hävittäjiä.

• rgrte56ue

Oliko tässä Rommelin iltatrollaus? Nyt isännän käsky täytetty, vai pari tuntia vielä ja sitten odottamaan unia Puna-armeijan miehitysjoukoista?

• etkö.osaa.lukea
        FuckMolok kirjoitti:

Maliki sanoi, että Irak sai Yhdysvalloilta tiedustelutietoja ja ilmakuvia Irakin rajalle ryhmittyneistä ISIS-joukoista. Hänen mukaansa ISIS-joukot odottivat marssikäskyä Irakiin, kunhan Syyrian presidentti Bashar al-Assad olisi syösty vallasta.

Tuohon aikaan Irakilla oli pula hävittäjäkoneista, jotka olisivat kyenneet iskemään ISIS:n asemiin. Asemat olivat lisäksi taisteluhelikopterien toimintasäteen ulkopuolella. Tämän vuoksi Irak kääntyi Yhdysvaltojen puoleen ja pyysi Barak Obaman hallinnolta hävittäjäkoneita maiden välisen vuonna 2008 solmitun turvallisuussopimuksen nojalla.

Yhdysvallat kuitenkin kieltäytyi antamasta aseapua ja pyysi Irakia kääntymään Jordanian puoleen, mikä ei tullut kysymykseen, sillä Irakin ja Jordanian välillä ei ollut sopimusta sotilaallisesta yhteistyötä.

Irak joutui lähettämään armeijansa 7. divisioonan ISIS:ä vastaan ilman ilmatukea. Divisioona sai ensin aikaan menestystä, mutta sai sitten todeta joutuneensa keskelle hävitystä, jolloin sen komentaja kaatui ja lähes koko divisioona tuhottiin.

Maliki väittää, että Yhdysvaltojen tuki ISIS:lle ei suinkaan päättynyt tähän. Yhdysvallat lakkautti helikopterien varaosien ja muiden sotilasvarusteiden toimitukset Irakiin sekä kieltäytyi sopimuksen mukaisesta velvoitteestaan toimittaa Irakille jo maksettuja F16-hävittäjiä.

Tuostahan huomaa, ettei USA ollut suinkaan ISIS:n puolella. Luulisi jopa sinun tajuavan sen.

• FuckMolok

Obama kieltäytyi pommittamasta ISIS:n asemia
        Entinen pääministeri ei voi edelleenkään ymmärtää, miksi Obaman hallinto teki edellä mainitut päätökset ja kieltäytyi pommittamasta ISIS:n asemia maan rajalla.

Maliki yhtyy täysin Donald Trumpin vaalikampanjan aikana esittämiin kommentteihin, joissa tämä sanoi Barak Obaman olevan ISIS:n perustaja. Yhdysvallat evakuoivat joukkonsa Irakista väärään aikaan ja sallivat näin ISIS:n miehityksen.

Obama veti joukot pois Irakista vuonna 2011, ja vuoden 2013 huhtikuuhun mennessä ISIS:n kalifaatti kattoi jo laajoja alueita Irakista ja Syyriasta. Samana vuonna Obama määräsi joukot takaisin Irakiin torjumaan ISIS:n aiheuttamaa jatkuvasti kasvavaa uhkaa.

– Yhdysvaltojen joukot eivät olisi pystyneet kääntämään kehitystä, mikä johti ISIS:n nousuun: uskonnollista agendaa ajava hallitus Bagdadissa; brutaali diktaattori Syyriassa, joka oli menettänyt hallinnan suureen osaan maata; sosiaalinen media, jonka ulottuvilla oli maailmanlaajuinen värvättävien joukko sekä horjuvat Irakin turvallisuusjoukot, Obama sanoi vuonna 2016.

Asiasta kertoi Al-Masdar News.

• etkö.osaa.lukea
        FuckMolok kirjoitti:

Obama kieltäytyi pommittamasta ISIS:n asemia
        Entinen pääministeri ei voi edelleenkään ymmärtää, miksi Obaman hallinto teki edellä mainitut päätökset ja kieltäytyi pommittamasta ISIS:n asemia maan rajalla.

Maliki yhtyy täysin Donald Trumpin vaalikampanjan aikana esittämiin kommentteihin, joissa tämä sanoi Barak Obaman olevan ISIS:n perustaja. Yhdysvallat evakuoivat joukkonsa Irakista väärään aikaan ja sallivat näin ISIS:n miehityksen.

Obama veti joukot pois Irakista vuonna 2011, ja vuoden 2013 huhtikuuhun mennessä ISIS:n kalifaatti kattoi jo laajoja alueita Irakista ja Syyriasta. Samana vuonna Obama määräsi joukot takaisin Irakiin torjumaan ISIS:n aiheuttamaa jatkuvasti kasvavaa uhkaa.

– Yhdysvaltojen joukot eivät olisi pystyneet kääntämään kehitystä, mikä johti ISIS:n nousuun: uskonnollista agendaa ajava hallitus Bagdadissa; brutaali diktaattori Syyriassa, joka oli menettänyt hallinnan suureen osaan maata; sosiaalinen media, jonka ulottuvilla oli maailmanlaajuinen värvättävien joukko sekä horjuvat Irakin turvallisuusjoukot, Obama sanoi vuonna 2016.

Asiasta kertoi Al-Masdar News.

Sen takia, että Obama vaati "nolla siviiliuhria". Sittemmin juuri USA on tuhonnut ISIS:n ilmaiskuin, kurdit maajoukoin. Hienoa kuitenkin, että myönnät Assadin olevan brutaali diktaattori.

• FuckMolok

Näin se mennee, Venäjä kukisti Syyrian ja Iranin tuella Isiksen ja tietysti maajoukkoina Kurdit ja Hisbollah.
        Jenkkikoalition vallitessa ilmatilaa isis porskutti ja vei öljyä mm. Turkkiin länsikalustolla, kukaan ei häirinnyt.
        Asiat selkenevät päivä päivältä.

• FuckMolok
        etkö.osaa.lukea kirjoitti:

Sen takia, että Obama vaati "nolla siviiliuhria". Sittemmin juuri USA on tuhonnut ISIS:n ilmaiskuin, kurdit maajoukoin. Hienoa kuitenkin, että myönnät Assadin olevan brutaali diktaattori.

# Hienoa kuitenkin, että myönnät Assadin olevan brutaali diktaattori.#

Se teksti ja ajatus tuli Obaman suusta.

• etkö.osaa.lukea
        FuckMolok kirjoitti:

Näin se mennee, Venäjä kukisti Syyrian ja Iranin tuella Isiksen ja tietysti maajoukkoina Kurdit ja Hisbollah.
        Jenkkikoalition vallitessa ilmatilaa isis porskutti ja vei öljyä mm. Turkkiin länsikalustolla, kukaan ei häirinnyt.
        Asiat selkenevät päivä päivältä.

Heh heh, Venäjä pommitti ISIS:iä vastaan taistelevia kapinallisia. Piiritti ISIS:n kanssa samassa saartorenkaassa Aleppoa ja pyöritti yhdessä kaasukenttiä. Kyllä asiat ovat alkaneet selkenemään jo aikaa sitten,

• etkö.osaa.lukea
        FuckMolok kirjoitti:

# Hienoa kuitenkin, että myönnät Assadin olevan brutaali diktaattori.#

Se teksti ja ajatus tuli Obaman suusta.

Obama oli oikeassa.

• FuckMolok
        etkö.osaa.lukea kirjoitti:

Tuostahan huomaa, ettei USA ollut suinkaan ISIS:n puolella. Luulisi jopa sinun tajuavan sen.

#Obama kieltäytyi pommittamasta ISIS:n asemia#
        Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

• FuckMolok kirjoitti:

#Obama kieltäytyi pommittamasta ISIS:n asemia#
        Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

@FuckMolok ,

Eivät nuo ymmärrä mistään mitään. Ja siksi noiden trollien kanssa on turha keskustella.

• tractor kirjoitti:

@FuckMolok ,

Eivät nuo ymmärrä mistään mitään. Ja siksi noiden trollien kanssa on turha keskustella.

Katsohan TROLLI vaan itse peiliin.
        Sun "ymmärrykses" on juurikin samaa tasoa, kuin sen keskiverto supikoiran ymmärrys ... vuoden 1982 Toyota Corollan moottorin imuventtiilien välyksistä.

IMHO.

• helevetillisiä-heikkisiä

Olin 12 minuuttia pois palstalla ja nasset olivat muuttneet perustuslakia sinä aikana.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3544
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      441
      3063
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      23
      2830
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1917
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1517
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1380
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      107
      1267
    8. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      104
      1222
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1143
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      32
      983
    Aihe