Oletko nähnyt Jeesuksen?

kysymyksiä

Jos olet, niin mistä tiedät että hän oli Jeesus?

82

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämmästynyt

      Kävin kerran vapaakirkossa ja pastori sanoi minulle: "Ota Jeesus vastaan?" En ymmärrä mitä hän sillä oikein tarkoitti. Jeesusta en nähnyt missään, vai tarkoittiko hän itseään?

      • näin.se.on

        Se on tyypillistä hengellistä fraseologiaa. Etkö osaa käyttää mielikuvitustasi. Sinun on kuviteltava hänet paikalle.


      • näinkö-
        näin.se.on kirjoitti:

        Se on tyypillistä hengellistä fraseologiaa. Etkö osaa käyttää mielikuvitustasi. Sinun on kuviteltava hänet paikalle.

        Jeesuksen nimissä anna perintösi minulle kiitos jeesus kiitos kiitos.


    • Jeesuksen näkeminen valveilla taitaa kuulua samaan sarjaan kun pikku-ukkojen näkeminen.

    • Jeesuksesta on maalattu tuhansittain silminnäkijäkuvauksiin perustuvia kuvia. Kyllä hänet on helppo tunnistaa. Viimeistään sädekehä paljastaa aidon Vapahtajan.

      • jjeeves


    • ki-sälli

      Etkö sinä ole? Mistä tiedät, ettet ole?

      • ei.esittelyä

        En ole, tai mistä minä tiedän. Ei hän ainakaan esitellyt itseään minulle.


    • en.ole

      paahtoleipä loppu.

      • äläpoltaleipiä

        Paahtoleivissä uskovaiset näkevät jeesuksen naaman.


    • Ei.epäilystäkään

      Nahkalippis oli hyvä tuntomerkki. Ja H-hetkellä se huusi: Jeesus tulee!

    • Monta kertaa. Kun Hän ilmaisee itsensä kirkkaudessaan ihmiselle, kenelle sitten näin tekeekään, ei kukaan voi olla tunnistamatta Herraansa.

      • evlutj

        Tässä tarkoitettiin varmaan ihan fyysisesti Hänen näkemistään. Kerroppa lisää tuosta kirkkaudesta?:)


      • AI. Ja miten se on mahdollista. kun Jeesus on ihan jäässä ja nälkiintyneenä istuessaan taivaassa.


    • Foolsgold

      Ihmisiä nähneenä usko Jeesukseen kirkastuu. Maalikin näyttää häikäisevän valkoiselta, että ihan hirvittää.

    • kristitty_mies

      Jeesus on lähimmäisessäsi. Lue kertomus laupiaasta samarialaisesta.

      • Jeesus_elää

        Hyvä! Teot näyttävät.


      • Jeesus ei ole lähimmäisemme, mutta ihmisiin tulee suhtautua kuin he olisivat Jeesus.


    • VapahtajaOletSinä

      Varmasti olen nähnyt. Onhan se hyvin yleinen nimi mm Väli-Amerikassa.
      Mutta eipä tuo ole mainittava tapahtuma.

      • totisinta.totta

        Minäkin olen nähnyt kun kävin Meksikossa ja Cozumelin saarella . Ravintolassa tarjoilijan nimi oli Jesus .


    • kävin.vapiksessa

      Tämä kysymys olisi sopiva vapaakirkollisille uskoville. Hehän väittävät ottaneensa Jeesuksen vastaan ja muidenkin pitäisi niin tehdä. Minä olen käynyt vapaakirkoissa mutta Jeesusta en ole siellä nähnyt. Miten voisin ottaa hänet vastaan kun minulla ei ole mitään havaintoja hänestä???!!!

      • halutmäärää

        Sinun tulee lärpättää kielillä ja sätkiä lattialla jeesustellen samalla. Näin tyydytät saarnamiehen uskonnollisia mielihaluja.


      • kävin.vapiksessa
        halutmäärää kirjoitti:

        Sinun tulee lärpättää kielillä ja sätkiä lattialla jeesustellen samalla. Näin tyydytät saarnamiehen uskonnollisia mielihaluja.

        Taidat olla oikeassa.


      • serious
        kävin.vapiksessa kirjoitti:

        Taidat olla oikeassa.

        Eikö sinulle kerrottu mitä "Jeesuksen vastaanottaminen" merkitsee? TUo käsite on Raamatussa Johanneksen evankeliumissa 1:12

        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."

        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta, joten "vastaanottamiseen" tarvittaisiin tietoa, mitä voi ottaa vastaan. Jumalan lapseus on siis tarjolla. Ei mikään pieni asia.


      • serious kirjoitti:

        Eikö sinulle kerrottu mitä "Jeesuksen vastaanottaminen" merkitsee? TUo käsite on Raamatussa Johanneksen evankeliumissa 1:12

        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."

        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta, joten "vastaanottamiseen" tarvittaisiin tietoa, mitä voi ottaa vastaan. Jumalan lapseus on siis tarjolla. Ei mikään pieni asia.

        Aika järjetöntä. Ei kukaan ole syntynyt Jumalasta.


      • kävin.vapiksessa
        serious kirjoitti:

        Eikö sinulle kerrottu mitä "Jeesuksen vastaanottaminen" merkitsee? TUo käsite on Raamatussa Johanneksen evankeliumissa 1:12

        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."

        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta, joten "vastaanottamiseen" tarvittaisiin tietoa, mitä voi ottaa vastaan. Jumalan lapseus on siis tarjolla. Ei mikään pieni asia.

        Ei kerrottu ei vaikka sitä kysyin. Kyllä minun annettiin ymmärtää että en ole uskossa, en ainakaan oikeassa uskossa, mutta sitä ei kerrottu miten siihen "oikeaan uskoon" voisi päästä. Jotenkin minusta tuntui että olisin tullut heidän mielestään oikeaan uskoon jos olisin liittynyt vapaakirkkoon. Koko touhu vaikutti aika oudolta ja se ettei minun luterilaista uskoani noteerattu miksikään.


      • serious
        kävin.vapiksessa kirjoitti:

        Ei kerrottu ei vaikka sitä kysyin. Kyllä minun annettiin ymmärtää että en ole uskossa, en ainakaan oikeassa uskossa, mutta sitä ei kerrottu miten siihen "oikeaan uskoon" voisi päästä. Jotenkin minusta tuntui että olisin tullut heidän mielestään oikeaan uskoon jos olisin liittynyt vapaakirkkoon. Koko touhu vaikutti aika oudolta ja se ettei minun luterilaista uskoani noteerattu miksikään.

        Ikävää kuulla, että törmäsit taitamattomaan pastoriin. Kuinkahan monella hänen seurakuntalaisistaan on käsitys, että Jeesuksen vastaanottaminen tarkoittaa johonkin ryhmään liittymistä!? Olisi edes lukenut vaikkapa tuon Johanneksen evankeliumin alun.

        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! "


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Aika järjetöntä. Ei kukaan ole syntynyt Jumalasta.

        Sen voi ymmärtää se joka tulee uskoon. Syntyy uudesti ylhäältä. Muistan itsekin ajan ennen kuin en uskonut Jumalaan. Mutta kyllähän sinä nämä kristinopin asiat tunnet?


      • kävin.vapiksessa
        serious kirjoitti:

        Ikävää kuulla, että törmäsit taitamattomaan pastoriin. Kuinkahan monella hänen seurakuntalaisistaan on käsitys, että Jeesuksen vastaanottaminen tarkoittaa johonkin ryhmään liittymistä!? Olisi edes lukenut vaikkapa tuon Johanneksen evankeliumin alun.

        "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! "

        No et sinäkään osaa täällä yhtään paremmin asiasta kertoa, kunhan luetat vain Raamattua. Tunnen kyllä Raamatun varmasti yhtä hyvin kuin sinäkin.


      • serious kirjoitti:

        Sen voi ymmärtää se joka tulee uskoon. Syntyy uudesti ylhäältä. Muistan itsekin ajan ennen kuin en uskonut Jumalaan. Mutta kyllähän sinä nämä kristinopin asiat tunnet?

        Kun Paavali sanoo, että on synnytty Jumalasta, niin sinä menet sen uskomaan?


      • EntäpäJambba
        torre12 kirjoitti:

        Kun Paavali sanoo, että on synnytty Jumalasta, niin sinä menet sen uskomaan?

        Entäpä Jambba?


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Kun Paavali sanoo, että on synnytty Jumalasta, niin sinä menet sen uskomaan?

        Itsellä se kävi niin, että oli aika, jolloin en uskonut Jumalaa olevankaan tai että hän on jotain kaukaista. Sitten kuulin Jumalasta ja jokin! sai minut syttymään aiheelle (siemen hyvään maaahan?) Aloin ahmia Raamattua ja se vastasi sydämeni kaipaukseen. Huomasin olevani uskossa. Sittemmin on tapahtunut kaikkea tuota kokemusta vahvistavaa.

        Jeesus-tiellä ollaan - enkä muuta voi.


      • serious
        kävin.vapiksessa kirjoitti:

        No et sinäkään osaa täällä yhtään paremmin asiasta kertoa, kunhan luetat vain Raamattua. Tunnen kyllä Raamatun varmasti yhtä hyvin kuin sinäkin.

        "sitä ei kerrottu miten siihen "oikeaan uskoon" voisi päästä."

        Niin... joillakin on todellinen armoitus osata kertoa miten Jeesusta aletaan seurata, tullaan "sisälle portista" jne. Jeesus itse sanoi, että ne sanat jotka hän on puhunut ovat henki ja elämä, joten jokainen uskova suosittelee Raamattuun kirjattuja Herran sanoja etsivälle ihmiselle.

        "Tunnen kyllä Raamatun varmasti yhtä hyvin kuin sinäkin."

        On hienoa, jos tunnet Raamatun. Et siis tarvitse tuon johanneksen evankeliumin "Jeesuksen vastaanottamisteeman" selittämiseen vapaakirkon etkä muutakaan pastoria? Vai mistä se kiikasti sielä vapaakirkossa?


      • serious kirjoitti:

        Itsellä se kävi niin, että oli aika, jolloin en uskonut Jumalaa olevankaan tai että hän on jotain kaukaista. Sitten kuulin Jumalasta ja jokin! sai minut syttymään aiheelle (siemen hyvään maaahan?) Aloin ahmia Raamattua ja se vastasi sydämeni kaipaukseen. Huomasin olevani uskossa. Sittemmin on tapahtunut kaikkea tuota kokemusta vahvistavaa.

        Jeesus-tiellä ollaan - enkä muuta voi.

        Jännä kokemus sinulla.

        Itse kun luin Raamattua intensiivisesti, niin minulta katosi kaikki usko. Sen jälkeen on tapahtunut kaikkea, mikä on vahvistanut epäuskoani.


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Jännä kokemus sinulla.

        Itse kun luin Raamattua intensiivisesti, niin minulta katosi kaikki usko. Sen jälkeen on tapahtunut kaikkea, mikä on vahvistanut epäuskoani.

        Niin.. "usko ei ole joka miehen." Sinulla on kyllä kovin omintakeinen raamatunlukutapa - täytyy sanoa. Erikoista minusta on että käyt yhä hengellisissä tilaisuuksissa.


      • serious kirjoitti:

        Niin.. "usko ei ole joka miehen." Sinulla on kyllä kovin omintakeinen raamatunlukutapa - täytyy sanoa. Erikoista minusta on että käyt yhä hengellisissä tilaisuuksissa.

        Olen lukenut Raamattua intensiivisesti tehden muistiinpanoja. Sillä tavoin sai samoista asioista eri puolilla olevista teksteistä kokonaiskuvan.

        Esimerkiksi Israelin Jumala osoittautui mieheksi, joka asui Jerusalemissa, ja jolle tuotiin lautaisia hänen eteensä, sekä hopeaa ja kultaa, ja joka oli eri kansojen jumalten kokousten johtaja.


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Olen lukenut Raamattua intensiivisesti tehden muistiinpanoja. Sillä tavoin sai samoista asioista eri puolilla olevista teksteistä kokonaiskuvan.

        Esimerkiksi Israelin Jumala osoittautui mieheksi, joka asui Jerusalemissa, ja jolle tuotiin lautaisia hänen eteensä, sekä hopeaa ja kultaa, ja joka oli eri kansojen jumalten kokousten johtaja.

        "Olen lukenut Raamattua intensiivisesti tehden muistiinpanoja. "

        Luin kirjoituksesi vaimolleni, joka sai makeat naurut. Ei sinun takiasi, mutta hänelle tuli mieleen se miten hän luki raamattua, ennen uskoon tuloaan. Hän oli vakaumuksellinen buddhalainen, mutta luki raamattua muistiinpanoja tehden yleissivistyksen vuoksi. Jälkeenpäin noita lukiessaan hän ihmetteli, miten pieleen hän oli lukenut raamattua. Hän oli tulkinnut raamatun sanoja vain omaa budhalaista vakaumustaan tukemaan ja sieltä käsin. Uskoon tultua sanat olivat aueneet aivan toisella tapaa.

        Kyllä sinä samoin olet lukenut raamattuasi kovin omalaatuisilla silmälaseilla pitämälä raamatun Jumalaa ihmisenä, ohittaen vaikkapa kohdan apt 17:24:

        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken."

        En tiedä kannattaako minun näistä sinua muistuttaa, kun aina palaat ajatukseesi että raamatun mukaan Jumala onkin tavallinen mies ja vielä kuollut? Ihmisellä voi olla tämänlainen ajatus kyllä, mutta raamattu ei sitä tue. Siunausta sinulle.


    • JussiMauton

      Olen senverran iäkäs, että olen nähnyt puusuksen.

    • Serious

      "Hänet haavoistaan mä tunnen, jotka tähteni golgatalla sai."

      Jeesus ilmestyy Raamatun mukaan monella ulkomuodolla, mutta Hänen SANOMANSA on aina sama ja Jeesuksen tunnistaa siitä. Jeesuksen omat kyllä tunnistavat Herransa, vaikka välillä voi kestää, kuten Emmauksen tiellä kävi. Tai kuten Jeesus opetti...

      "Hän sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. ... ... Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

      Uskoon liittyy myös osallisuus Jumalan Hengestä, puolustajasta, joka opettaa ja puhuu uskovan sisimmässä. Sitä mitä tämä Henki sanoo on samaa kuin Jeesus. Ollaan ikäänkuin samalla taajuudella.

      "Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä." Joh 10:14

      Jotkut ovat nähneet Jeesuksen ilmestyksessä tai unessa. Itse ei minulla tällaista kohtaamista ole vielä ollut. Se henki, jonka Jumalalta olen saanut saa odottamaan tätä tulevaa tapaamista ja annettujen lupausten täyttymistä jännityksellä ja innolla. Tätä voi olla uskosta osattoman vaikea ymmärtää.

      • Elät uskossa ja toivossa. Minä elän ilman turhia haaveita.


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Elät uskossa ja toivossa. Minä elän ilman turhia haaveita.

        Turha haave onkin onneton tilanne... Minä sain maistiaisia tulevasta taivaan valtakunnasta ja SE OLI HYVÄÄ! Pyydän että sinäkin saisit haaveen, tai oikeammin toivon, joka ei olisi turha!


      • HMM___

        "Jeesuksen omat kyllä tunnistavat Herransa..."???

        -Miksi Jeesus sitten varoittaa omiaan vääristä uskovaisista jotka tulevat hänen nimissään. Eikö vapaakirkoissakin kokoukset aloiteta Jeesuksen nimessä?


      • hekoheko

        "Uskoon liittyy myös osallisuus Jumalan Hengestä, puolustajasta, joka opettaa ja puhuu uskovan sisimmässä. Sitä mitä tämä Henki sanoo on samaa kuin Jeesus. Ollaan ikäänkuin samalla taajuudella." Lahkopastorit puhuvat suu vaahdossa ja se on sitten jotain "Jumalan Hengestä muka. Olet aikamoinen löpölaari sinäkin.


      • raamatunlukija_

        Oletkos lukenut Raamatusta että Viimeisellä tuomiolla tulee yllätyksiä ? Et taida olla. Kannattaisi sinunkin ottaa Jeesuksen kertomus vakavasti.


      • serious
        raamatunlukija_ kirjoitti:

        Oletkos lukenut Raamatusta että Viimeisellä tuomiolla tulee yllätyksiä ? Et taida olla. Kannattaisi sinunkin ottaa Jeesuksen kertomus vakavasti.

        Kiitos, kun kannat huolta pelastuksestani. Otan varoituksesi vastaan.


      • serious
        hekoheko kirjoitti:

        "Uskoon liittyy myös osallisuus Jumalan Hengestä, puolustajasta, joka opettaa ja puhuu uskovan sisimmässä. Sitä mitä tämä Henki sanoo on samaa kuin Jeesus. Ollaan ikäänkuin samalla taajuudella." Lahkopastorit puhuvat suu vaahdossa ja se on sitten jotain "Jumalan Hengestä muka. Olet aikamoinen löpölaari sinäkin.

        " Lahkopastorit puhuvat suu vaahdossa ja se on sitten jotain "Jumalan Hengestä muka. "

        Joo... ei lahkolaisopettajia pidä seurata. Kiitos varoituksesta.


      • serious
        HMM___ kirjoitti:

        "Jeesuksen omat kyllä tunnistavat Herransa..."???

        -Miksi Jeesus sitten varoittaa omiaan vääristä uskovaisista jotka tulevat hänen nimissään. Eikö vapaakirkoissakin kokoukset aloiteta Jeesuksen nimessä?

        "Miksi Jeesus sitten varoittaa omiaan vääristä uskovaisista "

        Monesta vaarasta Herra pelastaa! "Olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman."


      • raamatunlukija_
        serious kirjoitti:

        Kiitos, kun kannat huolta pelastuksestani. Otan varoituksesi vastaan.

        Käsitit väärin. En kanna huolta pelastuksestasi. Vastuu on kokonaan sinun. Kerroin vain että Raamattu ei taida olla samaa mieltä kanssasi ns. pelastusvarmuudesta.


      • serious kirjoitti:

        Turha haave onkin onneton tilanne... Minä sain maistiaisia tulevasta taivaan valtakunnasta ja SE OLI HYVÄÄ! Pyydän että sinäkin saisit haaveen, tai oikeammin toivon, joka ei olisi turha!

        Jeesuksen mukaan Jumalalan valtakunta ei ole tuleva, vaan "on sisällisesti teissä"- eli silloisissa opetuslapsissa.


      • muuttuva.usko
        torre12 kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan Jumalalan valtakunta ei ole tuleva, vaan "on sisällisesti teissä"- eli silloisissa opetuslapsissa.

        Kun Jeesus ei tullutkaan sen sukupolven aikana, jutut muuttuivat. Jumalan valtakunta sijoitettiin ihmiseen itseensä.


      • hekoheko
        serious kirjoitti:

        " Lahkopastorit puhuvat suu vaahdossa ja se on sitten jotain "Jumalan Hengestä muka. "

        Joo... ei lahkolaisopettajia pidä seurata. Kiitos varoituksesta.

        En ole ajatellutkaan seurata sinua:)


      • muuttuva.usko kirjoitti:

        Kun Jeesus ei tullutkaan sen sukupolven aikana, jutut muuttuivat. Jumalan valtakunta sijoitettiin ihmiseen itseensä.

        Onhan tuo kristinusko aika lailla pöhköä.


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan Jumalalan valtakunta ei ole tuleva, vaan "on sisällisesti teissä"- eli silloisissa opetuslapsissa.

        Jeesus opetti tulevasta valtakunnastaan mm. matteus 25:31 : "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti."


      • serious kirjoitti:

        Jeesus opetti tulevasta valtakunnastaan mm. matteus 25:31 : "Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti."

        No Jeesuksen mukaan ainakin Jumalan valtakunta oli sisällisesti hänen silloisissa opetuslapsissaan.

        Kauniita tarinoita Raamatussa. Onko tarkoitus uskoa ne todeksi?


      • serious
        hekoheko kirjoitti:

        En ole ajatellutkaan seurata sinua:)

        No hyvä.. en minä mikään pastori olekaan. Eihän minulla edes vaahtoa suu. ;)


    • lnhottavaReaIistieirek

      NékaIan Baàríssa luulin nähneeni Jeesuksen, mutta kyseessä olikin vain RäyhääjäRebe🙁🙁🙁🙁🙁

      • HMM___

        Mistä tiedät ettei hän ollut JEESUS?


      • fundis.mä.oon
        HMM___ kirjoitti:

        Mistä tiedät ettei hän ollut JEESUS?

        Raamatussa ei kerrota että Jeesus kävisi NékaIan Baàríssa


    • vainäitiilmestyys

      Totta, milloin Jeesus ilmestyys paahtoleipään ja ihan mihin vain, mutta en koskaan ole kuullut Jeesuksen ilmestyksestä kuten on äiti Marian kohdalla usein edelleenkin kyse. Mistähän tämä johtuu?

      • serious

        Katoliset ajattelevat että tarvitaan pyhimys ihmisen ja Jeesuksen väliin viestinviejäksi. Neitsyt maria on kaikkein halutuin välitäjä.

        Jeesus kyllä on ilmestynyt monelle. Tapasin yhden intialaisen joka kertoi tästä kohtaamisesta. Yksi sydämellisimmistä ihmisistä, joita olen kohdannut.


      • lörpöttelijälle
        serious kirjoitti:

        Katoliset ajattelevat että tarvitaan pyhimys ihmisen ja Jeesuksen väliin viestinviejäksi. Neitsyt maria on kaikkein halutuin välitäjä.

        Jeesus kyllä on ilmestynyt monelle. Tapasin yhden intialaisen joka kertoi tästä kohtaamisesta. Yksi sydämellisimmistä ihmisistä, joita olen kohdannut.

        Tuollaiset jutut kuuluvat lahkolaisten tyypillisiin tarinoihin joilla lämmitellään muuten tylsää uskis -elämää. Ne tapahtuvatkin aina jossain kaukana niin kuin tämäkin Intiassa. Mielisairaalaoissa on myös näitä jeesuksen näkijöitä.


      • serious kirjoitti:

        Katoliset ajattelevat että tarvitaan pyhimys ihmisen ja Jeesuksen väliin viestinviejäksi. Neitsyt maria on kaikkein halutuin välitäjä.

        Jeesus kyllä on ilmestynyt monelle. Tapasin yhden intialaisen joka kertoi tästä kohtaamisesta. Yksi sydämellisimmistä ihmisistä, joita olen kohdannut.

        Miten Jeesus voi ilmestyä? Raamatun mukaan Jeesus lensi pilven mukana taivaaseen istumaan. Siihen ei ole Raamatun mukaan tullut muutosta.


      • heikot_sortuu

        Mielisaaraloissa on myös paljon niitä jotka kuvittelevat olevansa jeesuksia.


      • JokoKerrotSyyn
        torre12 kirjoitti:

        Miten Jeesus voi ilmestyä? Raamatun mukaan Jeesus lensi pilven mukana taivaaseen istumaan. Siihen ei ole Raamatun mukaan tullut muutosta.

        Joko kerrot syyn Jampan lähtöön?


      • torre12
        JokoKerrotSyyn kirjoitti:

        Joko kerrot syyn Jampan lähtöön?

        Sinähän tässä se keksijä olet. Yritä nyt keksäi syy siihen miksi joku minut jättäisi.


      • VaikeampiKeksiä
        torre12 kirjoitti:

        Sinähän tässä se keksijä olet. Yritä nyt keksäi syy siihen miksi joku minut jättäisi.

        Vaikeampi keksiä syitä miksei kukaan jättäisi sinua.

        Olet tolkuttoman ruma ja tyhmä kuin saapas.


      • VaikeampiKeksiä kirjoitti:

        Vaikeampi keksiä syitä miksei kukaan jättäisi sinua.

        Olet tolkuttoman ruma ja tyhmä kuin saapas.

        No eipä nuo syyt ole saaneet ketään minua jättämään. Taidatkin itse olla vähintäänkin tollo. Luulet tietäväsi, vaikka et tiedä mitään.

        Eilen Pekka Simojoen ja EtCatera- kuoron konsertissa eräs ryhmän naisjäsen tuli minua kättelemään ja koskettamaan. Miksikähän niin.


      • HyväksyAsia
        torre12 kirjoitti:

        No eipä nuo syyt ole saaneet ketään minua jättämään. Taidatkin itse olla vähintäänkin tollo. Luulet tietäväsi, vaikka et tiedä mitään.

        Eilen Pekka Simojoen ja EtCatera- kuoron konsertissa eräs ryhmän naisjäsen tuli minua kättelemään ja koskettamaan. Miksikähän niin.

        Hän varmastikin sääli sinua ja rumuuttasi.

        Olet imbesilli ja rumaakin rumempi. Hyväksy asia.


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Miten Jeesus voi ilmestyä? Raamatun mukaan Jeesus lensi pilven mukana taivaaseen istumaan. Siihen ei ole Raamatun mukaan tullut muutosta.

        Aivan samoin kuin Herra Jeesus ilmestyi Saulille Damaskon tiellä ylösnousemuksensa jälkeen. apt 26:15

        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.


      • serious
        lörpöttelijälle kirjoitti:

        Tuollaiset jutut kuuluvat lahkolaisten tyypillisiin tarinoihin joilla lämmitellään muuten tylsää uskis -elämää. Ne tapahtuvatkin aina jossain kaukana niin kuin tämäkin Intiassa. Mielisairaalaoissa on myös näitä jeesuksen näkijöitä.

        Voisin sanoa muutaman suomalaisenkin Jeesuksen kohtaajan. Itse hiljattain tapasin tämän intialaisen Jacob Marinerin, josta mainitsin. Hän nyt tuli mieleen koska tapaaminen oli hyvin vaikuttava. Ei vain hänen Jeesus-ilmestyksensä tähden, joka tapahtui hänen uskoon tullessaan. Hindusta kristityksi kääntyminen ei tosiaan ole tuonut hänelle vain auringonpaistetta ja helppoa elämää. Hän johtaa intiassa mittavaa köyhien avustustyötä tänään.


      • HMM___
        serious kirjoitti:

        Aivan samoin kuin Herra Jeesus ilmestyi Saulille Damaskon tiellä ylösnousemuksensa jälkeen. apt 26:15

        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Saul oli epileptikko ja sai sairauskohtauksen Damaskoon johtavalla tiellä. Kohtaus oli tyypillinen epileptikolle. Valon näkeminen ja äänien kuuleminen voidaan jälkeenpäin tulkita vaikka uskonnollisesti. Raamatussa on erilaisia kertomuksia tapahtumasta. Mikähän niistä olisi oikea versio? Vai onko mikään?


      • tosi.kristitty
        serious kirjoitti:

        Voisin sanoa muutaman suomalaisenkin Jeesuksen kohtaajan. Itse hiljattain tapasin tämän intialaisen Jacob Marinerin, josta mainitsin. Hän nyt tuli mieleen koska tapaaminen oli hyvin vaikuttava. Ei vain hänen Jeesus-ilmestyksensä tähden, joka tapahtui hänen uskoon tullessaan. Hindusta kristityksi kääntyminen ei tosiaan ole tuonut hänelle vain auringonpaistetta ja helppoa elämää. Hän johtaa intiassa mittavaa köyhien avustustyötä tänään.

        Jeesuksen mukaan hänen seuraajansa kohtaavat vainoa ja ahdistusta, ei suinkaan helppoa elämää ja auringonpaistetta.


      • serious kirjoitti:

        Aivan samoin kuin Herra Jeesus ilmestyi Saulille Damaskon tiellä ylösnousemuksensa jälkeen. apt 26:15

        Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.

        Tuo on vain kirjoitettu tarina: mistä tiedät että se ilmestyminen oli totta? Saul kuuli tarinassa vain äänen.


      • tosi.kristitty kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan hänen seuraajansa kohtaavat vainoa ja ahdistusta, ei suinkaan helppoa elämää ja auringonpaistetta.

        Jeesus puhui opetuslapsilleen, niin että "teitä tullaan vainoamaan, raastamaan ulos synagogasta".

        Ei Jeesus muita tarkoittanut. Opetuslasten piti jo kokea ja nähdä lopun ajat. Jeesuksen puheet ovat osoittautuneet bluffiksi.


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Tuo on vain kirjoitettu tarina: mistä tiedät että se ilmestyminen oli totta? Saul kuuli tarinassa vain äänen.

        Voin sanoa että Saulin kokemus damaskon tiellä on totta, koska se täsmää vastaaviin, joita tänäänkin tapahtuu. Jeesuksen kohtaamisen ilmeisin vaikutus on, ei tuo ihmeellinen tapahtuma sinänsä, vaan luonteenlaadun muuttuminen.

        Ihmiset eivät ole enää samoja kuin ennen ja yleensä tämä muutos on pysyvää laatua ja eteenpäin menevää. Kuten vaikkapa Jacob Marinerin tapauksessa - tai omalla kohdallani.

        2.kor 3:17 "Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siellä on vapaus. Me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niin kuin muuttaa Herra, joka on Henki. "

        Minä ja moni muu todistaa että tuo sama tapahtuu tänäänkin. Moni uskoon tulleista tulee hyvinkin risasta elämästä, joten muutos ei saata olla kovinkaan näkyvä alkuun. Samoin monessa seurakunnassa nykyään opetetaan vesitettyä evankeliumia, valitettavasti. "Jeesuksen seuraamisesta" on tullut ihmisryhmään , penkinlämmittäjiin, liittyminen tms. Seurakuntaelämän matala laatu on ollut minulle suuri uskonkoetus, mutta tällaista aikaa me tänään elämme. Itsekkin olen ollut tästä hapatuksesta osallinen ja syyllinen riittämiin!


      • serious
        torre12 kirjoitti:

        Jeesus puhui opetuslapsilleen, niin että "teitä tullaan vainoamaan, raastamaan ulos synagogasta".

        Ei Jeesus muita tarkoittanut. Opetuslasten piti jo kokea ja nähdä lopun ajat. Jeesuksen puheet ovat osoittautuneet bluffiksi.

        "Jeesuksen puheet ovat osoittautuneet bluffiksi."

        Katsotaan, katsotaan... Olen arpani heittänyt Jeesuksen puolesta. Minun mielestäni merkit täyttyvät.


      • serious
        tosi.kristitty kirjoitti:

        Jeesuksen mukaan hänen seuraajansa kohtaavat vainoa ja ahdistusta, ei suinkaan helppoa elämää ja auringonpaistetta.

        Niin se on... välillä mietin onko leiviskäni haudattu, kun on helppoa... Onneksi on koskessa niitä suvantojakin.


      • serious kirjoitti:

        "Jeesuksen puheet ovat osoittautuneet bluffiksi."

        Katsotaan, katsotaan... Olen arpani heittänyt Jeesuksen puolesta. Minun mielestäni merkit täyttyvät.

        Siis ne puheet mitä Jeesus sanoi opetuslapsilleen, niin ne olivat valetta. Mikään ei toteutunut, eikä ole vieläkään.

        Ja se, että kuulee ääniä, ei todista muusta kuin ehkä henkisistä ongelmista.


    • skeptis

      Usko on tiedon vastakohta. Raamattu on yhtä sepitteellinen kuin Kalevala. Kun satoja vuosia myöhemmin tehdään sanatarkkoja "pöytäkirjoja", todenperäisyyteen tarvitaan lujaa uskoa.
      Raamatun vertaukset ovat osuvia. Tarvitaan karismaattinen henkilö, joka manipuloi lauman ihmisiä kuin lammaspaimen laumaansa. Laumalle se on kätevää, voi korvata ajattelun ohjailla ja määräyksillä.
      Siloin voi nähdä vaikka jeesuksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe