Homous on syntiä. Synti pahuutta.

surullista.on

Paha tuhoaa ihmisen eikä ihmisen järki riitä sitä tajuamaan.

152

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoruuskin on synti eli siis pahuutta. Odotan malttamattomana milloin puututte esiaviolliseen seksiin, avoliittoihin ja Raamatun vastaisiin eroihin ja uudelleen vihkimisiin samalla tarmolla kuin homoseksuaalisuuteen.

      Voisitte perustaa vaikka oikein yhdistyksen asian tiimoilta.

      • Hanki opas ”Sitä sanoataan rakkaudeksi ” 🤓


      • evlutj

        Puuttuisin heti jos voisin. Kirkko on niin maallinen nykyään että ei oo helppoa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hanki opas ”Sitä sanoataan rakkaudeksi ” 🤓

        Avainsanapari oli: samalla tarmolla. Hiljaista on palstallakin noiden syntien esille tuomisen suhteen, muutama hassu avaus vuodessa kun homoudesta niitä on varmaan tuhatkunta ellei ylikin.


      • etköuskalla
        evlutj kirjoitti:

        Puuttuisin heti jos voisin. Kirkko on niin maallinen nykyään että ei oo helppoa.

        Aina voi jättää kirkon.


      • Jep. Kaikki hauskahan on syntiä.


      • hesa-

        Huorapari tuli papin vaimosta, nauratti silloin.
        Oli muuten mielipuoli pappi.


      • a-teisti kirjoitti:

        Jep. Kaikki hauskahan on syntiä.

        Sinulla on sitten kummallinen käsitys hauskasta 😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hanki opas ”Sitä sanoataan rakkaudeksi ” 🤓

        Olen selannut läpi. Sehän olisi ollut vanhanaikainen ja ahdasmielinen jo silloin kun minä olin teini eli sellaiset 35 vuotta sitten. Vaikka onkin aika uunituore painos niin sisältö haiskahtaa ummehtuneelta.


      • a-teisti kirjoitti:

        Olen selannut läpi. Sehän olisi ollut vanhanaikainen ja ahdasmielinen jo silloin kun minä olin teini eli sellaiset 35 vuotta sitten. Vaikka onkin aika uunituore painos niin sisältö haiskahtaa ummehtuneelta.

        Jos sinusta siveellisyys ja uskollisuus on ummehtunutta niin se on sinun moraaliasi 😏


      • voisentäänvoisentään

        Etkö osaa tehdä omaa aloitusta asiastasi?
        Tässä todetaan homouden synnistä ja sinä yrität puhua muusta.
        Et varmaan edes tajua, että toimit samoin kun pahuus itse.


      • evlutj
        etköuskalla kirjoitti:

        Aina voi jättää kirkon.

        En aio kirkkoa jättää, se on uskon kotini ollut ja vaikka vikoja on paljon nykyisessä kirkossa niin se merkitsee silti paljon.


      • uskovakinvieläolevinaan

        eikös tanuskin elä noin?


      • uskovakinvieläolevinaan kirjoitti:

        eikös tanuskin elä noin?

        Ei elä, Tanus asuu yksin eikä avoliitossa 🙂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hanki opas ”Sitä sanoataan rakkaudeksi ” 🤓

        Ei "sanoata" vaan "sanotaan". Ja löytyy täältä ihan hankkimatta:

        https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/ksr-kirja/KSR_netti_sivut.pdf

        Alkua kun lukee, teksti on ilmiselvää nuoren maan kreationismia. Eipä ihme, jos tieteeseen perustuvaa opetusta antavassa koululaitoksessamme ei tästä lehdykästä oikein digata.


      • a-teisti kirjoitti:

        Olen selannut läpi. Sehän olisi ollut vanhanaikainen ja ahdasmielinen jo silloin kun minä olin teini eli sellaiset 35 vuotta sitten. Vaikka onkin aika uunituore painos niin sisältö haiskahtaa ummehtuneelta.

        Vastasin sinulle sääntöjen vastaisesti, että jos sinusta siveys ja moraali ovat tunkkaisia niin se on sinun kantasi asiaan 😉


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei "sanoata" vaan "sanotaan". Ja löytyy täältä ihan hankkimatta:

        https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/ksr-kirja/KSR_netti_sivut.pdf

        Alkua kun lukee, teksti on ilmiselvää nuoren maan kreationismia. Eipä ihme, jos tieteeseen perustuvaa opetusta antavassa koululaitoksessamme ei tästä lehdykästä oikein digata.

        Kun kirjan tekijä oli ohjelmassa, niin ihmettelin vähän hänen juttujaan. Mutta hän osoittautuikin äärilaidan uskovaksi.


      • No ei kai muuten kuin miten he suhtautuvat erilaisiin ihmisiin. Vaimoni ei ole keksinyt ihmisistä mitään mikä ei pidä paikkaansa. Tämä ohjelmassa jutellut nainen puhui ihmisistä omituisia asioita.


      • kerrohan
        torre12 kirjoitti:

        No ei kai muuten kuin miten he suhtautuvat erilaisiin ihmisiin. Vaimoni ei ole keksinyt ihmisistä mitään mikä ei pidä paikkaansa. Tämä ohjelmassa jutellut nainen puhui ihmisistä omituisia asioita.

        Voitko kertoa tarkemmin mitä nuo keksityt asiat ovat?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei elä, Tanus asuu yksin eikä avoliitossa 🙂

        Mistäs sinä sen tiedät? Osoitteet eivät kerro mitään siitä, kenen kanssa yöt vietetään ja miten paljon ja haureellisesti hässitään.


      • kerrohan kirjoitti:

        Voitko kertoa tarkemmin mitä nuo keksityt asiat ovat?

        Heh. Sen mitä tuo kyseinen nainen jutteli vähemmistöstä, oli pelkkää tietämättömyyttä ja omia omituisia mielipiteitä. Ne ovat varmaan siinä kirjassakin. Niitä juttuja on ollut aitoavion tiimoilta ja tällä palstallakin. Samaa tarinaa.


      • kerrohan
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Sen mitä tuo kyseinen nainen jutteli vähemmistöstä, oli pelkkää tietämättömyyttä ja omia omituisia mielipiteitä. Ne ovat varmaan siinä kirjassakin. Niitä juttuja on ollut aitoavion tiimoilta ja tällä palstallakin. Samaa tarinaa.

        Mitä hän jutteli ja mikä siinä ei pidä paikkaansa? Ja mikä oli uskontoa mitä hän sanoi?


      • kerrohan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mistäs sinä sen tiedät? Osoitteet eivät kerro mitään siitä, kenen kanssa yöt vietetään ja miten paljon ja haureellisesti hässitään.

        Millä sinä todistat, ettet ole pedofiili?


      • verovaroja.säästyy
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mistäs sinä sen tiedät? Osoitteet eivät kerro mitään siitä, kenen kanssa yöt vietetään ja miten paljon ja haureellisesti hässitään.

        Uskonyhteisöissä tällainen teatteri on tärkeää. Raja menee siinä jos muutetaan yhteen vihkimättä. Lahkossa ei ikäänkuin tiedetä synnissä elämisestä, kun parilla on olevinaan kaksi kotia.


      • kerrohan kirjoitti:

        Millä sinä todistat, ettet ole pedofiili?

        Ei tarvitse, usko.vainen. Kukaan ei ole syyttänyt saati esittänyt todisteita, että olisin. 😀


      • kerrohan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei tarvitse, usko.vainen. Kukaan ei ole syyttänyt saati esittänyt todisteita, että olisin. 😀

        Kuka on esittänyt todisteita, että Tanus elää huoraparina?


      • kerrohan kirjoitti:

        Kuka on esittänyt todisteita, että Tanus elää huoraparina?

        Jos sinä uskot, että tämä onnellinen pari ei hässi, siitä sitten vaan, kukaan ei kiellä. Aikuisten ei-lähisukulaisten välisessä seksissä ei ole mitään laitonta. Te noin uskovat voisitte kyllä kokoontua kaikki aika pieneen huoneeseen, ja tilaa jäisi vielä. 😃


      • kerrohan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos sinä uskot, että tämä onnellinen pari ei hässi, siitä sitten vaan, kukaan ei kiellä. Aikuisten ei-lähisukulaisten välisessä seksissä ei ole mitään laitonta. Te noin uskovat voisitte kyllä kokoontua kaikki aika pieneen huoneeseen, ja tilaa jäisi vielä. 😃

        Vastaa siihen mitä sinulta kysyin.


      • kerrohan kirjoitti:

        Voitko kertoa tarkemmin mitä nuo keksityt asiat ovat?

        Varmaan tiedät tarkkaan ne asiat mitä tälläkin palstalla ja aitoavion piirissä on homoista sanottu. Ei niitä sen tarkemmin voi sanoa.


      • tunnetaan.hyvin
        kerrohan kirjoitti:

        Vastaa siihen mitä sinulta kysyin.

        Tuttu tyyli, yrittää johtaa keskustelun sivuraiteelle: laista.vainen.


      • tunnetaan.hyvin

        RepeRäyhis ei koskaan vastaa vaan kiemurtelee kuin mato koukussa.


      • tunnetaan.hyvin kirjoitti:

        Tuttu tyyli, yrittää johtaa keskustelun sivuraiteelle: laista.vainen.

        Usko.vaisesta tulisi hyvä muslimi. Shariahan edellyttää silminnäkijätodistajia milloin mihinkin. Mutta kuten "verovaroja.säästyy" totesi, jos yhdessä ei asuta, silloin uskonyhteisössä leikitään että yhdyntöjäkään ei tapahdu – ei ainakaan kovin synnillisiä.


      • kerrohan kirjoitti:

        Vastaa siihen mitä sinulta kysyin.

        Miksi? Sulla ei ole kokemusta seurustelusta, mutta voin vakuuttaa, että oletusarvona siinä on naiskentelu, ja jos tosiaan aikuinen gynekologinainen tulee toimeen ilman pimpsantäytettä, sitten tulkoon, mutta pitää olla aika Helvetin lapsellinen jos moista uskoo. 😄


      • tämä.selvä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Miksi? Sulla ei ole kokemusta seurustelusta, mutta voin vakuuttaa, että oletusarvona siinä on naiskentelu, ja jos tosiaan aikuinen gynekologinainen tulee toimeen ilman pimpsantäytettä, sitten tulkoon, mutta pitää olla aika Helvetin lapsellinen jos moista uskoo. 😄

        Tämä tuli selväksi, ettet pysty osoittamaan Tanusta huoraelämää viettäväksi ja syytöksesi on taas kerran valetta.


      • Ja mielelläni.


      • voisentäänvoisentään kirjoitti:

        Etkö osaa tehdä omaa aloitusta asiastasi?
        Tässä todetaan homouden synnistä ja sinä yrität puhua muusta.
        Et varmaan edes tajua, että toimit samoin kun pahuus itse.

        Ette ehkä ymmärrä asiaa mutta keskittymisenne yhteen ainoaan seksuaalisuuden "syntiin", homoseksuaalisuuteen johtaa siihen että on aika luonnollista epäillä todellisia motiivejanne vahvasti.


      • tämä.selvä kirjoitti:

        Tämä tuli selväksi, ettet pysty osoittamaan Tanusta huoraelämää viettäväksi ja syytöksesi on taas kerran valetta.

        En todellakaan usko, että Tanus viettää huoraelämää! Mistäs sinä usko.vainen noin härskejä keksit?

        On myös varsin erikoinen näkemys, että ajatus siitä että joku viettää melko normaalia elämää on peräti "syytös". Vain ääriuskovaisen kieroutunut mieli voi poikia sellaista.


      • Mustapartaisia jihadistejahan he olisivat joka ikinen. Oman kansansa vähemmistössä siis myös arabeina. On tosiaan kaikille parasta, että he ovat syntyneet maallistuneeseen kristillisperäiseen kulttuuriin.


      • Mahottommie

        Kummallista kaitakatseisuutta. SINNE vuan!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vastasin sinulle sääntöjen vastaisesti, että jos sinusta siveys ja moraali ovat tunkkaisia niin se on sinun kantasi asiaan 😉

        Siveys on suurin perverssio sanoi joku. Tuossa on tottakin paljon mukana.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hanki opas ”Sitä sanoataan rakkaudeksi ” 🤓

        Tuo opas keskittyy aika oleellisesti seksuaalisista haluista kieltäytymiseen kaikilla suoritustasoilla kunnes on saatu papin aamen asialle.

        Saarnaavaa julistusta ja varoituksia varoitusten perään: älkää langetko. Myönnetään se että uskovilla on ihan samanlainen sukupuolivietti kuin meillä muillakin ja halu rakastella rakastamansa ihmisen kanssa. Mutta ei koska Jeesus. Vaan kun sillä papin aamenella ei ole paskankaan väliä. Tunteilla on.

        Se myös pitää naimattomuutta käypänä vaihtoehtona samalla tuomiten itsetyydytyksenkin eli katsoo ettei naimattomilla ole oikeutta minkäänlaiseen seksuaalisuuden toteuttamiseen.

        Aika skitsoa sanoisin.

        Eläkää te sääntöjenne maailmassa mutta älkää nyt perkele edes kuvitelko niiden kelpaavan meille muille.

        Ps. Vedin tänään päiväkännit. Jotenkin näin meni. Tulin kotiin ja puoli tuntia kun olin siinä pyörinyt kysyi avokki että auto ei vissiin oo sit pihalla. Minä siihen: Ei ole, on linjoilla johon toinen et tarvitsisi sitä aamulla. Vastasin hakevani aamulla. Siihen: Olisit sen voinut tuoda tietty ennen kuin baariin menit. Vastaus: Ei voinut, jos olisin tullut kotiin olisi se mieliteko (päiväkänni) mennyt ohitse jo. Siihen hän: No joo. Minä: Jep, haenko sen aamulla. Hän: Haen sen kun käyn lenkillä.

        Elä siis hetkessä, ota päiväkänni jos huvittaa. Ei se synti ole. Ja toinenkin sen tajuaa eikä messua sen enempää. Elämää. Tajuatko?


      • a-teisti kirjoitti:

        Tuo opas keskittyy aika oleellisesti seksuaalisista haluista kieltäytymiseen kaikilla suoritustasoilla kunnes on saatu papin aamen asialle.

        Saarnaavaa julistusta ja varoituksia varoitusten perään: älkää langetko. Myönnetään se että uskovilla on ihan samanlainen sukupuolivietti kuin meillä muillakin ja halu rakastella rakastamansa ihmisen kanssa. Mutta ei koska Jeesus. Vaan kun sillä papin aamenella ei ole paskankaan väliä. Tunteilla on.

        Se myös pitää naimattomuutta käypänä vaihtoehtona samalla tuomiten itsetyydytyksenkin eli katsoo ettei naimattomilla ole oikeutta minkäänlaiseen seksuaalisuuden toteuttamiseen.

        Aika skitsoa sanoisin.

        Eläkää te sääntöjenne maailmassa mutta älkää nyt perkele edes kuvitelko niiden kelpaavan meille muille.

        Ps. Vedin tänään päiväkännit. Jotenkin näin meni. Tulin kotiin ja puoli tuntia kun olin siinä pyörinyt kysyi avokki että auto ei vissiin oo sit pihalla. Minä siihen: Ei ole, on linjoilla johon toinen et tarvitsisi sitä aamulla. Vastasin hakevani aamulla. Siihen: Olisit sen voinut tuoda tietty ennen kuin baariin menit. Vastaus: Ei voinut, jos olisin tullut kotiin olisi se mieliteko (päiväkänni) mennyt ohitse jo. Siihen hän: No joo. Minä: Jep, haenko sen aamulla. Hän: Haen sen kun käyn lenkillä.

        Elä siis hetkessä, ota päiväkänni jos huvittaa. Ei se synti ole. Ja toinenkin sen tajuaa eikä messua sen enempää. Elämää. Tajuatko?

        Hän on hakemassa sitä koslaa ja minä teen ruokaa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Siveys on suurin perverssio sanoi joku. Tuossa on tottakin paljon mukana.

        Varmaan sinä 😏


      • a-teisti kirjoitti:

        Tuo opas keskittyy aika oleellisesti seksuaalisista haluista kieltäytymiseen kaikilla suoritustasoilla kunnes on saatu papin aamen asialle.

        Saarnaavaa julistusta ja varoituksia varoitusten perään: älkää langetko. Myönnetään se että uskovilla on ihan samanlainen sukupuolivietti kuin meillä muillakin ja halu rakastella rakastamansa ihmisen kanssa. Mutta ei koska Jeesus. Vaan kun sillä papin aamenella ei ole paskankaan väliä. Tunteilla on.

        Se myös pitää naimattomuutta käypänä vaihtoehtona samalla tuomiten itsetyydytyksenkin eli katsoo ettei naimattomilla ole oikeutta minkäänlaiseen seksuaalisuuden toteuttamiseen.

        Aika skitsoa sanoisin.

        Eläkää te sääntöjenne maailmassa mutta älkää nyt perkele edes kuvitelko niiden kelpaavan meille muille.

        Ps. Vedin tänään päiväkännit. Jotenkin näin meni. Tulin kotiin ja puoli tuntia kun olin siinä pyörinyt kysyi avokki että auto ei vissiin oo sit pihalla. Minä siihen: Ei ole, on linjoilla johon toinen et tarvitsisi sitä aamulla. Vastasin hakevani aamulla. Siihen: Olisit sen voinut tuoda tietty ennen kuin baariin menit. Vastaus: Ei voinut, jos olisin tullut kotiin olisi se mieliteko (päiväkänni) mennyt ohitse jo. Siihen hän: No joo. Minä: Jep, haenko sen aamulla. Hän: Haen sen kun käyn lenkillä.

        Elä siis hetkessä, ota päiväkänni jos huvittaa. Ei se synti ole. Ja toinenkin sen tajuaa eikä messua sen enempää. Elämää. Tajuatko?

        Mitä pahaa on siinä, että ihminen säästää seksielämän avioliittoon 🤔 Eikä haluja kukaan voi kieltää, se on ihmisen oma asia miten niitä käsittelee. Haluaako antaa niiden viedä itseään vai hallitseeko niitä.

        Jos tuo kuvaamasi on elämästä nauttimista niin se on sinun tapasi 😏


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä pahaa on siinä, että ihminen säästää seksielämän avioliittoon 🤔 Eikä haluja kukaan voi kieltää, se on ihmisen oma asia miten niitä käsittelee. Haluaako antaa niiden viedä itseään vai hallitseeko niitä.

        Jos tuo kuvaamasi on elämästä nauttimista niin se on sinun tapasi 😏

        Ei siinä mitään tuomittavaa ole. Eikä pitäisi tuomita sitäkään ettei säästä.

        "Jos tuo kuvaamasi on elämästä nauttimista niin se on sinun tapasi"

        Eikä huono ollenkaan. Tulin sentään kotiin. Parisen vuotta sitten yöllä soittelin kauppareissulta kotiin kun olin päätynyt Berliiniin että näin kävi.

        No ensin oli ettet sä voi siellä olla mutta vakuuttelun jälkeen uskoi kyllä. Ja no problem. Tiesi että tallessa olen ja elävien kirjoissa ja kotiinkin tulossa kun on sen aika.

        Elämä olisi tylsää Jeesuksen huomassa. Ei saisi tehdä mitään, jos ei eukko kieltäisi niin Jeesus kyllä.


      • a-teisti kirjoitti:

        Ei siinä mitään tuomittavaa ole. Eikä pitäisi tuomita sitäkään ettei säästä.

        "Jos tuo kuvaamasi on elämästä nauttimista niin se on sinun tapasi"

        Eikä huono ollenkaan. Tulin sentään kotiin. Parisen vuotta sitten yöllä soittelin kauppareissulta kotiin kun olin päätynyt Berliiniin että näin kävi.

        No ensin oli ettet sä voi siellä olla mutta vakuuttelun jälkeen uskoi kyllä. Ja no problem. Tiesi että tallessa olen ja elävien kirjoissa ja kotiinkin tulossa kun on sen aika.

        Elämä olisi tylsää Jeesuksen huomassa. Ei saisi tehdä mitään, jos ei eukko kieltäisi niin Jeesus kyllä.

        Sitä, että ihmisellä on lukuisia seksikumppaneita ei millään tavalla jalosta häntä vaan kuluttaa😏

        Elämä Jeesuksen kanssa ei ole tylsää eikä ihmistä ryvettävää kuten sinun himojesi ohjaama elämä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sitä, että ihmisellä on lukuisia seksikumppaneita ei millään tavalla jalosta häntä vaan kuluttaa😏

        Elämä Jeesuksen kanssa ei ole tylsää eikä ihmistä ryvettävää kuten sinun himojesi ohjaama elämä.

        Kokemuksen syvällä rintaäänelläkö tämän lausut?


      • a-teisti kirjoitti:

        Kokemuksen syvällä rintaäänelläkö tämän lausut?

        Minulla niitä kumppaneita on ollut varmaan kevyesti pikkulahkon jäsenmäärän verran mutta silti kykenen olemaan uskollinen kumppani ja rakastamaan aidosti.


      • a-teisti kirjoitti:

        Minulla niitä kumppaneita on ollut varmaan kevyesti pikkulahkon jäsenmäärän verran mutta silti kykenen olemaan uskollinen kumppani ja rakastamaan aidosti.

        Otan uusiksi 😂

        Ihmisiä seuranneena tämän lausuin. Montako eukkoa sinulla on ollut himojesi tyydyttämiseen mutta et ole heihin halunnut sitoutua 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Otan uusiksi 😂

        Ihmisiä seuranneena tämän lausuin. Montako eukkoa sinulla on ollut himojesi tyydyttämiseen mutta et ole heihin halunnut sitoutua 🤔❓

        No, joihinkin on sitouduttu, useimpien kanssa on vain harrastettu seksiä, kerran, kaksi, satunnaisesti ehkä kauemman aikaa. Silloin nuorempana. Normisettiä varmaan tässä maailmassa useimmille.

        Tämä on jo kestänyt hiukan reilu 15 vuotta eikä tässä muita kaipaakaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        No, joihinkin on sitouduttu, useimpien kanssa on vain harrastettu seksiä, kerran, kaksi, satunnaisesti ehkä kauemman aikaa. Silloin nuorempana. Normisettiä varmaan tässä maailmassa useimmille.

        Tämä on jo kestänyt hiukan reilu 15 vuotta eikä tässä muita kaipaakaan.

        Ai niin. Se lukumäärä. Ehkä 30? En tiedä, sen verran kuitenkin ettei nimiä muista.


      • a-teisti kirjoitti:

        No, joihinkin on sitouduttu, useimpien kanssa on vain harrastettu seksiä, kerran, kaksi, satunnaisesti ehkä kauemman aikaa. Silloin nuorempana. Normisettiä varmaan tässä maailmassa useimmille.

        Tämä on jo kestänyt hiukan reilu 15 vuotta eikä tässä muita kaipaakaan.

        Et sinä pysty sitoutumaan koska sinulma on vain eukko joka ei ole vaimosi. Naiset ovat sinulle ilmeisesti vain himojesi tyydytystä varten 🤔


      • usko.vainen kirjoitti:

        Et sinä pysty sitoutumaan koska sinulma on vain eukko joka ei ole vaimosi. Naiset ovat sinulle ilmeisesti vain himojesi tyydytystä varten 🤔

        Voi voi. Kyllä hän on minulle ihan täysi vaimo. Tiedätkö edes mitä rakkaus on?


      • a-teisti kirjoitti:

        Voi voi. Kyllä hän on minulle ihan täysi vaimo. Tiedätkö edes mitä rakkaus on?

        Ei hän ole sinun vaimosi vaan avovaimosi 🤔


      • eikös.se.ole.huorin
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei elä, Tanus asuu yksin eikä avoliitossa 🙂

        Kansanedustaja Sari Tanus ja eduskunta-avustaja myöntävät vihdoin seurustelun: "Ei kiire avioliittoon"

        Sari Tanuksen ex-puoliso ja poikien isä on Tapparan lääkäri. Pari erosi joitain vuosia sitten.


      • Uhhgh
        eikös.se.ole.huorin kirjoitti:

        Kansanedustaja Sari Tanus ja eduskunta-avustaja myöntävät vihdoin seurustelun: "Ei kiire avioliittoon"

        Sari Tanuksen ex-puoliso ja poikien isä on Tapparan lääkäri. Pari erosi joitain vuosia sitten.

        Mitä pahaa seurustelussa on?


      • Katsotaan pysyykö tuo 😉


      • eikös.se.ole.huorin kirjoitti:

        Kansanedustaja Sari Tanus ja eduskunta-avustaja myöntävät vihdoin seurustelun: "Ei kiire avioliittoon"

        Sari Tanuksen ex-puoliso ja poikien isä on Tapparan lääkäri. Pari erosi joitain vuosia sitten.

        Niin 🤓❓


      • Miksi väität, että sinulla on vaimo vaikka sinulla ei sellaista ole 🧐❓


      • Tätä asiaahan ketjun alussa peräsin. Avoliitossa elää varmaan reilusti yli 500 000 suomalaista joten olisi tässä työsarkaa teillä kun asia koskee tuplamäärää himojensa orjia sillä kaipa ne naisetkin jotka avoliitossa ovat tyydyttävät vain itsekkäitä himojaan.


        Mutta ei, teille on se vajaa 2000 homoseksuaalien avioliittoa oikea sydämen asia vaikka he ovatkin sitoutuneet toisiinsa avioliiton sitein olematta itsekkäiden himojen orjia.

        Antaisitte heidän jo olla ja pyrkisitte pelastamaan meidät miljoona huoruudessa elävää heteroa.


      • Kymmenen viestiä riittää siihen että näkemyksesi on tullut selväksi.


    • jeesuksentytöt

      Jeesus taisi olla homo, vai onko teillä todisteita jeesuksen rakkaista.

    • Aloittaja ei ole tajunnut yhtä tärkeää asiaa. Homous ei tarkoita pahuutta; vaan sitä, että mies ei tykkää naisista. Raamattu miehiä pakotakaan tykkäämään naisista.

      • jumalatonmeininki

        Mikäs kaupunki se oli jonka jumala tuhosi.


      • jumalatonmeininki kirjoitti:

        Mikäs kaupunki se oli jonka jumala tuhosi.

        Sodoman, josta Jumala ei ole maininnut mitään homoista.

        Mutta sanoo sen synniksi sen, että olivat itsekkäitä, eivät auttaneet köyhiä ja orpoja. Tekivät kauhistuksiakin, kuten tarinassa "pitelivät pahoin" muualta muuttaneen Lootin, ja olisivat pidelleet ne kaksi muuta miestä vielä pahemmin. Jos Raamattuun ja Sodoman miesten puheisiin on uskomista.

        Oli se kauheaa.


      • luevaikkaraamattua
        torre12 kirjoitti:

        Sodoman, josta Jumala ei ole maininnut mitään homoista.

        Mutta sanoo sen synniksi sen, että olivat itsekkäitä, eivät auttaneet köyhiä ja orpoja. Tekivät kauhistuksiakin, kuten tarinassa "pitelivät pahoin" muualta muuttaneen Lootin, ja olisivat pidelleet ne kaksi muuta miestä vielä pahemmin. Jos Raamattuun ja Sodoman miesten puheisiin on uskomista.

        Oli se kauheaa.

        samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.


      • luevaikkaraamattua kirjoitti:

        samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        Jaa. Kumma kun Jumala ei siitä mitään tiennyt. Hän sanoi rangaistuksen syyksi aivan muut asiat. Haureus ei ollut syynä.


      • luevaikkaraamattua kirjoitti:

        samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        Jeesus sanoi että Kapernaum se vasta onkin synnin pesä eikä Sodoma ja Gomorra niinkään, joille helpotusta.


      • jumalatonmeininki kirjoitti:

        Mikäs kaupunki se oli jonka jumala tuhosi.

        Jumala ei ole todistettavasti tuhonnut yhtäkään stadia, ihmiset sen sijaan tuhansia.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jumala ei ole todistettavasti tuhonnut yhtäkään stadia, ihmiset sen sijaan tuhansia.

        Ääriänkyröiden märissä päiväunissa sitäkin enemmän... Ääriänkyrän argumentoinnin äärimmäisin päätepiste on maailman menoon kyrpiintymisen seurauksena usein kertomus siitä minkä maan/kansan/kaupungin Jumala tulee tuhoamaan lähiaikoina tai vähintäänkin ainakin ankaruudella kohtelemaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        Ääriänkyröiden märissä päiväunissa sitäkin enemmän... Ääriänkyrän argumentoinnin äärimmäisin päätepiste on maailman menoon kyrpiintymisen seurauksena usein kertomus siitä minkä maan/kansan/kaupungin Jumala tulee tuhoamaan lähiaikoina tai vähintäänkin ainakin ankaruudella kohtelemaan.

        Nyt jos koskaan Jumben kannttaisi toimia, kun suurimmissa kaupungeissa on asukkaita jokaisessa yksin enemmän kuin koko muinaisessa Lähi-idässä. Tai ehkä Hän odottaa vielä suurempia kaupunkikeskittymiä ennen kuin jaksaa huitaista Sanallaan.


    • Forimnoo

      Käy sääliksi noin alkeellista ihmistä.

    • Kauneus_

      "Uskovaiset", jotka täällä kirjoittelevat homoudesta, luulevat olevansa ylipappeja tai jopa Jumalia, ovat niin sanottuja hihhuleita eli pikkuhassuja.
      Itse uskovaisena en ole oikeutettu tuomitsemaan ketään mieltymyksien tai ominaisuuksien perusteella.

      • annatkoanteeksi

        isisin kaverit työntelee niitä kerrostalojen katoilta.


      • annatkoanteeksi kirjoitti:

        isisin kaverit työntelee niitä kerrostalojen katoilta.

        ISIS on tehnyt iskuja länsimaissa, mutta yhtään iskua ei ole ollut homoja kohtaan. Ei edes Suomessa.


      • annatkoanteeksi kirjoitti:

        isisin kaverit työntelee niitä kerrostalojen katoilta.

        Sinustako muutama vuosi sitten sattuneet tapahtumat ovat meneillään juuri tänään? Ehkä, olethan aitouskova kristitty, jolle tuhansien vuosien takainen primitiivinen mytologia on elävää todellisuutta.

        Isisin olemattomiin kutistuneessa "kalifaatissa" ei enää edes ole kerrostaloja joiden katoille pääsisi turvallisesti. Paskana on kaikki.


    • Myös jos ei tapa lasta, joka kiroaa vanhempansa, on Jumalan käskyn vastustaja ja kuuluu syntien tekijöiden joukkoon.

      • ksksksk

        Miksi lapsi kiroais vanhempansa? Onko lapsesi kirjonnut sinut?


      • ksksksk kirjoitti:

        Miksi lapsi kiroais vanhempansa? Onko lapsesi kirjonnut sinut?

        Miksi ja miksi. Jos lapsi ei kiroa vanhempiaan, niin silloin koko käsky on aivan älytön. Eli Jumala on vailla järkeä antaen päättömiä lakeja.

        Ja kun juuri tuota lakia Jeesus käski noudattamaan!


      • torre12 kirjoitti:

        Miksi ja miksi. Jos lapsi ei kiroa vanhempiaan, niin silloin koko käsky on aivan älytön. Eli Jumala on vailla järkeä antaen päättömiä lakeja.

        Ja kun juuri tuota lakia Jeesus käski noudattamaan!

        Ja itseasiassa Jeesus moitti kansaa kun se oli jättänyt tuon lain noudattamisen keksien tilalle omia perinnäissääntöjään.


      • Herää kysymys, että mikä RIKOS olisi kerätä puita sapattina? Että ihan rankaista ehkäisemässä vastaavia tekoja? Kumma vaan, ettei kansa tiennyt miten tulee siitä rangaista.


      • Kslxkdm
        torre12 kirjoitti:

        Herää kysymys, että mikä RIKOS olisi kerätä puita sapattina? Että ihan rankaista ehkäisemässä vastaavia tekoja? Kumma vaan, ettei kansa tiennyt miten tulee siitä rangaista.

        Kysy syvästi uskovaiselta ex-vaikoltasi jota panit 21 vuotta,


      • Jokosienetsienet

        Ei tämä.palsta ole nuin törkhiäle vitshile. Tee jothain ithelle.


    • kevätväsymystäkö

      Ohhoh.. onpa väsynyttä ja vaimeaa homorummutusta..

    • Koraani uskaltaa olla rehellinen, siellä sanotaan: Olemme tuhonneet monia kansoja ennen teitä ja näettekö niitä missään.

      Mitä sitten homoista ? Juutalaisvihaa voisi sanoa homojen hommaksi, koska raamatussa lukee mitä lukee ja se synnyttää homoissa vihan ja kostonhalun.

      Sille ei kuitenkaan mitään voi, mitä esi-isät on kirjoittaneet. Heillä on ollut siihen syynsä niinä aikoina. Kuten paheksua keisareiden ja muiden vallanpitäjien homostelua ja varsinkin nuorten poikien käyttämistä seksileluina.

      Homostelu on ollut normaalia ja hyväksyttyä kreikkalaisessa, ja myös roomalaisessa kulttuurissa. Sokraattisesti jopa ihannevaltioon liittyvä tavoite, ' jokaisen tuli tulla tuntemaan poikarakkaus.'
      Roomalaiset hyväksyivät miehen ja pojan välisen, mutta ei kahden aikuisen miehen välistä

      Ihannevaltioon kuului myös se, että naiset ja lapset ovat yhteisiä. Jeesuskin sanoo, että Taivaallisessa valtakunnassa ei mennä avioon.

    • <<Homous on syntiä. Synti pahuutta.<<

      Aloittaja julisti taas väkevästi armon sanaa. Ei ihme, että muutamat fundikset ilolla yhtyivät näin selvään evankelioimiseen.

      • Room1

        Homouden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa vaan Jumala hylkää heidät omiin himoihinsa.


      • Room1 kirjoitti:

        Homouden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa vaan Jumala hylkää heidät omiin himoihinsa.

        Jostakin syystä sinulle näkyy rikka toisen silmässä, muttei malka omassa silmässäsi.


      • älätuomitse
        Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Jostakin syystä sinulle näkyy rikka toisen silmässä, muttei malka omassa silmässäsi.

        Toivoisin ettet lausu täällä tuomioiden sanoja, sillä siihen sinulla ei ole valtuuksia!!


      • Room1 kirjoitti:

        Homouden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa vaan Jumala hylkää heidät omiin himoihinsa.

        "Homouden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa vaan Jumala hylkää heidät omiin himoihinsa. "

        Näinhän raamatussa ei sanota.


      • tunnetaan.hyvin
        älätuomitse kirjoitti:

        Toivoisin ettet lausu täällä tuomioiden sanoja, sillä siihen sinulla ei ole valtuuksia!!

        Hyvää päivää, kirvesvartta, laista.vainen!


      • Room1
        Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Jostakin syystä sinulle näkyy rikka toisen silmässä, muttei malka omassa silmässäsi.

        Et pysty kumoamaan tuotakaan homostelun tuomitsevaa kohtaa.


      • Room1 kirjoitti:

        Et pysty kumoamaan tuotakaan homostelun tuomitsevaa kohtaa.

        En minä pyrikään kumoamaan kohtia, jotka vain osoittavat, mitä silloisessa kulttuurissa ajateltiin. Ne ovat hyviä historiallisia lähteitä.

        Mutta meillä on ylevämpi Jeesuksen asettama tavoite, lähimmäisenrakkaus, josta oli vain himmeä kuva ennestään.

        Muuten, laista.vainen, siirry sinäkin jo julistamaan evankeliumia, mitä Jeesus on tehnyt meidän puolestamme, ja jätä fundisten muotisyntien luetteleminen.


      • Room1
        Dogmatikos.rek kirjoitti:

        En minä pyrikään kumoamaan kohtia, jotka vain osoittavat, mitä silloisessa kulttuurissa ajateltiin. Ne ovat hyviä historiallisia lähteitä.

        Mutta meillä on ylevämpi Jeesuksen asettama tavoite, lähimmäisenrakkaus, josta oli vain himmeä kuva ennestään.

        Muuten, laista.vainen, siirry sinäkin jo julistamaan evankeliumia, mitä Jeesus on tehnyt meidän puolestamme, ja jätä fundisten muotisyntien luetteleminen.

        Lähimmäisen rakkaus ei tarkoita sitä, että miehimykset tai ketkään muutkaan Jumalan luomistyötä rikkovat pervot eivät tulisi Jumalan hylkäämiksi kuten Raamattu selvätästi sanoo.
        Jos tunnet lähimmäisen rakkautta heitä kohtaan sinä kerrot heille mikä heitä odottaa jos eivät tee parannusta. Tai sitten Jumala on jo heldät hylänyt eivätkä he enää pysty tekemään parannusta.


      • Room1 kirjoitti:

        Lähimmäisen rakkaus ei tarkoita sitä, että miehimykset tai ketkään muutkaan Jumalan luomistyötä rikkovat pervot eivät tulisi Jumalan hylkäämiksi kuten Raamattu selvätästi sanoo.
        Jos tunnet lähimmäisen rakkautta heitä kohtaan sinä kerrot heille mikä heitä odottaa jos eivät tee parannusta. Tai sitten Jumala on jo heldät hylänyt eivätkä he enää pysty tekemään parannusta.

        Ei heitä odota helvetti eikä kidutus muuten kuin sinun tulkintasi mukaan. Tekisin perin pahoin, jos rupeaisin säikyttelemään ihmisiä turhanpäiten. Minun puolestani asia on jo loppuunkäsitelty.


      • Room1 kirjoitti:

        Homouden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa vaan Jumala hylkää heidät omiin himoihinsa.

        Room. 1 ei puhu mitään "homouden harjoittamisesta", vaan niistä, jotka olivat olleet luonnollisessa yhteydessä. Eivät siis ole millään homoja, eli homoutta ei siinä harjoiteta.


      • yksinkertaista.eikö.vaan
        torre12 kirjoitti:

        Room. 1 ei puhu mitään "homouden harjoittamisesta", vaan niistä, jotka olivat olleet luonnollisessa yhteydessä. Eivät siis ole millään homoja, eli homoutta ei siinä harjoiteta.

        Se joko harjoittaa homoutta on homouden harjoittaja.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Ei heitä odota helvetti eikä kidutus muuten kuin sinun tulkintasi mukaan. Tekisin perin pahoin, jos rupeaisin säikyttelemään ihmisiä turhanpäiten. Minun puolestani asia on jo loppuunkäsitelty.

        Eihän kukaan puhu helvetistä vaan siitä, että Jumala hylkää nämä perverssit omiin himoihinsa ja Jumalan valtakunnan ulkkpuolellle🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Eihän kukaan puhu helvetistä vaan siitä, että Jumala hylkää nämä perverssit omiin himoihinsa ja Jumalan valtakunnan ulkkpuolellle🤓

        Jos siellä "jumalasi valtakunnassa" on sinun kaltaisiasi niin käytännössä mikä tahansa paikka on sitä mukavampi.

        Tosin, koska olet pilkannut tällä palstalla muita, olet sinäkin menettänyt paikkasi jumalasi valtakunnassa. Asia minkä kai aktiivisesti unohdat?


      • lnhottavaReaIistieikirj
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jos siellä "jumalasi valtakunnassa" on sinun kaltaisiasi niin käytännössä mikä tahansa paikka on sitä mukavampi.

        Tosin, koska olet pilkannut tällä palstalla muita, olet sinäkin menettänyt paikkasi jumalasi valtakunnassa. Asia minkä kai aktiivisesti unohdat?

        Oletko pedofiiIi kuten huhutaan?


      • yksinkertaista.eikö.vaan kirjoitti:

        Se joko harjoittaa homoutta on homouden harjoittaja.

        Miten homoutta harjoitetaan?

        Jos biseksuaali on ensin luonnollisessa yhteydessä mies naisen kanssa, ja sitten on luonnottomassa yhteydessä miehen kanssa, niin sitä kutsutaan biseksuaalisuudeksi. Eli harjoitetaan biseksuaalisuutta.


      • Lwlwlwl
        torre12 kirjoitti:

        Miten homoutta harjoitetaan?

        Jos biseksuaali on ensin luonnollisessa yhteydessä mies naisen kanssa, ja sitten on luonnottomassa yhteydessä miehen kanssa, niin sitä kutsutaan biseksuaalisuudeksi. Eli harjoitetaan biseksuaalisuutta.

        Olitko sinä luonnottomassa yhteydessä ex-vaimosi kanssa?


      • Lwlwlwl kirjoitti:

        Olitko sinä luonnottomassa yhteydessä ex-vaimosi kanssa?

        Eiköhän Paavali tarkoittanut, että kun mies on naisen kanssa niin se olisi luonnollinen yhteys.

        Paavali nyt on mikä on: teen sitä pahaa mitä en tahtoisi. Ja olkoot tästä lähtien ne miehet joilla vaimo on, kuin heillä ei vaimoja olisikaan. Ja että soisin, että muutkin olisivat naimattomia.


    • nää_on_näitä

      Voiko kuolla ikuisesti, jos kuolema on kaiken loppu eikö tuli kuole eikö se olekaan kaikki
      Eikö synti kuole jos kaikki kuolee.
      Olen tukevasti helvetin kannalla, siellä on täydellinen yksimielisyys. Miten kuollut voi kärsiä. Kuka on se joka kokee ikuista rangaistusta. Ettei vain olisi se tuomari vankilan ovella mittaamassa ikuisuuden kulkua ja mittaamassa, aivan kuten täällä maallisessakin olomuodossa, naapuri rakastaa väärin ikuisesti ikuisessa kuolemassa, loputtomassa tulessa jossa tulikin on kuollut??

    • Synti vai Sin.........?

      "Sin (akkadialainen nimi: Sîn, Suen, sumeri: Nanna, valaisija) oli sumerilaisessa ja mesopotamialaisessa mytologiassa esiintynyt kuun jumala. Häntä palvottiin Babyloniassa, Assyriassa, Harranissa ja Sumerissa. Sin oli Enlilin ja Ninlilin poika.

      Sinin vaimo oli Ningal, ja heidän lapsiaan olivat auringon jumala Utu (Shamash) ja Venuksen jumalatar Inanna (eli Ištar). Sin muodosti lastensa kanssa jumalten taivaallisen kolminaisuuden "

      "Nannan pääpyhättö Urissa oli nimeltään E-giš-šir-gal ("suuren valon talo"). Sinin pyhättö sijaitsi Harranissa ja oli nimeltään E-khul-khul ("ilojen talo"). Myöhemmin alun perin erilliset jumaluudet Nanna ja Sin alkoivat viittata samaan jumalaan, vain eri nimillä. Sin on yleensä kuvattu vanhana parrakkaana miehenä joka kantaa sirppiä ja ratsastaa siivekkäällä härällä. Kuuhun liitettynä jumaluutena häneen liitettiin myös luku 30, joka on noin sama määrä kuin kuunkierron mukaisen kuukauden kesto päivinä (tarkalleen noin 29 ja puoli päivää)."

    • Sukupuolinen suuntaus homous on, ja jos kerran Jumala on olemassa ja kaikkivaltias ja kaukaa viisas, niin vähän outo yhtälö olisi, jos Jumala ei olisi luonut viisaudessaan kaikkia. Eli homojakin.

      • muujas.mahanahka

        Sano joku positiiivinen Raamatun kohta homoudesta tai homostelusta joka on positiivinen.


      • muujas.mahanahka kirjoitti:

        Sano joku positiiivinen Raamatun kohta homoudesta tai homostelusta joka on positiivinen.

        Ei taida olla. Ei siellä ole mitään positiivista edes netin käytöstä tai saunomisesta, tai siitä että pappi vihkii kirkossa avioliittoon.

        Raamattu kertoo ihan muista asioita kuin mitä meillä on.


      • muujas.mahanahka kirjoitti:

        Sano joku positiiivinen Raamatun kohta homoudesta tai homostelusta joka on positiivinen.

        Rakasta lähimmäistäsi.


      • sage8 kirjoitti:

        Rakasta lähimmäistäsi.

        Kuten sinä vai 😉❓


      • Ei ainakaan kuten sinä.


      • Oletko huomannut itsestäsi? Jos niin miten se ilmenee esim. tällä palstalla esittämissäsi kommenteissa?


      • Heh,.Etpä sinäkään ole osoittanut osaavasi rakastaa. Tai sitten rakkautesi on kieronlaista.


      • Kylläpä sain taas rakkautta!


      • Maalla on mukavaa! Joillakin on halvat huvit.


    • Otetaan vähän poikkeava näkökulma.

      Jos Raamattua tulkitaan kirjaimellisesti eikä muiden kohtien valossa, myös alkoholin käyttö on syntiä, koska juopoille siellä sanotaan kovat sanat.

      Kuitenkin suuri osa funduistakin on sitä mieltä, että kohtuullinen käyttö on sallittu, muttei kohtuuton, muutenhan Jeesuksenkin voisi osoittaa tehneeksi syntiä. Syntyy siis kysymys, missä on kohtuullisen ja kohtuuttoman raja.

      Muuttujat muuttaen voisi ajatella, että kohtuullinen homous on sallittu ja kohtuuton ei. Ainakaan missään kohti Raamattua ei ole sanottu, että siihen pitäisi suhtautua eri tavalla kuin alkoholinkäyttöön. Kohtuullinen homous olisi siis sallittua, mutta kohtuuton ei. Mutta missä on raja?

      • rokmaatikos

        Ei alkoholin käyttö ole syntiä vaan juopuminen siitä koska tulee rietas meno. Et ymmärrä yhtään mitään Raamatusta vaan liberaalin tapaan keksit omiasi.


      • rokmaatikos kirjoitti:

        Ei alkoholin käyttö ole syntiä vaan juopuminen siitä koska tulee rietas meno. Et ymmärrä yhtään mitään Raamatusta vaan liberaalin tapaan keksit omiasi.

        Jeesus muutti veden viiniksi. Muuan ihmetteli, kuinka parempi viini tarjottiin huonomman jälkeen, kun väki oli jo päihtynyt. Tavallisesti tehtiin päinvastoin.

        Kertomuksessa ei sanota, että Jeesus olisi ollut päihtynyt, mutta ainakin muu hääväki siis oli siinä vaiheessa, kun Jeesus muutti veden viiniksi. Rajasi tekisi Jeesuksesta synnin edistäjän. Siis olet erehtynyt.


      • rokmaatikos
        Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Jeesus muutti veden viiniksi. Muuan ihmetteli, kuinka parempi viini tarjottiin huonomman jälkeen, kun väki oli jo päihtynyt. Tavallisesti tehtiin päinvastoin.

        Kertomuksessa ei sanota, että Jeesus olisi ollut päihtynyt, mutta ainakin muu hääväki siis oli siinä vaiheessa, kun Jeesus muutti veden viiniksi. Rajasi tekisi Jeesuksesta synnin edistäjän. Siis olet erehtynyt.

        Jeesus kyllä tiesi mitä teki. Viinin prosenttimäärää kukaan ei tiedä eikä sitä juovuttiko se. Keksit taas omiasi.


      • rokmaatikos kirjoitti:

        Jeesus kyllä tiesi mitä teki. Viinin prosenttimäärää kukaan ei tiedä eikä sitä juovuttiko se. Keksit taas omiasi.

        Nykyisin harjoitetaan paljon kokeellista historiantutkimista. On runsas tieto antiikin viininvalmistuksesta. Samalla menetelmällä tehty viini antaa melko hyvän kuvan prosenttimäärästä. Oli yli 10, ainakin kaksi kertaa niin vahvaa kuin olut.

        Lue tarkoin uudestaan kertomus Kaanaan häistä. Ei olisi ollut mitään syytä ihmetellä epätavallista järjestystä, ellei väki olisi jo ollut juovuksissa. Eikä Jeesuksen tekemää viiniä olisi tietenkään sanottu paremmaksi, jos se olisi ollut tiskiveden luontoista.

        Tietenkään minä en pidä kertomusta kirjamellisesti totena, mutta se kertoo silloisista oloista ja millaista viiniä käytettiin juhlissa. Arkiviini saattoi olla jopa puristusjätteestä keitettyä marjamehua.

        Vaikka kuivilla olevana alkoholistina en voikaan viiniä juoda, olen kyllä lukenut paljon sen valmistuksesta ja käytöstä sekä antiikissa että nykyisin. Olen myös joutunut havaitsemaan, että kristillisissä piireissä pyörivät kulkukertomukset ovat paikkansapitämättömiä satuja ja kovasti muuttuneet elämäni aikana. Kullakin ajalla on omat luulonsa.

        Asutko edelleen Pohjanmaalla, vai oletko muuttanut? Oletko kenties jopa sama henkilö kuin usko.vainen?


      • KeksitiOmiasi

        Et tiedä Jeesuksen tekemän viinin alkoholipitoisuutta etkö sitä miten se vaikutti juojiin.


      • rokmaatikos kirjoitti:

        Jeesus kyllä tiesi mitä teki. Viinin prosenttimäärää kukaan ei tiedä eikä sitä juovuttiko se. Keksit taas omiasi.

        Viinin prosentit ovat 11,5- 14,5. Kun tarpeeksi juo, kuten Loot ja Nooa, niin päissään oltiin.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Nykyisin harjoitetaan paljon kokeellista historiantutkimista. On runsas tieto antiikin viininvalmistuksesta. Samalla menetelmällä tehty viini antaa melko hyvän kuvan prosenttimäärästä. Oli yli 10, ainakin kaksi kertaa niin vahvaa kuin olut.

        Lue tarkoin uudestaan kertomus Kaanaan häistä. Ei olisi ollut mitään syytä ihmetellä epätavallista järjestystä, ellei väki olisi jo ollut juovuksissa. Eikä Jeesuksen tekemää viiniä olisi tietenkään sanottu paremmaksi, jos se olisi ollut tiskiveden luontoista.

        Tietenkään minä en pidä kertomusta kirjamellisesti totena, mutta se kertoo silloisista oloista ja millaista viiniä käytettiin juhlissa. Arkiviini saattoi olla jopa puristusjätteestä keitettyä marjamehua.

        Vaikka kuivilla olevana alkoholistina en voikaan viiniä juoda, olen kyllä lukenut paljon sen valmistuksesta ja käytöstä sekä antiikissa että nykyisin. Olen myös joutunut havaitsemaan, että kristillisissä piireissä pyörivät kulkukertomukset ovat paikkansapitämättömiä satuja ja kovasti muuttuneet elämäni aikana. Kullakin ajalla on omat luulonsa.

        Asutko edelleen Pohjanmaalla, vai oletko muuttanut? Oletko kenties jopa sama henkilö kuin usko.vainen?

        Jos sinä kkysyt minulta niin älä muille huutele😂
        En ole koskaan asunut enkä ole aikesissa muutaa asumaan Pohjanmaalle. Olet taas päässäsi kehitellyt valheita.
        Tämän sanominen on sääntojen vastaista ja poistettu jo kaksi kertaa🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos sinä kkysyt minulta niin älä muille huutele😂
        En ole koskaan asunut enkä ole aikesissa muutaa asumaan Pohjanmaalle. Olet taas päässäsi kehitellyt valheita.
        Tämän sanominen on sääntojen vastaista ja poistettu jo kaksi kertaa🤓

        Vale on normaalikielessä TIETOISTA totuudenvastaista puhetta, fundukielessä kaikkea totuudenvastaista puhetta. Jos kerran erehdyin, pyydän anteeksi, mutta en valehdelut, sillä käytän normaalikieltä.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Vale on normaalikielessä TIETOISTA totuudenvastaista puhetta, fundukielessä kaikkea totuudenvastaista puhetta. Jos kerran erehdyin, pyydän anteeksi, mutta en valehdelut, sillä käytän normaalikieltä.

        Jos alkaa levittää perättömiä tietoja varmistamatta niiden todenperäisyyttä se on valehtelemista 😉


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Vale on normaalikielessä TIETOISTA totuudenvastaista puhetta, fundukielessä kaikkea totuudenvastaista puhetta. Jos kerran erehdyin, pyydän anteeksi, mutta en valehdelut, sillä käytän normaalikieltä.

        On lauantai-ilta. Eipä siellä liene kallispalkkaista ihmistä sensuroimassa. Poistot ovat varmaan tekoälyohjelman tekemiä. On näköjään jo oppinut laista.vaisen konsteja. Taitavammat herjat menevät vielä läpi.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Nykyisin harjoitetaan paljon kokeellista historiantutkimista. On runsas tieto antiikin viininvalmistuksesta. Samalla menetelmällä tehty viini antaa melko hyvän kuvan prosenttimäärästä. Oli yli 10, ainakin kaksi kertaa niin vahvaa kuin olut.

        Lue tarkoin uudestaan kertomus Kaanaan häistä. Ei olisi ollut mitään syytä ihmetellä epätavallista järjestystä, ellei väki olisi jo ollut juovuksissa. Eikä Jeesuksen tekemää viiniä olisi tietenkään sanottu paremmaksi, jos se olisi ollut tiskiveden luontoista.

        Tietenkään minä en pidä kertomusta kirjamellisesti totena, mutta se kertoo silloisista oloista ja millaista viiniä käytettiin juhlissa. Arkiviini saattoi olla jopa puristusjätteestä keitettyä marjamehua.

        Vaikka kuivilla olevana alkoholistina en voikaan viiniä juoda, olen kyllä lukenut paljon sen valmistuksesta ja käytöstä sekä antiikissa että nykyisin. Olen myös joutunut havaitsemaan, että kristillisissä piireissä pyörivät kulkukertomukset ovat paikkansapitämättömiä satuja ja kovasti muuttuneet elämäni aikana. Kullakin ajalla on omat luulonsa.

        Asutko edelleen Pohjanmaalla, vai oletko muuttanut? Oletko kenties jopa sama henkilö kuin usko.vainen?

        Miksi poistat vastaukseni 🤔❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi poistat vastaukseni 🤔❓

        Minäkin olen huomannut. En ole poistattanut. Toisaalla olen jo arvellut, ettei lauantai-iltana ole paikalla edes sensoria, joka ottaisi vastaan poistopyyntöjä.

        Arveluni on, että poistoja tekee tekoälyohjelma, joka kuulemma S24:llä on. Se lienee oppinut sinun vakiolauseitasi tai tyylejäsi, ja poistaa. Tuskinpa kukaan muukaan viitsii. Olet niin tuottelias ja jauhat samaa.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Minäkin olen huomannut. En ole poistattanut. Toisaalla olen jo arvellut, ettei lauantai-iltana ole paikalla edes sensoria, joka ottaisi vastaan poistopyyntöjä.

        Arveluni on, että poistoja tekee tekoälyohjelma, joka kuulemma S24:llä on. Se lienee oppinut sinun vakiolauseitasi tai tyylejäsi, ja poistaa. Tuskinpa kukaan muukaan viitsii. Olet niin tuottelias ja jauhat samaa.

        Koskaan aikaisemmin en ole kertonut, etten asu Pohjanmaalla koska kukaan ei ole aikaisemmin yrittänyt sellaista valehdella 😉 Olit ihan eka.


      • Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Minäkin olen huomannut. En ole poistattanut. Toisaalla olen jo arvellut, ettei lauantai-iltana ole paikalla edes sensoria, joka ottaisi vastaan poistopyyntöjä.

        Arveluni on, että poistoja tekee tekoälyohjelma, joka kuulemma S24:llä on. Se lienee oppinut sinun vakiolauseitasi tai tyylejäsi, ja poistaa. Tuskinpa kukaan muukaan viitsii. Olet niin tuottelias ja jauhat samaa.

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


      • kui2
        Dogmatikos.rek kirjoitti:

        Nykyisin harjoitetaan paljon kokeellista historiantutkimista. On runsas tieto antiikin viininvalmistuksesta. Samalla menetelmällä tehty viini antaa melko hyvän kuvan prosenttimäärästä. Oli yli 10, ainakin kaksi kertaa niin vahvaa kuin olut.

        Lue tarkoin uudestaan kertomus Kaanaan häistä. Ei olisi ollut mitään syytä ihmetellä epätavallista järjestystä, ellei väki olisi jo ollut juovuksissa. Eikä Jeesuksen tekemää viiniä olisi tietenkään sanottu paremmaksi, jos se olisi ollut tiskiveden luontoista.

        Tietenkään minä en pidä kertomusta kirjamellisesti totena, mutta se kertoo silloisista oloista ja millaista viiniä käytettiin juhlissa. Arkiviini saattoi olla jopa puristusjätteestä keitettyä marjamehua.

        Vaikka kuivilla olevana alkoholistina en voikaan viiniä juoda, olen kyllä lukenut paljon sen valmistuksesta ja käytöstä sekä antiikissa että nykyisin. Olen myös joutunut havaitsemaan, että kristillisissä piireissä pyörivät kulkukertomukset ovat paikkansapitämättömiä satuja ja kovasti muuttuneet elämäni aikana. Kullakin ajalla on omat luulonsa.

        Asutko edelleen Pohjanmaalla, vai oletko muuttanut? Oletko kenties jopa sama henkilö kuin usko.vainen?

        "Tietenkään minä en pidä kertomusta kirjamellisesti totena, "

        Kysyn koska olet pappi, mikä evankeliumeissa on totta vai ovatko kertomukset vain -opettavaisia tarinoita kaikki tyynni entä mikä sitten on Jeesuksen rooli - onko hän sitä mitä Raamatussa kerrotaan-

        Kuitenkin olet kirjoittanut keskeisistä uskonkappaleista, uskomisesta, pelastuksesta, Jeesuksesta yms. uskotko niihin tai muistanko väärin ( en niin paljon ole lukenut textejäsi mutta joitakin), mitä papit nykyään oikeesti ajattelevat ja uskovat Raamatusta ja uskonasioista - se on aika epäselvää. Ajattelisin että ihmiset jotka kirkoissa pappeja kuuntelevat, olettavat että papit kutakuinkin uskovat asioihin josta puhuvat. miksi puhua ihmisille satuja tai pelkkiä tarinoita ikäänkuin ne olisivat totta- en tiedä.. mikä on kaiken tarkoitus..

        Tämmöstä tuli nyt mieleen vaan ,onhan se aika omituista.. miksei sieltä saarnastuolista sitten sanota ihmislle suoraan että eihän nää nyt totta ole..mut me nyt muuten vaan puhutaan näist ja voihan tästä jotakin oppiakin tai muuta vastaavaa? :)


      • kui2 kirjoitti:

        "Tietenkään minä en pidä kertomusta kirjamellisesti totena, "

        Kysyn koska olet pappi, mikä evankeliumeissa on totta vai ovatko kertomukset vain -opettavaisia tarinoita kaikki tyynni entä mikä sitten on Jeesuksen rooli - onko hän sitä mitä Raamatussa kerrotaan-

        Kuitenkin olet kirjoittanut keskeisistä uskonkappaleista, uskomisesta, pelastuksesta, Jeesuksesta yms. uskotko niihin tai muistanko väärin ( en niin paljon ole lukenut textejäsi mutta joitakin), mitä papit nykyään oikeesti ajattelevat ja uskovat Raamatusta ja uskonasioista - se on aika epäselvää. Ajattelisin että ihmiset jotka kirkoissa pappeja kuuntelevat, olettavat että papit kutakuinkin uskovat asioihin josta puhuvat. miksi puhua ihmisille satuja tai pelkkiä tarinoita ikäänkuin ne olisivat totta- en tiedä.. mikä on kaiken tarkoitus..

        Tämmöstä tuli nyt mieleen vaan ,onhan se aika omituista.. miksei sieltä saarnastuolista sitten sanota ihmislle suoraan että eihän nää nyt totta ole..mut me nyt muuten vaan puhutaan näist ja voihan tästä jotakin oppiakin tai muuta vastaavaa? :)

        Mitä kirkko uskoo ja opettaa, on totta. Kirkon oppi ei ole muuttunut, eikä muutu.

        Nämä asiat on mainittu uskontunnustuksissa ja kirkolliskokousten päätöksissä. Pelastukseen kuitenkin riittää, että huutaa avuksi Herran nimeä, ei se, että uskonkäsitys on täydellinen. Jo Jeesuksen opetuslapset olivat epäuskoisia, mutta pelastuivat silti.

        Ei ole "kehällisiä" ja "luovuttamattomia" oppeja, vaan siihen, minkä kirkko opettaa, tulee pitäytyä. Kristitty ei ehkä tiedä kaikkea opillista, mutta hän sanoo, että kaikki, minkä kirkko pitää totena, on totta.

        Kristus sikisi Pyhästä Hengestä, kuoli ristilla, kuoli uhrina koko maailman syntien sijaiskärsijänä, astui tuonelaan, saarnasi vangituille Hengille, mursi tuonelan muurin ja ylösnousemuksellaan avasi muillekin tien elämään ja ylösnousemukseen. Kaikki nämä ovat totta ynnä muut asiat, jotka uskontunnustuksissa sanotaan, mm. että Jumala on kolmiyhteinen ja että PH ohjaa kirkkoa oikeaan.

        Sen sijaan Raamattu on koottu saarnanluontoisista muistiinpanoista. Kirkko on kootessaan pyrkinyt saamaan mahdollisimman autenttista tekstiä, jotta uskon sisältö ei ensimmäisen sukupolven kuoltua hämärtyisi, mutta on tässä vain osittain onnistunut. Koska Pyhä Henki johtaa kirkkoa, myös muut kirkon opettamat asiat, kuin Raamatussa mainitut, pitävät paikkansa.

        Kun Luther sanoi, että kirkolliskokouksetkin voivat erehtyä, hän tarkoitti niitä kokouksia, joita Rooman kirkko oli pitänyt kirkon hajoamisen jälkeen. Vanhoja kirkolliskokouksia vastaan hän ei puhunut, vaan vetosi niihin.

        Uskomme ja opetamme, että Raamatussa on Jumalan sanaa, mutta koko Raamattu ei ole.

        Tärkeintä on tietää, että Jeesus maksoi koko maailman synnin. Siinä on varma turvamme, vaikka kuka sanoisi meistä mitä.


      • kone.poistaa
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi poistat vastaukseni 🤔❓

        Automaatti poistaa. Olet luultavasti tekoälyn tarkkailulistalla ja viestisi lähtevät helposti olivat ne asiallisia tai eivät mutta itse olet tilanteen aiheuttanut. Sitä saa mitä tilaa.

        Ei kukaan ihminen varmasti viestejäsi lue, niiden poistaminenhan olisi samalla tavalla kokopäivätyö jollekin kuin palstalla roikkumisesi on sinulle.


      • kone.poistaa kirjoitti:

        Automaatti poistaa. Olet luultavasti tekoälyn tarkkailulistalla ja viestisi lähtevät helposti olivat ne asiallisia tai eivät mutta itse olet tilanteen aiheuttanut. Sitä saa mitä tilaa.

        Ei kukaan ihminen varmasti viestejäsi lue, niiden poistaminenhan olisi samalla tavalla kokopäivätyö jollekin kuin palstalla roikkumisesi on sinulle.

        Kone poistaa kun koneelle annetaan pyyntöjä poistaa 😃


    • Kun katson taaksepäin elämääni
      On aina häpeällistä,
      että olen aina ollut syyllinen
      kaikesta, mitä teen pitkään
      Ei ole väliä milloin tai missä tai kenellä
      on yksi yhteinen asia
      Se on, se on, se on, se on synti
      Se on synti
      Kaikkea mitä olen koskaan tehnyt
      Kaikki, mitä olen koskaan tehnyt
      Jokainen paikka, jossa olen koskaan ollut
      Kaikkialla missä aion mennä
      Se on synti
      Koulussa he opettivat minulle, miten olla
      niin puhdas ajattelussa ja sanassa ja teoksessa
      He eivät aivan onnistuneet
      . Kaikkea, mitä teen pitkään
      Ei ole väliä milloin tai missä tai kenellä
      on yksi yhteinen asia
      Se on, se on, se on, se on synti
      Se on synti
      Kaikkea mitä olen koskaan tehnyt
      Kaikki, mitä olen koskaan tehnyt
      Jokainen paikka, jossa olen koskaan ollut
      Kaikkialla missä aion mennä
      Se on synti
      Isä, anna anteeksi …

      Linkissä olevan laulun sanat. Googlen käännös

    • Viinistä puheen ollen, olen lukenut, että roomalaisten vesi oli niin saastunutta, ja pahanmakuista joten, sitä laimennettiin viinillä, näin vesi muuttui viiniksi.

      Miksi vesi on pilaantunut? - Vesijohdot, astiat ja kipot valmistettiin lyijystä, siksi.

      On myös oletettu, että roomalaisten terveys heikkeni juuri tästä syystä, koska oireet muistuttavat lyijymyrkytystä. Rooma oli helppo valloittaa, koska ihmiset eivät jaksaneet enää taistella.

      Historia

      " Jo Babyloniassa osattiin tehdä vesijohtoja poltetusta savesta, mutta myöhemmin Rooman valtakunnassa vesijohdot rakennettiin yleensä lyijystä.[1] Se oli suosittu materiaali vesijohdoille sen muokattavuuden takia. Lyijy aiheutti paljon terveysongelmia monia vuosia sen myrkyllisyyden takia, esimerkiksi kohtukuolemia ja imeväisyyskuolleisuutta. Lyijystä valmistetut vesijohdot oli vielä yleisessä käytössä 1900-luvun alussa monissa kotitalouksissa. Tina-lyijy juotosta oli usein käytetty kupariputkien liittämisessä, mutta nykyään käytetään tina-antimoni juotetta vaaratekijöiden takia."

    • Rakasta lähimmäistä, on hyvä neuvo Raamatussa. Se käy kaikille, rakasta myös homoakin, ainakin jos hän pysyy lain puitteissa.

      • HyväksytäänTäysin

        Kyllä sinunkin homoutesi hyväksytään tällä palstalla täysin.


      • muijas.mahanahka

        Homojakin tulee rakastaa niin paljon, että varoittaa heitä kadotukseen jotumisesta ja kehoittaa lopettaa homostelu.


      • eheytykää

        Homot pitää rakastaa pois kadotukseen vievästä homostelusta.


      • Kysyjäx
        eheytykää kirjoitti:

        Homot pitää rakastaa pois kadotukseen vievästä homostelusta.

        sinäkö olet sitten ihan valmis halaamaan homoa...


      • eheytykää kirjoitti:

        Homot pitää rakastaa pois kadotukseen vievästä homostelusta.

        Niinkö Raamatussa tehdään ja neuvotaan? Ei kai nyt sentään!

        pertsa2012 ehdotti, että homot pitää viedä rajalle miinanpolkijoiksi ja panna Lassila&Tikanojan jätekuormaan jätteenpolttolaitokselle. Se ylistetty uskova.


      • öööööö
        Kysyjäx kirjoitti:

        sinäkö olet sitten ihan valmis halaamaan homoa...

        Eheyttääkö heteron halaus homon?


      • torre12 kirjoitti:

        Niinkö Raamatussa tehdään ja neuvotaan? Ei kai nyt sentään!

        pertsa2012 ehdotti, että homot pitää viedä rajalle miinanpolkijoiksi ja panna Lassila&Tikanojan jätekuormaan jätteenpolttolaitokselle. Se ylistetty uskova.

        Pertsa oli sentään rehellinen tavallaan, ei kainostellut näkemyksissään eikä pukenut liirumlaarumiin ja korulauseisiin mielipiteitään vaan ilmoitti rehellisesti homojen iljettävän häntä.

        Eikä ollut edes 100% varma taivaspaikastaan. Toivoi sellaisen lankeavan mutta totesi sen olevan Jumalan kädessä kuitenkin. Totesi kerran olevan senkin mahdollista ettei taivaaseen pääsisikään.


      • a-teisti kirjoitti:

        Pertsa oli sentään rehellinen tavallaan, ei kainostellut näkemyksissään eikä pukenut liirumlaarumiin ja korulauseisiin mielipiteitään vaan ilmoitti rehellisesti homojen iljettävän häntä.

        Eikä ollut edes 100% varma taivaspaikastaan. Toivoi sellaisen lankeavan mutta totesi sen olevan Jumalan kädessä kuitenkin. Totesi kerran olevan senkin mahdollista ettei taivaaseen pääsisikään.

        Ai oliko hän jopa joskus noin nöyrä?

        pertsa kuitenkin ennusti meille, että vuosi 2018 tulee olemaan vuosi, jolloin alkaa tapahtumaan: "olkaa valmiina tempaukseen"- sen koommin hänestä ei ole kuultukaan.


    • burninhell

      70% katolisita piispoista on homoja.

    • rakastantotuutta

      Aloitus ja sen sisältä on ikävä kohdattava joillekin.
      Ehkä monet tajuavat itsekin hämärästi menevänsä kohti tuhoaan. Paha tuhoaa ihmistä pala palalta eikä sitä voi olla tajuamatta tai tuntematta.

      • No kerropa se, että mikä paha se homoissa on? Kun itse voin paremmin kuin vuosikausiin ja kunto on kova, enkä ole tuhoutumassa.


      • ei.kiinnosta.enää

        Jopa on homorummutus vaimeaa ja väsynyttä. Missä ovat vaikkapa viiltävän nokkelat Ad hominem -kommentit?

        Tylsää, ei jatkoon.

        Homot voitti kisan Eduskuntaa myöten.


    • Fundisuskovat pitävät syntymisenä muslimimaahankin syntinä. Mitä pieni lapsi syntymälleen voi, sama homolle joka syntyy homona.

    • tottaseon

      Vaikea juttu joillekin ja yritetään keskustella mitä tahansa muuta kun aloituksen asiaa.

    • varmatuho

      Homous tuhoaa ihmisen varmasti.

    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe