Jumalan johdatuksesta:

Aurorasarisus

Eräs mummeli, nuorekas, mukava, rakas..kokee jokaikisen alekorilöydön Jumalan vastauksena milloin mihinkin rukoukseen, että hänet juuri taas johdatettiin sen korin luo..miksi hengellistää kaikki? Mistä SINÄ erotat johdatuksen ja sattuman?
Käyn siivoilemassa hänelle ja en enää tiedä miten hienotunteisesti sanoa totuus: jätesäkkikaupalla tavaraa pois tai muuten ei tule siistiä koskaan.

83

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaatietä

      Annahan mummon olla onnellinen. Mielestäni sinun ei tarvitse kertoa.

      • Aurorasarisus

        Kysymys kuului miten erotatte sattuman ja johdatuksen?


      • Samaatietäå
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Kysymys kuului miten erotatte sattuman ja johdatuksen?

        Oikeastaan minä henkilökohtaisesti en useinkaan ajattele, että nyt tämä ostos löytö oli Jumalan lahja minulle.

        Koko ajanhan me olemme johdatuksessa, elämme siinä. En usko sattumaan.

        Kun joskus sattuu joku oikein yllättävä, iloinen asia niin silloin olen kiitollinen Jumalalle. Kun sattuu taas oikein kurjasti, kyselen mielessäni Jumalalta syytä ja apua.


      • Samaatietäå kirjoitti:

        Oikeastaan minä henkilökohtaisesti en useinkaan ajattele, että nyt tämä ostos löytö oli Jumalan lahja minulle.

        Koko ajanhan me olemme johdatuksessa, elämme siinä. En usko sattumaan.

        Kun joskus sattuu joku oikein yllättävä, iloinen asia niin silloin olen kiitollinen Jumalalle. Kun sattuu taas oikein kurjasti, kyselen mielessäni Jumalalta syytä ja apua.

        Olen kertonut tarinan aiemminkin, mutta uusille lukijoille tiedoksi.

        Olin ruovikkoisella rannalla puunkaatotöissä, kun paikalle pyyhälsi kaksi mummelia, jotka halusivat ruokoja kukkakoriensa täytteeksi. Minulla tietysti puukko ja kumisaappaat, joten tarjouduin auttamaan ja ryhdyin katkomaan ruokoja.

        Mummelit siunailivat, kuin jumala heitä autta. Tällöin putosivat katkotut ruot veteen, puukko tuppeen ja mainitsin mummoille, että tuo epäjumala olisi kannattanut jättää mainitsematta ateistin kuullen. Jäivät mummiilta ruot saamatta.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Olen kertonut tarinan aiemminkin, mutta uusille lukijoille tiedoksi.

        Olin ruovikkoisella rannalla puunkaatotöissä, kun paikalle pyyhälsi kaksi mummelia, jotka halusivat ruokoja kukkakoriensa täytteeksi. Minulla tietysti puukko ja kumisaappaat, joten tarjouduin auttamaan ja ryhdyin katkomaan ruokoja.

        Mummelit siunailivat, kuin jumala heitä autta. Tällöin putosivat katkotut ruot veteen, puukko tuppeen ja mainitsin mummoille, että tuo epäjumala olisi kannattanut jättää mainitsematta ateistin kuullen. Jäivät mummiilta ruot saamatta.

        Sepä oli kiltti ja epäitsekäs teko. Ja sinulla oli tieten voittaja fiilis ja hyvä mieli, kun mummot jäi ilman ruokoja.
        That's it.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Sepä oli kiltti ja epäitsekäs teko. Ja sinulla oli tieten voittaja fiilis ja hyvä mieli, kun mummot jäi ilman ruokoja.
        That's it.

        Kas kun jumalaltahan ne mummot ne ruokonsa halusivatkin.ei mulle jäis tollasesta mikään voittajafiilis mutta suuttunut olisin minäkin kiitoksen joutuessa väärään osoitteeseen. Sinäkin kiittelet jumalaasi kun kukkia sun kuuluisi sille korvalääkärillesi ostaa.tiede sua on auttanut.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Sepä oli kiltti ja epäitsekäs teko. Ja sinulla oli tieten voittaja fiilis ja hyvä mieli, kun mummot jäi ilman ruokoja.
        That's it.

        Tuli ihan oikeasti hyvä mieli uskonharhaisia kyykyttäessä.

        Mitä tästä opimme? Ei kannata koskaan valehdella mielikuvitusystävän tai epäjumalan puolesta.

        Jokaine jumalansa mainitseva on velvollinen manaamaan tuon epäjumalansa esiin niin pyydettäessä ja jos siinä ei onnistu, joutuu valehtelijan, petturin, kansanmurhan kannatajan, kiduttajan sekä paskahousun kirjoihin oitis välittömästi.

        Mummot poistuivat häpeällisesti takavasemmalle ja varmaan miettivät tänäkin päivänä miksei heidän epäjumalansa puuttunut selkeään jumalanpilkkaan.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Kas kun jumalaltahan ne mummot ne ruokonsa halusivatkin.ei mulle jäis tollasesta mikään voittajafiilis mutta suuttunut olisin minäkin kiitoksen joutuessa väärään osoitteeseen. Sinäkin kiittelet jumalaasi kun kukkia sun kuuluisi sille korvalääkärillesi ostaa.tiede sua on auttanut.

        Mulle taas olisi sama mihin kiitos menis, jos vain mummuille voisin tehdä hyvän mielen ja olla avuksi.

        Meitä on moneen junaan junailijoita.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Tuli ihan oikeasti hyvä mieli uskonharhaisia kyykyttäessä.

        Mitä tästä opimme? Ei kannata koskaan valehdella mielikuvitusystävän tai epäjumalan puolesta.

        Jokaine jumalansa mainitseva on velvollinen manaamaan tuon epäjumalansa esiin niin pyydettäessä ja jos siinä ei onnistu, joutuu valehtelijan, petturin, kansanmurhan kannatajan, kiduttajan sekä paskahousun kirjoihin oitis välittömästi.

        Mummot poistuivat häpeällisesti takavasemmalle ja varmaan miettivät tänäkin päivänä miksei heidän epäjumalansa puuttunut selkeään jumalanpilkkaan.

        Huvinsa kullakin ja kuka nauttii mistäkin. Toiset nauttii tuostakin, toisten kyykyttämisestä.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Huvinsa kullakin ja kuka nauttii mistäkin. Toiset nauttii tuostakin, toisten kyykyttämisestä.

        Ehkä mummot oppuvat ettei maailma pyöri heidän napansa ympärillä.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Huvinsa kullakin ja kuka nauttii mistäkin. Toiset nauttii tuostakin, toisten kyykyttämisestä.

        Uskonharhaisten kyykyttäminen todellakin on nautinnollista.

        Häpeänsä tunnustettuaan nuo jumalvalheen puolestapuhujat aina ja poikkeuksetta katoavat kuin pieru saharaan.

        Yksikään teistä ei palvotusta epäjumalasta riippumatta kykene osoittamaan minkäänlaista jälkeä tuosta palvomastaan epäjumalasta, koska kaikki jumalat ovat vain vajavaisen ihmismielen luomia epäjumalia.

        Voin vain toivoa oikean jumalan olevan olemassa ja kaltaistesi epäjumalanpalvojien saavan ansaitsemansa kohtalon.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Ehkä mummot oppuvat ettei maailma pyöri heidän napansa ympärillä.

        Ehkä mummot eivät edes ajattelleet, että maailma pyörii heidän napansa ympärillä, vaikka kiittivätkin Jumalaa.

        Vouhan tuota mielikuvitusta jatkaa eteenpäin, että mahdollisesti olisivat kiittäneet kun myös He-ma.ta, kun olisivat saaneet ruokonsa.

        Spekuloida voi moneen malliin. Jokainen vastaa vain omista tekemisistään.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Uskonharhaisten kyykyttäminen todellakin on nautinnollista.

        Häpeänsä tunnustettuaan nuo jumalvalheen puolestapuhujat aina ja poikkeuksetta katoavat kuin pieru saharaan.

        Yksikään teistä ei palvotusta epäjumalasta riippumatta kykene osoittamaan minkäänlaista jälkeä tuosta palvomastaan epäjumalasta, koska kaikki jumalat ovat vain vajavaisen ihmismielen luomia epäjumalia.

        Voin vain toivoa oikean jumalan olevan olemassa ja kaltaistesi epäjumalanpalvojien saavan ansaitsemansa kohtalon.

        "Häipyivät kuin pieru saharaan" .

        Mitä sitten odotit? Evankeliointiako?


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        "Häipyivät kuin pieru saharaan" .

        Mitä sitten odotit? Evankeliointiako?

        Se nyt vielä olisi puuttunut.mummot kuvittelivat että heidän jumalansa oli järjestänyt heille palvelua metsässä.
        Miksi sinä niin nyreästi suhtaudut heihin jotka ei jaa sun harh..sorry,uskoasi?


      • Samaatietä kirjoitti:

        "Häipyivät kuin pieru saharaan" .

        Mitä sitten odotit? Evankeliointiako?

        Jospa manaisivat epäjumalansa esiin?

        Jumalvalhe on pelkkää paskanpuhumista, tosiuskova lankeaisi polvilleen ja manaisi epäjumalansa esiin langettamaan tuomion rienaajalleen. Lopputuloksen ymmärtäen epäjumalaansa epäluottava paskahousu kuitenkin vetäytyy sinne takavasemmalle häpeämään.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Se nyt vielä olisi puuttunut.mummot kuvittelivat että heidän jumalansa oli järjestänyt heille palvelua metsässä.
        Miksi sinä niin nyreästi suhtaudut heihin jotka ei jaa sun harh..sorry,uskoasi?

        Eikö se silloin ollut He-manin etu, että porukka häipyy rienauksien alta, eivätkä jää evankelioimaan toisin sanoen jakamaan helmiä sioille?
        Todennäköisesti siis Hema olisi repinyt heidön sanansa tylysti ja inhottavasti, mummujen.

        Empä nyt niin nyreasti suhtaudu. Ihan normaalisti tässä raataan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa ja pitää totuutena mitä haluaa.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Eikö se silloin ollut He-manin etu, että porukka häipyy rienauksien alta, eivätkä jää evankelioimaan toisin sanoen jakamaan helmiä sioille?
        Todennäköisesti siis Hema olisi repinyt heidön sanansa tylysti ja inhottavasti, mummujen.

        Empä nyt niin nyreasti suhtaudu. Ihan normaalisti tässä raataan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa ja pitää totuutena mitä haluaa.

        Nimitätkö hemania siaksi?oletpa törkeä


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Jospa manaisivat epäjumalansa esiin?

        Jumalvalhe on pelkkää paskanpuhumista, tosiuskova lankeaisi polvilleen ja manaisi epäjumalansa esiin langettamaan tuomion rienaajalleen. Lopputuloksen ymmärtäen epäjumalaansa epäluottava paskahousu kuitenkin vetäytyy sinne takavasemmalle häpeämään.

        Toivon niin oikeasti, että Jumala ilmestyisi sinulle ja pelastuisit.

        Ukova ei langeta rienaajalleen tuomiota, vaan mielessään rukoilee hänenkin puolesta.

        Oletko He-ma entinen uskovainen, oletko joskus uskonut Jumalaan?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Eikö se silloin ollut He-manin etu, että porukka häipyy rienauksien alta, eivätkä jää evankelioimaan toisin sanoen jakamaan helmiä sioille?
        Todennäköisesti siis Hema olisi repinyt heidön sanansa tylysti ja inhottavasti, mummujen.

        Empä nyt niin nyreasti suhtaudu. Ihan normaalisti tässä raataan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa ja pitää totuutena mitä haluaa.

        Ei se noin mene.

        Vaihtoehtoiset totuudet eivät ole totuuksia, vain totuudet ovat totuuksia. Et oikeasti voi valita maakeskeisen ja aurinkokeskeisen maailmankuvan välillä, etkä voi kieltää painovoimaa, koska se satuttaa sinua sitä kokeillessasi.

        Säälittäviä paskahousuja riittää, mutta huutoonsa on näistä jokainen kyvytön vastaamaan.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Nimitätkö hemania siaksi?oletpa törkeä

        Vertaus lukee raamatussa ja tarkoittaa niinkuin tiedät, että hän vain repisi Jumalan sanan ja heittäisi sen pois.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Toivon niin oikeasti, että Jumala ilmestyisi sinulle ja pelastuisit.

        Ukova ei langeta rienaajalleen tuomiota, vaan mielessään rukoilee hänenkin puolesta.

        Oletko He-ma entinen uskovainen, oletko joskus uskonut Jumalaan?

        En koskaan ole ollut taikauskoinen, vaikkakin kuljin läpi sairaan koulutusjärjestelmän.

        Olen myöskin joutunut suorittamaan lukiossa ehdot uskonnosta, koska oppiaineessa ei ollut minkäänlaista järkeä.

        Erosin kirkosta, johon vanhempani linut liittivät osuttuani sattumoisin maistraatin ovelle.

        Pidän kastetta ja epäjumaluskonnon opetusta pahoinpitelynä, josta vanhempien, opettajien sekä hallinnon tulisi joutua vastaamaan Haagin ihmisoikeutuomioistuimessa.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        En koskaan ole ollut taikauskoinen, vaikkakin kuljin läpi sairaan koulutusjärjestelmän.

        Olen myöskin joutunut suorittamaan lukiossa ehdot uskonnosta, koska oppiaineessa ei ollut minkäänlaista järkeä.

        Erosin kirkosta, johon vanhempani linut liittivät osuttuani sattumoisin maistraatin ovelle.

        Pidän kastetta ja epäjumaluskonnon opetusta pahoinpitelynä, josta vanhempien, opettajien sekä hallinnon tulisi joutua vastaamaan Haagin ihmisoikeutuomioistuimessa.

        Oletko muutoinkin anarkistinen?


      • Aurorasarisus
        he-ma kirjoitti:

        En koskaan ole ollut taikauskoinen, vaikkakin kuljin läpi sairaan koulutusjärjestelmän.

        Olen myöskin joutunut suorittamaan lukiossa ehdot uskonnosta, koska oppiaineessa ei ollut minkäänlaista järkeä.

        Erosin kirkosta, johon vanhempani linut liittivät osuttuani sattumoisin maistraatin ovelle.

        Pidän kastetta ja epäjumaluskonnon opetusta pahoinpitelynä, josta vanhempien, opettajien sekä hallinnon tulisi joutua vastaamaan Haagin ihmisoikeutuomioistuimessa.

        Joo..niin minäkin..mietin omien lasteni kohdalla kuinka väärin on se miten aivopesu aloitettiin jo äitilapsikerhossa.ohjaajilla oli tarroja kameleista ja pitkissä kaavuissa kulkevista hemmoista kuten saulus ja Paavali..😃kummit velvoitettiin opettamaan lapselle kristinusko..ja sitten koulu ja rippikoulu..sukulaiset tukivat aivopesutyötä ostamalla heille ristejä ja Raamattua..yäk.usko kulki näin ihmiseltä ihmislapselle.
        Ei jumalalta ihmislapselle.kuten kuuluisi.mitä sitten tapahtuu,esm.kouluissa Suomessa kun mennään 20vuotta eteenpäin,ja kirkkoon kuuluu alle puolet kansasta..verotusoikeus mitätöidään..jo nyt on kuulunut kapinaääniä mm.virsistä joita kouluissa joutuu väkisenkin kuuntelemaan...en ehkä ole näkemässä mutta luotan siihen että totuus voittaa.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Ei se noin mene.

        Vaihtoehtoiset totuudet eivät ole totuuksia, vain totuudet ovat totuuksia. Et oikeasti voi valita maakeskeisen ja aurinkokeskeisen maailmankuvan välillä, etkä voi kieltää painovoimaa, koska se satuttaa sinua sitä kokeillessasi.

        Säälittäviä paskahousuja riittää, mutta huutoonsa on näistä jokainen kyvytön vastaamaan.

        No ei se ihan noinkaan mene. Totuus on se, mitä jokainen pitää omana totuutenaan, eikä sekään ole välttämättä totuus vaan jokaisen oma mielipide.

        Totuus on siis se, minkä uskomme totuudeksi.

        Niin,Olenkin ymmärtänyt, että haluaisit uskoa ja nähdä sekä tuntea Luojan.
        Kaipaat vain todisteita.

        Uskohan perustuukin uskomiseen.


      • Samaatietä kirjoitti:

        No ei se ihan noinkaan mene. Totuus on se, mitä jokainen pitää omana totuutenaan, eikä sekään ole välttämättä totuus vaan jokaisen oma mielipide.

        Totuus on siis se, minkä uskomme totuudeksi.

        Niin,Olenkin ymmärtänyt, että haluaisit uskoa ja nähdä sekä tuntea Luojan.
        Kaipaat vain todisteita.

        Uskohan perustuukin uskomiseen.

        Neitsyestä syntyminen ja kuolleista nouseminen eivät mielestäsi ole vaihtoehtoisia totuuksia muiden satujen rinnalla?

        Vain paha hapenpuute tai päävamma saa ihmisen uskomaan sadut todellisuuteen kuuluviksi.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Neitsyestä syntyminen ja kuolleista nouseminen eivät mielestäsi ole vaihtoehtoisia totuuksia muiden satujen rinnalla?

        Vain paha hapenpuute tai päävamma saa ihmisen uskomaan sadut todellisuuteen kuuluviksi.

        Ottamatta kantaa evoluutioteoreetikoiden hapuileviin yrityksiin selvittää vajavaisen järkensä ja puutteellisen havaintokykynsä avulla maailmankaikkeuden ja ihmisten alkuperiä ilman uskottavuus pohjaa vastaan, etten usko satuihin vaan luomisoppiin, joka on Luojan suunnittelema ja tekemä. Uskon myös neitseestä syntymiseen kuin ruumiin ylösnousemiseen ja iänkaikkiseen elämään.

        En tiennyt, että kärsit päävammasta ja hapenpuutteesta.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Ottamatta kantaa evoluutioteoreetikoiden hapuileviin yrityksiin selvittää vajavaisen järkensä ja puutteellisen havaintokykynsä avulla maailmankaikkeuden ja ihmisten alkuperiä ilman uskottavuus pohjaa vastaan, etten usko satuihin vaan luomisoppiin, joka on Luojan suunnittelema ja tekemä. Uskon myös neitseestä syntymiseen kuin ruumiin ylösnousemiseen ja iänkaikkiseen elämään.

        En tiennyt, että kärsit päävammasta ja hapenpuutteesta.

        Sinä vaikutat hieman epärehelliseltä...tai sitten et taas vaan tajua.pitkät piuhat tai jotain.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Sinä vaikutat hieman epärehelliseltä...tai sitten et taas vaan tajua.pitkät piuhat tai jotain.

        Se miltä ihminen toisesta vaikuttaa riippuu arvioijasta itsestään, miten minkäkin näkee.

        Pitkät piuhat on paremmat kuin lyhyet. Ehtii kiukkukin ja mölläytykset laantua matkan varrella.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Se miltä ihminen toisesta vaikuttaa riippuu arvioijasta itsestään, miten minkäkin näkee.

        Pitkät piuhat on paremmat kuin lyhyet. Ehtii kiukkukin ja mölläytykset laantua matkan varrella.

        Et siis halua vastata puheistasi...niin joo, jeesushan niistä vastaa puolestasi.onko sijaiskärsimys sinusta muulloinkin ookoo?


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Et siis halua vastata puheistasi...niin joo, jeesushan niistä vastaa puolestasi.onko sijaiskärsimys sinusta muulloinkin ookoo?

        Vastaan aina puheistani, enkä vyörytä omia heikkouksiani muiden kärsittäväksi. Sijaiskärsimys on jokaisen oma valinta.


      • L_S
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Sinä vaikutat hieman epärehelliseltä...tai sitten et taas vaan tajua.pitkät piuhat tai jotain.

        Saanko kysyä aruorasarisus, miksi sinä tulit samaatietä nimimerkille... tai näyttää siltä, että jostain kuin olisit "kiukustunut"... ei kait hän ole sinulle mitään tehnyt pahaa?


      • L_S

        sori, siis aurorasarisus... en osaa kirjoittaa näköjään tuota sinun nimimerkkiäsi ;)


      • Aurorasarisus
        L_S kirjoitti:

        sori, siis aurorasarisus... en osaa kirjoittaa näköjään tuota sinun nimimerkkiäsi ;)

        Saa sitä kysyä.ottaen teidän historian huomioon se oli odotettavissa.en ole kiukustunut häneen,meillä on vain erilainen usko.minä olen sitä mieltä ettei jumala toimi luomiensa luonnonlakien vastaisesti.
        Hyväksyn ekumenian kun samaatietä ym.pitää sitä antikristukselta tulleeksi.
        En usko että tulevia voi tietää..samaatietä uskoo maahan laskeutuvaan uuteen jerusalemiin.
        Jos oikein arvaan hän tuomitsee myös homot kun minä olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Olemme tosi erilaisia..minulla jalat maassa st taas tyyppiuskovainen.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Saa sitä kysyä.ottaen teidän historian huomioon se oli odotettavissa.en ole kiukustunut häneen,meillä on vain erilainen usko.minä olen sitä mieltä ettei jumala toimi luomiensa luonnonlakien vastaisesti.
        Hyväksyn ekumenian kun samaatietä ym.pitää sitä antikristukselta tulleeksi.
        En usko että tulevia voi tietää..samaatietä uskoo maahan laskeutuvaan uuteen jerusalemiin.
        Jos oikein arvaan hän tuomitsee myös homot kun minä olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Olemme tosi erilaisia..minulla jalat maassa st taas tyyppiuskovainen.

        Tai kirjoitit olevasi Agnostikko.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Saa sitä kysyä.ottaen teidän historian huomioon se oli odotettavissa.en ole kiukustunut häneen,meillä on vain erilainen usko.minä olen sitä mieltä ettei jumala toimi luomiensa luonnonlakien vastaisesti.
        Hyväksyn ekumenian kun samaatietä ym.pitää sitä antikristukselta tulleeksi.
        En usko että tulevia voi tietää..samaatietä uskoo maahan laskeutuvaan uuteen jerusalemiin.
        Jos oikein arvaan hän tuomitsee myös homot kun minä olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Olemme tosi erilaisia..minulla jalat maassa st taas tyyppiuskovainen.

        Pitää vielä tarkentaa tuo mainitsemasi homokäsitykseni.

        En tuomitse homoja. Minulla on 2 homo ystävää.
        En silti pidä homoutta raamatun mukaisena, mutta se ei tarkoita, etten hyväksyisi heitä ihmisinä ja etten voisi pitää heistä ihmisinä.

        Erittäin hyvä ystäväni on taas ateisti. Ihana ihminen.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Pitää vielä tarkentaa tuo mainitsemasi homokäsitykseni.

        En tuomitse homoja. Minulla on 2 homo ystävää.
        En silti pidä homoutta raamatun mukaisena, mutta se ei tarkoita, etten hyväksyisi heitä ihmisinä ja etten voisi pitää heistä ihmisinä.

        Erittäin hyvä ystäväni on taas ateisti. Ihana ihminen.

        Uskovaisilla on rakkauden käsky kun taas mainitsemasi homot ja ateistit rakastavat ilman eri käskyä ja eivät odota siitä palkintoakaan.


      • Aurorasarisus
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Uskovaisilla on rakkauden käsky kun taas mainitsemasi homot ja ateistit rakastavat ilman eri käskyä ja eivät odota siitä palkintoakaan.

        Ps.agnostismi ei tarkoita sitä että esm.en tietäisi laskeutuuko taivaasta pyhä kaupunki ja onko antikristus tulossa ym mitä kaikkea luonnonlakien vastaisuuksia te uskovaiset selitätte,sanon sen suoraan. En usko niihin harhaluuloihinne minkään vertaa.mutta sitä ei voi kukaan tietää onko jumala olemassa vai ei


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Uskovaisilla on rakkauden käsky kun taas mainitsemasi homot ja ateistit rakastavat ilman eri käskyä ja eivät odota siitä palkintoakaan.

        Tuo on sinun näkemyksesi asiasta. Minä taas uskovaisena tunnen, että Jumala rakastaa kaikkia ja näen jokaisen ihmisen yhtä arvokkaana ja tärkeäksi.

        Eri asia, pystynkö ihmisenä aina rakastamaan, vaikka ymmärrän jokaisen tärkeäksi ja tarpeelliseksi.

        Ei kaikki ateistit ja homot rakasta ehdoitta. Ihmisiä on monenlaisia. niin uskovissa kuin epäuskovissa.

        Eikä rakkautta voi käskeä. Rakkaus ei synny pakottamalla niinkuin tiedät.

        Minusta tuntuu, että pidät epäaitona uskovaisia ja teeskentelijöinä?


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Tuo on sinun näkemyksesi asiasta. Minä taas uskovaisena tunnen, että Jumala rakastaa kaikkia ja näen jokaisen ihmisen yhtä arvokkaana ja tärkeäksi.

        Eri asia, pystynkö ihmisenä aina rakastamaan, vaikka ymmärrän jokaisen tärkeäksi ja tarpeelliseksi.

        Ei kaikki ateistit ja homot rakasta ehdoitta. Ihmisiä on monenlaisia. niin uskovissa kuin epäuskovissa.

        Eikä rakkautta voi käskeä. Rakkaus ei synny pakottamalla niinkuin tiedät.

        Minusta tuntuu, että pidät epäaitona uskovaisia ja teeskentelijöinä?

        No,olet väärässä.en ensinnäkään niputa kaikkia uskovia samaan että uskovaiset on tällaisia ja tällaisia.yksilökohtaista se on.
        Mutta saanko kysyä onko ne uskovaiset kaverisi helluntailaisia kun uskosi on enemmän helluntaidogmien mukaan,ei niinkään luterilaista, joka lienee kotikirkkosi?


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Ps.agnostismi ei tarkoita sitä että esm.en tietäisi laskeutuuko taivaasta pyhä kaupunki ja onko antikristus tulossa ym mitä kaikkea luonnonlakien vastaisuuksia te uskovaiset selitätte,sanon sen suoraan. En usko niihin harhaluuloihinne minkään vertaa.mutta sitä ei voi kukaan tietää onko jumala olemassa vai ei

        Näin oletinkin, mutten viitsinyt alkaa vänkäämään. Hyvä kun olit rehellinen.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Näin oletinkin, mutten viitsinyt alkaa vänkäämään. Hyvä kun olit rehellinen.

        Sulla meni ohi mun kysymys..


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        No,olet väärässä.en ensinnäkään niputa kaikkia uskovia samaan että uskovaiset on tällaisia ja tällaisia.yksilökohtaista se on.
        Mutta saanko kysyä onko ne uskovaiset kaverisi helluntailaisia kun uskosi on enemmän helluntaidogmien mukaan,ei niinkään luterilaista, joka lienee kotikirkkosi?

        Ei ole, Kyllä minulla suurin osa ystävistäni on luterilaisia, kuten sukukin. Äitini on yhteiskristillinen, isäni ateisti.
        Lähin ystäväni on lestatiolainen, sydän ystävä.


      • s-seutulainen
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Ps.agnostismi ei tarkoita sitä että esm.en tietäisi laskeutuuko taivaasta pyhä kaupunki ja onko antikristus tulossa ym mitä kaikkea luonnonlakien vastaisuuksia te uskovaiset selitätte,sanon sen suoraan. En usko niihin harhaluuloihinne minkään vertaa.mutta sitä ei voi kukaan tietää onko jumala olemassa vai ei

        Agnostikko on ateistin kanssa täysin samalla viivalla.
        Kumpikin ovat uskosta osattomia.
        Olla uskossa, elävässä Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, uskossa = olla Jumalan armosta syntyä saanut uudesti ylhäältä Hengestä.

        Herra Jeesus: "Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle; ellei ihminen synny uudesti ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        Ja kaikille jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        Syntyä Jumalasta = syntyä uudesti ylhäältä Jumalan Hengestä.


      • Aurorasarisus
        s-seutulainen kirjoitti:

        Agnostikko on ateistin kanssa täysin samalla viivalla.
        Kumpikin ovat uskosta osattomia.
        Olla uskossa, elävässä Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, uskossa = olla Jumalan armosta syntyä saanut uudesti ylhäältä Hengestä.

        Herra Jeesus: "Totisesti, totisesti, minä sanon sinulle; ellei ihminen synny uudesti ylhäältä, hän ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

        Ja kaikille jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä ja jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        Syntyä Jumalasta = syntyä uudesti ylhäältä Jumalan Hengestä.

        Mitä se uudestisyntyminen on käytännössä?sitäkö että kohta minäkin vaahtoan jostain uudesta jerusalemista ja antikristuksesta?


      • Samaatietä

        Tarkoittaako agnostikoksi tuleminen, että kuittailee uskoville 😂 nonnii nonnii, sori... jatkakeeha.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Tarkoittaako agnostikoksi tuleminen, että kuittailee uskoville 😂 nonnii nonnii, sori... jatkakeeha.

        Usko on eri niinkuin ls:äälle sanoinkin.siksi tulee väkisinkin jopa kuittailtua.en odota suviseutulaiselta vastausta.johan hän saarnansa piti.
        Jutteletko useinkin sen lestadiolaisen kanssa uskonasioista?ja miten äitisi kanssa pärjäät jos hän on kerta ekumeninen?


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Usko on eri niinkuin ls:äälle sanoinkin.siksi tulee väkisinkin jopa kuittailtua.en odota suviseutulaiselta vastausta.johan hän saarnansa piti.
        Jutteletko useinkin sen lestadiolaisen kanssa uskonasioista?ja miten äitisi kanssa pärjäät jos hän on kerta ekumeninen?

        Tosi hyvin pärjään äidin kanssa, meillä on todella lämpimät välit. Ei hän ole ekumeeninen, vaan uskoo niinkuin minä, että jokaisessa seurakunnassa on uskovia. Sydämen tila ratkaisee, kuului seurakuntaan/ kirkkoon/ yhteisöön/ ei mihinkään.
        Juttelen välillä lestadiolaisen kanssa uskonasioista, mutta suurimmaksi osaksi vain hengaillaan yhdessä.
        Samoin ateisti ystäväni kanssa, Tämä ateisti on varmaankin se, kenen kanssa pidetään yhtä eniten, jos sydän ystävääni ei oteta huomioon. Jos nyt ihmisiä tässä näin lajittelen heidän vakaumuksena mukaan.

        Sinäkin vaikutat hauskalta kuittailujalta 😂


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Tosi hyvin pärjään äidin kanssa, meillä on todella lämpimät välit. Ei hän ole ekumeeninen, vaan uskoo niinkuin minä, että jokaisessa seurakunnassa on uskovia. Sydämen tila ratkaisee, kuului seurakuntaan/ kirkkoon/ yhteisöön/ ei mihinkään.
        Juttelen välillä lestadiolaisen kanssa uskonasioista, mutta suurimmaksi osaksi vain hengaillaan yhdessä.
        Samoin ateisti ystäväni kanssa, Tämä ateisti on varmaankin se, kenen kanssa pidetään yhtä eniten, jos sydän ystävääni ei oteta huomioon. Jos nyt ihmisiä tässä näin lajittelen heidän vakaumuksena mukaan.

        Sinäkin vaikutat hauskalta kuittailujalta 😂

        Mitä se ekumenia sitten sinun mielestäsi on?


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Mitä se ekumenia sitten sinun mielestäsi on?

        Ekumenia on yhteiseen oppiin ja näkemykseen ja hallintoon pyrkivä, jonka päämies ei ole Kristus.

        Pyritään dialogian kautta ja yhteisen baasin kautta yhteiseen tunnustukseen.

        Se on ihmistekoista pyrkimystä yhdistää kirkot saman auktoriteetin alle jossa on yhteinen oppi ja näkemys.

        Mitä ekumenia sinusta on?


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Ekumenia on yhteiseen oppiin ja näkemykseen ja hallintoon pyrkivä, jonka päämies ei ole Kristus.

        Pyritään dialogian kautta ja yhteisen baasin kautta yhteiseen tunnustukseen.

        Se on ihmistekoista pyrkimystä yhdistää kirkot saman auktoriteetin alle jossa on yhteinen oppi ja näkemys.

        Mitä ekumenia sinusta on?

        Eli jos ihmiset eri kirkoista ja yhteisöistä kasataan samaan hallintoon, menettää uskova vapaan tahdon tunnusta omaa uskoaan, vaan hänen pitää tunnustaa yhteistä ekumeenista uskoa, joka on määritelty ekumeenisessä neuvostossa.
        Ekumeeninen neuvosto on taas yksi seka meteli soppa, johon kuuluu meditoimisesta lähtien anekaupan kautta Marian palvontaan, jota en mitenkään voi hyväksyä raamatulliseksi uskoksi.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Eli jos ihmiset eri kirkoista ja yhteisöistä kasataan samaan hallintoon, menettää uskova vapaan tahdon tunnusta omaa uskoaan, vaan hänen pitää tunnustaa yhteistä ekumeenista uskoa, joka on määritelty ekumeenisessä neuvostossa.
        Ekumeeninen neuvosto on taas yksi seka meteli soppa, johon kuuluu meditoimisesta lähtien anekaupan kautta Marian palvontaan, jota en mitenkään voi hyväksyä raamatulliseksi uskoksi.

        Eri kirkkojen välistä yhteistyötä .Wikipedian mukaan se on raamatullista.Jeesus rukouli toivoen:että he kaikki olisivat yhtä..yhteiskristillisyyttä.
        Tota että kaikki olisivat yhden hallinnon alla myös katolilaiset ei tuu koskaan tapahtumaan.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Eri kirkkojen välistä yhteistyötä .Wikipedian mukaan se on raamatullista.Jeesus rukouli toivoen:että he kaikki olisivat yhtä..yhteiskristillisyyttä.
        Tota että kaikki olisivat yhden hallinnon alla myös katolilaiset ei tuu koskaan tapahtumaan.

        Totta, se oli Jeesuksen rukous.
        Että he yhtä olisivat. Ketkä HE ?
        Kaikki hekö, jotka nämme SEN .n listoilla? oppeineen tunnustamassa samaa Jumalaa 😠

        No antaapi olla. Ei jaksa miettiä. Ihan paska keissi koko pulju.

        Haluan seurata vain Jeesusta, enkä mitään ekumeenisen yhteisön julistamaa yhteistä näkemystä, joka on kasattu kokoon eri uskontojen ja näkemyksien yhteistyönä, jonka tarkoitus on miellyttää rauhanomaisesti jokaista. Totuudesta piittaamatta.



        Tuli tässä mieleen, että Kun raamatussa on kirjoitettu vapaasta tahdosta niin mihin meillä on vapaa tahto? Oikean ja väärän valitsemiseenko?
        Onko se siis tarpeellinen tuo vääryyskin, että oikeus erottuisi ?


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Totta, se oli Jeesuksen rukous.
        Että he yhtä olisivat. Ketkä HE ?
        Kaikki hekö, jotka nämme SEN .n listoilla? oppeineen tunnustamassa samaa Jumalaa 😠

        No antaapi olla. Ei jaksa miettiä. Ihan paska keissi koko pulju.

        Haluan seurata vain Jeesusta, enkä mitään ekumeenisen yhteisön julistamaa yhteistä näkemystä, joka on kasattu kokoon eri uskontojen ja näkemyksien yhteistyönä, jonka tarkoitus on miellyttää rauhanomaisesti jokaista. Totuudesta piittaamatta.



        Tuli tässä mieleen, että Kun raamatussa on kirjoitettu vapaasta tahdosta niin mihin meillä on vapaa tahto? Oikean ja väärän valitsemiseenko?
        Onko se siis tarpeellinen tuo vääryyskin, että oikeus erottuisi ?

        Missä siellä kirjoitetaan vapaasta tahdosta?noilla sanoilla siellä ei ole siitä mitään.
        Jos nyt leikitään hetki että taivas ja helvetti paholaisineen olisi olemassa..jossa ihmistä kidutetaan ikuisesti kun ei suostu jumalaa palvomaan...ikuisen kidutusrangaistuksen pelossa ihmisellä ei olisi muuta mahdollisuutta käytännössä kuon tuo jumala.
        Muu olisi tyhmää.mutta kun ihmiset eivät usko siihen helvettiin että se olisi totta.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Missä siellä kirjoitetaan vapaasta tahdosta?noilla sanoilla siellä ei ole siitä mitään.
        Jos nyt leikitään hetki että taivas ja helvetti paholaisineen olisi olemassa..jossa ihmistä kidutetaan ikuisesti kun ei suostu jumalaa palvomaan...ikuisen kidutusrangaistuksen pelossa ihmisellä ei olisi muuta mahdollisuutta käytännössä kuon tuo jumala.
        Muu olisi tyhmää.mutta kun ihmiset eivät usko siihen helvettiin että se olisi totta.

        Leikitään vain ! Onko tämä nyt se totuus vai tehtävä leikki 😃Monenkaan uskovan usko ei liity helvetin pelkoon vaan taivas toivoon.

        Eihän ne kaikki usko helvettiin, eikä taivaaseen. Saa valita.

        Olen jostain joskus lukenut, että helvettioppi tehdään mitättömäksi siksi, että ihmisten synnit eivät tulisi näkyviin.

        Ajatteletko, että uskovalta on viety omatahto pelottelemalla helvettiin joutumisella?
        Ettei voi valita kuin yhdestä jottei joutuisi helvettiin.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Leikitään vain ! Onko tämä nyt se totuus vai tehtävä leikki 😃Monenkaan uskovan usko ei liity helvetin pelkoon vaan taivas toivoon.

        Eihän ne kaikki usko helvettiin, eikä taivaaseen. Saa valita.

        Olen jostain joskus lukenut, että helvettioppi tehdään mitättömäksi siksi, että ihmisten synnit eivät tulisi näkyviin.

        Ajatteletko, että uskovalta on viety omatahto pelottelemalla helvettiin joutumisella?
        Ettei voi valita kuin yhdestä jottei joutuisi helvettiin.

        Niin.paitsi etten usko helvettiin enkä taivaaseen.mutta teoriassa kysymys on juuri tuo ettei voi valita kuin Jeesuksen muutwn joutuu helevettiin.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Niin.paitsi etten usko helvettiin enkä taivaaseen.mutta teoriassa kysymys on juuri tuo ettei voi valita kuin Jeesuksen muutwn joutuu helevettiin.

        Oma valinta se on siltikin.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Oma valinta se on siltikin.

        Miksi sitten jumala ei anna epäuskoiselle todisteita siitä?miksi on niin paljon eri uskontoja?missä kohtaa raamatussa on omasta tahdosta?ei missään koska sitä omaa tahtoa ei ihmisellä ole ja on aivan siitä kiinni minne päin maailmaa synnyt sen mukainen on uskonto.ei hindulle kasva kristittyä lasta eikä kristitylle hindua.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Miksi sitten jumala ei anna epäuskoiselle todisteita siitä?miksi on niin paljon eri uskontoja?missä kohtaa raamatussa on omasta tahdosta?ei missään koska sitä omaa tahtoa ei ihmisellä ole ja on aivan siitä kiinni minne päin maailmaa synnyt sen mukainen on uskonto.ei hindulle kasva kristittyä lasta eikä kristitylle hindua.

        Ei Jeesuksenkaan aikana kaikki uskoneet, vaikka Jeesus teki ihmetekoja. Usko ei perustukkaan tekoihin vaan uskoon. Jumala on noin hyväksi nähnyt ihmisluonteen tuntien.

        Ihmisellä on oma tahto. Syntiin lankeemuksestahan se kaikki lähti kun ihminen söi hyvän ja pahan tiedon puusta ja joutui eroon Jumalasta. Jo silloin Eeva sai itse valita syökö vai ei.

        Vaikkei Kristitylle synny hindua, voi lapsi myöhemmin kääntyä hinduksi, mistä tietää.



        Ne, jotka eivät ole kuulleet evankeliumia ennen kuolemaansa, tuomitaan kukin tekojensa mukaan. Noin olen raamatusta ymmärtänyt.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Ei Jeesuksenkaan aikana kaikki uskoneet, vaikka Jeesus teki ihmetekoja. Usko ei perustukkaan tekoihin vaan uskoon. Jumala on noin hyväksi nähnyt ihmisluonteen tuntien.

        Ihmisellä on oma tahto. Syntiin lankeemuksestahan se kaikki lähti kun ihminen söi hyvän ja pahan tiedon puusta ja joutui eroon Jumalasta. Jo silloin Eeva sai itse valita syökö vai ei.

        Vaikkei Kristitylle synny hindua, voi lapsi myöhemmin kääntyä hinduksi, mistä tietää.



        Ne, jotka eivät ole kuulleet evankeliumia ennen kuolemaansa, tuomitaan kukin tekojensa mukaan. Noin olen raamatusta ymmärtänyt.

        Eli omakohtaisella uskolla Jeesukseen ei olekkaan tällöin väliä?aika harvinaista se on että uskot sekoittuu että kristitylle kasvaa hindulapsi.intian uskonto..monessa kohtaa paljon inhimillisempi kuin meidän jeesususko jossa hänet kidutettiin ja tapettiin viattomana.se dogmi..kristittyjen opinkappale..


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Eli omakohtaisella uskolla Jeesukseen ei olekkaan tällöin väliä?aika harvinaista se on että uskot sekoittuu että kristitylle kasvaa hindulapsi.intian uskonto..monessa kohtaa paljon inhimillisempi kuin meidän jeesususko jossa hänet kidutettiin ja tapettiin viattomana.se dogmi..kristittyjen opinkappale..

        Niin mitä tarkoitat, ettei omakohtaisella uskolla ole väliä? Missä kohtaa annoin sellaisen käsityksen?


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin mitä tarkoitat, ettei omakohtaisella uskolla ole väliä? Missä kohtaa annoin sellaisen käsityksen?

        Kääntyy niitä ihmisiä aikuiseksi tultuaan eri uskontoihin tai kieltäytyvät uskostaan kokonaan. Ainaki maissa, joissa liikutaan ja matkustellaan ja silmitaan avioliittoja rajojen yli, eikä vanhemmat valitse puolisoa lapsilleen samasta uskonnosta niin että sama uskonto tuota kautta pysyisi.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin mitä tarkoitat, ettei omakohtaisella uskolla ole väliä? Missä kohtaa annoin sellaisen käsityksen?

        Kirjoitit että he jotka ei ole kuulleet jeesuksesta tuomitaan tekojen mukaan.niin mistä kohtaa raamatussa on vapaasta tahdosta?


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Kirjoitit että he jotka ei ole kuulleet jeesuksesta tuomitaan tekojen mukaan.niin mistä kohtaa raamatussa on vapaasta tahdosta?

        Niin, ei raamatussa lue, että ne jotka ovat kuolleet ennen Jeesuksen syntymää tai ne jotka ovat kuolleet kuulematta evankeliumia eli ovat kuolleet kuulematta Jeesuksesta,, joutuisivat kadotukseen, vaan että kukin tuollainen tuomitaan tekojensa mukaan.

        Eikö Eevalla joka söi kielletystä puusta ollut mielestäsi vapaa tahto syödäkkö vai ei?


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin, ei raamatussa lue, että ne jotka ovat kuolleet ennen Jeesuksen syntymää tai ne jotka ovat kuolleet kuulematta evankeliumia eli ovat kuolleet kuulematta Jeesuksesta,, joutuisivat kadotukseen, vaan että kukin tuollainen tuomitaan tekojensa mukaan.

        Eikö Eevalla joka söi kielletystä puusta ollut mielestäsi vapaa tahto syödäkkö vai ei?

        Minusta tuo kertoo oikeudenmukaisesta Jumalasta, että jos ei ole kuullutkaan Jeesuksesta niin hän ei joudu vastuuseen siittä ettei uskonut, koska hänellä ei ollut tietoa.


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Minusta tuo kertoo oikeudenmukaisesta Jumalasta, että jos ei ole kuullutkaan Jeesuksesta niin hän ei joudu vastuuseen siittä ettei uskonut, koska hänellä ei ollut tietoa.

        Tasa-arvoista voisi olla myös se että kaikki sitten tuomittaisiin tekojen mukaan..mutta ei ihminen voi tietää miten jumala tuomitsee vai tuomitseeko lainkaan..vai kuollaanko kaikki vain pois..vai onko kenties ne hindut oikeassa kuolemanjälkeisestä elämästä.jne


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Niin, ei raamatussa lue, että ne jotka ovat kuolleet ennen Jeesuksen syntymää tai ne jotka ovat kuolleet kuulematta evankeliumia eli ovat kuolleet kuulematta Jeesuksesta,, joutuisivat kadotukseen, vaan että kukin tuollainen tuomitaan tekojensa mukaan.

        Eikö Eevalla joka söi kielletystä puusta ollut mielestäsi vapaa tahto syödäkkö vai ei?

        Vapaa tahto eevalla oli kyllä mutta tarinan mukaan ei vielä ymmärrystä hyvästä ja pahasta.
        Vaihdoin olinpaikkaa.tulin lapsenvahdiksi kylän toiselle puolelle.hoidokkini on hereillä kun on hiihtoloma.hänet on todettu kehitysvammaiseksi.


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Vapaa tahto eevalla oli kyllä mutta tarinan mukaan ei vielä ymmärrystä hyvästä ja pahasta.
        Vaihdoin olinpaikkaa.tulin lapsenvahdiksi kylän toiselle puolelle.hoidokkini on hereillä kun on hiihtoloma.hänet on todettu kehitysvammaiseksi.

        Jumala oli silti kieltänyt syömästä ja Eeva sai valita, syökö vai ei.
        Sinulla on ilmeisesti iltavuorojakin töissä?


      • L_S
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Saa sitä kysyä.ottaen teidän historian huomioon se oli odotettavissa.en ole kiukustunut häneen,meillä on vain erilainen usko.minä olen sitä mieltä ettei jumala toimi luomiensa luonnonlakien vastaisesti.
        Hyväksyn ekumenian kun samaatietä ym.pitää sitä antikristukselta tulleeksi.
        En usko että tulevia voi tietää..samaatietä uskoo maahan laskeutuvaan uuteen jerusalemiin.
        Jos oikein arvaan hän tuomitsee myös homot kun minä olen sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien kukkia.
        Olemme tosi erilaisia..minulla jalat maassa st taas tyyppiuskovainen.

        "Ottaen teidän historian huomioon se oli odotettavissa"
        - Nyt en pysy kärryillä, mikä oli odotettavissa :)

        Uskovillakin voi olla erilaisia käsityksiä raamatusta, kuten olet huomannut varmaan. Yhteistä on silti usko Jeesukseen... tietenkin asioista voi päästä yhteisymmärrykseenkin tai sitten ei.

        Niin, sinä olet ateisti? agnostikko? vai uskovainen? mitä sinä nyt loppuviimein olet? ihan mielenkiinnosta kysyn... mitä sinä siis oikeasti edustat?


      • Aurorasarisus
        L_S kirjoitti:

        "Ottaen teidän historian huomioon se oli odotettavissa"
        - Nyt en pysy kärryillä, mikä oli odotettavissa :)

        Uskovillakin voi olla erilaisia käsityksiä raamatusta, kuten olet huomannut varmaan. Yhteistä on silti usko Jeesukseen... tietenkin asioista voi päästä yhteisymmärrykseenkin tai sitten ei.

        Niin, sinä olet ateisti? agnostikko? vai uskovainen? mitä sinä nyt loppuviimein olet? ihan mielenkiinnosta kysyn... mitä sinä siis oikeasti edustat?

        Agnostikko minun itseni mielestä...yksi neropatti ateismipalstalla sanoi minun olevan deisti.eli että uskon maailman syntyneen jonkin korkeamman olion tekemänä mutta sitä korkeampaa esm.voimaa ei voisi sanoa jumalaksi ja että se on häipynyt kuvioista maailman tehtyään.
        En tunnista itseäni tuostakaan.miksi se korkeampi voima olisi ns häipynyt kesken kaiken..mutta siksi ei minua agnostikoksi halunnut nimetä koska jollain tavalla uskonns älykkääseen suunnittelijaan.
        Deisti ei myöskään kannata pyhiä kirjojakakaan koska niissä kuvataan luonnontieteelliset asiat väärin ts luomiskertomus.
        Sopii minuun.ko mooseksen kirjan voi kyllä käsittää symbolisesti jos haluaa...synti on ylpeyttä:eeva uskoi tietävänsä paremmin kuin jumala..
        Kumminkin löydän itseni heman sarkastisista kirjoituksista:jos jumala on se ei ole minkään ihmistekoisen uskonnon jumala..kai minä sitten oikeasti agnostikko olen..ei voi tietää jumalasta/jumalista.mikä sinä olet?olen saanut käsityksen että uskova?


      • Aurorasarisus
        Samaatietä kirjoitti:

        Jumala oli silti kieltänyt syömästä ja Eeva sai valita, syökö vai ei.
        Sinulla on ilmeisesti iltavuorojakin töissä?

        En tee enään hoitajan töitä muuten kuin tälleen epävirallisesti, kyllä mä hoidan vaan pienestä summasta ystäväni lasta. Siivoilen parissa paikassa.
        Nyt kun sinulle on löytynyt lääke niin aiotko palata työelämään?


      • Samaatietä
        Aurorasarisus kirjoitti:

        En tee enään hoitajan töitä muuten kuin tälleen epävirallisesti, kyllä mä hoidan vaan pienestä summasta ystäväni lasta. Siivoilen parissa paikassa.
        Nyt kun sinulle on löytynyt lääke niin aiotko palata työelämään?

        Sehän se on tässä suunnitelmissa.
        Kuntoutuksen kautta työelämään takaisin. Hyvin edenneet asiat.


      • L_S
        Aurorasarisus kirjoitti:

        Agnostikko minun itseni mielestä...yksi neropatti ateismipalstalla sanoi minun olevan deisti.eli että uskon maailman syntyneen jonkin korkeamman olion tekemänä mutta sitä korkeampaa esm.voimaa ei voisi sanoa jumalaksi ja että se on häipynyt kuvioista maailman tehtyään.
        En tunnista itseäni tuostakaan.miksi se korkeampi voima olisi ns häipynyt kesken kaiken..mutta siksi ei minua agnostikoksi halunnut nimetä koska jollain tavalla uskonns älykkääseen suunnittelijaan.
        Deisti ei myöskään kannata pyhiä kirjojakakaan koska niissä kuvataan luonnontieteelliset asiat väärin ts luomiskertomus.
        Sopii minuun.ko mooseksen kirjan voi kyllä käsittää symbolisesti jos haluaa...synti on ylpeyttä:eeva uskoi tietävänsä paremmin kuin jumala..
        Kumminkin löydän itseni heman sarkastisista kirjoituksista:jos jumala on se ei ole minkään ihmistekoisen uskonnon jumala..kai minä sitten oikeasti agnostikko olen..ei voi tietää jumalasta/jumalista.mikä sinä olet?olen saanut käsityksen että uskova?

        Olen uskova, uskon Jeesukseen Kristukseen.


    • elämäseon

      Jotkut kokevat television jumalan lahjana.

      • Aurorasarisus

        En hakenut sitä ns parempaa televisiota.


    • L_S

      Se mikä sinun korviisi ei kuulosta vastaukselta, hän voi nähdä ja kokea toisin. Jos hän on onnellinen, anna olla.

      • Aurorasarisus

        Häntä surettaa ne tavaravuoret.mistä sinä erotat sattuman ja johdatuksen?paitsi että hän tekee alelöytöjä hän myös dyykkaa roskiksia.yhdessä makuuhuoneistaan hänellä on ihan kyllä kiva vuodesohva jonka esimerkiksi dyykkasi.


      • L_S

        Jos kyse on hamstraajasta, se voi olla ongelma, mutta luulisin, että ongelma voi löytyä silloin jostain muualta kuin itse hamstraamisesta. Kuitenkin voi suhteuttaa asioita, milloin se on ongelma? Jos hamstraaja kokee sen ongelmaksi, jotain on varmasti tehtävissä, yltiöpäiset hamstraajat eivät ehkä näe edes olevan ongelmaa.

        Ja sinähän autat häntä siivoamalla? kunnon hamstraajan taloa, ei taitaisi pystyä edes siivoamaan tai että sitä saisi käydä siivoamassa ;)

        Pitäisikö minun vastata sinulle aurorasarius, ehkä vain puhut lämpimiksesi?

        Mistä erotan sattuman ja johdatuksen... johdatus tulee selville, Jumala tekee tiettäväksi tahtonsa... sattumiakin voi tietenkin olla elämässä monenmoisia, mutta Jumalan ääni on voimakas, silloin, kun Hän haluaa tahtonsa tulla tiettäväksi, luotan siihen... Jumala ei jätä asioita "sattumien varaan", vaikka ne voisi epäuskoisen ihmisen silmissä näyttää sattumilta.


      • Aurorasarisus

        Niin,epäuskoisen mielestä kaikki rukousvastaukset on sattumia.


    • 1232f2f2f

      voipi ha toi olla osi tottaaki. kato ku jumala laskevi hiuksetki päästä ettei yksikää putoa ilmahan jumalan suunnitelmiaha.

      • Aurorasarisus

        Juu.hän oli lukenut paljon lapsipsykologin torey haydenin kirjoja ja kerran sitten löysi naapurin roskiksesta yhden samaa sarjaa.silloin kyllä mietin että jospa tässä sittenkin on jumalasta kyse.Oli se sellainen"sattuma".


    • herätkää

      Johdatusta ja sattumaa ei voi oikeastaan mitenkään erottaa toisistaan. Se mikä joskus tuntui johdatukselta voi jo tänään tuntua sattumalta. Muutoinhan jokainen keitosta löytyvä sattuma tuntuisi jo jo johdatukselta. Oikeampi kysymys lienee :Miten erottaa johdatus vedätyksestä? Tai pikemminkin :Miten erottaa vedätys johdatuksesta?

    • miksi.pitää

      Miksi ne kaksi vaihtoehtoa pitää erottaa toisistaan ?

      Minä ainakin kiitän kaikesta hyvästä mitä saan Herraani, oli se sitten johdatusta tai ei.

      Jaak. 1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

      Minä nimittäin ajattelen jo, että jokainen lahja ja hyvä anti on kuitenkin Herralta, oli se sitten sattumaa tai johdatusta.

      Mutta se voi käydä ongelmaksi toki, jos uskova alkaa kaiken Hengellistämään väärin, silloin voi eksyä pois todellisuudesta ja alkaa elää valhe todellisuudessa, jossa kaikki vääristyy helposti.

      Eli kyse ei ole siis siitä, että miten asiat oikein menevät ja mikä on syynä johonkin saatuun antiin tai lahjaan, vaan on kyse ihmisen mielestä, että onko se kunnossa.

      Eli jos olemme kiitollisia Jumalalle ihan kaikesta mitä saamme, ei siinä ole mitään värää, mutta jos väärällä tavalla alamme Hengellistää ihan kaiken, niin silloin eksymme helposti totuudesta ja todellisuudesta ja alamme elää valhe todellisuudessa, ja se ei ole hyvä asia vaan moni uskova on sillä tiellä eksynyt pahasti.

      Kyse on silloin ns. ylihengellisyydestä, eli se on vastakkainen eksytys, kuin toinen ääripää, jossa aito Hengellisyys kielletään.

      Eli sielun vihollinen siis joko pyrkii estämään aidon Hengellisyyden ja kieltämään Hengen toiminnan.

      Mutta toinen vihollisen keino on siis työntää uskova yli, eli hurmahenkisyyteen eli toisin sanoin siihen ns. ylihengellisyyteen, johon ovat siis eksyneet esim. ns äärikarsimaattiset piirit.

      Hurmahenkisyyteen eksyneet uskovat elävät todella syvässä omassa valhe todellisuudessaan ja heitä on todella todella vaikea enää auttaa sieltä pois, koska he siis kääntävät kaiken omassa päässään mieleisekseen, itselleen hyväksi.

    • 556hjk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe