"Rippileiri katkesi kuolemaan"

Himoksella kuollut 15-vuotias lapsi oli rippileirillä.
Rippileiriläiset olivat alueen ulkopuolella kivikkoisella kalliorinteellä.

Uutiset ei kerro sitä, onko tapaus poliisitutkinnassa, vai pelkästään seurakunnan hoidossa.
Vastuu tapauksesta ei ole vanhemmilla, vaan se on rippileirin järjestäjillä.

Nykyisin rippikouluihin houkutellaan nuorisoa elämyksillä, tyyliin "menkää päiväksi sinne mäkeen".
Saadaan lisää nimiä rippikoulun käyneiden listalle.

Tuleehan se paljon halvemmaksi lasketella maksullisten rinteiden ulkopuolella.

ttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000006004433.html

Surunvalittelut omaisille

93

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • InhottavaRealistieikirj

      Nyt meni kuules vähän mauttomaksi.

    • ryhtiälisää

      Ongelma näillä leireillä on järjestyksen puute. Papit haluaa vain miellyttää eikä tähän kuulu pitävät ohjeistukset missä saa liikkua ja mitä ei saa tehdä. Aivan kohtuuttomuuksiin mennyt "pitää olla kivaa" tyyli tuottaa ihmisiä, jotka oppivat vihaamaan kirkon "limamaisuutta". Suomalainen luonne ei ole koskaan hyväksynyt alentuvaa lipevyyttä.

      • Korkkiruuvin piti siis rientää tällekin haaskalle kirkkofobisine lahkoagendoineen.


      • missäihmisarvo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Korkkiruuvin piti siis rientää tällekin haaskalle kirkkofobisine lahkoagendoineen.

        Ajattelen tässä suomalaisia nuoria, jotka ovat saaneet jo kouluissa inhottavaa lipevyyttä osakseen, sillä heidän elämäänsä siinä sotketaan, kun luodaan mielikuvaa ettei mitään tarvitse osata eikä mitään tarvitse tehdä ja näin työstetään luku- ja kirjoitustaidottomia syrjäytyneitä. Jos nuorilta näin riistetään miellyttämisen keinoin koko elämä, niin eikö tämä ole vakava asia.

        Tiedostan kyllä sen, että vasemmisto tarvitsee epäonnistuneita, vihaisia, pettyneitä ja syrjäytyneitä ihmisiä kannattajiksiin, mutta missä se ihmisarvo? Miksi ihmisten elämä pitää tuhota, että saa valtaa tuhota lisää ihmisten elämää? Voisitko vastata rehellisesti.


      • missäihmisarvo kirjoitti:

        Ajattelen tässä suomalaisia nuoria, jotka ovat saaneet jo kouluissa inhottavaa lipevyyttä osakseen, sillä heidän elämäänsä siinä sotketaan, kun luodaan mielikuvaa ettei mitään tarvitse osata eikä mitään tarvitse tehdä ja näin työstetään luku- ja kirjoitustaidottomia syrjäytyneitä. Jos nuorilta näin riistetään miellyttämisen keinoin koko elämä, niin eikö tämä ole vakava asia.

        Tiedostan kyllä sen, että vasemmisto tarvitsee epäonnistuneita, vihaisia, pettyneitä ja syrjäytyneitä ihmisiä kannattajiksiin, mutta missä se ihmisarvo? Miksi ihmisten elämä pitää tuhota, että saa valtaa tuhota lisää ihmisten elämää? Voisitko vastata rehellisesti.

        Voisitko vastata rehellisesti, miksi keksit koko ajan päättömiä valheita, joihin perustuviin mielipuolisiin "kysymyksiin" toisten muka pitäisi vastailla? Minä voin: Mielesi on järkkynyt pahemman kerran.


      • missäihmisarvo kirjoitti:

        Ajattelen tässä suomalaisia nuoria, jotka ovat saaneet jo kouluissa inhottavaa lipevyyttä osakseen, sillä heidän elämäänsä siinä sotketaan, kun luodaan mielikuvaa ettei mitään tarvitse osata eikä mitään tarvitse tehdä ja näin työstetään luku- ja kirjoitustaidottomia syrjäytyneitä. Jos nuorilta näin riistetään miellyttämisen keinoin koko elämä, niin eikö tämä ole vakava asia.

        Tiedostan kyllä sen, että vasemmisto tarvitsee epäonnistuneita, vihaisia, pettyneitä ja syrjäytyneitä ihmisiä kannattajiksiin, mutta missä se ihmisarvo? Miksi ihmisten elämä pitää tuhota, että saa valtaa tuhota lisää ihmisten elämää? Voisitko vastata rehellisesti.

        Et taida tietää mistään mitään. Kyllä ainakin silloin kun olin töissä koulussa oppilaiden piti jotain oppiakin.

        Se että mennään mäkeen mikä ei ole virallista laskettelureittiä, niin joskus tapahtuu onnettomuuksia. Kenen se vastuu aina on, varsinkin kun 15-vuotias on sellaisessa paikassa.


      • mitätarkoitit
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Voisitko vastata rehellisesti, miksi keksit koko ajan päättömiä valheita, joihin perustuviin mielipuolisiin "kysymyksiin" toisten muka pitäisi vastailla? Minä voin: Mielesi on järkkynyt pahemman kerran.

        "Voisitko vastata rehellisesti, miksi keksit koko ajan päättömiä valheita, joihin perustuviin mielipuolisiin "kysymyksiin" toisten muka pitäisi vastailla? "

        Tarkoitatko tuota vasemmiston tapaa pitää oma kannattajakuntaa lämpimänä vasemmisto-aatteille? Sehän perustuu sille, että porukka pidetään tyytymättömänä ja keinoja tähän vasemmistolla on paljon. Itse olen ihan oikeasti huolissani esim. ay-väestä, koska heidät progagoidaan olemaan aina vihaisia koko elämänsä ajan työnantajille ja muillekin eikä tällainen jatkuva vihanvimmassa oleminen ole mitään ihmiselämää.


      • vasemmistoonväärässä
        mitätarkoitit kirjoitti:

        "Voisitko vastata rehellisesti, miksi keksit koko ajan päättömiä valheita, joihin perustuviin mielipuolisiin "kysymyksiin" toisten muka pitäisi vastailla? "

        Tarkoitatko tuota vasemmiston tapaa pitää oma kannattajakuntaa lämpimänä vasemmisto-aatteille? Sehän perustuu sille, että porukka pidetään tyytymättömänä ja keinoja tähän vasemmistolla on paljon. Itse olen ihan oikeasti huolissani esim. ay-väestä, koska heidät progagoidaan olemaan aina vihaisia koko elämänsä ajan työnantajille ja muillekin eikä tällainen jatkuva vihanvimmassa oleminen ole mitään ihmiselämää.

        Lisään tuohon vielä, että ihmisten käyttäminen oman agendansa polttoaineena on ihmisarvoa loukkaavaa. Miksi heidät pakotetaan tuntemaan voimatonta vihaa työnantajiaan kohtaan ja vaikka hallitusta kohtaan, joka on luonut paljon uusia työpaikkoja? Voimaton viha kalvaa ihmismielen loppuun, mikä sitten purkautuu vanhuksena ulos monin eri tavoin mistä olemme nyt lukeneet mediasta muutaman viikon ajan. Pitäisi ymmärtää kuinka paljon työnantajat tekee työtä sen eteen että saavat työtä, toimeentuloa ja elämäntarkoitusta ihmisille, jotka eivät muuten osaa omaa elämäänsä työllä rakentaa. Pitäisi olla jatkuvasti kiitollinen työnantajalle ja tukea täysillä heitä oman työpaikkansa puolesta kuten monissa muissa asennoidutaan työnantajiin päin. Heitä pidetään hyväntekijöinä.


      • mitätarkoitit kirjoitti:

        "Voisitko vastata rehellisesti, miksi keksit koko ajan päättömiä valheita, joihin perustuviin mielipuolisiin "kysymyksiin" toisten muka pitäisi vastailla? "

        Tarkoitatko tuota vasemmiston tapaa pitää oma kannattajakuntaa lämpimänä vasemmisto-aatteille? Sehän perustuu sille, että porukka pidetään tyytymättömänä ja keinoja tähän vasemmistolla on paljon. Itse olen ihan oikeasti huolissani esim. ay-väestä, koska heidät progagoidaan olemaan aina vihaisia koko elämänsä ajan työnantajille ja muillekin eikä tällainen jatkuva vihanvimmassa oleminen ole mitään ihmiselämää.

        Minua kiinnostaa edelleenkin tämä: MITÄ työtä Sinä itse teet? Näkemyksesi ovat niin yleviä, että varmastikin olet vaativissa ja koulutusta vaativissa asiantuntijatehtävissä?

        Voisitko vastata?


      • järkitulisipalauttaa
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Minua kiinnostaa edelleenkin tämä: MITÄ työtä Sinä itse teet? Näkemyksesi ovat niin yleviä, että varmastikin olet vaativissa ja koulutusta vaativissa asiantuntijatehtävissä?

        Voisitko vastata?

        Itse olen ollut monta kertaa työttömänä ja siksi olen aina ollut kiitollinen jokaisesta työaamusta minkä saan lähteä työhön ja toimeentuloon. Olen tehnyt töitä teurastuksesta lähtien vaikka millaista enkä ole koskaan vihannut työnantajiani, vaan olen ollut kiitollinen että olen saanut työtä ja elämän. En ymmärrä yhtään tuota vasemmiston tapaa työstää työttömiä ja syrjätyneitä pelkästään sen takia että saavat valtaa työstää lisää työttömiä ja syrjäytyneitä. Siinä mielessä olen kiitollinen vasemmistolle, että ovat rakentaneet myös minulle mahdollisuuden ponnistaa köyhyydestä ja sen aiheuttamasta tuskasta riittävän hyvään toimeentuloon.


      • järkitulisipalauttaa kirjoitti:

        Itse olen ollut monta kertaa työttömänä ja siksi olen aina ollut kiitollinen jokaisesta työaamusta minkä saan lähteä työhön ja toimeentuloon. Olen tehnyt töitä teurastuksesta lähtien vaikka millaista enkä ole koskaan vihannut työnantajiani, vaan olen ollut kiitollinen että olen saanut työtä ja elämän. En ymmärrä yhtään tuota vasemmiston tapaa työstää työttömiä ja syrjätyneitä pelkästään sen takia että saavat valtaa työstää lisää työttömiä ja syrjäytyneitä. Siinä mielessä olen kiitollinen vasemmistolle, että ovat rakentaneet myös minulle mahdollisuuden ponnistaa köyhyydestä ja sen aiheuttamasta tuskasta riittävän hyvään toimeentuloon.

        Kärjistät ja yksinkertaistat asioita todella rajusti. Et imeisesti ole myöskään oikein tutustunut siihen, mitä ja miten kukin puolue on hallituksissa viime vaalikausilla toiminut. Vasemmisto saisi minun näkökulmastani katsottuna olla enemmänkin vasemmalla muutenkin kuin vain puheissaan.

        Kukaan ei Suomeen tahallaan "työstä" lisää työttömiä - ellei nyt sitten puhuta pörssiyhtiöiden härskeistä toimista.


      • vinoutunutsuomi

        Miksi juttuihin sotketaan oikeisto-vasemmisto tai joku muu poliittinen aate?! Ei se lapsia kasvata, vaan vanhemmat.

        " Jos nuorilta näin riistetään miellyttämisen keinoin koko elämä, niin eikö tämä ole vakava asia."

        Tämä on niin vakava asia, että olen miettinyt tuota ihmisen tuhoamista tehtynä agendana. Suomessa tuhotaan ihmiset lapsista vanhuksiin. Samaan agendaan kuuluu kaikki vihan lietsonta laidasta laitaan.

        Jos lasta kasvatetaan kiltteyteen ja tottelemiseen, sen sijaan, että kasvatettaisiin itsensä kanssa toimeentulevaa aikuista, niin lopputulos on se minkä me nyt yhteiskunnassa näemme: arvomaailma menee sillä tavalla vituralleen, että jää kokonaan moraali puuttumaan.

        Nykyään tottelemattomaksi luokitellulle lapselle annetaan diagnoosi ADHD, joka on täysin keksitty juttu, sillä ei ole mitään tieteellistä perustaa. Sitten ryhdytään lääkitsemään tätä diagnoosia j amfetamiinipitoisella lääkityksellä jo ennen kouluikää - Suomessa jopa sellaisella, joka on Yhdysvalloissa aikuisiltakin kielletty skitsofrenialääke - niin mitä arvelette tällaisesta lapsesta ennen pitkään tulevan?

        Suomessa pitäisi olla vähintäänkin yhtä huolissaan lastenkasvatuksesta ja tällaisesta lääkityksestä kuin vanhuksista.

        Tämä nyt ei tietenkään liity tapahtuneeseen onnettomuuteen mitenkään, mutta yleisesti tästä keskustelusta.


      • agendannimi
        järkitulisipalauttaa kirjoitti:

        Itse olen ollut monta kertaa työttömänä ja siksi olen aina ollut kiitollinen jokaisesta työaamusta minkä saan lähteä työhön ja toimeentuloon. Olen tehnyt töitä teurastuksesta lähtien vaikka millaista enkä ole koskaan vihannut työnantajiani, vaan olen ollut kiitollinen että olen saanut työtä ja elämän. En ymmärrä yhtään tuota vasemmiston tapaa työstää työttömiä ja syrjätyneitä pelkästään sen takia että saavat valtaa työstää lisää työttömiä ja syrjäytyneitä. Siinä mielessä olen kiitollinen vasemmistolle, että ovat rakentaneet myös minulle mahdollisuuden ponnistaa köyhyydestä ja sen aiheuttamasta tuskasta riittävän hyvään toimeentuloon.

        Köyhyys ei ole se vaikeus ponnistaa, eikä politiikka anna niitä elämän eväitä, vaan vanhemmat ja kasvatus. Ole onnellinen, että olet saanut eväät joilla ponnistaa, mutta kaikilla ei ole ollut samaa mahdollisuutta, ja vanha sanonta sanoo, että jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Yhteiskunta tarkoitusellisesti syrjäyttää ja lääkitsee kansalaisiaan, ei halutakaan tukea tai antaa lapsille mahdollisuutta, jos sellaista kykyä ei perheistä itsestään löydy.


      • tietoapuuttuu
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kärjistät ja yksinkertaistat asioita todella rajusti. Et imeisesti ole myöskään oikein tutustunut siihen, mitä ja miten kukin puolue on hallituksissa viime vaalikausilla toiminut. Vasemmisto saisi minun näkökulmastani katsottuna olla enemmänkin vasemmalla muutenkin kuin vain puheissaan.

        Kukaan ei Suomeen tahallaan "työstä" lisää työttömiä - ellei nyt sitten puhuta pörssiyhtiöiden härskeistä toimista.

        Vasemmisto ei voi olla enempää vasemmalla, eikä oikeisto oikealla - EU:n perustuslain, Lissabonin sopimuksen mukaan EU:n jäsenvaltioille on mahdollinen vain yksi ainoa politiikka, Kolmannen tien politiikka.

        Ei ole mitään väliä mitä politiikkaa vaaleihin nähden edustat ja miten pidät itsestäsi ääntä päästäksesi eteenpäin, mutta päästyäsi eduskuntaan, ministeriksi ja hallitukseen, joudut noudattamaan vain yhtä politiikkaa - muuten ei ole asiaa hallitukseen, kuten ei ollut perussuomalaisilla Halla-ahon johtamana.

        Tästä syystä oli perussuomalaisten muututtava sinisiksi.


      • vinoutunutsuomi kirjoitti:

        Miksi juttuihin sotketaan oikeisto-vasemmisto tai joku muu poliittinen aate?! Ei se lapsia kasvata, vaan vanhemmat.

        " Jos nuorilta näin riistetään miellyttämisen keinoin koko elämä, niin eikö tämä ole vakava asia."

        Tämä on niin vakava asia, että olen miettinyt tuota ihmisen tuhoamista tehtynä agendana. Suomessa tuhotaan ihmiset lapsista vanhuksiin. Samaan agendaan kuuluu kaikki vihan lietsonta laidasta laitaan.

        Jos lasta kasvatetaan kiltteyteen ja tottelemiseen, sen sijaan, että kasvatettaisiin itsensä kanssa toimeentulevaa aikuista, niin lopputulos on se minkä me nyt yhteiskunnassa näemme: arvomaailma menee sillä tavalla vituralleen, että jää kokonaan moraali puuttumaan.

        Nykyään tottelemattomaksi luokitellulle lapselle annetaan diagnoosi ADHD, joka on täysin keksitty juttu, sillä ei ole mitään tieteellistä perustaa. Sitten ryhdytään lääkitsemään tätä diagnoosia j amfetamiinipitoisella lääkityksellä jo ennen kouluikää - Suomessa jopa sellaisella, joka on Yhdysvalloissa aikuisiltakin kielletty skitsofrenialääke - niin mitä arvelette tällaisesta lapsesta ennen pitkään tulevan?

        Suomessa pitäisi olla vähintäänkin yhtä huolissaan lastenkasvatuksesta ja tällaisesta lääkityksestä kuin vanhuksista.

        Tämä nyt ei tietenkään liity tapahtuneeseen onnettomuuteen mitenkään, mutta yleisesti tästä keskustelusta.

        Minä olen - ilmeisesti toisin kuin Sinä - nähnyt lääkityksen vaikuttavan aika lailla mullistavasti useisiin oppilaisiin. Ei lääkitys mikään ideaalitilanne ole, mutta jos lääkettä ei olisi, monien elämä olisi PALJON vaikeampaa.

        Asioiden heittely mututuntumalta on lähnnä typerää.


      • tietoapuuttuu kirjoitti:

        Vasemmisto ei voi olla enempää vasemmalla, eikä oikeisto oikealla - EU:n perustuslain, Lissabonin sopimuksen mukaan EU:n jäsenvaltioille on mahdollinen vain yksi ainoa politiikka, Kolmannen tien politiikka.

        Ei ole mitään väliä mitä politiikkaa vaaleihin nähden edustat ja miten pidät itsestäsi ääntä päästäksesi eteenpäin, mutta päästyäsi eduskuntaan, ministeriksi ja hallitukseen, joudut noudattamaan vain yhtä politiikkaa - muuten ei ole asiaa hallitukseen, kuten ei ollut perussuomalaisilla Halla-ahon johtamana.

        Tästä syystä oli perussuomalaisten muututtava sinisiksi.

        Sanoisin itse pikemminkin niin, että Persujen kaltaisen puolueen on helppo räkyttää oppositiosta. Rikkominen on helpompaa kuin kokoaminen, vai mitä?


      • tuhottuihminen

        Tässä maailmassa, jossa tänä päivänä elämme, ei ole enää mitään oikeaa, aitoa tai rehellistä. Mutta kun ihmiset elävät tynnyrissä, jonka tappi on kaiken lisäksi vielä kiinni, niin sinne on mahdotonta saada perille edes mitään tietoa.

        Ihmisille on annettu täydellinen mahdollisuus tuhota itsensä, ja tuota tuhoa avitetaan väärillä asioilla, neuvoilla, tiedolla ja propagandalla.

        Olen vakavasti miettinyt, että mikä osuus tässä on jo geeneillämme, joihin on iskostettu noitarovioilla, giljotiinilla ja sodilla sekä vallankäytöllä järjen sijasta usko viisauden ja äyn sijasta ajattelun perustaksi.

        Miten pitkä suunnitelma tällä tuhoamisagendalla on oikein ollut?

        Ja jos ei ole enää järkeä, niin ei järkipuhekaan silloin mitään auta, mutta minä olen löytänyt tälle agendalle perussyyllisen - ja hänen nimensä on Paavali. Kaikki alkoi jo 2000 vuotta sitten.


      • juuritätätarkoitin
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Minä olen - ilmeisesti toisin kuin Sinä - nähnyt lääkityksen vaikuttavan aika lailla mullistavasti useisiin oppilaisiin. Ei lääkitys mikään ideaalitilanne ole, mutta jos lääkettä ei olisi, monien elämä olisi PALJON vaikeampaa.

        Asioiden heittely mututuntumalta on lähnnä typerää.

        Paskat - sinä ehkä olet nähnyt, että miten tehdään lääkelobotomialla kilttejä, mutta oletko sinä päässyt seuraamaan sen vaikutukset pidemmällä aikavälillä - tästähän minä juuri puhun! Ei aivokemia kasvata ihmisiä, vaan kokemukset ja vuorovaikutus, ja nyt se lääkityksellä tuhotaan!


      • tuhottuihminen kirjoitti:

        Tässä maailmassa, jossa tänä päivänä elämme, ei ole enää mitään oikeaa, aitoa tai rehellistä. Mutta kun ihmiset elävät tynnyrissä, jonka tappi on kaiken lisäksi vielä kiinni, niin sinne on mahdotonta saada perille edes mitään tietoa.

        Ihmisille on annettu täydellinen mahdollisuus tuhota itsensä, ja tuota tuhoa avitetaan väärillä asioilla, neuvoilla, tiedolla ja propagandalla.

        Olen vakavasti miettinyt, että mikä osuus tässä on jo geeneillämme, joihin on iskostettu noitarovioilla, giljotiinilla ja sodilla sekä vallankäytöllä järjen sijasta usko viisauden ja äyn sijasta ajattelun perustaksi.

        Miten pitkä suunnitelma tällä tuhoamisagendalla on oikein ollut?

        Ja jos ei ole enää järkeä, niin ei järkipuhekaan silloin mitään auta, mutta minä olen löytänyt tälle agendalle perussyyllisen - ja hänen nimensä on Paavali. Kaikki alkoi jo 2000 vuotta sitten.

        On meidän kaikkien onni, että maallistuminen etenee ainakin länsimaissa.


      • syyllisetkaikkeen

        " Asioiden heittely mututuntumalta on lähnnä typerää."

        Minä en heittele mututuntumalla - olen alan ammattilainen, enkä anna teille törkymyksille, jotka kaipaatte kilttiä ja helppoa lasta tuumaakaan periksi siitä, että minkä vahingon aiheutatte pitkällä aikavälillä omaa mukavuuttanne.


      • totuuseihelppoutta
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Sanoisin itse pikemminkin niin, että Persujen kaltaisen puolueen on helppo räkyttää oppositiosta. Rikkominen on helpompaa kuin kokoaminen, vai mitä?

        Minä en puhu siitä, että mikä on helpointa sanoa, vaan siitä mikä on totuus. Ymmärrätkö sinä diktatuurin ja demokratian eron? Jälkimmäistä ei enää virallisestikaan ole, ja siksi ei myöskään ole kuin yksi politiikka.


      • juuritätätarkoitin kirjoitti:

        Paskat - sinä ehkä olet nähnyt, että miten tehdään lääkelobotomialla kilttejä, mutta oletko sinä päässyt seuraamaan sen vaikutukset pidemmällä aikavälillä - tästähän minä juuri puhun! Ei aivokemia kasvata ihmisiä, vaan kokemukset ja vuorovaikutus, ja nyt se lääkityksellä tuhotaan!

        Ei pidä paikkaansa. Keskittymishäiriöihin tarkoitetut lääkkeet ovat välttämättömiä monissa tapauksissa. Ainahan lääkkeillä voi olla haittavaikutuksia, mutta sitten on mietittävä sitä, mitä seuraa siitä, jos lääkettä ei käytä.

        Kun kaikenlaiset oppilaat tänä päivänä ovat samoissa luokissa, työstä tulee mahdotonta, mikäli keskittymisvaikeuksissa olevia lapsia ei auteta. Kyseessä on kuitenkin varsinkin heidän etunsa. Menneinä vuosikymmeninä moni heistä olisi bollut erityiskoulussa. Nyt monilla on mahdollisuus opiskella miten pitkälle tahansa. Moni aikuinenkin on todennut lääkkeiden hyödyt, kun diagnoosi on aikuisiällä tehty.

        Sinulla varmaankin on takana pitkä ura koulutoimessa?


      • totuuseihelppoutta kirjoitti:

        Minä en puhu siitä, että mikä on helpointa sanoa, vaan siitä mikä on totuus. Ymmärrätkö sinä diktatuurin ja demokratian eron? Jälkimmäistä ei enää virallisestikaan ole, ja siksi ei myöskään ole kuin yksi politiikka.

        Kaikki on suhteellista. Niin myös Sinun totuutesi.


      • syyllisetkaikkeen kirjoitti:

        " Asioiden heittely mututuntumalta on lähnnä typerää."

        Minä en heittele mututuntumalla - olen alan ammattilainen, enkä anna teille törkymyksille, jotka kaipaatte kilttiä ja helppoa lasta tuumaakaan periksi siitä, että minkä vahingon aiheutatte pitkällä aikavälillä omaa mukavuuttanne.

        Minkä alan?


      • vaimaallistuu
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        On meidän kaikkien onni, että maallistuminen etenee ainakin länsimaissa.

        Koska se on ollut jotakin muuta kuin maallistumista? - Ja jos tarkoitat tällä uskontoa, siis uskonnon vastakohtaa, niin Paavalilaisella uskontomuodolla ja konkreettisella Jumalan fyysisellä kuolemalla ei ole mitään tekemistä henkisen kanssa. Uskovaisethan odottavat vielä maantomusta fyysistä ylösnousemusta - konkreettista sielua tai taivaaseen menoa (henkiseen paikkaan) menoa ei löydy mistään heidän opeistaan.


      • setotuus
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Niin myös Sinun totuutesi.

        Totuus lääkityksestä ei ole suhteellista, mutta sen seuraukset kyllä - toiset selviävät paremmin kuin toiset. Tanskalaisprofessori kirjassaan, jossa hän luonnehtii lääketeollisuutta pahemmaksi kuin mafia, hän kertoo psyykelääketesteistä - lääkkeiden haitta- ja hyötyvaikutuksethan tutkii lääkentuottaja itse, ja julkaisee ne kuten julkaisee - täysin terveistä verrokeista testeihin, jotka lääkettä otettuaan ovat tehneet itsemurhan.


      • eliminointia

        Itsemurha on tällä hetkellä psyykelääkkeiden tunnetuin sivuvaikutus.


      • mikäonvialla
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Keskittymishäiriöihin tarkoitetut lääkkeet ovat välttämättömiä monissa tapauksissa. Ainahan lääkkeillä voi olla haittavaikutuksia, mutta sitten on mietittävä sitä, mitä seuraa siitä, jos lääkettä ei käytä.

        Kun kaikenlaiset oppilaat tänä päivänä ovat samoissa luokissa, työstä tulee mahdotonta, mikäli keskittymisvaikeuksissa olevia lapsia ei auteta. Kyseessä on kuitenkin varsinkin heidän etunsa. Menneinä vuosikymmeninä moni heistä olisi bollut erityiskoulussa. Nyt monilla on mahdollisuus opiskella miten pitkälle tahansa. Moni aikuinenkin on todennut lääkkeiden hyödyt, kun diagnoosi on aikuisiällä tehty.

        Sinulla varmaankin on takana pitkä ura koulutoimessa?

        Miten pärjättiin silloin, kun tällaisia lääkityksiä ei vieä ollut (ennen 90-luvua, ei edes kovin kauan sitten), jotka muka nyt ovatkin täysin välttämättömiä? Miten sitten on mahdollista, että tämän päivän koulumaailma on aivan sekaisin, kun sinne on saatu lääkerauhoitettuja oppilaita, ja ennen tätä lääkitysbuumia koulukin toimi rauhallisesti ja normaalisti? Onko sinulta hukassa syy- ja seuraussuhde?


      • kemiallinenvaikutus

        Silloin kun tuli tämä - 90-luvulla, ei edes niin kauan sitten - että millä tavalla voidaan aivokemiaan vaikuttamalla muuttaa ihmisen käytöstä, opiskelin neurobiologiaa ja jäin mielenkiinnolla seuraamaan, että miten lääkitys korvaa siihen asti ajatellut psyykkisen kehityksen, jota ihmisen aivotoiminta ei tuota itsenäisesti. Ja seuraukset ovat nyt sitten todennettavissa jo toiseen sukupolveen.


      • vieläkerrantämä

        Ja ihan pakko edeltä vielä siirtää tämä järjetön puolustus lääkkeiden käytölle - jossa ei todellisen syy-seuraussuhteen kanssa ole mitään tekemistä tutkitustikaan. Kyse on pelkästä helposta työstä ja lääkefirmojen bisneksestä:

        Kirjoitat näin:

        " Keskittymishäiriöihin tarkoitetut lääkkeet ovat välttämättömiä monissa tapauksissa. Ainahan lääkkeillä voi olla haittavaikutuksia, mutta sitten on mietittävä sitä, mitä seuraa siitä, jos lääkettä ei käytä.

        Kun kaikenlaiset oppilaat tänä päivänä ovat samoissa luokissa, työstä tulee mahdotonta, mikäli keskittymisvaikeuksissa olevia lapsia ei auteta. Kyseessä on kuitenkin varsinkin heidän etunsa. Menneinä vuosikymmeninä moni heistä olisi bollut erityiskoulussa. Nyt monilla on mahdollisuus opiskella miten pitkälle tahansa. Moni aikuinenkin on todennut lääkkeiden hyödyt, kun diagnoosi on aikuisiällä tehty. "

        Mistä syntyvät keskittymis- ja käytöshäiriöt? Miksi ei pureuduta syihin? Kerrot sujuvasti, että miten lääkitys on tärkeä opettajille. Mikä vika oli erityisluokissa ja yksilöllisessä opetuksessa ja tukiopetuksessa? Miksi luokkakoot pidetään sellaisella tasolla, etteivät opettajat enää hallitse niitä?

        Aikuisiällä alkava lääkitys on joka tapauksessa täysin eriasia kuin se, että mennään sorkkimaan aivokemiaa siinä vaiheessa, kun aivot ovat vielä kehitysvaiheessa. Myös aikuiset ovat vastuussa itsestään, mutta lapset ovat aikuisten taholta kemiallisen pahoinpitelyn armoilla.


      • järkitulisipalauttaa kirjoitti:

        Itse olen ollut monta kertaa työttömänä ja siksi olen aina ollut kiitollinen jokaisesta työaamusta minkä saan lähteä työhön ja toimeentuloon. Olen tehnyt töitä teurastuksesta lähtien vaikka millaista enkä ole koskaan vihannut työnantajiani, vaan olen ollut kiitollinen että olen saanut työtä ja elämän. En ymmärrä yhtään tuota vasemmiston tapaa työstää työttömiä ja syrjätyneitä pelkästään sen takia että saavat valtaa työstää lisää työttömiä ja syrjäytyneitä. Siinä mielessä olen kiitollinen vasemmistolle, että ovat rakentaneet myös minulle mahdollisuuden ponnistaa köyhyydestä ja sen aiheuttamasta tuskasta riittävän hyvään toimeentuloon.

        Kertomasi mukaan sinulla on (vähintään) kaksi maisterintutkintoa ja yksi tohtorintutkinto. Olet työssäkäyvä koululaitoksen opettaja, joka roikkuu kaikki työpäivät täällä somessa ja tekee lisäksi lähimmäistyötä ja evankeliointia. Voisitko edes yrittää saada juttuihisi jotain pientä johdonmukaisuutta? Eipä sillä, hauskempi toki olet ilman, mutta kun kaltaisillesi ei hyvien tapojen mukaan saisi nauraa.


      • miksihyväeikelpaa
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kärjistät ja yksinkertaistat asioita todella rajusti. Et imeisesti ole myöskään oikein tutustunut siihen, mitä ja miten kukin puolue on hallituksissa viime vaalikausilla toiminut. Vasemmisto saisi minun näkökulmastani katsottuna olla enemmänkin vasemmalla muutenkin kuin vain puheissaan.

        Kukaan ei Suomeen tahallaan "työstä" lisää työttömiä - ellei nyt sitten puhuta pörssiyhtiöiden härskeistä toimista.

        "Kukaan ei Suomeen tahallaan "työstä" lisää työttömiä - ellei nyt sitten puhuta pörssiyhtiöiden härskeistä toimista."

        Vasemmistolle on elinehto, että on työttömiä ja työnantajilleen vihamielisiä ihmisiä. Miksi he eivät sitten työstäisi itselleen äänestäjiä lisää?

        Itse vaan pidän tätä ihmisten käyttöä vallanhimon tyydyttämiseen vääränä. Suurin osa palkansaajista ikäänkuin pakotetaan voimattomaan vihaan koko elämänsä ajaksi ilman ulospääsyä tuosta kauheasta olotilasta mitä viha aiheuttaa. Ja yleensäkin miksi vihata työnantajia, koska he kuitenkin luovat palkansaajille mahdollisuuden elää ja rakentaa elämäänsä. Itse tiedän kuinka tärkeä asia on työ, kun olen kokenut mitä on olla työtön. Siinä menee ihmiseltä toimeentulo ja elämäntarkoitus. Eikö vasemmiston johtajat tätä ymmärrä? Heidän pitäisi tukea työnantajia, että nämä voisivat työllistää kaikki työtä haluavat.


      • Metyylifenidaatti
        mikäonvialla kirjoitti:

        Miten pärjättiin silloin, kun tällaisia lääkityksiä ei vieä ollut (ennen 90-luvua, ei edes kovin kauan sitten), jotka muka nyt ovatkin täysin välttämättömiä? Miten sitten on mahdollista, että tämän päivän koulumaailma on aivan sekaisin, kun sinne on saatu lääkerauhoitettuja oppilaita, ja ennen tätä lääkitysbuumia koulukin toimi rauhallisesti ja normaalisti? Onko sinulta hukassa syy- ja seuraussuhde?

        Lääkettä on alettu testata ihmisillä jo 1954. Metyylifenidaatti-lääkkeitä alettiin markkinoimaan 1957. Ensimmäiseksi sitä käytettiin masennukseen, krooniseen väsymykseen ja narkolepsian hoitoon. ADD/ADHD:n niitä käytettiin ainakin jo 1980-luvulla, ehkä jopa 1970-luvulla.


      • mikäonvialla kirjoitti:

        Miten pärjättiin silloin, kun tällaisia lääkityksiä ei vieä ollut (ennen 90-luvua, ei edes kovin kauan sitten), jotka muka nyt ovatkin täysin välttämättömiä? Miten sitten on mahdollista, että tämän päivän koulumaailma on aivan sekaisin, kun sinne on saatu lääkerauhoitettuja oppilaita, ja ennen tätä lääkitysbuumia koulukin toimi rauhallisesti ja normaalisti? Onko sinulta hukassa syy- ja seuraussuhde?

        Moni asia vaikutta lasten käyttäytymiseen. Yksi ongelma ovat älylaitteet ja pelit, joista moni on rajusti riippuvainen.

        Kun esim. minä olin 70-ja 80-luvulla peruskoulussa, osa ongelmista oli samoja kuin nytkin. Apua vain ei ollut saatavilla. Ongelmien aiheuttajat sijoitettiin eri luokkiin, pois muita häiritsemästä. Myös hanttihommia oli eri tavoin kuin nykyisin. Osa toki ei silti ikinä työllistynyt. Heitähän on Suomessa.

        Koulun pito on aika lailla toista kuin minun lapsuudessani. Myös kodeissa kurinpito on vähentynyt suuressa määrin. Suomi oli aivan toinen kuin nykyisin.


      • miksihyväeikelpaa kirjoitti:

        "Kukaan ei Suomeen tahallaan "työstä" lisää työttömiä - ellei nyt sitten puhuta pörssiyhtiöiden härskeistä toimista."

        Vasemmistolle on elinehto, että on työttömiä ja työnantajilleen vihamielisiä ihmisiä. Miksi he eivät sitten työstäisi itselleen äänestäjiä lisää?

        Itse vaan pidän tätä ihmisten käyttöä vallanhimon tyydyttämiseen vääränä. Suurin osa palkansaajista ikäänkuin pakotetaan voimattomaan vihaan koko elämänsä ajaksi ilman ulospääsyä tuosta kauheasta olotilasta mitä viha aiheuttaa. Ja yleensäkin miksi vihata työnantajia, koska he kuitenkin luovat palkansaajille mahdollisuuden elää ja rakentaa elämäänsä. Itse tiedän kuinka tärkeä asia on työ, kun olen kokenut mitä on olla työtön. Siinä menee ihmiseltä toimeentulo ja elämäntarkoitus. Eikö vasemmiston johtajat tätä ymmärrä? Heidän pitäisi tukea työnantajia, että nämä voisivat työllistää kaikki työtä haluavat.

        Nytkö on jo "työnantajalle vihaisia ihmisiä".

        Kuinka pitkälle jaksat viedä kummalliset ajatuksesi.


      • minämuistan
        mikäonvialla kirjoitti:

        Miten pärjättiin silloin, kun tällaisia lääkityksiä ei vieä ollut (ennen 90-luvua, ei edes kovin kauan sitten), jotka muka nyt ovatkin täysin välttämättömiä? Miten sitten on mahdollista, että tämän päivän koulumaailma on aivan sekaisin, kun sinne on saatu lääkerauhoitettuja oppilaita, ja ennen tätä lääkitysbuumia koulukin toimi rauhallisesti ja normaalisti? Onko sinulta hukassa syy- ja seuraussuhde?

        Tehtiin itsemurhia.


    • "Tuleehan se paljon halvemmaksi lasketella maksullisten rinteiden ulkopuolella."

      Ei luulisi, että edes sinä kehtaat kirjoittaa tällaista paskaa. Häpeä, jos edes vielä vähän hävetä osaat. (Tuskin osaat)

      • mitenonn

        Väitätkö siis että maksullisten ulkopuolellakin joku pakottaa maksamaan enemmän kuin maksullisella, turvallisilla rinteillä?


      • mitenonn kirjoitti:

        Väitätkö siis että maksullisten ulkopuolellakin joku pakottaa maksamaan enemmän kuin maksullisella, turvallisilla rinteillä?

        Just, kato sitä varmaan tarkoitin, juu. Vai olisinko sittenkin tarkoittanut sitä, että palstan patologisen valehtelijan täytyy kirjoittaa ääliömäisiä väitteitään jopa tällaiseen uutiseen. Jos nyt rautalangasta pitää vääntää, niin hänhän siis väittää, että seurakunta olisi tarkoituksella vienyt riparilaiset laskemaan merkittyjen rinteiden ulkopuolelle.


      • Vai niin. Maksulliset rinteet maksavat hisseineen päivineen, mutta halvemmalla pääsee niiden ulkopuolella.


      • torre12 kirjoitti:

        Vai niin. Maksulliset rinteet maksavat hisseineen päivineen, mutta halvemmalla pääsee niiden ulkopuolella.

        Jos et lukenut artikkelia, niin siinä sanotaan. " Ohjeet ovat tarkat ja kaikki turvatoimet on käyty monenmonta kertaa läpi. Nuoret ovat kuitenkin nopeita liikkeissään ja he olivat päässeet sellaiselle alueelle, minne ei olisi pitänyt mennä. Kaikki oli käynyt niin nopeasti.
        "


      • Tipale kirjoitti:

        Jos et lukenut artikkelia, niin siinä sanotaan. " Ohjeet ovat tarkat ja kaikki turvatoimet on käyty monenmonta kertaa läpi. Nuoret ovat kuitenkin nopeita liikkeissään ja he olivat päässeet sellaiselle alueelle, minne ei olisi pitänyt mennä. Kaikki oli käynyt niin nopeasti.
        "

        Tuskin riparileirin komendantti pystyy mitenkään estämään, jos jotkut haluavat häippästä omille lasketteluteilleen. Eihän kyse sentään ole keskitysleiristä.


      • Tipale kirjoitti:

        Jos et lukenut artikkelia, niin siinä sanotaan. " Ohjeet ovat tarkat ja kaikki turvatoimet on käyty monenmonta kertaa läpi. Nuoret ovat kuitenkin nopeita liikkeissään ja he olivat päässeet sellaiselle alueelle, minne ei olisi pitänyt mennä. Kaikki oli käynyt niin nopeasti.
        "

        Eli kun kyselin vastuuta, niin lopulta jokainen on itse vastuussa.


      • älätuhoanuoria
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuskin riparileirin komendantti pystyy mitenkään estämään, jos jotkut haluavat häippästä omille lasketteluteilleen. Eihän kyse sentään ole keskitysleiristä.

        "Tuskin riparileirin komendantti pystyy mitenkään estämään, jos jotkut haluavat häippästä omille lasketteluteilleen. "

        No eivät tietenkään kykene, koska he keskittyvät vain miellyttämiseen ja tähän ei kuulu mikään sellainen mikä voisi aiheuttaa "pahaa mieltä" nuorissa. Ja lopputulos on 100000 täysin vetämätöntä syrjäytynyttä joita on koko elämänsä ajan vain ymmärretty ja pappien lipevä hymy on tehnyt tehtävänsä.


      • älätuhoanuoria kirjoitti:

        "Tuskin riparileirin komendantti pystyy mitenkään estämään, jos jotkut haluavat häippästä omille lasketteluteilleen. "

        No eivät tietenkään kykene, koska he keskittyvät vain miellyttämiseen ja tähän ei kuulu mikään sellainen mikä voisi aiheuttaa "pahaa mieltä" nuorissa. Ja lopputulos on 100000 täysin vetämätöntä syrjäytynyttä joita on koko elämänsä ajan vain ymmärretty ja pappien lipevä hymy on tehnyt tehtävänsä.

        Suomessa on enemmän kuin sata tuhatta nuorta, jotka eivät juuri ole edes nähneet pappia livenä.

        Miksi melko hyvätapaisissa ja ikänsä huomioon ottaen lainkuuliaisissa nuorissa pitäisi tarkoituksella aiheuttaa pahaa mieltä? Mitä tuo aiheuttaminen pitäisi sisällään ja kuka siitä hyötyisi?

        Saunaa lämmitellessä näitä ajankulukseni kyselen...


      • palaanykyaikaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Suomessa on enemmän kuin sata tuhatta nuorta, jotka eivät juuri ole edes nähneet pappia livenä.

        Miksi melko hyvätapaisissa ja ikänsä huomioon ottaen lainkuuliaisissa nuorissa pitäisi tarkoituksella aiheuttaa pahaa mieltä? Mitä tuo aiheuttaminen pitäisi sisällään ja kuka siitä hyötyisi?

        Saunaa lämmitellessä näitä ajankulukseni kyselen...

        Hyvä sun on lämmitellä saunaa mutta mites luku- ja kirjoitustaidottomat 100000 syrjäytynyttä sitten? Sekä papit että opettajat keskittyvät vain miellyttämiseen ja tähän ei kuulu mikään sellainen mikä voisi aiheuttaa "pahaa mieltä" nuorissa. Ja lopputulos on 100000 täysin vetämätöntä syrjäytynyttä joita on koko elämänsä ajan vain ymmärretty ja jotka kouluissa keskittyvät kiusaamaan toisiaan ja opettajat selittelevät kauniita ja katsovat muualle. Ja osa tytöistä on johdateltu kokeilemaan liian nuorina seksiä tähän valmiiden aikuisten miesten kanssa. Tämäkö on sitä vasemmiston ihanneyhteiskuntaa?


      • palaanykyaikaan kirjoitti:

        Hyvä sun on lämmitellä saunaa mutta mites luku- ja kirjoitustaidottomat 100000 syrjäytynyttä sitten? Sekä papit että opettajat keskittyvät vain miellyttämiseen ja tähän ei kuulu mikään sellainen mikä voisi aiheuttaa "pahaa mieltä" nuorissa. Ja lopputulos on 100000 täysin vetämätöntä syrjäytynyttä joita on koko elämänsä ajan vain ymmärretty ja jotka kouluissa keskittyvät kiusaamaan toisiaan ja opettajat selittelevät kauniita ja katsovat muualle. Ja osa tytöistä on johdateltu kokeilemaan liian nuorina seksiä tähän valmiiden aikuisten miesten kanssa. Tämäkö on sitä vasemmiston ihanneyhteiskuntaa?

        Tämä on varmaankin oikeiston ja keskustan ihanneyhteiskuntaa, sillä meillä on ollut lainsäätäjissä porvarillinen enemmistö 70-luvun alkupuolelta saakka. Ilmeisesti poliittinen lähihistoria ei kuulu monipuoliseen osaamisalaasi. 😄

        Et muuten vastannut kysymyksiini. Outoa. 🤔


      • suurisuru
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tämä on varmaankin oikeiston ja keskustan ihanneyhteiskuntaa, sillä meillä on ollut lainsäätäjissä porvarillinen enemmistö 70-luvun alkupuolelta saakka. Ilmeisesti poliittinen lähihistoria ei kuulu monipuoliseen osaamisalaasi. 😄

        Et muuten vastannut kysymyksiini. Outoa. 🤔

        Koululaitos ja samoin kirkko keskittyy nykyään vain miellyttämään ja tekemään kaiken helpoksi ja seuraus on että mitään ei opita ja luottamus aikuisiin ja koko yhteiskuntaan ja myös koko elämään menee ja alkaa itsetuhoisuus.


      • Tipale kirjoitti:

        Jos et lukenut artikkelia, niin siinä sanotaan. " Ohjeet ovat tarkat ja kaikki turvatoimet on käyty monenmonta kertaa läpi. Nuoret ovat kuitenkin nopeita liikkeissään ja he olivat päässeet sellaiselle alueelle, minne ei olisi pitänyt mennä. Kaikki oli käynyt niin nopeasti.
        "

        "" Ohjeet ovat tarkat ja kaikki turvatoimet on käyty monenmonta kertaa läpi."

        Ei tule koskaan eteen sellaista syyllistä, joka ei selittelisi itseltään vastuuta pois.

        Kirkolla ja seurakunnilla tuo on ennen ollut yleistä. niin miksi se siitä olisi muuttunut.

        Silloin kun joku ulkopuolinen taho ottaa vastuun lapsista, niin se vastuu on paljon suurempi kuin yleisesti vanhempien vastuu, sillä vanhemmat ovat myös uhreja.


      • ettäsilleesti
        torre12 kirjoitti:

        Eli kun kyselin vastuuta, niin lopulta jokainen on itse vastuussa.

        Jos ei noudateta ohjeita, niin silloin ollaan itse vastuussa. Ei tuon ikäisiä nuoria voi narussakaan koko ajan kuljettaa.


    • tietysti.on

      "Uutiset ei kerro sitä, onko tapaus poliisitutkinnassa..."

      Tietenkin on, poliisi tutkii aina tällaiset tapaukset. Kyseessä on siis onnettomuustutkinta.

    • menetetytpäät

      Mistä tällainen ihmisen kaikkivoipaisuus on syntynyt, että aina täytyisi kaikkeen löytää syyllinen - onnettomuuksia on tapahtunut koko maailman sivu ja tulee tapahtumaan. Tämän toinen ääripää on rahassa, jossa finanssikriisejä puolestaan kuvataan kuin luonnonmullistukseen verrattavissa olevaan katastrofiin. Jotain merkillistä on tapahtunut ihmisen järjelle ja älylle - toisaalla todettiin, etteiväthän natsit ole voineet kehittää Euroopan Unionia, kun sellaista ei silloin vielä tiedetty.

      • Ilmoitettu

        Pe. kun viha uskovia kohtaan on saanut hänet täysin syyntakeettomaan tilaan.
        Olen pyytänyt poliisin tutkia tämän vihakirjoituksen.


      • tottakaivoi

        Entä uskonnon logiikka: voiko Jumalan kuolema ristillä pelastaa syntiset ihmiset? Totta kai voi - tuon logiikan mukaan - silloinhan se, joka uskonnossa edustaa tuomiovaltaa on kuollut, ja ihminen voi vapaasti liittyä Saatanan seuraajiin. Mutta on uskottava riittävästi, eikä saa käyttää järkeä. Nimittäin vain tähän vankasti uskovat pelastuu, kuten kristinuskon kolminaisuusoppi sanoo: " Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua!"


      • vastaapaminulle
        Ilmoitettu kirjoitti:

        Pe. kun viha uskovia kohtaan on saanut hänet täysin syyntakeettomaan tilaan.
        Olen pyytänyt poliisin tutkia tämän vihakirjoituksen.

        Oletko sitä mieltä, että Jumalan kuolema ristillä pelastaa syntisen?


      • Ilmoitettu kirjoitti:

        Pe. kun viha uskovia kohtaan on saanut hänet täysin syyntakeettomaan tilaan.
        Olen pyytänyt poliisin tutkia tämän vihakirjoituksen.

        Mitä poliisi sanoi, kun kerroit kirjoittelevasi samalle palstalle tuhansilla nimimerkeillä siinä missä pe.ku kirjoittaa yhdellä? "Hyvä tyttö, reipas tyttö"? 😃


      • >Mistä tällainen ihmisen kaikkivoipaisuus on syntynyt, että aina täytyisi kaikkeen löytää syyllinen

        Onnettomuustutkinnassa ei etsitä syyllistä vaan syytä, toope. Se ei ole oikeusprosessi.


      • juristienhysteria
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mistä tällainen ihmisen kaikkivoipaisuus on syntynyt, että aina täytyisi kaikkeen löytää syyllinen

        Onnettomuustutkinnassa ei etsitä syyllistä vaan syytä, toope. Se ei ole oikeusprosessi.

        Nykyään toimihenkilöt ja työntekijät ovat saatu lähes hysterian tilaan eivätkä enää uskalla tehdä yhtään mitään, kun pelkäävät että jos jotakin sattuu niin raastupa kutsuu. He pyrkivät ja keskittyvät vain turvaamaan selustansa.


    • Hullua, että täällä alkavat jotkut taas jaella tuomioita kirkolle ja vedellä johtopäätöksiä eri suuntiin. Eikö teitä YHTÄÄN hävetä?

      Me emme tiedä, mitä lopulta on tapahtunut. Kun joukko rippikouluikäisiä on liikkeellä, täydellinen valvominen ei ihan aina onnistu. Himoksen alue on minulle tuttu ja siellä riittää rinnettä. Ehkäpä Himoksen yrittäjätahokin nyt joutuu vähän enemmän miettimään vielä selkeämpiä kieltojen merkitsemisiä, mutta en lähtisi heitäkään sormella osoittelemaan.

      Ihmisten käytös somemaailmassa muuttuu näköjään päivä päivältä tyhmemmäksi. Koettakaa nyt edes hetki hahmottaa, että nuori ihminen on kuitenkin kuollut.

      • Tuo on nyt sellaista perseilyä ettei sitä kannata edes kommentoida. En tiedä motiivia mutta kyseessähän on ollut ihan selkeä onnettomuus, eihän jokaisen perään voida kaitsijaa laittaa ja kun kyseessä on ollut lasketteluleiri niin voi olettaa sääntöjen olleen jo ennestäänkin tutut osallistujille.

        Mutta nuorena otetaan riskejä, eiköhän meistä jokainen ole tehnyt kielloista huolimatta tempauksia jotka olisivat voineet päätyä pahimmassa tapauksessa yhtä valitettavasti.


      • eiolehyväasia

        "Hullua, että täällä alkavat jotkut taas jaella tuomioita kirkolle ja vedellä johtopäätöksiä eri suuntiin. Eikö teitä YHTÄÄN hävetä? "

        Koska kaikki muut yhteiskunnalliset instanssit ovat jo pettäneet, niin kirkolla olisi vielä mahdollisuus olla mukana vanhusten hoidon kehittämisessä takaisin ihmisarvon mukaiseksi ja opettaa nuoret, että seksi ja porno lapsuudessa on psyykettä tuhoavaa ja että nuorten tyttöjen ei pitäisi mennä seksinhaluisten aikuisten miesten leikkikaluiksi sillä tavalla, että asiat saadaan kertakaikkiaan kuntoon.


      • eiolehyväasia kirjoitti:

        "Hullua, että täällä alkavat jotkut taas jaella tuomioita kirkolle ja vedellä johtopäätöksiä eri suuntiin. Eikö teitä YHTÄÄN hävetä? "

        Koska kaikki muut yhteiskunnalliset instanssit ovat jo pettäneet, niin kirkolla olisi vielä mahdollisuus olla mukana vanhusten hoidon kehittämisessä takaisin ihmisarvon mukaiseksi ja opettaa nuoret, että seksi ja porno lapsuudessa on psyykettä tuhoavaa ja että nuorten tyttöjen ei pitäisi mennä seksinhaluisten aikuisten miesten leikkikaluiksi sillä tavalla, että asiat saadaan kertakaikkiaan kuntoon.

        >nuorten tyttöjen ei pitäisi mennä seksinhaluisten aikuisten miesten leikkikaluiksi sillä tavalla, että asiat saadaan kertakaikkiaan kuntoon.

        Olen nyt Korkkiruuvin kanssa eri mieltä. Minusta asioita ei saada kuntoon sillä tavalla, että nuoret tytöt menevät seksinhaluisten aikuisten miesten leikkikaluiksi.


      • oikeassaRepeOlet
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >nuorten tyttöjen ei pitäisi mennä seksinhaluisten aikuisten miesten leikkikaluiksi sillä tavalla, että asiat saadaan kertakaikkiaan kuntoon.

        Olen nyt Korkkiruuvin kanssa eri mieltä. Minusta asioita ei saada kuntoon sillä tavalla, että nuoret tytöt menevät seksinhaluisten aikuisten miesten leikkikaluiksi.

        Näin on! Asiat pitäisi saada sellaiseen kuntoon myös kirkon avustuksella, että nuoret tytöt eivät menisi aikuisten miesten seksileikkikaluiksi.

        Nyt heitä johdatellaan seksikaluiksi, kun jo lapsesta saakka viritetään seksiasioihin ja vielä sotketaan lasten päitä lisää, että he eivät saakaan enää olla tyttöjä ja poikia.


      • TanhupaIlo
        oikeassaRepeOlet kirjoitti:

        Näin on! Asiat pitäisi saada sellaiseen kuntoon myös kirkon avustuksella, että nuoret tytöt eivät menisi aikuisten miesten seksileikkikaluiksi.

        Nyt heitä johdatellaan seksikaluiksi, kun jo lapsesta saakka viritetään seksiasioihin ja vielä sotketaan lasten päitä lisää, että he eivät saakaan enää olla tyttöjä ja poikia.

        Onko Sinulla jokin kokonaisvaltainen ratkaisuehdotus esiin nostamiisi ongelmiin?


      • oikeassaRepeOlet kirjoitti:

        Näin on! Asiat pitäisi saada sellaiseen kuntoon myös kirkon avustuksella, että nuoret tytöt eivät menisi aikuisten miesten seksileikkikaluiksi.

        Nyt heitä johdatellaan seksikaluiksi, kun jo lapsesta saakka viritetään seksiasioihin ja vielä sotketaan lasten päitä lisää, että he eivät saakaan enää olla tyttöjä ja poikia.

        Kirkkoko on alkanut opettaa seksiasioita nuorille ihan massiivisesti?


      • lapsuuskunniaan
        TanhupaIlo kirjoitti:

        Onko Sinulla jokin kokonaisvaltainen ratkaisuehdotus esiin nostamiisi ongelmiin?

        Lasten pitäisi saada olla lapsia eikä seksualisoida heidät jo päiväkodeissa.


      • lapsuuskunniaan kirjoitti:

        Lasten pitäisi saada olla lapsia eikä seksualisoida heidät jo päiväkodeissa.

        KUKA lapsia "seksualisoi" jo päiväkodeissa? En nimittäin ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Olen törmännyt vain varhaiskasvatuksen ammattilaisiin, jotka tekevät töitä minimipalkalla vaativissa oloissa.

        Nykypäivänä Rakas Ystäväni Internet "opettaa" holtittomien vanhempien lapsia niin seksiasioiden kuin muidenkin ilmiöiden suhteen. On ERITTÄIN tarpeellista, että joko kertoo tosiasioitakin. Toki teillä uskovaisilla on mahdollisuus ottaa lapsenne kotiopetukseen. Siihen vain eivät taida kaikkien kyvyt riittää. Uusimmassa Ilkassa oli tosin juttu Etelä-Suomessa olevasta EDULLISESTA yrityksestä, joka antaa tarvittaessa esim. tukipetusta halvalla hinnalla: 299€/tunti. Ei paha Sinunkaan tuloillasi?


      • TanhupaIlo
        lapsuuskunniaan kirjoitti:

        Lasten pitäisi saada olla lapsia eikä seksualisoida heidät jo päiväkodeissa.

        Odotin vähän laajempaa pakettia moninaisiin ongelmiin, enkä muuten kysynyt Sinulta.
        ---- Silläkö kaikki Sinun mielestäsi ratkeaa, että lapsille ei kerrota esim miehistä joilla voi olla erittäin pahat mielessä?


      • taksimiehiä
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        KUKA lapsia "seksualisoi" jo päiväkodeissa? En nimittäin ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Olen törmännyt vain varhaiskasvatuksen ammattilaisiin, jotka tekevät töitä minimipalkalla vaativissa oloissa.

        Nykypäivänä Rakas Ystäväni Internet "opettaa" holtittomien vanhempien lapsia niin seksiasioiden kuin muidenkin ilmiöiden suhteen. On ERITTÄIN tarpeellista, että joko kertoo tosiasioitakin. Toki teillä uskovaisilla on mahdollisuus ottaa lapsenne kotiopetukseen. Siihen vain eivät taida kaikkien kyvyt riittää. Uusimmassa Ilkassa oli tosin juttu Etelä-Suomessa olevasta EDULLISESTA yrityksestä, joka antaa tarvittaessa esim. tukipetusta halvalla hinnalla: 299€/tunti. Ei paha Sinunkaan tuloillasi?

        "Uusimmassa Ilkassa oli tosin juttu Etelä-Suomessa olevasta EDULLISESTA yrityksestä, joka antaa tarvittaessa esim. tukipetusta halvalla hinnalla: 299€/tunti. "

        Se oli 299 €/ kk jossa 1 tunti viikossa.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        KUKA lapsia "seksualisoi" jo päiväkodeissa? En nimittäin ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Olen törmännyt vain varhaiskasvatuksen ammattilaisiin, jotka tekevät töitä minimipalkalla vaativissa oloissa.

        Nykypäivänä Rakas Ystäväni Internet "opettaa" holtittomien vanhempien lapsia niin seksiasioiden kuin muidenkin ilmiöiden suhteen. On ERITTÄIN tarpeellista, että joko kertoo tosiasioitakin. Toki teillä uskovaisilla on mahdollisuus ottaa lapsenne kotiopetukseen. Siihen vain eivät taida kaikkien kyvyt riittää. Uusimmassa Ilkassa oli tosin juttu Etelä-Suomessa olevasta EDULLISESTA yrityksestä, joka antaa tarvittaessa esim. tukipetusta halvalla hinnalla: 299€/tunti. Ei paha Sinunkaan tuloillasi?

        >KUKA lapsia "seksualisoi" jo päiväkodeissa? En nimittäin ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Olen törmännyt vain varhaiskasvatuksen ammattilaisiin, jotka tekevät töitä minimipalkalla vaativissa oloissa.

        Korkkiruuvi heittelee mitä kunniallisimmille ja arvostettavimmille ammattiryhmille sen tason kunnianloukkauksia, että kukaan ei varmaan ihmettele että nimimerkki vaihtuu nopeammin kuin singeri tikkaa. Jos muutaman varhaiskasvattajan puolisot saisivat hänen henkilöllisyytensä selville, ainakin yhden Jeesuksen oman kohdalla "kristittyjen vaino" voisi lopultakin konkretisoitua edes sen verran että pissat löytäisivät tiensä nimettömiin ajassa jolla Mieto hävisi Wassbergille 1980. Sen tason törkyä "tohtorilta" pukkaa vähän väliä. 🤔


    • rippileiritlopetettava

      Ensimmäisen kerran koen että pekun asiassa on jotain lukemisen arvoista. On se ihme, että joku todellisuuden pieni pilkahdus voi tulla ihmisen kautta joka on jo menettänyt maineensa kaikilta osin.

      • Katsotaanpa miten sinun maineesi kehittyy. Vai meinaatko kirjoitella tuhansilla nimimerkeillä ja vittuilla niille joilla on munaa käyttää vain yhtä?


      • pöhlösäoot
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Katsotaanpa miten sinun maineesi kehittyy. Vai meinaatko kirjoitella tuhansilla nimimerkeillä ja vittuilla niille joilla on munaa käyttää vain yhtä?

        Harmittaako sua joku? Onko varmaan pillerit otettu?
        Mielipide saa sinut arvostelemaan ja tavallaan tulemaan silmille ja sitten otat osaa keskusteluihin täällä vaikka sinun pitäisi pistää pääsi maanalle piiloon.
        Totu vaan mielipiteisiin.
        Sinä taidat olla vielä alempaa kastia kun tuo peku.
        Mistä teitä sikiää? Luulisi että elämä on jo tiputtanut pois tuollaiset.
        repemärkäruutikallo :)


    • xhhhhh

      Montako HImoksella on jo kuollut on Suomen vaaralisin laskettelu paikka.

    • Nuorten houkuttelu uskonnolla liikuntaan pitäisi kieltää. Tulee kalliiksi kaikki kuolintapaukset ja hukkumiset, joita on ollut. Ikuiset vammat polvissa, johtaa ennenaikaisiin tekoniveliin tai luukipuihin, jolloin näiden rippikoulujen seurauksena syntyy vain infernaalista kärsimystä jo täällä maan päällä.

      • Juu, ja lisäksi uskonnolliset yhteisöt voisivat lakata jakamasta ruoka-avustuksia, koska joku voi vaikka tukehtua pullaan, eiks jeah?


      • Tipale kirjoitti:

        Juu, ja lisäksi uskonnolliset yhteisöt voisivat lakata jakamasta ruoka-avustuksia, koska joku voi vaikka tukehtua pullaan, eiks jeah?

        Pasuna taisi olla joltain osin kieli poskessa. Kai...


    • Zfoom

      Lähimpien viranomaisten vastuunotto alaikäisistä on näemmä korkealla tasolla. Poliisikomisario: "On ihan normaalia lasketella missä vaan." Kirkkoherra: "Kaikki kävi niin äkkiä."

      • ettäsilleesti

        Suomalainen poliisi on tuollainen. Vaikka henkiä lähtisi, niin "pojat on poikia" tai "homma lähti lapasesta".


    • Darwinismi

      Luonnonvalintaa. Miksi pitää mennä vaaralliselle alueelle. Ketähän ulkopuolista kohta syytetään tästäkin pojan hölmöilystä.

      • Zfoom

        Naureskele sitten kun oma kakarasi hönöilee kohtalokkaasti.


      • läksyjen.lukua.vaan
        Zfoom kirjoitti:

        Naureskele sitten kun oma kakarasi hönöilee kohtalokkaasti.

        Heidän tulisi ensin aikuistua, ennenkuin päästetään laskettelemaan. Koska heillä ei ole järkeä ymmärtää vaaroja.


      • ettäsilleesti
        läksyjen.lukua.vaan kirjoitti:

        Heidän tulisi ensin aikuistua, ennenkuin päästetään laskettelemaan. Koska heillä ei ole järkeä ymmärtää vaaroja.

        Monet ovat käyneet laskettelemassa lapsesta lähtien ja ovat tuossa iässä jo vanhoja tekijöitä. Eiköhän tuollainen ripari ole juuri sellaisille, joilla on laskettelukokemusta.


      • markku.lievonen
        ettäsilleesti kirjoitti:

        Monet ovat käyneet laskettelemassa lapsesta lähtien ja ovat tuossa iässä jo vanhoja tekijöitä. Eiköhän tuollainen ripari ole juuri sellaisille, joilla on laskettelukokemusta.

        Niin, hahmotatko asian väärin? Turma tapahtui siis kielletyllä alueella ja taitojen puutteesta ei ole kysymys.
        Valitettavastti aivan samanlainen onnettomuus kuin vuosia sitten tapahtunut Michael Schumacherin kohtalokas onnettomuus. Oli kielletyllä alueella vaikka oli kokenut laskettelija. Taidot ei eliminoi esim. kivilohkareista syntyvää vaaraa.


    • markku.lievonen

      Niin, ajatellen kirkon toimintaa yleensä, niin melko säälittävässä tilassa on. Siis ihmisiä pyritään pitämään jäsenyydessä mitä ihmeellisimmin keinoin. Esim. tämäkin tapahtuma. Nuorille tulee järjestää viihteellisyyttä ja jännitystä , että pysyisivät kirkon jäsenyydessä. Rakentaa viihteen avulla mielikuva mukavasta kirkosta toimintoineen.

      Niin, valitettava todellisuus on miten ihmiset karkaavat kirkon käsistä viihteellisyydestä huolimatta. Ei jumalattomia ihmisiä voi pitää "Raamatun kuulossa" muutoin kuin jymäyttämällä. Vauvan kastaminen ilmentää jo tätä aluetta. Vauvan kasvaessa on pakko saada mukaan viihteellisyys ja jännitteet mukana pysymiseen.

      • Juu, noin se menee.
        Kirkko yrittää pitää kynsinhampain kiinni rippikoulun yleisyydestä, joka on tällä hetkellä viimeinen oljenkorsi, jolla voi hidastaa jäsenkatoa.

        Tärkeintä on että poliisi tutkii asian ja selvittää vastuulliset tahot jatkotoimenpiteitä varten.
        Vakuutuskaan ei välttämättä korvaa rinteen ulkopuolella sattunutta onnettomuutta.

        On täysin sopimatointa touhua seurakunnalta lähteä julkisesti kiertämään omaa vastuutaan, vaikka asiaa ei ole vielä tutkittu.
        Ensin otetaan lapset vastuulleen ja kun yksi kuolee, niin kilvan selitellään, "Ei ole meidän syy kun tappoi itsensä".

        Viime kesältä on vielä hyvin muistissa helsinkiläispapin hyväksikäyttötapaus rippileiriltä, jota käsiteltiin pelkästään kirkon sisällä ja ilmoitettiin poliisille vasta pitkän ajan kuluttua, kun todisteita on jo paljon vaikempi saada.


      • markku.lievonen
        Pe.ku kirjoitti:

        Juu, noin se menee.
        Kirkko yrittää pitää kynsinhampain kiinni rippikoulun yleisyydestä, joka on tällä hetkellä viimeinen oljenkorsi, jolla voi hidastaa jäsenkatoa.

        Tärkeintä on että poliisi tutkii asian ja selvittää vastuulliset tahot jatkotoimenpiteitä varten.
        Vakuutuskaan ei välttämättä korvaa rinteen ulkopuolella sattunutta onnettomuutta.

        On täysin sopimatointa touhua seurakunnalta lähteä julkisesti kiertämään omaa vastuutaan, vaikka asiaa ei ole vielä tutkittu.
        Ensin otetaan lapset vastuulleen ja kun yksi kuolee, niin kilvan selitellään, "Ei ole meidän syy kun tappoi itsensä".

        Viime kesältä on vielä hyvin muistissa helsinkiläispapin hyväksikäyttötapaus rippileiriltä, jota käsiteltiin pelkästään kirkon sisällä ja ilmoitettiin poliisille vasta pitkän ajan kuluttua, kun todisteita on jo paljon vaikempi saada.

        Niin, miksi yleensä järjestää leirejä paikassa, johon liittyy huomattavat riskit. Tilannehan paljastaa, ettei tilanne pysynyt vastuu ihmisten hallinnassa. Ei todellisuudessa valvottu nuorison käyttäytymisiä.
        Vaikka Kirkkoherra painottaa piiiitkästä perinteestä, niin jokainen aikuinen tietää miten haasteellista on hallita nuorison käyttäytymistä ja vielä paikassa, joka tuo vaarallisuuden. Ennen mentiin tuurilla, mutta sekin loppui.
        Muuten, ymmärtäväköhän leirin järjestäjätkään miten varallisia alueita on rinteen kunnostamattomat alueet? Tuskin on selostettu nuorisolle mitä se pitää sisällään. Kauniista lumipeitteestä huolimatta.


      • markku.lievonen kirjoitti:

        Niin, miksi yleensä järjestää leirejä paikassa, johon liittyy huomattavat riskit. Tilannehan paljastaa, ettei tilanne pysynyt vastuu ihmisten hallinnassa. Ei todellisuudessa valvottu nuorison käyttäytymisiä.
        Vaikka Kirkkoherra painottaa piiiitkästä perinteestä, niin jokainen aikuinen tietää miten haasteellista on hallita nuorison käyttäytymistä ja vielä paikassa, joka tuo vaarallisuuden. Ennen mentiin tuurilla, mutta sekin loppui.
        Muuten, ymmärtäväköhän leirin järjestäjätkään miten varallisia alueita on rinteen kunnostamattomat alueet? Tuskin on selostettu nuorisolle mitä se pitää sisällään. Kauniista lumipeitteestä huolimatta.

        Noh niin.

        Nyt Himos-yhtiöiden toimitusjohtaja Elsi Ojala tyrmääkin rippikoulun järjestäjien väitteet "nopeasti tapahtuneesta ajautumista)

        "Eli sinne ei voi vahingossa eksyä vaan sinne pitää mennä?
        – Näin on. Sinne ei voi ajautua."
        ttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/17527216-fc24-4773-8466-f2ff783bd394


      • ettäsilleesti
        Pe.ku kirjoitti:

        Noh niin.

        Nyt Himos-yhtiöiden toimitusjohtaja Elsi Ojala tyrmääkin rippikoulun järjestäjien väitteet "nopeasti tapahtuneesta ajautumista)

        "Eli sinne ei voi vahingossa eksyä vaan sinne pitää mennä?
        – Näin on. Sinne ei voi ajautua."
        ttps://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/17527216-fc24-4773-8466-f2ff783bd394

        Nopeasti suksilla mennään, ainakin alamäkeen. Eivätkä leirin ohjaajat pysty ennakoimaan nuorten päähänpistoja. Ja kun mennään eikä meinata, niin voi olla liian myöhäistä.


      • mediastapoimittua

        "Eivätkä leirin ohjaajat pysty ennakoimaan nuorten päähänpistoja"

        Oli vain yksi ohjaaja, eikä tiedetä missä hän on ollut.


      • markku.lievonen
        ettäsilleesti kirjoitti:

        Nopeasti suksilla mennään, ainakin alamäkeen. Eivätkä leirin ohjaajat pysty ennakoimaan nuorten päähänpistoja. Ja kun mennään eikä meinata, niin voi olla liian myöhäistä.

        Tänä aikana päivän sana on; Välinpitämättömyys. Olipa kysymys vanhuksista tai lapsista. Ollaan ja mennään ilman rajoja ja rajojen / oheistuksien huomioimista. No, lie kyseessä ihmisen kollektiivinen väsymistila, jossa aistit on jo lepäämässä. Kiitos vielä älypuhelimen, joka syventää unta.


    • DeadManWalks

      Keskusteluanne lukiessa tulee lähinnä mieleen, että haaskalinnut ovat saapuneet vainajan ympärille.

      Muutama fakta rippikouluista:
      1) Turvallisuussäännöt käydään leireillä tarkasti lävitse nuorten kanssa.
      2) On ihan tavallista, että nuoret rikkovat näitä sääntöjä tietoisesti ja tarkoituksella.

      Mutta tästä tapauksesta:
      1) Onnettomuustutkinta on kesken.
      2) Mitään tapahtuneesta ei vielä tiedetä tarkasti.
      3) Ovatko pojat tarkoituksella menneet alueen ulkopuolelle vai ei, kukaan ei vielä tiedä.
      4) Mitään spekulointia ei kannata tehdä ja ryhtyä levittelemään, koska mitään ei vielä oikeasti tiedetä.
      5) Viranomaiset tiedottavat asiasta, joten siihen asti pitää odottaa.
      6) Oma repostelu ja aiheesta hölöttäminen verkkokeskustelussa tai omien spekulaatioiden levittely tuottaa mielihyvää vain levittäjälle itselleen, mutta saattaa levittää väärää tietoa ympäristöön.
      7) Kannattaa pitää suunsa oikeasti kiinni.

      Meikä vaikenee tästä asiasta pysyvästi nyt.

      • markku.lievonen

        Jokainen saanee vaieta niin tahtoessaan, mutta hyvä olisi keskustella asiasta huomiooiden ennaltaehkäisy.
        Jokainen, joka on nähnyt laskettelurinteitä ,- ainakin lumettomana aikana, niin omaa ymmärryksen miten vaarallista on mennä VASTOIN MÄÄRÄYKSIÄ alueelle, jota ei ole kunnostettu ja siten tarkitettu laskettelu alueeksi.

        No , ymmärrän erittäin hyvin kirkon ja jäseniensä asenteet ja villasella painattelun ikään kuin syyllinen olisi muu taho kuin luterilaisuus. Esim. mitä ihmeen yhteistä on rippileirillä / JUMALAN aivoitusten tutkimisella ja laskettelulla?
        Jos nuorisoa ei kiinnosta kirkon sakrametit ja opit, niin heittäkää nuoriso rauhaan. Taas jos on kiinnostuneita, niin järjestäkää leirit nuotiolla ja luonnon hiljaisuudessa,- jossa aikuisen oikeesti ihminen mahdollistuu syvempään...... a-j-a-t-t-e-l-u-u-n.

        Aivan sama mielikuva, jos leiriporukka laittaisi matalaksi leirialueen ja vedottaisiin miten nopeasti ja vahingossa se kävikään.

        Jos onnettomuus on todella tapahtunut kielletyllä alueella,- josta vastuussa EI ole enää laskettelukeskus, niin vastuullisuus kuuluu leirittäjille. Olisipa kyseessä vaikka 3-vuotias lapsi tai alle 20. Valvonnan laiminlyömisestä on kysymys ja todennäköisesti alimiehitettynä ajatellen ympäristöä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      413
      4872
    2. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      19
      1757
    3. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      195
      1407
    4. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      181
      1200
    5. Odotan että eroat

      Sitten vasta meidän suhde voisi alkaa. En halua mihinkään pettämiskuvioihin mukaan. Sun pitäis siis ottaa riski, että jä
      Ikävä
      57
      1191
    6. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      120
      1087
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      190
      1053
    8. Makea kysymys

      Tiedätkö onko kaivattusi perso makealle? 😋
      Ikävä
      91
      972
    9. Maailmankaikkeuden synty

      Universumi syntyi reilut 14 miljardia vuotta sitten ns alkuräjähdyksessä. Aluksi laajentuminen tapahtui jopa valoa nopea
      Luterilaisuus
      201
      948
    10. Ei siitä pääse yli eikä

      ympäri, että tunsin sinua kohtaan niin paljon ja aidosti, ettei siitä palaudu tutuin konstein. Jos vaikka aloitan siitä
      Tunteet
      52
      896
    Aihe