Mitä on helppo uskoa ja mitä vaikea uskoa?

HelppoJaVaikea

Onko helpompi uskoa, että jonkun puoliso on narsisti kuin että jonkun vanhempi on narsisti.
Narsistithan ovat vanhempia myös siinä kuin muutkin ihmiset. Mihin heidän lapsensa joutuvat jos näiden olemassaoloon ei uskota?
Toisaalta, mitä se edellyttää kuulijalta jos hän uskoo että jonkun vanhemmat ovat narsisteja?
Mitä vaatii narsistien aikuinen lapsi kuulijoilta?

102

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrdfgh

Tuolla videoilla kerrotaan että yleensä parhaat ja rakastavimmatkaan ja luotettavimnatkaan ystävät eivät ymmärrä ja valitettavasti käytännössä uudelleentraumatisoivat jopa ystäväänsä josta sydämestään välittävät parhaina ystävinään.

• poiuytrdfgh

mutta minua kummastuttaa se, että miksi se että myös tämä toinen suhtautumisilmiö ja sen tuottama ongelma on myöskin jo laajassa tiedossa, ei tuo kelleen mieleen , että ehkä tuo ystävä puhuukin totta mutta he vain eivät ole ymmärtäneet kuten yleensä kerrotaankin tapahtuvan.

• poiuytrdfgh

Ja kukaan ei ole oikeastaan järkevästi sitä selittänyt että esim . minä mistä muusta syystä tällaista selittäisin ja mitä hyötyä minulle olisi sitå selittää ?

• poiuytrdfgh

Siis kun ihan varmana olen tunneherkkä ihminen ja oon valmis osoittaan sitä vaikka kuinka paljon, niin miten mä kestäisin yhtäkkiä selittää tämmöstä ilman syytä ja vielä jo 7 vuotta pötköön.

• Påfinska
        poiuytrdfgh kirjoitti:

mutta minua kummastuttaa se, että miksi se että myös tämä toinen suhtautumisilmiö ja sen tuottama ongelma on myöskin jo laajassa tiedossa, ei tuo kelleen mieleen , että ehkä tuo ystävä puhuukin totta mutta he vain eivät ole ymmärtäneet kuten yleensä kerrotaankin tapahtuvan.

Suomeksi tuo kommenttisi?

• poiuytrdfgh

ja luulisi tosiaan että järki sanoo kun narsistisia on jopa jotain olikos ke 8% jjos jo psykopaatteja 4 %% . Eli jo lähemmäs joka viidestoista ehkä ...niin kuinka vois olla ettei heitä ole olemassa vanhempina ?

• poiuytrdfgh
        Påfinska kirjoitti:

Suomeksi tuo kommenttisi?

No siis että kun tiedetään että narsistien lapsia tai puolisoita ei yleensä kukaan usko, niin miksei tule mieleen että ehkä siksi ei itsekään usko ? Ja itseasiassa se ettei kukaan usko voi vain osoittaa sitä että kyseessä todellakin on narsisti. ..koska nimenomaan sitä ei kukaan usko.
        Esimerkiksi minustahan uskoo helposti mitä vain pötyä jonka pystyn 100% todistaan valeeksi.

• poiuytrdfgh

Niin miksi kukaan ei edes luule mitään kummallista äidistäni vaikka ei edes tunne hantä ?
        Mutta minusta luulee ihan mitä vain . Mistä se johtuu ?

• poiuytrdfgh

Miksi ketään ei huolestuta luulla minusta ihan väärin asioita, mutta olis vakavaa luulla äidistäni ?

• poiuytrdfgh

Miksi minusta uskaltaa spekuloida huonoja asioita oli ne totta tai ei, mutta ei äidistäni yleensä missään tapauksessa ? (tosin en haluakaan spekuloitavan, en kannata mitä sattuu spekulointia)

• poiuytrdfgh

Kun ihmisethän yleensäkin uskoo aika paljon kaikkea oli se sitten totta tai valetta paljoa miettimättä, mutta miksi juuri tätä asiaa itsepintaisesti ei ? miksi tämä asia saa jotkut jopa suuttumaan kolmessa minuutissa ?

• poiuytrdfgh

Minä keksin vain semmosia järkeviä selityksiä kuin että he on narsistisia itse ja siksi ikäänkuin puolustelee omaa käytöstään tai ovat herkkiä, eivät kestä maailmaa missä on kaikkia psykopaatteja ja kaikkea. tai ihan vain siksi kun on vaikea hahmottaa asioita joita ei ole omassa kokemusmaailmassa tai siksi että ovat itse narsistien uhreja huomaamattaan ja luulevat että se on normaali tila.

• NarskunKäsikirja
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Niin miksi kukaan ei edes luule mitään kummallista äidistäni vaikka ei edes tunne hantä ?
        Mutta minusta luulee ihan mitä vain . Mistä se johtuu ?

Se johtuu siitä, että kommenttisi on kuin suoraa narsistin käsikirjasta (itsekorostus, muiden ihmisten tunteiden vähättely, halu manipuloida muita)..
        Toisaalta takaperoisen loogista voisi olla, että äitisi on narsisti, koska narsistin lapsen riski kasvaa narsistiksi on suuri.

• poiuytrdfgh

Eikä moni muukaan sovi yhtään.
        Narsistit ei yleensä tykkää olla vain yksinään itsekseen suurimman osan elämästään filosofoiden tunteista.

• poiuytrdfgh

ei he vapaaehtoisesti luovu menestymismahdollisuuksista kuten olen tehny monta kertaa.

• poiuytrdfgh

Ja tämä ei ole tehokasta menipulointia todellakaan tämä minun. / vuotta sanon samaa eikä juuri kukaan usko. Ei osoita manipuloijan lahjoja yhtään.
        Jos yrittäisin ehkä jopa osoisin ouhua niin että puheeni menisi läpi, mutta kun en halua manipuloida yhtään. Toistelen vain mitä on tapahtunut.

• poiuytrdfgh

Ja miksi koko nuoruuteni. Jos minö esitän saman asian jossain kukaan ei usko, mutta jos äitini menee sanomaan ihan saman asian, se uskotaan ? Mikä selittää tuon ilmiön ?
        Siksi äidistä tulikin minun "avustajani" joka puhuu minun puolestani minun asioitani, ja siten päädyin hänen valtaansa-

• poiuytrdfgh

Siksi myls hön sai tietää kaikki asiani, kun meillä oli käytäntä että hän sanoo minun asiani minun puolestani, koska jos minö sanon, kukaan ei usko.

• poiuytrdfgh

Kun olin nuorempi hön siis tuosta syystä soitteli minun puolestani paljon. ..kun jos hän sanoo asia uskotaan mutta kun minö sanon siitä ei tule mitään...

• poiuytrdfgh

Siis vaikka asia olisi aivan sama.
        Siksi mun äiti pystyi ulkopuolisille päättämään mitä minusta uskotaan ja mitä ei, koska hän saattoi valita ne minun asiani jotka hän kertoo muille minun puolestani.

• poiuytrdfgh

Siten ulkopuoliset uskoi minusta sen minkä äiti halusi uskovan, eli yleensä ikäänkuin pirstale minun asioitani jonka hän valikoi.

• poiuytrdfgh

Mutta minulle äiti toki ilmaisi tietävansä että kaikki mitäö sanon on totta ja hön ykeensö tiesikin, koska meillä oli käytäntö ettö hön kulkee todistajana mukanani koska tarvitsen todistajan koska muuten ihmiset eivät usko puhettani tapahtumista.,

• poiuytrdfgh

Ja kun vammauduin hän vaan puheli: "Ehkä minun pitäis tai olis pitänyt soittaa niille ihmisille" mutta ei soittanut, siitä alkoi huonot välit ja luurisoittelu, kun sitten äiti ei vuoteen vastannut puhelimeen niin olin shokissa siitä kun samaan aikaan kun vammauduin , hän jätti tuon puolestapuhujan tehtävän ja alkoi murskata minua henkisesti.

• poiuytrdfgh

Mutta sitä ennen hän oli vakuuttanut että voin nimenomaisesti tukeutua häneen. Jostain syystä epäröin mutta hän vakuutteli kovin että hän auttaa tuossa hädässsäni. Mutta kun soitin sitten , hön ei enää vastannut puhelimeen vuoteen tuon lupauksen jälkeen. eikö koskaan selittänyt miksi

• Äitihoitaakaiken
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta minulle äiti toki ilmaisi tietävansä että kaikki mitäö sanon on totta ja hön ykeensö tiesikin, koska meillä oli käytäntö ettö hön kulkee todistajana mukanani koska tarvitsen todistajan koska muuten ihmiset eivät usko puhettani tapahtumista.,

Miksi ylipäätään nuoressa aikuisuudessa olet tarvinnut äitisi puhumaan puolestasi ja hoitanut asioitasi?
        Miksi et hoitanut itse asioitasi?
        Oma valintasi?

• poiuytrdfgh

Koska ihmiset ei uskonut asioitani minun sanomanani niinkuin ei nyt tässäkään usko, mutta ootas jos äitini tulis tönne sanomaan että asia on kuten tämö tyttö sanoo, niin sitten asia on selvä. Siksi. kun mulla on aina ollut tämä ongelma että vaikka puhun totta puhettani usein ei uskota (koska tyylini on niin ei-manipulatiivinen). Vaikka sitten toisaalta kyllä uskotaankin toisenlaisissa yhteyksissä.

• poiuytrdfgh

mä perustelen Luoja tietää puhunko totta vai en, se riittää mulle.

• poiuytrdfgh

En suostu missään tapauksessa edes yrittää vaikuttaa toisiin...tai näkökulmiinsa. Etsin esim. tieteelliset perustelut, se riittää.

• poiuytrdfgh
        Äitihoitaakaiken kirjoitti:

Miksi ylipäätään nuoressa aikuisuudessa olet tarvinnut äitisi puhumaan puolestasi ja hoitanut asioitasi?
        Miksi et hoitanut itse asioitasi?
        Oma valintasi?

Jsa nuorena oli sekin kun aluksi äitini seurasi minua kaikkialle omaehtoisesti koska elämäni oli mielenkiintoisempaa kuin hänen oletan. Koska mun elämä oli nuorena todella mielenkiintoista jonkin aikaa.

• poiuytrdfgh

kun siis se oli henkisesti tosi avaraa joitakin vuosia ...kiertelin yksinäni ja vietin aina eri päivät eri kulttuurisissa paikoissa...

• Äitihoitaakaiken
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Koska ihmiset ei uskonut asioitani minun sanomanani niinkuin ei nyt tässäkään usko, mutta ootas jos äitini tulis tönne sanomaan että asia on kuten tämö tyttö sanoo, niin sitten asia on selvä. Siksi. kun mulla on aina ollut tämä ongelma että vaikka puhun totta puhettani usein ei uskota (koska tyylini on niin ei-manipulatiivinen). Vaikka sitten toisaalta kyllä uskotaankin toisenlaisissa yhteyksissä.

Älä höpötä. Olen samaa ikäluokkaa, heitetty ulos kodista 19-vuotiaana ja aina sen jälkeen hoitanut huonosti tai hyvin omat asiani. Varmuuden vuoksi muutin 400 km päähän, että saan aivan itse sählätä asiani. Ja kyllä sähläsinkin, mutta selvisin.
        Mikä sua esti?

• poiuytrdfgh

Elin niin erilaista elämää että sitö ei silloinkaan välttis uskoneet tavalliset suomalaiset ilman että mulla ois todistajana äitini. Ja tulee kauhee olo jos ihmiset ei usko ihan tavallisia kokemuksiasi.

• poiuytrdfgh

jouduin sitten pois kirjavasta seurastani pitkiksi ajoiksi ja olen helpottunut että edes pääsin takas kirjavaan seurueeseen virtuaalisesti.

• poiuytrdfgh

kun siis mielenkiintoisesti suurin osa mun nettiseuraajista , jotka on valinneet minut, koska ootan aina että joku valitsee minut ja sitten vasta seuraan häntä takaisin, ..niin suurin osa on mahdollisimman kaukana tästä suomalaisesta kulttuuristamme ketkä minut valitsee seurattavakseen.

• poiuytrdfgh

isäkin totesi että asia on näin...sanoi että taiteestani varmaan tykkäisi esim gruusialaiset.

• Äitihoitaakaiken
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Elin niin erilaista elämää että sitö ei silloinkaan välttis uskoneet tavalliset suomalaiset ilman että mulla ois todistajana äitini. Ja tulee kauhee olo jos ihmiset ei usko ihan tavallisia kokemuksiasi.

Täh? Ensin olet aikuisena ripustatunut äitiis ja laittanut sen hoitamaan asias ja nyt syytät äitiäs n. 30 vuotta myöhemmin siitä, että hän hoiti asias?
        Selitä vähän.

• poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

isäkin totesi että asia on näin...sanoi että taiteestani varmaan tykkäisi esim gruusialaiset.

Tosin minun tuttavani vähän vähättelivät fyysisesti pienimuotoista kiertelyäni koska sain mm. toiskultturiselta maailman kiertelijältä ohjeita että minun pienen tytön pitäisi olla rohkea ja lähteä yksin kiertämään ympäri koko maailmaa. En uskaltanut.

• poiuytrdfgh
        Äitihoitaakaiken kirjoitti:

Täh? Ensin olet aikuisena ripustatunut äitiis ja laittanut sen hoitamaan asias ja nyt syytät äitiäs n. 30 vuotta myöhemmin siitä, että hän hoiti asias?
        Selitä vähän.

Ei asiat tapahtuneet noin.
        En kerro teille enempää elämäntarinaani kun tulkintanne ovat noin rumia ja mauttomia

• poiuytrdfgh

Kyllä äiti ihan omasta halustaan minua seuraiili eikä mitenkään minun edukseni. Tuttavat varoitteli äidistäni. Koska etenkin toiskulttuurisille se on hyvin outoa että oma äiti yrittää antaa tyttärestään paljon huonomman kuvan kuin he ovat itse saaneet. Niin varoittelivat minua , että tiedänkö minä tuon.

• Äitihoitaakaiken
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Tosin minun tuttavani vähän vähättelivät fyysisesti pienimuotoista kiertelyäni koska sain mm. toiskultturiselta maailman kiertelijältä ohjeita että minun pienen tytön pitäisi olla rohkea ja lähteä yksin kiertämään ympäri koko maailmaa. En uskaltanut.

Eihän sun uskalluksenpuuttees ole äitis vika. Se on sun ihan oma vikas.

• Äitihoitaakaiken

Minun tyttäreni kiersi, 4kk, ja pärjäs varsin hyvin.
        Omalla työllään tienaamillaan rahoilla.
        No oli jo 24.

• En_tiedä

En tiedä mitä sieltä poistetaan.
        Ehkä noita p:n joutavia rimpsuja vähän summamutikassa. Kone varmaan on laitettu arpomaan osan suoraan roskiin... Noin voi saada ainakin jonkun ehkä jopa luopua spämmäämisestä.
        https://urbaanisanakirja.com/word/spammia-2/
        P:n kirjoitustyyli on suurelta osalta spämmäämistä.

• "Narsistithan ovat vanhempia myös siinä kuin muutkin ihmiset. Mihin heidän lapsensa joutuvat jos näiden olemassaoloon ei uskota?"

No osa lapsista kaiketi elelee niiden narsistivanhempiensa, kunnes aikuistuvat ja muuttavat omilleen, jotkut saavat etäisyyttä jo varhemmin jos ja kun toinen vanhempi on terveempi ja mahdollisesti vielä eroaa jolloin se narsisti ei ole länä päivittäi.

Joissain tapauksissa narsistin lapsia on huostaanotettu, mutta silloin on kyse esim. lapseen kohdistuvasta väkivallasta tai hoidon laiminlyömisestä.

Kysyt mihin narstin lapset joutuvat. No elämä menee eteenpäin, lapsuuskin on vain yksi vaihe ihmisen elämässä, sitä seuraa nuoruus ja aikuistuminen.

Että voisko sanoa että narsistien lapsetkin joutuvat läpikäymään tietynlaiset ikäkausien kehitystehtävänsä, mutta ilm. joidenkin kohdalla sitten käy niin, ettei sitä ns. normaalia aikuistumista tapahdukkaan

Syynä siihen, on että narsisti sairastuttaa lapsensa

"Vakavin sairastumisvaara lapsilla on, jos heillä ei ole ketään muuta läheistä ja turvallista aikuista, vaan persoonallisuushäiriöinen ihminen on heidän elämänsä (ja ennenkaikkea kotinsa) ainoa aikuinen.

Narsismi ei ole geneettisesti periytyvää vaan enemmänkin psyykkisesti: narsisti-vanhemman kasvatuksessa ei lapsi terveeksi kasva vaikka olisi syntynyt kuinka täyspäisenä.

Persoonallisuushäiriöinen ihminen on jonkun toisen persoonallisuushäiriöisen ihmisen – siis käytännössä omien vanhempiensa – uhri, joka ei parane sillä, että päättää muuttaa käyttäytymistään.

https://narsismi.info/narsismi-ja-lapset/

Kyllä tällä palstallakin uskotaan, että narsistivanhempia on olemassa. Aiheesta on keskusteltukin jos silloin kun sinä et ollut höpöttämässä omaa juttuasi

Sinä vain laatusi mukaan yrität vääristellä asioita omaan malliisi

• poiuytfdfgh

MInö en ole ketjun aloittaja en tuiedä luulitko niin

• poiuytrdfgh

Ja tuo sinun ajatusmallisi on erilainen kuin esim. noissa ulkomaalaisissa videoissa.
        Narsismin uhrius ei olle iästä kiinni. ..tai ikäkehityksestä. Se on harhaluulonne.
        Toki aina laosi on avuttomin, mutta kuten tiedätte ongelma voi olla vaikka työtoveri. Ongelma ei ole ikäkehitysasia ja on todella vääristelevää väärustellä asiaa niin
        Ja niinkuin on olemassa psykopaatreja jotka manipuloi jopa aikuisia ihmisjoukkoja

• poiuytfdfgh kirjoitti:

MInö en ole ketjun aloittaja en tuiedä luulitko niin

Samantekevää, ehkä joku teki aloituksen puolestasi, ainakin hyvin ansiokkaasti aloit sitä täyttämään, että ilm. koit että oli ainakin sinulle tarkoitettu aloitus

Muussa tapauksessa käyttädyt huonosti ja itsekkäästi jos samantien jonkun toisen aloitusta alat täyttämään loputtomalla höpinälläsi.

• poiuytrdfgh

Narsistilta puuttuu kyky tuottaa sisäsyntyisesti rakkaudellista emootioenergiaa ja siksi hänen pitää imeä se jostain. Ja jos se on äiti se on hankala kun rakkaudesta vampyyriin välillä jopa vapaaehtoisesti ruokkisi vamppyyrin, mutta jos alkaa itse siitä vakavaan vaaraan joutua, ni sit pitää miettiä

• poiuytrdfgh

Ja siitäö emootioenergioiden epätasapainosta sitten aiheutuu jopa neurologisia oireita...kun emootiothan muodostuu fyysisessä hermostossa,

• poiuytrdfgh

Mä tiedän täysin varmuudella asian olevan näin . Olen voinut tehdä kokeita ilmiöstä monta vuotta.

• poiuytrdfgh

No jos aloittaja kieltää jatkamisen , siirryn ketjuuni. En tiedä kuka hän on ja millä asialla.

• enuskokerrasta

Se vaatii aika paljon kuulemista, asioiden selvittelyä ja läsnäolemista. Pelkkä yksi kuultu kerta ei riitä. Jos mahdollista myös vastapuolen kuulemista, koska on kieroja ihmisiä näissä parisuhdeasioissa, jotka satuilevat kostotarkoituksessa puolisostaan. Lapsen kohdalla, aika vaikea uskoa, että lapsi, joka on erittäin lojaali vanhempiaan kohtaan, tekisi samaa.

• Mutta_

Mutta entä jos lapsi on narsisti ja? Silloinhan hän on kieroudesta tehty.

• poiuytrdfgh

ja siis oikeesti vain idiootti puhuis huvikseen rakastavasta äidistä ettei äiti rakasta.
        Jos mun äiti kerrankin sanois ettäö kyllä rakastaa niin voisin vähän miettiä uudelleen...
        mutta tuskin pystyy edes valehtelemalla sanomaan niin ällöjä sanoja

• poiuytrdfgh

jopa psykopaatit tuntuu aika usein pitävän äidistään

• poiuytrdfgh

Kyllä sen tuntee jos joku rakastaa, ei siinä mitään hillitöntä selvitystä ja asiantuntijalaumaa tarvita, kyllä sen ihan siis nornaalisti tuntee jos läheinen rakastaa tai käyttäytyy aavemaisen pelottavasti
        tämmönen keskustelu on ihan hölmöä

• poiuytrdfgh

Miten voi olla mitään näin hölmöä ?

Yksi halaus...ja kyllä sä tunnet sen toinen rakastaa

• poiuytrdfgh

mut jios sen sijaan puhuu selkäpiitä karmivia, se on erilaista

näin tyhmä keskustelu ei ole mielenterveydelle hyväksi mun pitää tajuta jättää tämä

• Noissa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

ja siis oikeesti vain idiootti puhuis huvikseen rakastavasta äidistä ettei äiti rakasta.
        Jos mun äiti kerrankin sanois ettäö kyllä rakastaa niin voisin vähän miettiä uudelleen...
        mutta tuskin pystyy edes valehtelemalla sanomaan niin ällöjä sanoja

Noissa sadoissa ja taas sadoissa kommenteissasi puhut ja puhut omia näkemyksiäsi, mutta ollenkaan et tajua etkä piittaa siitä että lukijat eivät välttämättä usko sadalla näitä nettijuttuja.

Mikä voisi olla motiivisi valehdella täällä suut silmät täyteen vuorokaudet ympäri?
        Yksinkertaisesti ihan sama motiivi kuin trolleilla. Pilailu on monen mielestä viihdyttävää ja narsistisesti rakentuneen mielestä julmakin pilailu voi viihdyttää.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun netissä on huijattu pitkään ja kunnolla. Esim. nettideitti palstoilla on huijarien armeija mitä erilaisin motiivein liikkeellä. Osalla raha mielessä ja osalla pelkästään halu olla jotain muuta kuin on ja sitä kautta valehtelu ja siitä saatava uudenlaine olotila, lähde...
        Mikä vain on mahdollista.
        Sinun on syytä tajuta, että sinua ei koskaan tulla uskomaan sadalla täällä.
        Ei sinua eikä ketään muutakaan. Aina on olemassa mahdollisuus että kuka tahansa meistä on vain huijari.

• Hiukan
        Noissa kirjoitti:

Noissa sadoissa ja taas sadoissa kommenteissasi puhut ja puhut omia näkemyksiäsi, mutta ollenkaan et tajua etkä piittaa siitä että lukijat eivät välttämättä usko sadalla näitä nettijuttuja.

Mikä voisi olla motiivisi valehdella täällä suut silmät täyteen vuorokaudet ympäri?
        Yksinkertaisesti ihan sama motiivi kuin trolleilla. Pilailu on monen mielestä viihdyttävää ja narsistisesti rakentuneen mielestä julmakin pilailu voi viihdyttää.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun netissä on huijattu pitkään ja kunnolla. Esim. nettideitti palstoilla on huijarien armeija mitä erilaisin motiivein liikkeellä. Osalla raha mielessä ja osalla pelkästään halu olla jotain muuta kuin on ja sitä kautta valehtelu ja siitä saatava uudenlaine olotila, lähde...
        Ei sinua eikä ketään muutakaan. Aina on olemassa mahdollisuus että kuka tahansa meistä on vain huijari.

✴️ Hiukan merkkaan taas.

• poiuytrdfgh
        Noissa kirjoitti:

No mä en ole mikään sen tyylinen tyyppi alkuunkaan. Siis olen jo melkein 50 vuotias naisihminen kiinnostunut filosofiasta ja taiteesta,..ja jo näöltänikin herkän näköinen paitsi halvaantuneena.

• poiuytrdfgh

mulle tuntuu hyvin hyvin oudolle miten ihmiset voivat tuollaisia edes kuvitella...suorastaan jotenkin epätodelliselle.

• poiuytrdfgh

kuulostaa ihan jollei nuoriso rällästysporukan maailmalle.

• Sanoo
        poiuytrdfgh kirjoitti:

No mä en ole mikään sen tyylinen tyyppi alkuunkaan. Siis olen jo melkein 50 vuotias naisihminen kiinnostunut filosofiasta ja taiteesta,..ja jo näöltänikin herkän näköinen paitsi halvaantuneena.

Sanoo kuka? Sinä, mahdollinen nettihuijari.
        En pidä vakuutteluista kun juuri olen sanonut että mitkään vakuuttelut eivät netissä päde. Se pitäisi ymmärtää jos ei yritä huijata. Olisi ennemminkin rehellisyyden merkki että ymmärtäisi asian. Huijari on se joka vakuuttelee.

• Mitä_tahdot
        poiuytrdfgh kirjoitti:

kuulostaa ihan jollei nuoriso rällästysporukan maailmalle.

Mitä tahdot meiltä?

• TyötönHuvittelee
        poiuytrdfgh kirjoitti:

No sitte sinua poiu ei varmaankaan haittaa, jos julkaisen pari koostetta muutamien ketjujen tuotoksistasi.
        Olen huvitellut näillä.
        Mulla on:
        -poiu ja äly
        -poiu ja tunteet
        -poiu ja empatia
        -poiu ja vammat muut vauriot sekä tietysti
        -poiu ja äiti.

• Toisto
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Toisto:
        ⭕Noissa sadoissa ja taas sadoissa kommenteissasi puhut ja puhut omia näkemyksiäsi, mutta ollenkaan et tajua etkä piittaa siitä että lukijat eivät välttämättä usko sadalla näitä nettijuttuja.

Toistan nyt tuota niin saat toisen sulkeutuvan ympyrän tältä palstalta sen lisäksi minkä äitisi on sinulle antanut.

• poiuytrdfgh

No totuus ei siitä muutu siitä kuka sitä uskoo tai ei usko. Oleellisempaa on se mikä ON totuus, kuin se kuka sitä uskoo.

• poiuytrdfgh

Sanoisin, että kun tiedät puhuvasi totta, niin silloin ei kannata kuunnella ketään eikä mitään muuta. Tein suuren virheen kun kuuntelin. ..todella suuren virheen. Ja jos kuitenkin kantautuu korviin toisten valetta, parempi vaan korvaa lotkauttamatta toistella totuutta, jottei manipuloidu valeisiin kuten minulle kävi aivovauriossa mikä oli todella hirveintä maailmassa koskaan kokemaani.
        Suostuminen joustamaan totuudesta muita miellyttääkseen on todella hyvin huono asia, mulle tapahtui sitä kun olin fyysisesti hyvin sairas ja heikko, enkä halua tapahtuvan uudelleen. Se on todella huono asia. Totuudesta ei pitäisi joustaa, vaikka joku niin toivoisi, ei edes vaikka olisit tosi tosi empaattinen ja tekisi mieli sen toisen tähden.

• poiuytrdfgh

Ompas minun nettikirjoitteluni kiinnostavampaa kuin osasin arvatakaan kuin oikein alaotsikoituja koosteita siitä saisin valmiiksi koottuna. Itse en jaksaisi tuota hommaa. Mulla on jo entuudestaan jotain 1000 sivua tekstiä. En ikinä jaksaisi edes lukea sitä.

• poiuytrdfgh

Harhaanjohdattelijat houkuttelee kaikin keinoin eksymään tieltä kuiskutellen: "Et ole empaattinen jos et kuuntele valeitamme".
        Sorruin tuohon jo, en halua tapahtuvan uudelleen.

• poiuytrdfgh

Luulen, että oli erehdykseni ajatella empatiaa ikäänkuin aina hyveeksi. Ei se ole kun joku haluaa sen avulla eksyttää ajatuksesi mitä juuri narsistit ja psykopaatit tekee.

• poiuytrdfgh

Siinä niinkuin vedotaan ihmiseen haluun olla hyvä mutta eksytetään. Ehkä joskus oletkin parempi kun et ole niin hyvä.

• 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ompas minun nettikirjoitteluni kiinnostavampaa kuin osasin arvatakaan kuin oikein alaotsikoituja koosteita siitä saisin valmiiksi koottuna. Itse en jaksaisi tuota hommaa. Mulla on jo entuudestaan jotain 1000 sivua tekstiä. En ikinä jaksaisi edes lukea sitä.

Kyllähän se on niin, että luulet kaiken narsismikirjoittelun kohdistuvan sinuun ja kiinnostukseen sinun persoonastasi. Alat tämän loputtoman höpötyksesi, johon sitten kommentoidaan ihmetellen syitäsi puuttua omilla oikeaksi kuvittelemillasi mielipiteillä joka ketjuun.

• poiuytrdfgh
        TyötönHuvittelee kirjoitti:

No sitte sinua poiu ei varmaankaan haittaa, jos julkaisen pari koostetta muutamien ketjujen tuotoksistasi.
        Olen huvitellut näillä.
        Mulla on:
        -poiu ja äly
        -poiu ja tunteet
        -poiu ja empatia
        -poiu ja vammat muut vauriot sekä tietysti
        -poiu ja äiti.

tarkoitin tätä viestiä- En kuvittele, että siinä puhutaan minusta, Älä yritäkään. Aivovaurioisia pahimmillaan vielä voi puijata mutta ei muuten

• poiuytrdfgh

Soos teksti on 41_lle vastaus. Mut en keskustele hänen kanssa koska huijailee koko aika. ..ja puhuu epäeettisesti vammaisista aika-ajoin.

• poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

tarkoitin tätä viestiä- En kuvittele, että siinä puhutaan minusta, Älä yritäkään. Aivovaurioisia pahimmillaan vielä voi puijata mutta ei muuten

Olisihan se hyvä koota nämä hyvään järjestykseen kun nämä todellakin ovat täällä aivan sikin sokin, mutta se olis vasta tosi heikkolaatuinen versio. Se pitäisi hioa sitten parempaan kieliasuun ja kirjoitusvirheet poistaa ym ym ym. Itse en kyllä jaksa tuota hommaa tehdä, mutta jos joku muu nyt alkuun sitten ryhmittelisi nämä viestit hyvin aiheittain, niin mikäs siinä.
        Mut raakaversiot kirjoitukseni on yleensä tosi paljon heikkolaatuisempia kuin se lopputulos mitä niistä voi saada koottua. Itseasiassa sain taiteenikin yhteyteen mielestäni hienon esseen koottua alun perin roskaviesteiltä näyttävästä tekstistä.

• 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Olisihan se hyvä koota nämä hyvään järjestykseen kun nämä todellakin ovat täällä aivan sikin sokin, mutta se olis vasta tosi heikkolaatuinen versio. Se pitäisi hioa sitten parempaan kieliasuun ja kirjoitusvirheet poistaa ym ym ym. Itse en kyllä jaksa tuota hommaa tehdä, mutta jos joku muu nyt alkuun sitten ryhmittelisi nämä viestit hyvin aiheittain, niin mikäs siinä.
        Mut raakaversiot kirjoitukseni on yleensä tosi paljon heikkolaatuisempia kuin se lopputulos mitä niistä voi saada koottua. Itseasiassa sain taiteenikin yhteyteen mielestäni hienon esseen koottua alun perin roskaviesteiltä näyttävästä tekstistä.

Sehän on mahdottomuus sinun viestejäsi koota aihejärjestykseen jo yksistään sen vuoksi, koska jopa yhdessä ketjussa hypit aiheesta toiseen sen mukaan mihin ajatusmaailmasi saattaa siirtyä. Kirjoitusasusihan on sinusta kiinni paljonko niissä on kirjoitusvirheitä ym. kyseisiin aiheisiin liittymätöntä. Jos joku sellaisen järjestyksen jaksaisi edes tehdä, niin senkin heti kohta väittäisit valehteluksi, tai vääräksi.

• 41neurologistavaivaa

Enkä minä puhunut sinulle, vaan totesin yleisesti.

• poiuytrdfgh

Niin mutta 41, mulla olis sinulle tämmönen hauska kysymys että: "Oletko luurin edustaja ?"

hihihihihihih

• TyötönHuvittelee
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Jos jotain iloa poiun viestitulvasta on, niin se on avoin ikkuna narsistisen ihmisen ajatusmaailmaan ristiriitaisine ja mielikuvituksellisine tarinoineen.
        Sieltä löytyy kaikki: hillitön grandiositeetti, valehtelu, empatiakyvyn puute (empatia =poiun tunnetila 🙄), avoin kuvaus manipulointitoimista vanhempia kohtaan.
        Ihan herkkua!

• poiuytrdfgh

Laitapas lainaukset ja perustelut väitteillesi ?
        Vai huolestuttiko edellinen suora kysymykseni ?

• poiuytrdfgh
        TyötönHuvittelee kirjoitti:

Jos jotain iloa poiun viestitulvasta on, niin se on avoin ikkuna narsistisen ihmisen ajatusmaailmaan ristiriitaisine ja mielikuvituksellisine tarinoineen.
        Sieltä löytyy kaikki: hillitön grandiositeetti, valehtelu, empatiakyvyn puute (empatia =poiun tunnetila 🙄), avoin kuvaus manipulointitoimista vanhempia kohtaan.
        Ihan herkkua!

hermostuit hihihityksestä, en hihitä enää...te aina hermoilette hihityksestä. En hihitä täällä enää.

Toi oli vaan niin hauska kun kuvittelin tuohon kysymykseeni vastauksen "En ole" tai "Kyllä olen "
        alko vaan jotenkin naurattaa.

• TyötönHuvittelee kirjoitti:

Ihan herkkua!

Niin siltähän se vaikuttaa, mutta todettakoon kuitenkin ettei kaikki narsistit ole poiun kaltaisia, että hän tai hänen hahmonsa on kyllä ihan spesiaali tapaus.

Että kyllä hänellä on "päässään" varmasti kosolti muutakin häikkää.

Mitä taas tulee tähän palstaan ja ylipäätään tähän nettielämään, sekin varmaan osaltaan vaikuttaa ja lisää oireistoa ja haitallista käytöstä.

Niinkinhän se tuppaa olla, et kun antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Et ns. trollaaminen/kiusanteko alkaa ensin jostain tylsyyden hetkestä ja siitä se lähtee, kasvaa kasvamistaan, kunnes siittä tulee elämäntapa.

Täällähän ny kuka tahansa voi esittää olevansa mitä tahansa ja välillä vaikka vaihtaa rooliakin, kun itse kysyy ja itse vastaa saa parhaimmat vastaukset.

Mutta outo tapaushan hän kyllä on, en ole moiseen ennen törmännyt. Empatiankin hän on kääntänyt joksikin sellaiseksi, että se kohdistuu vain häneen itseensä

Vieläkin ajoittain mieli arpoo välillä, et oikeestiko on tuollainen, vaiko tekeytyykö vaan tuollaiseksi, että onko kyse pelkästään vaan vallanhalusta/tän palstan sabotoinnista

Mut oli ny kuin oli, niin normaalia hänen toimintansa ei ole ja kaikesta päätellen hänellä ei juuri muutakaan elämää ja ihmissuhteita ole.

Mikä sitten tuo pohdittavaksi senkin, et kun kyseessä ny on vaan tämmönen palsta, et kenen elämää se sit niin haittaa jos joku poiu kaiken valveillaolo aikansa täällä viettää höpötellen omiaan, kunnei hänellä ilm. muutakaan elämää syystä tai toisesta juurikaan ole.

Ymmärrän kyllä, et ärsyttää, itseänikin aikoinaan, mut sit tosiaan aloin miettiä, et onko tää palsta ny niin tärkeä. Toisaalta taas jos haluaa pysytellä tässä suomi 24 kanavassa ja aiheessa, niin onhan tuossa toinenkin kanava, jossa voi persoonallisuushäiriöistä keskustella.

Edelleen täällä suomi 24;ssä on aihealueita joka lähtöön, et keskustelualustaa piisaa muuallakin, kun muutenkin jos silmäilee nykyisten aloitusten aiheita niin monissakin aloituksissa haluttaisiin keskustella vallan jostain muusta kuin tän palstan aiheesta.

Sitäkin voi miettiä omalta kohdaltaan, et onko sekään niin fiksua lähteä loputtomiin vänkäämään ihmisen kanssa, joka itse ei ymmärrä että hänessä ja hänen toiminnassaan on jotain vikaa.

Jotenkin turhaahan se sellainekin on, et ikäänkuin oletettasiin sairaan kykenevän toimimaan terveen tavalla, kunhan vaan tarpeeksi kauan hänen vikojaan osoitellaan.

Vielä hullummaksi asia menee, jos vaatimus kohdistuu ihmiseen joka ei edes ymmärrä, että hänessä/hänen toiminnassaan olisi jotain vialla.

• kannattaakotakertuakaikk
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Niin siltähän se vaikuttaa, mutta todettakoon kuitenkin ettei kaikki narsistit ole poiun kaltaisia, että hän tai hänen hahmonsa on kyllä ihan spesiaali tapaus.

Mitä taas tulee tähän palstaan ja ylipäätään tähän nettielämään, sekin varmaan osaltaan vaikuttaa ja lisää oireistoa ja haitallista käytöstä.

Niinkinhän se tuppaa olla, et kun antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Et ns. trollaaminen/kiusanteko alkaa ensin jostain tylsyyden hetkestä ja siitä se lähtee, kasvaa kasvamistaan, kunnes siittä tulee elämäntapa.

Täällähän ny kuka tahansa voi esittää olevansa mitä tahansa ja välillä vaikka vaihtaa rooliakin, kun itse kysyy ja itse vastaa saa parhaimmat vastaukset.

Mutta outo tapaushan hän kyllä on, en ole moiseen ennen törmännyt. Empatiankin hän on kääntänyt joksikin sellaiseksi, että se kohdistuu vain häneen itseensä

Vieläkin ajoittain mieli arpoo välillä, et oikeestiko on tuollainen, vaiko tekeytyykö vaan tuollaiseksi, että onko kyse pelkästään vaan vallanhalusta/tän palstan sabotoinnista

Mut oli ny kuin oli, niin normaalia hänen toimintansa ei ole ja kaikesta päätellen hänellä ei juuri muutakaan elämää ja ihmissuhteita ole.

Mikä sitten tuo pohdittavaksi senkin, et kun kyseessä ny on vaan tämmönen palsta, et kenen elämää se sit niin haittaa jos joku poiu kaiken valveillaolo aikansa täällä viettää höpötellen omiaan, kunnei hänellä ilm. muutakaan elämää syystä tai toisesta juurikaan ole.

Ymmärrän kyllä, et ärsyttää, itseänikin aikoinaan, mut sit tosiaan aloin miettiä, et onko tää palsta ny niin tärkeä. Toisaalta taas jos haluaa pysytellä tässä suomi 24 kanavassa ja aiheessa, niin onhan tuossa toinenkin kanava, jossa voi persoonallisuushäiriöistä keskustella.

Edelleen täällä suomi 24;ssä on aihealueita joka lähtöön, et keskustelualustaa piisaa muuallakin, kun muutenkin jos silmäilee nykyisten aloitusten aiheita niin monissakin aloituksissa haluttaisiin keskustella vallan jostain muusta kuin tän palstan aiheesta.

Sitäkin voi miettiä omalta kohdaltaan, et onko sekään niin fiksua lähteä loputtomiin vänkäämään ihmisen kanssa, joka itse ei ymmärrä että hänessä ja hänen toiminnassaan on jotain vikaa.

Jotenkin turhaahan se sellainekin on, et ikäänkuin oletettasiin sairaan kykenevän toimimaan terveen tavalla, kunhan vaan tarpeeksi kauan hänen vikojaan osoitellaan.

Vielä hullummaksi asia menee, jos vaatimus kohdistuu ihmiseen joka ei edes ymmärrä, että hänessä/hänen toiminnassaan olisi jotain vialla.

"Niinkinhän se tuppaa olla, et kun antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Et ns. trollaaminen/kiusanteko alkaa ensin jostain tylsyyden hetkestä ja siitä se lähtee, kasvaa kasvamistaan, kunnes siittä tulee elämäntapa. "

Niinhän se on, muuten aika monet jutut lähtevät liikkeelle tylsyyden hetkestä. Siitä hetkestä voi lähteä liikkeelle paljon hyvää, mutta myös paljon pahaa. Harvat ylipäänsä miettivät kummankaan seuraamuksia etukäteen, koska tylsyys. Ja näitähän riittää, tylsyyden hetkellä voi hölistä täällä, tai seikkailla pornosaiteilla, deittipalstoilla tai selata keltaista uutisvirtaa tai alibia. Sillä samalla tylsyyden hetkellä voi myös opetella netissä kieliä, uppoutua politiikkaan tai tähtitieteeseen, lähteä hoitamaan energiakenttäänsä vahvemmaksi. Kysymys on sattumasta, mutta sen jälkeen tulee heti valinta eli tahtooko sitä todella, mihin ajautui. Onko se moraalisesti hyvä vai huonoasia ja tuoko se elämään lisää vaikeuksia vai helppouksia. Silloin kun valitsee tiensä, niin samalla valitsee myös vastuun sekä itseä, että lähimmäisiään kohtaan. Elämä on sikäli mutkikas ja hauska juttu, että se aiempi valinta vastuineen voi pompsahtaa eteen myöhemmin ja mikä uskomattominta joskus sen voi nähdä pompsahtavan esiin omissa jälkeläisissään. Eteesi tulee kysymykset, joihin on vastattava nyt jälkeläiselleen, haastavaa on, jos asia jäi itseltä aikoinaan ns. huonosti hoidetuksi ja ne ns. haudatut asiat tulevat taas päivänvaloon pureskeltavaksi.

Tuolla jo jossakin viitattiin siihen, että se narsistimainen käytös voi johtua narsismista, mutta se voi myös johtua jostakin muusta sairaudesta, kuten kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä tms. Sikäli on erikoista, että ne kolme sormea osoittaa aina itseä, kun toista osoittelee ja kutsuu milloin milläkin nimikkeellä. Vastuu kannattaisi pitää kirkkaana mielessä.

• No_perinp
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Sitäkin voi miettiä omalta kohdaltaan, et onko sekään niin fiksua lähteä loputtomiin vänkäämään ihmisen kanssa, joka itse ei ymmärrä että hänessä ja hänen toiminnassaan on jotain vikaa."
        No, perinpohjainen luonteensa nyt vasta pikkuhiljaa tässä aukenemassa, ja näiden vähän täsmäkohdistettujen aiheiden kautta voi sitten itsekin kuitenkin päästä omaa ajatusmaailmaansa setvimään, että ei tarvitse pidättäytyä p:ssa, vaikka se pintapuolisesti siltä näyttäisi että hänen asioistaan tässä keskustellaan, niin muiden ajatukset voi olla kuitenkin toisenlaisia näistäkin asioista.
        Joskus on haitannut minua kun olen juuri keskittynyt palstalla johonkin itseä kiinnostavaan ja on ollut tauon jälkeen muita keskustelijoita ja sitten tämä tulee ja keskeyttää suurin piirtein kaikki... Ei voi mitään.
        Vänkäämisestä en tiedä... Vänkääkö joku nyt erityisesti jotain sitten? Minusta ennemmin aika hillittyjä välikysymyksiä ja mielipiteitä tullut nyttemmin.
        Nämä minun tekemäni muutama otsikointi kyllä littyy ihan saumattomasti narsismiin... Mikä otsikko ei liity?

• Olen_aikoja
        kannattaakotakertuakaikk kirjoitti:

"Niinkinhän se tuppaa olla, et kun antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden. Et ns. trollaaminen/kiusanteko alkaa ensin jostain tylsyyden hetkestä ja siitä se lähtee, kasvaa kasvamistaan, kunnes siittä tulee elämäntapa. "

Niinhän se on, muuten aika monet jutut lähtevät liikkeelle tylsyyden hetkestä. Siitä hetkestä voi lähteä liikkeelle paljon hyvää, mutta myös paljon pahaa. Harvat ylipäänsä miettivät kummankaan seuraamuksia etukäteen, koska tylsyys. Ja näitähän riittää, tylsyyden hetkellä voi hölistä täällä, tai seikkailla pornosaiteilla, deittipalstoilla tai selata keltaista uutisvirtaa tai alibia. Sillä samalla tylsyyden hetkellä voi myös opetella netissä kieliä, uppoutua politiikkaan tai tähtitieteeseen, lähteä hoitamaan energiakenttäänsä vahvemmaksi. Kysymys on sattumasta, mutta sen jälkeen tulee heti valinta eli tahtooko sitä todella, mihin ajautui. Onko se moraalisesti hyvä vai huonoasia ja tuoko se elämään lisää vaikeuksia vai helppouksia. Silloin kun valitsee tiensä, niin samalla valitsee myös vastuun sekä itseä, että lähimmäisiään kohtaan. Elämä on sikäli mutkikas ja hauska juttu, että se aiempi valinta vastuineen voi pompsahtaa eteen myöhemmin ja mikä uskomattominta joskus sen voi nähdä pompsahtavan esiin omissa jälkeläisissään. Eteesi tulee kysymykset, joihin on vastattava nyt jälkeläiselleen, haastavaa on, jos asia jäi itseltä aikoinaan ns. huonosti hoidetuksi ja ne ns. haudatut asiat tulevat taas päivänvaloon pureskeltavaksi.

Tuolla jo jossakin viitattiin siihen, että se narsistimainen käytös voi johtua narsismista, mutta se voi myös johtua jostakin muusta sairaudesta, kuten kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä tms. Sikäli on erikoista, että ne kolme sormea osoittaa aina itseä, kun toista osoittelee ja kutsuu milloin milläkin nimikkeellä. Vastuu kannattaisi pitää kirkkaana mielessä.

"Onko se moraalisesti hyvä vai huonoasia ja tuoko se elämään lisää vaikeuksia vai helppouksia. Silloin kun valitsee tiensä, niin samalla valitsee myös vastuun sekä itseä, että lähimmäisiään kohtaan."
        Olen aikoja sitten valinnut lähitodellisuuden tähtitiedettä tärkeämmäksi. Tähtitieteestä ei koskaan leipä tähän huusholliin tulisi mutta lähitodellisuuden tunteminen varjopuolineenkin on myös työni kannalta antoisaa...
        Olethan kuullut joskus että tasan ei käy onnen lahjat. Kaikkien elämä ei nyt ole vain ruusuilla tanssimista ja tähtiin kurotusta.

• poiuytrdfgh

Tämä on aivan luotettavasti tunteella arvioitavissa oleva asia. Ja se metodi tuo tässä asiassa varmiten oikean tuloksen. Ei väännelty ja käännelty älyllinen spekulointi ole hyvä keino selvittää rakastaako joku. Tunnustelet sitä energiaa välillänne, tuntee sen onko se pahaa vai hyvää. Se pitää tunnustella ei kylmästi spekuloida.

• SyväuniSyvr

No minun tunteitteni kohde oli kylmä kuin jääpuikko.
        Meni usko naisiin.
        Ovat valmiit petokseen ja valheeseen.

• Jääpuikko
        SyväuniSyvr kirjoitti:

No minun tunteitteni kohde oli kylmä kuin jääpuikko.
        Meni usko naisiin.
        Ovat valmiit petokseen ja valheeseen.

Olet ansainnut sen minkä sait.
        Sinun kaltaisellesi ei voi antaa muuta.

• Jääpuikko

Olet kökko edellä menossa.
        Ihemkös tuo jos ei kelpaa.

• poiuytrdfgh

Mutta ajatekaapa nyt tätä. Teen hieman kärjistetyn esimerkin.
      Soitat jonnei anonyymiin numeroon ja sinulle sanotaan että sinun koulutodistuksesi, lääkärintodistuksesi ja oikeuslaitoksen päätökset eivät ole totta vaan vaan joko valehtelet, kuvittelet tai aistisi ovat pettäneet ja tämä sanoja toetää tämän todellisuuden paremmin kuin sinä koska hän on käynyt kurssin ja sitten useampi ihminen liittyy tuohon linjaan ja sitten voi sanoa että näetkö nyt kaikki muut ovat eri mieltä kuin sinä.

Siinä hieman mietittävää.

• poiuytrdfgh

lisäksi väitetään, ettei puheluitasi tule ottaa todesta, koska todellinen syysi soittaa on se, että olet ihastunut luurissa työskentelevään tuntemattomaan mieheen.

• poiuytrdfgh

Mutta siis tuollaisten edelläkuvaamanilaisten ihmisten kanssa en keskustele enää yhdenkään kanssa, vaan ainoastaan sellaisten jotka fyysisillä aisteillaankin tutkii konkreettisiä asioita, tapahtumia, asiapapereita jne. pelkkä sisäisten mielikuvien maailma ei minulle tässävaiheessa käy-

• 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta siis tuollaisten edelläkuvaamanilaisten ihmisten kanssa en keskustele enää yhdenkään kanssa, vaan ainoastaan sellaisten jotka fyysisillä aisteillaankin tutkii konkreettisiä asioita, tapahtumia, asiapapereita jne. pelkkä sisäisten mielikuvien maailma ei minulle tässävaiheessa käy-

Luureissa nyt ei voi fyysisillä aisteillaan tehdä muuta kuin kuunnella puhettasi ja tehdä sen perusteella arvio, mihin asiaan olet hakemassa apua. Heillä ei ole käytössään sinusta asiapapereita, eivätkä voi tietää konkreettisista tapahtumista muuta kautta kuin sinun itsesi kertomana.

• poiuytrdfgh

Mutta miten he vois esim- tulla johtopäätökseen että asiakirjassani lukee toisin kuin minä sanon minun puheeni perusteella ?

• poiuytrdfgh

Mutta miten he sitten voi päätellä ettei asia ole niin kun minä kerron , jos kerran muuta ei voi tietää ?
        Tuota ihmettelin koko aika.

Joka tapauksessa jos itse olisin luurissa vastaamassa osaisin ratkaista tuon ongelman.

• sekinonmahdollista
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta miten he vois esim- tulla johtopäätökseen että asiakirjassani lukee toisin kuin minä sanon minun puheeni perusteella ?

Jospa olet itse ymmärtänyt asiakirjasi sanoman väärin.

• 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Mutta miten he sitten voi päätellä ettei asia ole niin kun minä kerron , jos kerran muuta ei voi tietää ?
        Tuota ihmettelin koko aika.

Joka tapauksessa jos itse olisin luurissa vastaamassa osaisin ratkaista tuon ongelman.

Sehän olisi suotavaakin, että itse osaisit ratkaista omat ongelmasi, eikä tarvitsisi apua kysellä luureista.

• poiuytrdfgh
        sekinonmahdollista kirjoitti:

Jospa olet itse ymmärtänyt asiakirjasi sanoman väärin.

Justiin mistä noin tolkuton aliarviointi kumpuaa ? Mikä saa ihmisen ajattelemaan tolleen ?

• poiuytrdfgh
        41neurologistavaivaa kirjoitti:

Sehän olisi suotavaakin, että itse osaisit ratkaista omat ongelmasi, eikä tarvitsisi apua kysellä luureista.

No en normaalisti ole joutunutkaan kyselemään, mutta kun vammauduin itsestäni riippumattomasta syystä miksi jouduin avuttomaan asemaan yllättäen.

• poiuytrdfgh

Jos hermostostasi toimii vain osa , niin se ei ole ihan helppoa mikään niin.

• poiuytrdfgh

Selitin heille tarkkaan mitkä asiat edelleen pystyin tajuamaan ja mitkä en.
        He eivät ehkä ole tottuneet näin analyyttisiin ihmisiin.

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      386
      40730
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      119
      9324
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6160
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      4858
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3905
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3759
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3397
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      38
      2983
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2478
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      19
      2302
    Aihe